Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.972
Reaction score
59.727
Εκτός απο αυτά που σου αναφέρει ο wnet και άσχετα με το τι θεωρείς υποκειμενικά ότι είναι επιτυχία απο τις ακροάσεις σου, υπάρχουν και πολλοί άλλοι λόγοι που αφορούν το πως ακριβώς γίνεται η στέρεο μίξη που η προσπάθεια να εισάγεις κεντρικό ηχείο χωρίς να υπάρχει περιεχόμενο (σήμα) για αυτό και χωρίς να το έχει συνυπολογίσει ο μηχανικός ήχου και μιξάρει ή κάνει παραγωγή ή επιλογή οργάνων και ενορχήστρωση με αυτό υπόψιν ... το πιθανότερο είναι να μην ακούς σωστά και σίγουρα όχι αυτό που έχει επιλέξει ο μηχανικός. Δεν ξέρω τι γνώμη έχουν οι ασχολούντες με την audio αναπαραγωγή για αυτό που σου λέω και εάν γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει κατά την παραγωγή και μίξη stereo.

Οι επιλογές του για να σου παράξει το phantom center , το βάθος , το πλάτος , την παρουσία ,την σχέση και θέση των οργάνων μεταξύ τους ακόμη και των δυναμικών και η αντίθεση που χρησιμοποιεί σε όλα αυτά μεταξύ του L και R καναλιού καθορίζουν τεχνικά και αισθητικά το αποτέλεσμα. Ακόμη και η μονοφωνικότητα που πιθανόν να επιλέξει τοποθετώντας κάποια όργανα και την φωνή συνήθως στο κέντρο θα οδηγήσει σε διαφορετικό (μεγαλύτερο) βάθος στο κέντρο συγκριτικά με τα άλλα σημεία του soundstage που ακούς όταν κάνεις την αναπαραγωγή και δεν εξαρτάται μόνο απο την ένταση που θα επιλέξεις. Όταν μια φωνή ή όργανο είναι στο κέντρο αλλά και λόγω της μονοφωνικότητας ο άνθρωπος την αντιλαμβάνεται να είναι σε μεγαλύτερο βάθος. Εάν πει να μετακινηθεί π.χ. δεξιά αυτή θα έρθει πιο κοντά του αυξανοντας την παρουσία αλλά και το ιμερσιβ αισθημα. Ακόμη και η επιλογή του pre delay του sustain της νότας (στην φωνή ή σε όργανο ιδίως στο κέντρο) και προς ποιά διευθυνση εντός της vitrual σκηνής αλλά και με τι καθυστέρηση αυτή θα εμφανιστεί συγκριτικά με το αρχικό transient επηρρεάζεται Εάν επίσης πεί (κατι πολύ σύνηθες) να επιλεξει να δώσει έναν σκοτεινό τόνο και χροιά είτε με EQ είτε με τοποθέτηση ενός σκοτεινού οργάνου δεξιά λόγω ενορχήστρωσης και ενός πιο φωτεινού αριστερά για να σου δώσει μεγαλύτερη αίσθηση του πλατους σκηνής και αυτό θα παραβιαστει λογικά κατά την ανπαραγωγή που κάνεις. Όλη η ισορροπία των επιλογών του ...αλλάζει (την αλλάζεις). Ακόμη και όταν επιλέγει (και αυτό σύνηθες στις καλές παραγωγές και μίξεις) να κόψει χαμηλές συχνότητες απο την μπότα που συνήθως τοποθετεί στο κέντρο ακριβώς επειδή αυτή τυχαίνει να είναι η πιο μουσικά απασχολημένη συγκριτικά π.χ. με το μπάσο που μπορεί να το εχει αριστερά και σαν λιγότερο απασχολημένο του ενισχύει το χαμηλό ή το αντίθετο. Αυτό μάλιστα αλλάζει κατά την διάρκεια του τραγουδιού και ανάλογα τι συχνοτικό περιεχόμενο καλείται κάθε ένα απο τα δύο αυτά όργανα (ντράμς και μπάσο) να παίξει κάθε στιγμή. Το να μην ακούγεται κάτι είτε απο μακρυά είτε απο κοντά τόσο καθαρά όσο θα ήθελες .... είναι αυτό ακριβώς που θέλει ο μηχανικός. Έτσι δημιουργείται η αντίθεση και σου τραβαει την προσοχή σε ένα όργανο κάθε φορά και καπάκι ύστερα σου φέρνει ένα αλλο στη προσοχή σου όταν παυει αυτό να παίζει κ.ο.κ συνεχώς rotation. Το ιδιο κάνει επιλέγοντας και κάποια απο αυτά να είναι dry και κάποια να είναι wet συγχρόνως (no rotation εδω, προαποφασισμενο). Και αυτό αλλάζει και την εστίαση αλλά και την θέση που το ακούς εντός της σκηνής καθώς το dry πάει πιο μπροστά. Όλα αυτά σαν αίσθηση και επιλογή τους εξαρτώνται απο τις επιλογές του που σχετιζονται με όλα τα όργανα. Εγω με αυτά που ξέρω απο το πως δημιουργείται η στέρεο μίξη είναι σίγουρο ότι αλλάζουν με την χρήση του κεντρικού όπως την κάνεις.
Ο δόκιμος τρόπος ν'ακούσεις πέραν πάσης αμφιβολίας όλες τις εγκλίσεις σε μια άρτια δικαναλική παραγωγή είναι να καθόσουν ακριβώς στη θέση του ηχητικού μηχανικού στο δωμάτιο επισκόπησης βάζοντάς σου αυτός να έπαιζε το τελειωτικό αρχείο. Οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες σε δικούς μας χώρους και setup θα έχουν κάποιο βαθμό απόκλισης στην επαναληπτικότητα ως προς την άποψη του υπευθύνου για δεδομένη παραγωγή. Τέτοια φαινόμενα ισχύουν σε πολύ μικρότερο βαθμό για ορθά εγκατεστημένα immersive setup χάρη στην επεξεργασία objects που ξεφεύγει από τις παραδοσιακές διαδικασίες παραγωγής. Όπως σημειώθηκε προηγουμένως οι δοκιμές δεν βλάπτουν το χόμπι παρά μόνο οι προκαταλήψεις.

