Καλώδια και θύματα

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Όπως είχα υποσχεθεί (ή έστω προειδοποιήσει :)), θα αναφερθώ εκτεταμένα στους λόγους για τους οποίους είμαι βέβαιος ότι τα καλώδια audio επεμβαίνουν απειροελάχιστα έως καθόλου στο μεταφερόμενο ακουστικό σήμα - και σίγουρα "δεν ακούγονται".

Τα παρακάτω αφορούν κυρίως αναλογικά interconnect (καλώδια RCA).

Πριν από τριάντα χρόνια, ως 4ετής φοιτητής Φυσικού στην Αθήνα, έπιασα την πρώτη μου δουλειά και μάζεψα αρκετά χρήματα για να στήσω ένα αληθινό συστηματάκι ήχου και να εγκαταλείψω το "φορητό με αποσπόμενα ηχεία" που με συντρόφευε από μαθητή. Βασίστηκε λοιπόν σε έναν εγγλέζικο ενισχυτή Creek 4040 που μου χάρισε αγαπημένος θείος (κάτοχος πολύ αξιόλογου και σοβαρού συστήματος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα - και θαυμάσιας δισκοθήκης). Το συμπλήρωσα με τα υπέροχα ηχειάκια Rega Kyte, (είχα μικρό χώρο) και λοιπά ηλεκτρονικά από τη μεσαία γκάμα της Technics (CD player, ραδιόφωνο, κασετόφωνο). Πικάπ δεν χρειάστηκα γιατί δεν είχα ακόμα βινύλια και γιατί είχα ήδη ακούσει πόσο υπέροχα έπαιζαν και το CD player του θείου (ένα από τα πρώτα κι ένα από τα επόμενα Meridian που ήρθαν στην Ελλάδα) και το πικάπ της Micro Seiki. Αποφάσισα ότι θα επενδύσω σε σύγχρονη δισκοθήκη που δεν φθείρεται δηλ. CD. To METROPOLIS σε όλη του τη δόξα και έφερνε (σχεδόν) τα πάντα.

Ξεκοκκάλιζα τότε αδιάλειπτα τον ΗΧΟ και όλα σχεδόν τα εγγλέζικα περιοδικά (HI-FI NEWS, HI-FI CHOICE, WHAT HI-FI) και πότε-πότε τα BBC Music, Stereophile ή το γερμανικό AUDIO. Κι αργότερα τa ελληνικά AUDIO και HI-TECH. Τα περισσότερα CD που έδιναν τότε τα περιοδικά ήταν πραγματικός θυσαυρός.

Απ' αυτά που διάβαζα παντού, ήξερα (ή "ήξερα") ότι έπρεπε να ξοδέψω και σε καλώδια, τουλάχιστον για τα ηχεία και το CD player. Για τα ηχεία πήρα εξαρχής αξιοπρεπή καλώδια (SUPRA Classic 4.0) όμως για τα interconnect βολεύτηκα με τα κοινά που είχαν οι συσκευές. Όσο για τα καλώδια τροφοδοσίας ρεύματος, δεν είχαν ακόμη ανακαλυφθεί...

Η δισκοθήκη σιγά-σιγά μεγάλωνε, το Δεύτερο Πρόγραμμα πάντα πολύτιμο σχολείο και οδηγός από παιδί, ο Αθήνα 98.4 κι αργότερα ο Μελωδία FM το ίδιο. Απολάμβανα και μάθαινα τη μουσική όλου του κόσμου. Το σύστημά μου επαρκές, ευάκουστο, πιστός σύντοφος. Εννοείται ότι από καιρό δεν άφηνα έκθεση για έκθεση Hi-Fi (Hilton, Intercontinental κλπ), τριγύριζα αρκετά στους χώρους ακροάσεων των κεντρικών μαγαζιών Hi-Fi και άκουγα... Αγαπώντας και την κλασσική μουσική βρισκόμουν όσο συχνά κατάφερνα στη Λυρική Σκηνή στην Ακαδημίας, στο Παλλάς κι αργότερα στο Μέγαρο Μουσικής. Και σε άλλες μουσικές σκηνές για άλλα είδη. Θυσιάζοντας άλλα πράγματα αναγκαστικά.

