Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.523
Reaction score
89.180
και είναι πολύ βολικό για download και αναπαραγωγή από το σέρβερ μέσω roon στον roon ready AV pro του σεταπ.
Πολυκάναλα αρχεία στο Roon μέσω Ethernet μόνο με Trinnov. Οι υπόλοιποι πρέπει να συνδεθούν με HDMI με κάποιο Roon nucleus ή αντίστοιχο.
Last time I checked…
 



Μηνύματα
18.742
Reaction score
22.409
Μερικά βιντεακια ακόμη :D



Εσένα το δικό σου παιζει έτσι ; :D

Πόσο κάνει αυτό ;

 

Μηνύματα
380
Reaction score
669
Αυτό που πιθανώς δεν έχεις καταλάβει εσύ κι οι περισσότεροι θαμώνες αυτού του θρεντ, είναι πως ενώ το στήσιμο των ηχείων σε ένα ιμερσιβ σεταπ είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για πολύ δυνατούς λύτες χωρίς τρινοβ (εάν θες by the book τοποθέτηση - που είναι το Α και το Ω του αποτελέσματος - όπως στο δικαναλο), γίνεται με μιας μια πανευκολη υπόθεση με την παρουσία ενός τρινοβ!

Όσους δορυφόρους κι αν έχεις, τους στήνεις γύρω γύρω όλοι όπως να'ναι, τους ονοματίζεις στο μενού του τρινοβ, βάζεις μικρόφωνο επακριβώς στη θέση ακρόασης, και σου βγάζει σε λίγα δευτερόλεπτα τι σφάλματα τοποθέτησης έχει ο καθένας, πχ σου λέει το εμπρός δεξί ηχείο είναι 2 μοίρες πιο δεξιά απ'οσο θα έπρεπε, 1,5 μοίρα πιο χαμηλά απ'οσο θα έπρεπε, και 2 cm σε μεγαλύτερη απόσταση απ'οσο θα έπρεπε!

Αυτό στο λέει με απόλυτη ακρίβεια και επαναληψιμότητα για κάθε δορυφόρο ξεχωριστά.

Όποτε, βλέπεις τα σφάλματα τοποθέτησης, και έναν έναν τους δορυφόρους, τους διορθώνεις τη θέση. Μετά, ρίχνεις άλλη μια μέτρηση, και σε λίγα δευτερόλεπτα σου ξαναλέει τι σφάλματα τοποθέτησης υπάρχουν, με ακρίβεια δέκατου της μοίρας και χιλιοστού.

Με 2-3-4 διορθώσεις στη σειρά, μέσα σε 1-1,5 ώρα, φτάνεις πανευκολα σε σφάλματα μηδενικά. Σε απόλυτα σωστή τοποθέτηση όλων.

Ε, μετά κάνεις 10-15 μετρήσεις με το μικρόφωνο σε διαφορετικά σημεία του χώρου πέριξ (και πάνω/κάτω από) της θέσης ακρόασης (περίπου 2-3 λεπτά διαρκεί η κάθε μέτρηση για 11 ηχεία) τραβάς στο τέλος μια ισοστάθμιση φουλ, που κρατάει άλλο ένα λεπτό, και λήξης συναγερμού, αυτό ήταν.

Ακροάσεις και μικροδιορθώσεις της ταργκετ κερβ είναι το ευχάριστο κερασάκι στην τούρτα, η οποία ήδη είναι πεντανόστιμη.

Όποτε, με τρινοβ, όλα είναι παιχνιδάκι.

Χωρίς τρινοβ όμως, μεγάλε δεν παίζει να το στήσεις σωστά, είναι πρακτικά αδιανόητο, ιδίως να πετύχεις τις άριστες θέσεις τοποθέτησης, τις απόλυτα σωστές γωνίες, τις ίσες αποστάσεις και τα πάντα όλα σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, ώστε μετά να χρειάζεται την απολύτως μίνιμουμ διόρθωση από τα σοφτγουερ ελέγχου. Δεν παίζει.

Γι'αυτό σου λέω, πως δεν χρειάζεσαι εμένα ή κανένα "γκουρού" ή εμμονικό εγκαταστατη, αλλά ένα δγιαολεμένο τρινοβ. Τα κάνει όλα, και σωστά το ρημάδι (αν έχεις πραγματικά πολύ υψηλές απαιτήσεις λέμε).

