- Μηνύματα
- 28.849
- Reaction score
- 84.942
DeccaΠράγματι άριστη επιλογή και στις δύο ηχογραφήσεις του τόσο στην Decca όσο και στην ECM. Στην Decca αξίζει όλο το κουτί με τα solo keyboard works του Bach.
DeccaΠράγματι άριστη επιλογή και στις δύο ηχογραφήσεις του τόσο στην Decca όσο και στην ECM. Στην Decca αξίζει όλο το κουτί με τα solo keyboard works του Bach.
Ο Poulenc είναι, κατά τεκμήριο, ο πιο σημαντικός συνθέτης της "Ομάδας των Έξι" (Les Six), αν και έχω ιδιαίτερη αγάπη για τον Milhaud και ξεχωριστή εκτίμηση για τον Honegger (τον μόνον Ελβετό από τους έξι).Ευχαριστώ για την όντως άκρως εμπεριστατωμένη απάντηση. Ήδη ερευνώ τον Pascal Roge τον οποίο έχω ακούσει σ' έργα του Satie. Συνεχίζοντας τις περιστασιακές μου ακροάσεις θα σταθώ στον Francis Poulenc προτείνοντας το έργο του Dialogues des Carmélites υπό τον Riccardo Muti Dvd με αποκορύφωμα την τελική σκηνή Salve Regina ή το πολυσύνθετο έργο Concert Champêtre - for harpsichord and orchestra υπό τον Georges Pretre. EMI.
Μια αναφορά ως προς την ύπαρξη της Κλασικής μουσικής στις μέρες μας ο Francis Poulenc, μας επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την ζωντάνια της και το λόγο ύπαρξή της. Να προσθέσω επίσης και τον Anton Stepanovich Arensky στα όρια της τζαζ.
Ο Francis Poulenc με την ομάδα των έξι, με πηγή έμπνευσης τον ιμπρεσιονισμό του Ντεμπισύ για αρχή, θα εναντιωθεί κατόπιν (οι έξι θα χαρακτηριστούν ως αντίβαγκνεριστές) συμμετέχοντας στα μετα-ιμπρεσιονιστικά κινήματα μαζί με πληθώρα λογοτεχνών και καλλιτεχνών έως και το Πικάσο (κυβισμός). Με συνεχής εναλλαγή καλλιτεχνικών ρευμάτων η συγκεκριμένη περίοδος μέχρι το πρόσφατο μεταμοντέρνο του Βέλτσου η κλασσική μουσική λειτουργεί ως σύνδεσμος. Ιδιαίτερα σημαντική η γνωριμία του με τον Serge de Diaghilev. Δείτε τα Ballets Russes, σε έργο Manuel de Falla (Le Tricorne) κουστούμια και σκηνικά του Πικάσο.
Καλή ακρόαση.
<<You fortunate people who are still the sons of Bach>> έγραψε ο Verdi στον Hans von Bulow στις 14 Απριλίου του 1892. <<And we? We too, the sons of Palestrina, used to have a grand tradition... our own>>.Στις δύσκολες ημέρες μίας συνεχούς εθελούσιας καραντίνας μου, the "daily bread" της μεγάλης Μουσικής του Bach έχει διαδραματίσει μείζονα ρόλο στη διατήρηση αλλά και αναζοωγόνηση της ψυχικής μου υγείας. Ακούγοντας ή τουλάχιστον ξεικινόντας με οργανικά έργα του μέγιστου αυτού συνθέτη, ανακαλύπτω (αναγκαστικά) όλο και πιο πολλές ενδιαφέρουσες έως και εξαίρετες νέες ή και παλιότερες ερμηνείες των έργων του καθώς και των δύο πιο λαμπρών απογόνων του, των Johann Christian & Carl Philipp Emanuel Bach.
......................................................................................................................................................................
Bach the daily bread...πράγματι!
