Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.534
Reaction score
89.189
και είναι πολύ βολικό για download και αναπαραγωγή από το σέρβερ μέσω roon στον roon ready AV pro του σεταπ.
Πολυκάναλα αρχεία στο Roon μέσω Ethernet μόνο με Trinnov. Οι υπόλοιποι πρέπει να συνδεθούν με HDMI με κάποιο Roon nucleus ή αντίστοιχο.
Last time I checked…
 



Μηνύματα
18.748
Reaction score
22.414
Μερικά βιντεακια ακόμη :D



Εσένα το δικό σου παιζει έτσι ; :D

Πόσο κάνει αυτό ;

 

Μηνύματα
381
Reaction score
670
Αυτό που πιθανώς δεν έχεις καταλάβει εσύ κι οι περισσότεροι θαμώνες αυτού του θρεντ, είναι πως ενώ το στήσιμο των ηχείων σε ένα ιμερσιβ σεταπ είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για πολύ δυνατούς λύτες χωρίς τρινοβ (εάν θες by the book τοποθέτηση - που είναι το Α και το Ω του αποτελέσματος - όπως στο δικαναλο), γίνεται με μιας μια πανευκολη υπόθεση με την παρουσία ενός τρινοβ!

Όσους δορυφόρους κι αν έχεις, τους στήνεις γύρω γύρω όλοι όπως να'ναι, τους ονοματίζεις στο μενού του τρινοβ, βάζεις μικρόφωνο επακριβώς στη θέση ακρόασης, και σου βγάζει σε λίγα δευτερόλεπτα τι σφάλματα τοποθέτησης έχει ο καθένας, πχ σου λέει το εμπρός δεξί ηχείο είναι 2 μοίρες πιο δεξιά απ'οσο θα έπρεπε, 1,5 μοίρα πιο χαμηλά απ'οσο θα έπρεπε, και 2 cm σε μεγαλύτερη απόσταση απ'οσο θα έπρεπε!

Αυτό στο λέει με απόλυτη ακρίβεια και επαναληψιμότητα για κάθε δορυφόρο ξεχωριστά.

Όποτε, βλέπεις τα σφάλματα τοποθέτησης, και έναν έναν τους δορυφόρους, τους διορθώνεις τη θέση. Μετά, ρίχνεις άλλη μια μέτρηση, και σε λίγα δευτερόλεπτα σου ξαναλέει τι σφάλματα τοποθέτησης υπάρχουν, με ακρίβεια δέκατου της μοίρας και χιλιοστού.

Με 2-3-4 διορθώσεις στη σειρά, μέσα σε 1-1,5 ώρα, φτάνεις πανευκολα σε σφάλματα μηδενικά. Σε απόλυτα σωστή τοποθέτηση όλων.

Ε, μετά κάνεις 10-15 μετρήσεις με το μικρόφωνο σε διαφορετικά σημεία του χώρου πέριξ (και πάνω/κάτω από) της θέσης ακρόασης (περίπου 2-3 λεπτά διαρκεί η κάθε μέτρηση για 11 ηχεία) τραβάς στο τέλος μια ισοστάθμιση φουλ, που κρατάει άλλο ένα λεπτό, και λήξης συναγερμού, αυτό ήταν.

Ακροάσεις και μικροδιορθώσεις της ταργκετ κερβ είναι το ευχάριστο κερασάκι στην τούρτα, η οποία ήδη είναι πεντανόστιμη.

Όποτε, με τρινοβ, όλα είναι παιχνιδάκι.

Χωρίς τρινοβ όμως, μεγάλε δεν παίζει να το στήσεις σωστά, είναι πρακτικά αδιανόητο, ιδίως να πετύχεις τις άριστες θέσεις τοποθέτησης, τις απόλυτα σωστές γωνίες, τις ίσες αποστάσεις και τα πάντα όλα σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, ώστε μετά να χρειάζεται την απολύτως μίνιμουμ διόρθωση από τα σοφτγουερ ελέγχου. Δεν παίζει.

Γι'αυτό σου λέω, πως δεν χρειάζεσαι εμένα ή κανένα "γκουρού" ή εμμονικό εγκαταστατη, αλλά ένα δγιαολεμένο τρινοβ. Τα κάνει όλα, και σωστά το ρημάδι (αν έχεις πραγματικά πολύ υψηλές απαιτήσεις λέμε).

Προσωπικά, για να στήσω σωστά ένα τυπικό ιμερσιβ σεταπ (7.Χ.4), δηλαδή να μπουν σε άριστες θέσεις όλοι οι δορυφόροι, εάν δεν υπάρχει τρινοβ στο σεταπ, θα πρέπει να πάρω παραμασχαλα τον δικό μου τρινοβ, να στηθεί σωστά το σεταπ με όλους τους δορυφόρους μετρημένα στα σωστά σημεία στο χώρο, και μετά βγάζω τον τρινοβ και βάζω ο,τι έχεις, κι ας κάνει τη μίνιμουμ ισοστάθμιση που θα χρειαστεί, με ένα ρημάδι ντιρακ.
Αλλά χωρίς τρινοβ, τοποθέτηση πολλών ηχείων απόλυτα σωστά για ιμερσιβ σεταπ, πρακτικά, όχι φίλε μου, δεν γίνεται.
Και ειλικρινά πιστεύω πως η ακρίβεια στην τοποθέτηση όλων, στα σωστά, στα προβλεπόμενα σημεία στο χώρο γύρω σου, μετράει πραγματικά ΠΟΛΥ.

