Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.371
Reaction score
1.332
Που θα βρεθεί η περισσότερη πληροφορία ?
Εχε λιγο υπομονη θα φτασουμε και εκει
ολα τα καλωδια χωρις καμμια εξαιρεση καπου υποφερουν το τελειο καλωδιο δεν υπαρχει
αρα οποιο καλωδιο και αν χρησιμοποιεις κατι δινεις και κατι παιρνεις
Οποτε επι της αρχης καλο θα ηταν να εχουμε το καταληλο καλωδια για την καταληλη δουλεια
και τελικα να μαθουμε ποια ειναι τα πραγματα που πρεπει να γινεουν να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες καθε μορφης στο ελαχιστο

παρολο οτι βρεθηκαν διαφοροι χαβαλεδες να κανουν την πλακα τους η δικη μου προθεση παραμενει να μαθω κατι παραπανω ακομα και στην περιπτωση που καποιος τεκμηριωσει οτι τελικα το σκεπτικο μου ειναι λαθος .
παλι απο την αναταλλαγη αποψεων κερδισμενος ειμαι
 


Μηνύματα
8.416
Reaction score
3.687
Ακολουθεί η δική μου απάντηση

Ασυμφωνία σύνθετης αντίστασης:
Όταν η χαρακτηριστική σύνθετη αντίσταση του καλωδίου δεν ταιριάζει με το φορτίο (π.χ., τη σύνθετη αντίσταση του ηχείου), τα σήματα ανακλώνται εμπρός και πίσω κατά μήκος του καλωδίου. Αυτές οι ανακλάσεις παρεμβάλλονται στο αρχικό σήμα, προκαλώντας κορυφές και βυθίσεις στην απόκριση συχνότητας. Αυτό το φαινόμενο είναι πιο έντονο σε υψηλότερες συχνότητες, οδηγώντας σε έναν σκληρό ή "κοφτερό" ήχο.
Οι ανακλάσεις είναι αμελητέες, το audio καβλώδιο δεν είναι γραμμή μεταφοράς στις συχνότητες που παίζει... το μήκος κύματος στα 20Khz είναι τεράστιο (ειδικά αν λάβεις υπόψη και το Velocity Factor)
Για να ήταν σημαντικές θα έπρεπε το μήκος κύματος να είναι συγκρίσιμο με το μήκος του καλωδίου... που δεν είναι σε καμιά περίπτωση....
Εξαίρεση αν μιλάμε για ψηφιακό ήχο (AES/EBU 110 Ω ή SPDIF 75 Ω) — εκεί είναι ας πούμε RF σήμα και η ασυμφωνία κάνει ανακλάσεις, jitter, dropouts.
Για τα ψηφιακά καλωδια και πάλι παίζει ρόλο το μήκος. Έχει λειτουργήσει μια χαρά ψηφιακό καλώδιο πειραματικό μήκους 1 μ. κατασκευασμενο στο χέρι πρόχειρα από καλώδιο τηλεφωνικό.
Για τα καλώδια των ηχείων υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ταλάντωσης με χρήση δύστροπων καλωδίων οπότε είναι απαραίτητη η τοποθέτηση zobel network για την καταστολή της.
Οι ανακλάσεις προκαλούν σε ορισμένες περιπτώσεις έντονες ταλαντώσεις στους ενισχυτές που δεν είναι σχεδιασμένοι σωστά. Δεν ακούγονται οι πολύ υψηλές συχνότητες από τον άνθρωπο αλλά μια ταλάντωση σε ενα ενισχυτή μπορεί να προκαλέσει βλάβη.

Το " σωστά σχεδιασμένο " δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το δικτύωμα zobel βελτιώνει τον ήχο. Υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν το αντίθετο.

Όπως είπα παίζουν ρολο πολλοί παράγοντες.

Υ.Γ Για τις διαφορές στη βενζίνη κουβέντα μην ακούσω γιατί στο τέλος θα παίξουμε και στοιχήματα.
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.058
Reaction score
23.229
Θα σου απαντήσω όταν έχω χρόνο. Μην είσαι ανυπόμονος.
Λοιπόν, το καλώδιο προκαλούσε απώλεια πρίμων, διότι το ισοδύναμο κύκλωμα του ιδίου, μαζί με την έξοδο της πηγής και την είσοδο του ενισχυτή, παρουσίαζε συμπεριφορά επαγωγικού φορτίου σε σειρά, (ή χωρητικού φορτίου σε παραλληλία), δηλαδή πτώση της απόκρισης συναρτήσει της συχνότητας. Υπάρχει και το ηλεκτρικά αντίστροφο ενδεχόμενο, πάντως, αλλ' επειδή η απώλεια ήταν μικρή, μάλλον υπήρχε πτώση στο άνω άκρο του φάσματος.

Όλοι οι τυπικοί χρήστες των συσκευών hi-fi εκλαμβάνουν το καλώδιο σύνδεσης ως αυθύπαρκτο, πράγμα που είναι λάθος. Δεν υπάρχουν αυθύπαρκτα καλώδια πουθενά, σ' αυτόν τον πλανήτη. Όλα συνδέουν κάποια πηγή με κάποιο φορτίο, και η απόδοση του συστήματος εξαρτάται από όλες τις παραμέτρους του, τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της πηγής, του φορτίου και του καλωδίου.

Βέβαια, ο τυπικός χαϊφιντελίστας βλέπει το καλώδιο ως ξεχωριστό μέρος, διότι αυτό είναι η μόνη εισροή που μπορεί να αλλάζει συχνά, και είναι αυτό ακριβώς το σημείο, που αποτελεί την αφετηρία για τις γραφικότητες της παραφιλολογίας των καλωδίων, οι οποίες έχουν περισσότερη πλάκα από τα ψυχρά και δυσνόητα νούμερα, όπως και να το κάνουμε.
 
Last edited:

Μηνύματα
8.416
Reaction score
3.687
Πραματικά θα ήθελα να μάθω ποιο καλώδια ήταν εκείνο που παρουσίαζε συνολική διαφορά 0,7 dB σε σχέση με το δεύτερο καλωδιο. Κατά τη γνώμη μου μόνο ένα χαλασμένο καλωδιο (εκτός προδιαγραφών) θα μπορούσε να έχει τόση μεγάλη μετρήσιμη διαφορά. Ακόμα και σύρμα που απλώνουν τα ρούχα να είχε χρησιμοποιηθεί τέτεια διαφορά στάθμης δεν θα είχε καταγραφεί. με 10 συνεχείς επαναλήψεις του ιδίου test (pink noise).

Επίσης παίζει ρόλο και η καμπύλη απίκρισης του ηχείου , δηλαδή σε ποιες συχνότητες έχει μεγαλύτερη ευαισθησία, όχι απaραίτητα στα άκρα του ακουστικού φάσματος.

Εγώ προσωπικά τολμώ να πω πως ήταν πρόχειρη η δοκιμή που πραγματοποιήθηκε.

Ο Σάκης θα μπορούσε να είχε καταγράψει τις διαφορές με χρήση ενός Η/Υ με το πρόγραμμα REW και το κατάλληλο calibrated μικρόφωνo που προτείνεται για αυτό το σκοπό η εταιρεία, ώστε να μπορούμε να έχουμε μια πραγματική εικόνα της αποκρισης του ηχείου καθώς και του χώρου. Εναλλακτικά θα έπαιζε πότε το Α και πότε το Β καλώδιο.

Τροφή για μελλοντικές δοκιμές καλωδίων.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.455
Μηνύματα
3.053.347
Members
38.562
Νεότερο μέλος
Electr
Top