Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.870
Reaction score
144.909
Όπως έχουμε ξαναγράψει, δια της πορείας της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, είναι "φυσικό" για τον εγκέφαλο και για το αυτί μας να έρχονται ήχοι από κάτω, όπως και αντανακλάσεις ήχων, διότι πάντα υπάρχει ένα έδαφος, και ξέρει να διακρίνει και να διαχειρίζεται η ακοή μας αυτήν την ηχητική ενέργεια.

Όμως από πάνω, στην φυσική ζωή του ανθρώπινου είδους, ήταν το άπειρο του ουρανού, χωρίς αντανακλαστικές επιφάνειες, και ούτε ο εγκέφαλος ούτε το πτερύγιο του αυτιού δεν έχουν εξελιχθεί έτσι, ώστε να διακρίνουν από πάνω τις αντανακλάσεις, κι όπως έχουμε μάθει, δεν έχει σοβαρή διακριτική ικανότητα η ανθρώπινη ακοή σε ήχους από επάνω.

Για πολλούς λόγους λοιπόν, είναι προτιμότερο να υπάρχει (αν χρειάζεται) στο ταβάνι απορρόφηση, παρά στο δάπεδο. Ακόμα κι ένα χαλί, όσο αστείο κι αν φαίνεται, θα ήταν προτιμότερο να τοποθετηθεί στο ταβάνι παρά στο δάπεδο, όσον αφορά την αντιληπτή ποιότητα στο ηχητικό αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
5.025
Reaction score
4.302
Οσον αφορα το χαλί.

Το τελευταιο καιρο διαβαζω διαφορα αρθρα για το προγραμμα της sonaworks και το immercive. Φαινεται οτι στον χωρο του επαγγελματικου ηχου (στουντιο) αυτο το προγραμμα δουλευει πολυ.

Δυστυχως ομως δεν προλαβα να αποθηκευσω το συγκεκριμενο αρθρο που αναφερεται σε καποιες διαφορες στην πριποιηση του χωρου οσον αφορα τον δικαναλο ηχο και τον πολυκαναλο για να το βαλω εδω.

Παντως γενικα οι τεχνικοι λεγανε οτι ενω στο δικαναλο μαλλον ζημια κανει το χαλι, στο immercive επειδη εχεις τα ηχεια οροφης που χτυπανε στο δαπεδο, οι ανακλασεις απο τα δαπεδο δημιουργουν ενα μικρο χαος στον ηχο και η μοκετα (για παραδειγμα) μονο καλο κανει.

Προσωπικα το επιχειρημα το βρισκω λογικο, αλλωστε μια δοκιμη θα δειξει του λογου τω αληθες.
 

Μηνύματα
49
Reaction score
41
Οσον αφορα το χαλί.

Το τελευταιο καιρο διαβαζω διαφορα αρθρα για το προγραμμα της sonaworks και το immercive. Φαινεται οτι στον χωρο του επαγγελματικου ηχου (στουντιο) αυτο το προγραμμα δουλευει πολυ.

Δυστυχως ομως δεν προλαβα να αποθηκευσω το συγκεκριμενο αρθρο που αναφερεται σε καποιες διαφορες στην πριποιηση του χωρου οσον αφορα τον δικαναλο ηχο και τον πολυκαναλο για να το βαλω εδω.

Παντως γενικα οι τεχνικοι λεγανε οτι ενω στο δικαναλο μαλλον ζημια κανει το χαλι, στο immercive επειδη εχεις τα ηχεια οροφης που χτυπανε στο δαπεδο, οι ανακλασεις απο τα δαπεδο δημιουργουν ενα μικρο χαος στον ηχο και η μοκετα (για παραδειγμα) μονο καλο κανει.

Προσωπικα το επιχειρημα το βρισκω λογικο, αλλωστε μια δοκιμη θα δειξει του λογου τω αληθες.
Λοιπον η μαλακία με το δικάναλο είναι ότι όσο πιο "σωστά" το εφαρμόζεις τόσο πιο ανεπαρκές ακούγεται... Κύροι για να μη κουραζεστε δικαναλο = μεγαλα ηχεια + μεγαλος χωρος + καραμπολες.
 

Μηνύματα
2.079
Reaction score
2.294
Τα περισσότερα μη ομοαξονικά ηχεία έχουν κάθετη διασπορά μια γωνία 15 μοιρών και είναι πολύ πιο κοντά στο δάπεδο( συνήθως 2,85-3μ) και μακριά από το ταβάνι . Αρα οι ανακλάσεις οι άμεσες από το ταβάνι μάλλον δεν είναι τόσο πρόβλημα όσο του δαπέδου μιας και δεν είναι άμεσες και είναι πιο αποδυναμωμένες.

