Η ταχυπαλμία των Lipinski

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.761
Reaction score
140.813
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Αυτό, μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει περαιτέρω;
το μήκος αυτό βγαίνει από το μήκος κύματος για να μην υπάρχει ακύρωση από την οπίσθια μπάφλα. συνυπολόγισε και την πτώση ακουστικής ισχύος με την απόσταση (το πήγαινε έλα εντός της καμπίνας είναι 8μ), και την απόσταση του ακροατή (~4μ) και είσαι οκ.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.696
Reaction score
4.347
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Για aspeta βρε παίδες.
Και τα sub που βουτάνε ανετότατα κάτω των 30Hz,μετρημένα σε εξωτερικό χώρο ή σε ανηχοϊκό θάλαμο,φύκια λένε;
Μιλάμε για ground plane μετρήσεις στα 1 ή τα 2 μέτρα οπού χτυπάνε 100db για πλάκα..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.761
Reaction score
140.813
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

όχι, δε λεν φύκια. την έννοια της "ακύρωσης" μη την παίρνεις "απόλυτα".
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.696
Reaction score
4.347
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Βρε δεν την παίρνω απόλυτα καθότι σε αυτές τις συχνότητες πρώτα παίζει ο χώρος και μετά το ηχείο.
Δλδ για τα 20Hz ''χρειαζόμαστε'' 9 μέτρα καμπίνα;
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.240
Reaction score
28.640
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Ναι σε λίγο θα θελουμε 12μετρη καμπίνα για 20HZ.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.115
Reaction score
2.752
Re: Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

χαχαχαχα!

α καλο ! εγραψες Γιανναρα!
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Βρε δεν την παίρνω απόλυτα καθότι σε αυτές τις συχνότητες πρώτα παίζει ο χώρος και μετά το ηχείο.
Δλδ για τα 20Hz ''χρειαζόμαστε'' 9 μέτρα καμπίνα;
Μάλλον δεν καταλάβατε τι είπα.

Η μέτρηση θα είναι ίδια , η στάθμη θα είναι ίδια αλλά τα δύο sub θα ακούγονται με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
εις βάρος του Sub με τα λίγα λίτρα.

Και έγω έτσι νόμιζα όταν βάλαμε στο Athens Mastering το "μεγάλο" Sub της ATC μαζί με τα ATC 200 Α.
Το έδειξα λοιπόν με περηφάνια στον Cristian Malcurt που σχεδίασε το δωμάτιο όταν ήλθε να το
μετρήσει. Πρός έκπληξη μου άρχισε να γελάει σχεδόν γοερά και μου εξήγησε πως είναι πολύ μικρό για το δωμάτιο.

Του λέω τι μικρό , είναι απο τα μεγαλύτερα sub σε παραγωγή !

Σαν καλός μαθητής τον άκουσα να μου εξηγεί γιατί είναι πάρα πολύ μικρό για να παίξει ιδανικά το ρόλο που ήθελα.

Θέλετε μαθηματικά και φυσική που να το αποδεικνύουν ?

Δεν είναι και δύσκολο να το επαληθεύσει κάποιος. Ας ακούσει 2 sub διαφορετικού μεγέθους που "κατεβαίνουν" σε παρόμοιες συχνότητες και θα δεί την διαφορά.

Μια παράμετρος που μπορεί μόνο να μπερδέψει είναι η οδήγηση. Στην πράξη πολλοί κατασκευαστές με "μικρά" sub σε λίτρα τα οδηγούν με μεγάλους τελικούς και έτσι δείχνουν μεγαλύτερο efficiency και συμπαθητική συμπεριφορά σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Δεν έχουν όμως το μαγικό χαλί που δημιουργεί ο μεγάλος όγκος , ο οποίος ειρίστω εν παρώδω εξαφανίζει και την παρουσία του sub , γιατί απο μικρότερες στάθμες έχεις το επιθυμητό χαμηλό σε ενέργεια.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.644
Reaction score
22.228
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Μάλιστα.. Τα μαθηματικά δε βλέπω, αλλά τέλος πάντων...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
SUB ΓΙΑ ΠΥΡΟΒΟΛΗΜΕΝΟΥΣ - (Α ΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ Back...)