...
Οσο για τον @Bhutia ευφυης και διαβασμενος και εμπειρος, δεν υπαρχει καμια αφμισβητηση, αλλα οπως ειναι εμφανες ακομα ασχολειται με το δικαναλο ;)
...
Έχω εξηγήσει ότι είναι θέμα χαρακτήρα , μου αρέσουν οι εναλλαγές αλλά σε ουσιαστικές παραμέτρους αντί κάποιων παραδοσιακών που έχω απαρνηθεί.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.778
Reaction score
1.907
Δεκτο το θεμα χαρακτηρα( επιβεβαιώσιμο και από το avatar 😜)...αλλα κανεις πρεπει να λαβει υποψιν και το βαθυτερο αιτιο οτι δε σε κερδισε απολυτα η αποδοση για να σβησει την παραλληλη ενασχοληση, αρα παραμενει απλα μια αλλη γευση.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.972
Reaction score
59.727
Δεκτο το θεμα χαρακτηρα( επιβεβαιώσιμο και από το avatar 😜)...αλλα κανεις πρεπει να λαβει υποψιν και το βαθυτερο αιτιο οτι δε σε κερδισε απολυτα η αποδοση για να σβησει την παραλληλη ενασχοληση, αρα παραμενει απλα μια αλλη γευση.
Λόγω χαρακτήρα θα βαριόμουν αργότερα ή γρηγορότερα οτιδήποτε θα χρησιμοποιούσα αποκλειστικά.
Επίσης αντιστέκομαι στην απόκτηση Trinnov επειδή στο τέλος της ημέρας καθένας μας πρέπει να επιλέγει για δικό του λογαριασμό που και πόσα θα ξοδεύει. Φθηνότερες ευκαιρίες όπως εκείνες που έτυχαν στους προηγούμενους δεν έχω υπ'όψιν.
 


Μηνύματα
1.778
Reaction score
1.907
Η εμπειρία ξέρεις τι είναι;

Το σύνολο των λαθών που έχουν κάνει.
Όσο πιο πολλά λάθη, τόσο πιο έμπειροι.

