Μόναχο...κατόπιν εορτής

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.358
Reaction score
8.030
To ακρόαμα από τα ενεργά La Sphere της Cabasse (180 Κ) έχοντα τετράδρομες ομοαξονικές μονάδες και ψηφιακή επεξεργασία στο κροσόβερ ήταν πράγματι καταδικαστικό,ιδίως άμα δεν έπαιζε συναυλία της Adele και ο ακροατής δεν αποσπώταν από διάφορα τεκταινόμενα στην οθόνη.Σαν ένας υπερκόσμιος ΄΄δίκης οφθαλμός΄΄ κάρφωνε τον ακροαματικόφιλο στο εδώλιο της...απόλαυσης.Η ντραμς γεννούσε χαμόγελα διαθέτοντας ρεαλιστικό παλμό,μέγεθος ειδώλων και έκταση στις απολήξεις των υψηλών οκτάβων.Και σα να μην έφτανε η άψογη δυναμική συμπεριφορά,προσέθετε...αναιδώς ολοκάθαρες φωνές και συνεκτική σύσταση ηχητικής σκηνής,η οποία όμως δεν ελάμβανε χώρα κατάφατσα στον ακροατή.
Tο απολυτο ηχειο κατά τη γνωμη μου.
Προσομοιωση σημειακης πηγης, 4 δρομων, 22" γουφερ, σφαιρικη καμπινα, ενεργο 8x600W, DSP.
Συγκερασμος των βελτιστων πρακτικών στη σχεδιαση ηχειων.
Μονος συμβιβασμος στη σχεδιαση, τα μειονεκτήματα των ομοκεντρικων μοναδων.
Βεβαια ισχυει αυτό:
''Ούτε με...σφαίρες,γίνεται κι ευκολότερα΄΄ βάλθηκε να σιγομουρμουρίζει στον εαυτό του ο Βελλερεφών αναλογιζόμενος τη συνολική αισθητική και το χώρο που θα όφειλε να το στεγάσει για ν'αποδώσει τα μέγιστα
Επισης είναι πολύ δυσκολο να εξοικειωθείς με αυτή την εκκεντρικη (αλλα αναποφευκτη) αισθητικη.
 






Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Όσο και ν'αστειευόμαστε,οι προδιαγραφές του δεν είναι ευκαταφρόνητες: με πηνίο φωνής δεκατρισήμισυ ιντσών (φαρδύτερο από το μεγάφωνο αρκετών sub) και 3 κιλοβάτ (΄΄ολίγα΄΄ κατά τον Βελλερεφόντη) υπόσχεται στάθμη 140 dB στα 20 Hz με χαμηλή τιμή παραμόρφωσης και κοστίζει μόνο...56 Κ (επιδεικτική αξία βεβαίως...ανεκτίμητη).;)

Παραφράζοντας μια γνωστή αποστροφή (για το ποιος ελέγχει τους ελεγκτές),μπορούμε να πούμε ότι η Fink Audio αποτελεί τον underground φορέα στον οποίο αποτείνονται αρκετοί περιώνυμοι κατασκευαστές ηχείων.Κύριο αντικείμενο της εταιρείας είναι η έρευνα σχετικά με την μορφοποίηση μεγαφώνων και την ενσωμάτωσή τους σε ηχεία υψηλής πιστότητας (οικιακά και αυτοκινήτου),καθώς και τις αλληλεπιδράσεις των υλοποιήσεων με τον εκάστοτε χώρο ακρόασης.Είναι ο συνήθως αφανής συντελεστής πίσω από αρκετές εμπορικά επιτυχημένες σειρές ηχείων και ηχοσυνόλων προορισμένων για αυτοκίνητα.
O κύριος χώρος ακροάσεων:

Στον ιστότοπο της Fink μπορεί ο επισκέπτης ν'ανακαλύψει ενδιαφέροντα άρθρα,βασισμένα σε κλασσικές μελέτες όπως εκείνη του D.B. Keele σχετικά με την εκτίμηση της απόκρισης ηχείων στις χαμηλές οκτάβες...
Κι ενδεικτικές δηλώσεις από συνέντευξη του ιδρυτή της Karl Heinz Fink:
"Active and powered speakers will become more popular in the future.Most people just want something that works without fuss.People are less interested in fiddling around...In 20 years we'll still be using the same principles we have today.But the speaker will be flat,or integrated into a wall,and it will be active..."

