Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Κάπου πήγα, κάτι είδα, κάτι έχω να σας πω
κείμενο : Νίκος Τσάδαρης
Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

Η -αναγκαία- μόδα για την προστασία του περιβάλλοντος, συνεχίζεται με αυξανόμενους ρυθμούς ακόμα και στην Ελλάδα που είναι ο ουραγός του πολιτισμένου κόσμου σε αυτή την… τάση. Πολύς ο λόγος φυσικά για τη ρύπανση που προκαλούν τα γιώταχί (για την άλλη, των λεωφορείων, των φορτηγών, των καυστήρων, των βιομηχανιών μέσα σε οικισμούς, των ανεξέλεγκτων χωματερών, κ.λπ. δε μιλάει κανείς…) και όλο περισσότεροι είναι οι καταναλωτές που ρίχνουν ματιές στο Πρίους, στο Σιβίκ, το Ινσάϊτ, τα Λέξους και τα άλλα υβριδικά που βρίσκονται καθ’ οδόν, υπολογίζοντας περισσότερο στα ευεργετήματα της κυβέρνησης απέναντι στο είδος και λιγότερο στην οικονομία κατανάλωσης/μείωση της ρύπανσης.
Από την άλλη η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων στα μεγάλα αστικά κέντρα εξακολουθεί να ισχύει, ενώ δεν είναι λίγα τα μοντέλα που δεν έρχονται στη χώρα μας επειδή η ποιότητα πετρελαίου που απαιτούν δε βρίσκεται (τουλάχιστον εύκολα) στα πρατήρια. Παράλληλα πυκνώνουν οι φωνές που ψιθυρίζουν ότι η απαγόρευση εξυπηρετεί κυρίως τις μεγάλες αδελφές των καυσίμων και λιγότερο τη διάσωση του περιβάλλοντος. Ας είναι.
Αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η πρόσφατη εμπειρία μας από το κορυφαίο μοντέλο της Μερσέντες, την S-Class, που πρόσφατα παρουσιάστηκε σε υβριδική έκδοση (λεπτομέρειες στους 4Τ Ιουλίου) με τον κωδικό 400 Hybrid, και τιμή κάτω από τις 90 χιλιάδες, κυρίως εξ αιτίας του ότι τα υβριδικά εξαιρούνται από το τέλος ταξινόμησης.
Οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα το κορυφαίο υβριδικό της ιστορικής φίρμας, σε αούτομπαν και σε δύσκολους επαρχιακούς δρόμους στο Μέλανα Δρυμό, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μια υπεράνω κριτικής λίμο, της οποίας όμως ο κινητήρας μοιάζει με φιμωμένος, παρά τους 299 ίππους συνολικής απόδοσης βενζινοκινητήρα (3,5 λτ) και ηλεκτροκινητήρα. Ακόμα και την ώρα που το πεντάλ ήταν στο πάτωμα απορροφώντας όλες τις δυνατότητες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και την αποθηκευμένη ενέργεια στον Η/Κ (με την κατανάλωση βενζίνης στα κόκκινα φυσικά) οι από στάση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις έμοιαζαν… slow motion αναλογικά με την κατηγορία του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση -στους ράθυμους ρυθμούς που τελικά επέβαλλε αυτή η “απροθυμία” του υβριδικού- έπιασε τα 10,5 λτ/100 χλμ διαδρομής, κάτι που σε πρώτο χρόνο έδινε συγχωροχάρτι στη “νωχελικότητα” ειδικά συνυπολογίζοντας τα 186 γρ εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο (η μικρότερη της κορυφαίας κατηγορίας).
Όλα θα ήταν καλά και άγια αν στη συνέχεια της ημερίδας για την S Class του 2009 δεν είχαμε τη φαεινή ιδέα να οδηγήσουμε την πετρελαιοκίνητη 450 CDi. Από την πρώτη κιόλας στιγμή μείναμε με το στόμα ανοικτό και τις πλάτες κολλημένες στα αεριζόμενα πολυρυθμιζόμενα ανάλογα με τις περιστάσεις καθίσματα. Παναγία μου… Τι πύραυλος είναι αυτός;! Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις τα 75 κιλά ροπής εκτόξευαν τους 2 τόνους του αμαξώματος σαν βέλος και το επτατάχυτο κιβώτιο έμοιαζε… απάτη αφού οι αλλαγές κρίνονταν άχρηστες ακόμα και από τις θέσεις 6 ή 7. Σε όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους (και του θορύβου συμπεριλαμβανομένου) η ντιζελοκίνητη S Class δεν υστερούσε πουθενά, ενώ στο τέλος της διαδρομής (που αυτή τη φορά έγινε πολύ πιο γρήγορα) η μέση κατανάλωση στο ηλεκτρονικό ταμπλό μόλις που ξεπερνούσε τα 10 λίτρα (για την ακρίβεια 10.1).
Εύλογα λοιπόν τέθηκε το ερώτημα στη συνέχεια. Γιατί σώνει και καλά υβριδική τεχνολογία (που ακόμα και σήμερα βρίσκεται στα πρώτα της βήματα) και όχι ντιζελοκινητήρες, η εξέλιξη των οποίων είναι στο ζενίθ. Ακόμα και οι εκπομπές ρύπων είναι πολύ κοντά, ενώ δεν τίθεται θέμα σύγκρισης στις επιδόσεις, την ώρα που η κατανάλωση είναι παρεμφερής, ή μάλλον υπέρ του ντίζελ ειδικά στις μετακινήσεις έξω από τις πόλεις. Επιπλέον οι πετρελαιοκινητήρες έχουν σαφώς μεγαλύτερη διάρκεια από αυτούς της βενζίνης, ενώ όλα τα πολύπλοκα συστήματα που εφαρμόζονται στα υβριδικά σίγουρα θα είναι ένας ακόμα πονοκέφαλος στη συντήρηση.
Θα μου πείτε πως οι απαλλαγές και τα προνόμια που απολαμβάνουν στη χώρα μας τα υβριδικά, γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ τους και έτσι είναι, αλλά εδώ πρέπει να υποβάλλουμε ένα ακόμα ερώτημα:
Είναι σωστό αυτό, ή μήπως η κυβέρνηση πρέπει να το ξαναδεί το θέμα, όχι τόσο στην κατεύθυνση της επιβολής ΤΤ και τελών κυκλοφορίας στα υβριδικά, αλλά στην ταχύτατη δρομολόγηση των διαδικασιών που θα επιτρέψει σε όλους τους πολίτες της χώρας να διαλέξουν ένα σχεδόν εξίσου οικονομικό και με μειωμένη ρύπανση αυτοκίνητο, από τη σαφώς μεγαλύτερη (σε σχέση με τα υβριδικά) γκάμα των πετρελαιοκίνητων;
Τι να λέει άραγε ο κ. υπουργός ΠΕΧΩΔΕ (κατά τις φήμες βασική τροχοπέδη της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα); Του έχουν πει για τα προσόντα των σύγχρονων ντιζελοκινητήρων ή μήπως την ώρα που του το έλεγαν έμεινε από μπαταρίες το ακουστικό;…
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

