Χαμηλές συχνότητες μια πονεμένη ιστορία ....


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Δεν είναι έτσι, αλλά έτσι:



Οταν λεω μεσαιο προς υψηλο Q εννοω Q=0.7.
Ως γνωστον το Qtc εξ ορισμου παιρνει τιμες απο 0 εως 1.
Και στην πραξη απο 0.2 εως 0.9.
Ως εκ τουτου νομιζω οτι οι καμπυλες αυτες ειναι ασχετες.
Νομιζω οτι το λαθος ξεκιναει απο τον τυπο του Q που εχεις δωσει, απο οπου πρεπει να αφαιρεθει το 2π για να κολλανε τα πραγματα.

Συμφωνοι για τις καμπυλες αποσβεσης της ταλαντωσης. Που να δεις πως αργει να αρπαξει αλλα και να αποσβεσει το Bass Reflex. Διαβασε (γραφηκε απο τον Ingemar Johhanson - Lulea - Sweden, δημιουργο του LSPcad και φιλο): http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/arthra/Internet/LspcadTutorial.pdf
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Νομιζω οτι το λαθος ξεκιναει απο τον τυπο του Q που εχεις δωσει, απο οπου πρεπει να αφαιρεθει το 2π για να κολλανε τα πραγματα
"Physically speaking, the Q factor is approximately (for large values of Q) the number of oscillations required for a freely oscillating system's energy to fall off to 1 / e2π, or about 1/535, of its original energy. Or equivalently, Q is 2π times the ratio of the total energy stored divided by the energy lost in a single cycle."
http://en.wikipedia.org/wiki/Q_factor
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
μια καλή σχεδίαση με φόρτιση κόρνας εμπρός ίσως να είναι η καλύτερη λύση. πόσο πολύπλοκο είναι? αρκετά μεγάλο είναι σίγουρα πάντως. Για πιο λογικά μεγέθη ψηφίζω μπαντπας ή μπας ριφλεξ. Τώρα το μπαντπας και η κόρνα παντρεύονται απ'όσο φαντάζομαι, αλλά τα εξώγαμα δε τα πολυσυμπαθεί ο κόσμος, ε?:crazy_1: :crazy_1:
Ενα καλό παράδειγμα είναι αυτό:(οι φωτο είναι άθλιες .Καταστρέφουν κάθε

αίσθηση αναλογίας μεγεθών . Επίσης μάλλον κακό το αμφιλεγόμενο

φινίρισμα του συγκεκριμένου πρώτου-πρωτότυπου "κομματιού".)



http://users.att.sch.gr/tsantoulis/globalsch-autosch/iware/



Εχουμε μια τράτριξ ελλειπτική κόρνα που συνδυάζεται με μια bassreflex

φόρτιση . Υψος κατασκευής πάνω από 1.5μ.Μπάφλα από ανθρακονήματα

και εξωτικά εποξικά υλικά !

Σχεδίαση και υλοποίηση από τον Μεγάλο Μάστορα της ηλεκτρακουστικής

Κώστα Κωνσταντίνου !

Παρεπιπτόντως ο Κώστας είναι ο μοναδικός "μάστορας" (που γνωρίζω)

που έχει υλοποιήσει κορυφαίο ηλεκτροδυναμικό ηχείο , κορυφαίο

ηλεκτροστατικό και κορυφαίο μαγνητοστατικό υλοποιημένο σε 4 "κομμάτια".

Για τους πιθανούς ταλαιπωρημένους ενδιαφερόμενους είναι επίσης

ένας από τους καλύτερους επισκευαστές ηλεκτροστατικών Quad στον

κόσμο !! (Με δικές του μεμβράνες...)
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
"Physically speaking, the Q factor is approximately (for large values of Q) the number of oscillations required for a freely oscillating system's energy to fall off to 1 / e2π, or about 1/535, of its original energy. Or equivalently, Q is 2π times the ratio of the total energy stored divided by the energy lost in a single cycle."
http://en.wikipedia.org/wiki/Q_factor
Επιμενω...
Τα ακριβως παραπανω απο την Βικυπαιδεια αφορουν στο Qms (Qms=Μηχανικο Q) και ειναι σωστα.
Οι προηγουμενες καμπυλες υποτιθεται οτι αφορουν το Qts (Q total=Συνολικο Q) που ειναι συνδιασμος των Qms και Qes (Qes=Ηλεκτρικο Q).
Αυτος ο συνδιασμος (Q total) παιρνει τιμες απο 0 εως 1.