Ο Mr. Karl Heinz Fink παρουσίασε στο Μόναχο 2017 την ολοκληρωμένη εμπορική μορφή των ηχείων WM4 (65 Κ) όπου τα αρχικά του σημαίνουν...Washing Machine,χάρη σε αυτοσαρκαστική έμπνευση.Πρότερα μοντέλα είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν ως ερευνητικά πρωτότυπα,ενώ άλλα είχαν αποκτηθεί πριν την επίσημη κυκλοφορία του WM4 υπό μορφή custom πρωτοτύπου από φημισμένους guru της ηλεκτροακουστικής όπως ο Ken Ishiwata...Το WM4 αποτελείται από δύο ανεξάρτητες καμπίνες.Το τμήμα των χαμηλών περικλείει 15ιντση μονάδα κατασκευασμένη από ειδικά επεξεργασμένο χαρτί με ομοκεντρικές νευρώσεις και τον κώνο αναρτώμενο από την αράχνη με τριπλή στρώση υφασμάτινου υλικού αντί ελαστικού.Η δομή της καμπίνας είναι βελτιστοποιημένη για εξουδετέρωση των παρασιτικών ταλαντώσεων.

Ο κλάδος μεσαίων-υψηλών περικλείει τη μονάδα AMT κατασκευής Mundorf περιστοιχισμένη σε διάταξη ΜΤΜ από ζεύγος μονάδων ΒΜR εχόντων επίπεδο διάφραγμα,χάρη στο οποίο αποτρέπονται συνιστώσες περίθλασης οφειλόμενες στην κωνική μορφή.Η άνω καμπίνα είναι δομημένη από στρώσεις MDF και συνθετικών υλικών με σκοπό την απαγωγή των κραδασμών υπό μορφή θερμότητας.Το κροσόβερ είναι παθητικό στην παρούσα έκδοση.

Οδηγήθηκαν από τους κορυφαίους μονομπλόκ τελικούς MRE220 και προ HP700 της Octave,με πηγή το περίφημο AYAZI DAC της εγχώριας IDEON Audio συνδεδεμένο με Mac Mini.Η ακουστική φροντίδα του δωματίου ήταν κυρίως συστοιχίες από FRG Omniffusor της RPG σε διπλή διάσταση.

Ήταν το πλέον στρωτό και αξιόπιστο ακροαματικό αποτέλεσμα που έδωσε συνδυασμός με τοπολογία λυχνιών και παθητικού κρος στην έκθεση,φανερώνοντας αυτό που θα έλεγαν οι αμερικανοί ένα ''Badαss Soundsystem''.Επιτέλους ένα λαμπάτο setup στο οποίο δεν χρειαζόταν να ψάχνεται ο ακροατής με ΄΄υγρασίες΄΄ και λοιπά διαβρωτικά για την αντίληψη...παραισθησιογόνα.Χαμηλές με τέτοια ρυθμική και αρμονική πληρότητα δύσκολα έβρισκε ο Βελλερεφών σε άλλα δωμάτια της έκθεσης.Και με τέτοιο θεμέλιο,η ζώνη των μεσαίων προέκυπτε πεντακάθαρη και απίστευτα μελωδική,οι δε υψηλές έτειναν αναιδώς προς την κορυφαία επίδοση του γνωστού...πλάσματος.Ήταν τόσο χορταστική η πρόσληψη της μέσης στάθμης ακρόασης στο συγκεκριμένο χώρο,ώστε δεν έδωσε στον προστατευόμενό μου περιθώριο ν'αποθυμήσει υψηλότερες στάθμες κορυφής και πιο αφιλόξενο πρόγραμμα αναπαραγωγής.
Αναθεματισμένοι Τεύτονες,διαλύουν τα πάντα...Αφαιρούν μέχρι και την ανάγκη υγρασίας από τις λάμπες.:sneaky:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
O Andrew Jones είναι...ασυγχώρητη διάνοια.Όχι μόνο εμπλουτίζει την αγορά ηχείων με σχεδιάσεις υψηλής απόδοσης από τις εταιρείες που περνάει (KEF-TAD-ELAC) Αλλά τις κάνει ολοένα και πιο...προσιτές.Τα νέα ηχεία δαπέδου Elac Adante AF-61 διαθέτουν ομοκεντρική μονάδα 5,25 ιντσών mid/ 1 ίντσας tweeter,αλλά η πρωτοτυπία τους έγκειται στο ότι περιέχουν τρία εξαμισάρια woofer εγκλεισμένα καθένα ξεχωριστά μέσα σε αυτόνομους υποθαλάμους της καμπίνας.Κάθε υποθάλαμος φέρει οπή ανάκλασης χαμηλών συζευγμένη προς την αντίστοιχη εξωτερική ενότητα της καμπίνας που φέρει 8ιντσο παθητικό ακτινοβολητή (οι ορατές απέξω μονάδες).Η εσώκλειστη μονάδα με την οπή ανάκλασης είναι προσανατoλισμένα ως προς τον παθητικό ακτινοβολητή κατά τρόπον ώστε να ελαχιστοποιείται η ενέργεια των παραγόμενων στάσιμων κυμάτων εντός της καμπίνας.
Τομή καμπίνας από το πρωτότυπο μοντέλο βάσης 61GB:
Μια τέτοια υβριδική φόρτιση της καμπίνας (που παραπέμπει συνειρμικά σε ισοβαρικές τοπολογίες) εκτός από την προφανή ενίσχυση της δομής,δημιουργεί στην πράξη συνδυασμό από ακουστικά φίλτρα διάβασης χαμηλών διαφορoποιημένης μεταξύ τους κλίσης στα όρια απόκρισης των μονάδων για τις κατώτατες οκτάβες.Η συνέργεια αυτή ισχύει ανεξάρτητα από το πέρασμα του σήματος μέσα από δικτύωμα διαχωρισμού,επιτρέποντας έτσι ηλεκτρικό κροσόβερ με φίλτρο κατώτερης τάξης.Θα εξασκείται έτσι αυστηρότερος έλεγχος στην κίνηση των μεγαφώνων στη ζώνη ευθύνης τους και πέριξ των σημείων συντονισμού,αλλά με μικρότερες επιβαρυντικές επιδράσεις από το δικτύωμα στη συμπεριφορά τους και τη γραμμικότητα κατά την απολαβή ισχύος.Διευκολύνεται επίσης η διαρρύθμιση των ηχείων ως προς τα όρια δεδομένου χώρου.

