Bosquejos de Espana

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504


Αυτές τις μέρες έγινα μάρτυρας μιας σύγκρισης δύο διαφορετικών εκδόσεων μιας πολύ γνωστής και δημοφιλούς παραγωγής, του Sketches of Spain του Miles Davis. Την όλη ιδέα είχε ο φίλος Jazzman, και μιας και υπήρχαν τα σχετικά δισκάκια, είπαμε να κάνουμε μια συγκριτική ακρόαση, αφ’ ενός μεν της παλιάς έκδοσης σε CD, αφ’ ετέρου δε της νεώτερης έκδοσης σε υβριδικό Super Audio CD, που κυκλοφόρησε το 1997.

Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες του στυλ «με ποια μηχανήματα το ακούσαμε» και άλλα τέτοια, καθώς αυτή η πληροφόρηση είναι εντελώς άχρηστη για να βγάλει κανείς ένα γενικό και χρήσιμο συμπέρασμα. Σας λέω μόνο πως είχαμε στη διάθεσή μας ένα SACD player και έναν DAC οδηγούμενο από ένα CD transport.

Στην πρώτη προσπάθεια συγκρίναμε το SACD που έπαιζε στη μια συσκευή, με το CD που έπαιζε στην άλλη. Η πρώτη και Ηλίου φαεινότερη διαπίστωση ήταν πως το SACD ακουγόταν τελείως διαφορετικό, καθώς η τρομπέτα του Miles ακούστηκε σε εμφανώς χαμηλότερη στάθμη, τόσο πολύ πιο χαμηλή που αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε ποια από τις δύο εκδοχές είναι σωστή, και εγώ να προσπαθώ να ξαναφέρω στη μνήμη μου τον Arturo Sandoval που είχα ακούσει ζωντανά παλιότερα. Μια άλλη πολύ σημαντική διαφορά είναι πως το CD διέφερε κατά πολύ στις υψηλές, καθώς οι ανώτερες αρμονικές από τις καστανιέτες ακουγόταν σαφώς πιο σκοτεινές, ενώ στο δεξί κανάλι το σύρσιμο της βούρτσας πάνω στο hi-hat ακουγόταν πάρα πολύ χαμηλά, για να μη πω ότι δεν ακουγόταν καθόλου. Γενικά, σε σύγκριση με το SACD, η παλιά έκδοση του CD έδινε την εντύπωση μιας παλιάς, χιλιοπαιγμένης κασέτας, που έχει χάσει τα πρίμα της.

Αμέσως μετά, επιλέξαμε να ακούσουμε το CD layer του υβριδικού δίσκου πάλι από το SACD player, ενώ το CD εξακολουθούσε να παίζει στο CD transport. Και εδώ, οι παραπάνω διαφορές διατηρήθηκαν, αν και το άκουσμα του υβριδικού layer δεν είχε εκείνη την «ανοιχτοσύνη» και εκείνον τον «αέρα» που απέπνεε το DSD layer, δίνοντας την εντύπωση ενός πιο «μαζεμένου» ακούσματος.

Προσπαθώντας να εξακριβώσουμε τις αλλοιώσεις που τυχόν εισάγει το κάθε player, κάναμε μια 3η προσπάθεια, όπου οι δίσκοι άλλαξαν θέσεις, και τώρα ακούγαμε το CD layer του υβριδικού δίσκου να παίζει στο CD transport, ενώ στο SACD player έπαιζε η παλιά έκδοση του CD. Και εδώ, επίσης, η διαφοροποιήσεις παρέμειναν οι ίδιες, αλλά και με την επιπρόσθετη διαφορά πως η απόδοση του υβριδικού CD layer ήταν ανώτερη από πριν, πιστοποιώντας πως ο συνδυασμός του transport με τον DAC ήταν ανώτερης κλάσης από το ολοκληρωμένο SACD player, καθώς είχε σαφώς βελτιωμένη άρθρωση, ενώ η μεσαία περιοχή ήταν πιο μεστή, αλλά βέβαια όχι τόσο έντονα παρούσα, όπως στο απλό CD. Γενικά, έδωσε ένα άκουσμα με περισσότερη «θέρμη» και μια προσήνεια που έδινε την εντύπωση του πιο αληθινού.