Τίγκα στα λάθη, πολύ έμπειροι.

Συνεχώς λάθος, οι έμπειροι.

Φτάνει πια με αυτή την εμπειρία του καθενός.
Νισάφι με τη συσσώρευση σφαλμάτων.

Η προσκόλληση στο απλό στερεοφωνικό σύστημα ως θέσφατο της τελειότητας, είναι άλλο ένα λάθος.

Η έλλειψη ενασχόλησης με το ιμερσιβ σεταπ, άλλο ένα λάθος.

Πολλά τα λάθη, μεγάλη η εμπειρία.
Γι αυτο και μελεταω καλα την θεωρια, τις εμπειριες αλλων, και τον εαυτο μου πριν κανω καποια κινηση.

Για να μεινω "απειρος"

Αν και περιεγραψες μονο την μια οψη της εμπειριας και οχι την ταυτοχρονη αποκτηση βαθυτερης συνειδησης. Διαφορετικα δεν λεγεται εμπειρια, λεγεται επαναληψη λαθων...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.972
Reaction score
59.727
Γι αυτο και μελεταω καλα την θεωρια, τις εμπειριες αλλων, και τον εαυτο μου πριν κανω καποια κινηση.

Για να μεινω "απειρος"

Αν και περιεγραψες μονο την μια οψη της εμπειριας και οχι την ταυτοχρονη αποκτηση βαθυτερης συνειδησης. Διαφορετικα δεν λεγεται εμπειρια, λεγεται επαναληψη λαθων...
Η επανάληψη λαθών έχει νόημα εφόσον θα μας οδηγοιύσε στο να μην επαναλαμβάναμε... τα ίδια.:wink:
 

Μηνύματα
5.512
Reaction score
9.649
Γι αυτο και μελεταω καλα την θεωρια, τις εμπειριες αλλων, και τον εαυτο μου πριν κανω καποια κινηση.

Για να μεινω "απειρος"
Πάρε όμως ένα σαμπ τουλάχιστον για να μην μείνεις και "αμπασος"
:lolsign::lolsign:
 





Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.801
Reaction score
33.223
Οι γηραιοι που εχουν μαζεψει εμπειρια και πορους αποφαινονται οτι ειναι φυσικοτερο το στερεο και πιο αποδεκτο στον εγκεφαλο τους , θα ελεγα στην ανθρωπινη φυση τους.

Ισως δε διακατεχονται απο σαδιστικες τασεις.

Ισως τελικα εσεις ειστε νεοι με εξελιγμενα μυαλα και εξωγηινη φυση.

Who knows! :p
Τα ίδια έλεγαν όταν εμφανίστηκε το στέρεο. Και η σχετικά εύκολη επικράτησή του οφείλεται όχι μόνο στη σαφή ανωτερότητά του απέναντι στο μόνο, αλλά και στο ότι η οικονομική επιβάρυνση ήταν σχετικά μικρή, πολύ μικρότερη από αυτήν του ιμέρσιβ.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.827
Reaction score
22.685
Καλά ρε Κώστα, πότε το άκουσες όλο???;)
Να το ακούσω όλο, γιατί! Έβλεπα τον κέρσορα στο cubase και πήγαινα το βίντεο μπρος - πίσω. Όλο; Στην εποχή του Youtube;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.972
Reaction score
59.727
Κλασικό παράδειγμα, πώς μπορείς να κάνεις ένα καλό take, και μετά να του βγάλεις τα μάτια.
Το είδα και το άκουσα όλο... Όσες μέθοδοι μεταχειρίζεται έχουν περιγραφεί στο παρόν forum σε σχετικά τεχνικά θέματα... Αυτό θα έπρεπε να το παρακολουθήσουν όσοι μας ζαλίζουν περί δικαναλικής αγνότητας στο αυθεντικό σήμα...