Ας κάνω κι εγώ λοιπόν μερικά πρόχειρα επεξηγηματικά σχολιάκια:

Μάλλον δεν καταλάβατε τι είπα.

Η μέτρηση θα είναι ίδια , η στάθμη θα είναι ίδια αλλά τα δύο sub θα ακούγονται με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ εις βάρος του Sub με τα λίγα λίτρα.

Και έγω έτσι νόμιζα όταν βάλαμε στο Athens Mastering το "μεγάλο" Sub της ATC μαζί με τα ATC 200 Α.
Το έδειξα λοιπόν με περηφάνια στον Cristian Malcurt που σχεδίασε το δωμάτιο όταν ήλθε να το μετρήσει. Πρός έκπληξη μου άρχισε να γελάει σχεδόν γοερά και μου εξήγησε πως είναι πολύ μικρό για το δωμάτιο.

Του λέω τι μικρό , είναι απο τα μεγαλύτερα sub σε παραγωγή !

Σαν καλός μαθητής τον άκουσα να μου εξηγεί γιατί είναι πάρα πολύ μικρό για να παίξει ιδανικά το ρόλο που ήθελα.

Θέλετε μαθηματικά και φυσική που να το αποδεικνύουν ?

Δεν είναι και δύσκολο να το επαληθεύσει κάποιος. Ας ακούσει 2 sub διαφορετικού μεγέθους που "κατεβαίνουν" σε παρόμοιες συχνότητες και θα δει την διαφορά.

...
Με δυο πινελιές (και κάπως βιαστικά):

Πολύ χαμηλότερες παραμορφώσεις, πολύ μικρότερη διαρροή ήχου από την καμπίνα αλλά και από το ίδιο το μεγάφωνο λόγω εσωτερικών ανακλάσεων (μπορούμε να κάνουμε και ελαφρύτερο τον κώνο - κερδίζοντας παράλληλα σε efficiency - δίχως να μας νοιάζει και τόσο αν θα γίνει πιο ηχοπερατός), μικρότερες δυσμενείς παρενένεργειες στον κώνο του μεγαφώνου λόγω των πιέσεων που αναπτύσσονται εντός της καμπίνας (πραγματικά ισοβαρική φόρτιση δίχως τοπική έστω ανισοκατανομή της αναπτυσσόμενης πίεσης δεν είναι και τόσο εύκολο να επιτευχθεί), σημαντική ελάττωση του "κουδουνίσματος" της καμπίνας σε υψηλές εντάσεις (δίχως π.χ. να είναι υποχρεωτική η χρήση κάποιας λύσης - μερικής - ακύρωσης των κραδασμών) --> Έλλειψη "κουτίλας"


...
Μια παράμετρος που μπορεί μόνο να μπερδέψει είναι η οδήγηση. Στην πράξη πολλοί κατασκευαστές με "μικρά" sub σε λίτρα τα οδηγούν με μεγάλους τελικούς και έτσι δείχνουν μεγαλύτερο efficiency και συμπαθητική συμπεριφορά σε ρεαλιστικές συνθήκες.

...
Μερικοί μάλιστα υιοθετούν ιδιαίτερα ευφυείς λύσεις ώστε να μπορέσουν να ελαχιστοποιήσουν κατά το δυνατόν τις δυσμενείς επιπτώσεις ορισμένων από τους παράγοντες που ανέφερα πιο πάνω:

Sunfire Cinema Ribbon CRM-2/CRM-2C, SubRosa/SRA-2700Q
http://www.avmentor.gr/reviews/sunfire_cinema_ribbon_subrosa_0.htm
http://www.avmentor.gr/reviews/sunfire_cinema_ribbon_subrosa_1.htm