Αντιλαμβανόμουν λοιπόν τις βασικές ποιοτικές διαφορές μιας ζωντανής συναυλίας (με ή χωρίς ενίσχυση) με την οικιακή αναπαραγωγή μουσικής. Ήξερα ότι το σύστημά μου ήταν "εισαγωγικό" (ο ήχος, το σύστημα και ο χώρος του θείου ήταν σε άλλο επίπεδο), αλλά ήξερα κι ότι δεν είχε νόημα να κυνηγάω τη ζωντανή εμπειρία στο σπίτι. Ένα καλούτσικο ζευγάρι ακουστικά της Sony (V6070; ή κάτι τέτοιο) με βοηθούσε να συνειδητοποιώ τα προβλήματα που αναιρούνταν όταν "έφευγε" ο παράγοντας "χώρος".

Ωστόσο, βέβαιος ότι έπρεπε να αναβαθμίσω τουλάχιστoν τα φτωχά interconnect, ξεκίνησα ουσιαστικές ακροάσεις, σε "φιλόξενα" καταστήματα με αληθινούς χώρους ακρόασης (σπάνιζαν όμως). Περιέγραφα το σύστημά μου και μου προτείναν οπωσδήποτε αναβάθμιση με καλώδια ανάλογα με σημερινά των € 100-150. Τα άκουγα στα καλοστημένα συστήματα, όλα καλά και ωραία και εντυπωσιακά. Όμως οι σπουδές φυσικής και το "πείραμα" ήταν πλέον τρόπος σκέψης για μένα. Ζήτησα από την αρχή εναλλαγή για σύγκριση με το φθηνό interconnect (από τις συσκευασίες Technics). Άρνηση σχεδόν παντού. Με διάφορες αιτιολογίες (το rack είναι στριμωγμένο, ταλαιπωρούμε τα ακριβά βύσματα, τα ακριβά μηχανήματα, λείπει ο τεχνικός και άλλα τέτοια). Που πάω κι εγώ, σκεφτόμουν, καταχρώμαι το χρόνο τους για ένα καλώδιο κι όχι για μια γερή αγορά. Όμως κάπου τα κατάφερα. Σε ένα πολύ ακριβό σύστημα και με θαυμαστό ήχο δέχτηκαν την εναλλαγή γελώντας. Κι εκεί "έφαγα" την πρώτη ήττα: Το σύστημα έπαιξε το ίδιο θαυμαστά και το ίδιο "high-end" και με το φθηνοκαλώδιο. Ο πωλητής κράτησε το ίδιο χαμόγελο θριάμβου. Εγώ εντελώς χαμένος δεν ρώτησα πολλά περισσότερα τότε, αλλά όμως στη συνέχεια οργανώθηκα. Αποφάσισα οι λίγες πιθανόν επιτυχημένες απόπειρες να είναι μόνο σε συστήματα και καταστήματα αξιώσεων και αφού συναντούσα ήχο αισθητά καλύτερο από το δικό μου σύστημα. Αγόρασα κι ένα ακόμα φθηνό καλώδιο (με θωράκιση) από κατάστημα ηλεκτρονικών, μήπως έτυχε το "μαμά" Technics να είναι κρυμμένος θυσαυρός. Κατάφερα ακόμη κάποιες ακροάσεις με εναλλαγή καλωδίου, αλλά επέμεινα πολύ για να γίνουν. Καταστροφή... Δεν άκουγα καμία διαφορά με τις εναλλαγές. Τα πολύ καλά συστήματα παρέμεναν πολύ καλά, τα υπέροχα παρέμεναν υπέροχα. Όλα ηχούσαν πολύ καλύτερα από το δικό μου φυσικά. Με ένα απλό φθηνό καλώδιο...

Δεν ήξερα τι να σκεφτώ, καμία υποψία μέχρι τότε. Απλά εγώ δεν κατάφερνα στα καταστήματα να ακούσω διαφορές. Αλλά είχα ακούσει τα φθηνοκαλώδια να επιτρέπουν σε υπέροχα high-end συστήματα να συνεχίζουν να παίζουν το ίδιο υπέροχα κι αυτό ήταν ένα πρώτο ακλόνητο δεδομένο.

Αποφάσισα να πειραματιστώ περισσότερο. Αγόρασα ένα Van Den Hull M.C. D 102 III Hybrid, το οποίο είχε εξαιρετικά reviews στα περισσότερα περιοδικά (σπάνιο αφού στα καλώδια τα εγγλέζικα περιοδικά γενικά δεν συμφωνούσαν καθόλου). Αφιέρωσα πολύ χρόνο στο οικιακό σύστημα ελπίζοντας πως θα ακούσω με τα πολλά κάποια διαφορά, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Σταμάτησα εκεί.