Προφανως εδω υπαρχει καποια παρεξηγηση. Ισως μπλεξαμε τα Q.
Στην πραγματικοτητα εκεινο που μας ενδιαφερει ως προς την επιλογη ενος μεγαφωνου για κλειστο κουτι (Infinite baffle) ειναι το Qtotal του μεγαφωνου, που οφειλει να ειναι κατα προτιμηση μεσο προς υψηλο.
Εαν το κατα Τσαντουλη ζητουμενο Q αφορα την καμπινα αυτη καθαυτη, περιγραφει αλλη κατασταση : Το ποσο ακαμπτη ειναι η καμπινα λογω Μηχανικης στερεοτητας και λογω Υλικου. Πχ καμπινα απο Τσιμεντο=υψηλος Συντ. ποιοτητας, καμπινα απο χαλβα Φαρσαλων=χαμηλος Συντ. ποιοτητας. Επισης καμπινα απο Μοριοσανιδα = ταδε Q, ενω καμπινα με ντουγιες απο μασιφ ξυλο = δεινα Q. (Ντουγιες= οπως τα βαρελια 'η τo σκαφoς του μπουζουκιου 'η καποια Sonus Faber και οχι μονο).
Και ενα τελευταιο προς αποφυγη παρεξηγησεων. Χαμηλος συντελεστης ποιοτητας δεν σημαινει κακη ποιοτητα κατασκευης. Σημαινει ελεγχομενες ελαστικοτητες προκειμενου να πετυχω τον ταδε Ηχο. Απο την ιστοσελιδα της Dynaudio διαβασα οτι υπαρχουν ειδικοι τεχνικοι που επιλεγουν τα κομματια ξυλου που θα χρησιμοποιηθουν για τα Ηχεια της εταιρειας με βαση τον ηχο που παραγουν χτυπωντας τα με συγκεκριμενο τροπο με το χερι. Κατι σε Στραβιδαριους (Stradivarious) δηλαδη.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Επιμενω...
Τα ακριβως παραπανω απο την Βικυπαιδεια αφορουν στο Qms (Qms=Μηχανικο Q) και ειναι σωστα.
Οι προηγουμενες καμπυλες υποτιθεται οτι αφορουν το Qts (Q total=Συνολικο Q) που ειναι συνδιασμος των Qms και Qes (Qes=Ηλεκτρικο Q).
Αυτος ο συνδιασμος (Q total) παιρνει τιμες απο 0 εως 1.

Προφανως εδω υπαρχει καποια παρεξηγηση. Ισως μπλεξαμε τα Q.
Δεν έμπλεξα κανένα Q. To Q ορίζεται πάντα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και γι' αυτό άλλωστε το άρθρο της Wiki γράφει παρακάτω για ηλεκτρικούς, μηχανικούς, οπτικούς κλπ συντονισμούς. Προφανώς οι καμπύλες αναφέρονται στα Qts, διότι το ολικό Q είναι αυτό που μετράει.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Δεν έμπλεξα κανένα Q. To Q ορίζεται πάντα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και γι' αυτό άλλωστε το άρθρο της Wiki γράφει παρακάτω για ηλεκτρικούς, μηχανικούς, οπτικούς κλπ συντονισμούς. Προφανώς οι καμπύλες αναφέρονται στα Qts, διότι το ολικό Q είναι αυτό που μετράει.
Dearest RDoh

Οι καμπυλες σαφως αναφερουν στο υπομνημα τους οτι αφορουν Qtc του συστηματος (συστημα καμπινας και μεγαφωνου) που οντως παιρνει τιμες απο 0.5 (critically damped), 0.57 (max flat delay κατα Bessel), 0.7 (max flat amplitude κατα Butterworth), εως 1.5 (equal ripple κατα Chebyssev), και φανερωνει στην πραξη εαν η βαρκα ειναι παραδοσιακο ξυλινο σκαρι, ή πολυεστερικη που κανει αλλη αντηχηση στον κυματισμο και την ακουν τα ψαρια και φευγουν.
Μην γελασει κανεις. Ειναι ακριβως αυτο.

