- Μηνύματα
- 25.454
- Reaction score
- 21.754
Δεν ημπορώ, κωλύομαι...Μα πρέπει να υπάρχει και μια (ευκόλως) εννοούμενη ρίμα από πίσω, υποτίθεται
Δεν ημπορώ, κωλύομαι...Μα πρέπει να υπάρχει και μια (ευκόλως) εννοούμενη ρίμα από πίσω, υποτίθεται
Η επικράτηση που έγραψα "λέει" ότι και οι δύο μορφές θεωρούνται σωστές.Αλήθεια ποιός αποφάσισε την επικράτηση και γιατί; μήπως κατά την γνώμη κάποιων αμαθών ή κάποιων δημοσιοκάφρων;
Επί τούτου, το ορθόν (pun intended) είναι ποπός ή πωπός;
Άρτια συνδεδεμένο με την κορώνα/κορόνα...
ΥΓ γνωρίζω την απάντηση, η ερώτηση έγινε καθώς... γιατί όχι;
OFF TOPIC:"...Η επικράτηση που έγραψα "λέει" ότι και οι δύο μορφές θεωρούνται σωστές..."
1- "...Το συγκεκριμένο θέμα με είχε προβληματίσει στα σχολικά μου χρόνια..."
2- "...Βέβαια το σχολείο μου είχε για motto το "Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια!" και η απάντηση ήταν προφανής..."
3- ...Όταν αργότερα άρχισα να πηγαίνω σε συγκεντρώσεις, είχε ήδη επικρατήσει το "ηλιακό στέμμα"...
Πού σταματάει η αυθεντικότητα; Να πάμε και στην ινδοευρωπαϊκή ρίζα και να τη γράφουμε με "ε";
Με ωμέγα από τα ρολόγια.
Άλλη μία διαφωνία.Για τον βιασμό των κανόνων της λογικής (όπως τους έθεσε ο Αριστοτέλης) δεν βλέπω σχόλια και ανησυχώ...
Αν και οι απόψεις περί του τίτλου διίστανται... [Επίκουρου ή Επικούρου;;]Αν και ο χαρακτήρας μου λειτουργεί Αριστοτελικά, στην πράξη συμφωνώ περισσότερο με την Επικούρεια Φιλοσοφία
(Από ό,τι έχω διαβάσει, η κύρια συμβολή του Επικούρου βρίσκεται στην Ηθική και όχι στην Γνωσιοθεωρία)
Ένα παράδειγμα βιασμού της Λογικής από την Γραμματική (του γυμνασίου) της νέας ελληνικής :
η λέξη ¨κατά"
α) στην σελ. 102 ονομάζεται πρόθεση
β) στην σελ. 160 είναι αχώριστο μόριο
Η Λογική έχει πάει για βρούβες, με παρέα την Επιστήμη... (Ναι ρέ, έτσι γουστάρουμε).
(Από ό,τι έχω διαβάσει, η κύρια συμβολή του Επικούρου βρίσκεται στην Ηθική και όχι στην Γνωσιοθεωρία)
Μα κι εκεί άσπρο-μαύρο;(Από ό,τι έχω διαβάσει, η κύρια συμβολή του Επικούρου βρίσκεται στην Ηθική και όχι στην Γνωσιοθεωρία)
Το λινκ δυστυχώς οδηγεί σε κείμενο μάλλον μπουρδολογικό.Το "κατά" είναι πρόθεση. Χωρίς να είμαι ειδικός στα γραμματικά θέματα, μήπως το θεωρούν αχώριστο μόριο όταν χρησιμοποιείται ως πρόσφυμα (πρόθημα για την ακρίβεια);
Σίγουρα πάντως υπάρχουν λάθη σε αυτά τα βιβλία.
Μα κι εκεί άσπρο-μαύρο;
Η εφαρμογή της αριστοτέλειας και της επικούρειας φιλοσοφικής σκέψης στην ψηφιακή κοινωνία
Ένα τυχαίο link ήταν για τη διαφορά στον τρόπο σκέψης του Αριστοτέλη και του Επίκουρου. Δεν αφορά ούτε πρόκειται να πείσει τους θιασώτες της κάθε πλευράς.Το λινκ δυστυχώς οδηγεί σε κείμενο μάλλον μπουρδολογικό.
Π.χ. (απόσπσμα από το κείμενο του λινκ)
" Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το παράδοξο του Κουρέα του Bertrand Russel: Ένας κουρέας λέει: "Ξυρίζω όλους εκείνους που δεν ξυρίζονται μόνοι τους”. Τότε ποιος ξυρίζει τον κουρέα; Εάν ξυρίζεται μόνος του τότε σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν έπρεπε να το κάνει. Εάν δεν ξυρίζεται μόνος του, τότε σύμφωνα με αυτά που λέει έπρεπε να το κάνει. "
Αυτό που γράφεται δεν ανήκει στην φιλοσοφία καθ' εαυτήν, αλλά στα σοφίσματα. Μια κατηγορία λέγεται "διπλής βάσης". Από την αρχαιότητα υπάρχουν, όπως το " Κόραξ και Τεισίας", ο "κροκοδειλίτης", ο "ψευδόμενος Κρής" και άλλα. Λύνονται όταν υποχρεωτικά επιλέξουμε μία αρχή ως την βάση για την επίλυσή τους.
Μια άλλη κατηγορία είναι όσα στηρίζονται σε μη καθορισμένες προϋποθέσεις, παγιδεύοντας έτσι τον ερωτώμενο, όπως είναι ο "κερατίτης" :
-Ότι δεν έχασες, το έχεις;
-Ναι
-Κέρατα έχασες;
-Όχι
-Άρα κέρατα έχεις
Άσκηση για το σπίτι:
Σε ποια από τις δύο παραπάνω κατηγορίες σοφισμάτων ανήκει το περί ου ο λόγος σόφισμα;
(Η απάντηση να είναι αιτιολογημένη)
ΥΓ.
Τα σοφίσματα είναι λογικοφανείς απάτες. Ποτέ και κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι φέρνουν σε δύσκολη θέση την αριστοτέλεια λογική.
ΥΓ.2
Προσέχετε και ελέγχετε τι διαβάζετε.
"Μεγαλειότατε, δεν είναι λάθη, είναι εγκλήματα"Σίγουρα πάντως υπάρχουν λάθη σε αυτά τα βιβλία.
Για να μη νομίζεις ότι γουστάρω αντιπαράθεση, είμαι από αυτούς που εκνευρίζονται με λάθη και αλλοιώσεις. Εντάξει, ο κορ@νοϊός δεν είναι μέσα σε αυτές."Μεγαλειότατε, δεν είναι λάθη, είναι εγκλήματα"