Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
5.760
Reaction score
9.987
Ακόμα και οι immersive αποδόσεις δεν εξομοιώνουν πλήρως ένα live μουσικό γεγονός αφού τα objects με τις στενά καθορισμένες θέσεις και κινήσεις εντός της ηχόσφαιρας όπως προβλέπεται από την εκάστοτε τυπική παραγωγή δεν αναπλάθουν με την ενδεδειγμένη ακρίβεια το πώς επεκτείνεται υπό πραγματικές συνθήκες η ενεργειακή άλω των μουσικών οργάνων καθώς και οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις επιμέρους άλω από τα μέλη μουσικών συνόλων. Στις δε κινηματογραφικές ηχητικές επενδύσεις τα πράγματα είναι ευκολότερα αφού εκεί ούτως ή άλλως η ακρίβεια ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια των συντελεστών τους με στόχο τον εντυπωσιασμό του κοινού.

Η έννοια της υψηλής πιστότητας κατά την αναπαραγωγή δεν ακυρώνεται αφού έχουμε διαρκώς εξελισσόμενη προσπάθεια προσέγγισης σε κάποια ανέφικτα πρότυπα με στόχο τη διέγερση καθενός ακροατή με κατάλληλους τρόπους ώστε να συμπλήρωνε στη δική του συνείδηση όσα στοιχεία απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες.
Στον κινηματογράφο η ηχητική μουσική επένδυση αποσκοπεί στην ένταση και των συναισθημάτων. Για παράδειγμα σε μια δραματική σκηνή.

Στην ένταση; όμως των συναισθημάτων αποσκοπεί και μια μουσική παραγωγή πολυκαναλη και μη.
Δεν χρησιμοποιείται για εντυπωσιασμό του ακροατή αλλά για να εντείνει το συναίσθημα.
Δεν ξέρω βέβαια τι εννοείς με τον όρο εντυπωσιασμό του κοινού. Αναφέρομαι με βάση την ερμηνεία του όρου που γνωρίζω εγώ,

Η αληθοφάνεια επέρχεται και χωρίς την πλήρη αποτύπωση της πραγματικότητας.
Δεν είναι απαραίτητο να αποτυπώσει κάνεις 1 προς 1 ένα γεγονός για να σε πείσει. Δεν είναι και απαραίτητο.
Άλλωστε, το να τοποθετήσεις ένα ηχείο στο κλιμακοστασιο και να ηχογραφήσεις τον ηχο θα εκληφθεί ως αληθοφάνεια απο τον ακροατή αν και απέχει από την πραγματικότητα.

Αυτό που παίρνουμε στα χέρια μας, το προιον, έχει καθορισμενες όλες τις παραμέτρους . Το ίδιο και η εικόνα.
Το να περεμβουμε υποκειμενικά στον ηχο και την εικόνα δεν απαγορεύεται αλλά τότε απομακρύνομστε απο την πραγματικότητα των συντελεστών και δημιουργούμε την δική μας πραγματικότητα. Να προσθέσουμε μια έξτρα ουρά στο πιάνο.
Λες και ξέρουμε πως ακούγεται.
Και να ξέραμε δεν μπορούμε να επέμβουμε
 

Μηνύματα
2.133
Reaction score
5.046
:biggrin:

Εάν παρατηρήσεις τον παρακατω πίνακα θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές της πραγματικότητας.
Αναλόγως της θέσης ακρόασης, το περιβάλλον, την ενταση στο παίξιμο του οργανοπαικτη :biggrin:, καθιστός ή όρθιος, θα μεταβληθεί το ηχόχρωμα του οργάνου.
Όλα αυτά όμως είναι αποτυπώσεις της πραγματικότητας.
View attachment 382448

Και τα φάλτσα είναι πραγματικότητα. Άλλωστε η αναπαραγωγή ενός πανκ λαιβ πρέπει να αποτυπώνει την σκληρή πραγματικότητα.

