Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.158
Reaction score
21.737
Δεν έχει σημασία το σεταπ, είσαι το καλύτερο παιδί (μετά τη μαϊμού) κι όλα τ'αλλα δεν έχουν αξία, εκτός από τις μπριζόλες βέβαια, αυτές μετράνε. Όχι Μερέντα, μπριζόλα. Κανόνισε.
Άσε, νηστεύει η γυναίκαμ' και είμαι σε διατροφή με πραλίνες.. :roflmao:
Και η ακατανόμαστη (η σκύλαμ' :biggrin:) καραδοκεί..
Ούτε πατατάκι δεν ανοίγω..
Στην ταράτσα τη βγάζω, στο κρύο.. :smoke:

(γυναίκες.. :rolleyes: )
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.095
Reaction score
42.054
...... 'γω παλι, εχω κανονισει το βραδυ να κοιμηθω με 2-3 εξωτικα κοριτσια, μια μεξικανιαρα, μια ινδονισιανεζα και μια κινεζγιανα.-ιμερσιβ εμπειρια ορ γουατ-🐒
-μπλεξιμο, αμα εχει κανεις 2 ζευγαρια χερια και ουρα...ετσι πανε αυτα -
α! και πεινασα, κατσ' να παραγγειλω μπριτζολα
 



Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Αυτό που αποτελεί τροφή για σκέψη είναι και η διαδικασία ηχογράφησης μιας ορχήστρας σε μια αίθουσα,το πλήθος των μικροφώνων και η τοποθέτηση αυτών στον χώρο.
Για παράδειγμα ένα κοντσέρτο στην γνωστή χρυσή σάλα του Musikverein της Βιέννης.
1679735488705.png

Είναι ευρέως γνωστή για την ακουστική της.
Για την ηχογράφηση σημαντικό ρόλο παιζει να ηχογραφηθεί ο χαρακτήρας της αίθουσας. Εδω έχουμε να κάνουμε με ένα πρότζεκτ πολυκαναλικης παραγωγής.
Σύμφωνα με τον συντελεστή του πρότζεκτ υπάρχει στην βιβλιογραφία μια μέτρηση του Rt60 με την αίθουσα γεμάτη και μια άδεια.
Φαίνεται ξεκάθαρα μια αλλαγή στον χαρακτήρα της αίθουσας με μικρότερη αντήχηση όταν αυτή είναι γεμάτη από κόσμο(κιτρινη γραμμη)
Screenshot_20230325_095453_com.google.android.youtube.jpg


Εδώ βέβαια γεννάται το ερώτημα @Bhutia τι μορφή τελικά πρέπει να έχει το RT60 ενός χώρου για την ακρόαση μουσικής.
Φαίνεται ότι ένα μη ισορροπημένο Rt60 είναι καταστροφικό για ένα στούντιο επισκόπησης του ήχου αλλά όχι για τους ακροατές της χρυσής σάλας.
Ο συντελεστής αναφερει ότι σαφώς η άδεια αίθουσα προσδίδει στον ηχο μια λαμπρότητα ενώ αντίθετα η γεμάτη ακροατές αίθουσα έχει έναν χαρακτήρα πιο σκοτεινό αλλά τονίζει ότι με το κατάλληλο κονσεπτ ηχογράφησης (τοποθέτηση, είδος μικροφώνων) μπορεί κανείς να εργαστεί ενάντια θα λέγαμε στην πραγματικότητα μιας γεμάτης αίθουσας, δίνοντας στην αίθουσα την λαμπρότητα που της ανήκει. :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.473
Reaction score
57.381
...

Εδώ βέβαια γεννάται το ερώτημα @Bhutia τι μορφή τελικά πρέπει να έχει το RT60 ενός χώρου για την ακρόαση μουσικής.
Φαίνεται ότι ένα μη ισορροπημένο Rt60 είναι καταστροφικό για ένα στούντιο επισκόπησης του ήχου αλλά όχι για τους ακροατές της χρυσής σάλας.
Ο συντελεστής αναφερει ότι σαφώς η άδεια αίθουσα προσδίδει στον ηχο μια λαμπρότητα ενώ αντίθετα η γεμάτη ακροατές αίθουσα έχει έναν χαρακτήρα πιο σκοτεινό αλλά τονίζει ότι με το κατάλληλο κονσεπτ ηχογράφησης (τοποθέτηση, είδος μικροφώνων) μπορεί κανείς να εργαστεί ενάντια θα λέγαμε στην πραγματικότητα μιας γεμάτης αίθουσας, δίνοντας στην αίθουσα την λαμπρότητα που της ανήκει. :D
Ερευνητές όπως ο Leo Beranek είχαν διαθέσει χρόνια από τη σταδιοδρομία τους - απουσία διαδικτυακής αλληλεπίδρασης σ'εκείνες τις εποχές - καθώς κι επιτόπιες αξιολογήσεις ώστε να έβρισκαν αξιόπιστες παραμέτρους για το βαθμό απόλαυσης σε Λυρικές Αίθουσες.