Θέλοντας να έχω μια περισσότερο ολοκληρωμένη εικόνα, πέρασα στο laptop το CD layer του υβριδικού δίσκου, καθώς και την παλιά έκδοση του CD, και κάποια στιγμή βρέθηκα σε άλλο σπίτι, όπου σύνδεσα τον υπολογιστή και επανέλαβα τη σύγκριση, αναπαράγοντας τα δύο flac αρχεία με τον Foobar, και συγκρίνοντάς τα με τον ίδιο υβριδικό δίσκο, που έπαιζε στο SACD player, (άλλο μοντέλο, διαφορετικό από το προηγούμενο, και πειραγμένο στο αναλογικό στάδιο εξόδου των κυρίως καναλιών). Περιττό να σας πω ότι οι διαπιστώσεις παρέμειναν οι ίδιες, αν και ακούγοντας από διαφορετικά ηχεία και διαφορετικό SACD player, η τρομπέτα του Miles δεν ήταν πια τόσο «πίσω», όπως στο προηγούμενο σύστημα.

Όμως, οι όποιες διαφορές είναι το λιγώτερο. Άνοιξα το παρόν θέμα, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά για να καταδείξω πως αυτή η τακτική «έχω το τάδε άλμπουμ σε βινύλιο και σε CD και σε SACD, και οι διαφορές είναι χαώδεις υπέρ του ενός και κατά του άλλου...» κλπ. υποδηλώνει πλήρη άγνοια της μηχανισμού που προηγείται της έκδοσης μιας δισκογραφικής παραγωγής. Στην προκειμένη περίπτωση, είναι σαφές πως η έκδοση του 1997 προήλθε από νέο mastering, κατά τη δημιουργία του οποίου δεν έμεινε τίποτε ίδιο, σε σχέση με το master του παλιού CD, πόσο μάλλον με την έκδοση σε βινύλιο που κυκλοφόρησε το 1960, ή και τα μεταγενέστερα χρόνια. Το μόνο που τηρήθηκε περίπου ίδιο είναι η χοντρική διάταξη των οργάνων, όπου οι καστανιέτες είναι αριστερά, η τρομπέτα στο κέντρο και τα drums δεξιά. Όλα τα άλλα είναι τελείως αλλαγμένα, σε διαφορετική στάθμη, και χωρίς να μας λέει κανείς αν το πρωτογενές μάστερ είναι πολυκάναλο, έστω σε τέσσερα κανάλια, ή η ηχογράφηση έγινε κατ’ ευθείαν σε στέρεο. Μη ξεχνάμε πως το 1959 ο πολυκάναλος εγγραφέας δεν ήταν κάτι αυτονόητο, όπως έγινε 10 χρόνια μετά. Και μη με ρωτήσετε ποιο είναι το σωστό. Το μόνο σωστό και σίγουρο είναι πως εάν αγοράσετε ένα «δίσκο» σε βινύλιο και σε CD και σε Super Audio CD και δεν ξέρω σε τί άλλο, έχετε αγοράσει πράγματα τα οποία περιέχουν το ίδιο καλλιτεχνικό έργο, αλλά από τεχνικής πλευράς είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Εάν τα συγκρίνετε ακούγοντας το περιεχόμενο για να εξαγάγετε κάποιο γενικό συμπέρασμα για τις δυνατότητες του ενός ή του άλλου μέσου, κοροϊδεύετε τον ίδιο σας τον εαυτό. Και μην ακούτε άλλους που κάνουν τέτοιου είδους συγκρίσεις, έχουν πλήρη άγνοια.