Το χαλί θα κόψει και δευτερογενείς ανακλάσεις ταβανιού από καραμπόλα στο πάτωμα και χτύπημα στο ταβάνι και πίσω .
 
Last edited:

Μηνύματα
5.025
Reaction score
4.302
Λοιπον η μαλακία με το δικάναλο είναι ότι όσο πιο "σωστά" το εφαρμόζεις τόσο πιο ανεπαρκές ακούγεται... Κύροι για να μη κουραζεστε δικαναλο = μεγαλα ηχεια + μεγαλος χωρος + καραμπολες.
Απο προσωπικη εμπειρια μιλας η απο επιστημονικες μελετες.
 

Μηνύματα
5.025
Reaction score
4.302
Τα περισσότερα μη ομοαξονικά ηχεία έχουν κάθετη διασπορά μια γωνία 15 μοιρών και είναι πολύ πιο κοντά στο δάπεδο και μακριά από το ταβάνι . Αρα οι ανακλάσεις οι άμεσες από το ταβάνι μάλλον δεν είναι τόσο πρόβλημα όσο του δαπέδου μιας και δεν είναι άμεσες και είναι πιο αποδυναμωμένες.

Το χαλί θα κόψει και δευτερογενείς ανακλάσεις ταβανιού από καραμπόλα στο πάτωμα και χτύπημα στο ταβάνι και πίσω .
Εγω αναφερθηκα στα ηχεια οροφης (atmos). Στις μεσαιες - χαμηλες συχνοτητες που εχουμε μεγαλυτερη διασπορα σημαντικο μερος αντανακλαται στο δαπεδο. Το πλωτο δαπεδο ναι μεν διεγειρεται καλυτερα, αλλα δεν παυει να ειναι μια σχετικα ολισθηρη επιφανεια και αλλαζει τους χρονους ταχυτητας διασπορας ηχου σε σχεση με τους πλαινους τοιχους. Στις υψηλες συχνοτητες που προερχεται απο το τουιτερς ειναι πιο κατευθυντικος ο ηχος, οταν οι καθημενοι ειναι ο EAR κι εγω, ο ηχος βρισκει στο κεφαλι μας και διαχεεται στο χωρο οπως ενα παντοκατευθυντικο ηχειο 😂 .
 

Μηνύματα
49
Reaction score
41
Κατ' αρχας εκφράζω την απεριοριστη εκτίμησή μου για το πρόσωπό σου για την συνολική παρουσία σου στο site. Όταν λοιπόν έχω δώσει 4 μαμημένα χιλιάρικα για ένα ηχείο (F206) αναμένω να σπέρνει. 6,5 γουφερ 20 τ.μ. ακροαση στα 1.6-1.8 (κατα ear / coyas ευαγγελιον). Ενισχυτης Arcam SA30. Αριστες μςτρησεις - Άριστες ακουστικές εντυπώσεις. Αποτέλεσμα: 1990 φορητό aiwa
Παιρνω τηλ. τον αδερφό μου.
Ελα λίγο να ακούσεις κάποια ηχεία. Δεν έχει ιδέα πόσο κάνουν.
Αργύρη αυτό που ακούω δε διαφέρει ιδιαίτερα από το ηχοσύστημα που έχω στο 106.
Το ιδιο άτομο όταν σκουσε το Nothing Else Matters με τα JBL A190 σε ζωντανό μεγάλο σαλόνι είπε: δε νομιζω ότι όταν ηχογραφήκε το 90 το εν λογω κομματι να άκουγαν στο studio κατι διαφορετικο.
 
Last edited:

Μηνύματα
49
Reaction score
41
Μετά από αυτό αποσύρω άρον άρον την αγγελία A190 βάζω τα F206 "χυμα" στα 50 τ.μ.
 

Μηνύματα
1.196
Reaction score
2.746
next stage ασε μαλλί στο μαλαπερδίνι και άκου μουσικούλα γυμνός να κάνει διάχυση ο μαλαπερδινόθαμνος.
Για πιο Immersive εμπειρία αν έχεις τεστοστερόνα μπόλικια άσε και άλλού τρίχα ή βάλε την κυρά να σε ξύσει με νύχι κάνα μισάωρο να γίνεις λες σε πέρασε παρτούζα κουνουποφωλια.
 

