Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Στεναχωρήθηκα για τον Lupu. Από αυτόν, σε ζωντανή συναυλία, έμαθα και αγάπησα το in the mist του Janacek και θυμάμαι ότι όταν τον άκουσα σε σονάτα του Beethoven είπα < Α παίζεται και έτσι>.

Μου έλεγαν από το Μέγαρο ότι ήταν ιδιαίτερα αγαπητός. Για την αγωνία που είχε πριν την συναυλία και για τα αστεία του σχετικά με τα χέρια του σε σχέση με του Perahia από την φωτογραφία της κοινής τους ηχογράφησης στην φαντασία για τέσσερα χέρια του Schubert.
Φυσικά, και εγώ λυπήθηκα για τον σπουδαίο Lupu. Τον πρόλαβα σε μία από τις τελευταίες του εμφανίσεις. Υπήρξε και αυτός ένας από τους "ποιητές" του πιάνου. Οι δίσκοι του, σχεδόν χωρίς καμία εξαίρεση, με γοήτευαν πάντα, ειδικά ο Schubert του.
Λυπηθηκα, όμως, και για τον Angelich, ειδικά γιατί έφυγε τόσο νέος. Και αυτόν το είδα άπαξ. Μου ήταν πολύ συμπαθής στο παίξιμό του και οι περισσότεροι δίσκοι του ήσαν ξεχωριστοί. Επίσης, η συμμετοχή του σε συνεργασίες του σε έργα Μουσικής Δωματίου ήσαν αρκούντως αξιόλογες.
 

Μηνύματα
515
Reaction score
677
ας τα αφησω:
η συνεντευξη του φιλου γιωργου στο κιθαρολογιο, με τον κιθαριστα-συνθετη-καθηγητη παρασκευα, περιπου απο το 15' λεπτο, μιλα για τη συνθεση αλλα και τους... προβληματισμους ενος συνθετη και διαφορα αλλα ενδιαφεροντα.
Κιθαρολόγιο - Συνέντευξη Απόστολου Παρασκευά - YouTube

επισης ενα σπουδαιο βιβλιο, του τσετσου (επισης κιθαριστα-καθηγητη στο πανεπιστημιο της αθηνας) με φιλοσοφικα ζητηματα , ψαγμενο...
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ / ΤΣΕΤΣΟΣ ΜΑΡΚΟΣ (politeianet.gr)
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Εάν κάποιος θα ήθελε με έναν συνθέτη να απαντήσει στο ζήτημα του νήματος θα αρκούσε το όνομα και η αναφορά στο έργο του J. S. Bach.
Για άλλη μία φορά, μία πρόσφατη έκδοση ενός single CD από μία εξειδικευμένη μικρή Βρετανική εταιρεία, την Herald, και έναν ικανό αλλά no household name πιανίστα, τον Jonathan Philips, με μερικά από τα πιο εκφραστικά και εκπάγλου ομορφιάς έργα, άπαντα σε αργές και πρωτίστως ήρεμες κινήσεις (υπό τον πολύ προσφυή τίτλο..."Tranquility") επιβεβαίωσε πασιφανώς και περιτράνως τον άρρητο αλλά ταυτόχρονα πλήρως αισθαντικά σπουδαίο ρόλο που δύναται να διαδραματίζει η Κλασική Μουσική στη ζωή μας και σήμερα και στο διηνεκές...
Στο εν λόγω CD περιλαμβάνονται 21 έργα (ή κινήσεις από έργα) του μέγιστου συνθέτη, παιγμένα με εξαιρετική ευαισθησία και συναισθηματική ένταση από τον Βρετανό σολίστα. Ανάμεσα στα έργα αυτά, ξεχωρίζουν οι μεταγραφές του Busoni στα εξαίσια χορικά "Ich ruff zu dir" (σε φα ελάσσονα) & το μοναδικής ομορφιάς "Nun Komm der Heiden Heiland" (σε μία λίαν αισθαντική σολ ελάσσονα) καθώς επίσης και οι Σαραμπάντες από τη δεύτερη Αγγλική και την πρώτη Γαλλική Σουίτες (σε λα και ρε ελάσσονες κλίμακες αντίστοιχα). Εξαιρετικά και όχι συχνα παιγμένα και το Adagio (σε σι ελάσσονα) από τη Σονάτα για Όργανο no. 4 σε μί ελάσσονα (μεταγραφή από τον σπουδαίο Τσέχο πιανίστα August Stradal) ή το Adagio από την Toccata για Όργανο σε Ντο μείζονα, BWV564 (μεταγραφή από τον Busoni).
Έχει ιδιαίτερη σημασία το πως εκφράζεται ο πιανίστας του συγκεκριμένου CD στο συνοδευτικό booklet...Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
- "The CD contains music for anyone hoping to gain an overriding sense of stillness, calm, contemplation and reverence. Bach's music has radiance, luminosity, divinity, serenity and timeless beauty. There is tenderness and sometimes melancholy, but it is always suffused with optimism, and, as Bach indicates at the end of many if not all his scores, his music is always written in the service of God.
- "Bach's music is the bedrock I have returned to over my lifetime, because it centres me and always brings me to back a genuine state of balance.
- "Our shared human aesthetic response to music quite literally transcends our understanding of it.
- "And art as we know, is the term we bestow only upon those rare things which have the capacity to connect us, and to move us, and that continue to do just that, despite fashion, changing tastes, and the inevitable march of time itself".
Κοντολογίς, με Μουσική σαν αυτή του μεγάλου συνθέτη, καθοδηγητή δασκάλου και συνεπή ανθρώπου μπορεί κανείς να γίνει καλλίτερος άνθρωπος, για τους άλλους συνανθρώπους του, τους δικούς του αγαπημένους αλλά, και το πλέον δύσκολο και υπερβατικό...για τον ίδιο του τον εαυτό...
 

