βινύλιο + λάμπες + πάνελ . . . είναι το καλύτερο ;

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Συμφωνω μαζι σου. Κι εγω εχω λαμπες, πικαπ κλπ. Ωστοσο πρεπει να ξεκαθαρισμενο το τι σημαιμει πιστοτητα και τι σημαινει γουστο.
μαζί σου και σ' αυτό.
 

Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
Σωστα,
Και μια ακομη παραμετρος που παντα μπαινει τελευταια. Ο χωρος μας. Ποσο σημαντικο ρολο παιζει. Ξοδευουμε λεφτα για να παρουμε κατι καλο, τ ακουμε σε χωρους επιδειξης και μετα στο σπιτι μας παιζουν διαφορετικα. Υπαρχουν λοιπον ηχεια που ακουνε τον χωρο και συμπεριφερονται αναλογα σ αυτον. Φυσικα αυτο ειναι εξαιρετικα δυσκολο να επιτευχθει και το πληρωνεις. Ομως θα πρεπει να ξερεις απο πιο μπροστα γι αυτες τις ιδιαιτεροτητες και να το αναζητεις σε μια αγορα που προκειτε να κανεις. Σε διαφορετικη περιπτωση τα μπαλωματα που κανεις σου κοστιζουν πολυ πολυ περισσοτερο.

Με τεχνικο του ηχου που μιλουσα πριν λιγους μηνες και μου εδινε καποιες συμβουλες, μου ελεγε οτι πρωτιστως επρεπε να προσεξω τον χωρο, μετα οτι μηχανηματα και να βαλεις θα παιξουν καλα. Θα εχεις πετυχει εκ των προτερων ενα ψηλο στανταρ. Καποτε ολοι καταλαβαινουμε την αναγκαιοτητα του ρολου που παιζει ο φροντισμενος χωρος. Δυστυχως ομως στις περισσοτερες περιπτωσεις το καταλαβαινουμε αργα κι επωδυνα. Φυσικα υπαρχουν και αρκετες περιπτωσεις ανθρωπων που για καποιο λογο δεν ειναι σε θεση να κανουν κατι γι αυτο. Ε τοτε παιζει ρολο ακομη περισσοτερο αν το ηχειο κανει απο μονο του την δουλεια του τεχνικου. Κι επειδη ανεφερα νωριτερα το ονομα του Bruno, αυτος εχει δυο ηχεια ενεργα που εγινε πολυς ντορος γυρω απ αυτα. Τα Grimm και τα KII. Τα πρωτα ειναι μαλλον λιγο καλυτερα. Τα δευτερα σε περιβαλλον συνηθισμενο οικιακο λογω των παρεμβασεων που κανουν (το γραφω οσο πιο απλα μπορω) μαλλον ακουγονται καλυτερα σε χωρους που δεν ειναι σε θεση καποιος να κανει παρεμβασεις ουσιας.

Παντως μιας και ανεφερες τα πανελς θυμαμαι πως την πρωτη φορα που ακουσα καποια πανελ (Audiostatic) σ ενα μικρο χωρο (10-12 τετραγωνικα) ειχα εντυπωσιαστει αφανταστα. Κι αυτο που μου εκανε εντυπωση ειναι οτι ο ιδιοκτητης ηθελε ν αλλαξει τους ενισχυτες και ειχε 4-5 στο δωματιο του για δοκιμες. Κι εγω του ελεγα μα τι καλυτερο απ αυτο που εχεις μπορεις να ακουσεις, αλλα...το χομπυ μας τα εχει αυτα.
 