Εδώ εφόσον απασχολούμαστε με οικιακά δωμάτια ακρόασης ικανοποιητικά όρια σε τιμές RT θα ήταν εκείνη η ζώνη msec που θα επέτρεπε να μεταδίδονταν αφενός μεν απρόσκοπτα αφετέρου δε χωρίς να προκύπτει κόπωση στον ακροατή οι πληροφορίες για τη χωρική συμπεριφορά που θα είχαν ενσωματωθεί από τους ηχητικούς μηχανικούς .

Προτιμότερο πάντως οι μετρήσεις για τον υπολογισμό RT σε οικιακά δωμάτια να γίνονταν χωρίς ταυτόχρονη παραμονή αρκετών ατόμων.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.158
Reaction score
21.737
Προτιμότερο πάντως οι μετρήσεις για τον υπολογισμό RT σε οικιακά δωμάτια να γίνονταν χωρίς ταυτόχρονη παραμονή αρκετών ατόμων.
No..
Το σωστό, το αντρίκιο, είναι να ''υποφέρει'' κάποιος σε καθημερινή βάση ώστε όταν έρθει η στιγμή να κάμει το πάρτυ και σκάσουν μύτη οι αιθέριες υπάρξεις να είναι ο ήχος ο σωστός, ο τσαχπίνικος, να ρέει το αλκοόλι και να περάσουμε όμορφα.. 8-)
Αναφέρομαι στους νεώτερους, διότι για εμάς τα ''χρέπια'' άνω των 50 που βαριόμαστε να πιάσουμε το κοντρόλ από το τραπεζάκ' ισχύει αυτό που λέει ο γκουρού. :biggrin:

 
Last edited:

Μηνύματα
16.225
Reaction score
19.018
Κάπου στην αρχή αναφέρει μία μελέτη που έκανε για room correction και αποστάσεις μεταξύ θέσεων μέτρησης. Αυτό είναι:


"The use of single point equalization is confirmed [3] as a safe choice for measurement of studio monitoring rooms having relatively low reverberation times and well controlled room modes. The use of spatial average is not likely to significantly change or improve the outcome of equalization in that case.
However, in rooms with pronounced modal resonance a spatial average already with a displacement as small as 0.1 m can be useful in avoiding very local phenomena and may lead to more reliable reproduction system equalization.
Spatial averaging across a wide area may come with the risk of compromising the result at the main listening position."
Πολύ εύκολα ξεπεράστηκε to .pdf σου. Με ένα Like και καθαρίσαμε. 😍
 

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Ερευνητές όπως ο Leo Beranek είχαν διαθέσει χρόνια από τη σταδιοδρομία τους - απουσία διαδικτυακής αλληλεπίδρασης σ'εκείνες τις εποχές - καθώς κι επιτόπιες αξιολογήσεις ώστε να έβρισκαν αξιόπιστες παραμέτρους για το βαθμό απόλαυσης σε Λυρικές Αίθουσες.

Εδώ εφόσον απασχολούμαστε με οικιακά δωμάτια ακρόασης ικανοποιητικά όρια σε τιμές RT θα ήταν εκείνη η ζώνη msec που θα επέτρεπε να μεταδίδονταν αφενός μεν απρόσκοπτα αφετέρου δε χωρίς να προκύπτει κόπωση στον ακροατή οι πληροφορίες για τη χωρική συμπεριφορά που θα είχαν ενσωματωθεί από τους ηχητικούς μηχανικούς .