Λίγα χρόνια μετά, η αγορά των πρώτων ακουστικών Sennheiser ήταν μιά αποκάλυψη. Τα HD-580 ήταν τότε η νέα ναυαρχίδα της εταιρίας, τα καλύτερα δυναμικά ακουστικά στον κόσμο. Το CD player της Technics αποκάλυψε έναν λεπτομερέστερο, ομαλότερο και φυσικότερο χαρακτήρα και ξανάρχισα να ακούω όλη τη δισκοθήκη από την αρχή. (Κι επειδή είχα πλέον επιστρέψει στην πόλη μου και είχα μεγαλύτερο χώρο, αναβάθμισα ηχεία και ενισχυτή.) Αγόρασα και τον πρώτο μου ενισχυτή ακουστικών, της Audio Alchemy. Αποφάσισα να ασχοληθώ πάλι με τα καλώδια interconnect, τα νέα ακουστικά και ο ξεχωριστός ενισχυτής τους είχαν ανεβάσει αισθητά και χειροποιαστά την ποιότητα ήχου. Καμία διαφορά στα καλώδια. Άρχισα για πρώτη φορά να υποψιάζομαι μια "φοβερή αλήθεια". Δεν μπορεί να ακούω κάθε αναβάθμιση συσκευών τόσο εύκολα αλλά όχι των interconnect...

Ακολούθησαν πειράματα με νόημα. Είχα ήδη ασχοληθεί με ηλεκτρονικές κατασκευές σε κιτ και είχα την ευχέρεια να τους κάνω επισκευές και μετατροπές. Είχα ακριβή πολύμετρα και τις απαραίτητες γνώσεις. Είχα γενήτρια συχνοτήτων αλλά και τεχνικά CD δοκιμών με μεγάλη πικοιλία σημάτων. Τροφοδότησα λοιπόν δύο πολύ διαφορετικά καλώδια από την ίδια έξοδο του CD με διάφορα σήματα. Επίσης με μουσική με έντονα μεταβατικά. Στην άλλη άκρη των καλωδίων υπήρχαν πανομοιότυπα ανεξάρτητα φορτία είτε των 20kOhm είτε των 50kOhm. Η όποια πιθανή διαφορά συμπεριφοράς των καλωδίων θα έδινε κάποια στιγμιαία διαφορά σήματος στην άλλη άκρη τους έστω κάποια μV (microVolt). Με αυτή την πιθανή διαφορά τάσης τροφοδότησα τον ενισχυτή ακουστικών με το volume σταδιακά στο μέγιστο. (Πολύ επικίνδυνο, τίποτα δεν πρέπει να πάει στραβά ή να ξεσυνδεθεί αν έχετε τα ακουστικά στα αυτιά). Καμμία απόκριση στην έξοδο του ενισχυτή! Ούτε μετρήσιμη ούτε στα ακουστικά! Νεκρική σιγή! Ούτε σε παραλλαγές του πειράματος. Οι άκρες των δύο διαφορετικών καλωδίων (Van Den Hull και "απλό") έδιναν κάθε στιγμή απολύτως ισότιμο σήμα και η όποια πιθανή στιγμιαία διαφορά τους σε στιγμές μεταβατικών, ενισχυμένη σφοδρά εκ νέου, δεν έδινε καν ακουστό στα ακουστικά ή μετρήσιμο σήμα!

Άρχισα να υποψιάζομαι σοβαρά αυτό που ως φυσικός όφειλα να σκεφτώ από την αρχή και να μην παρασυρθώ επί χρόνια από τα περιοδικά και το εμπορικό κύκλωμα. Αφού τα καλώδια interconnect δεν έχουν κανένα τρόπο να αφαιρέσουν - εντός του ακουστικού φάσματος - κάτι από την κυματομορφή που μεταφέρουν κάθε στιγμή, όσο "μικροσκοπικό" και να είναι, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για ηχητικές διαφορές καλωδίων interconnect. Τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά τους μπορούν μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις να αλλάξουν σε επίπεδα μη ακουστά την απόκριση συχνοτήτων (π.χ. -0.1 dΒ στα 20kHz), αλλά πρέπει να το επιδιώξεις, πχ να τυλίξεις το καλώδιο σε σπείρες για να το κάνεις πηνίο.