Μηνύματα
354
Reaction score
689
Εχετε και έχω το σύστημα που μου αρέσει , όμως εάν φωνάξω τον καλλιτέχνη ή τον ηχολήπτη του τάδε έργου που ακούω , θα το βρεί έτσι όπως το έφτιαξε ή άλλα αντί άλλων ;
Έάν ο στόχος ήταν αυτός τότε όλοι θα αγοράζαμε 1 ζευγαρι genelec και θα τελειώναμε. Αν αυτό σου αρέσει ηχητικά τότε έφτασες στο τέλος της "διαδρομής". Αν όμως το κάνεις ψυχαναγκαστικά , μόνο για να ακούς "σαν τον ηχολήπτη" , τότε φοράς παρωπίδες στον εαυτό σου , βλέπεις αναγκαστικά μόνο "ευθεία" και χάνεις τα "αξιοθέατα" της διαδρομής.... :p
 

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Τέλος η προσπάθεια που κάνω εδώ είναι η αναζήτηση του ΣΩΣΤΟΥ . Εχετε και έχω το σύστημα που μου αρέσει , όμως εάν φωνάξω τον καλλιτέχνη ή τον ηχολήπτη του τάδε έργου που ακούω , θα το βρεί έτσι όπως το έφτιαξε ή άλλα αντί άλλων ;
Θα έρθει ο ηχολήπτης και θα πει "μια χαρά σωστό είναι, φουλ κομπρεσαρισμένο χωρίς δυναμικά για να παίζει στο ραδιόφωνο και κομμένα τα πολλά μπάσα για να ακούγεται καλά στα περισσότερα ηχεία. Έτσι όπως το έφτιαξα!"

Μην ξεχνάς και την δήλωση του κατασκευαστή των ATC. "Τα ηχεία μας μπορούν να κάνουν μια οικειακή συλλογή μουσικής να ακούγεται άσχημα".
Το "σωστό" το πληρώνεις, και όχι μόνο με χρήματα. Πρέπει να είσαι σίγουρος για το τι θέλεις..
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.782
Reaction score
52.491
Έάν ο στόχος ήταν αυτός τότε όλοι θα αγοράζαμε 1 ζευγαρι genelec και θα τελειώναμε. Αν αυτό σου αρέσει ηχητικά τότε έφτασες στο τέλος της "διαδρομής". Αν όμως το κάνεις ψυχαναγκαστικά , μόνο για να ακούς "σαν τον ηχολήπτη" , τότε φοράς παρωπίδες στον εαυτό σου , βλέπεις αναγκαστικά μόνο "ευθεία" και χάνεις τα "αξιοθέατα" της διαδρομής.... :p
- είναι ψυχαναγκαστική η αναζήτηση της αλήθειας ;
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.782
Reaction score
52.491
Ε όχι και αλήθεια το hi-fi. Αλήθεια είναι το μέγαρο μουσικής ή οποιαδήποτε ζωντανή εκτέλεση.
- ok , κάποια όμως ''σχολή'' ήχου θα την πλησιάζει
 

Μηνύματα
1.067
Reaction score
1.118
τι είναι σωστό και τι είναι αυτο το οποίο ονομάζουμε 'ποιοτικό' ?
υπάρχουν τζάμια στο hollywood για σκηνές δράσης κλπ που τα φυσάς απλώς
και αυτά σπάνε σε 1000 κομμάτια..
δεν είναι ποιοτικά αυτά ? είναι, αλλά για την χρήση που καλούνται να υπηρετήσουν..
όχι για να σου αντέξουν 100 χρόνια, ούτε να απομονώνουν την θερμοκρασία κλπ .

σου παν κ άλλοι πρότερα, δεν υπάρχει σωστό, δεν υπάρχει τέλειο.
υπάρχει αυτό που θέλεις και αυτό που σε ικανοποιεί.

έτσι όπως το θέτεις όμως το 'σωστό' είναι εκείνο που θα αναπαράγει πιστότερα
το αποτέλεσμα που είχε στο μυαλό του ο παραγωγός. ε ψάξε βρες το !
 


Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
Έάν ο στόχος ήταν αυτός τότε όλοι θα αγοράζαμε 1 ζευγαρι genelec και θα τελειώναμε. Αν αυτό σου αρέσει ηχητικά τότε έφτασες στο τέλος της "διαδρομής". Αν όμως το κάνεις ψυχαναγκαστικά , μόνο για να ακούς "σαν τον ηχολήπτη" , τότε φοράς παρωπίδες στον εαυτό σου , βλέπεις αναγκαστικά μόνο "ευθεία" και χάνεις τα "αξιοθέατα" της διαδρομής.... :p
Θα διαφωνησω μαζι σου. Στον Ηχο και στην Εικονα υπαρχει μια χρονια και διαρκης εξελιξη. Στον δρομο αυτο δεν υπαρχει μονο μια εταιρια. Και δεν ειναι μονο εταιριες. Εμεις εισπρατουμε το αποτελεσμα της εξελιξης. Στο χαι εντ ομως υπαρχει μια διαρκης αρνηση προς αυτην την εξελιξη, Κι ετσι λοιπον ακουγονται διαφορες θεωριες που στηριζονται στην ψυχολογια στο δραμα και σε διαφορους συναισθηματισμους, αλλα οχι στην επιστημη.

Ας δουμε κατι στην εικονα. Λεγεται οτι ενδεχομενως οι μεγαλες εταιριες θα εγκαταλειψουν το 3d. Γραψανε καποιοι οτι ετσι εγινε πριν απο 20 χρονια. Ομως, το 3D του σημερα με το 3D προ εικοσαετιας εχει χαωδη διαφορα. Κι αυτο ειναι εξελιξη. Ειναι σιγουρο οτι για το εγκαταλειψουν τωρα, προφανως η δεν υπαρχει πλοεον πεδιο εξελιξης, η βρηκαν κατι διαφορετικο που ανοιγει μεγαλυτερους δρομους. Κι αυτο θα οδηγησει σε μια νεα εξελιξη στην εικονα.

Αντιθετως στον Ηχο απο ασχετους επιστομονικα υπαρχει ενας αφορισμος στις εξελιξεις. Λενε μαλιστα και δημοσια την γνωμη τους βαζοντας επειχηρηματα την εμπειρια τους και οχι αποδειξεις που στηριζονται σε νομους της φυσης και της ακουστικης.

Με την ευκαιρια διαβαζα σ ενα επιστημονικο φορουμ ηλεκτρολογων για καποια θεματα ενεργειας οπου γραφανε καποια πραγματα πανω στο αντικειμενο τους και ειχαν σχεση με την θερμανση. Σε καποια φαση μπηκε κι ενας αντιπροσωπος θερμαντικων πανελ για να γραψει θεωριες οπως τις καταλαβαινε αυτος. Μπαναριστηκε αυτοματα για ενα μηνα γιατι αυτα που εγραφε δεν ηταν πραγματα αποδεδειγμενα απο τον χωρο τους και δεν ειχαν επιστημονικη βαση, αλλα ηταν ετσι απλοικα να το γραψω θεωριες της γειτονιας.

Ετσι λοιπον αν θελουμε να πουμε οτι κατι ειναι καλυτερρο απο κατι αλλο θα πρεπει να γραψουμε που βασιζεται η αποψη μας. Στα αυτια μας η στη θεωρια. Παντως εδω να πουμε οτι αυτοι που ασχολουντε με την θεωρια ειναι πολυ σιγουρο οτι εχουν και τεραστια ηχητικη εμπειρια. Αυτη ειναι μια παραμετρος που αποσιωπαται (εδω δυστυχως πιστευω οτι γινεται σκοπιμα).

Και πολυ σωστα καποιος εγραψε για δοκιμαστε ρε παιδια τα αυτια σας ποσο καλα ακουνε? Καντε ενα τεστ να δειτε μεχρι τι συχνοτητες ακουνε και μου θελετε και συγκριτικα τεστ! Και ειναι γεγονος οτι η μεγαλυτερη φασαρια για το χαι εντ γινεται γινεται απο μεσηλικες. Δηλαδη ανθρωπους πανω απο 40 (κατα μεσο ορο 50 ετων) που ακουνε μετα βιας εως τα 12-15 klh. Σ αυτη την κατηγορια ανηκω κι εγω. Αρα καλα θα κανουμε να σεβομαστε λιγο περισσοτερο την επιστημη.
 