Ο Verdi μάλλον πολύ έξυπνα αναφέρθηκε στον, ούτως ή άλλως, πολύ σημαντικό συνθέτη της Αναγέννησης Palestrina, καθόσον ήταν από τους Ιταλούς συνθέτες τους πλεόν αποδεκτούς και σεβαστούς στους Γερμανούς. Είναι αξιοσημείωτο ότι ένας επίγονος του Βάγκνερ, ο "βαρύς" Pfitzner έγραψε το σημαντικότερο ίσως έργο του για τον συνθέτη αυτόν, ήτοι την Όπερά του...Palestrina, η οποία έχει τιμηθεί αρκούντως από σπουδαίους Γερμανούς ερμηνευτές και μαέστρους (με πιο εμβληματική την Κλασική ηχογράφηση της DG με τον R. Kubelik και ένα σούπερ καστ τραγουδιστών).<<You fortunate people who are still the sons of Bach>> έγραψε ο Verdi στον Hans von Bulow στις 14 Απριλίου του 1892. <<And we? We too, the sons of Palestrina, used to have a grand tradition... our own>>.
Ευχαριστώ για την υπόδειξη της Chantal Stigliani που κυριολεκτικά τραγουδάει αυτή την στιγμή στο cd player.Γράφοντας για το "καθημερινό μου ψώμί", ήτοι την οργανική Μουσική του Bach, μου περιήλθαν, αυτές τις ημέρες, τρεις σχετικά πρόσφατες αρκετά παινεμένες εκδόσεις, όλες του 1ου Βιβλίου του Καλοσυγκερασμένου Κλειδοκυμβάλου.
Οι δύο αφορούν το σύγχρονο Grand Piano και η τρίτη το τσέμπαλο:
...............................................................................................................................
- Η πάντα πολύ σταθερά πολύ ικανοποιητικού επιπέδου παραγωγή της Γαλλικής Calliope με την ιδιότυπη σπουδαία Γαλλίδα πιανίστα Chantal Stigliani. Μία τόσο προσωπική προσέγγιση, που συνδυάζει δεξιοτεχνία, καθαρότητα και ιδιόμορφη λαμπρότητα καθιστά την ερμηνεία αναφοράς αυτή...ως μοναδική, ως κάτι χωρίς προηγούμενο (για σύγκριση) και, ενδεχομένως, κάτι λίαν ενδιαφέρον για το μέλλον προς διερεύνηση νεώτερης προσέγγισης στο πολυσχιδές αυτό έργο.
.....................................................................................................................................................
Δεν είναι ούτε άδικο ούτε λάθος να ισχυριστεί κανείς ότι με συνθέτες σαν τον Bach ή τον Beethoven, μία ζωή δεν φθάνει για να τους μελετήσεις, τους απολαύσεις και κυρίως για να τους κάνεις..."κτήμα" σου.
Χαίρομαι που κάποια υπόδειξή μου μπορεί να φανεί χρήσιμη έστω και σε ένα μέλος (αλλά τόσο σχετικό και ενημερωμένο) του φόρουμ. Η Stigliani είναι από αυτό που λένε οι φίλοι μας οι Άγγλοι...one of a kind. Για να χρησιμοποιήσω μία άλλη αγγλική έκφραση, δεν είναι...my cup of tea, αλλά δεν μπορώ να μη σταθώ να την προσέξω και μάλιστα με προσοχή.Ευχαριστώ για την υπόδειξη της Chantal Stigliani που κυριολεκτικά τραγουδάει αυτή την στιγμή στο cd player.
Προσφέρει, το λιγότερο, μια προσβάσιμη εκτέλεση για όλους τους ακροατές ανεξαρτήτως εξοικίωσης με το έργο.
Για τον L. Cabasso και το συγκεκριμένο πολύ πρόσφατο CD του έγραψα σχετικά στην εισαγωγική μου ανάρτηση στο νέο μου νήμα περί νέων "εκδόσεων/επανεκδόσεων CDs..."Δυστυχώς δεν διαθέτω το Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο με την Jill Crossland.
Άκουσα όμως την εικονιζόμενη ηχογράφηση της με έργα του Bach. Μου άρεσε πολύ η φυσικότητα και η έλλειψη ακαδημαϊσμού.
View attachment 206460
Την συνέκρινα στην Toccata BWV 912 σε ρε μείζονα με μία άλλη πρόσφατη λαμπρή ηχογράφηση από τον Γάλλο Laurent Cabasso.
Πρόκειται για δύο αρμονικά ισορροπημένες ηχογραφήσεις που αμφότερες συστήνονται.
View attachment 206461
Κανένα πρόβλημα. Χαρά μου που μπορώ με σας να έχω μια σοβαρή και επί της ουσίας ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών.Συγγνώμη δεν θυμόμουν την αναφορά σας στον Laurent Cabasso.