Happy reading:
http://www.sunfire.com/pdf/newtechall.pdf
http://www.sunfire.com/whitepapers/Sunfire_Subwoofer_Whitepaper.pdf


...
Δεν έχουν όμως το μαγικό χαλί που δημιουργεί ο μεγάλος όγκος , ο οποίος ειρίστω εν παρώδω εξαφανίζει και την παρουσία του sub , γιατί απο μικρότερες στάθμες έχεις το επιθυμητό χαμηλό σε ενέργεια.
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΜΠΑΚΟΥΣΗ ΑΡΧΟΝΤΑ:

ΕΝΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ SUBWOOFER.
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?97878-%C5%CD%C1-%C1%CB%CB%C9%D9%D4%C9%CA%CF-SUBWOOFER.

:602::602::619:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.644
Reaction score
22.228
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Λοιπόν, αντιπαραπροχτές που ήντουνε ο Χατζηστάμου στο σπίτι του, ήντουνε κ’ η αφεντιά μου στον τόπο του εγκλήματος. Ο παρακάτω διάλογος είναι αυθεντικός.

(Ο Χατζηστάμου, με μάτι ψαρωτικό, χαϊεντομισόκλειστο, σκανάρει το χώρο. Υπολογίζει στα γρήγορα το αρ-του-σίξτυ. Του βγαίνει λίγο παραπάνω το ρηβέρμπ – αλλά δε βαριέσαι, πολλοί θ’ ακούσουν λίγοι θα καταλάβουν - και τον αρχίζει στα παραγγέλματα).

- Δε μου λες; Κρατάς σημειώνεις ή με γράφεις; Κάτσε προσοχή και σημείωνε! Λοιπόν, άκου! Ο χώρος σου είναι τέλλλλλλλειοςςςς. Ένα ζευγαράκι βασούλες 55 πόντους, κι έφυγες. Βάζεις και τα μπαλκονοπορτάκια πίσω για σαρράουντ, και είσαι τζετ!
- Κι δε μ’ λες κυρ Χρήστου μ’, ημείς οι Καρδ’τσουώτες ηκτός απού Μπούνυ Εμ κι Ραφαϊέλλα Καρρά, χουριεύουμη κι Μπάρ’ Γουάιτ κι Μπλάκ Μπλαντ άμα λάχ’. Του γκζιέρ’ς, διεν του γκζιέρ’ς του Μπάρ’ Γουάιτ; Αφτουόν απ’ τραγ’δούση «μάη ντάρλιν -χα!- κιεντ γκηερινάφ ουβ γιουώρ λαβ μπιέιμπ…». Πηαίζ’νη τούτα Μπάρ’ Γουάιτ, για θα παν’ στράφ’ τα ληφτά;
- Αγόρι μου τα ηχεία παίζουν παπάδες, τι να λέμε τώρα! Πάει και τελείωσε, θα κάνεις αυτό που σου είπα, μη το ψειρίζουμε το πράμα! Άντε, έχω κι αλλού δουλειές, δε θα ξημερωθούμε εδώ πέρα.

Τι να σου κάνει κι ο άνθρωπος, πείσθηκε. Μετά άκουσε τη λυπητερή, κι άρχισε να μαζεύει λεφτά. Προς το παρόν πούλησε τις σταχτοθήκες και πήρε καλώδια. Να! Άμα δε με πιστεύετε, τηράτε τούτο το -πωστολέν μωρέ!- το αυτό ντε, το ενσταντανέ!



Και μου την πέταξε και την ατάκα!

- Βουόδ’, ε βουόδ’. Ηδώ ‘νη στάχτη σ’! Ουόχι κάτ’. Δην ήσει σπίτι σ’! Χάιντη, κι δην ιέχου όρηξ να σκουπίζου βραδγιάτ’κα!