Από κει και έπειτα υπάρχουν τεχνικές ηχοληψίας και μικρόφωνα με διαφορετικά χαρακτηριστικά για να μπορέσεις να μεταφέρεις μια εικόνα της πραγματικότητας στο στούντιο για περαιτέρω επεξεργασία.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια εκδοχή της πραγματικότητας τοσο η στέρεο όσο και η πολυκαναλη έκδοση.
Η πολυκαναλη έκδοση αποτυπώνει καλύτερα την πραγματικότητα. Έτσι είναι, σ αρέσει δεν σ αρέσει.
Τα έχουμε πει.

Στο τέλος δηλαδή παιρνουμε ένα προϊόν που προσεγγίζει την πραγματικότητα.
Πιθανόν να είναι και καλύτερη απ αυτήν :biggrin:

Όλα όμως είναι πλέον καθορισμένα. Το ηχόχρωμα των οργάνων κτλπ
Δεν λείπει δηλαδή κάτι για να το προσθέσεις εσύ. Άλλωστε δεν έχεις ιδέα και δεν μπορείς να το καταφέρεις σπίτι.
Με τι μέσα θα δώσεις εσύ μεγαλύτερο βάθος?
Που ξέρεις εσύ τι ηχο θα έπρεπε να βγάζει η τρομπέτα έτσι όπως καθόταν ο παίκτης μέσα στην αίθουσα?

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι δημιουργήσεις ένα ουδέτερο περιβάλλον και αλυσίδα αναπαραγωγης.
Αν δεν σ αρέσει και θέλεις να το φέρεις στα γούστα σου, τότε δεν μιλάμε πλέον για hifi πιστή αναπαραγωγή αλλά ούτε και για κάποια καλύτερη εκδοχή της πραγματικοτητας.

Τις προάλλες πήγα στον κινηματογράφο να δω μια ταινία. 5.1 ήταν, όχι ατμός.
Μια χαρά ήταν και σίγουρα δεν τα στήσανε στην τύχη ούτε την εικόνα ούτε τον ηχο, ούτε κάθονται να φτιάξουν ηχο με άποψη, αυτά μόνον από τους Οντιο πιπολ.
Αλλά είπαμε, πως θα ξεχωρίσει ο.... :biggrin:

Εχεις δημιουργησει στο μυαλο σου μια θεωρητικη ιδανικη, κατασκευη η οποια δεν στεκει σε πραγματικες συνθηκες.
Οχι οτι το σημα δεν μπορει να υποβαθμιστει περαιτερω απο δικες μας κακες επιλογες. Μπορει.
Αλλα αυτο το ιδανικο, ουδετερο περιβαλλον αναπαραγωγης που εσυ φανταζεσαι να αποδιδει πιστοτητα δεν υπαρχει.
Αυτο που εκλαμβανεις ως ουδετεροτητα εναντι των λυχνιων, και νομιζεις οτι εξασφαλιζεται
απο στοιχειωδεις μετρησεις ειναι το αποτελεσμα του απογυμνωμενου, στρεσαρισμενου
σκληρου ηχου των τρανζιστορ λογω υπερβολικης αναδρασης, φθηνων πυκνωτων και αφθονης συμπιεσης
λογω των πολλων εξαρτηματων που απαιτουνται.
Μιλαω για την πλειοψηφια, ευτυχως υπαρχουν και εξαιρεσεις.

Αν ακομα και η κινηση του κεφαλιου του φλαουτιστα πχ, αλλαζει την πληροφορια οπως λες,
πιστευεις οτι αυτη μπορει με μαγικο τροπο να περασει αλωβητη
απο την μεγαλη αλυσιδα αναπαραγωγης στο οικιακο σαλονι; Γινεται καποιο επιστημονικο θαυμα εκει ;
Ουτε ο παραγωγος της δεν το πιστευει αυτο.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.760
Reaction score
9.987
Εχεις δημιουργησει στο μυαλο σου μια θεωρητικη ιδανικη, κατασκευη η οποια δεν στεκει σε πραγματικες συνθηκες.
Οχι οτι το σημα δεν μπορει να υποβαθμιστει περαιτερω απο δικες μας κακες επιλογες. Μπορει.
Αλλα αυτο το ιδανικο, ουδετερο περιβαλλον αναπαραγωγης που εσυ φανταζεσαι να αποδιδει πιστοτητα δεν υπαρχει.
Αυτο που εκλαμβανεις ως ουδετεροτητα εναντι των λυχνιων, και νομιζεις οτι εξασφαλιζεται
απο στοιχειωδεις μετρησεις ειναι το αποτελεσμα του απογυμνωμενου, στρεσαρισμενου
σκληρου ηχου των τρανζιστορ λογω υπερβολικης αναδρασης, φθηνων πυκνωτων και αφθονης συμπιεσης
λογω των πολλων εξαρτηματων που απαιτουνται.
Μιλαω για την πλειοψηφια, ευτυχως υπαρχουν και εξαιρεσεις.