Η χαριστική βολή στην υπόθεση καλώδια interconnect ήρθε πρόσφατα (τα τελευταία δύο χρόνια) όταν μπόρεσα να κάνω τυφλές και μη δοκιμές με μηχανήματα πολύ υψηλής βαθμίδας (εντός "high-end" πεδίου αν θέλετε). Οι εναλλαγές καλωδίων (οποιωνδήποτε καλωδίων από μια γκάμα 6-7 διαφορετικών, σε περιοχή τιμών από αξίας € 5 ως € 250), δεν έδωσαν καμία ακουστή διαφορά όταν τοποθετήθηκαν μεταξύ του dac Chord Qutest και του ενισχυτή Lehmann Linear D II, οδηγώντας τα κορυφαία Sennheiser HD-650. (Τα καλώδια των € 250 δανικά όπως κι ενός ακόμη dac αρκετά ακριβότερου από το Qutest). Με όλα τα interconnect ο ήχος παρέμεινε υπέροχος και απαράλλαχτος. Πολύ-πολύ καλύτερος απ' ό,τι θα παίξει ένα καλό δικάναλο οικιακό σύστημα σε ένα μέτρια φροντισμένο χώρο, ή ακόμη περισσότερο ένα "high-end" σύστημα σε ένα αφρόντιστο δωμάτιο έκθεσης ή ξενοδοχείου. Κανένα καλώδιο δεν είναι ο περιορισμός.

Συνεπώς, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του ή να προσανατολίσει τις δικές του δοκιμές για όλα εκείνα που λέμε ξανά και ξανά και κάποιοι δεν θέλουν ούτε να τα ακούν. Στο εμπόριο ισχύει το "εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ φέξε και αγόραζε". Ίσχυε πάντα και θα ισχύει για πάντα.
Λάθος για τα καλώδια τροφοδοσίας. Υπήρχαν. Πχ το γνωστό σαν καφέ της Audioquest, της kimber, audio note, MIT κλπ.
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.114
Reaction score
7.187
Θα πρότεινα να αλλαχτεί ο τίτλος σε "Καλώδια και θαύματα" μιας και τα καλώδια κάνουν θαύματα στον ήχο, και έχουμε και θαυματουργά αυτιά εδώ που καταλαβαίνουν μικροδιαφορές από ακροάσεις καλωδίων (δηλώστε παρουσίες, αν μου χαλάσουν τα reference mics να χρησιμοποιήσω κάποιον από εσάς στις επόμενες δουλειές)
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Η έννοια στα επιχειρήματα του Dimi όπως ο ίδιος τουλάχιστον τη συλλαμβάνω είναι ότι ανάμεσα σε καλώδια που θ'ακούγονταν ΄΄διαφορετικά΄΄ σε δεδομένο setup δεν γίνεται όλα να παρείχαν ισοδύναμο επίπεδο πιστότητας προς το αρχικά εγγεγραμμένο περιεχόμενο.Κάποιο θα λογαριαζόταν ως παρέχον ΄΄ανώτερη΄΄ καθιστώντας έτσι ΄΄κατώτερα΄΄ όλα τα υπόλοιπα.Το ζήτημα όμως είναι ποιο καλώδιο θ'αποτελούσε σταθερό σημείο αναφοράς μέσα σ'ένα πλήθος ρευστών ακροαματικών εντυπώσεων.Ο Dimi μάλλον υποστηρίζει ότι σημείο αναφοράς θα έπρεπε να θεωρείται η καλωδίωση που χρησιμοποιήθηκε στα εμπλεκόμενα μηχανήματα κατά την παραγωγή κι επισκόπηση δεδομένου έργου.

Κύριο αξίωμα έχει το ότι όσο ποσό πληροφορίας είχε ενταχθεί κατά την παραγωγή του έργου δεν γίνεται ν'αυξηθεί παρά μόνο να μειωνόταν από την αλυσίδα αναπαραγωγής στο εκάστοτε setup.
Για τι είδους συσκευές μιλάς; ας πούμε μεταξύ προ και τελικού. Και αν σαν πηγές έχουμε και πικάπ και cd; αν μιλάμε για καλώδιο μεταξύ ενισχυτή και cd. Βασικά ζητάω κάποια παραδείγματα. Για ηχεια τι λαμβάνουμε υπόψιν;
 

Μηνύματα
5.014
Reaction score
8.898
Τελικά μας έχετε μπερδέψει, ακούγονται ή δεν ακούγονται τα καλώδια? Είναι πλασιμπο και δεν έχουν διαφορές στην πραγματικότητα ή τελικά έχουμε μικρές έως τεράστιες διαφορές? Αφαιρούν πληροφορία ή όχι? Και αν ναι μπορούμε με ακρόαση να βρούμε ποιο αφαιρεί την περισσότερη ή την λιγότερη πληροφορία? Μήπως ειμεθα εντελώς κουφοί?
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.893
Reaction score
28.054
Τελικά μας έχετε μπερδέψει, ακούγονται ή δεν ακούγονται τα καλώδια?
Για τα καλώδια δεν μπορώ να σου πω.