Το ηχείο προδιαγράφεται με τιμή ευαισθησίας 87dB/V/m,ονομαστική αντίσταση 6 Ohm και απόκριση 39Hz-35KHz.Τιμολόγηση γύρω στα 3 χιλιάρικα ευρώ...Οδηγήθηκε από μονομπλόκ τελικούς DPA-1M (325-400 Watt/8-4 Ohm και στάδιο εισόδου πολωμένο σε τάξη Α) & προ της αναβιωμένης -χάρη στην εξαγορά από ELAC- Audio Alchemy δια χειρός Peter Madnick.H υπόλοιπη αλυσίδα περιλάμβανε ηλεκτρονικά όπως ο διαμεταομιστής αρχείων Discovery και το βινυλιακό Miracord της ELAC.Ακουστική φροντίδα δωματίου με απορροφητές Sahara προέλευσης Artnovion.
O ήχος του προσιτού -για τα δεδομένα της έκθεσης- συνόλου λαμβάνει από τον υποφαινόμενο την τιμητική διάκριση...΄΄Αγαπούλα Πούλα΄΄.Μπορεί να μη δημιουργούσε εθιστικές καταστάσεις και...ολέθριες έλξεις (που ούτως ή άλλως δεν διαρκούν πολύ στη συνείδηση των ακροατών) αλλά έμοιαζε με καλοκαιρινή αύρα για ώτα ΄΄πονεμένα΄΄ από αρκετά άλλα ΄΄δώματα΄΄ με πανάκριβα συστήματα που έπαιζαν όμως στο...γάμο του καραγκιόζη.

Η συμπεριφορά στις κατώτερες οκτάβες έμοιαζε αρκετά στιβαρή και συνάμα γραμμική ώστε να μην προδιέθετε για...επείγον κροσάρισμα με ανεξάρτητα υποβαθύφωνα.Και όταν τα χαμηλά και χαμηλομεσαία βγαίνουν τόσο στρωτά μεταβαίνοντας στην custom ομοκεντρική μονάδα,οι μεσαίες και υψηλές οκτάβες δεν έχουν ανάγκη από περιττές γλύκες για ν'αποκτήσουν πλούσια παρουσία,ούτε τονισμούς για προσδώσουν ανάλυση κι εντυπωσιακή στερεοφωνία,όλα αυτά θα είναι νομοτελειακώς τακτοποιημένα- εφόσον θα περιέχονταν ήδη σε δεδομένο master.Σύνολα σαν αυτό κάνουν τον Βελλερεφόντη να σκέπτεται ότι η περιβόητη ΄΄μουσικότητα΄΄ ίσως να μην είναι προσθετική αλλά αφαιρετική ιδιότητα ενός συστήματος,κείμενη σε μια κατάσταση όπου κανένα από τα επιμέρους στοιχεία δεν θα διεκδικούσε μεγαλύτερο κομμάτι της ακροαματικής πίτας απ'όσο θα του αναλογούσε.