στου κουφού την πόρτα....

όταν κάποτε ξυπνήσουν οι αρμόδιοι, θα απαγορεύσουν τους βενζινοκινητήρες και θα κάνουν υποχρεωτικούς τους ντιζελοκινητήρες.

αλλά το ξυπνητήρι χάλασε, ο ύπνος είναι βαθύς...

και βλέπουν και κάτι όνειρα τρελά....
 

Μηνύματα
10.433
Reaction score
4.917
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Το 2011 ...αν συνεχιστεί η ντηζελοαπαγόρευση οι αρμόδιες αρχές θα βρεθούν σε σοβαρό δίλημα κατάταξης! Την χρονιά εκείνη προβλέπεται να κυκλοφορήσει το citroen ds5 που θα ειναι ενα επαναστατικό αυτοκίνητο καθώς θα διαθέτει τετρακίνηση με τους 2 τροχούς να κινούνται απο ηλεκτροκινητήρα και τους άλλους 2 απο κινητήρα ντήζελ (υπόσχονται κατανάλωση 4.2 λιτρα ανα 100 χιλιόμετρα για αυτοκίνητο 1500-1600 κιλών, 200 ίππων συνολικά και μήκους στα 4.8μ). Θα καταταγεί άραγε στα υβριδικά (που θα μπαινουν ελεύθερα και στον δακτύλιο) ή στα ...ντηζελ που δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορήσουν σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη; Εκτός απο αυτό ακούγονται και για άλλα υβριδικά με βασικό κινητήρα ντήζελ και μαλιστα απο αξιοσέβαστες και ιδιαίτερα δημοφιλείς στους βουλευτάς γερμανικές εταιρείες....
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.159
Reaction score
23.473
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