Μνημονεύω πάντα τις πηγές μου.
Tώρα είδα (και κάνω edit) ότι είχατε αναφέρει και την ηχογράφηση της Crossland.
Μαρσέλ Προύστ <Από την πλευρά του Σουάν ΙΙ σελ. 188> μετάφραση του Παύλου Ζάννα..............................................................................................................................................................................................
Το πρώτο και πλέον σημαντικό έργο είναι η μοναδική και κορυφαία Σονάτα για βιολί και πιάνο του σπουδαίου Βέλγου συνθέτη Cesar Franck. Η Σονάτα αυτή αποτελεί, κατά πολλούς ειδικούς, την κορυφαία στο είδος αυτό και ίσως τη μοναδική με έναν πλήρως κυκλικό-αφηγηματικό τρόπο γραφής Σονάτα, όπου οι τέσσερις κινήσεις της λειτουργούν ως αφήγημα από την πρώτη σελίδα μέχρι την τελευταία της όλης παρτιτούρας.
Η γραφή της είναι ένα αριστούργημα τελειότητας αλλά και εκφραστικής πληρότητας τόσο ως προς τη συνοχή της αφήγησης όσο και ως προς την εξυπηρέτηση του ιδεατού νοήματος, καθόσον πρόκειται για "απόλυτη" μουσική (χώρις συγκεκριμένο κείμενο). Δεδομένου ότι η Σονάτα εγράφη ως δώρο για τον γάμο του ανυπέρβλητου Βιολονίστα (και συνθέτη) Eugene Ysaye, το μέρος του βιολιού είναι ό,τι πιο εξαίρετο και ως ιδιωματική γραφή για το όργανο όσο και εμπνευσμένη σύνθεση για κάθε ώριμο και ολοκληρωμένο ερμηνευτή της Σονάτας αυτής. Το σημαντικό, όμως, στοιχείο, είναι η απίστευτα σπουδαία γραφή του μέρους του πιάνου, καθόσον ο συνθέτης ήταν και εξαίρετος οργανίστας και πιανίστας. Ως εκ τούτου, έχουμε μία από τις πληρέστερες και πιο τέλεια γραμμένες Σονάτες με εξίσου σημαντική γραφή και για τα δύο όργανα.
........................................................................................................................................................................................................
Ευχαριστώ για την τόσο ενδιαφέρουσα και, ούτως ή άλλως, σημαντική "live" ερμηνεία της σπουδαίας αυτής βιολονίστριας αλλά και του λιγότερο "ιστορικού" αλλά σίγουρα λίαν αξιόλογου πιανίστα Kevin Kenner.Η τελευταία ηχογράφηση της σονάτας που έκουσα είναι με την Kyung Wha Chung, violin/ Kevin Kenner, piano.
Η Chung μεσουρανούσε τις δεκαετίες του 70 και του 80. Ήταν στα πρώτα ονόματα της δισκογραφίας αλλά η ζωή έχει τα πάνω της και κάτω της. Μετά από δεκαετή και πλέον απουσία λόγω ασθένειας επέστρεψε στην δισκογραφία πάλι με την σονάτα του Franck.
Την έχω και σε βινύλιο στην ηχογράφηση από το 1980 που είχε στην decca με τον Lupu. Σήμερα στα εβδομήντα της χρόνια παραμένει το ίδιο καλή με τότε. Στο έργο αυτό το πιάνο συμμετέχει ισότιμα ο εξαιρετικός πιανίστας Kevin Kenner.
Εδώ τους βλέπετε στο φεστιβαλ Verbier του 2016
Συμφωνώ απολύτως. Μπορεί να είναι όντως δύο σπουδαία ταλέντα αμφότεροι σαν σολίστες, αλλά η Σονάτα αυτή θέλει πολλά περισσότερα...ως εφάνη στην ανωτερώ παρατεθείσα τόσο ώριμη ερμηνεία της "ψημένης" και εμβριθούς Kyung Wha Chung και του αρκούντως έμπειρου πιανίστα Kevin Kenner.Αντίθετα από τις τελευταίες ηχογραφήσεις που άκουσα δεν θεωρώ πρώτη επιλογή τους Gautier Capucon- Yuja Wang (Franck & Chopin cello sonatas-Εrato), στην μεταγραφή για τσέλο, παρότι είναι δύο αξιόλογοι νέοι μουσικοί.