Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.058
Βλέπουμε συνεχώς.

Το καινούριο flash είναι καλό, δες το.
 



Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Α μολις ειδα οτι δεν την εχει στην imax την καινουρια.


Σκληρος..
Σημείωσε ότι τα ηχεία όσα και να είναι μπορούν να εξαφανιστούν στον χώρο 🤣
Ενώ τα σώματα καλοριφέρ όχι, ειδικά εάν τα έχεις μπροστά στην μάπα σου :tongue:
 

Μηνύματα
1.818
Reaction score
1.972
Σημείωσε ότι τα ηχεία όσα και να είναι μπορούν να εξαφανιστούν στον χώρο 🤣
Ενώ τα σώματα καλοριφέρ όχι, ειδικά εάν τα έχεις μπροστά στην μάπα σου :tongue:
Σε ποια σωματα καλοριφερ αναφερεσαι;
 

Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Σε ποια σωματα καλοριφερ αναφερεσαι;
Αναφέρομαι σε όλους αυτούς που τους απασχολεί η διακόσμηση και το περιβάλλον, ενώ δεν το έχουν σπουδάσει το θέμα και νομίζουν ότι θα χαλάσει το φενγκ σουι εάν προσθέσεις 2 ηχεία πίσω στον τοίχο ενώ έχουν κάνει τέρατα.
 

Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Σήμερα που έχω χρόνο και όρεξη λέω να γράψω μερικά πραγματάκια. :D
Μ αρέσει γενικά να σας πειράζω και να μην είμαι ευχάριστος. Ο καθένας στο τέλος θέτει προτεραιότητες και κάνει τις επιλογές του. Κανένα πρόβλημα. Ασχέτως τι θα υλοποιήσει στον χώρο του θεωρώ πως είναι σωστό να ενημερώνεται για νέες τεχνολογίες και να είναι ανοικτός στο καινούργιο.
Βασικα όλοι εδώ μέσα έχουμε ως προτεραιότητα τον ηχο και την ποιότητα αυτού, διαφορετικά δεν θα ψάχναμε αναβαθμίσεις και δεν θα κάναμε θυσίες για το χόμπι δηλαδή την τον ηχο.
Επομένως ο ήχος και η ποιότητα αυτού αποτελεί προτεραιότητα.
Σαφώς και υπάρχουν και άλλα κριτήρια όπως το περιβάλλον στο οποίο ακούμε μουσική κάποιες ώρες.
Εμενα για παράδειγμα με ευχαριστεί να κάνω το πρωί του Σαββάτου το καφεδάκι μου και να ακουσω μουσική με το ήλιο να περνάει μέσα από τα παράθυρα χαζεύοντας και την θέα.
Μπορούμε να μιλήσουμε για αρχιτεκτονική και διακόσμηση αλλά δεν είναι το βασικό ζητούμενο.
Επειδή όμως πρώτιστα μας ενδιαφέρει ο ήχος, ας σκεφτούμε πως θα ξοδευαμε τα 20.000 ευρώ σε ηχεία και φροντίδα του χώρου. Θα ήταν καλύτερα να αγοράζαμε 2 ηχεία των 20.000 ή θα ήταν προτιμότερο να περνάμε και 2 σαμπς με αυτά ή ακόμη και να τοποθετούσαμε μερικά πάνελ στους τοίχους?
Μήπως θα ήταν προτιμότερο να φτιάξουμε κάτι που να το απολαμβάνουν περισσότερα άτομα στο σπίτι και όχι κάτι αποκλειστικά για εμάς και μόνον? Μήπως και κάτι για να απολαμβανουμε όχι μόνον μουσική αλλά και ταινίες και αθλητικά γεγονότα?
 
Last edited:


Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Δε τους νοιάζει τους υπόλοιπους η τρέλα που κουβαλάμε.
Δεν μιλάω για τους υπόλοιπους, για μας μιλάω, τι πραγματικά μας ενδιαφέρει και πως θα φτάσουμε εκεί που θέλουμε.
 

Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Για να το αναπτύξω και λίγο παραπάνω. Ακόμη και πολλά λεφτά να είχα και πολλούς χώρους σαν τον Μπούτχια :tongue:δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα έφτιαχνα αποκλειστικό χώρο ντεντικειτιντ 😀
Μ αρέσει να απολαμβάνω το πολυκαναλο μου στο καθιστικό γνωρίζοντας όμως ότι ένας αποκλειστικός χώρος θα είχε καλύτερο ήχο. Δεν θα προσπαθούσα να τους πείσω οτι ό ηχος μου στο καθιστικό είναι καλύτερος γιατί δεν είναι απλά, εκτός εάν έχουν κάνει μαλακιες, όχι απίθανο 🤣
 

Μηνύματα
428
Reaction score
716
2 είναι τα θέματα προς συζήτηση.
Ο ήχος και το περιβάλλον στο οποίο ακούμε.
Μπορούμε να ξεκινήσουμεε τον ηχο αρχικά και να επικεντρωθουμε στα ηχεία και τον χώρο που στην ουσία επιρρεαζουν σε μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα και ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα μπάτζετ της τάξεως των 20.000 ευρώ.
1.ολα για ένα ηχείο
2.για ένα ηχειο και σαμπ
3..ολα για 2 ηχεία
4.ολα για 2 ηχεία και σαμπ
3.ολα για σαραουντ σεταπ 5. 1 ηχειων
4.ολα για πολυκάναλο 9.1 ηχειων
Σε αυτες τις επιλογές προσθέστε και την επιλογη με ή χωρίς παθητική φροντίδα.

Εγω θα επέλεγα πολυκαναλο 9.1 με σαμπς και παθητική φροντίδα.

Μπορούμε βέβαια να το επεκτεινουμε. Πόση ποιότητα και για πόσα μέλη, πόση απολαυση και για πόσους. Unlimited Entertainment ή κάτι άλλο?

Μπορούμε μετά να να περάσουμε και στο τσίρκο. Θέρμανση δαπέδου, σκρινια, σεμεδακια, θέα, ακουστική, ηχομόνωση, θερμομόνωση,μπουχαρες, πίνακες και να δούμε τι ακριβώς σημαίνει τσίρκο
Τα θέματα είναι πολλά και με διαφορετική βαρύτητα για τον καθένα.
Ας μην προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τις ζωές μας και να τις βάλουμε σε καλούπια με συγκεκριμένες επιλογές. Σε κάποιους ταιριάζει αυτή η οπτική, σε κάποιους όχι.
Η απόλυτη αναπαραγωγή που αναζητάς εσύ μπορεί να μην έχει την ίδια σημασία για κάποιον άλλο. Αν σε ευχαριστεί εσένα, κανένα πρόβλημα. Για πολλούς όμως είναι αδιάφορα, ή τέλος πάντων ήσσονος σημασίας. Και το τσίρκο, υποκειμενικό είναι. Εγώ μπορεί να γουστάρω σκρίνια και σεμεδάκια στο σπίτι μου. Θα δώσω σε κανέναν λογαριασμό;
 