Σύνολα σαν το ανωτέρω είναι που καθιστούν τα συστήματα με ΄΄bigger than life΄΄ αρχιτεκτονική...εκτός (ουσιαστικού) θέματος.Είναι ανώφελο να καθόμαστε ν'απαριθμούμε κάθε χρόνο τα κιλοβάτ και τόνους hardware που αποτελούν το εκάστοτε επιδεικνυόμενο σύστημα της mbl στο Μόναχο.Επίσης βαρετό να επαναλαμβάνονται τα ίδια τσιτάτα περί εντυπωσιακής απόδοσης και αληθοφανούς ακροάματος.Είναι άπαντα εμπεδωμένα.Η φυσική τους παρουσία μπορεί ν'απηχεί κανονικότατα σε μεγιστάνες,εμπόρους όπλων και διαφόρων απαγορευμένων ουσιών,οι οποίοι όμως δύνανται να έχουν κάλλιστα όλη τους την μουσική νομίμως αποκτηθείσα,οπότε και καμία ηθική εκκρεμότητα έναντι των υπόλοιπων ακροαματικόφιλων.:sneaky:

Προσπερνώντας βεβαίως το πιθανό πελατολόγιο -το οποίο ποσώς νοιάζεται για τη γνώμη του γράφοντος- κάθε παρουσίαση ενισχύει την ιδέα ότι τα μεγάλα mbl ανταποκρίνονται πλέον σ'ένα στάδιο μετα-υψηλής πιστότητας,όπου το ηχοσύστημα δεν παίζει πλέον ρόλο status symbol καθότι οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί,είναι δηλαδή το status symbol που παίζει ρόλο ηχοσυστήματος...

Και για να επιστρέψουμε στην πεζή ακροαματική πραγματικότητα,άμα εφαρμόζεται παντοκατευθυντική εκπομπή από ηχεία εγκατεστημένα σε χώρους που δεν είναι απολύτως κατάλληλοι για εκείνα,με επιπλέον ασυμμετρίες στη χωροταξία των όμορων επιφανειών κι εφόσον δεν συνοδεύονται από παραμετροποίηση στο μοτίβο πολικής απόκρισης,η απολαβή μπορεί ευκόλως να καταρρεύσει προς μια κατάσταση ΄΄χύμα στο (ηχητικόν) κύμα΄΄ η οποία τείνει ν'αγχώνει αντί να χαλαρώνει τον Βελλερεφόντη.Προς τιμήν των αρμοδίων,οι επιλογές του προγράμματος ξέφευγαν εν μέρει από το κατεστημένο χαϊενδικό ρεπερτόριο.Η ακαταλληλότητα όμως ως προς τις ακουστικές ιδιότητες της αίθουσας εκδηλωνόταν ως ατελής ιχνογράφηση των κεντρικών στερεοφωνικών ειδώλων σε αρκετές θέσεις εντός της αίθουσας-ακόμα και πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος που χώριζε τα ηχεία.Επομένως ανάλογα με τη θέση που καταλάμβανε ο επισκέπτης,το εν λόγω σύστημα είτε ακουγόταν θεικό,είτε...βάρκα στο γιαλό γλάστρα με ζουμπούλι και βασιλικό. :D



Μια μαντινάδα θε να πω,ν'ακούσει και η παρδάλη
γιατί μεγαλοπιάνεται στης μέθεξης τη ζάλη

Κουπιά είναι τα όνειρα σε βάρκα ουτοπίας
στα κύματα των οδυρμών...και δυό αυγά Τουρκίαςςς.
:tongue:
Είδατε τι γίνεται...Τέτοιες καταστάσεις μπορούν να κάνουν τον σχολιαστή...Καρανίκα (δυστυχώς όχι και στη...θέση του Καρανίκα,είναι ομολογουμένως ένα πρόβλημα αυτό).
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.936
Reaction score
85.177
Τα Adante 61, οπως και τα μεγαλα GoldenEar ειναι ηχεία με vfm που σε προκαλούν να (ξανα)κάνεις το λάθος και να πάρεις παθητικά ή ημιενεργά.