Αν ακομα και η κινηση του κεφαλιου του φλαουτιστα πχ, αλλαζει την πληροφορια οπως λες,
πιστευεις οτι αυτη μπορει με μαγικο τροπο να περασει αλωβητη
απο την μεγαλη αλυσιδα αναπαραγωγης στο οικιακο σαλονι; Γινεται καποιο επιστημονικο θαυμα εκει ;
Ουτε ο παραγωγος της δεν το πιστευει αυτο.
Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος, σαφής και περιεκτικός.

Η διαδικασία από την ηχοληψία μέχρι το μαστερινγκ και το τελικό προϊόν είναι κάτι που δεν μπορεί να μεταβάλλει ο ακροατης.
Αυτό που έχει στα χέρια του είναι ένα προϊόν που όλα έχουν καθοριστεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Ότι λάθη μπορεί να έχουν γίνει σε αυτή την διαδικασία δεν μπορούν να διορθωθούν από τον ακροατή. Είναι θα λέγαμε πίστες που δεν μπορεί ο ακροατης να ξεκλειδώσει
Ακόμη όμως και να μπορούσε να τις ξεκλειδώσει, δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία για να διορθώσει κάτι, ούτε όμως και γνωρίζει πως θα έπρεπε να ακούγεται.
Επομένως δεν μπορεί να διορθώσει λάθη του προϊόντος ούτε όμως και μπορεί να το φτιάξει να ακούγεται πραγματικό αφού στην ουσία αυτή η πραγματικότητα του είναι άγνωστη. Αλλά και πάλι να ήξερε αυτή την πραγματικότητα και να μπορούσε να ξεκλειδώσει τις πίστες δεν διαθέτει τα εργαλεία για να το κάνει. Με τι εργαλεία?
Με καλώδια, λάμπες και ηχεία?

Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να μεταβάλει τις συνθήκες ακρόασης είτε θετικά είτε αρνητικά.
Εάν προσπαθήσει να το φέρει στα γούστα του, τελείως υποκειμενικά θα δημιουργήσει την δική του εκδοχή του έργου, θα φέρει την σφραγίδα του, δηλαδή θα απομακρυνθεί από την σφραγίδα που έχουν δώσει στο έργο οι συντελεστές του και σίγουρα δεν θα πλησιάσει κάποια πραγματικότητα, αλήθεια αφού στην ουσία του είναι παντελώς άγνωστη.
Αυτά ισχύουν τόσο στον ήχο όσο και στην εικόνα.

Αυτό όμως που μπορεί να κάνει είναι να διορθώσει τις συνθήκες ακρόασης έτσι ώστε να μην ακούει το δωμάτιο, τα ηχεία, τον ενισχυτή και τα καλώδια αν θέλετε.
Τότε θα έχει πετύχει να πλησιάσει την πραγματικότητα των συντελεστών του έργου.
Ιδανικά θα πρέπει να επιλέξει ένα ηχοσυστημά που δεν θα έχει δική του σφραγίδα, δεν θα λειτουργεί δηλαδή ως μουσικό όργανο.

Δεν θα μπω σε ατέρμονες συζητήσεις με άλλα μελη διότι στο τέλος θα καταφέρουν να με εκνευρίσουν και να γίνει το μυαλό μου ονγκάκου :biggrin:
 

Μηνύματα
19.590
Reaction score
23.680
τελευταια φορα που παταω στην εκθεση
ολα τα δωματια επαιζαν με DSP
Τα ηλεκτρόνια είναι αδύνατον να εξαϋλώνονται ή να μετατρέπονταν σε άλλα σωματίδια, μεταπίπτουν καθένα από ανώτερη στάθμη ενέργειας - στην οποία θα έχει προηγουμένως διεγερθεί - σε κατώτερη ''σταθερότητας΄΄ εκπέμποντας φωτόνια. Κάτι τέτοιο συμβαίνει σε οποιαδήποτε κυκλωματική τοπολογία και όσοι διαθέτουν λυχνίες εκτεθειμένες απολαμβάνουν την ΄΄παράσταση΄΄.