Βέβαια, ο τρινοβ είναι ο μόνος επεξεργαστής που έχει την δυνατότητα να "διορθώνει" σφάλματα τοποθέτησης των δορυφόρων, μοιράζοντας το στριμ του καθενός στους πέριξ δορυφόρους ώστε να βγαίνει η εστίαση του στριμ από το προβλεπόμενο σημείο στο χώρο, ώστε το κάθε object να βγαίνει από το προβλεπόμενο σημείο πέριξ σου, ασχέτως θέσης δορυφόρων. Αυτά είναι ψιλά γράμματα, και βεβαίως είναι πολύ χρήσιμα, για τον ένα ή δύο δορυφόρους που λόγω πολύ σοβαρών περιορισμών τοποθέτησης, θα έχεις κάποια deviations από τις ιδανικές θέσεις τοποθέτησης. Όσο λιγότερα και μικρότερα deviations όμως έχεις, τόσο λιγότερη επεξεργασία θα χρειαστεί, κι αυτό είναι το ζητούμενο σε κάθε σεταπ, ανεξαιρέτως. Γι'αυτό διαλέγουμε δορυφόρους με άριστο σπινοραμα, ώστε να μη χρειάζονται διόρθωση, να μην απαιτείται επιπρόσθετη επεξεργασία (speaker correction).
Και γι'αυτό επιλέγουμε όμοιους δορυφόρους, ώστε να μην απαιτείται μεταξύ τους επιπρόσθετη επεξεργασία ώστε να παίζουν όμοια όλοι, διότι αυτό το πράγμα, το να παίζουν όμοια όλοι, είναι πραγματικά το ζητούμενο, όπως και σε ένα δικαναλο, όπου τα δύο ηχεία θα πρέπει να είναι ίδια και να παίζουν όμοια μεταξύ τους, και αν δε παίζουν όμοια, αυτό θα πρέπει να διορθωθεί με επεξεργασία. Ε, δε τη θες αυτή. Ναι μεν είναι απαραίτητη εάν δε παίζουν πραγματικά όμοια μεταξύ τους, αλλά το αποτέλεσμα της επεξεργασίας δε θα πλησιάσει ποτέ τα δύο όμοια ηχεία που παίζουν πραγματικά όμοια.

Και δω βέβαια, ο τρινοβ πρωτοπορεί και κάνει timbre matching ακόμα και σε ανομοιους δορυφόρους, αλλά όπως είπαμε, η λιγότερο το δυνατόν επεξεργασία, είναι πάντα το ζητούμενο σε ένα κορυφαίο σεταπ.

Συνολικά, τρινοβ και τέλος.
Βάλε και το waveforming στο σχέδιο, και κλείνει η κουβέντα.
Φακτς οφ φακιν λαιφ..



ΥΓ. Για το cross firing θέλει laser. Δε παίζει αλλιώς απόλυτα συμμετρικό στήσιμο. Για μένα, όπως προείπα, η ακρίβεια στην τοποθέτηση είναι το Α και το Ω της ομοιογένειας της ηχόσφαιρας, του ηχητικού ημισφαιρίου τελοσπαντων, που καλούνται να αναπαράξουν συνολικά όσοι δορυφόροι διαθέτεις. Και βασικαί αρχαί: όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο.
Οπότε, για να βγει σε κάπως λογικό κοστολόγιο, γνωρίζοντας την παραπάνω βασική αρχή, απαιτείται η επιλογή του οικονομικότερου το δυνατόν δορυφόρου, που να έχει ομαλό σπινοραμα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιθυμείς, αλλά και να είναι ικανός για την απόσταση ακρόασης που θα χρησιμοποιηθεί, από την 3η οκτάβα και άνωθεν.
Α μάλιστα...
Απλά πράγματα δηλαδή!!!
Αυτά τραβάει όποιος ενοχλείται / διαφωνεί με τον μινιμαλισμό (μονοκάναλο, δικάναλο). :D ;)
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.745
Reaction score
33.019
Οι υπόλοιποι πρέπει να συνδεθούν με HDMI με κάποιο Roon nucleus ή αντίστοιχο.
Συμπέρασμα. Native πολυκάναλο μέχρι 5.1 σωστό ή λάθος?
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι τί διαφορά έχει το ethernet του Trinov από των άλλων.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
40.965
Reaction score
82.774
ΚΑΝΕΝΑΣ επεξεργαστης αναλογικος ή ψηφιακος δεν μπορει να μετατρεψει εναν δικαναλο ηχο σε σωστο πολυκαναλο αλλα ουτε και θα υπηρχε λογος για κατι τετοιο περα απο χρηση Home cinema.

Οι ορχηστρες, τα group κλπ παιζουν στην σκηνη και οι ακροατες ακουν απο κατω. Εχετε δει ποτε μια ορχηστρα να ειναι γυρω σας ? Ειναι μερικοι που για να υποστηριξουν την γνωμη μους κλειδωνουν την λογικη στο υπογειο και πετανε το κλειδι στην θαλασσα.
Ποτέ επιτέλους θα κάτσεις να μάθεις τι κάνει ένα πολυκάναλο σύστημα; Σαν τους μπαρμπάδες που μιλάνε για τον Αντρέα….στο καφενείο…,τα ίδια κ τα ίδια
 

Μηνύματα
1.242
Reaction score
2.151
Κώστα το νου σου.
Αν κάνεις ιμμερσίβιο τον Θανασάκη θα έχουμε άσχημα ξεμπερδέματα.
:hunter:
:laugh:
αδυνατον. δεν υπαρχουν πολυκαναλοι λαμπατοι

:lolsign:
Ναι ναι οι νέοι ξέρουν από μουσική και hifi.
:lolsign:
1749482630675.jpeg
 
Last edited:



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.534
Reaction score
89.189
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που δίνουν, το HDMI των Nucleus και των άλλων πλέυερς μεταφέρει μέχρι 5.1. Δεν υπάρχουν αρχεία με περισσότερα κανάλια?
Δεν το γνωρίζω αυτό για τα Nucleus. Δεν το έχω ψάξει. Έχεις λινκ;

Ναι, φυσικά υπάρχουν αρχεία με περισσότερα κανάλια, και Auro
 

Μηνύματα
18.748
Reaction score
22.414
Αυτό που πιθανώς δεν έχεις καταλάβει εσύ κι οι περισσότεροι θαμώνες αυτού του θρεντ, είναι πως ενώ το στήσιμο των ηχείων σε ένα ιμερσιβ σεταπ είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για πολύ δυνατούς λύτες χωρίς τρινοβ (εάν θες by the book τοποθέτηση - που είναι το Α και το Ω του αποτελέσματος - όπως στο δικαναλο), γίνεται με μιας μια πανευκολη υπόθεση με την παρουσία ενός τρινοβ!