Το νουμερο που εγω εδωσα σαν καθοριστικο ειναι το Qts ενος μεγαφωνου : 1 / Qts = 1 / Qms + 1 / Qes
οπου το Qes (Q electrical) σαν αναλογια αυτεπαγωγικου χαρακτηρα ως προς τον ωμικο χαρακτηρα που ειναι, παιρνει τιμες απο 0 εως 1 θεωρητικα, ή περιπου απο 0.25 εως 0.85 στην πραξη. Αυτο εξαναγκαζει το Qts να παιρνει αντιστοιχα τιμες μεταξυ 0 και 1.

Απλα πραγματα...
Το ερωτημα ειναι τι απο τα δυο ρωταει ο Τσαντουλης.

(Εαν θελει ο τροχονομος του φορουμ να μας παει να φαγωθουμε αλλου. Ελα τωρα που εχω ακονισει τα πηρουνια και εχω και το ποτηρι το νερο St.by για να σβυνω το πηρουνι).
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Δεν έχω καμμία διαφωνία με όλα αυτά. Εσύ είχες δύο διαφωνίες, μία ότι το Q δεν δίνεται από τον γενικό τύπο 2πΕ0/ΔΕ και άλλη μία, ότι το άρθρο που παρέθεσα αναφερόταν σε μηχανικούς συντονισμούς μόνο - και είχες και στις 2 άδικο.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
.....και φανερωνει στην πραξη εαν η βαρκα ειναι παραδοσιακο ξυλινο σκαρι, ή πολυεστερικη που κανει αλλη αντιχηση στον κυματισμο και την ακουν τα ψαρια και φευγουν.
.................................................................
Πανάθεμα σε ώρες ώρες δεν παίζεσαι! :happy_5:
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Δεν έχω καμμία διαφωνία με όλα αυτά. Εσύ είχες δύο διαφωνίες, μία ότι το Q δεν δίνεται από τον γενικό τύπο 2πΕ0/ΔΕ και άλλη μία, ότι το άρθρο που παρέθεσα αναφερόταν σε μηχανικούς συντονισμούς μόνο - και είχες και στις 2 άδικο.

Πασσο και ο νοων νοειτο.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Αν υπάρχει κάποιος ο οποίος μπορεί να εκφέρει τεκμηριωμένη άποψη για το ποιά είναι η καλύτερη σχεδιαστική προσέγγιση για τα μπάσα, να μου τον συστήσετε για να του σφίξω το χέρι.

Το θέμα είναι - κατά την άποψή μου - πώς θα εφαρμόσεις την συγκεκριμένη προσέγγιση και όχι η προσέγγιση αυτή καθ΄εαυτή.

Ανέφερα προηγουμένως οτι θα προτιμούσα μία λύση με παραμετρική ισοστάθμιση και αυτοενίσχυση στα μπάσα διότι η παραμετρική ισοστάθμιση σου επιτρέπει να προσαρμόσεις την συμπεριφορά του ηχείου - στις χαμηλές συχνότητες - στις ακουστικές ιδιαιτερότητες του χώρου.

Για την ψηφιακή ισοστάθμιση ακόμα δεν έχω πεισθεί ότι είναι η καλύτερη λύση. Πιθανότατα μελλοντικά να αποδεχθεί μονόδρομος αλλά προς το παρόν είναι ακόμη στα σπάργανα.

Νομίζω ότι η συνέργεια χώρου ακρόασης - ηχείου είναι μάλλον το σημαντικότερο πρόβλημα για την αναπαραγωγή των μπάσων.