Προτιμότερο πάντως οι μετρήσεις για τον υπολογισμό RT σε οικιακά δωμάτια να γίνονταν χωρίς ταυτόχρονη παραμονή αρκετών ατόμων.
Με βάση τα διαγράμματα του RT60 για άδεια και γεμάτη αίθουσα σε αυτή την σάλα που φημίζεται για την ακουστική της, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι μια ομοιόμορφη κατανομή του χρόνου απόσβεσης χωρίς αυξομειώσεις στο πεδίο των συχνοτήτων δεν είναι απαραίτητη για την απόλαυση της μουσικής. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να αποτελέσει γενικό κανόνα για κάθε αίθουσα ή για το σαλόνι μας.
Επίσης απ οτι έχω διαβάσει ο χώρος επισκοπησης ήχου σε ένα στούντιο δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τον χώρο ηχογράφησης,ενω παράλληλα ένας χώρος με πολύ χαμηλό RT60 μπορεί να οδηγήσει τον μηχανικό ήχου σε υπερβολική προσθήκη αντήχηση. Γεγονός είναι ότι στον χώρο επισκοπησης η εξασθένηση του ήχου στο πεδίο του χρόνου θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφη.
Το ερώτημα είναι κατά πόσο μπορεί να μεταφερθεί και αυτό ως κανόνας στο σαλόνι μας. Άλλωστε η ακρόαση μουσικής σε ένα στούντιο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ευχάριστη.
Όσον αφορά το πρότζεκτ, σκοπός ήταν να επιτευχθεί μια ισορροπία στον ηχο μεταξύ άδειας και γεμάτης αίθουσας, χωρίς να γίνεται αντιληπτή κάποια διαφορά. Για τον σκοπό αυτό τοποθετηθηκαν μικρόφωνα σε θέσεις όπως η οροφή της σάλας έτσι ώστε το αποτέλεσμα να πλησιάζει στην ηχητική απεικόνιση της άδειας σάλας. Βέβαια σε γεμάτη αίθουσα δεν υπάρχει ο βαθμός ελευθερίας στην τοποθέτηση τους που υπάρχει σε μια άδεια αίθουσα ενώ ένας ακόμη παράγοντας είναι τα επίπεδα θορύβου από 1700 θεατές.
Για την εξομάλυνση της διαφοράς μεταξύ κενης και γεμάτης αίθουσας έγινε στην μιξη αναπόφευκτα και χρήση eq, spectral denoising και reverb.
Ο υπεύθυνος του εγχειρήματος καταλήγει ότι η ιμερσιβ παραγωγή για αυτό το πρότζεκτ απαιτεί περισσότερο κόπο απ την στέρεο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Το ερώτημα είναι κατά πόσο μπορεί να μεταφερθεί και αυτό ως κανόνας στο σαλόνι μας.
Δε μπορεί.

Άλλο πράγμα η ηχητική σε μεγάλες αίθουσες όπου θα παίξει μια τεράστια ορχήστρα κλασσικής μουσικής, κι άλλο πράγμα η ηχητική στο μικρό χώρο ενός δωματίου, στο χώρο ακρόασης.

Μικρός χώρος ακρόασης, είναι και το στούντιο.

Προφανώς η ηχητική ενός στούντιο και ενός οικιακού χώρου, δεν είναι ιδανική για μεγάλη ορχήστρα κλασσικής μουσικής, ενώ οι μεγάλες αυτές αίθουσες, είναι.

Οι μεγάλες αίθουσες έχουν πολύ μεγάλους χρόνους αντήχησης, οι οποίοι είναι ευχάριστοι κι αποτελούν την ηχητική σφραγίδα της αίθουσας.

Οι μικροί χώροι δεν μπορούν να έχουν τέτοιους χρόνους αντήχησης, είναι μαύρο χάλι. Οι μικροί χώροι πρέπει να έχουν το γνωστό RT περί τα 0.3".

Άρα, ο μηχανικός ήχου πρέπει να πιάσει το ρεβερμπ του χώρου της συναυλίας, και το ιμερσιβ σεταπ στο σπίτι θα πρέπει να αναπαράγει αυτό το ριβερμπ, χωρίς να αλλοιώνεται από το RT του οικιακού χώρου.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Ο μικρός χώρος (δωμάτιο) μπορεί υπό προϋποθέσεις να αναπαράγει το αίσθημα πως ακούς μια συναυλία (ή μια σκηνή ταινίας) που έλαβε μέρος σε μεγάλο χώρο.