Όσους δορυφόρους κι αν έχεις, τους στήνεις γύρω γύρω όλοι όπως να'ναι, τους ονοματίζεις στο μενού του τρινοβ, βάζεις μικρόφωνο επακριβώς στη θέση ακρόασης, και σου βγάζει σε λίγα δευτερόλεπτα τι σφάλματα τοποθέτησης έχει ο καθένας, πχ σου λέει το εμπρός δεξί ηχείο είναι 2 μοίρες πιο δεξιά απ'οσο θα έπρεπε, 1,5 μοίρα πιο χαμηλά απ'οσο θα έπρεπε, και 2 cm σε μεγαλύτερη απόσταση απ'οσο θα έπρεπε!

Αυτό στο λέει με απόλυτη ακρίβεια και επαναληψιμότητα για κάθε δορυφόρο ξεχωριστά.

Όποτε, βλέπεις τα σφάλματα τοποθέτησης, και έναν έναν τους δορυφόρους, τους διορθώνεις τη θέση. Μετά, ρίχνεις άλλη μια μέτρηση, και σε λίγα δευτερόλεπτα σου ξαναλέει τι σφάλματα τοποθέτησης υπάρχουν, με ακρίβεια δέκατου της μοίρας και χιλιοστού.

Με 2-3-4 διορθώσεις στη σειρά, μέσα σε 1-1,5 ώρα, φτάνεις πανευκολα σε σφάλματα μηδενικά. Σε απόλυτα σωστή τοποθέτηση όλων.

Ε, μετά κάνεις 10-15 μετρήσεις με το μικρόφωνο σε διαφορετικά σημεία του χώρου πέριξ (και πάνω/κάτω από) της θέσης ακρόασης (περίπου 2-3 λεπτά διαρκεί η κάθε μέτρηση για 11 ηχεία) τραβάς στο τέλος μια ισοστάθμιση φουλ, που κρατάει άλλο ένα λεπτό, και λήξης συναγερμού, αυτό ήταν.

Ακροάσεις και μικροδιορθώσεις της ταργκετ κερβ είναι το ευχάριστο κερασάκι στην τούρτα, η οποία ήδη είναι πεντανόστιμη.

Όποτε, με τρινοβ, όλα είναι παιχνιδάκι.

Χωρίς τρινοβ όμως, μεγάλε δεν παίζει να το στήσεις σωστά, είναι πρακτικά αδιανόητο, ιδίως να πετύχεις τις άριστες θέσεις τοποθέτησης, τις απόλυτα σωστές γωνίες, τις ίσες αποστάσεις και τα πάντα όλα σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, ώστε μετά να χρειάζεται την απολύτως μίνιμουμ διόρθωση από τα σοφτγουερ ελέγχου. Δεν παίζει.

Γι'αυτό σου λέω, πως δεν χρειάζεσαι εμένα ή κανένα "γκουρού" ή εμμονικό εγκαταστατη, αλλά ένα δγιαολεμένο τρινοβ. Τα κάνει όλα, και σωστά το ρημάδι (αν έχεις πραγματικά πολύ υψηλές απαιτήσεις λέμε).

Προσωπικά, για να στήσω σωστά ένα τυπικό ιμερσιβ σεταπ (7.Χ.4), δηλαδή να μπουν σε άριστες θέσεις όλοι οι δορυφόροι, εάν δεν υπάρχει τρινοβ στο σεταπ, θα πρέπει να πάρω παραμασχαλα τον δικό μου τρινοβ, να στηθεί σωστά το σεταπ με όλους τους δορυφόρους μετρημένα στα σωστά σημεία στο χώρο, και μετά βγάζω τον τρινοβ και βάζω ο,τι έχεις, κι ας κάνει τη μίνιμουμ ισοστάθμιση που θα χρειαστεί, με ένα ρημάδι ντιρακ.
Αλλά χωρίς τρινοβ, τοποθέτηση πολλών ηχείων απόλυτα σωστά για ιμερσιβ σεταπ, πρακτικά, όχι φίλε μου, δεν γίνεται.
Και ειλικρινά πιστεύω πως η ακρίβεια στην τοποθέτηση όλων, στα σωστά, στα προβλεπόμενα σημεία στο χώρο γύρω σου, μετράει πραγματικά ΠΟΛΥ.

Βέβαια, ο τρινοβ είναι ο μόνος επεξεργαστής που έχει την δυνατότητα να "διορθώνει" σφάλματα τοποθέτησης των δορυφόρων, μοιράζοντας το στριμ του καθενός στους πέριξ δορυφόρους ώστε να βγαίνει η εστίαση του στριμ από το προβλεπόμενο σημείο στο χώρο, ώστε το κάθε object να βγαίνει από το προβλεπόμενο σημείο πέριξ σου, ασχέτως θέσης δορυφόρων. Αυτά είναι ψιλά γράμματα, και βεβαίως είναι πολύ χρήσιμα, για τον ένα ή δύο δορυφόρους που λόγω πολύ σοβαρών περιορισμών τοποθέτησης, θα έχεις κάποια deviations από τις ιδανικές θέσεις τοποθέτησης. Όσο λιγότερα και μικρότερα deviations όμως έχεις, τόσο λιγότερη επεξεργασία θα χρειαστεί, κι αυτό είναι το ζητούμενο σε κάθε σεταπ, ανεξαιρέτως. Γι'αυτό διαλέγουμε δορυφόρους με άριστο σπινοραμα, ώστε να μη χρειάζονται διόρθωση, να μην απαιτείται επιπρόσθετη επεξεργασία (speaker correction).
Και γι'αυτό επιλέγουμε όμοιους δορυφόρους, ώστε να μην απαιτείται μεταξύ τους επιπρόσθετη επεξεργασία ώστε να παίζουν όμοια όλοι, διότι αυτό το πράγμα, το να παίζουν όμοια όλοι, είναι πραγματικά το ζητούμενο, όπως και σε ένα δικαναλο, όπου τα δύο ηχεία θα πρέπει να είναι ίδια και να παίζουν όμοια μεταξύ τους, και αν δε παίζουν όμοια, αυτό θα πρέπει να διορθωθεί με επεξεργασία. Ε, δε τη θες αυτή. Ναι μεν είναι απαραίτητη εάν δε παίζουν πραγματικά όμοια μεταξύ τους, αλλά το αποτέλεσμα της επεξεργασίας δε θα πλησιάσει ποτέ τα δύο όμοια ηχεία που παίζουν πραγματικά όμοια.

