- Μηνύματα
- 28.833
- Reaction score
- 84.881
Καταλαβαίνω.Για εμάς τους συλλέκτες αυτό μετράει...
Δεν είμαι συλλέκτης.
Καταλαβαίνω.Για εμάς τους συλλέκτες αυτό μετράει...
ΦιξντΔεν είμαι ρακοσυλλέκτης
By the way, η εκτέλεση αυτή είχε αρχικά κυκλοφορήσει σε CD από την RCA μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων...Σχετικά πρόσφατα, η Sony την παρουσίασε στη μορφή που έχει η Tidal, ήτοι ως download.Καταλαβαίνω.
Δεν είμαι συλλέκτης.
Ο Σκαλκώτας, αν και μουσικά διέπρεψε σε πιο πρωτότυπη γραφή μουσικών έργων, η αφοσίωση και το ενδιαφέρον του για την Ελληνική δημοτική μουσική τον άφησε στη μνήμη και την αγάπη όχι μόνον του Ελληνικού αλλά ακόμη και του διεθνούς κοινού, πρωτίστως χάρη στην ευφάνταστη συνθετική επεξεργασία των 36 Ελληνικών Χορών.
Υπάρχουν μερικές διαφορές με το Danse Diabolique. O Κλέφτικος του Σκαλκώτα έχει σαφώς Ελληνικές φολκλορικές ρίζες, ενώ το έργο του Αυστριακού Joseph Hellmesberger II καταδεικνύει πιο...oriental καταγωγή. Ο χόρος του Σκαλκώτα, καίτοι σε πολύ γρήγορο tempo, δεν είναι ένα moto perpetuo όπως σχεδόν είναι ο "διαβολικός χορός". Τέλος, η ενορχήστρωση του Hellmesberger είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή όπως αυξάνεται ο ρυθμός και η ένταση του έργου, ενώ ο "Κλεφτικός" έχει μία πιο σταθερή και συνεπή ενορχήστρωση στη μικρή του διάρκεια.Όταν ακούω τον "κλέφτικο χορό' του Σκαλκώτα μου έρχεται στο νου το Danse Diabolique- Joseph Hellmesberger II , Αυστριακού συνθέτη και βιολονίστα.
Joseph Hellmesberger II (1855 – 1907)
Νίκος Σκαλκώτας (1904 – 1949)
Joseph Hellmesberger II - Danse Diabolique
N.Skalkottas Kleftikos | Kiev Chamber Orchestra
Είχα ξεχάσει ότι υπάρχει και σε DVD. Bravo!
Εγώ, αντιθέτως και ως πιστός παλαιόθεν συλλέκτης, είμαι ακουστικός τύπος, καθόσον δίνω όλη την προσοχή μου στο "ετοιμασμένο" ακουστικό υλικό του έτοιμου προιόντος. Την οπτικοακουστική εμπειρία την δέχομαι μόνον στις ζωντανές παραστάσεις. Το βίντεο, ως μαγνητοσκοπημένο έτοιμο προιόν μου αποσπά την προσοχή από το καθαρά ακουστικό φαινόμενο, χωρίς να μου δίνει ολόκληρη την εικόνα και κυρίως την πραγματική επαφή με τον καλλίτεχνη, που μπορώ να έχω μόνον στη ζωντανή παράσταση/συναυλία, αφήνοντάς με στα χέρια του εκάστοτε σκηνοθέτη και του παραγωγού.ναι το εχω σε dvd οταν βγηκε, υπαρχει και σε bluray πλεον....
......οσαν οπτικοακουστικος τυπος προτιμω να παιζω κλασσικη βλεποντας κιολας....
αγαπημενος μαεστρος, παιζει πολυ σε br ιαπωνιας και παιρνω αποκει.
....και εχουν και καλες οπτικοακουστικες εγγραφες !!!
Στη δημοτική μας μουσική δεν μπορώ να βρω τίποτε..."διαβολικό", πολλώ μάλλον έναν χορό και δη..."κλέφτικο". Περισσότερο σαν ξέφρενος πανηγυρισμός μου φαίνεται...αλλά όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Εναπόκειται στις παραστάσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που κουβαλάει ο καθένας από εμάς. Η οργανική μουσική είναι απόλυτη. Δεν συγκεκριμενοποιείται. Οι τίτλοι των έργων απλά εκφράζουν τις προθέσεις και τη σχέση του συνθέτη με το έργο του.Ο κλέφτικος χορός είναι σαν ένας πραγματικά διαβολικός (Danse Diabolique) χορός.