Και τα δυο εχουν παθητικούς ακτινοβολητές.

Θέλω να ακούσω τα Adante, είμαι πολυ περίεργος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.397
Reaction score
138.235
η πρωτοτυπία τους έγκειται στο ότι περιέχουν τρία εξαμισάρια woofer εγκλεισμένα καθένα ξεχωριστά μέσα σε αυτόνομους υποθαλάμους της καμπίνας.Κάθε υποθάλαμος φέρει οπή ανάκλασης χαμηλών συζευγμένη προς την αντίστοιχη εξωτερική ενότητα της καμπίνας που φέρει 8ιντσο παθητικό ακτινοβολητή (οι ορατές απέξω μονάδες).Η εσώκλειστη μονάδα με την οπή ανάκλασης είναι προσανατoλισμένα ως προς τον παθητικό ακτινοβολητή κατά τρόπον ώστε να ελαχιστοποιείται η ενέργεια των παραγόμενων στάσιμων κυμάτων εντός της καμπίνας.
Τομή καμπίνας από το πρωτότυπο μοντέλο βάσης 61GB:
Μια τέτοια υβριδική φόρτιση της καμπίνας (που παραπέμπει συνειρμικά σε ισοβαρικές τοπολογίες) εκτός από την προφανή ενίσχυση της δομής,δημιουργεί στην πράξη συνδυασμό από ακουστικά φίλτρα διάβασης χαμηλών διαφορoποιημένης μεταξύ τους κλίσης στα όρια απόκρισης των μονάδων για τις κατώτατες οκτάβες.Η συνέργεια αυτή ισχύει ανεξάρτητα από το πέρασμα του σήματος μέσα από δικτύωμα διαχωρισμού,επιτρέποντας έτσι ηλεκτρικό κροσόβερ με φίλτρο κατώτερης τάξης.Θα εξασκείται έτσι αυστηρότερος έλεγχος στην κίνηση των μεγαφώνων στη ζώνη ευθύνης τους και πέριξ των σημείων συντονισμού,αλλά με μικρότερες επιβαρυντικές επιδράσεις από το δικτύωμα στη συμπεριφορά τους και τη γραμμικότητα κατά την απολαβή ισχύος
Εγω προτιμω την περιγραφη του bhutia
Και όχι μόνο...

Τα θερμά μου συγχαρητήρια, και άπειρο ρισπεκτ, για αυτήν την εξαιρετική ανάλυση ενός εξόχως πολύπλοκου θέματος, που πιθανώς λίγοι κατανόησαν ή λίγοι ήδη γνώριζαν, αλλά αυτοί οι λίγοι, το εκτίμησαν το άνωθεν κείμενο υπέρ του δέοντος..

:boast::boast::boast::boast:

Ειλικρινά, σου βγάζω το καπέλο. Για άλλη μια φορά.
Είσαι μεγάλη γάτα.
Κρίμα στον κόπο που έκανα να τα κατανοήσω αυτά, προ της περιγραφής σου, θα με είχε διευκολύνει αφάνταστα.
Γνωρίζοντάς τα όμως, βρίσκομαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να μπορώ να αντιλαμβάνομαι πλήρως την ορθότητα της σκέψης και της έκφρασής σου, κι αυτό είναι όντως απόλαυση! :drinks:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Τα Adante 61, οπως και τα μεγαλα GoldenEar ειναι ηχεία με vfm που σε προκαλούν να (ξανα)κάνεις το λάθος και να πάρεις παθητικά ή ημιενεργά.
Και τα δυο εχουν παθητικούς ακτινοβολητές.
Θέλω να ακούσω τα Adante, είμαι πολυ περίεργος.
To ουσιαστικό vfm έγκειται στα μικρότερα GE όπως το 7,που ευνοεί κιόλας ακρόαση σε απόσταση κάτω των 2 μέτρων...

Οτιδήποτε και να σχολίαζε ο Βελλερεφών για το σύστημα με ηχεία TAD Reference 1 MkII και τα ομοειδή ηλεκτρονικά θα ήταν είτε λίγο,είτε...περιττό (΄΄Δεν περιγράφω άλλο΄΄).

Απουσία ακροαματικού...αστεϊσμού με τα όλα της (αυτό που λένε ΄΄badassery΄΄) και σεβασμός από και για μια εταιρεία που δείχνει να εκτιμά τους επισκέπτες της έκθεσης.Αυτή η αίθουσα αναπαρήγε την πιο αξιόπιστη μουσική παλέτα στα γούστα του τυπικού πολυσυλλεκτικού ακροατή και οι αρμόδιοι δεν έφεραν το ύφος χιλίων χαϊενδοκρατόρων.
-"Και όπως συνεννοηθήκαμε,πιάστε τοίχο και καρέκλες γιατί το σύστημα θα...ζμπρώξει!"