Μηνύματα
354
Reaction score
689
Vastsar , αν διαβάσεις παραπάνω , δεν εξέφρασα ούτε προσωπική θεωρία , ούτε κάποια προτίμηση. Εγω μίλησα για ψυχαναγκασμό. Δηλαδή αν πχ διαθέτεις ένα σεταπ , "αποτελεσμα της εξελιξης" όπως γράφεις , και πας να ακούσεις ένα "συναισθηματικό χαιφιντελάδικο" , και κρεμάσεις σαγόνι , δεν χρειάζεται ούτε να ψαχτείς αν ακούς καλά , ούτε να πείσεις εαυτόν πως "αυτό είναι λάθος".

Κατα τα άλλα συμφωνώ με τα γραφόμενα σου.
 
Last edited:

I

iason

Guest
Σωστοί όλοι οι γράφοντες ομως προσωπική μου άποψη είναι να βρείς την ψυχολογική σου ηρεμία και ευχαρίστηση οσο αναφορά τον ηχο που ακούς .
Τώρα εαν αυτό είναι πικ απ, ψηφιακό ,λάμπα η τραντζίστορ δεν εχει καμία απολύτως σημασία.
Τί να το κάνω οταν εχω ενα σύστημα το οποίο μετράει τέλεια ,εχει τις καλύτερες επιδόσεις στα χαρτιά ...... αλλά οταν το ακούω βγάζω σπυράκια. !
:dontmentionit:
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.782
Reaction score
52.491
Σωστοί όλοι οι γράφοντες ομως προσωπική μου άποψη είναι να βρείς την ψυχολογική σου ηρεμία και ευχαρίστηση οσο αναφορά τον ηχο που ακούς .
Τώρα εαν αυτό είναι πικ απ, ψηφιακό ,λάμπα η τραντζίστορ δεν εχει καμία απολύτως σημασία.
Τί να το κάνω οταν εχω ενα σύστημα το οποίο μετράει τέλεια ,εχει τις καλύτερες επιδόσεις στα χαρτιά ...... αλλά οταν το ακούω βγάζω σπυράκια. !
:dontmentionit:
- έχεις δίκιο , το έχω πάθει με ένα ακριβό σύστημα ''αξιώσεων'' το οποίο δεν ήταν ούτε καν υποφερτό ,
 

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
- έχεις δίκιο , το έχω πάθει με ένα ακριβό σύστημα ''αξιώσεων'' το οποίο δεν ήταν ούτε καν υποφερτό ,
ωωωπ! εδώ είσαι, σε πιάσαμε! :) Θα σε κάνουμε δικός μας τώρα, αιρετικό!
 



Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
- έχεις δίκιο , το έχω πάθει με ένα ακριβό σύστημα ''αξιώσεων'' το οποίο δεν ήταν ούτε καν υποφερτό ,
Ενα συστημα που μετραει καλα οφειλει και ν ακουγεται καλα. Αν δεν το κανει τοτε κατι αλλο συμβαινει. Δηλαδη δεν θα μας ακουγεται καλα για εξωγενεις παραγοντες. Το ακριβο δεν σημαινει κατ αναγκη οτι μετραει και καλα. στον χωρο του audio δυστυχως εχουμε αρκετες περιπτωσεις να πωλουντε πανακριβα μηχανηματα και να μην αξιζουν τα χρηματα που ζητανε.
 



AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
976
Reaction score
1.652
Γιατι το λες αυτο με τοση σιγουρια ? .
Αγαπητέ Ardim,
Καλά κάνεις και το ρωτάς γιατί αρκετοί μπερδεύουν δύο διαφορετικές λειτουργίες.
Είναι άλλη η λειτουργία της ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ ενός ψηφιακού αρχείου και διαφορετική η "λειτουργία" ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ για μεγάλο (ή μικρό) χρονικό διάστημα σε κάποιο σκληρό δίσκο.

Για να ξέρουμε για τι μιλάμε, οτιδήποτε έχει ήδη μετατραπεί σε μια ψηφιακή ακολουθία, είτε είναι αρχείο φωτογραφίας, είτε είναι μουσικό αρχείο, είτε είναι αρχείο βιντεο, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που δημιουργούμε ένα ψηφιακό αντίγραφο απο αυτό το αρχείο (χωρίς editing ή coding ή συμπίεση) τότε αυτό είναι ΕΠΑΚΡΙΒΕΣ και ΠΛΗΡΕΣ. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης επ' αυτού, ποτέ όμως.