Μηνύματα
148
Reaction score
209
Εάν κάποιος θα ήθελε με έναν συνθέτη να απαντήσει στο ζήτημα του νήματος θα αρκούσε το όνομα και η αναφορά στο έργο του J. S. Bach.
Για άλλη μία φορά, μία πρόσφατη έκδοση ενός single CD από μία εξειδικευμένη μικρή Βρετανική εταιρεία, την Herald, και έναν ικανό αλλά no household name πιανίστα, τον Jonathan Philips, με μερικά από τα πιο εκφραστικά και εκπάγλου ομορφιάς έργα, άπαντα σε αργές και πρωτίστως ήρεμες κινήσεις (υπό τον πολύ προσφυή τίτλο..."Tranquility") επιβεβαίωσε πασιφανώς και περιτράνως τον άρρητο αλλά ταυτόχρονα πλήρως αισθαντικά σπουδαίο ρόλο που δύναται να διαδραματίζει η Κλασική Μουσική στη ζωή μας και σήμερα και στο διηνεκές...
Στο εν λόγω CD περιλαμβάνονται 21 έργα (ή κινήσεις από έργα) του μέγιστου συνθέτη, παιγμένα με εξαιρετική ευαισθησία και συναισθηματική ένταση από τον Βρετανό σολίστα. Ανάμεσα στα έργα αυτά, ξεχωρίζουν οι μεταγραφές του Busoni στα εξαίσια χορικά "Ich ruff zu dir" (σε φα ελάσσονα) & το μοναδικής ομορφιάς "Nun Komm der Heiden Heiland" (σε μία λίαν αισθαντική σολ ελάσσονα) καθώς επίσης και οι Σαραμπάντες από τη δεύτερη Αγγλική και την πρώτη Γαλλική Σουίτες (σε λα και ρε ελάσσονες κλίμακες αντίστοιχα). Εξαιρετικά και όχι συχνα παιγμένα και το Adagio (σε σι ελάσσονα) από τη Σονάτα για Όργανο no. 4 σε μί ελάσσονα (μεταγραφή από τον σπουδαίο Τσέχο πιανίστα August Stradal) ή το Adagio από την Toccata για Όργανο σε Ντο μείζονα, BWV564 (μεταγραφή από τον Busoni).
Έχει ιδιαίτερη σημασία το πως εκφράζεται ο πιανίστας του συγκεκριμένου CD στο συνοδευτικό booklet...Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
- "The CD contains music for anyone hoping to gain an overriding sense of stillness, calm, contemplation and reverence. Bach's music has radiance, luminosity, divinity, serenity and timeless beauty. There is tenderness and sometimes melancholy, but it is always suffused with optimism, and, as Bach indicates at the end of many if not all his scores, his music is always written in the service of God.
- "Bach's music is the bedrock I have returned to over my lifetime, because it centres me and always brings me to back a genuine state of balance.
- "Our shared human aesthetic response to music quite literally transcends our understanding of it.
- "And art as we know, is the term we bestow only upon those rare things which have the capacity to connect us, and to move us, and that continue to do just that, despite fashion, changing tastes, and the inevitable march of time itself".
Κοντολογίς, με Μουσική σαν αυτή του μεγάλου συνθέτη, καθοδηγητή δασκάλου και συνεπή ανθρώπου μπορεί κανείς να γίνει καλλίτερος άνθρωπος, για τους άλλους συνανθρώπους του, τους δικούς του αγαπημένους αλλά, και το πλέον δύσκολο και υπερβατικό...για τον ίδιο του τον εαυτό...
Οι transcriptions παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον αλλά δυστυχώς αγνοώ το συγκεκριμένο cd.
Η πλήρης σειρά, με διαφορετικούς πιανίστες, είχε εκδοθεί σε 10 τόμους από την Hyperion.
Να δω πότε θα αξιωθώ να τα ολοκληρώσω.


