Και flat, και γλυκόηχο;

D

deleted user 10898

Guest
Απλώς σε αυτά που θέλουμε να εισάγουμε έναν πιο γλυκό χαρακτήρα τονίζουμε κάποιες συγκεκριμένες μαζί με κάποιες περιοχές.
αν τονίσουμε περιοχές δεν θα ήταν φλατ.
Τις αρμονικές πώς τις τονίζουμε?
(Audio technology :whistling:)
 

D

deleted user 10898

Guest
Δεν τις λύσαμε αυτές τις απορίες ακούγοντας το grimm στην έκθεση (έστω και σε άγνωστο χώρο); Δεν ήταν και καρα-ουδέτερο και γλυκόηχο;
'Ηταν γλυκόηχο?
Ίδια σου φάνηκε η μεσαία του με το θόλο του ATC σου?
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Μπορεί να είναι flat στην απόκριση on-axis και γλυκόηχο στην ακρόαση....off-axis.
Δύσκολο μου φαίνεται αυτό...σκέψου πχ. ότι όταν το ακουστικό κέντρο βρίσκεται στο μέσο 2 πηγών που δεν το κοιτάν επακριβώς, όπως συμβαίνει στη μέση 2 ηχείων, τότε αντιλαμβάνεται πιο δυνατά από την πραγματικότητα τις υψηλές συχνότητες.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Τελευταία έχω δοκιμάσει σε αρκετά συστήματα το dirac room correction, στοχεύοντας ίδιο target curve σε όλες τις περιπτώσεις. Δας διαβεβαιώ ότι ακόμη και με ίδια απόκριση συχνότητας στη θέση ακρόασης (άρα ξεχνάμε σε μεγάλο βαθμό τα on- και off-axis), ένα b&w δεν ακούγεται ίδιο με ένα focal ή ένα atc. Επίσης, δεν γίνονται όλα γλυκό-ηχα με αυτόν τον τρόπο.

(Σημ. φυσικά τα άκουσα σε διαφορετικούς χώρους, οι οποίοι σίγουρα επηρεάζουν την αντίληψη του 'γλυκό-ηχου'.)
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Υπάρχουν "εύηχες" παραμορφώσεις? :thumbsdown:
Nαι,οι αρμονικές 2ης τάξης(δλδ να η θεμελιώδης είναι τα 100Hz τότε 2ης είναι τα 2πλάσια πολλαπλάσια του:200,400,800 κ.ο.κ)
Γιατί;
Απλοϊκά:
Οι αρμονικές αυτές ''συμβαδίζουν'' με την βασική συχνότητα(λειτουργούν προσθετικά δλδ),ενώ οι μονής τάξης(3ης,5ης κτλ..) λειτουργούν ''αφαιρετικά.
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
αν τονίσουμε περιοχές δεν θα ήταν φλατ.
Τις αρμονικές πώς τις τονίζουμε?
(Audio technology :whistling:)
Φυσικά και δεν θα ήταν φλατ.
Τις αρμονικές συνήθως τις τονίζουν κατά το δοκούν (ή όχι),τα ηλεκτρονικά της αλυσίδας.
Βεβαίως και το ηχείο μπορεί,με τον τρόπο που ας πούμε είναι διαφορετικές οι αρμονικές μεταξύ κιθάρας και κιθάρας,μέσω της σχεδίασης της καμπίνας δηλαδή,κλπ...
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Nαι,οι αρμονικές 2ης τάξης(δλδ να η θεμελιώδης είναι τα 100Hz τότε 2ης είναι τα 2πλάσια πολλαπλάσια του:200,400,800 κ.ο.κ)
Γιατί;
Απλοϊκά:
Οι αρμονικές αυτές ''συμβαδίζουν'' με την βασική συχνότητα(λειτουργούν προσθετικά δλδ),ενώ οι μονής τάξης(3ης,5ης κτλ..) λειτουργούν ''αφαιρετικά.
Είναι και έτσι αλλά όχι ακριβώς έτσι.
Παίζει ρόλο η ικανότητα του να αποκλείει κάτι τις αναρμονικές,τις συχνότητες δηλαδή που δεν είναι πολλαπλάσιες της βασικής αλλά εκφράζονται σε δεκαδικούς αριθμούς.