Για τα Βλώδια σίγουρα σου υπογράφω ότι ακούγονται και έχουν διαφορές ,ανάλογα με το ποιός τα ακροάται.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορίες για Δράκους και γοργόνες .
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.691
Reaction score
58.372
Για τι είδους συσκευές μιλάς; ας πούμε μεταξύ προ και τελικού. Και αν σαν πηγές έχουμε και πικάπ και cd; αν μιλάμε για καλώδιο μεταξύ ενισχυτή και cd. Βασικά ζητάω κάποια παραδείγματα. Για ηχεια τι λαμβάνουμε υπόψιν;
Αναφέρθηκα ο ίδιος σε όσες συσκευές - λ.χ. ηχογράφησης.μίξης,premastering - θα εμπλέκονταν κατά την αλυσίδα της αρχικής παραγωγής ,όχι σε τυπικά setup αναπαραγωγής χρησιμοποιούμενα από τελικούς δέκτες του έργου.

Παραδείγματος χάριν,τα interconnect στο setup του τελικού χρήστη δεν θα γινόταν ν'αναγεννήσουν πληροφορία που θα είχε απωλεσθεί από το αρχικό καλώδιο σε μικρόφωνο ηχογράφησης,ή από καλώδια διασύνδεσης σε διάφορα στάδια της παραγωγής.Κατ'επέκτασιν,οποιαδήποτε αντιλαμβανόμενη από τελικούς χρήστες προσθήκη πληροφορίας θα λογαριαζόταν ως μη αυθεντική.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.036
Reaction score
85.398
Σε διαφορετικό μήκος μπορεί δηλαδή να αλλάζει το καλώδιο αναφοράς;
Ξέρω πως σχετίζεται, ναι. Αλλάζουν οι προδιαγραφές. Δεν ξέρω τις προδιαγραφές, δεν θέλω να τις μάθω, πιάνουν χώρο στον σκληρό και είναι σχεδόν γεμάτος.
Ρωτάω αυτούς που ξέρουν: πχ θέλω καλώδιο ηχείων για απόσταση 10 μέτρων, μου λένε, αγοράζω, τέλος. Δεν ασχολούμαι περαιτέρω.
 

Μηνύματα
9.845
Reaction score
2.002
Στο μέσο (δίσκος βινυλίου, αρχείο FLAC, cd κτλ) βρίσκεται η πληροφορία που θέλουμε να αναπαραχθεί πιστά (υψηλή πιστότητα, ορισμός).

Είναι νομίζω προφανές πως δεν μπορούμε να ακούσουμε “περισσότερη” πληροφορία από αυτήν που περιέχεται στο μέσο.

Οποιαδήποτε διαφορά ακούγεται, όταν και εάν ακούγεται σε τυφλή δοκιμή, εξαιτίας αλλαγής οποιουδήποτε στοιχείου της ηχητικής αλυσίδας (πηγή, συσκευές, καλώδια, χώρος) είναι πάλι προφανές πως οφείλεται σε αλλοίωση της αρχικής πληροφορίας προς το χειρότερο, δηλαδή προς λιγότερο πιστή αναπαραγωγή της αρχικής πληροφορίας.
Δηλαδή κρατώντας όλο το σύστημα ίδιο, και αλλάζοντας μόνο ένα καλώδιο, εάν ακούγεται διαφορά, αυτό σημαίνει πως έχουμε αλλοιώσει την αρχική πληροφορία.
Επαναλαμβάνω, είναι προφανές πως δεν μπορούμε να ακούσουμε περισσότερη πληροφορία από όση περιέχεται στο μέσο. Μόνο λιγότερη.
Άρα κάποια αλλαγή καλωδίου που ακούγεται διαφορετικά, έχει εξ ορισμού αφαιρέσει/αλλοιώσει κάποιο τμήμα της αρχικής πληροφορίας, για κάποιον λόγο που σχετίζεται με τα τεχνικά/κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά.