Μηνύματα
18.854
Reaction score
22.617
Για να το αναπτύξω και λίγο παραπάνω. Ακόμη και πολλά λεφτά να είχα και πολλούς χώρους σαν τον Μπούτχια :tongue:δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα έφτιαχνα αποκλειστικό χώρο ντεντικειτιντ 😀
Μ αρέσει να απολαμβάνω το πολυκαναλο μου στο καθιστικό γνωρίζοντας όμως ότι ένας αποκλειστικός χώρος θα είχε καλύτερο ήχο. Δεν θα προσπαθούσα να τους πείσω οτι ό ηχος μου στο καθιστικό είναι καλύτερος γιατί δεν είναι απλά, εκτός εάν έχουν κάνει μαλακιες, όχι απίθανο 🤣
Εάν θεωρήσουμε (και έτσι είναι) ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο πάμε σε πολυκάναλο έχει πολυ μεγάλη ανάγκη (ουσιώδη όχι αστεία τώρα) την ύπαρξη ενος όχι μόνο dedicated αλλά και καλά σχεδιασμένου dedicated χώρου με εκτενή - όχι τα αστεία που βλεπουμε ακόμη και σε αυτούς - ηχητική απορρόφηση, το στήσιμο ενός πολυκάναλου συστήματος σε σαλονι με ασσυμετρίες, ανοίγματα δεξιά και αρσιτερά, 2.80 ταβάνια, βάλαμε και δύο τρία απορροφητικά ντιζαινάτα και δυο τρείς μόνο "μπασοπαγίδες" για να δικαιολογήσουμε ότι επιλέξαμε το πολυκάναλο κια αυτό δήθεν αποδίδει έστω και το minimum των δυνατοτήτων του ..... η επιλογή σου δεν θα έπρεπε να είναι πολυκάναλο. Χωρίς αυτά η επιδιωκόμεη απόδοση που το πολυκάναλο μπορεί να αποφέρει και τα πλεονεκτήματα του είναι μικρή. Και αυτό είναι μόνο ένας παράγοντας που αφορά μάλιστα μόνο τεχνική αναγκαιότητα και δεν αφορά την επιδίωξη του ποιού χώρου την ηχητική υπογραφή θες να αναπαράξεις και γιατί που σε έκανε να πας σε αυτό in the first place.

Τα υπόλοιπα είναι για να συζητάμε. Το οτι συζητάμε για ένα θέμα που στην ουσία και πραγματικότητα δεν υπάρχει και δεν εξυπηρετείται ως σκοπός .... μπορούμε να συζητάμε επ άπειρον και όλοι (και αυτοί που υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο λειτουργεί και αυτοί που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργεί) να έχουν δίκιο. Αυτό συμβαίνει όταν συζητάς για κάτι που δεν υπάρχει και είναι μια υπόθεση που κάνεις ότι υπάρχει. Για αυτό δεν βγαίνει άκρη με την συζήτηση. Γιατί η αρχική υπόθεση είναι συνήθως wishful thinking παρουσιαζόμενη ως πραγματικότητα.
 
Last edited:



Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Εάν θεωρήσουμε (και έτσι είναι) ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο πάμε σε πολυκάναλο έχει πολυ μεγάλη ανάγκη (ουσιώδη όχι αστεία τώρα) την ύπαρξη ενος όχι μόνο dedicated αλλά και καλά σχεδιασμένου dedicated χώρου με εκτενή - όχι τα αστεία που βλεπουμε ακόμη και σε αυτούς - ηχητική απορρόφηση, το στήσιμο ενός πολυκάναλου συστήματος σε σαλονι με ασσυμετρίες, ανοίγματα δεξιά και αρσιτερά, 2.80 ταβάνια, βάλαμε και δύο τρία απορροφητικά ντιζαινάτα και δυο τρείς μόνο "μπασοπαγίδες" για να δικαιολογήσουμε ότι επιλέξαμε το πολυκάναλο κια αυτό δήθεν αποδίδει έστω και το minimum των δυνατοτήτων του ..... η επιλογή σου δεν θα έπρεπε να είναι πολυκάναλο. Χωρίς αυτά η επιδιωκόμεη απόδοση που το πολυκάναλο μπορεί να αποφέρει και τα πλεονεκτήματα του είναι μικρή. Και αυτό είναι μόνο ένας παράγοντας που αφορά μάλιστα μόνο τεχνική αναγκαιότητα και δεν αφορά την επιδίωξη του ποιού χώρου την ηχητική υπογραφή θες να αναπαράξεις και γιατί που σε έκανε να πας σε αυτό in the first place.
Εάν ψάχνεις για το τοπ καλό είναι να κοιτάξεις προς στούντιο μεριά και θα διαπιστώσεις ότι ο χώρος λαμβάνεται πάντα υπόψιν.
Σου έχει εξηγήσει ο Μπουτχιας επιπλέον πως τα πολλαπλά σαμπς και ηχεία συμπεριφέρονται εντός οικιακού χώρου και τι πλεονεκτήματα παρουσιάζουν.
 