(...)
Εύλογα λοιπόν τέθηκε το ερώτημα στη συνέχεια. Γιατί σώνει και καλά υβριδική τεχνολογία (που ακόμα και σήμερα βρίσκεται στα πρώτα της βήματα) και όχι ντιζελοκινητήρες,
Γέρασε και ο Τσάδαρης. Αν είχαν όλοι τα δικά του μυαλά, θα ήμασταν ακόμα στις σπηλιές...

Πάντως, κατά πρώτον, ο τυπικός κάτοχος μιας ες κλάσσε ΔΕΝ πήρε αυτό το αυτοκίνητο για να του πηγαίνει το στομάχι στην πλάτη. Δεύτερον, ο τυπικός κάτοχος ενός τέτοιου αυτοκινήτου έχει όλη την οικονομική άνεση να πάρει και ένα MX5 για παιχνίδι και ημερήσιες βολτίτσες και γκάζια. Τρίτον, και κυριότερον, η ίδια η δομή του υβριδικού κινητήρα επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης του τμήματος εσωτερικής καύσης.
 

Μηνύματα
1.266
Reaction score
0
πετρελαιο και ξερο ψωμι.Οικονομια,απιστευτη ροπη ανα πασα στιγμη και τεραστια οικονομια.Δεν ειναι τυχαιο που σε ολες τις ευρωπαικες χωρες τα αμαξια με πετρελαιο ειναι η πλειοψηφια του συνολου.Μονο εδω στην ελλαδα εχουμε συνδιασει το πετρελαιο με τα ταξι πχ που μαρσαρουν και κανεις κανα τεταρτο να βρεις το φως σου απο το ντουμανι που εχουν αφησει...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Γέρασε και ο Τσάδαρης. Αν είχαν όλοι τα δικά του μυαλά, θα ήμασταν ακόμα στις σπηλιές...

Πάντως, κατά πρώτον, ο τυπικός κάτοχος μιας ες κλάσσε ΔΕΝ πήρε αυτό το αυτοκίνητο για να του πηγαίνει το στομάχι στην πλάτη. Δεύτερον, ο τυπικός κάτοχος ενός τέτοιου αυτοκινήτου έχει όλη την οικονομική άνεση να πάρει και ένα MX5 για παιχνίδι και ημερήσιες βολτίτσες και γκάζια. Τρίτον, και κυριότερον, η ίδια η δομή του υβριδικού κινητήρα επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης του τμήματος εσωτερικής καύσης.
είσαι λάθος και εκτός θέματος. :141:

Αν είχαν όλοι τα μυαλά του Τσάδαρη θα ήμασταν φούλ στο ντίζελ, όπως σε όλες τις μεγαλουπόλεις στη Γαλλία, με ρύπους ασύγκριτα χαμηλότερους σε σχέση με τα δικά μας καμώματα σε Αθήνα - Θεσ/νίκη, ενώ οι βενζινάδες θα είχαν 50% μείωση εσόδων λόγω μισής κατανάλωσης καυσίμου.

Η "μεγιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης του τμήματος εσωτερικής καύσης του υβριδικού κινητήρα" είναι μεν "ίσως" σωστό, αλλά χέστηκα. Στην πράξη τα υβριδικά prius και lexus καταναλώνουν περισσότερα λίτρα καυσίμου σε σχέση με ένα ντιζελοκινητήρα, άσε που τα προβλήματα των μπαταριών δεν αργούν να βγουν στη φόρα.

Οπότε στην πράξη ο ντιζελοκινητήρας είναι πιο οικολογικός από υβρίδια βενζίνης-ηλεκτρισμού.