Και να πεις ότι ήταν το αλουμινόχαρτο καινούργιο! Μεταχειρισμένο, από κάτι πασχαλιάτικα τσουρέκια. Σβήνεις τσιγάρο μέσα και μυρίζει ο τόπος μαχλέπι. Τώρα έχει σειρά η τραπεζαρία, για να πάρει το ένα ηχείο. Για το άλλο δεν ξέρω, αλλά το Passat το βλέπω να παίρνει δρόμο κι αυτό. Τι! Με ένα ηχείο θ’ ακούει;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.761
Reaction score
140.813
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

ρε δε παίζεστε! πάει και τέλειωσε!

ούτε τασάκι δε σας άφησε ο χατζηστάμου!

:116::116::116:
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Εγώ πάντως το σερβάν της θειάς μου δεν το πουλάω.
Μου είπε ο Χρήστος οτι στις χαμηλομεσαίες δουλεύει άψογα .
Απλά ενα καλύτερο πυκνωτάκι θα του ρίξω:405:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.761
Reaction score
140.813
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

τα πυκνωτάκια θα μας μείνουνε στο τέλος. δε βλέπεις ο άλλος, τασάκι από αλουμινόχαρτο κι ούτε τσουρέκι για βούτημα στον καφέ δεν έχει, σκέτο καφέ ο άνθρωπος, ούτε σε μνημόσυνο να ήταν... ενώ αν είχε πυκνωτάκια, θα τα έβγαζε για "βουτήματα", να έχει κάτι το χέρι, να ξεχνιέται...
 

Μηνύματα
4.030
Reaction score
3.912
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

τα πυκνωτάκια θα μας μείνουνε στο τέλος. δε βλέπεις ο άλλος, τασάκι από αλουμινόχαρτο κι ούτε τσουρέκι για βούτημα στον καφέ δεν έχει, σκέτο καφέ ο άνθρωπος, ούτε σε μνημόσυνο να ήταν... ενώ αν είχε πυκνωτάκια, θα τα έβγαζε για "βουτήματα", να έχει κάτι το χέρι, να ξεχνιέται...
Τον έβγαλα ΠΑΣΤΑ σοκολατίνα ΟΛΟΚΛΗΡΗ τον ΑΤΙΜΟ, γεγονός που απεκρύβει τεχνηέντος απο το φωτογραφικό ενσταντανέ!!
Του τη χαρίζω όμωσε περκουά έκλαψα απο τα γέλια!!!
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.836
Re: Απάντηση: Re: Ταχυπαλμinski στο ... Westminster

Ο ακροατής μπορεί να αντιληφθεί τον ήχο από τα άκρα μιας τέλειας γραμμικής πηγής μόνο* μέσω ανακλάσεων που αλλάζουν τη διεύθυνση της προσπίπτουσας ηχητικής δέσμης (το γεγονός αυτό μάλλον διαφοροποιεί τις απαιτήσεις διάχυσης ανάλογα με το λοβό ακτινοβολίας της πηγής - Bhutia εσύ τι λες;).
Λέω ότι στους δεδομένους τομείς ο Linkwitz διαθέτει μεγαλύτερη επιστημοσύνη από εμάς.:612:
Ε:΄΄Line Sources΄΄...