Και δω βέβαια, ο τρινοβ πρωτοπορεί και κάνει timbre matching ακόμα και σε ανομοιους δορυφόρους, αλλά όπως είπαμε, η λιγότερο το δυνατόν επεξεργασία, είναι πάντα το ζητούμενο σε ένα κορυφαίο σεταπ.

Συνολικά, τρινοβ και τέλος.
Βάλε και το waveforming στο σχέδιο, και κλείνει η κουβέντα.
Φακτς οφ φακιν λαιφ..



ΥΓ. Για το cross firing θέλει laser. Δε παίζει αλλιώς απόλυτα συμμετρικό στήσιμο. Για μένα, όπως προείπα, η ακρίβεια στην τοποθέτηση είναι το Α και το Ω της ομοιογένειας της ηχόσφαιρας, του ηχητικού ημισφαιρίου τελοσπαντων, που καλούνται να αναπαράξουν συνολικά όσοι δορυφόροι διαθέτεις. Και βασικαί αρχαί: όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο.
Οπότε, για να βγει σε κάπως λογικό κοστολόγιο, γνωρίζοντας την παραπάνω βασική αρχή, απαιτείται η επιλογή του οικονομικότερου το δυνατόν δορυφόρου, που να έχει ομαλό σπινοραμα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιθυμείς, αλλά και να είναι ικανός για την απόσταση ακρόασης που θα χρησιμοποιηθεί, από την 3η οκτάβα και άνωθεν.
Ε, ναι και στο δικάναλο αλλά και ιδιαίτερα ίσως στο πολυκάναλο που το imaging είναι πιο ουσιώδες - με την έννοια ότι για αυτό πήγες εξάλλου σε πολυκάναλο - τα ηχεια πρέπει να είναι όμοια όχι μόνο σαν μάρκα αλλά και η μάρκα να έχει πολυ καλό ταιριασμα μεταξύ των υλικών, κροσόβερ, μεγαφώνων, κατασκευαστική σχεδιαστικά ακρίβεια κλπ με μικρες ανοχές ώστε να μπορείς να μην σου περπατάει το image ανάλογα το φάσμα των συχνοτήτων που καλύπτει ένα όργανο κάθε στιγμή ή τι καλείται να καλύψει ανάλογα την σύνθεση.

Εαν δεν υπάρχει το παραπάνω και δεν υπάρχει και σωστό directivity δεν διορθώνεται κιόλας καν.

Ακόμη και εάν διορθώνεται (έχοντας ηχείο με σωστό dιrectivity) εάν αφήνει κάποια "προβλήματα" που λες συγκριτικά, δεν το γνωρίζω (και τι ακριβώς είδους φύση θα είχαν αυτά).
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.714
Reaction score
142.652
Διόρθωση (μέσω επεξεργασίας σήματος - DSP) πάντα χρειάζεται, είναι αναγκαίο "κακό", που όμως θεραπεύει σημαντικά προβλήματα. Απλώς η κάθε "θεραπεία" αφήνει πίσω της κάποια "κουσουρια", γι'αυτό είναι σοφό να χρησιμοποιείται στην ελάχιστη αναγκαία δόση, όπως ακριβώς η φαρμακευτική αγωγή που παίρνεις για μια ασθένεια, όπου η σωστή δόση σε θεραπεύει και η υπερσοσολογία σε σκοτώνει. Περισσότερο φάρμακο δε σε κάνει περισσότερο καλά, σε στέλνει στα θυμαράκια, γίνεται δηλητήριο.

Ηχείο από ηχείο (μιλάμε για το ίδιο μοντέλο, όχι απλά ίδιας μάρκας) έχει απόκλιση. Κανένα δεν παίζει επακριβώς το ίδιο με κάποιο άλλο. Διαφορές πάντα υπάρχουν, και είναι μετρήσιμες.

Πόσο μικρές θα είναι αυτές οι διαφορές, εξαρτάται από το quality control της φίρμας, τις ανοχές των υλικών, κλπ.

Μερικές φίρμες, υποστηρίζουν πολύ υψηλό quality control, και μεγάλη ομοιότητα ηχείο με ηχείο. Όχι όλες. Αυτές που το υποστηρίζουν το λένε κιόλας. 😎

Σε ένα δικαναλο σεταπ, μπορείς να φανταστείς να στήσεις αξιόλογο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικά ηχεία μεταξύ τους; Ένα δίδρομο μικρό ηχείο βιβλιοθήκης για δεξί, κι ένα μεγάλο 5-δρομο ηχείο βάσης για αριστερό; Να είναι και διαφορετικής μάρκας; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Δεν γίνεται να καλύψουν με ομοιογένεια το χώρο ανάμεσά τους και να ανασυνθέσουν σωστά την χωρική πληροφορία και την μουσική εικόνα.

Απλά θα κάνουν φασαρία, θα παίζουν όπως τύχει, και ότι καταλάβεις.

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και στα πιο πολύπλοκα πολυκαναλα σετάπ, εάν θες να υπάρχει απόλυτη ομοιογένεια από ηχείο σε ηχείο, στο χώρο που αυτά αναλαμβάνουν να ανασυνθέσουν μεταξύ τους.