Η απόλυτη οικολογική λύση είναι με κινητήρες υδρογόνου, μηδέν ρύπους και χαμηλές καταναλώσεις, αλλά δε το βλέπω...
Την ίδια τύχη θα έχει με το υγραέριο, κανείς δε το προωθεί, αναρρωτιέμαι γιατί...:143:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Συγκριτικές τιμές:

Audi A4 Sedan 3.0 TDI quattro 52000 e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 240/4400
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 50.9/1500
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 173
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 6.3
Αστικός Κύκλος (λίτρα/100 χλμ.) 9.4

Audi A4 Sedan 3.2 FSI quattro 50000 e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 265/6500
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 33.6/3000
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 213
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 6.2
Αστικός Κύκλος (λίτρα/100 χλμ.) 13.0


Toyota Prius Prius 1.5 30000e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 113/5700
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 11.7/4000
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 104
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 10.9
Εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.) 4.2


Alfa Romeo Mi.To Mi.To 1.6 JTD 21000e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 120/3750
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 32.6/1750
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 126
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 198
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 9.9
Εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.) 4.1



Audi A3 Sportback 1.9 25000e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 105/4000
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 25.5/1900
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 127
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 187
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 11.7
Εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.) 4.0


Audi A3 Sportback 2.0 TDI

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 140/4200
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 32.6/1750
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 134
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 207
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 9.6
Εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.) 4.2


BMW Σειρά 1 3d 118d 28000e

Ισχύς (ίπποι) / σ.α.λ. 143/4000
Ροπή (Kgm)/ σ.α.λ. 30.6/1750
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα) 8.9
Εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.) 4.0


και η λίστα είναι ατελείωτη! Οι ντιζελοκινητήρες έχουν χαμηλότερη κατανάλωση από το Toyota Prius και περισσότερη ισχύ, σε χαμηλότερο κοστολόγιο! Άσε που η μετρημένη μέση κατανάλωση του Toyota Prius από φίλο μου που το έχει, είναι σταθερά πάνω από 8,5 λίτρα στα 100, κι άσε τι λεν στο προσπέκτους....

άμα δεις και τον μικρό ντιζελοκινητήρα ακόμα και του παλιού φορντ φιέστα θα πάθεις πλάκα με την κατανάλωσή του (ο καινούριος είναιακόμη καλύτερος!)! Δες και του σμαρτ, το ντίζελ να γελάσεις... ακόμα και το γρήγορο ντίζελ, δε παίζεται...
 

Μηνύματα
3.143
Reaction score
0
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Γιατί όμως αναφέρονται μόνο οι καταναλώσεις εκτός πόλης; Εντός πόλης που οι ταχύτητες είναι μικρές και μπορεί να δουλέψει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας τα υβριδικά νομίζω ότι πλεονεκτούν και όσο περνάει ο καιρός και εξελίσσονται θα πλεονεκτούν περισσότερο.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Στην Ευρώπη όλοι κυκλοφορούν με πετρελαιοκίνητα ΙΧ. Ως προς τη βενζίνη, με τους τελευταίους πετρελαιοκινητήρες πετυχαίνεις τρομερή οικονομία καυσίμου (μπορεί να κάνεις ακόμη και 1.5 φορές περισσότερα χιλιόμετρα με την ίδια χωρητικότητα ρεζερβουάρ). Φανταστικές επιδόσεις (διπλάσια ροπή). Χαμηλές εκπομπές ρύπων. Πολύ σπάνια βλέπει κάποιος βενζινοκίνητο και αυτό στα πολύ μικρά κυβικά.

Στην Ελλάδα θα πάμε από τον πρωτόγονο βενζινοκινητήρα κατευθείαν στην υβριδική τεχνολογία (μπορεί και στην αντιβαρύτητα).

Όπως, η ποιότητα του πετρελαίου στην Ελλάδα είναι για τα κλάμματα. Ρίχνουν μέσα νέφτι και ότι άλλο βρουν.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

μαλλον τα υβριδικα υπερτερουν μονο στην θεωρια ενω εχουν δρομο ακομα

μεχρι να φτασουν σε εξελιξη τα diesel.