Αν θέλετε, κάντε αυτή τη δοκιμή και μόνοι σας, αρκεί να βρείτε αυτούς τους δύο δίσκους. Στο CD της παλιάς έκδοσης, του 1990, το οπισθόφυλλο είναι «λευκό», αναφέροντας απλώς τους τίτλους των κομματιών. Στην έκδοση του 1997 το οπισθόφυλλο έχει τελείως διαφορετική μακέτα, όντας έγχρωμο στα χρώματα της Ισπανικής σημαίας.

 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: Bosquejos de Espana

Το μόνο σωστό και σίγουρο είναι πως εάν αγοράσετε ένα «δίσκο» σε βινύλιο και σε CD και σε Super Audio CD και δεν ξέρω σε τί άλλο, έχετε αγοράσει πράγματα τα οποία περιέχουν το ίδιο καλλιτεχνικό έργο, αλλά από τεχνικής πλευράς είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Οταν γραφω εγω, που στα τεχνικα ειμαι σκραπας, πτι ακουστικα την διαφορα μεταξυ βινυλιου και σιντι την κανει η ηχογραφηση, εσεις με κραζετε.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Bosquejos de Espana

Οταν γραφω εγω, που στα τεχνικα ειμαι σκραπας, πτι ακουστικα την διαφορα μεταξυ βινυλιου και σιντι την κανει η ηχογραφηση, εσεις με κραζετε.
Εντάξει, ότι τα γράφω κινέζικα, το ξέρω. Προφανώς και δεν λέω πως τη διαφορά CD και βινυλίου την κάνει η ηχογράφηση, η υπεροχή του CD έναντι του βινυλίου είναι προφανής. Αυτό που θέλω να πω είναι πως ο παραπάνω τρόπος σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών φορμά είναι ανασφαλής και παραπλανητικός. Για να συγκρίνει κανείς φορμά μεταξύ τους, πρέπει να χρησιμοποιήσει το ίδιο υλικό, το ίδιο master, αφήνοντας φυσικά μόνον τις όποιες διαφοροποιήσεις επιβάλλει καθένα από τα φορμά, ώστε το συμπέρασμά του να βασίζεται σ' αυτές τις διαφοροποιήσεις, και σε τίποτε άλλο.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.712
Reaction score
4.386
Χαίρω πολύ,Γιώργος.
Μα είναι δυνατόν να συγκρίνουμε διαφορετικά master?
Eίναι σα να συγκρίνουμε Cabernet από την Νάουσσα με Cabernet από την Νέα Ζηλανδία.Οι ποικιλίες είναι ίδιες αλλά το αποτέλεσμα διαφορετικό.Όχι σωστό ή λάθος αλλά ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ!!
 

Μηνύματα
1.747
Reaction score
874
Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Εντάξει, ότι τα γράφω κινέζικα, το ξέρω. Προφανώς και δεν λέω πως τη διαφορά CD και βινυλίου την κάνει η ηχογράφηση, η υπεροχή του CD έναντι του βινυλίου είναι προφανής. Αυτό που θέλω να πω είναι πως ο παραπάνω τρόπος σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών φορμά είναι ανασφαλής και παραπλανητικός. Για να συγκρίνει κανείς φορμά μεταξύ τους, πρέπει να χρησιμοποιήσει το ίδιο υλικό, το ίδιο master, αφήνοντας φυσικά μόνον τις όποιες διαφοροποιήσεις επιβάλλει καθένα από τα φορμά, ώστε το συμπέρασμά του να βασίζεται σ' αυτές τις διαφοροποιήσεις, και σε τίποτε άλλο.
Εγώ πάλι όντας κινέζος(sudoku) μια χαρά τα καταλαβαίνω...

Οκ όσον αφορά την κριτική των cd...
Από την άλλη περνάς μια χαρά τη 'ιδέα' της δεδομένης υπεροχής του σουβέρ έναντι του μαύρου δίσκου...