front.jpeg
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
μπορεί κανείς να γίνει καλλίτερος άνθρωπος, για τους άλλους συνανθρώπους του, τους δικούς του αγαπημένους αλλά, και το πλέον δύσκολο και υπερβατικό...για τον ίδιο του τον εαυτό...
Α, το επιδιωκόμενο και στόχος όλων των ανθρώπων στην Ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα εμφανές στα social media. :D
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Οι transcriptions παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον αλλά δυστυχώς αγνοώ το συγκεκριμένο cd.
Η πλήρης σειρά, με διαφορετικούς πιανίστες, είχε εκδοθεί σε 10 τόμους από την Hyperion.
Να δω πότε θα αξιωθώ να τα ολοκληρώσω.


View attachment 267899
Η σειρά της Hyperion είναι εξαιρετική και είχα την υπομονή να την παρακολουθήσω και, τελικά, και να την αποκτήσω. Η εν λόγω σειρά καλύπτει τις μεταγραφές για πιάνο από συνθέτες πρωτίστως. Υπάρχουν εξαιρετικά CDs από πιανίστες που έχουν ιδιαίτερη αγάπη και ενδιαφέρον για τις μεταγραφές. Ενδεικτικά αναφέρω τα πέντε αποκαλυπτικά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα CDs της Γερμανίδας σολίστ Angelika Nebel (4 στη Hänssler και ένα στην Ars Musici), τα δύο πολύ ενδιαφέροντα του Κ. Κάτσαρη (στη δική του εταιρεία Piano 21), το τριπλό CD του Αυστραλού πιανίστα Antony Gray (στην Αυσταλιανή ABC Classics) και το CD της Marco Polo με τις μεταγραφές του Wilhelm Kempff (μαζί με μερικές δικές τους συνθέσεις), παιγμένα θαυμάσια από την έμπειρη Idil Biret.
Το συγκεκριμένο CD που ανέφερα με τον J. Philips είναι μία πολύ πρόσφατη παραγωγή της σχεδόν "χαμένης" στον δισκογρφικό ορίζοντα Βρετανικής Herald και δεν περιλαμβάνει μόνον μεταγραφές αλλά και συνθέσεις πρωτότυπες (για τσέμπαλο) που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τους...the tranquility (of Bach's music).
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Ένα άλλο έργο το οποίο "επισκέφθηκα" ξανά πολύ πρόσφατα και μου έδωσε αυτό που μου είχε πει Εγγλέζος φιλόμουσος για αυτό το έργο...a new invigorating sense of duty in my life!
Πρόκειται για το εξαίρετο Τρίο για Πιάνο σε σολ ελάσσονα, Op. 3, του πρώιμα αδικοχαμένου Γάλλου συνθέτη Ernest Chausson (έφυγε στα 44 έτη ζωής). Ένα θαυμαστό έργο, σχεδόν από έναν άλλο κόσμο σπουδαίας τεχνικής και εκφραστικής κομψότητας, ισόρροπης συναισθηματικής έντασης και ενός εξαιρετικά πρωτότυπου ηχητικού και στυλιστικού ιδιώματος.
Ο σημαντικός και λίαν προικισμένος αυτός συνθέτης δεν είχε την τύχη να ζήσει για πολύ αλλά είχε την ευτυχή συγκυρία να συνθέσει μερικά εξαίσια αριστουργήματα, ειδικά στη Μουσική Δωματίου (αλλά και μία θαυμάσια Συμφωνία).