αν και ο συνδυασμος πετρελαιου-ρευματος θα ειναι μαλλον το καλυτερο.
 

Μηνύματα
17.064
Reaction score
5.219
Άντε να δούμε.

Όσι κι αν θέλω να πάρω υβριδικό λόγω οικολογικής συνείδησης μ'αυτά που διαβάζω το σκέφτομαι...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Γιατί όμως αναφέρονται μόνο οι καταναλώσεις εκτός πόλης; Εντός πόλης που οι ταχύτητες είναι μικρές και μπορεί να δουλέψει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας τα υβριδικά νομίζω ότι πλεονεκτούν και όσο περνάει ο καιρός και εξελίσσονται θα πλεονεκτούν περισσότερο.
όσο περνάει ο καιρός, ναι. μέχρι να περάσει όμως, που μπορεί εμείς να έχουμε αποδημήσει, το πετρέλαιο είναι προτιμώτερο.

πχ για την πόλη, το σμαρτ το ντιζελοκίνητο δεν έχει αντίπαλο κατανάλωσης ή και ρύπων.

όσο για τις προδιαγραφές, δυστυχώς των υβριδικών πέφτουν πολύ έξω από την πραγματικότητα, προφανώς τεχνηέντως, για να προσελκύσουν αγοραστικό κοινό. Η πράξη δείχνει ότι ακόμα δεν έχουν φτάσει την κατανάλωση των ντιζελοκινητήρων.

Εγώ κινώ στην πόλη ένα Ford S-MAX 2.0 TD (1850 κιλά 7-θέσιο κτήνος), και έχω κατανάλωση πόλης 7-7,1 l/100χλμ (άσε να μη σου πω πόσο καίει εκτός πόλης γιατί θα πέσεις κάτω...).
Το δεύτερο αυτοκίνητό μου, που το κινεί περισσότερο η γυναίκα μου, ένα καινούριο Honda Jazz 1.3, βγάζει κατανάλωση πόλης 8,5 l/100χλμ. Το "σαμιαμίδι", που το διάλεξα και καλά ΚΑΙ για την πολύ χαμηλή κατανάλωσή του σε κύκλο πόλης, καίει περισσότερο από το ντιζελάτο κτήνος! Άσε που στην ανηφόρα τα βρίσκει μπαστούνια... Τα συμπεράσματα δικά σου...

Η γυναίκα μου πάντως, όποτε έχει διαθέσιμα και τα δυό αυτοκίνητα, για λόγους καθαρά οικονομίας διαλέγει το κτήνος, κι ας είναι δυσκολότερο το παρκάρισμα του τέρατος συγκριτικά με το μικρό "πόλης". (βέβαια είναι και πιο άνετο, πιο αθόρυβο, πιο δυνατό, πιο ασφαλές κλπ κλπ κλπ, αλλά αυτά δεν είναι στο θέμα της παρούσας συζήτησης...)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Γνωρίζω ότι έχουν εξελίξει ντιζελοκινητήρες με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση από τους υπάρχοντες (είδα κάτι απίστευτα νούμερα που πλησιάζουν το 1 λίτρο στα 100 χιλιόμετρα!) και με πολύ πολύ χαμηλότερους ρύπους, αλλά αυτά θα τα περιμένουμε στην παραγωγή σε 4-5 χρόνια.

Προφανώς ο συνδυασμός ντιζελοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα θα είναι αχτύπητος!

Βέβαια, όλα αυτά θα είναι "πατάτες" μπρος στους κινητήρες υδρογόνου (με μόνο ρύπο ...νερό!), αλλά για λόγους κέρδους των μεγάλων δε βλέπω να αφήνουν τέτοια τεχνολογία να κυκλοφορήσει στα επόμενα 20 χρόνια...


(για να μη παρεξηγηθώ, είμαι σαφώς υπέρ της χρήσης ηλεκτροκινητήρων ή οποιασδήποτε άλλης μορφής "οικολογικής" ενέργειας στο αυτοκίνητο, απλά είμαι εντελώς ΚΑΤΑ της χρήσης βενζίνης! 1000 φορές προτιμότερο το πετρέλαιο από τη βενζίνη!)
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.159
Reaction score
23.473
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Εγώ πάλι είμαι γενικά υπέρ της ισχύος. Σιγά μην αφήσω την κάθε κομπλεξική υστερικιά υπουργογεροντοκόρη να με κάνει να νιώθω ενοχές επειδή πατάω το γκάζι στο πάτωμα και καίω βενζίνη. ΡΕ ΟΥΣΤ!!
 



Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Να κάνω μια ερώτηση; Είναι εντελώς άστοχα τα επιχειρήματα της "άλλης πλευράς"; Ξέρετε αυτών που λένε ότι το πετρέλαιο έχει και μειονεκτήματα, αρκετά σοβαρά για να μην επιτραπεί στις μεγαλουπόλεις; Να ξεκαθαρίσω ότι ρωτάω εντελώς καλοπροαίρετα γιατί πραγματικά δεν είμαι σίγουρος ότι γνωρίζω την απάντηση.

Απ' αυτά που διάβασα (ας με διορθώσει κάποιος αν κάτι λέω λάθος) η διαφορές στις εκπομπές ρύπων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων είναι ότι τα πρώτα εκλύουν περισσότερο CO2. Αυτό είναι και το επιχείρημα των υποστηρικτών της πετρελαιοκίνησης - γιατί να μην επιτραπεί ένα καύσιμο με λιγότερα καυσαέρια και ταυτόχρονα πιο αποδοτικό, με ροπές κτλ.;

Έλα όμως που αυτή είναι η μισή αλήθεια, λένε οι άλλοι. Γιατί τα πετρελαιοκίνητα μπορεί να είναι καθαρότερα όσον αφορά το CO2 αλλά εκλύουν άλλους ρύπους (μικροσωματίδια) που δεν εκλύονται απ' τα βενζινοκίνητα. Εντωμεταξύ τα μικροσωματίδια αυτά τα εισπνέουμε άμεσα και βλάπτουν την υγεία πολύ περισσότερο απ' το CO2. Κι αυτό γιατί το CO2 σαν αέριο δεν προκαλεί άμεσο κακό στον άνθρωπο, απλά επιδεινώνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου με πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία μας. Επιπλέον, οι δυο μεγαλουπόλεις που έχουμε ευνοούν, λόγω γεωγραφικής τοποθεσίας, τη συσσώρευση μικροσωματιδίων, άρα λογική η απαγόρευση.

Το άλλο επιχείρημα των "πετρελαιόφιλων" βέβαια είναι ότι τα καινούρια φίλτρα των πετρελαιοκίνητων κατακρατούν τα μικροσωματίδια αυτά, άρα εν τέλει δεν υπάρχει κανένα μειονέκτημα με τα πετρελαιοκίνητα.

Εν τέλει λοιπόν τι ισχύει; Για να συνοψίσω:

- Ισχύουν πράγματι αυτά που γράφω παραπάνω σχετικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους (και τους κινδύνους που αυτοί ενέχουν) για τη βενζίνη και το πετρέλαιο;
- Τα φίλτρα για τα πετρελαιοκίνητα (έστω στα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα) πράγματι κατακρατούν όλα τα μικροσωματίδια αυτά ή απλά βελτιώνουν την κατάσταση;
- Αν υποθέσουμε ότι ακόμα και με φίλτρα οι εκπομπές των μικροσωματιδίων εξακολουθούν να υπάρχουν μπορεί ν' αντισταθμιστεί κάτι τέτοιο με τη χαμηλότερη κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων; Αλλά και πάλι μπορεί να μας βεβαιώσει κάποιος ότι οι, έστω και λίγες, εκπομπές μικροσωματιδίων είναι λιγότερο βλαβερές απ' το CO2 των βενζινοκίνητων;

Τέλος ν' αναφέρω ότι εννοείται πως κι εμένα δε θα με χάλαγε καθόλου να επιτραπούν τα πετρελαιοκίνητα, αλλά για τους σωστούς λόγους. Απλά επειδή συνεχώς διαβάζω σα δεδομένο ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι πιο καθαρά θα προτιμούσα να είμαι σίγουρος ότι αυτό λέγεται επειδή πράγματι ισχύει και όχι επειδή γουστάρουμε ροπές με χαμηλή κατανάλωση και βλέπουμε μόνο την αλήθεια που μας συμφέρει.