Ασχέτως του πόσα ηχεία έχει ένα πολυκάναλο σεταπ, είτε 5 είτε 35, ανάμεσα σε 2 παρακείμενα ηχεία βρίσκεται ένας ηχητικός χώρος που αυτά τα δύο θα κληθούν να ανασυνθέσουν. Και όλα μαζί, το ηχητικό ημισφαίριο.

Μεγάλα κενά από ηχείο σε ηχείο, δεν "γεμίζουν" σωστά. Σα να έχεις τα 2 ηχεία του δικαναλου σε 95-105 μοίρες γωνία ακρόασης. Θα έχει "κενό" η μουσική σκηνή ανάμεσά τους. Όσο πιο μικρή η γωνιά ακρόασης, τόσο πιο ενιαία και συμπαγής η μουσική εικόνα που αυτά τα δύο θα δημιουργήσουν.

Ομοίως στα πολυκαναλα σετάπ. Όσο πιο πολλά ηχεία να καλύψουν μικρές γωνίες ανά δυο μεταξύ τους, τόσο πιο συμπαγής θα είναι η μουσική εικόνα.

Η ανθρώπινη αντίληψη της ηχητικής πληροφορίας, έχει βεβαίως περιορισμούς, και μπορεί εύκολα να ξεγελάσει το μηχάνημα το αυτί σου, δεν είναι δα κάνα σπουδαίο όργανο το ανθρώπινο αυτί. Έχει περιορισμούς ανά κατεύθυνση και ανά συχνότητα, περιορισμούς που ακολουθούν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Τα μηχανήματα σε πολλές παραμέτρους είναι ανώτερα των ικανοτήτων της ανθρώπινης αντίληψης, όπως και η ψηφιακή επεξεργασία σήματος, αλλά η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σεταπ σε ένα χώρο, είναι υπόθεση που πάει πολύ πολύ πιο πέραν από αυτές καθαυτές τις ικανότητες των μηχανημάτων, και όπως έχουμε κατανοήσει πολύ καλά σε τούτο το φόρουμ, η συμμετοχή του χώρου και το στήσιμο των ηχείων σε αυτόν, αποτελούν την βασικότερη προϋπόθεση για υψηλής ποιότητας και πιστότητας αναπαραγωγή, κι όλα τα υπόλοιπα, ακολουθούν με το ειδικό βάρος που το καθένα φέρει.

Ισχυρά εργαλεία που προστέθηκαν στην φαρέτρα του audio, με την εξέλιξη της παλιάς καλής δικαναλης αναπαραγωγής και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και γνώσης, είναι τόσο τα πολυκαναλα σετάπ, όσο και η ψηφιακή επεξεργασία σήματος. Όλα έχουν τη χρήση τους, αλλά η αναγκαία βάση όλων αυτών παραμένει ο χώρος και η τοποθέτηση.

Βεβαίως, η εξέλιξη επικεντρώνεται πλέον στην όσο το δυνατόν απεμπλοκή της ισχυρής αυτής βάσης, ώστε σε ακατάλληλους χώρους και με σημαντικούς περιορισμούς στην τοποθέτηση, να βγαίνει όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα. Τυπική εφαρμοσμένη λύση αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης, είναι φυσικά η γνωστή μας ηχόμπαρα, με αποτέλεσμα που μας ..ξαφνιάζει ευχάριστα.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.748
Reaction score
22.414
Διόρθωση (μέσω επεξεργασίας σήματος - DSP) πάντα χρειάζεται, είναι αναγκαίο "κακό", που όμως θεραπεύει σημαντικά προβλήματα. Απλώς η κάθε "θεραπεία" αφήνει πίσω της κάποια "κουσουρια", γι'αυτό είναι σοφό να χρησιμοποιείται στην ελάχιστη αναγκαία δόση, όπως ακριβώς η φαρμακευτική αγωγή που παίρνεις για μια ασθένεια, όπου η σωστή δόση σε θεραπεύει και η υπερσοσολογία σε σκοτώνει. Περισσότερο φάρμακο δε σε κάνει περισσότερο καλά, σε στέλνει στα θυμαράκια, γίνεται δηλητήριο.

Ηχείο από ηχείο (μιλάμε για το ίδιο μοντέλο, όχι απλά ίδιας μάρκας) έχει απόκλιση. Κανένα δεν παίζει επακριβώς το ίδιο με κάποιο άλλο. Διαφορές πάντα υπάρχουν, και είναι μετρήσιμες.

Πόσο μικρές θα είναι αυτές οι διαφορές, εξαρτάται από το quality control της φίρμας, τις ανοχές των υλικών, κλπ.

Μερικές φίρμες, υποστηρίζουν πολύ υψηλό quality control, και μεγάλη ομοιότητα ηχείο με ηχείο. Όχι όλες. Αυτές που το υποστηρίζουν το λένε κιόλας. 😎

Σε ένα δικαναλο σεταπ, μπορείς να φανταστείς να στήσεις αξιόλογο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικά ηχεία μεταξύ τους; Ένα δίδρομο μικρό ηχείο βιβλιοθήκης για δεξί, κι ένα μεγάλο 5-δρομο ηχείο βάσης για αριστερό; Να είναι και διαφορετικής μάρκας; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Δεν γίνεται να καλύψουν με ομοιογένεια το χώρο ανάμεσά τους και να ανασυνθέσουν σωστά την χωρική πληροφορία και την μουσική εικόνα.

Απλά θα κάνουν φασαρία, θα παίζουν όπως τύχει, και ότι καταλάβεις.

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και στα πιο πολύπλοκα πολυκαναλα σετάπ, εάν θες να υπάρχει απόλυτη ομοιογένεια από ηχείο σε ηχείο, στο χώρο που αυτά αναλαμβάνουν να ανασυνθέσουν μεταξύ τους.