(Εννοείται πως αν βάλουμε άλλο cd, με άλλο ειδος μουσικής, το ίδιο καλώδιο θα αφαιρεί πάντα το ίδιο κομμάτι της πληροφορίας.)

Πιστεύει κάποιος πραγματικά, πως το 2022 η τεχνολογια δεν μπορεί να κατασκευάσει καλώδια που μεταφέρουν αυτούσια όσα περιέχονται σε ένα CD/βινύλιο για να τα ακούσουν τα ανθρώπινα αυτιά;;; Τι γίνεται τότε με πολύ πιο απαιτητικές εφαρμογές; Γιατί δεν καταρρέει ο πολιτισμός μας;
Τελικά μήπως επιδιώκετε να επιλέγετε καλώδια που παραμορφώνουν, επειδή σας ακούγονται διαφορετικά άρα “καλύτερα”;
Πόσο εξ ορισμού λάθος κατασκευαστικά είναι αυτά τα καλώδια; ή και οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες με αυτά ώστε να επηρεάζονται τόσο πολύ που να το καταλαβαίνει το ανθρώπινο αυτί;

Δεν θα θέλατε να ακούτε την αρχική πληροφορία αναλλοίωτη, τουλάχιστον όσο αυτό αφορά τα καλώδια; (Γιατί είναι σίγουρο πως τα ηχεία-χώρος θα αφαιρέσουν/αλλοιώσουν)
Δεν θα θέλατε να μην αφαιρούν πληροφορία τα καλώδια σας; Επαναλαμβάνω: δεν προσθέτουν!!!
Πως εξασφαλίζετε πως το καλώδιο που επιλέξατε δεν αλλοιώνει την αρχική πληροφορία;
Με τα αυτιά ή με κάποιο τεχνικό χαρακτηριστικό του καλωδίου;

Ειλικρινείς απορίες, δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό κάποιων.....
Φίλε dimifoot φαίνεσαι συμπαθέστατος γράψε σε καμια άλλη κατηγορία που κατέχεις λίγο παραπάνω. Φιλικά
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.178
Reaction score
79.988
Εσύ να γράφεις για τα σαμπγούφα σου και για υπολογιστές που το κατέχεις. Άσε μας εμάς να γράφουμε για καλώδια. :banned:
θα σου λεγα τι κατέχεις τωρα ….αλλά εχε χάρη δεν έχω χρόνο να πιαστώ
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
648
Reaction score
2.279
Αυτό που πολύ ορθά περιέγραψε ο Dimifoot μπορεί να γίνει ακόμη πιό κατανοητό με την εξης αναλογία:

Σκεφτείτε ένα φακό από γυαλιά οράσεως ή ακόμη καλύτερα ένα διάφανο, επίπεδο, φίλτρο προστασίας. Αν έχει τη στοιχειώδη ποιότητα κρυστάλλου και άριστες επιστρώσεις, επιτρέπει να βλέπουμε τα πάντα πεντακάθαρα, κάθε λεπτομέρεια που μπορεί να δει το μάτι. Η εικόνα που βλέπουμε κοιτάζοντας μέσα απ' αυτό είναι όλη η πραγματικότητα, 100% ατόφια κι απείραχτη, δεν χάνεται ούτε αλλιώνεται καμιά πληροφορία. Το επίπεδο κρύσταλλο επιτρέπει στην πραγματικότητα να περνά εκατοντάδες φορές περισσότερη λεπτομέρεια/ανάλυση (arcsec) απ΄αυτή που μπορεί να αντιληφθεί το μάτι. Με κόστος 50 ως 100 ευρώ επιτυγχάνεται το απόλυτο.
Τι θα προσθέσει ένα κρύσταλλο που θα επιχειρήσει κάποιος να μας πουλήσει με € 500 ή € 2.000; Περισσότερη διαφάνεια, φωτεινότητα, λεπτομέρεια;;; Τίποτα άλλο δεν μπορεί να προσφέρει. Το μάτι μας είναι ο απόλυτος περιορισμός.