Βέβαια τα πράγματα φαντάζομαι δεν είναι τόσο απλά στην πράξη γιατί υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες, π.χ. το πόσο σωστά γίνεται η συντήρηση του αυτοκινήτου, με τι ποιότητας καύσιμο εφοδιάζεται κτλ. Αλλά μια γενική εικόνα φαντάζομαι μπορούμε να την έχουμε σχετικά με τα + και - των πετρελαιοκίνητων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Εγώ πάλι είμαι γενικά υπέρ της ισχύος. Σιγά μην αφήσω την κάθε κομπλεξική υστερικιά υπουργογεροντοκόρη να με κάνει να νιώθω ενοχές επειδή πατάω το γκάζι στο πάτωμα και καίω βενζίνη. ΡΕ ΟΥΣΤ!!
και γω μαζί σου μάνα μου, αλλά με ντίζελ, θά'χεις πιο πολύ γκάζι!

δοκίμασε, και θα καταλάβεις...:126:
 

Μηνύματα
7.771
Reaction score
2.255
Ανοησίες... Το υδρογόνο σκέφτηκε κανείς από που θα το βρίσκουμε; Η αλήθεια είναι ότι η μόνη πραγματικά οικολογική λύση είναι το... τρένο. Η γενικότερα τα ΜΜΜ. Από εκεί και πέρα τι να το κάνουμε το να καίμε υδρογόνο που θα έχει εξαχθεί από το νερό με ηλεκτρόλυση με ρεύμα που θα προέρχεται από λιγνίτη και πετρέλαιο; Για να ντουμανιάζουμε περισσότερο την Κοζάνη και λίγο λιγότερο την Αθήνα; Το ντίζελ είναι μια λύση του παρόντος, λίγο ακριβότερη στην αρχή αλλά απείρως οικονομικότερη στη συνέχεια! Όσο για τα υβριδικά οποιοδήποτε προτέρημά τους πέραν των οικονομοτεχνικών ευρημάτων των κυβερνήσεων σε σχέση με τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας κτλ. σταματάει εκεί που αρχίζει ο ανοικτός δρόμος, μακρυά από το μποτιλιάρισμα όταν δεν μπορείς να εκμεταλεύεσαι την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Επίσης ποιός ενημέρωσε τους οδηγούς υβριδικών οτι πρέπει να οδηγούν και κυρίως να φρενάρουν με ειδικό προσεκτικό τρόπο για να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση; Ειδικά με τα υβριδικά Toyota και Lexus των οποίων η μπαταρία μόνη της αρκεί για 2-3 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά ο Clarcson του Top Gear έλεγε χαριτολογόντας ότι του άρεσε τόσο πολύ η ιδέα της Lexus που σκέφτεται να βάλει σε μια Ferrari μια μπαταρία των 4.5V και να την δηλώσει ως υβριδική!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.830
Reaction score
146.246
Απάντηση: Re: Υβριδικά ή πετρελαιοκίνητα;

Να κάνω μια ερώτηση; Είναι εντελώς άστοχα τα επιχειρήματα της "άλλης πλευράς"; Ξέρετε αυτών που λένε ότι το πετρέλαιο έχει και μειονεκτήματα, αρκετά σοβαρά για να μην επιτραπεί στις μεγαλουπόλεις;
ΝΑΙ.

Εντελώς άστοχα.

Μην έχεις καμιά αμφιβολία.


(όπως άστοχο είναι το ότι αφήνουν τα παλιά ΤΑΞΙ και διάφορα φορτηγά να κυκλοφορούν στις μεγαλουπόλεις, τη στιγμή που είναι εμφανές ότι βγάζουν τ'άντερά τους ... η κάπνα σε πνίγει! Εκεί που θα έπρεπε να υπάρχει έλεγχος δεν υπάρχει. Αυτό είναι βέβαιο. Κράτος σου λέει... ρε ΝΑ:

)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.864
Μηνύματα
3.065.515
Members
38.625
Νεότερο μέλος
teamwork
Top