εννοεις με κλειστα ματια ;Π.χ. το Danse diabolique, στην SACD εκδοχή του (χωρίς την οιαδήποτε οπτική απόσπαση) και σε ένα hi-end μηχάνημα, ακούγεται όντως ως ένας ολονέν και πιο τρομερός..."διαβολικός χορός".
Όταν δεν έχεις οπτική εικόνα του μουσικού ακούσματος, δεν έχει σημασία εάν τα μάτια σου είναι ανοικτά ή...ερμητικά κλειστά. Το ζήτημα είναι ότι αφοσιώνεσαι μόνον στο ό,τι ακούς και αυτό δίνει μία μεγαλύτερη και καλλίτερη προσέγγιση στο έργο καθαρά από μουσικής έποψης.εννοεις με κλειστα ματια ;
Παρεξήγησις. Οι λέξεις "διαβολικός χορός" είναι απλή μετάφραση των λέξεων "Danse Diabolique".Στη δημοτική μας μουσική δεν μπορώ να βρω τίποτε..."διαβολικό", πολλώ μάλλον έναν χορό και δη..."κλέφτικο". Περισσότερο σαν ξέφρενος πανηγυρισμός μου φαίνεται...αλλά όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Εναπόκειται στις παραστάσεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που κουβαλάει ο καθένας από εμάς. Η οργανική μουσική είναι απόλυτη. Δεν συγκεκριμενοποιείται. Οι τίτλοι των έργων απλά εκφράζουν τις προθέσεις και τη σχέση του συνθέτη με το έργο του.
Δεν πιστεύω ότι έχω διαβάσει πουθενά ή ότι έχει δηλωθεί από τον συνθέτη ότι η γραφή σε έντεχνη μορφή ενός δημοτικού χορού είχε οιαδήποτε "έμπνευση" από κάποιο άλλο έργο άλλου συνθέτη. Ο άσημος Αυστριακός συνθέτης φαίνεται να έχει -σε κάποιο βαθμό- εμπνευστεί το έργο του από oriental μουσικά στοιχεία. Τούτο είναι αρκετά ανεπτυγμένο (υπερδιπλασία διάρκεια από τον συγκεκριμένο χορό του Σκαλκώτα) και βαθμηδόν πυκνά ενορχηστρωμένο. Επίσης είναι πρωτότυπη σύνθεση (δεν αναπαράγει κάποιο συγκεκριμένο δημοτικό/φολκλορικό τραγούδι ή χορό). Τέλος, ο τίτλος καταδεικνύει τις προθέσεις και το πως ο ίδιος ο συνθέτης είδε το έργο του, δινοντάς του τον συγκεκριμένο τίτλο.Παρεξήγησις. Οι λέξεις "διαβολικός χορός" είναι απλή μετάφραση των λέξεων "Danse Diabolique".
Αυτό που υπονοώ λέγοντας ότι "Ο κλέφτικος χορός είναι σαν ένας πραγματικά διαβολικός (Danse Diabolique) χορός" είναι ότι κάποιος εμπνεύστηκε από κάποιον. Αν ισχύει αυτό, ποιός λογικά θα μπορούσε να εμπνεύσει ποιόν, ο Joseph Hellmesberger II τον Σκαλκώτα, ή ο Σκαλκώτας τον Joseph Hellmesberger II ; Για εμένα είναι ξεκάθαρο.
Joseph Hellmesberger II (1855 – 1907)
Νίκος Σκαλκώτας (1904 – 1949)
Δεν είμαι σίγουρος εάν σε αντιλαμβάνομαι σωστά. Εννοείς ότι ο δίσκος, σε κάθε μορφή του (βινύλιο, CD, SACD, Blu-ray) φτιάχθηκε για να ακούγεται με κλειστά μάτια ή μόνον για τυφλούς?!...... δεν μπορω να το κανω αυτο με ανοιχτα ματια
εσυ εισαι σε αλλο level .....
.... δεν μπορω να το κανω αυτο με ανοιχτα ματια
εσυ εισαι σε αλλο level .....
ΟΧΙ φυσικα....δεν θα ακουγαμε μουσικη γενικα χωρις εικονα.Δεν είμαι σίγουρος εάν σε αντιλαμβάνομαι σωστά. Εννοείς ότι ο δίσκος, σε κάθε μορφή του (βινύλιο, CD, SACD, Blu-ray) φτιάχθηκε για να ακούγεται με κλειστά μάτια ή μόνον για τυφλούς?!..
Π.χ. το Danse diabolique, στην SACD εκδοχή του (χωρίς την οιαδήποτε οπτική απόσπαση) και σε ένα hi-end μηχάνημα, ακούγεται όντως ως ένας ολονέν και πιο τρομερός..."διαβολικός χορός".
για πες μας για το ομορφο πικαπιον τι και πως...