Αλλωστε όπως έλεγε και ο σύντροφος Mao, δέν έχει σημασία το χρώμα της γάτας, αλλά το αν θα πιάνει τα ποντίκια....
Συμφωνώ ενθουσιωδώς !!!!!!:cool_4:

Περισσότερες λεπτομέρειες εντός ολίγου .......
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Πασσο και ο νοων νοειτο.
Παρακαλω ανεχθειτε το εξης τελευταιο.
Νομιζω οτι χρωσταω μια εξηγηση στους συνομιλητες.
Αρχικα αφησα απροσδιοριστο το οτι αναφερομαι στο Qts του μεγαφωνου. Ακολουθησε σειρα παρεξηγησεων λογω λαθους αναγνωσης αναμεσα σε Qts kai Qtc. Ποσο σημαντικα ειναι ολα αυτα ?? Για μενα ειναι πολυ σημαντικα στον βαθμο που αναδεικνυουν το πως συνδεονται τα σχηματα στο χαρτι με τα φαινομενα που μας περιβαλλουν.
Αναλαμβανοντας το μερος της ευθυνης που μου ανηκει, εκλιπαρω την συγνωμμη σας.
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Αφού σωστά, κατά την άποψή μου, το έθεσε ο Β.Χουρμουζιάδης, ότι η συνέργει ηχείου-χώρου είναι το μεγαλίτερο πρόβλημα στα χαμηλά, μήπως μπορείτε να πείτε μερικά πράγματα τι πρέπει να προσεξει ένας μελλοντικός αγοραστής σπιτιου (χώρου) και ηχείων (μηχ/των); Αν ειναι off topic, ζητάω συγνώμη και ας το ανοίξει καινούριο θέμα ο συντονιστής.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Χορνοειδή κατασκευάσματα

Εγώ πάντως βρίσκομαι στη μέση μιας εξωτερικής κατασκευής στο "εξοχικό" μου, κόρνας που θα παράγει πραγματικά 40 Hz... (βρε τι κάνει ο άνθρωπος για 40 Hz...)




Αυτά και άλλα από έναν τρελό (αλλά ωραίο τρελό...) Γερμανό που μου έχει στείλε στο παρελθόν διαφορα χορνοειδή κατασκευάσματα και με αυτά έφτιαξα μια ιστοσελιδούλα (ο Βασίλης θα την έχει δει σίγουρα)
 


Μηνύματα
518
Reaction score
77
Αφού σωστά, κατά την άποψή μου, το έθεσε ο Β.Χουρμουζιάδης, ότι η συνέργει ηχείου-χώρου είναι το μεγαλίτερο πρόβλημα στα χαμηλά, μήπως μπορείτε να πείτε μερικά πράγματα τι πρέπει να προσεξει ένας μελλοντικός αγοραστής σπιτιου (χώρου) και ηχείων (μηχ/των); Αν ειναι off topic, ζητάω συγνώμη και ας το ανοίξει καινούριο θέμα ο συντονιστής.
Ευάγγελε για ρίξε μία ματιά στο επισυναπτόμενο κείμενο του εξαίρετου Dr. Floyd Toole.

Δεν έχω βρεί άλλο κείμενο που να συνοψίζει τόσο εύγλωτα την συνέργεια χώρου-ηχείων- ακροατή ( να μήν ξεχνάμε και το σοβαρότατο θέμα της θέσης ακρόασης ).

Ο αξιότιμος κ. Floyd Toole συγκαταλέγεται στους εγκυρότερους - αν όχι ο εγκυρότερος - ερευνητές σε θέματα μεθοδολογίας ακροάσεων, ακουστικής κλειστών χώρων και συνέργειας χώρου-ηχείου-θέσης ακρόασης.

Τα κείμενά του είναι υποδειγματικά και το κυριότερο γραμμένα σε απλή, κατανοητή γλώσσα.
 

Attachments


Μηνύματα
31
Reaction score
0
Απάντηση: Χαμηλές συχνότητες μια πονεμένη ιστορία ....

τελικα απο οτι καταλαβα το γιαπι το πυλοφορι το μυστρι φρνει και το καλο το μπασο .........













για μενα ομως σε πρακτικη βαση θεωρω οτι οι σχεδιασεις Band Bass και Bass reflex και η γραμη μεταφορας ειναι οι μονες που μπορουν να επιτυχουν σωστο μπασο χωρις κατασκευστικες υπερβολες ......




και καλως σας ηρθα ......
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.184
Μηνύματα
2.965.282
Members
38.301
Νεότερο μέλος
giorgosfs90
Top