- Μηνύματα
- 14.075
- Reaction score
- 35.426
Καλημερα κι απο μενα στην παρεα.
( τωρα τα βλεπω ενα ενα τα ωραια, τι φαση;
( τωρα τα βλεπω ενα ενα τα ωραια, τι φαση;
Το «αντε γαμησου μαλακα» έχει προειδοποίηση μόνο;Είσαι σοβαρός;
Προειδοποίηση και βλέπουμε...
Ποιά είπες άσχετη ρε;όλες οι άσχετες
Ναι, μπορεις. Αλλαζεις το σημειο εστιασης απο joystick που εχει στην πλατη η μηχανη ή σε μερικες που εχουν οθονη αφης, απλα πατωντας εκει που θες να εστιασειςΜια ακόμη ερώτηση μπορώ σε μία nikon 3500d ή Canon eos 2000d να κάνω διαφορετικες εστιάσεις, δεξιά αριστερά, πάνω κάτω οπως πχ στο κινητό, χωρίς να αλλάξω τη θέση της κάμερας;
Ακίνητη δηλαδή, θέλοντας να μαζέψω εικόνες για stacking
Δίνω παράδειγμα έκανα focus στο πράσινο βελάκι, αλλά θέλω κ νέες εικόνες με εστιάσεις στα κόκκινα
(Αυτό ας πούμε το κάνει ενα κινητό με touch
Μην ασχολείστε περαιτέρω ένας τόσο μεγάλος κ έμπειρος φωτογράφος με μένα τον αδεη
Άμα δε είναι Μποτρίνι δεν πχιάνεται...παλι θα φαει ενα καταλογο απο γκουρμε εστιατοριο, για να καταπχιει το φαρμακι που τον ποτισατε με τις αναρτησεις σας.
Συμφωνώ σε όλα εκτός από την Προπτική .Οι φακοί σταθερής εστιακής απόστασης έχουν σταθερή γωνία θέασης.
Αυτή η γωνία προκύπτει από την σχέση μεγέθους μεταξύ της διαγωνίου του καρέ και της εστιακής απόστασης (F).
Για παράδειγμα, στο 24Χ36mm καρέ (το λεγόμενο Full Frame στην ψηφιακή εποχή), η διαγώνιος ισούται με 43,26 mm και οι φακοί από 40mm έως 60 mm αποκαλούνται ¨νορμάλ" με την έννοια ότι έχουν την προοπτική πάνω-κάτω των 45 μοιρών που βλέπει το ανθρώπινο μάτι, φακοί με μικρότερες εστιακές αποστάσεις λέγονται ¨ευρυγώνιοι" διότι η γωνία τους είναι ευρύτερη του ματιού, και αντίστοιχα εκείνοι με μεγαλύτερη "τηλεφακοί" καθώς βλέπουν "μακριά" (Tele).
O F105mm f2,8 που ρωτάς είναι ένας μικρός σταθερός τηλεφακός και φυσικά πρέπει να αλλάζεις θέση αν θες κάτι να το πλησιάσεις περισσότερο από ότι φαίνεται στο κάδρο ή αντίθετα να απομακρυνθείς αν θες να μην ¨κρύβεται" κάτι που θες να είναι μέσα στην φωτογραφία.
Για την δεύτερη ερώτησή σου, οι μηχανές αυτές έχουν πολλαπλά σημεία "εστίασης"(focus points), αλλά δεν έχουν την λογική του κινητού σου, επιλογή εστίασης δηλαδή μέσω της οθόνης αφής, είναι περισσότερο για να υπολογίζει το λογισμικό της αυτόματης εστίασης το "ορθότερο" σημείο που θα εστιάσει.
Υπό αυτή την έννοια ναι, αλλά προφανώς στην ανάρτηση μου η λέξη ¨προοπτική¨ χρησιμοποιείται με άλλη σημασία.Συμφωνώ σε όλα εκτός από την Προπτική .
Το εστιακό μήκος του φακού δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με την προοπτική.
Η προοπτική αλλάζει ΜΟΝΟ από τις σχετικές αποστάσεις των αντικειμένων μέσα στο καρδο και του POV
Δεν είναι αυτή η λογική της επιλογής σημείου εστίασης στις dslr, ιδίως στις εισαγωγικές που έχουν λίγα σημεία και μια ομαδοποίηση σταυρού ή περίπου.Ναι, μπορεις. Αλλαζεις το σημειο εστιασης απο joystick που εχει στην πλατη η μηχανη ή σε μερικες που εχουν οθονη αφης, απλα πατωντας εκει που θες να εστιασεις
Σχεδόν όλες οι dslr έχουν focus lock. Εστιάζεις στο αντικείμενο που θες, λοκάρεις και ξανακαδράρεις. Και με ένα σημείο στο κέντρο γίνεται δουλειά. Μετά από λίγο το συνηθίζεις και ούτε που το σκέφτεσαι. Και μάλιστα πιο γρήγορα από το να χρησιμοποιείς την οθόνη αφής ή το joystick.Δεν είναι αυτή η λογική της επιλογής σημείου εστίασης στις dslr, ιδίως στις εισαγωγικές που έχουν λίγα σημεία και μια ομαδοποίηση σταυρού ή περίπου.
Δλδ στη Νικον 3200 τι ακριβώς σημείο να επιλέξεις;
Μόνο στις mirrorless με οθόνη αφής μπορεί να λειτουργήσει η επιλεκτική εστίαση όπως ένα κινητό.
Για focus stacking που ρωτήθηκε, η μόνη πρακτική και λογική επιλογή είναι η χειροκίνητη εστίαση -αρκεί να μην υπάρχει σοβαρό focus breathing.
Ανεξαρτήτως του ότι είναι μια εντελώς εξεζητημένη τεχνική ασφαλώς.
Εννοείται από συνήθεια έτσι το κάνω κι εγώ, αν και πλέον τα συστήματα εστίασης έχουν βελτιωθεί πολύ, λχ το dual pixel της Canon M6mkII που χρησιμοποιώ δεν έχει καμία σχέση με την εστίαση λχ της 40D, ούτε καν της 5D2 θα τολμήσω να πω. Απλώς δεν θέλουμε 'πρωτοβουλίες' έτσι έχουμε μάθει να εστιάζουμε με το κεντρικό και να ξανακαδραρουμε.Σχεδόν όλες οι dslr έχουν focus lock. Εστιάζεις στο αντικείμενο που θες, λοκάρεις και ξανακαδράρεις. Και με ένα σημείο στο κέντρο γίνεται δουλειά. Μετά από λίγο το συνηθίζεις και ούτε που το σκέφτεσαι. Και μάλιστα πιο γρήγορα από το να χρησιμοποιείς την οθόνη αφής ή το joystick.
Δε βαρίεσαι. Κουβέντα στη κουβέντα όλο και κάτι μαθαίνουμε. Σε αντίθεση με το νηματοθέτη που εξαπντλησε νωρίς τα περιθώριά του.Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά δεν πρόκειται να ξαναμπεί σε αυτό το θέμα να ξαναγράψει, τον ξενερώσαμε. Μόνοι μας τα λέμε πάλι.
Εγώ ξέρω αυτός που θέλει να μάθει για ένα θέμα, κάνει αναζήτηση και διαβάζει.Δε βαρίεσαι. Κουβέντα στη κουβέντα όλο και κάτι μαθαίνουμε. Σε αντίθεση με το νηματοθέτη που εξαπντλησε νωρίς τα περιθώριά του.