Μηνύματα
18.854
Reaction score
22.617
Εάν ψάχνεις για το τοπ καλό είναι να κοιτάξεις προς στούντιο μεριά και θα διαπιστώσεις ότι ο χώρος λαμβάνεται πάντα υπόψιν.
Σου έχει εξηγήσει ο Μπουτχιας επιπλέον πως τα πολλαπλά σαμπς και ηχεία συμπεριφέρονται εντός οικιακού χώρου και τι πλεονεκτήματα παρουσιάζουν.
Υπάρχει τοπ και τοπ.

Το τοπ δεν λέει τίποτε σαν έκφραση εκτός απο το τόπι που παιζουν τα παιδιά ή το ξύδι Top.

Υπάρχει για κάθε format που επιλέγεις ένα μίνιμουμ συνθηκών που αυτό απαιτεί για να αποδώσει τα ελάχιστα αναμενόμενα και επιδιωκόμενα απο αυτό.

Αυτά που εξηγεί ο Bhutia ισχύουν για όλα τα format και εφαρμοζόμενα δίνουν την δυνατότητα να κλείσει η ψαλίδα μεταξύ τους.... ανάλογα και άλλων επιλογών - παραγόντων που μετά δεν έχουν σχέση με την ακουστική πλεόν του χώρου και τι περισσότερες επιλογές σου ανοίγονται αφού αυτός θα είχε πρώτα αντιμετωπιστεί.

Επίσης και απλώς είναι tailor made κάποιες αρχικές του παραδοχές ώστε να στηρίζουν (με σωστό τρόπο και σκεπτικό) την ελάχιστη αποδοση που θα μπορέσεις να πάρεις απο ένα πολυκαναλο σύστημα κάτω απο συγκεκριμένς και αναπόφευκτες συνθήκες. Οπότε σου λέει ...γιατί να μην το εκμεταλλευτείς. All that said πάλι διαφωνώ με την τάση του να υποτιμά την χρήση ακουστικής φροντίδας και δεν πιστεύω ότι έτσι όπως λέει εξασφαλίζεις καν το minimum του top απόδοσης ενος πουλυκαναλικού συστήματος και οι συγκεκριμένοι λόγοι που αυτό θα επιλεχθεί συγκρτικά με μια άλλη επιλογή.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που τους θεωρώ πιο σημαντικούς και κρύβονται στην αναγκαιότητα ενός καλά ακουτσικά σχεδιασμένου και μελετημένου χώρου που αποκλείει συνήθως απο την "εξίσωση" του. Όλα αυτά ... ακόμη και directivity εχουν δευτερεύουσα σημασία συγκρτικά με αυτόν , και έχουν κυριαρχήσει λανθασμένα ως πανάκεια. Οι λόγοι που έχουν κυριαρχήσει και έχει υπερτιμηθεί ο ρόλος τους (ιδίως απο την βιομηχανία του audio) είναι προφανής. Το ίδιο και η αναγκαία π.χ. ποιότητα ή και ίδιο μοντέλο και ίδιας μάρκας των δορυφορων που καλούνται να παιζουν την ambience κυρίως πληροφορία. Είναι ένας απλά καλός μπουσουλας για κάτι συγκεκριμένο που θες να επιτυχεις δεδομένων κάποιων (αποκλειόμενων άλλων επιλογών και επιδιώξεων) συνθηκών που εάν όμως θεωρήσουμε ότι τηρούνταν θα υπηρχε λιγότερο ανάγκη της ακολούθησης του δρόμου που προτείνει.
 
Last edited:


Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Υπάρχει τοπ και τοπ.

Το τοπ δεν λέει τίποτε σαν έκφραση εκτός απο το τόπι που παιζουν τα παιδιά ή το ξύδι Top.