Ανάλογα συμβαίνουν με τα χαρακτηριστικά ενός audio καλωδίου που έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές. Αυτές το κάνουν απολύτως "διάφανο" στην ηλεκτρική μουσική πληροφορία. Στην πραγματικότητα το καλώδιο μπορεί να "περάσει" πολύ-πολύ περισσότερη και λεπτοφυή πληροφορία απ' αυτή που θα μπορούσε ποτέ να αντιληφθεί το ανθρώπινο αυτί και εγκέφαλος. Δεν υπάρχει κανένας φυσικός νόμος/περιορισμός που να του επιτρέπει να να υποβαθμίσει ή να αλλιώσει το ηλεκτρικό σήμα που μεταφέρει, στο πεδίο και στο βαθμό της ανθρώπινης αντίληψης. Τυχαίνει επίσης με λίγες δεκάδες ευρώ να επιτυγχάνεται το απόλυτο. Για παράδειγμα, ένα απολύτως άρτιο, βέλτιστα θωρακισμένο καλώδιο interconnect, δεν κοστίζει πάνω από € 10 το μέτρο (και πολλά έβαλα), άντε άλλα € 20 για καλά βύσματα αντοχής. Άντε τα διπλά για να βγάλει κι ο έμπορος αν δεν το φτιάξεις μόνος σου.

Γι αυτό μιλάμε ξεκάθαρα για ανοησίες και ψευδή, αστήρικτη φιλολογία (απάτη) περί ανάγκης ακριβών καλωδίων.-
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.691
Reaction score
58.372
Φίλε dimifoot φαίνεσαι συμπαθέστατος γράψε σε καμια άλλη κατηγορία που κατέχεις λίγο παραπάνω. Φιλικά
Σφάλλεις,αν μη τι άλλο ως προς...τον προσδιορισμό ΄΄συμπαθέστατος΄΄. :lolsign:
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Τελικά μας έχετε μπερδέψει, ακούγονται ή δεν ακούγονται τα καλώδια? Είναι πλασιμπο και δεν έχουν διαφορές στην πραγματικότητα ή τελικά έχουμε μικρές έως τεράστιες διαφορές? Αφαιρούν πληροφορία ή όχι? Και αν ναι μπορούμε με ακρόαση να βρούμε ποιο αφαιρεί την περισσότερη ή την λιγότερη πληροφορία? Μήπως ειμεθα εντελώς κουφοί?
Κάποιοι αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια. Λόγοι πολλοί.
Είναι άσχετοι με το αντικείμενο
Νομίζουν ότι το hifi είναι όπως οι υπολογιστές
Δεν ξέρουν να ακούν
Δεν έχουν εμπειρία στο hobby
Δεν διαθέτουν εξοπλισμό που να βγάζει διαφορές
Συντρέχουν συμφέροντα
Εχουμε αποτύχει στο να στήσουν ένα καλό σύστημα
Δεν καταλαβαίνουν γενικά
Βαριούνται να ασχοληθούν
Προτιμούν να μιμούντε άλλους
κλπ
Παίζουν και συνδυασμοί των άνω λόγων.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.691
Reaction score
58.372
Κάποιοι αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια. Λόγοι πολλοί.
Είναι άσχετοι με το αντικείμενο
Νομίζουν ότι το hifi είναι όπως οι υπολογιστές
Δεν ξέρουν να ακούν
Δεν έχουν εμπειρία στο hobby
Δεν διαθέτουν εξοπλισμό που να βγάζει διαφορές
Συντρέχουν συμφέροντα
Εχουμε αποτύχει στο να στήσουν ένα καλό σύστημα
Δεν καταλαβαίνουν γενικά
Βαριούνται να ασχοληθούν
Προτιμούν να μιμούντε άλλους
κλπ
Παίζουν και συνδυασμοί των άνω λόγων.
Θα ενδιέφερε οπωσδήποτε να γινόταν εκτενέστερη πληροφόρηση ως προς τον παράγοντα ΄΄συμφερόντων΄΄ .Αν όχι υπό την έννοια ατράνταχτης τεκμηρίωσης,τουλάχιστον τις παραμέτρους για να ίσχυε κάτι τέτοια ως πιστευτή εικασία,αυτό που λέγανε ΄΄plausible΄΄ και στους πάλαι ποτέ...Mythbusters.
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Αναφέρθηκα ο ίδιος σε όσες συσκευές - λ.χ. ηχογράφησης.μίξης,premastering - θα εμπλέκονταν κατά την αλυσίδα της αρχικής παραγωγής ,όχι σε τυπικά setup αναπαραγωγής χρησιμοποιούμενα από τελικούς δέκτες του έργου.