Ασχέτως του πόσα ηχεία έχει ένα πολυκάναλο σεταπ, είτε 5 είτε 35, ανάμεσα σε 2 παρακείμενα ηχεία βρίσκεται ένας ηχητικός χώρος που αυτά τα δύο θα κληθούν να ανασυνθέσουν. Και όλα μαζί, το ηχητικό ημισφαίριο.

Μεγάλα κενά από ηχείο σε ηχείο, δεν "γεμίζουν" σωστά. Σα να έχεις τα 2 ηχεία του δικαναλου σε 95-105 μοίρες γωνία ακρόασης. Θα έχει "κενό" η μουσική σκηνή ανάμεσά τους. Όσο πιο μικρή η γωνιά ακρόασης, τόσο πιο ενιαία και συμπαγής η μουσική εικόνα που αυτά τα δύο θα δημιουργήσουν.

Ομοίως στα πολυκαναλα σετάπ. Όσο πιο πολλά ηχεία να καλύψουν μικρές γωνίες ανά δυο μεταξύ τους, τόσο πιο συμπαγής θα είναι η μουσική εικόνα.

Η ανθρώπινη αντίληψη της ηχητικής πληροφορίας, έχει βεβαίως περιορισμούς, και μπορεί εύκολα να ξεγελάσει το μηχάνημα το αυτί σου, δεν είναι δα κάνα σπουδαίο όργανο το ανθρώπινο αυτί. Έχει περιορισμούς ανά κατεύθυνση και ανά συχνότητα, περιορισμούς που ακολουθούν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Τα μηχανήματα σε πολλές παραμέτρους είναι ανώτερα των ικανοτήτων της ανθρώπινης αντίληψης, όπως και η ψηφιακή επεξεργασία σήματος, αλλά η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σεταπ σε ένα χώρο, είναι υπόθεση που πάει πολύ πολύ πιο πέραν από αυτές καθαυτές τις ικανότητες των μηχανημάτων, και όπως έχουμε κατανοήσει πολύ καλά σε τούτο το φόρουμ, η συμμετοχή του χώρου και το στήσιμο των ηχείων σε αυτόν, αποτελούν την βασικότερη προϋπόθεση για υψηλής ποιότητας και πιστότητας αναπαραγωγή, κι όλα τα υπόλοιπα, ακολουθούν με το ειδικό βάρος που το καθένα φέρει.
Ναι μοντέλο εννοούσα , όχι απλώς μάρκα. Μοντελο μιας μάρκας. :D

Το αυτί (-εγκέφαλος) μπορεί νομίζω να καταλάβει πολλά και πιο καλά ...αλλά α) όντως κοροιδεύεται β) προσαρμόζεται και συνηθίζει γ) θέλεις εμπειιρία για να εντοπίσεις τι ακριβώς μπορεί να συντρέχει δ) και να καταφέρεις μετά απο καιρό να καταλάβεις, πάλι μπορεί να μην σε πειράζει τόσο καθώς είναι κάτι που μπορείς να αποδεχθείς ή να προσπαθήσεις κάπως να το διόρθωσεις και να ψιλοδιορθώνεται ή να μην είναι τόσο σημαντικό και βαρύνων για εσένα το θέμα στο οποίο εντοπιζεις την συγεκριμένη έλλειψη.

Εξάλλου για αυτό πιθανώς μετά απο κάποιο χρονικό διάστημα κάποιος θέλει να κάνει αναβάθμιση σε κάτι καλύτερο που στην αρχή δεν είχε την εμπειρία να κατανοήσει πόσο σοβαρή έλλειψη είχε σε κάτι και δή σημαντικό για αυτόν ενω στην αρχή ήταν "ευχαριστημένος". Απλώς είναι αργή διαδικασία, θέλει τον χρόνο της ... χρόνος που μπορεί να διαφέρει για τον καθένα και οι παράγοντες για να αναπτυξει αυτές τις δεξιότητες είναι πολλές και μάλιστα ούτε καν κατ΄ανάγκην συνδεόμενες με το audio και την γνώση συτού.

Το πρόβλημα με άλα αυτά (και λογικά νομίζω) είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις τι θυσιάζεις με κάθε "δρόμο" που θα πάρεις. Εάν εχεις καταλήξει απο πρότερη εμπειιρία στην Α ή την Β, Γ etc λύση ... είναι αποδεκτό. Εάν σου έχει προσφερθεί μια έτοιμη λύση (ένας δρόμος) και ας αυτή τεχνικά και αντικειμειμικά, φαινομενικά είναι σωστή και δεν έχεις εμπειρία απο κάτι καλύτερο ή και χειρότερο (σε επιμέρους ζητήματα τςη αναπραγωγής ή και συνολικά) ... πάλι δεν ξέρεις που στέκεσαι. Γιατί ακόμη και το χειρότερο είναι χρήσιμο να το γνωρίζεις καθώς η οποια προσπάθεια για επένδυση οικονομικά , διάθεση χρόνου κλπ θυσιών .... μη γνωρίζοντας που καλύτερευεί κάτι και σε τι βαθμό ... δεν μπορείς να κρίνεις και κατά πόσο αξίζει όλα αυτά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.714
Reaction score
142.652
Ναι, σε μεγάλο βαθμό έχεις δίκιο να θεωρείς ότι όλα αυτά είναι "αχαρτογράφητα νερά", ή τουλάχιστον ήταν όταν γω την πάλευα.

Πέρασαν μερικά χρόνια μέχρι να βγει η νέα "βίβλος" της cedia, η οποία με πανηγυρικό τρόπο επιβεβαίωσε όσα καταφέραμε μέχρι τότε κουτσά στραβά να ιχνηλατήσουμε στα βαθιά νερά των σχετικά νέων φορμάτ που στήναμε.

1000010012.png


Αυτό το αριστούργημα, εφόσον πλέον είναι διαθέσιμο, δεν αφήνει απορίες, κι έχει μαζέψει όλη τη σύγχρονη γνώση σε ένα σημείο.

Αρκεί και περισσεύει.