Προφανώς και δεν λέω πως τη διαφορά CD και βινυλίου την κάνει η ηχογράφηση, η υπεροχή του CD έναντι του βινυλίου είναι προφανής

Αυτό που δεν καταλαβαίνω και στο οποίο δεν αναφέρεσαι καθόλου είναι η θεμελιώδης και χαζή μου ερώτηση...

Το ίδιο STEREO MASTER...ότι σκατά και να είναι...Analog Tape, Dat, Hard Disk...

α) Το κάνουμε προσεκτικά και με καλά μηχανήματα κοπής ΒΙΝΥΛΙΟ

β) Το καρασυμπιέζουμε σε 16/44.1/20khz(Nq) και το κάνουμε CD

Υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το cd(β) να παίξει καλύτερα από αυτό το βινύλιο(α) ???
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Εγώ πάλι όντας κινέζος(sudoku) μια χαρά τα καταλαβαίνω...

Οκ όσον αφορά την κριτική των cd...
Από την άλλη περνάς μια χαρά τη 'ιδέα' της δεδομένης υπεροχής του σουβέρ έναντι του μαύρου δίσκου...

Προφανώς και δεν λέω πως τη διαφορά CD και βινυλίου την κάνει η ηχογράφηση, η υπεροχή του CD έναντι του βινυλίου είναι προφανής

Αυτό που δεν καταλαβαίνω και που έντεχνα αποκρύπτεις και δεν αναφέρεσαι καθόλου είναι η θεμελιώδης και χαζή μου ερώτηση...

Το ίδιο STEREO MASTER...ότι σκατά και να είναι...Analog Tape, Dat, Hard Disk...

α) Το κάνουμε προσεκτικά και με καλά μηχανήματα κοπής ΒΙΝΥΛΙΟ

β) Το καρασυμπιέζουμε σε 16/44.1/20khz(Nq) και το κάνουμε CD

Υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το cd να παίξει καλύτερα από αυτό το βινύλιο ???
Φυσικά! Έτσι όπως -σωστά το λες- το CD είναι μια συμπιεσμένη εκδοχή του υψηλής ανάλυσης master, έτσι και το βινύλιο προέρχεται από μια συμπιεσμένη αναλογική ταινία πλάτους 1/4 της ίντσας, η οποία στη χειρότερη περίπτωση προήλθε από μια αναλογική ταινία πλάτους 2 ιντσών. Επιπροσθέτως, αυτό το βινύλιο των 33 στροφών που θεωρείς δεδομένο και ασυμπίεστο, δεν είναι παρά μια συμπιεσμένη εκδοχή του δίσκου 45 στροφών, ενώ όλοι οι φωνογραφικοί δίσκοι συμπιέζουν καθώς η βελόνα κινείται προς το κέντρο, διαβάζοντας με όλο και μειούμενη γραμμική ταχύητα. Να μη μιλήσω για επάλληλα τράνσφερ από μια ταινία σε άλλη, για να γίνουν διορθώσεις στην τονικότητα και ό,τι άλλο κριθεί αναγκαίο στην αναλογική παραγωγή, όπως γινόταν πριν την έλευση των ψηφιακών σταθμών εργασίας, (πριν το 1990).
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Ετοιμάσου να σου επιτεθούν τα βινύλια άμεσης κοπής και οι "ιερές" λαμπάτες αναλογικές stereo ηχογραφήσεις, χωρίς τις σατανικές επεξεργασίες, αποθορυβοποιήσεις και μετεγγραφές (λέμε τώρα...) :143::143::605:
 