Παραδείγματος χάριν,τα interconnect στο setup του τελικού χρήστη δεν θα γινόταν ν'αναγεννήσουν πληροφορία που θα είχε απωλεσθεί από το αρχικό καλώδιο σε μικρόφωνο ηχογράφησης,ή από καλώδια διασύνδεσης σε διάφορα στάδια της παραγωγής.Κατ'επέκτασιν,οποιαδήποτε αντιλαμβανόμενη από τελικούς χρήστες προσθήκη πληροφορίας θα λογαριαζόταν ως μη αυθεντική.
Εδώ μιλάμε για το set up του χρήστη. Ένα παράδειγμα μεταξύ συγκεκριμένων συσκευών μπορούμε να έχουμε; και βάση αυτών την κατάληξη σε καλώδιο αναφοράς.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.893
Reaction score
28.054
Κάποιοι αρνούνται να παραδεχτούν την αλήθεια. Λόγοι πολλοί.
Είναι άσχετοι με το αντικείμενο
Νομίζουν ότι το hifi είναι όπως οι υπολογιστές
Δεν ξέρουν να ακούν
Δεν έχουν εμπειρία στο hobby
Δεν διαθέτουν εξοπλισμό που να βγάζει διαφορές
Συντρέχουν συμφέροντα
Εχουμε αποτύχει στο να στήσουν ένα καλό σύστημα
Δεν καταλαβαίνουν γενικά
Βαριούνται να ασχοληθούν
Προτιμούν να μιμούντε άλλους
κλπ
Παίζουν και συνδυασμοί των άνω λόγων.
Αγόρι μου που έχεις μπλέξει? τι σου δίνουν και πίνεις?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.691
Reaction score
58.372
Εδώ μιλάμε για το set up του χρήστη. Ένα παράδειγμα μεταξύ συγκεκριμένων συσκευών μπορούμε να έχουμε; και βάση αυτών την κατάληξη σε καλώδιο αναφοράς.
Μου φαίνεται...κάπως παράδοξο το ενδεδειγμένο καλώδιο ΄΄αναφοράς΄΄ να διέφερε ανάλογα με τις μάρκες των συσκευών.
Αν πάλι εννοείς κατηγορία συσκευών,ας λάβουμε ενδεικτικά το καλώδιο που θα έστελνε σήμα από το εκάστοτε μικρόφωνο σύλληψης στον καταγραφέα κατά την ηχογράφηση.
 

Μηνύματα
5.014
Reaction score
8.898
Μην υποτιμάς την κρίση τους, είμαι σίγουρος ότι μπορούν να βρουν με την μια σε μια τυφλή δοκιμή ποια συσκευή έχει μεγαλύτερο SINAD. :p :biggrin:
 


Μηνύματα
347
Reaction score
273
Θα ενδιέφερε οπωσδήποτε να γινόταν εκτενέστερη πληροφόρηση ως προς τον παράγοντα ΄΄συμφερόντων΄΄ .Αν όχι υπό την έννοια ατράνταχτης τεκμηρίωσης,τουλάχιστον τις παραμέτρους για να ίσχυε κάτι τέτοια ως πιστευτή εικασία,αυτό που λέγανε ΄΄plausible΄΄ και στους πάλαι ποτέ...Mythbusters.
Επαγγελματίες του χώρου, ok,;
Μου φαίνεται...κάπως παράδοξο το ενδεδειγμένο καλώδιο ΄΄αναφοράς΄΄ να διέφερε ανάλογα με τις μάρκες των συσκευών.
Αν πάλι εννοείς κατηγορία συσκευών,ας λάβουμε ενδεικτικά το καλώδιο που θα έστελνε σήμα από το εκάστοτε μικρόφωνο σύλληψης στον καταγραφέα κατά την ηχογράφηση.
Gamoto. Δεν είμαι σαφής μάλλον.
Άσε την ηχογράφηση. Πάμε στα συστήματα σου. Έχεις τα Vecteur. Δεν θυμάμαι με ποιόν ενισχυτή. Πως κατέληξες σε καλώδια ηχείων;
 

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Ξέρω πως σχετίζεται, ναι. Αλλάζουν οι προδιαγραφές. Δεν ξέρω τις προδιαγραφές, δεν θέλω να τις μάθω, πιάνουν χώρο στον σκληρό και είναι σχεδόν γεμάτος.
Ρωτάω αυτούς που ξέρουν: πχ θέλω καλώδιο ηχείων για απόσταση 10 μέτρων, μου λένε, αγοράζω, τέλος. Δεν ασχολούμαι περαιτέρω.
Άρα είσαι απλός χρήστης. Όχι χομπίστας με την έννοια της ενασχόλησης.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.025
Μηνύματα
2.959.506
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top