Ψάχναμε μεις σε σκόρπιες έρευνες να μάθουμε καμία βασική αρχή, όπως εδώ:

1000012857.png


Αλλά ήρθε σαν οδοστρωτήρας το συνολάκι της cedia κι έληξε το παιχνίδι.

Έχω ανεβάσει αρκετές φορές μερικά σκρινσοτς, αλλά αν δε κάτσετε να τα διαβάσετε καλά να τα κατανοήσετε και να τα μάθετε απ'εξω κι ανακατωτά, μαζί με την Βίβλο του μπάρμπα Τουλ, χαΐρι δε θα δείτε εις τους αιώνας των αιώνων.

Πχ

1000013931.png


1000012795.png


1000012786.png


😁😂😜🤣
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.390
Reaction score
7.879
Διόρθωση (μέσω επεξεργασίας σήματος - DSP) πάντα χρειάζεται, είναι αναγκαίο "κακό", που όμως θεραπεύει σημαντικά προβλήματα. Απλώς η κάθε "θεραπεία" αφήνει πίσω της κάποια "κουσουρια", γι'αυτό είναι σοφό να χρησιμοποιείται στην ελάχιστη αναγκαία δόση, όπως ακριβώς η φαρμακευτική αγωγή που παίρνεις για μια ασθένεια, όπου η σωστή δόση σε θεραπεύει και η υπερσοσολογία σε σκοτώνει. Περισσότερο φάρμακο δε σε κάνει περισσότερο καλά, σε στέλνει στα θυμαράκια, γίνεται δηλητήριο.

Ηχείο από ηχείο (μιλάμε για το ίδιο μοντέλο, όχι απλά ίδιας μάρκας) έχει απόκλιση. Κανένα δεν παίζει επακριβώς το ίδιο με κάποιο άλλο. Διαφορές πάντα υπάρχουν, και είναι μετρήσιμες.
Κάτι ακόμα πιο ξενερωτικό για όσους δεν το έχουν αντιληφθεί/ακούσει/διαβάσει/μάθει:

Ακόμα και το ίδιο ηχείο, όχι το ίδιο μοντέλο, το ίδιο συγκεκριμένο κομμάτι. Σε διαφορετικές θέσεις στον χώρο μας, ακούγεται διαφορετικά. Ανάλογα το frequency bandwidth που θα μελετήσεις αυτή η διαφορά μπορεί να είναι μεγάλη (bass region), μέτρια (high bass, low mids), έως και πολύ μικρή (high frequencies σε ομοιόμορφο ή φροντισμένο χώρο ή ηχείο με πολύ limited/controlled dispersion).

Στο μεταξύ, επειδή πιτσιρικάδες όταν έπιαναν στα χέρια τους ένα GEQ, πηγαίνανε τα πάντα στο τέρμα (που μπορεί να ήταν και +20dB ανάλογα το μηχάνημα :D ), και κάποια στον πάτο, έβγαλαν το άγιο συμπέρασμα "οποιοδήποτε EQ και παρέμβαση, χαλάει τον ήχο"...
 

Μηνύματα
490
Reaction score
1.688
Ποτέ επιτέλους θα κάτσεις να μάθεις τι κάνει ένα πολυκάναλο σύστημα; Σαν τους μπαρμπάδες που μιλάνε για τον Αντρέα….στο καφενείο…,τα ίδια κ τα ίδια
Καλα θα κανεις να μην κρινεις αλλους, αμφιβαλλω αν ειχες παει σχολειο οταν εγκαθιστουσα το πρωτο μου πολυκαναλο συστημα.

Οσο για το "μπαρμπας" ποτε δεν το εκριψα, ειμαι πλεον συνταξιουχος αλλα ...

1. Εφτιαξα το πρωτο προγραμμα ρυθμισης ηχειων στον χωρο στην Ευρωπη (ενδιαφερθηκε το Γερμανικο STEREO) αλλα δεν το εδωσα και το οποιο δεν το εξελιξα μιας και 3 χρονια μετα εβγαλε η JBL το CADP2 το οποιο ηταν σαφως ανωτερο απο το δικο μου, ειχε τα χαρακτηριστικα των υλικων οποιουδηποτε χωρου οπως και μετρησεις ολων των ηχειων της JBL.

Δεν περιμενω βεβαια να το ξερεις μιας και το προγραμμα αυτο το ειχε μονο η Lyric και εγω με την υποχρεωση αν η Lyric δεν προλαβαινε λογω φορτου να κανει μια μελετη σε καποιον συναδελφο να την κανω εγω.

Στο προγραμμα αυτο εβαζες σε 3D το κτηριο με τα υλικα του, τα αναλογα ηχεια και το προγραμμα υπολογιζε τι αποτελεσματα θα ειχες, τι ηχοαποροφηση θα εβαζες και που κλπ κλπ. Το περιεργο ηταν το ποσο κοντα επεφτε στις αναλυσεις του.

2. Οταν εκανα μετρησεις στα οικιακα συστηματα τις εκανα με το SMAART και με μικροφωνα της Earthworks & Audio Control και οχι με μικροφωνακια των 100 euro. Με αυτο το συστημα ρυθμιζα και τον ηχο σε συναυλιες, εξ' αλλοου με το ιδιο ρυθμιζονταν οι πολυ μεγαλες συναυλιες του εξωτερικου επισης.

Αυτο ξερεις δεν μετραει μονο με white noise αλλα μπορεις να του βαλεις ειναι οποιοδηποτε CD με μουσικη και να συγκρινει τον ηχο αυτον με αυτον που γυριζει απο τα μικροφωνα. θα σου ελεγα και αλλα αλλα αμφιβαλω αν θα τα κατακλαβαινες ....

3. Ακουω απο ενα ζευγαρι B&W 801 series III, εναν Rotel MICHI, CD, DAT κλπ.

4. Σαν Moderator καλο θα ειναι να προσεχεις τι γραφεται και ΑΝ ξερεις να λες φυσικα και την γνωμη σου χωρις να προσβαλεις ομως τα μελη.