Υπάρχει για κάθε format που επιλέγεις ένα μίνιμουμ συνθηκών που αυτό απαιτεί για να αποδώσει τα ελάχιστα αναμενόμενα και επιδιωκόμενα απο αυτό.

Αυτά που εξηγεί ο Bhutia ισχύουν για όλα τα format και εφαρμοζόμενα δίνουν την δυνατότητα να κλείσει η ψαλίδα μεταξύ τους.... ανάλογα και άλλων επιλογών - παραγόντων που μετά δεν έχουν σχέση με την ακουστική πλεόν του χώρου και τι περισσότερες επιλογές σου ανοίγονται αφού αυτός θα είχε πρώτα αντιμετωπιστεί.

Επίσης και απλώς είναι tailor made κάποιες αρχικές του παραδοχές ώστε να στηρίζουν (με σωστό τρόπο και σκεπτικό) την ελάχιστη αποδοση που θα μπορέσεις να πάρεις απο ένα πολυκαναλο σύστημα κάτω απο συγκεκριμένς και αναπόφευκτες συνθήκες. Οπότε σου λέει ...γιατί να μην το εκμεταλλευτείς. All that said πάλι διαφωνώ με την τάση του να υποτιμά την χρήση ακουστικής φροντίδας και δεν πιστεύω ότι έτσι όπως λέει εξασφαλίζεις καν το minimum του top απόδοσης ενος πουλυκαναλικού συστήματος και οι συγκεκριμένοι λόγοι που αυτό θα επιλεχθεί συγκρτικά με μια άλλη επιλογή.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που τους θεωρώ πιο σημαντικούς και κρύβονται στην αναγκαιότητα ενός καλά ακουτσικά σχεδιασμένου και μελετημένου χώρου που αποκλείει συνήθως απο την "εξίσωση" του. Όλα αυτά ... ακόμη και directivity εχουν δευτερεύουσα σημασία συγκρτικά με αυτόν , και έχουν κυριαρχήσει λανθασμένα ως πανάκεια. Οι λόγοι που έχουν κυριαρχήσει και έχει υπερτιμηθεί ο ρόλος τους (ιδίως απο την βιομηχανία του audio) είναι προφανής. Το ίδιο και η αναγκαία π.χ. ποιότητα ή και ίδιο μοντέλο και ίδιας μάρκας των δορυφορων που καλούνται να παιζουν την ambience κυρίως πληροφορία. Είναι ένας απλά καλός μπουσουλας για κάτι συγκεκριμένο που θες να επιτυχεις δεδομένων κάποιων (αποκλειόμενων άλλων επιλογών και επιδιώξεων) συνθηκών που εάν όμως θεωρήσουμε ότι τηρούνταν θα υπηρχε λιγότερο ανάγκη της ακολούθησης του δρόμου που προτείνει.
Δεν νομίζω ότι μπορείς να απαλλαγεις από όλα τα προβλήματα του χώρου μειώνοντας απλά την απόσταση ακρόασης.
Διότι εάν ήταν έτσι τότε η ακρόαση στο ένα μέτρο από τα ηχεία δεν θα είχε κάποια διαφορά είτε βρισκόσουν σε στούντιο είτε σε καθεδρικό
 
Last edited:

Μηνύματα
18.854
Reaction score
22.617
Δεν νομίζω ότι μπορείς να απαλλαγεις από όλα τα προβλήματα του χώρου μειώνοντας απλά την απόσταση ακρόασης.
Διάλεξε ..πότε θα μιλάς για top και πότε όχι. Eπίσης πότε αυτό το top που επιδιώκεις είαι σημαντικό και πάζον μεγάλο ρόλο στο επιδιωκόμενο συγκεκριμενο αποτέλεσμα που θέλουμε.