Edit:
Για να μην παρερμηνευτώ,δεν εννοώ σε καμιά περίπτωση πως πρέπει να αποκλείουμε τις αναρμονικές.
Χωρίς αυτές ένα πλήθος οργάνων (καμπάνες,κύμβαλα.ντραμς,κλπ..) απλώς δεν θα υπήρχε.
Αποκλείουμε όσο το δυνατόν τις ανεπιθύμητες,αυτές που εισάγονται από άλλους παράγοντες,ξένους προς το κάθε όργανο.
(Περίεργες ατυχείς σχεδιάσεις,κλπ..)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
'Ηταν γλυκόηχο?
Ίδια σου φάνηκε η μεσαία του με το θόλο του ATC σου?
Ναι, μου φάνηκε ουδέτερο και γλυκόηχο, αλλά τελειώς διαφορετικό από ισοσταθμισμένο με dsp atc.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.029
Reaction score
11.513
Παρεμπιπτόντως, πολύ ωραίο το peak consult. Στην ίδια κατηγορία "εντυπωσιακού" ήχου με το joseph audio pulsar. Δε θα αγόραζα κανένα από τα δύο για τους λόγους που ανέφερε ο Αλέξανδρος αλλά πάντα όταν τα ακούω με κάνουν να αναρωτιέμαι γιατί είμαι τόσο τεχνοκράτης...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Μήπως είναι θέμα αρμονικών;
Ηχείο που στερείται αρμονικών ακούγεται υποθέτω άσχημα κι όχι γλυκοηχα
Αυτό το διάγραμμα απόκρισης συχνότητας ηχειου συμπεριλαμβανει και τις αρμονικές;
Αν κτυπησουμε μια χορδή σε ενα όργανο βγαίνουν και καποιες αρμονικες, αυτές ακούγονται όλες στο ηχείο;
αν τονίσουμε περιοχές δεν θα ήταν φλατ.
Τις αρμονικές πώς τις τονίζουμε?
(Audio technology :whistling:)
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω σε τι αναφέρεστε. Ή μάλλον καταλαβαίνω ότι έχετε μπλέξει τα μπούτια σας.:rolleyes:

Μιλάμε για την flat αναπαραγωγή του μουσικού σήματος που έχει καταγραφεί κατά την ηχογράφηση. Τελεία. Δεν υπάρχει ο όρος μουσικό σήμα + αρμονικές. Υπάρχει ο όρος μουσικό σήμα + παραμορφώσεις (....αρμονικές ή μη...;)). Η μη flat απόκριση είναι επίσης παραμόρφωση. Σοβαρευτείτε.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω σε τι αναφέρεστε. Ή μάλλον καταλαβαίνω ότι έχετε μπλέξει τα μπούτια σας.:rolleyes:

Μιλάμε για την flat αναπαραγωγή του μουσικού σήματος που έχει καταγραφεί κατά την ηχογράφηση. Τελεία. Δεν υπάρχει ο όρος μουσικό σήμα + αρμονικές.
Σε αυτό έχεις δίκιο.
Πιο σωστό θα ήταν να μιλάμε για την ένταση των αρμονικών που ευνοεί μια σχεδίαση μέσω της καμπύλης απόκρισης.
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Πάντως αν νομίζετε πως εδώ γίνεται σφαγή για τις σχεδιάσεις,αποκρίσεις,κλπ,πρέπει να μπείτε σε ένα φόρουμ κιθαρωδών ή κάτι τέτοιο οπού βγαίνουν μαχαίρια,όχι μόνο για θεμελιώδη όπως το ξύλο κατασκευής αλλά ακόμα και για το είδος του βερνικιού και ποιο είναι αυτό το μαγικό που θα κάνει το όργανο να ακούγεται σωστά.
Όπως καταλαβαίνετε,το θέμα ξεκινάει από την ρίζα...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Πάντως αν νομίζετε πως εδώ γίνεται σφαγή για τις σχεδιάσεις,αποκρίσεις,κλπ,πρέπει να μπείτε σε ένα φόρουμ κιθαρωδών ή κάτι τέτοιο οπού βγαίνουν μαχαίρια,όχι μόνο για θεμελιώδη όπως το ξύλο κατασκευής αλλά ακόμα και για το είδος του βερνικιού και ποιο είναι αυτό το μαγικό που θα κάνει το όργανο να ακούγεται σωστά.
Όπως καταλαβαίνετε,το θέμα ξεκινάει από την ρίζα...
Ο αναπαραγωγέας, δεν οφείλει να είναι φτιαγμένος από τα ίδια υλικά, διαφορετικά τα μεγάφωνα θα ήταν από αλογότριχες....:rolleyes:
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Ο αναπαραγωγέας, δεν οφείλει να είναι φτιαγμένος από τα ίδια υλικά, διαφορετικά τα μεγάφωνα θα ήταν από αλογότριχες....:rolleyes:
Φυσικά και όχι,πρέπει να είναι τελείως ουδέτερος ιδανικά.
Σου έρχεται στο μυαλό κάποιο υλικό που να είναι τελείως ουδέτερο;
Ακόμα και το μπετόν (υπάρχουν τέτοια ηχεία) δεν είναι.
Για να μην μιλήσουμε για το υλικό των μεγαφώνων,κλπ..
Δεν είναι και τόσο απλό όσο μια καμπύλη το όλο θέμα.
Το θέμα είναι τι περιέχει αυτή η καμπύλη,τι πνίγει και τι ευνοεί ώστε να μένει ευθεία.

Για να το πω κι αλλιώς,μπορεί η ένταση ενός ήχου να είναι συγκεκριμένη ανάλογα με το υλικό που ανακλάται,αλλά ο ήχος (ηχόχρωμα και μόρφημα) παραμένει ίδιος;Τι λες;
 


Y

Yiannis_B

Guest
Δεν είναι και τόσο απλό όσο μια καμπύλη το όλο θέμα.
Σε αυτό συμφωνώ.

Κατά την γνώμη μου, αυτό που θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να συζητηθεί σε αυτό το νήμα, είναι ποιες μετρήσιμες πληροφορίες ΔΕΝ υπάρχουν στο γράφημα της απόκρισης συχνότητας. Με αυτή την έννοια, ο τίτλος του νήματος, είναι παραπλανητικός.
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Απλοϊκά σκεπτόμενος,η καμπύλη είναι απλώς η αποτύπωση της έντασης ανά περιοχή.
Δεν αποτυπώνει το ηχόχρωμα και το μόρφημα όμως,κι αυτά αλλάζουν δραστικά αναλόγως των υλικών,της σχεδίασης,του τρόπου που ανακλώνται εσωτερικά και στον χώρο, κλπ..
Θα ήταν απλό υποθέτω με έναν αναλυτή συχνοτήτων ή κάτι τέτοιο (δεν τα ξέρω αυτά τα μηχανάκια του διαβόλου) να δούμε πως διαγράφεται μια νότα από φυσικό όργανο και πως διαγράφεται όταν αναπαράγεται από ένα ηχείο,κλπ..Αν κάτι τέτοιο μπορεί να αποτυπώσει τα παραπάνω.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απλοϊκά σκεπτόμενος,η καμπύλη είναι απλώς η αποτύπωση της έντασης ανά περιοχή.
Δεν αποτυπώνει το ηχόχρωμα και το μόρφημα όμως,κι αυτά αλλάζουν δραστικά αναλόγως των υλικών,της σχεδίασης,του τρόπου που ανακλώνται εσωτερικά και στον χώρο, κλπ..
Θα ήταν απλό υποθέτω με έναν αναλυτή συχνοτήτων ή κάτι τέτοιο (δεν τα ξέρω αυτά τα μηχανάκια του διαβόλου) να δούμε πως διαγράφεται μια νότα από φυσικό όργανο και πως διαγράφεται όταν αναπαράγεται από ένα ηχείο,κλπ..Αν κάτι τέτοιο μπορεί να αποτυπώσει τα παραπάνω.
Αρκετές πληροφορίες για να συμπληρωθεί το puzzle, παίρνεις με μετρήσεις στο πεδίο του χρόνου...:rolleyes:


"Colouration analysis
Loudspeakers differ from most other items of audio equipment in suffering from 'colouration'. This refers to the tendency of various parts of the speaker: the cone, its surround, the cabinet, the enclosed space, to carry on moving when the signal ceases. All forms of resonance cause this, by storing energy, and resonances with high Q factor are especially audible. Much of the work that has gone into improving speakers in recent years has been about reducing colouration, and Fast Fourier Transform, or FFT, measuring equipment was introduced in order to measure the delayed output from speakers and display it as a time vs. frequency waterfall plot or spectrogram plot. Initially analysis was performed using impulse response testing, but this 'spike' suffers from having very low energy content if the stimulus is to remain within the peak ability of the speaker. Later equipment uses correlation on other stimulus such as a Maximum length sequence analyser or MLSSA. Using multiple sine wave tones as a stimulus signal and analyzing the resultant output, Spectral Contamination testing provides a measure of a loudspeakers 'self-noise' distortion component. This 'picket fence' type of signal can be optimized for any frequency range, and the results correlate exceptionally well with sound quality listening tests."
http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker_measurement

http://www.ecoustics.com/articles/understanding-speaker-frequency-response/

http://en.wikipedia.org/wiki/Impulse_response
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Αρκετές πληροφορίες για να συμπληρωθεί το puzzle, παίρνεις με μετρήσεις στο πεδίο του χρόνου...:rolleyes:

http://www.ecoustics.com/articles/understanding-speaker-frequency-response/

http://en.wikipedia.org/wiki/Impulse_response
Το έχω διαβάσει,πολύ χρήσιμο.
Όμως δεν απαντάει στην ερώτηση μου.
Θα την κάνω λοιπόν τελείως απλή.

Παίζουμε μια νότα στην κιθάρα,έτσι;
Ο ήχος που ακούμε είναι ο κατευθείαν της χορδής,ο της αντανάκλασης από το ηχείο της κιθάρας,ο κατευθείαν του συνόλου και ο της αντανάκλασης από τον χώρο χοντρικά.
Αν από τα τρία στοιχεία (εκτός του απ' ευθείας),αλλάξουμε ο ένα,τα δύο,ή και τα τρία,ακούμε το ίδιο;

Να το κάνω ακόμα απλούστερο,χωρίς τόσες παραμέτρους.
Στην ίδια κιθάρα,παίζουμε το ίδιο Α ,κουρδισμένο στην εντέλεια ακόμα και ως προς το διακρότημα.
Στην μια περίπτωση με πλαστικές και στην άλλη με μεταλλικές χορδές.
Γιατί νομίζετε πως ακούμε διαφορετικά;
 
Last edited:

Μηνύματα
2.256
Reaction score
249
Αν αλλάξεις και μάρκα χορδής αλλιως θα ακους
Όταν μια πηγή παράγει εναν ήχο ας πούμε χορδή παράγονται και αρμονικες ή όχι
Όταν ενα μεγάφωνο παράγει ήχο δεν παράγονται αρμονικές;
 


Staff online

  • loggeo
    Projectors
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.887
Μηνύματα
3.032.564
Members
38.515
Νεότερο μέλος
Alebut
Top