Το ανάποδο δεν γίνεται: Ένας μεγάλος χώρος δεν μπορεί να πείσει τον ακροατή πως ακούει κάποιο γεγονός (μουσική ή ταινία) που συνέβει σε μικρό χώρο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Πολύ εύκολα ξεπεράστηκε to .pdf σου. Με ένα Like και καθαρίσαμε. 😍
Για πες εσύ τις δικές σου προτιμήσεις επί του θέματος.

Να ξέρεις πάντως, πως το εν λόγω θέμα το έχουμε (λίαν επιεικώς) εξαντλήσει.

Δηλαδή, ενημερωτικά, έρχεσαι ξεβράκωτος με σουγιά σε καυγά με ρομπότ τύπου transformers, εφοδιασμένα με ούζι και εκτοξευτές φωτιάς, πυραύλους Κρουζ και με θερμοπυρηνικους πυραύλους.
Εμείς δίνουμε εντολές στα ρομπότ, βλέποντας ταινία στο ιμερσιβ σεταπ μας. 🤪😜😁
 
Last edited:


Μηνύματα
2.401
Reaction score
3.656
Άλλωστε η ακρόαση μουσικής σε ένα στούντιο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ευχάριστη.
Μικρός χώρος ακρόασης, είναι και το στούντιο.
Αποφασιστε :rolleyes: ποια θα είναι η αναφορά σας.
Ο μικρός χώρος (δωμάτιο) μπορεί υπό προϋποθέσεις να αναπαράγει το αίσθημα πως ακούς μια συναυλία (ή μια σκηνή ταινίας) που έλαβε μέρος σε μεγάλο χώρο.

Το ανάποδο δεν γίνεται: Ένας μεγάλος χώρος δεν μπορεί να πείσει τον ακροατή πως ακούει κάποιο γεγονός (μουσική ή ταινία) που συνέβει σε μικρό χώρο.
Ευτυχώς που το 2023 εμαθα την αλήθεια, τόσα χρόνια είχα μία αμφιβολία. :biggrin:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.473
Reaction score
57.381
Αποφασιστε :rolleyes: ποια θα είναι η αναφορά σας.

Ευτυχώς που το 2023 εμαθα την αλήθεια, τόσα χρόνια είχα μία αμφιβολία. :biggrin:
H αμφιβολία έγκειται στο ότι το απόφθεγμα φαίνεται να μη λογαριάζει το ρόλο που παίζει η απόσταση ακρόασης.
Δυνατότητα για μείωση στη διάσταση στερεοφωνικού τριγώνου κατά τρόπον ώστε να εισπράξουμε κατώτερο ποσοστό έμμεσης ηχητικής ενέργειας με αίσθηση μικρότερου χώρου - εφόσον θα ήταν ενσωματωμένες οι σχετικές σκηνικές πληροφορίες στην παραγωγή - από δικαναλικό setup εγκατεστημένο σε μεγαλύτερο παρέχει η αρχιτεκτονική με το μέγεθος των μονάδων σε δεδομένο ηχείο που θα καθορίζουν εννοείται και το εύρος διασποράς..
 

Μηνύματα
2.401
Reaction score
3.656
H αμφιβολία έγκειται στο ότι το απόφθεγμα φαίνεται να μη λογαριάζει το ρόλο που παίζει η απόσταση ακρόασης.
Δυνατότητα για μείωση στη διάσταση στερεοφωνικού τριγώνου κατά τρόπον ώστε να εισπράξουμε κατώτερο ποσοστό έμμεσης ηχητικής ενέργειας με αίσθηση μικρότερου χώρου - εφόσον θα ήταν ενσωματωμένες οι σχετικές σκηνικές πληροφορίες στην παραγωγή - από δικαναλικό setup εγκατεστημένο σε μεγαλύτερο παρέχει η αρχιτεκτονική με το μέγεθος των μονάδων σε δεδομένο ηχείο που θα καθορίζουν εννοείται και το εύρος διασποράς..
Χρυσή τομή; 🤔
Εδώ σε θέλω μάστορα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.473
Reaction score
57.381

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Αποφασιστε :rolleyes: ποια θα είναι η αναφορά σας.
Για μένα ένας χώρος ηχητικά φροντισμένος αποτελεί το θεμέλιο για την ακρόαση μουσικής. Σε στούντιο δεν έχω ακούσει και δεν είμαι σίγουρος πόσο πραγματικά θα μ άρεσε. Δεν έχει όμως σημασία αφού ο χώρος μας πότε δεν θα μετατραπεί σε στούντιο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.880
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top