Το φάσμα κάτω απο 50 Hz όντως. Μέχρι εκεί και μεχρι ακόμη και 40 Hz όμως είναι δυνατόιν να αντιμετωπιστεί με παθητική - ακουστική φροντίδα ή επιλογή χώρου και κατάλληλων μίνιμουμ διαστασεων αυτού όπως και θέσης. Πάλι όχι για την χωρική πληροφορία που μέσα του διαθέτει αυτό το φάσμα - και είναι ο κυρίως επιδιωκόμενος λόγος για να πάει κάποιος σε πολυκάναλο (οσον αφορά την μουσική μόνο αναπαραγωγή μιλάμε) - αλλά για το κακό που ενδεχομένως θα κάνει στα ανώτερα φάσματα και αυτή δεν θα μπορεί να αναπαραχθεί καθαρά. Αλλά η χωρική πληροφορία ζει και αναπνέει στο πάνω των 50 Hz φάσμα. Μάλιστα η συμβολή του midbass σε αυτήν είναι πολυ μεγαλύτερη και θα την διάλεγα ως προτεραιότητα any time. Το να πομπάρεις τρομερή ενέργεια χαμηλού σε έναν χώρο μόνο και μόνο για να την κόψεις και να επιτυχεις ένα ισορροπημένο φάσμα τόσο χαμηλά (ή και για να αντιμετωπίσεις μόνο στην ουσία δυο modes) βοηθάει στο να έχεις επιπλέον και καλό απυθμενα χαμηλό .... όχι κατά ανάγκη (και δεν ξέρω και σε τι βαθμό όσον αφορά μόνο το θέμα της ανπαραγωγλης της χωρικής πληροφορία) εάν επέλεγες να πομπάρεις λιγότερη ενέργεια η οποία θα ήταν δυνατόν να αντιμετωπιστεί με παθητική μόνο φορντίδα. Πάλι θα είχες την χωρική πληροφορία.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.541
Reaction score
9.668
Διάλεξε ..πότε θα μιλάς για top και πότε όχι. Eπίσης πότε αυτό το top που επιδιώκεις είαι σημαντικό και πάζον μεγάλο ρόλο στο επιδιωκόμενο συγκεκριμενο αποτέλεσμα που θέλουμε.

Το φάσμα κάτω απο 50 Hz όντως. Μέχρι εκεί και μεχρι ακόμη και 40 Hz όμως είναι δυνατόιν να αντιμετωπιστεί με παθητική - ακουστική φροντίδα ή επιλογή χώρου και κατάλληλων μίνιμουμ διαστασεων αυτού όπως και θέσης. Πάλι όχι για την χωρική πληροφορία που μέσα του διαθέτει αυτό το φάσμα - και είναι ο κυρίως επιδιωκόμενος λόγος για να πάει κάποιος σε πολυκάναλο (οσον αφορά την μουσική μόνο αναπαραγωγή μιλάμε) - αλλά για το κακό που ενδεχομένως θα κάνει στα ανώτερα φάσματα και αυτή δεν θα μπορεί να αναπαραχθεί καθαρά. Αλλά η χωρική πληροφορία ζει και αναπνείει στο πάνω των 50 Hz φάσμα. Μάλιστα η συμβολή του midbass σε αυτήν είναι πολυ μεγαλύτερη και θα την διάλεγα ως προτεραιότητα any time.
Τα έχω πει 50 φορές ρε γαμωτο, πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να κάνω. Το τοπ ξεκινάει από την επιλογή του χώρου με ευνοϊκές διαστάσεις, τοποθέτηση των ηχειων στον χώρο, καλύτερα ελεύθερα στον χώρο σε μεγάλες αποστάσεις από τα τοιχωματικα όρια και παθητική φροντίδα. Μετά η κατάλληλη επιλογή ηχειων για την απόσταση ακρόασης και αναπαραγωγη των ειδώλων στις σωστές θέσεις, πιστό ηχόχρωμα και αποδοση της χωρικοτητας με την απαιτούμενη ομοιομορφία. Τέλος η χρήση ισοστάθμισης.
Τι να πω ρε μαμωτο, σε ανήλικα μιλάω? :tongue:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.631
Μηνύματα
3.020.549
Members
38.474
Νεότερο μέλος
NIKCOLOR
Top