Αυτό διασφαλίζεται απο κάποιες δικλείδες ασφαλείας που χρησιμοποιούν τα σύγχρονα λειτουργικά συστήματα τα λεγόμενα Error Detection Schemes ή Hash Functions. Στη φαρέτρα εργαλείων των λειτουργικών συστημάτων λοιπόν ανοίκουν τα Cyclic Redundancy Checks, Parity Bits, Checksums, Message Authentication Code, ARQ protocols (Automatic Repeat reQuest), Repetition Codes και άλλα.
Στην πράξη λοιπόν, τη ΣΤΙΓΜΗ (το τονίζω: τη στιγμή) της δημιουργίας ψηφιακού αντιγράφου τότε αυτό θα είναι ακριβές με το αρχέτυπο. Αν το αρχέτυπο είναι corrupted τότε και το αντίγραφο θα είναι corrupted.

Και αυτό μας φέρνει στην άλλη "λειτουργία", αυτή της αποθήκευσης που αναφέρω στην αρχή. Το βάζω σε εισαγωγικά γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι λειτουργία. Ένα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η επιστήμη της αρχειοθέτησης (Archival Science) είναι το σχετικά υψηλό ποσοστό "απώλειας δεδομένων" και "διαφθορας δεδομένων" ("data loss", "data integrity" κλπ).
Αυτά οφείλονται μεταξύ άλλων στην ποιότητα του αποθηκευτικού μέσου (του σκληρού δίσκου στην περίπτωση μας) στον τρόπο μεταγραφής αλλά, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο, και στην κοσμική ακτινοβολία (cosmic radiation). Σύμφωνα δε με μια μελέτη του CERN τα ποσοστά του λεγόμενου "silent data corruption" οφειλόμενα στην κοσμική ακτινοβολία ξεπερνούν το 10%, ενα δυσθεώρητα μεγάλο ποσοστό.

Πως μεταφράζεται η απώλεια ή διαφθορά δεδομένων σε ένα αρχείο ήχου?
Πολύ απλά όταν θα το βάλουμε να "παίξει" ή ΔΕΝ θα παίξει ή κάποια στιγμή θα ακουστεί κάποιος υψίσυχνος θόρυβος ή θα παίξει μέχρι ένα σημείο και μετά σιωπή ή συνδυασμός των παραπάνω.
Εν ολίγοις η συμπεριφορά του θα είναι απρόβλεπτη σε αντίθεση για παράδειγμα με έναν χιλιοπαιγμένο δίσκο βυνιλίου όπου η απώλεια πληροφορίας είναι πιο "γραμμική" και προβλεψιμή.

Ετσι λοιπόν, μπορεί να αντιγράψουμε ένα ηχητικό ψηφιακό αρχείο σήμερα να το ακούσουμε απο τον υπολογιστή μας ή απο το στερεοφωνικό μας και όλα μια χαρά. Μετά απο μερικές μέρες αποφασίζουμε να το αντιγράψουμε σε έναν εξωτερικό HDD για να το ακούσουμε απο έναν άλλον υπολογιστη και πάλι όλα καλά. Μετα απο μερικούς μήνες ή χρόνια θέλουμε να ακούσουμε πάλι το κομματι αυτό αλλά ενδεχομένως να παρουσιάσει τα προβλήματα που αναφέρθηκαν πρίν.

Για να επιστρέψω λοιπόν στην ερώτηση σου, ζητώντας συγγνώμη που μακρυγόρησα, ναι είμαι σίγουρος οτι το ψηφιακό αντίγραφο τη στίγμη που γίνεται είναι ακριβές. Το πρόβλημα έγκειται στο πώς θα αποθηκεύσεις μακροχρόνια αυτή την πληροφορία.

Φιλικά
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.836
Μηνύματα
2.953.679
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top