Το σημαντικό αυτό Τρίο για Πιάνο χαρακτηρίζεται από την πυκνή συνθετική γραφή του, την ερεβώδη αρμονική του εξέλιξη και τις απρόσμενες αλλαγές όσον αφορά στα...dynamics. H επίδραση του σπουδαίου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck είναι αρκετά πρόδηλη στην έντονη πρώτη κίνηση (Pas trop lent- Anime' / όχι πολύ αργά-Ζωηρά) αλλά και στον κυκλικό αφηγηματικό τρόπο της όλης σύνθεσης (τα θέματα της πρώτης κίνησης εμφανίζονται, μετουσιωμένα, και στην τρίτη αργή κίνηση και στο Φινάλε).
Η δεύτερη κίνηση λειτουργεί ως ένα Intermezzo, με την ένδειξη "Vite" (γρήγορα), σε Σι ύφεση μείζονα, και έχει έναν ελαφρό χαρακτήρα σε αντιδιαστολή με την συναισθηματική φόρτιση της έντονης πρώτης κίνησης.
Η τρίτη κίνηση, με την ένδειξη Assez lent (αρκετά αργά) και σε μία όμορφα εξελισσόμενη ρε ελάσσονα, αποτελεί την αισθαντική "ψυχή" του έργου, όπου η εξαιρετική και λεπτομερής λεπτότητα και εκλεκτικισμός του συνθέτη μετέρχεται αλλεπάλληλες τονικές αλλαγές και λανθάνουσες, ρηξικέλευθες και αμφίσημες χρήσεις της αρμονικής πορείας της κίνησης.
Το Φινάλε λειτουργεί ως τη συμπλήρωση του όλου κύκλου του συνθετικού αφηγήματος κατά το πρώτυπο του Cesar Franck (κυρίως στην εκπληκτική Σονάτα του για Βιολί και Πιάνο).
Από τις ουκ ολίγες πολύ ανταγωνιστικές δισκογραφικές ερμηνείες ξεχωρίζω εκείνη του Vienna Piano Trio, σε πρώτης τάξεως SACD format, σε εξαιρετική παραγωγή της Γερμανικής MDG. Πολύ ανταγωνιστική και η παλαιότερη ερμηνεία με το Trio Chausson, σε πολύ ικανοποιητική παραγωγή της Γαλλικής Mirare. Αμφότερες οι εν λόγω παραγωγές συμπληρώνονται με το επίσης εμβληματικό Τρίο του Ravel (σε λα ελάσσονα).
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Αγαπητέ @Prince συγχαρητήρια για το νήμα ασχέτως τι σου καταλογίζουν όσον αφορά στις προθέσεις σου, που προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αλλά με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και το κέρδος που μπορεί να έχει κάποιος απλώς και μόνο contemplating στο αρχικό σου ερώτημα ή σε άλλα που θέτεις. Διάβασα μέχρι την 24 σελίδα. Πιστεύω ότι αυτό που ποστάρω - και ιδίως το δεύτερο βίντεο που μιλάει για την αναλυτική, εγκεφαλική, ¨κοσμική" ερμηνεία (στα πάντα, που είναι και της μόδας -τάση) και έχει συνεπάρει την φαντασία των νέων έναντι του συναισθήματος που κατοικοεδρεύει στην, αλλά και ταυτόχρονα και πηγάζει από την καρδιά αλλά κυρίως ότι η μουσική είναι αυτή που καθοδηγεί το συναίσθημα της ερμηνείας και επιπρόσθετα με την έννοια πολλών σπουδαίων μουσικών ότι αισθάνονται ότι αυτή απλώς κατά κάποιο τρόπο "ανακαλύπτεται", όχι απόλυτα δημιουργείται και για αυτό έχει και την δική της "ζωή" - ...... θα συμβάλλει στην κατανόηση και απάντηση (για τον καθένα) στο ερώτημα σου, θα βοηθήσει να εντοπιστεί ο λόγος της "ασυνεννοησίας" των απόψεων ή και εσένα να το υποστηρίξεις (το ερώτημα) απο άλλη οπτική γωνία , εάν και εγω μια χαρά σε είδα να τα εξηγείς τουλάχιστον μέχρι την 24 σελίδα που διάβασα.