Διόρθωση (μέσω επεξεργασίας σήματος - DSP) πάντα χρειάζεται, είναι αναγκαίο "κακό", που όμως θεραπεύει σημαντικά προβλήματα. Απλώς η κάθε "θεραπεία" αφήνει πίσω της κάποια "κουσουρια", γι'αυτό είναι σοφό να χρησιμοποιείται στην ελάχιστη αναγκαία δόση, όπως ακριβώς η φαρμακευτική αγωγή που παίρνεις για μια ασθένεια, όπου η σωστή δόση σε θεραπεύει και η υπερσοσολογία σε σκοτώνει. Περισσότερο φάρμακο δε σε κάνει περισσότερο καλά, σε στέλνει στα θυμαράκια, γίνεται δηλητήριο.

Ηχείο από ηχείο (μιλάμε για το ίδιο μοντέλο, όχι απλά ίδιας μάρκας) έχει απόκλιση. Κανένα δεν παίζει επακριβώς το ίδιο με κάποιο άλλο. Διαφορές πάντα υπάρχουν, και είναι μετρήσιμες.

Πόσο μικρές θα είναι αυτές οι διαφορές, εξαρτάται από το quality control της φίρμας, τις ανοχές των υλικών, κλπ.

Μερικές φίρμες, υποστηρίζουν πολύ υψηλό quality control, και μεγάλη ομοιότητα ηχείο με ηχείο. Όχι όλες. Αυτές που το υποστηρίζουν το λένε κιόλας. 😎

Σε ένα δικαναλο σεταπ, μπορείς να φανταστείς να στήσεις αξιόλογο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικά ηχεία μεταξύ τους; Ένα δίδρομο μικρό ηχείο βιβλιοθήκης για δεξί, κι ένα μεγάλο 5-δρομο ηχείο βάσης για αριστερό; Να είναι και διαφορετικής μάρκας; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Δεν γίνεται να καλύψουν με ομοιογένεια το χώρο ανάμεσά τους και να ανασυνθέσουν σωστά την χωρική πληροφορία και την μουσική εικόνα.

Απλά θα κάνουν φασαρία, θα παίζουν όπως τύχει, και ότι καταλάβεις.

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και στα πιο πολύπλοκα πολυκαναλα σετάπ, εάν θες να υπάρχει απόλυτη ομοιογένεια από ηχείο σε ηχείο, στο χώρο που αυτά αναλαμβάνουν να ανασυνθέσουν μεταξύ τους.

Ασχέτως του πόσα ηχεία έχει ένα πολυκάναλο σεταπ, είτε 5 είτε 35, ανάμεσα σε 2 παρακείμενα ηχεία βρίσκεται ένας ηχητικός χώρος που αυτά τα δύο θα κληθούν να ανασυνθέσουν. Και όλα μαζί, το ηχητικό ημισφαίριο.

Μεγάλα κενά από ηχείο σε ηχείο, δεν "γεμίζουν" σωστά. Σα να έχεις τα 2 ηχεία του δικαναλου σε 95-105 μοίρες γωνία ακρόασης. Θα έχει "κενό" η μουσική σκηνή ανάμεσά τους. Όσο πιο μικρή η γωνιά ακρόασης, τόσο πιο ενιαία και συμπαγής η μουσική εικόνα που αυτά τα δύο θα δημιουργήσουν.

Ομοίως στα πολυκαναλα σετάπ. Όσο πιο πολλά ηχεία να καλύψουν μικρές γωνίες ανά δυο μεταξύ τους, τόσο πιο συμπαγής θα είναι η μουσική εικόνα.

Η ανθρώπινη αντίληψη της ηχητικής πληροφορίας, έχει βεβαίως περιορισμούς, και μπορεί εύκολα να ξεγελάσει το μηχάνημα το αυτί σου, δεν είναι δα κάνα σπουδαίο όργανο το ανθρώπινο αυτί. Έχει περιορισμούς ανά κατεύθυνση και ανά συχνότητα, περιορισμούς που ακολουθούν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Τα μηχανήματα σε πολλές παραμέτρους είναι ανώτερα των ικανοτήτων της ανθρώπινης αντίληψης, όπως και η ψηφιακή επεξεργασία σήματος, αλλά η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σεταπ σε ένα χώρο, είναι υπόθεση που πάει πολύ πολύ πιο πέραν από αυτές καθαυτές τις ικανότητες των μηχανημάτων, και όπως έχουμε κατανοήσει πολύ καλά σε τούτο το φόρουμ, η συμμετοχή του χώρου και το στήσιμο των ηχείων σε αυτόν, αποτελούν την βασικότερη προϋπόθεση για υψηλής ποιότητας και πιστότητας αναπαραγωγή, κι όλα τα υπόλοιπα, ακολουθούν με το ειδικό βάρος που το καθένα φέρει.

Ισχυρά εργαλεία που προστέθηκαν στην φαρέτρα του audio, με την εξέλιξη της παλιάς καλής δικαναλης αναπαραγωγής και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και γνώσης, είναι τόσο τα πολυκαναλα σετάπ, όσο και η ψηφιακή επεξεργασία σήματος. Όλα έχουν τη χρήση τους, αλλά η αναγκαία βάση όλων αυτών παραμένει ο χώρος και η τοποθέτηση.

Βεβαίως, η εξέλιξη επικεντρώνεται πλέον στην όσο το δυνατόν απεμπλοκή της ισχυρής αυτής βάσης, ώστε σε ακατάλληλους χώρους και με σημαντικούς περιορισμούς στην τοποθέτηση, να βγαίνει όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα. Τυπική εφαρμοσμένη λύση αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης, είναι φυσικά η γνωστή μας ηχόμπαρα, με αποτέλεσμα που μας ..ξαφνιάζει ευχάριστα.
Αυτη ειναι μια σωστη αναλυση !!
 



Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.524
Μηνύματα
3.014.298
Members
38.456
Νεότερο μέλος
citizen$
Top