Και η compact σειρά Evolution με ηχεία τα Micro Evolution και τα ομοειδή προ-τελικό...

("TAD menu a la carte:Αιχμαλωτίζει το ακουστικό σας αισθητήριο με τη γήινη τυρβώδη αρμονία του και την καραμελωμένη ρυθμική του σπιρτάδα...")
...
Εγω προτιμω την περιγραφη του bhutia.
Και όχι μόνο...

Τα θερμά μου συγχαρητήρια, και άπειρο ρισπεκτ, για αυτήν την εξαιρετική ανάλυση ενός εξόχως πολύπλοκου θέματος, που πιθανώς λίγοι κατανόησαν ή λίγοι ήδη γνώριζαν, αλλά αυτοί οι λίγοι, το εκτίμησαν το άνωθεν κείμενο υπέρ του δέοντος..

:boast::boast::boast::boast:

Ειλικρινά, σου βγάζω το καπέλο. Για άλλη μια φορά.
Είσαι μεγάλη γάτα.
Κρίμα στον κόπο που έκανα να τα κατανοήσω αυτά, προ της περιγραφής σου, θα με είχε διευκολύνει αφάνταστα.
Γνωρίζοντάς τα όμως, βρίσκομαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να μπορώ να αντιλαμβάνομαι πλήρως την ορθότητα της σκέψης και της έκφρασής σου, κι αυτό είναι όντως απόλαυση! :drinks:
Με...παραχαϊ(εν)δεύετε,γι αυτό κι επιφυλάσσω ένα bonus round για την τέρψη των αναγνωστών.Το κοινό του Μονάχου φιλοδοξεί κάθε χρόνο να διακρίνει μέσα από τα εκθέματα διάφορες τρέχουσες τάσεις και δηλώσεις της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.Οφείλουμε να γνωρίζουμε πως οι ακροαματικές εκτιμήσεις συστημάτων σε δημόσιο πλαίσιο ανταποκρίνονται απλώς στην επίδοση εκείνων υπό συνθήκες κατά κανόνα διαφορετικές από εκείνες που επικρατούν στον ιδιωτικό χώρο καθενός μας.

Μια νεφελώδης ενότητα στη συνείδησή μας ψάχνει συστήματα με επίδοση που δεν συνάδει με τη χαϊενδική υπόσταση των συσκευών που τις απαρτίζουν.Η δική μας περιήγηση στη ΄΄σκοτεινή πλευρά΄΄ της έκθεσης θα διεξαχθεί πέρα από αυτήν την ενότητα,πιάνοντας και λιγότερο προφανείς...αμαρτίες.

Βρώμικη δουλειά,ιδίως όταν κάποιος σκοπεύει να την...κάνει.Γνωρίζοντας πως ανεξάρτητα από το ύφος τους,κανένα εκ των σχολίων δεν πρόκειται να διατυπωθεί ελαφρά τη καρδία,ο Βελλερεφών αράζει χαλαρά στον καναπέ,φέρνει κοντά του το ποπκορν και αρκείται στο να δώσει την επικεφαλίδα :

΄΄Είσαι γλύκα,είσαι τρέλα,είσαι σκέτη...πριονοκορδέλα΄΄.

B&W 800 D3 με ηλεκτρονικά της Esoteric : ένα σύστημα που πήγαινε κυριολεκτικώς και μεταφορικώς με τους...τέσσερις (μονομπλόκ τελικούς).Χαμηλές χωρίς αρμονική πληρότητα,πλουσιοπάροχη λεπτομέρεια και χωρική πληροφορία αλλά και περίσσεια ενέργειας στη ζώνη της τραχύτητας.Τα δε καθίσματα ήταν ακόμα πιο άβολα από το ίδιο το ακρόαμα.


Mark Levinson - JBL 4367 :Πόλος ενδιαφέροντος το πικαπ Νο.515 κατασκευασμένο σε συνεργασία με την VPI.Οι αρμόδιοι της Harman πέτυχαν το απίθανο,να στήσουν ένα σύστημα ηχείων JBL με απουσία συνοχής και χαμηλό συντελεστή ζωντανής αίσθησης...Τέτοια αμαρτήματα μπορεί να παραβλέπονται για βιοτεχνιούλες,όχι όμως για φορείς με την πορεία και το ερευνητικό υπόβαθρο της Harman.
 