Ακόμα και οι immersive αποδόσεις δεν εξομοιώνουν πλήρως ένα live μουσικό γεγονός αφού τα objects με τις στενά καθορισμένες θέσεις και κινήσεις εντός της ηχόσφαιρας όπως προβλέπεται από την εκάστοτε τυπική παραγωγή δεν αναπλάθουν με την ενδεδειγμένη ακρίβεια το πώς επεκτείνεται υπό πραγματικές συνθήκες η ενεργειακή άλω των μουσικών οργάνων καθώς και οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις επιμέρους άλω από τα μέλη μουσικών συνόλων. Στις δε κινηματογραφικές ηχητικές επενδύσεις τα πράγματα είναι ευκολότερα αφού εκεί ούτως ή άλλως η ακρίβεια ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια των συντελεστών τους με στόχο τον εντυπωσιασμό του κοινού.

Η έννοια της υψηλής πιστότητας κατά την αναπαραγωγή δεν ακυρώνεται αφού έχουμε διαρκώς εξελισσόμενη προσπάθεια προσέγγισης σε κάποια ανέφικτα πρότυπα με στόχο τη διέγερση καθενός ακροατή με κατάλληλους τρόπους ώστε να συμπλήρωνε στη δική του συνείδηση όσα στοιχεία απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες.

Σ'ένα πραγματικό μουσικό όργανο όλες οι τάξεις αρμονικών είναι επιθυμητές. Κατά την αναπαραγωγή όμως θα θέλαμε το ηχοσύστημα να μην εισάγει σε αισθητές στάθμες δικές του αρμονικές με τάξεις ανώτερες της τρίτης. Εφόσον οι τελευταίες μαζί με τα δικά τους παράγωγα ενδοδιαμόρφωσης θα έχουν καταπιεστεί σε μη αισθητά επίπεδα οι απόλυτες τιμές καθώς και η ενεργειακή σχέση μεταξύ δεύτερης και τρίτης θα παίζουν σημαντικό ρόλο.



Αυτή την φορά είχε λιγότερους εκθέτες, λιγότερο κόσμο και μπόρεσα να επικεντρωθώ καλύτερα στον ήχο. Ζήτησα και κλασική και αυτοί έτσι και αλλιώς βαζανε τα γνωστά δικά τους (και σε εμένα) γεμάτα ενέργεια κομμάτια για να αναδειξουν το χαμηλό. Ιδίως φυσικά τα με dsp αλλά και όλοι. Κατάλαβα απόλυτα τι γίνεται. Δεν πολυ μιλούσαν κιόλας και το ευχαριστήθηκα. Είχα και όρεξη για μουσική καθώς είμαι σε hiatus εδω και αρκετό καιρό απο αυτήν καθώς κάποιες φορές κάνω διαλείμματα και για να ξεκαλιμπράρω αλλά και για άλλους λόγους που θεωρώ ευεργετικούς.

Επίσης συναντησα καλούς audio people (εδω είστε αρκετά "περίεργοι") αλλά κυρίως δύο σχεδιαστές (τρείς με εναν quasi ή μάλλον semi) και κατασκευαστές όλων των ειδών ενισχυτικών (λάμπες, dsp, sub , ηχεία) και είπαμε πολύ ενδιάφεροντα πράγματα για όλα. Mου κάνανε και λίγο πολύ καλό "μαθημα" και για το dsp και για το ψηφιακό σήμα και για τα ενεργά κροσοβερ που συζητάμε εδω. . Ηλεκτρονικοί με πτυχίο και σπουδες στην ακουστική.

Μου εξηγησαν πολυ αναλυτικά τους ηχητικους συχετισμούς που με απασχολούσαν να εξηγηθούν τεχνικά.