 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.861
Reaction score
8.909
Φίλε Prince
Και εγώ θέλω να σου εκφράσω ένα ευχαριστώ εδώ και αρκετό καιρό. Παρόλο που το χόμπι μου είναι η ακρόαση μουσικής, μόνο τα τελευταία 4, 5 χρόνια έχω μπει στον όμορφο κόσμο της κλασικής.
Με την συμμετοχή σου στο site έβαλες και εσύ το λιθαράκι σου στο να αποκτήσω ικανή σιλλογή από αριστουργήματα, με την βοήθεια των οποίων μπορώ και ξεπερνώ ευκολότερα τα εκάστοτε προβλήματα, νοιώθω ευχαρίστηση κλπ. Η υπόλοιπη ''δισκογραφία'' μου δεν με απασχολεί πλέον ούτε στο ελάχιστο. Μόνο για κάποια περιστασιακή δοκιμή μηχανημάτων, ή σπάνια πλέον και αυτό - κατά την επίσκεψη φίλων , συγγενών κλπ. Ακόμη και στο ΙΧ σαν βασική μουσική υπόκρουση, κομμάτια κλασικής με συντροφεύουν.
Όσον αφορά τα αναφερόμενα παραπάνω για τον Bach πραγματικά είναι αυτό που ήθελα να εκφράσω για αυτόν τον μέγιστο μουσικό, όμως δεν εύρισκα τις λέξεις. Πιστεύω δε ότι πάνω σε αυτόν έχει βασιστεί ο σύγχρονος κόσμος της μουσικής. Είτε αντιγράφοντας τον είτε μελετώντας τον.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.628
Reaction score
58.093
Steve Reich - "Drumming"

H σύνθεση περιλαμβάνει bongo τύμπανα , marimba , μεταλλόφωνο , piccolo και φωνητικά . Ξεκινά με τους επιμέρους εκτελεστές σε ταυτόσημο ρυθμό σύντομα όμως κάποιοι ξεφεύγουν επιταχύνοντας προοδευτικά τον δικό τους μέχρις ότου να φτάσουν ξανά σε φασικό συγχρονισμό για λίγο με την πρώτη ομάδα προηγούμενοι κάθε φορά κατά ακέραια διαστήματα χρόνου.

Οι κυκλικές φασικές ολισθήσεις μεταξύ των επιμέρους ομάδων δημιουργούν ενδιαφέροντα μοτίβα που μπορεί να διαφοροποιούνται στην αντίληψη καθενός ακροατή. Από την πλευρά των ερμηνευτών έχει αναφερθεί ότι η δική τους επιταχυντική δράση σε σχέση με την ομάδα που μένει σε σταθερό ρυθμό τους παρέχει μια αντίστροφη αίσθηση επιβράδυνσης στο χρόνο και απαγκίστρωσης από την κανονική ροή του μουσικού γεγονότος.