Και επι τη ευκαιρία να σας πω πως ΟΛΑ ΤΑ SUB του εμπορίου είναι ένας συμβιβασμός.Κανονικά για ένα δωμάτιο 30-40 τετραγωνικών το κουτί του SUB θα έπρεπε να έχει μήκος 4 m ! και τα ανάλογα λίτρα.
Όχι για να παίζει πιο δυνατά , θα 'επαιζε στην ίδια (σωστή) στάθμη αλλά με τεράστια διαφορά στην ενέργεια που αποδίδει στο χώρο.
Επειδή κανένας δεν θα αγόραζε ποτέ κάτι τέτοιο, υπάρχουν μόνο κάποιες custom κατασκευές σε λίγα studio διεθνώς.
Το "χαλί" που δημιουργεί είναι εμπειρία όταν υπάρχει η ανάλογη πληροφορία.
Επειδή όμως δεν υφίσταται ΄΄παράδεισος΄΄ δίχως δέντρα με πονηρά...φιδάκια,το ίδιο ισχύει και γιά τη φαντασμαγορία της πολύμετρης καμπίνας χαμηλών.Θα έπρεπε να βρεθεί αποτελεσματική μέθοδος ελέγχου της ενέργειας των στασίμων κυμάτων που θ'αναπτύσσονταν εντός αυτής,όπως και των ταλαντώσεων στα τοιχώματα και στην κίνηση των μεγαφώνων.
Φαντάζομαι ότι στις λεγόμενες ΄΄ρεαλιστικές΄΄ στάθμες ηχητικής πίεσης,ιδανική μέθοδο μηχανικής απομόνωσης των βινυλιακών γρυλορούτερ θα ήταν ίσως ένας ειδικός θάλαμος...κενού (αέρος).
Εφόσον μάλιστα ο ευτυχής κάτοχος του υπογούφερ βρισκόταν σε πυκνοκατοικημένη περιοχή χωρίς να έχει εφαρμόσει επαρκή ηχομόνωση,ενδέχεται ν'αποτελούσε στόχο των συγκατοίκων και των περιοίκων οι οποίοι δεν θα συμμερίζονταν τις δικές του ανησυχίες υψηλής πιστότητας.

Καλές καγαθές οι...ονειρώξεις υψηλής πιστότητας των εκάστοτε ΄΄γκουρού΄΄,όμως στις περιπτώσεις όπου οι προδιαγραφές τους δεν είναι εφαρμόσιμες από την πλειοψηφία των χρηστών,θυμίζουν τη μετάδοση της βασιλικής γαμήλιας τελετής από το αββαείο:Άκρατη διέγερση των κινηματογραφικών προσδοκιών που ο κόσμος φέρει υποσυνείδητα με σκοπό την ΄΄πώληση πρόσοψης΄΄,αλλά καμία ουσιαστική ικανοποίηση...:126:
 

Μηνύματα
4.030
Reaction score
3.912
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας αναπαραγωγής υπάρχουν συμβιβασμοί.
Είναι η κλασσική διαφορά ιδεατού-εφικτού.

Στην περασμένη έκθεση Hi End, ένας κατασκευαστής είχε προκαλέσει νευρικά γελάκια -σε πολλούς απ' την παληοπαρέα μας- με το μέγεθος των συσκευών του (προ-τελικοί-ντακ).

Το σύστημα βέβαια έπαιζε υπέροχα και κατά δήλωσή του δεν έγινε ο παραμικρός συμβιβασμός στην υλοποίηση των μηχανημάτων του.

Τώρα που άρχισε (νομίζω) να κατασκευάζει κ ηχεία ....αναμένουμε!!

Αλήθεια στο μάστεριν μέχρι ποιές συχνότητες παρεμβαίνουν οι μηχανικοί?

Και πώς??

Δηλαδή η πληροφορία -αν υφίσταται- κάτω των 30Hz, "μαστεριάζεται" ή αφήνεται ως έχει δεδομένης της αδυναμίας των περισσότερων ηχείων-χώρων να "παίξουν" εκεί χαμηλά?
 

Μηνύματα
9.849
Reaction score
2.010
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Χρησιμοποιείς Low Pass και High Pass filters γιατί οποιαδήποτε πληροφορία κάτω από 20Hz και πάνω απo 20Khz απλά ΄"βρωμίζει" το υπόλοιπο φάσμα. ΙΜΗΟ
 

Μηνύματα
4.030
Reaction score
3.912
Απάντηση: Η ταχυπαλμία των Lipinski

Γνωρίζω πολλούς που βγάζουν σπυριά με τέτοια φίλτρα.

Στο σύστημά σου εμπεριέχονται και πού?

Α πες, α πες...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.611
Μηνύματα
2.984.767
Members
38.349
Νεότερο μέλος
fidanis
Top