Δεν θα σας πω τι, καθώς θα πάθετε εγκεφαλικό κάποιοι .... αλλά ότι λέει ο East και χειρότερα λένε. Και μάλιστα μου εξηγήσανε και γιατί και πως και που επιδρούν (αρνητικά και θετικά). Απόλυτη συμφωνια και με τις ηχητικες μου εντυπώσεις και πιθανούς συχετισμούς. Επιβεβαίωση και απόδειξη και ανάλυση γιατί. Επίσης και πράγματα που δεν ήξερα. Κανένα spin - άρισμα , καμιά αερολογία ... όλα τέλεια, λογικά και ροή της συνεννόησης χωρίς ανοησίες.

Σχεδιαστές, κατασκευαστές , ηλεκτρονικοί είναι μια χαρά άνθρωποι και συνεννοούμαι τέλεια.

Οι χομπίστες - audio people - ακροατές είναι προβληματικοί κατά τη γνώμη μου.
:biggrin:

Εάν παρατηρήσεις τον παρακατω πίνακα θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές της πραγματικότητας.
Αναλόγως της θέσης ακρόασης, το περιβάλλον, την ενταση στο παίξιμο του οργανοπαικτη :biggrin:, καθιστός ή όρθιος, θα μεταβληθεί το ηχόχρωμα του οργάνου.
Όλα αυτά όμως είναι αποτυπώσεις της πραγματικότητας.
View attachment 382448

Και τα φάλτσα είναι πραγματικότητα. Άλλωστε η αναπαραγωγή ενός πανκ λαιβ πρέπει να αποτυπώνει την σκληρή πραγματικότητα.

Από κει και έπειτα υπάρχουν τεχνικές ηχοληψίας και μικρόφωνα με διαφορετικά χαρακτηριστικά για να μπορέσεις να μεταφέρεις μια εικόνα της πραγματικότητας στο στούντιο για περαιτέρω επεξεργασία.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια εκδοχή της πραγματικότητας τοσο η στέρεο όσο και η πολυκαναλη έκδοση.
Η πολυκαναλη έκδοση αποτυπώνει καλύτερα την πραγματικότητα. Έτσι είναι, σ αρέσει δεν σ αρέσει.
Τα έχουμε πει.

Στο τέλος δηλαδή παιρνουμε ένα προϊόν που προσεγγίζει την πραγματικότητα.
Πιθανόν να είναι και καλύτερη απ αυτήν :biggrin:

Όλα όμως είναι πλέον καθορισμένα. Το ηχόχρωμα των οργάνων κτλπ
Δεν λείπει δηλαδή κάτι για να το προσθέσεις εσύ. Άλλωστε δεν έχεις ιδέα και δεν μπορείς να το καταφέρεις σπίτι.
Με τι μέσα θα δώσεις εσύ μεγαλύτερο βάθος?
Που ξέρεις εσύ τι ηχο θα έπρεπε να βγάζει η τρομπέτα έτσι όπως καθόταν ο παίκτης μέσα στην αίθουσα?

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι δημιουργήσεις ένα ουδέτερο περιβάλλον και αλυσίδα αναπαραγωγης.
Αν δεν σ αρέσει και θέλεις να το φέρεις στα γούστα σου, τότε δεν μιλάμε πλέον για hifi πιστή αναπαραγωγή αλλά ούτε και για κάποια καλύτερη εκδοχή της πραγματικοτητας.

Τις προάλλες πήγα στον κινηματογράφο να δω μια ταινία. 5.1 ήταν, όχι ατμός.
Μια χαρά ήταν και σίγουρα δεν τα στήσανε στην τύχη ούτε την εικόνα ούτε τον ηχο, ούτε κάθονται να φτιάξουν ηχο με άποψη, αυτά μόνον από τους Οντιο πιπολ.
Αλλά είπαμε, πως θα ξεχωρίσει ο.... :biggrin:
Το ηξερα ότι είσαι κοντά στο να λαλήσεις και να χαζέψεις. Τι γράφεις βρε φίλε ; :D 😍

Κόψε το πολυ ιντερνετ no joke , θα σε τρελάνουν αυτοί όλοι σε το λέω και αμαρτίαν δεν έχω. . Μάθε να ξεχωρίζεις τα BS και τους BS. Ακόμη και εάν λένε "σωστά" πράγματα. Η συνθεση τους είναι λάθος. Δεν μπορούν να συνθέσουν σωστά την πληροφορία αλλά και την γνώση τους ακόμη και αν είναι μεγάλη.
 