Μηνύματα
49
Reaction score
41
next stage ασε μαλλί στο μαλαπερδίνι και άκου μουσικούλα γυμνός να κάνει διάχυση ο μαλαπερδινόθαμνος.
Για πιο Immersive εμπειρία αν έχεις τεστοστερόνα μπόλικια άσε και άλλού τρίχα ή βάλε την κυρά να σε ξύσει με νύχι κάνα μισάωρο να γίνεις λες σε πέρασε παρτούζα κουνουποφωλια.
Τη μουσικούλα μου την ακούω με το κινητό στη σκάλα με immersive ανάκλαση στο ταβσνι :)
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.524
Reaction score
8.175
Κατ' αρχας εκφράζω την απεριοριστη εκτίμησή μου για το πρόσωπό σου για την συνολική παρουσία σου στο site. Όταν λοιπόν έχω δώσει 4 μαμημένα χιλιάρικα για ένα ηχείο (F206) αναμένω να σπέρνει. 6,5 γουφερ 20 τ.μ. ακροαση στα 1.6-1.8 (κατα ear / coyas ευαγγελιον). Ενισχυτης Arcam SA30. Αριστες μςτρησεις - Άριστες ακουστικές εντυπώσεις. Αποτέλεσμα: 1990 φορητό aiwa
Παιρνω τηλ. τον αδερφό μου.
Ελα λίγο να ακούσεις κάποια ηχεία. Δεν έχει ιδέα πόσο κάνουν.
Αργύρη αυτό που ακούω δε διαφέρει ιδιαίτερα από το ηχοσύστημα που έχω στο 106.
Το ιδιο άτομο όταν σκουσε το Nothing Else Matters με τα JBL A190 σε ζωντανό μεγάλο σαλόνι είπε: δε νομιζω ότι όταν ηχογραφήκε το 90 το εν λογω κομματι να άκουγαν στο studio κατι διαφορετικο.
Αν με τα F206 ακούς όντως χάλια (και δεν θεωρείς εσύ ότι ακούς χάλια, δεν ξέρω αν άκουγες με Klipsch π.χ. στα 100dB ολόκληρη την ζωή σου, τα F206 θα σου φαίνονται μουντά :D ), τότε ο χώρος σου πρέπει να είναι τόσο καραχάλια και η θέση ηχείων/θέσης ακρόασης τόσο κακή που πρέπει να σταματήσεις να κοιτάς τα ηχεία και να δεις τι γίνεται με τον χώρο σου, την ακουστική αυτού (και ίσως και με τα αυτιά σου).

Τα F206 (Revel προφανώς φαντάζομαι) είναι ηχείο που παίζει εξαιρετικά και σε κακούς χώρους. Οπότε κάτι παίζει. Πρόβλημα στα ηχεία; Κάκιστος χώρος; Πρόβλημα ακοής; Μαθημένος σε κάποιο ηχόχρωμα και οτιδήποτε πιο flat/neutral σε ξενίζει και δεν σου αρέσει; Πάντως τα ηχεία δεν είναι :D
Αν επιμένεις, έχω άνθρωπο που τα θέλει για 1500€ :D
 

Μηνύματα
5.025
Reaction score
4.302
Κατ' αρχας εκφράζω την απεριοριστη εκτίμησή μου για το πρόσωπό σου για την συνολική παρουσία σου στο site. Όταν λοιπόν έχω δώσει 4 μαμημένα χιλιάρικα για ένα ηχείο (F206) αναμένω να σπέρνει. 6,5 γουφερ 20 τ.μ. ακροαση στα 1.6-1.8 (κατα ear / coyas ευαγγελιον). Ενισχυτης Arcam SA30. Αριστες μςτρησεις - Άριστες ακουστικές εντυπώσεις. Αποτέλεσμα: 1990 φορητό aiwa
Παιρνω τηλ. τον αδερφό μου.
Ελα λίγο να ακούσεις κάποια ηχεία. Δεν έχει ιδέα πόσο κάνουν.
Αργύρη αυτό που ακούω δε διαφέρει ιδιαίτερα από το ηχοσύστημα που έχω στο 106.
Το ιδιο άτομο όταν σκουσε το Nothing Else Matters με τα JBL A190 σε ζωντανό μεγάλο σαλόνι είπε: δε νομιζω ότι όταν ηχογραφήκε το 90 το εν λογω κομματι να άκουγαν στο studio κατι διαφορετικο.
Την καλημερα μου. Στο κειμενο σου φαινεται οτι καποια πραγματα δεν τα εχεις κανει σωστα.
Ενα πρωτο τα ηχεια σου δεν εχουν ενα 6,5 ιντσων γουφερ αλλα δυο. Η συμπεριφορα τους στο χωρο ειναι ισοδυναμη περιπου οσο ενα δεκαιντσο γουφερ (των jbl με τα δυο οκταιντσα ειναι ισοδυναμη οσο ενα δωδεκαιντσο). Οι αποστασεις απο τα ηχεια ειναι συμφωνη με μετρησεις που εχουν γινει και δεν ειναι απλα αποψεις καποιου.