Last edited:


Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Τα 800 D3 ήταν και όχι τα 802, τα οποία βρίσκονταν στην αριστερή πλευρά της αίθουσας, στο μικρο σύστημα.
Τα δε Esoteric ήταν απίστευτα "λίγα" για τα ηχεία (όχι σε θέματα οδήγησης).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.936
Reaction score
85.177
Τα 800 D3 ήταν και όχι τα 802, τα οποία βρίσκονταν στην αριστερή πλευρά της αίθουσας, στο μικρο σύστημα.
Τα δε Esoteric ήταν απίστευτα "λίγα" για τα ηχεία (όχι σε θέματα οδήγησης).
Λες να είναι όλη η D3 σειρά έτσι;

Η περιγραφή του Bhutia είναι πολύ κοντά σε αυτό που άκουσα στις εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ως φανατικός οπαδός της εταιρίας πιστεύω πως κάτι άλλο θα φταίει.

Δεν μπορώ να δεχτώ πως τελικά παίζουν όπως περιγράφηκε και πως δεν ήταν υποκειμενική εκτίμηση μου από τις εκθέσεις.
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Η σειρά D3 είναι καπως "περίεργη" οσον αφορά την σχεδίαση της καμπίνας της, αλλά και στο στήσιμο της.
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ δεν τα εχω ακούσει μέχρι τώρα πουθενά σωστά στημένα, ώστε να βγάλω τα συμπεράσματα μου.
Αυτος είναι και ο λογος που δεν τα εχω παραγγείλει ακόμα.

Στο Μοναχο όμως, υπήρχαν και στο περίπτερο της Audιoquest.
Ε, εκεί ακουσα ένα τελείως διαφορετικο ηχείο απ ότι είχα ακούσει οπουδήποτε αλλού.

Επειδή κι εγω πιστεύω ότι δεν μπορεί να παίζουν όπως τα έχουμε εμείς ακούσει, συνεχίζω να ψαχνω τι "χρειάζονται" για να παίξουν όπως πρέπει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.397
Reaction score
138.235
Τα 800 έχουν 10-ιντσα και τα 802 8-ιντσα, αυτή είναι η διαφορά μεταξύ τους.

Στο πως παίζανε, εκτιμώ ότι ευθύνεται κατ'αρχήν ο ακατάλληλος για αυτά (μεγάλου όγκου) χώρος, κι αφετέρου η έλλειψη λαουντνες και ισοσταθμισης στην ενδεδειγμένη ταργκετ κερβ.

Οι εκθέτες αυτών των ηχείων, έχουν την τάση να τα βάζουν να παίζουν σε γήπεδο χωρίς την χρήση βοηθητικών σαμπ (υπερεκτιμώντας τις δυνατότητές τους), ενώ είναι φτιαγμένα σκέτα για δωμάτιο που ίσα ίσα να χωράνε. :p

Είναι το αντίθετο των κιι, δηλαδή μεγάλου όγκου μικρά ηχεία. :D
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Το δωματιο με τα Esoteric στο Μοναχο ηταν σχετικα μικρο , αλλα πολύ λαθος.
Στην αριστερη πλευρα του υπηρχαν τα 802 και στην απεναντι τα 800. Τα καθίσματα ηταν στην μεση και απλως καθοσουν σε αυτά αναλογα το ποιο σετ επαιζε. Η αποσταση ακροασης πολύ μικροτερη από την προβλεπομενη .

Ένα πραγματικο χαλι κατά την αποψη μου.

---

Οσον αφορα τα Kii το εχω γραψει. Εξαιρετικα, αλλα στα αυτια εδειχναν έναν "γιγαντισμο" μη ταιριαστο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.397
Reaction score
138.235
Η σειρά D3 είναι καπως "περίεργη" οσον αφορά την σχεδίαση της καμπίνας της, αλλά και στο στήσιμο της.
Καθόλου περίεργη δεν είναι ούτε η σχεδίαση ούτε τίποτα.
Απλώς πρόκειται για ηχεία που μυρίζουν σαν αντίκες, "παλαιάς σχολής" αν θες.

Μεγάλα ηχεία που παίζουν φλατ στο 1 μέτρο on axis, και θέλουν απόσταση ακρόασης περί τα 3 μέτρα. Αηδίες.