Μηνύματα
267
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

.....Επιπροσθέτως, αυτό το βινύλιο των 33 στροφών που θεωρείς δεδομένο και ασυμπίεστο, δεν είναι παρά μια συμπιεσμένη εκδοχή του δίσκου 45 στροφών, ενώ όλοι οι φωνογραφικοί δίσκοι συμπιέζουν καθώς η βελόνα κινείται προς το κέντρο, διαβάζοντας με όλο και μειούμενη γραμμική ταχύητα. ...... (πριν το 1990).
Αυτό δε νομίζω να το έχω δει ξαναγραμμένο εδώ, ίσως να κάνω και λάθος, και το είχα πάντα απορία. Όπως επίσης και τις διαφορετικές δυνάμεις που ασκούνται πάνω στη βελόνα λόγο της τροχιάς της και της μεταβολής αυτής. Είναι προβλήματα που δε νομίζω να μπορούν να λυθούν όσο ακριβό πικάπ και να έχει κάποιος.....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.482
Reaction score
142.188
Απάντηση: Re: Bosquejos de Espana

Ετοιμάσου να σου επιτεθούν τα βινύλια άμεσης κοπής και οι "ιερές" λαμπάτες αναλογικές stereo ηχογραφήσεις, χωρίς τις σατανικές επεξεργασίες, αποθορυβοποιήσεις και μετεγγραφές (λέμε τώρα...) :143::143::605:
+1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000
 

Μηνύματα
1.747
Reaction score
874
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Φυσικά! Έτσι όπως -σωστά το λες- το CD είναι μια συμπιεσμένη εκδοχή του υψηλής ανάλυσης master, έτσι και το βινύλιο προέρχεται από μια συμπιεσμένη αναλογική ταινία πλάτους 1/4 της ίντσας, η οποία στη χειρότερη περίπτωση προήλθε από μια αναλογική ταινία πλάτους 2 ιντσών. Επιπροσθέτως, αυτό το βινύλιο των 33 στροφών που θεωρείς δεδομένο και ασυμπίεστο, δεν είναι παρά μια συμπιεσμένη εκδοχή του δίσκου 45 στροφών, ενώ όλοι οι φωνογραφικοί δίσκοι συμπιέζουν καθώς η βελόνα κινείται προς το κέντρο, διαβάζοντας με όλο και μειούμενη γραμμική ταχύητα. Να μη μιλήσω για επάλληλα τράνσφερ από μια ταινία σε άλλη, για να γίνουν διορθώσεις στην τονικότητα και ό,τι άλλο κριθεί αναγκαίο στην αναλογική παραγωγή, όπως γινόταν πριν την έλευση των ψηφιακών σταθμών εργασίας, (πριν το 1990).
Τώρα συναγωνίζεσαι τον άλλον που έλεγε πως οι γραμμές μεταφοράς προθέτουν jitter στα νταουνλόντια...

Στις 2 ίντσες(multitrack) γράφονται 24 κανάλια, στο 1/4 της ίντσας(stereo) 2 κανάλια....Που την είδες τη συμπίεση???

Απ' αυτήν την STEREO ταινία...το λεγόμενο MASTER TAPE γράφεται ο δίσκος 'ως έχει'...

Εξαίρεση αποτελούν τα DIRECT CUT βινύλια τα οποία γράφονται ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ από την STEREO έξοδο της MULTITRACK κονσόλας στην είσοδο της οποίας είναι συνδεμένες οι έξοδοι του ANALOG MULTITRACK TAPE...Γι αυτό και σ' αυτά τα βινύλια έχουμε σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΟ θόρυβο επιφανείας...

Αντιθέτως για να γίνει σουβέρ περνά α) από ADC και β) ΚΑΡΑΣΥΜΠΙΕΖΕΤΑΙ...

Οι 33.3 στροφές είναι επαρκέστατες...και δεν είναι συμπιεσμένη μορφή των 45 γιατί απλά το βινύλιο ΔΕΝ προέρχεται από τον δίσκο των 45 rpm αλλά από το tape που τρέχει στα 15 ips(inches per second)...