Να φανταστω επισης οτι δεν εχεις ξεχωριστο σαμπγουφερ. Σιγουρα θα βοηθουσε και μαλιστα πολυ αν ειχες δυο καλα σαμπ.
Προσωπικα σε ιδιο ακριβως με σενα χωρο, ειχα στην αρχη ενα σαμπ οκταιντσο (τριχες δηλαδη) μετα εντεκαιντσο και στη συνεχεια το αντικατεστησα με δυο σαμπ που το καθενα εχει δυο δεκαιντσα γουφερ. Μ αυτο τον τροπο απελευθερωνεις το ηχειο απο το δυσκολο εργο και διεγειρεις καλυτερο τον χωρο.

Να ξαναφανταστω ομως οτι δεν εχεις κανει κατι για τον χωρο σου (δεν βλεπω να εχεις γραψει κατι σχετικο). Επειδη καποτε ΝΟΜΙΖΑ οτι ακουγα καλα, απλα στην πορεια καταλαβα το βαθος της ασχετοσυνης μου. Επειδη κι οταν πληρωνεις συνεχως πολλα (σε βαθμο υπερβολης - ο καθενας με τις δυναμεις που εχει) καποτε η αποσυρεσαι απογοητευμενος η μαθαινεις.

Εδω και καποιο διαστημα εχω ξεστησει το συστημα και ασχολουμαι με τον χωρο (κατι ειχα κανει αλλα ειχε να κανει περισσοτερο με το μπασο). Απο τον Ιουνη ξεκινησα και παμε σιγα σιγα. Συντομα τελειωνω οποτε θα γραψω σχετικα.
Υπαρχει ομως κατι που μπορουμε να πουμε απο τωρα. Σ ενα δωματιο χωρις ηχητικη φροντιδα βγαζεις μια δυνατη φωνη. Βαρας παλαμακια. Και βγαζεις δυνατους ηχους με κλειστο στομα! Απλα πραγματα, χωρις μετρητικα εργαλεια. Και στη συνεχεια οταν κανεις την ηχητικη φροντιδα κανεις το ιδιο. Η διαφορα? ...χαωδης!!

Βεβαια εδω μπαινει ενα αντικειμενικο προβλημα. Κατα ποσο μπορει καποιος να κανει τετοιου ειδους επεμβασεις στον χωρο του. Εγω εχω την τυχη το ενα δωματιο να το εχω μονο για το ηχοσυσημα και το κανω ελευθερα οτι θελω. Ειμαι και σε μονοκατοικια δεν εχοχλω και δεν μ ενοχλει κανενας.
Ομως...υπαρχει κι αλλο θεμα, το να κανεις καλο ...λιφτιγκ στο δωματιο δεν ειναι κατι φθηνο. Συνηθως τα λεφτα τα σπρωχνουμε σε μηχανηματα και οχι στα ντουβαρια! Γιατι το δευτερο δεν φαινεται ενω στο πρωτο κανουμε κι επιδειξη! Δες το ωραιος που ειναι ο λαμπατος μου! Η ...κοιτα το πικαπ μου με το νεο βραχιονα!! Δεν λες ποτε ομως, τι ωραιος που ειναι ο πετροβαμβακας μου!!

Μπορουμε να βγαζουμε συμπερασματα για ποιοτητα ενος ηχοσυστηματος οταν αυτο βρισκεται τοποθετημενο σε τυχαιους χωρους? Εξ υπακαουεται οτι αν αυτο το ηχοσυστημα το κανεις βολτα σε δεκα διαφορετικα σπιτια και τις δεκα φορες θα ακουγεται διαφορετικα με τυχαια αποτελεσματα την καθε φορα. Επομενως....

Αν εχεις σκοπο να ξοδεψεις ενα σημαντικο ποσο για το ηχοσυστημα και δεν εχεις δυνατοτητα να κανεις ηχητικα φροντιδα στον χωρο σου, τοτε θα πρεπει να δοκιμαζεις στο σπιτι σου οτι αγορα κανεις. Κι αυτο γιατι το αποτελεσμα θα ειναι τυχαιο. Το νοημα του δοκιμαζω στο σπιτι μου εχει να κανει με το γεγονος οτι αυτη την φορα παμε να βρουμε τι καθεται καλυτερα στ αυτια μας (αφου βαδιζουμε στην τυχη). Οπως και ναχει ομως το τελικο αποτελεσμα θα απεχει πολυ απο τις πραγματικες δυνατοτητες του ησοσυστηματος (ακομη κι ενος μετριου) απ οτι αν ηταν σε φροντισμενο χωρο.

Ενα συνηθες φαινομενο στην παραπανω περιπτωση η συχνη αλλαγη μηχανηματων, γιατι απο τη στιγμη που απεχουμε πολυ απο θεμιττο αποτελεσμα, παντα οι αλλαγες προσφερουν κατι (οχι κατ αναγκη βελτιωση)
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.127
Μηνύματα
3.042.169
Members
38.533
Νεότερο μέλος
NIK DRAGON
Top