Άσε δε που περνάνε την αρχική σύλληψη από την ΄΄αλυσίδα΄΄ EQ , προσομοιωτές λυχνιακών αρμονικών , συμπιεστές κι επεκτάσεις πλάτους στην ηχητική σκηνή οπότε είναι ν'απορεί κανείς γιατί θα έπρεπε ο τελικός χρήστης να το περνούσε και αυτός με τη σειρά του από συσκευές και παρελκόμενα που θα επαύξαναν τέτοιες δράσεις. :sneaky:
 

Μηνύματα
1.778
Reaction score
1.907
Το είδα και το άκουσα όλο... Όσες μέθοδοι μεταχειρίζεται έχουν περιγραφεί στο παρόν forum σε σχετικά τεχνικά θέματα... Αυτό θα έπρεπε να το παρακολουθήσουν όσοι μας ζαλίζουν περί δικαναλικής αγνότητας στο αυθεντικό σήμα...

Άσε δε που περνάνε την αρχική σύλληψη από την ΄΄αλυσίδα΄΄ EQ , προσομοιωτές λυχνιακών αρμονικών , συμπιεστές κι επεκτάσεις πλάτους στην ηχητική σκηνή οπότε είναι ν'απορεί κανείς γιατί θα έπρεπε ο τελικός χρήστης να το περνούσε και αυτός με τη σειρά του από συσκευές και παρελκόμενα που θα επαύξαναν τέτοιες δράσεις. :sneaky:
Εντάξει τι περίμενες … audiophile εγγραφή σε μπουζούκι ; Τον ενοχλούσε η χορδιλα είπε ο άνθρωπος 🥲
 

Μηνύματα
5.512
Reaction score
9.649
Πως το βλέπετε για πολυκάναλο?
Χαρμπεθ, ενεργό, class D, 4,5 ίντσες, χρωματιστό, 3750 το ζευγάρι :tongue:
1750867018813.jpeg
 

Μηνύματα
18.799
Reaction score
22.498
Ο δόκιμος τρόπος ν'ακούσεις πέραν πάσης αμφιβολίας όλες τις εγκλίσεις σε μια άρτια δικαναλική παραγωγή είναι να καθόσουν ακριβώς στη θέση του ηχητικού μηχανικού στο δωμάτιο επισκόπησης βάζοντάς σου αυτός να έπαιζε το τελειωτικό αρχείο. Οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες σε δικούς μας χώρους και setup θα έχουν κάποιο βαθμό απόκλισης στην επαναληπτικότητα ως προς την άποψη του υπευθύνου για δεδομένη παραγωγή. Τέτοια φαινόμενα ισχύουν σε πολύ μικρότερο βαθμό για ορθά εγκατεστημένα immersive setup χάρη στην επεξεργασία objects που ξεφεύγει από τις παραδοσιακές διαδικασίες παραγωγής. Όπως σημειώθηκε προηγουμένως οι δοκιμές δεν βλάπτουν το χόμπι παρά μόνο οι προκαταλήψεις.


Έχω εξηγήσει ότι είναι θέμα χαρακτήρα , μου αρέσουν οι εναλλαγές αλλά σε ουσιαστικές παραμέτρους αντί κάποιων παραδοσιακών που έχω απαρνηθεί.
Δεν ξέρω τι σχέση έχουν αυτά που αναφέρεις για την πολυκαναλική μίξη και εγγραφή με αυτά που λέμε. Μάλλον θέλεις να πεις κάτι καλό για αυτήν ... έτσι για να το πείς.

Ο μηχανικός ήχου όταν κάνει την μίξη και παιρνει τις όποιες αποφάσεις του, φροντιζει να ακούγονται αυτές σε ένα αρκετά καλό (μεγάλο) εύρος απόστασης καλά. Συνήθως απο εκεί που ακούει αυτός και μέχρι και 3 μέτρα (ισως και παραπάνω ... ανάλογα).

Η πολυκαναλική μίξη δεν γνωρίζω τι ακριβώς κάνουνε αλλά το κέρδος της σε μουσικό περιεχόμενο είναι ο χώρος που δημιουργεί για τα όργανα με τα γνωστά πελονεκτήματα (εάν πει να τα εκμεταλλευτεί πάλι σωστά). Οι άλλες όλες αρχές της ακουστικής (ψυχοακουστικης) και της μίξης απο το δικάναλο δεν αλλάζουν.

Τα objects απο αυτά που ξέρω είναι περισσότερο για να δημιουργείς και να τα αφιερώνεις σε διάφορους ήχους εφέ. Αλλιώς πας με τα κανάλια beds. Αυτά όσον αφορά την μουσική.