Last edited:

Μηνύματα
418
Reaction score
563
Ιδανικά θα πρέπει να επιλέξει ένα ηχοσυστημά που δεν θα έχει δική του σφραγίδα, δεν θα λειτουργεί δηλαδή ως μουσικό όργανο.
για ένα ηχοσύστημα μ αυτά τα χαρακτηριστικά που λες χρειάζονται πολλά φράγκα, με κλαπατσίμπαλα δουλειά δεν γίνεται.
 


Μηνύματα
19.590
Reaction score
23.680
Η αληθοφάνεια επέρχεται και χωρίς την πλήρη αποτύπωση της πραγματικότητας.
Δεν είναι απαραίτητο να αποτυπώσει κάνεις 1 προς 1 ένα γεγονός για να σε πείσει. Δεν είναι και απαραίτητο.
Άλλωστε, το να τοποθετήσεις ένα ηχείο στο κλιμακοστασιο και να ηχογραφήσεις τον ηχο θα εκληφθεί ως αληθοφάνεια απο τον ακροατή αν και απέχει από την πραγματικότητα.
Αυτά είναι λίγο αντιφατικά και κάνεις παιχνίδι με όρους και λέξεις. Όχι ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να λες σωστά. Αλλά μπορώ να σκεφτώ και πιθανότητες ότι αυτό που λες να μην είναι σωστά.

Ξαναδιαβάζοντας και αυτό αλλά και το άλλο πόστ σου πας να πεις κάποια σωστά κατ' εμένα πράγματα και κάτι να πλησιάσεις αυτό που θέλω να πω και εγώ για την πραγματικότητα αλλά στο τέλος τα συνθέτεις λάθος, αλλά σε πιάνει και το conditioning και βάζεις την "κασέτα" απο αυτά που έχεις διαβάσει και θεωρήσει ως σωστά τεχνικά ... και δεν μπορώ να στο "μαζέψω" το θέμα. Θέλει πολυ δουλιεά να αποδομήσουμε ότι λές και να ξανασυνθέσουμε.

Όταν σκέφτεσαι τα τεχνικά του ζητήματος του audio και τα συνθέτεις με τα ουσιαστικά του audio .... δεν βγάζεις καλό νόημα. Προσέγγισε τα ένα ένα ξεχωριστά. Θέλουν δουλειά αυτά που λες ... γραπτά είναι δύσκολο να εξεταστούν και να συνεννοηθούμε .... προσεγγισε τα audio - φιλοσοφικά πρώτα και μην απασχολείς το μυαλό σου, την ενέργεια και την γραφή σου να ανακαλύψεις πως θα το επιτυχεις τεχνικά. Επίσης μη μιλάς τόσο πολυ για τους άλλους τι κάνουν, τι καταλαβαίνουν και τι εμπειρίες μπορεί να εχουνε και για την μουσική στο studio. Κάποιοι έχουν και δεν εχει σημασία να το αλλάξουν αλλά να το καταλαβαίνουν. Το θέμα είναι να μας εξηγήσεις εσυ τι εμεπιρίες έχεις και τι καταλαβαίνεις για να καταλάβουμε. Εγω νομιζω δνε εχεις εμεπιρίες ηχητικά. Έχεις στο μυαλό σου ένα αποτέλεσμα που δεν ξέρω πως το πέτυχες (μάλλον μόνο τεχνικά) και νομίζεις ότι είναι μόνο αυτό σωστό. Μπορεί να είναι σωστό και να ακούσεις κάτι που θεωρούσες λανθασμένο και όμως να το επέλεγες και να σου αρέσει. Αυτή την εμπειρία δεν την έχεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
30.247
Reaction score
30.051
Μπλά μπλά , μπλά , γράφεις χωρίς να λές κάτι συγκεκριμένο .
Μιλάς χωρίς να λες κάτι συγκεκριμένο , πάλι , απλά φλυαρείς και γεμίζεις σελίδες.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.670
Μηνύματα
3.059.238
Members
38.589
Νεότερο μέλος
dark2030@
Top