Ένα εξαίσιο έργο πολύ κατάλληλο για τη Μεγάλη Εβδομάδα και ειδικά για τη σημερινή ημέρα. Γραμμένο σε φα ελάσσονα, μία από τις δραματικές κλίμακες για έργα με μουσική ψυχολογική ένταση και ενίοτε έντονο πάθος.
O Haydn τη χρησιμοποίησε στον Τέταρτο από τους Επτά Λόγους του Ιησού στο Σταυρό (Θεέ μου, Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλιπες), μία έντονα δραματική Σονάτα, όπου η ανάπτυξη της έντασης εστιάζεται στην ανάπτυξη των δύο θεμάτων, ιδίως κατά την επανάληψη (recapitulation) παρά στην, ούτως ή άλλως, σύντομη επεξέργασια (development).
Ένα άλλο σπουδαίο έργο Θρησκευτικής Μουσικής σε φα ελάσσονα είναι και η εξαιρετική Λειτουργία του Bruckner στην εν λόγω κλίμακα. Έργο που, επίσης, ταιριάζει για την περίοδο αυτή από έναν συνθέτη που πραγματικά έγραφε για...dem lieben Gott (to the beloved God).
Αλλά και στη Baroque εποχή, ο σημαντικός Γερμανός συνθέτης BIber έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον Requiem σε φα ελάσσονα, που έχει αρκούντως τιμηθεί και δισκογραφικά (τελευταία, λίαν πρόσφατη και εξαιρετική παραγωγή της Alpha, με το φωνητικό συγκρότημα Vox Luminis και το Freiburger Barockconsort υπό τον LIonel Meunier).