Ακόμη και live να μιλήσουμε αυτό θα εβλεπα την χρησιμότητα του σε ένα θέατρο μουσικής παραγωγής broadway style ή οπερέτας - με μικροφωνική πάντα - που θες να αποτυπώσεις (και ηχητικά) τις κινήσεις των ηθοποιών - μουσικών καλύτερα (όχι φυσικότερα κατ΄ ανάγκη) εντός της σκηνής, διάφορους ήχους όπως το ανοιγμα μιας πόρτας που βρίσκεται σε ορισμένο σημείο της σκηνής και διάφορα άλλα τέτοια (και όχι σε συναυλίες των Μετάλικα ή των Γκορίλαζ εκτός εάν το γυρίσανε απο πάνκ σε ηλεκτρονικά όργανα , όπως και κάνανε ... οπότε και δεν είναι τυχαίο που σε αυτό διαλέξανε να κάνουν την ιμμερσιβ παρουσιάση τους).

Πιθανολογώ ότι παρόλο τις περισσότερες δυνατότητες που μπορεί να δίνει ως τεχνικά εργαλεία στον μηχανικό εκτός ότι είναι και πολύ λίγες σε αριθμό , εκτός και ότι η γνώση μίξης για αυτές δεν έχουν τόσο εμπειρικά αποκτηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό συγκριτικά με την εμπειρία δεκαετιών που έχει το δικάναλο ..... και απο αυτές τις λίγες πάλι πολύ μικρότερο ποσοστό - απο ότι λέει η θεωρητική προσέγγιση του μυαλού των audio enthusiasts απο αυτές τι θα "έπρεπε" ή θα "όφειλε" να είναι καλές καθώς το μυαλό τους για κάποιο λόγο θεωρεί ότι όλα αυτά τα δημιουργούν ως δια μαγείας η τεχνολογική δυνατότητα και μόνο και όχι ο άνθρωπος και οι επιλογές του ή πως χρησιμοποιεί αυτές τις δυνατότητες - θα είναι καλές. Και όσες είναι, πάλι θα είναι καλές απο κάποιον που πρίν μιξαρε σε δικαναλο και γνωρίζει τι και που να κάνει τι. Επίσης όπως και στη δικάναλη εγγραφή η μεγάλη σημασία και το καλύτερο αποτέλεσμα (και σκοπός) είναι να έχει ήδη επιτευχθεί το καλό αποτέλεσμα ήδη απο την ηχοληψία.

Κανένα κακό στο να πειραματίζεται κανείς. Ούτε καν να αλλάζει κατά το δικό του γούστο την μουσικής έκφραση όπως την θέλει. Εξάλλου για αυτό πρόσφατα με πόστ μου αλλού, σας (σου) έκανα όλόκληρο "κηρυγμα" για αυτό. Στο σημείο να σε ρωτάω πως πιθανώς θα μπορούσα να αυξήσω το sustain στις χαμηλές συχνότητες όπως σε μια αίθουσα κλασικής χωρίς να αυξάνονται τα στάσιμα. Εξάλλου τότε γίνεσαι εσύ ο παραγωγός και μαέστρος ακόμη. Με ποιό δικάιωμα θα έκανα τέτοια παρατήρηση ή κριτική ; Απλώς άλλο αυτό και άλλο η αντικειμενικότητα πουεσείς οι ίδιοι συνεχώς ευαγγελίζεστε και αντίθετα εσεις μου κάνατε παρατήρηση ότι πρέπει να ακολουθώ ή εσείς ακολουθείτε ...όταν τα έγραφα.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.274
Reaction score
15.414
Οσο για τον @Bhutia ευφυης και διαβασμενος και εμπειρος, δεν υπαρχει καμια αφμισβητηση, αλλα οπως ειναι εμφανες ακομα ασχολειται με το δικαναλο
Μπα δε νομιζω μαλλον εχει προσχωρησει στους πολυκαναλους :)
Και εμεις οι καψερες οι δικαναλες :boast:ειμαστε μονοι και ερημοι:wink:
 




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • loggeo
    Projectors
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.596
Μηνύματα
3.018.993
Members
38.472
Νεότερο μέλος
nickger
Top