Αυτό το έργο φέρνει στο μυαλό τη σύλληψη ότι όσο περισσότερο επιμένουμε να τονίζουμε τη σημασία κάποιας οντότητας τόσο εντονότερες υπόνοιες περί της πράξης αυτής μπορούν να δημιουργηθούν.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Αυτό το έργο φέρνει στο μυαλό τη σύλληψη ότι όσο περισσότερο επιμένουμε να τονίζουμε τη σημασία κάποιας οντότητας τόσο εντονότερες υπόνοιες περί της πράξης αυτής μπορούν να δημιουργηθούν.
Υπόνοιες κυρίως στους άλλους φαντάζομαι που ακόμη δεν την κατέχουν, όχι στον ήδη κατέχοντα την σημασία της εκάστοτε τίμια και σίγουρα κερδισμένης οντότητας.

Δεν είναι αυτό το κακό, αλλά η εύρεση της ίδιας της οντότητας. Αμφιβολίες για τον δρόμο πρός αυτήν μπορεί να τεθούν μεν - βέβαια μόνο με καλής πρόθεσης επιχειρήματα,- αλλά μόνο απο αυτόν που την έχει αντικαταστήσει αυτήν την οντότητα με μια μεγαλύτερης σημασίας ή την έχει μεταμορφώσει και μετουσιώσει και εντάξει στην καινούργια και έχει ήδη κάνει τον δρόμο. Αλλιώς τα πράγματα είναι επικίνδυνα και για τις δύο οντότητες.
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Αγαπητέ @Prince συγχαρητήρια για το νήμα ασχέτως τι σου καταλογίζουν όσον αφορά στις προθέσεις σου, που προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αλλά με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και το κέρδος που μπορεί να έχει κάποιος απλώς και μόνο contemplating στο αρχικό σου ερώτημα ή σε άλλα που θέτεις. Διάβασα μέχρι την 24 σελίδα. Πιστεύω ότι αυτό που ποστάρω - και ιδίως το δεύτερο βίντεο που μιλάει για την αναλυτική, εγκεφαλική, ¨κοσμική" ερμηνεία (στα πάντα, που είναι και της μόδας -τάση) και έχει συνεπάρει την φαντασία των νέων έναντι του συναισθήματος που κατοικοεδρεύει στην, αλλά και ταυτόχρονα και πηγάζει από την καρδιά αλλά κυρίως ότι η μουσική είναι αυτή που καθοδηγεί το συναίσθημα της ερμηνείας και επιπρόσθετα με την έννοια πολλών σπουδαίων μουσικών ότι αισθάνονται ότι αυτή απλώς κατά κάποιο τρόπο "ανακαλύπτεται", όχι απόλυτα δημιουργείται και για αυτό έχει και την δική της "ζωή" - ...... θα συμβάλλει στην κατανόηση και απάντηση (για τον καθένα) στο ερώτημα σου, θα βοηθήσει να εντοπιστεί ο λόγος της "ασυνεννοησίας" των απόψεων ή και εσένα να το υποστηρίξεις (το ερώτημα) απο άλλη οπτική γωνία , εάν και εγω μια χαρά σε είδα να τα εξηγείς τουλάχιστον μέχρι την 24 σελίδα που διάβασα.

Αγαπητέ thva ευχαριστώ πολύ για την ανάρτησή σου αυτή και τα καλά σου λόγια. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής να ανακαλύπτω ότι τα γραφόμενά μου μπορεί να αγγίξουν έστω και λίγα μέλη του φόρουμ.
Τα βίντεο που παρέθεσες τα γνωρίζω καλά και είναι εξαιρετικά ενημερωτικά και πολύ καλή τροφή για σκέψη. Προσωπικά, είμαι πιο κοντά στη σκέψη του Seymour, αν και δεν μπορεί να αγνοηθεί και η ιδιοφυία του Glenn, εκκεντρική, μοναδική και, όπως θα έλεγε ένας Γερμανός...besonderes...
Η θέση του Seymour Bernstein μας οδηγεί στην εργώδη προσπάθεια κατανόησης και σεβασμού του συνθέτη και του έργου του ως έχει αποτυπωθεί στην παρτιτούρα, πράγμα που για έναν γνήσιο μουσικόφιλο αποτελεί sine qua non για την περαιτέρω ενασχόλησή του με τη Μουσική αυτή.
Ο Glenn Gould μας κατευθύνει σε μία άνευ όρων εκτίμηση του ερμηνευτή, ο οποίος, λόγω της ιδιαίτερης ευφυίας του, έχει το δικαίωμα να οδηγήσει το έργο εκεί που εκείνος πιστεύει ακόμα και εάν μπορεί να αντιβαίνει τις "συντεταγμένες" του έργου.
 

Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Ο Glenn Gould μας κατευθύνει σε μία άνευ όρων εκτίμηση του ερμηνευτή, ο οποίος, λόγω της ιδιαίτερης ευφυίας του, έχει το δικαίωμα να οδηγήσει το έργο εκεί που εκείνος πιστεύει ακόμα και εάν μπορεί να αντιβαίνει τις "συντεταγμένες" του έργου.
Να γράψει δικό του. :)
 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Φίλε Prince
Και εγώ θέλω να σου εκφράσω ένα ευχαριστώ εδώ και αρκετό καιρό. Παρόλο που το χόμπι μου είναι η ακρόαση μουσικής, μόνο τα τελευταία 4, 5 χρόνια έχω μπει στον όμορφο κόσμο της κλασικής.
Με την συμμετοχή σου στο site έβαλες και εσύ το λιθαράκι σου στο να αποκτήσω ικανή σιλλογή από αριστουργήματα, με την βοήθεια των οποίων μπορώ και ξεπερνώ ευκολότερα τα εκάστοτε προβλήματα, νοιώθω ευχαρίστηση κλπ. Η υπόλοιπη ''δισκογραφία'' μου δεν με απασχολεί πλέον ούτε στο ελάχιστο. Μόνο για κάποια περιστασιακή δοκιμή μηχανημάτων, ή σπάνια πλέον και αυτό - κατά την επίσκεψη φίλων , συγγενών κλπ. Ακόμη και στο ΙΧ σαν βασική μουσική υπόκρουση, κομμάτια κλασικής με συντροφεύουν.
Όσον αφορά τα αναφερόμενα παραπάνω για τον Bach πραγματικά είναι αυτό που ήθελα να εκφράσω για αυτόν τον μέγιστο μουσικό, όμως δεν εύρισκα τις λέξεις. Πιστεύω δε ότι πάνω σε αυτόν έχει βασιστεί ο σύγχρονος κόσμος της μουσικής. Είτε αντιγράφοντας τον είτε μελετώντας τον.
Φίλε Vakis2000, είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που, με το νήμα αυτό, μπόρεσα να βάλω και εγώ "ένα λιθαράκι" στο να σε βοηθήσω να ασχοληθείς, με πλέον ικανό τρόπο, με την Κλασική Μουσική.
Εύχομαι το ήδη αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον σου να σε οδηγήσει σε νέες και πολύ παραγωγικές ατραπούς της Μουσικής αυτής.
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Αναφέρθηκε προηγουμένως ο J.S Bach καί τό μεγαλείο του, για μία ακόμα φορά, καί με την ευκαιρία, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος το Café Zimmerman ensemble, και τη γνώμη έχει για την καλλιτεχνική αξία των παραγωγών του, κυρίως στα έργα του μέγιστου συνθέτη.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.628
Reaction score
58.093
1667316355567.png


Η σύγχρονη θεραπευτική προωθεί την έννοια της διαχείρισης σε νοσηρές καταστάσεις εφόσον δεν θα είχαν εκείνες προληφθεί. Η προοπτική μιας ίασης στο ατομικό και συλλογικό ασυνείδητο προκρίνει την πρόσληψη ερεθισμάτων από την τέχνη.

Η φωνή ως το πιο παλαιό μουσικό όργανο αναλαμβάνει με το σχεδιασμό του Scattolin διαδοχικούς ρόλους , από χειρουργικό εργαλείο σε μηχανή μαλάξεων για τεταμένες νευρωνικές οδούς στο νου. Άλλοτε χωρίς συνοδεία να εξερευνά κατακόμβες συναισθημάτων και άλλοτε οδηγός και οδηγούμενη συνάμα από λιτά οργανικά σύνολα να χαράζει πορείες προς την ακροαματική έκσταση.