Προσωπικά, για να στήσω σωστά ένα τυπικό ιμερσιβ σεταπ (7.Χ.4), δηλαδή να μπουν σε άριστες θέσεις όλοι οι δορυφόροι, εάν δεν υπάρχει τρινοβ στο σεταπ, θα πρέπει να πάρω παραμασχαλα τον δικό μου τρινοβ, να στηθεί σωστά το σεταπ με όλους τους δορυφόρους μετρημένα στα σωστά σημεία στο χώρο, και μετά βγάζω τον τρινοβ και βάζω ο,τι έχεις, κι ας κάνει τη μίνιμουμ ισοστάθμιση που θα χρειαστεί, με ένα ρημάδι ντιρακ.
Αλλά χωρίς τρινοβ, τοποθέτηση πολλών ηχείων απόλυτα σωστά για ιμερσιβ σεταπ, πρακτικά, όχι φίλε μου, δεν γίνεται.
Και ειλικρινά πιστεύω πως η ακρίβεια στην τοποθέτηση όλων, στα σωστά, στα προβλεπόμενα σημεία στο χώρο γύρω σου, μετράει πραγματικά ΠΟΛΥ.

Βέβαια, ο τρινοβ είναι ο μόνος επεξεργαστής που έχει την δυνατότητα να "διορθώνει" σφάλματα τοποθέτησης των δορυφόρων, μοιράζοντας το στριμ του καθενός στους πέριξ δορυφόρους ώστε να βγαίνει η εστίαση του στριμ από το προβλεπόμενο σημείο στο χώρο, ώστε το κάθε object να βγαίνει από το προβλεπόμενο σημείο πέριξ σου, ασχέτως θέσης δορυφόρων. Αυτά είναι ψιλά γράμματα, και βεβαίως είναι πολύ χρήσιμα, για τον ένα ή δύο δορυφόρους που λόγω πολύ σοβαρών περιορισμών τοποθέτησης, θα έχεις κάποια deviations από τις ιδανικές θέσεις τοποθέτησης. Όσο λιγότερα και μικρότερα deviations όμως έχεις, τόσο λιγότερη επεξεργασία θα χρειαστεί, κι αυτό είναι το ζητούμενο σε κάθε σεταπ, ανεξαιρέτως. Γι'αυτό διαλέγουμε δορυφόρους με άριστο σπινοραμα, ώστε να μη χρειάζονται διόρθωση, να μην απαιτείται επιπρόσθετη επεξεργασία (speaker correction).
Και γι'αυτό επιλέγουμε όμοιους δορυφόρους, ώστε να μην απαιτείται μεταξύ τους επιπρόσθετη επεξεργασία ώστε να παίζουν όμοια όλοι, διότι αυτό το πράγμα, το να παίζουν όμοια όλοι, είναι πραγματικά το ζητούμενο, όπως και σε ένα δικαναλο, όπου τα δύο ηχεία θα πρέπει να είναι ίδια και να παίζουν όμοια μεταξύ τους, και αν δε παίζουν όμοια, αυτό θα πρέπει να διορθωθεί με επεξεργασία. Ε, δε τη θες αυτή. Ναι μεν είναι απαραίτητη εάν δε παίζουν πραγματικά όμοια μεταξύ τους, αλλά το αποτέλεσμα της επεξεργασίας δε θα πλησιάσει ποτέ τα δύο όμοια ηχεία που παίζουν πραγματικά όμοια.

Και δω βέβαια, ο τρινοβ πρωτοπορεί και κάνει timbre matching ακόμα και σε ανομοιους δορυφόρους, αλλά όπως είπαμε, η λιγότερο το δυνατόν επεξεργασία, είναι πάντα το ζητούμενο σε ένα κορυφαίο σεταπ.

Συνολικά, τρινοβ και τέλος.
Βάλε και το waveforming στο σχέδιο, και κλείνει η κουβέντα.
Φακτς οφ φακιν λαιφ..



ΥΓ. Για το cross firing θέλει laser. Δε παίζει αλλιώς απόλυτα συμμετρικό στήσιμο. Για μένα, όπως προείπα, η ακρίβεια στην τοποθέτηση είναι το Α και το Ω της ομοιογένειας της ηχόσφαιρας, του ηχητικού ημισφαιρίου τελοσπαντων, που καλούνται να αναπαράξουν συνολικά όσοι δορυφόροι διαθέτεις. Και βασικαί αρχαί: όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο.
Οπότε, για να βγει σε κάπως λογικό κοστολόγιο, γνωρίζοντας την παραπάνω βασική αρχή, απαιτείται η επιλογή του οικονομικότερου το δυνατόν δορυφόρου, που να έχει ομαλό σπινοραμα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιθυμείς, αλλά και να είναι ικανός για την απόσταση ακρόασης που θα χρησιμοποιηθεί, από την 3η οκτάβα και άνωθεν.
Α μάλιστα...
Απλά πράγματα δηλαδή!!!
Αυτά τραβάει όποιος ενοχλείται / διαφωνεί με τον μινιμαλισμό (μονοκάναλο, δικάναλο). :D ;)
 



Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.511
Μηνύματα
3.014.018
Members
38.456
Νεότερο μέλος
citizen$
Top