Ας εξηγήσω το γιατί:

Για να στήσεις ένα τρίγωνο ακρόασης με πλευρά 3 μέτρων, ουσιαστικά δε γίνεται σε χώρο 5*5, διότι θα απέχει κάθε ηχείο από τον πλαϊνό τοίχο μόλις 70 cm, που είναι λίγο (πολύ έντονη πρώτη ανάκλαση για τόσο μεγάλη απόσταση ακρόασης), και άλλο τόσο θα απέχει κι από τον πίσω τοίχο, που είναι ακατάλληλη απόσταση λόγω ακύρωσης σε σημείο που δε πρέπει, δηλαδή δεν. Άρα θέλει μίνιμουμ διαστάσεις 6*6 μέτρα, και για να μην είναι τετράγωνος ο χώρος και να μην είναι καμιά διάσταση κοντά στο διπλάσιο του ύψους του ταβανιού (2,8μ), κατά βάση θες χώρο που η μια μίνιμουμ διάσταση να είναι σαφώς πάνω από το διπλάσιο του ύψους, και η άλλη διάσταση ακόμα μεγαλύτερη αλλά όχι τριπλάσια του ύψους, δηλαδή ας πούμε 6,5-7 μέτρα η μία και 7,5-8 μέτρα η άλλη.

Δηλαδή, για να στηθεί σωστά σε αποστάσεις για την ενδεδειγμένη απόσταση ακρόασης των 3μ, θέλει δωμάτιο 50 τμ, όπου θέλει και 4 σαμπ.
Αηδίες στον κύβο.

Η μόνη λογική λύση θα έλεγε κανείς ότι είναι να στηθεί τρίγωνο ακρόασης με πλευρές 2 μέτρων, όπου όμως είναι ακατάλληλο το ηχείο αυτό για να παίξει σωστά, δεν φτιάχτηκε για τόσο "μικρή" απόσταση ακρόασης. Όπως πολύ σωστά έγραψες:
Η αποσταση ακροασης πολύ μικροτερη από την προβλεπομενη .
Και συμφωνώ απόλυτα.

Δηλαδή, πρόκειται για ένα ευμεγέθη "δορυφόρο", για δωμάτιο της τάξης μεγέθους των 50 τμ, όπου θα χρειαστεί σοβαρή φροντίδα χώρου ακρόασης για διαχείριση των χρόνων αντήχησης (χέσε ψηλά κι αγνάντευε σε τέτοιο μέγεθος χώρου), και επίσης θα χρειαστούν 4 σαμπ να τον γεμίσουν στη στάθμη χαμηλών συχνοτήτων που προβλέπεται από τα σχεδιαγράμματα ακουστοτητας.

Οκ?

Επειδή έχω στο μυαλό το χώρο, μια χαρά στο στήνω σωστά το ηχείο να παίξει αξιοπρεπέστατα, όσο δηλαδή του επιτρέπουν τα παθητικά του κροσοβερ. :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.397
Reaction score
138.235
Το σχεδιαστικό λάθος αυτών των ηχείων της γηραιάς μπιενταμπλεγιου, είναι ότι πωλούνται ως ηχεία πλήρους φάσματος (και έτσι σχεδιάζεται η καμπίνα τους και η απόκρισή τους), για χώρους τέτοιου μεγέθους που παύουν να είναι πλήρους φάσματος. ;)

Η λύση θα ήταν να διαθέτουν ακόμα 2 ή 3 μεγάφωνα χαμηλών στην πίσω πλευρά της καμπίνας, με δυνατότητα οδήγησης κάθε μεγαφώνου ξεχωριστά, διότι 4 ή 5 γουφερ για να τα παίξεις με ένα ενισχυτή, μόνο κανας ΡΑ των 4-5 κιλοβάτ σε σώζει, δε παίζει το σενάριο.

Τελικά, το μόνο σενάριο που παίζει με τα παραπάνω μεγάφωνα που απαιτούνται ώστε να είναι όντως πλήρους φάσματος σε μεγάλου όγκου χώρους, είναι να εμπεριέχει (αντί για παθητικό κροσοβερ) από μια πλακέτα ICE για κάθε μεγάφωνο, δηλαδή να είναι ενεργό.

Και κάνα κουμπί για να ταιριάζεις την απόκριση ανάλογα με την απόσταση από τον πίσω τοίχο, σα την dynaudio.

Κι ασύρματο. Κι είμαστε οκ. :p
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.965
Μηνύματα
2.957.443
Members
38.271
Νεότερο μέλος
xardavelas89
Top