Η γλώσσα των Αγγέλων δεν βασίζεται στη σιωπή, αλλά αναπαρίσταται με φευγαλέες ενότητες μέσα σε μουσικούς φθόγγους και στίχους που λειτουργούν αναμένοντας υποσυνείδητες αναγνώσεις για να εκπέμψουν τη λάμψη τους και να καταλύουν την ελαττωματική μας ύπαρξη χωρίς ν'αναλώνονταν. Μια συνειδητή και αναλυτική αναγνώριση θα ισοδυναμούσε με κατακρήμνιση κι ευτελισμό της υπέρτατης οντότητας.Δηλαδή από τη στιγμή που θα γινόταν να το περιγράψουμε με σαφείς εκφράσεις, θα είχε αυτομάτως υποβαθμιστεί η αξία του.




 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Αναφέρθηκε προηγουμένως ο J.S Bach καί τό μεγαλείο του, για μία ακόμα φορά, καί με την ευκαιρία, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος το Café Zimmerman ensemble, και τη γνώμη έχει για την καλλιτεχνική αξία των παραγωγών του, κυρίως στα έργα του μέγιστου συνθέτη.
To Cafe' Zimmerman είναι ένα πολύ ικανό σύνολο για μουσική Μπαρόκ. Τα CDs με έργα του Bach είναι από πολύ καλά έως και εξαιρετικά. Στο μουσικό αυτό σύνολο μετέχει και η εξαιρετική τσεμπαλίστρια Celine Frisch, η οποία έχει επίσης ηχογραφήσει έργα για σόλο τσέμπαλο του συνθέτη με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Οι παραγωγές των ηχογραφήσεών τους στην εταιρεία Alpha είναι...πρώτης τάξεως.
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Ευχαριστώ πολύ.
Αυτές ακριβώς, οι εξαιρετικές ηχητικά παραγωγές τους, με παρακίνησαν νά ρωτήσω για αυτούς
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.628
Reaction score
58.093
1668015141012.png


Δεν έχω κρύψει την προτίμησή μου σε σύγχρονα μουσικά ιδιώματα, αν μη τι άλλο παλλόμενος συμπαθητικά μαζί τους αφού κρίνω ότι αντικατοπτρίζουν πιο πιστά το καθεστώς του κόσμου, μια οντότητα σε τραυματική συνδρομή που δεν βρίσκει ευκαιρία να συνειδητοποιήσει όση φυσική και διανοητική καταπόνηση υποφέρει..

Η κοινωνία όμως με σύγχρονες ερμηνείες από έργα Κλασσικής όπως το παρόν εξυφαίνεται με την ανάγκη επαφής προς κάτι μη ανταποκρινόμενο στους σύγχρονους όρους της καθημερινότητας για να μας θυμίζει πως όλα όσα μας λείπουν λαμβάνουν μεταφορικά σάρκα και οστά χωρίς να ήταν αποκυήματα αβάσταχτης λαγνείας προς τα περασμένα.

 

Μηνύματα
7.707
Reaction score
6.437
Κατ' εξαίρεση παραθέτω τη Σονάτα "Kreutzer" του Beethoven, όπως έχει γραφεί και πάιζεται με εξαιρετικό στυλ από τον δικό μας Καβάκο και τον εξαιρετικό Ιταλό πιανίστα Enrico Pace.
Ίσως ετσι, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι έργα αυτής της υψίστης φόρμας και εξαιρετικής ισορροπίας των δύο οργάνων ουδόλως αποτελούν..."περασμένα" και για όσους τύχει να τα γνωρίσουν καλώς ουδέποτε θα καταστοιύν..."ξεχασμένα". Η δε συνεχής επανάληψη ακρόασης τους σε συναυλίες ή σε ιδωματικές ερμηνείες σε αξιόπιστες ηχογραφήσεις δεν αποτελεί..."λαγνεία" αλλά γνήσια αγάπη και σεβασμός στη μεγάλη τέχνη...που δεν αποκαλείται και τόσο άστοχα...Κλασική.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.839
Μηνύματα
2.953.809
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top