***
Τι γράφω σα μαλάκας τώρα πάλι και συγχίζομαι....Σάμπως έχει ακούσει κανένας DIRECT CUT βινύλιο σε κανένα πικάπ της προκοπής???
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Τώρα συναγωνίζεσαι τον άλλον που έλεγε πως οι γραμμές μεταφοράς προθέτουν jitter στα νταουνλόντια...

Στις 2 ίντσες(multitrack) γράφονται 24 κανάλια, στο 1/4 της ίντσας(stereo) 2 κανάλια....Που την είδες τη συμπίεση???
Προφανώς προσπερνάς ανώδυνα το downmixing.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Απ' αυτήν την STEREO ταινία...το λεγόμενο MASTER TAPE γράφεται ο δίσκος 'ως έχει'...
Αμ δε! :114:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Εξαίρεση αποτελούν τα DIRECT CUT βινύλια τα οποία γράφονται ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ από την STEREO έξοδο της MULTITRACK κονσόλας στην είσοδο της οποίας είναι συνδεμένες οι έξοδοι του ANALOG MULTITRACK TAPE...Γι αυτό και σ' αυτά τα βινύλια έχουμε σχεδόν ΜΗΔΕΝΙΚΟ θόρυβο επιφανείας...
Ούτε αυτό είναι δίσκος direct cut, ούτε ο θόρυβος επιφανείας οφείλεται σε αυτούς τους λόγους. Ρε συ, αυτά λένε εκεί μέσα στις μαζώξεις τους στο ACA. Και εξακολουθείς να έχεις μαλλιά; :114:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Οι 33.3 στροφές είναι επαρκέστατες...και δεν είναι συμπιεσμένη μορφή των 45 γιατί απλά το βινύλιο ΔΕΝ προέρχεται από τον δίσκο των 45 rpm αλλά από το tape που τρέχει στα 15 ips(inches per second)...
Καλά, περί ορέξεως... Κι εμένα τα 24bit/192KHz δε μου φτάνουν και μου περισσεύουν. Θέλω 32bit/190KHz. Βγάλε από το ίδιο μάστερ 33άρι και 45άρι microgroove, κι έλα να μου πεις... :114:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Bosquejos de Espana

...
...
Στην προκειμένη περίπτωση, είναι σαφές πως η έκδοση του 1997 προήλθε από νέο mastering, κατά τη δημιουργία του οποίου δεν έμεινε τίποτε ίδιο, σε σχέση με το master του παλιού CD, πόσο μάλλον με την έκδοση σε βινύλιο που κυκλοφόρησε το 1960, ή και τα μεταγενέστερα χρόνια. Το μόνο που τηρήθηκε περίπου ίδιο είναι η χοντρική διάταξη των οργάνων, όπου οι καστανιέτες είναι αριστερά, η τρομπέτα στο κέντρο και τα drums δεξιά. Όλα τα άλλα είναι τελείως αλλαγμένα, σε διαφορετική στάθμη, και χωρίς να μας λέει κανείς αν το πρωτογενές μάστερ είναι πολυκάναλο, έστω σε τέσσερα κανάλια, ή η ηχογράφηση έγινε κατ’ ευθείαν σε στέρεο.
Από αυτή την περιγραφή (υπογρ), έχω την εντύπωση ότι είναι πολυκάναλο, πως αλλιώς θα μπορούσαν να επέμβουν ανεξάρτητα ;




Υ.Γ.
Τι ήθελες και έμπλεξες το βινύλιο....αφού τα ξέρεις..:137:
 

Μηνύματα
1.425
Reaction score
761
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana


.........., ενώ όλοι οι φωνογραφικοί δίσκοι συμπιέζουν καθώς η βελόνα κινείται προς το κέντρο, διαβάζοντας με όλο και μειούμενη γραμμική ταχύητα.


Είχα την εντύπωση ότι αυτό το πρόβλημα είναι λυμένο στους βραχίονες παράλληλης μετατόπισης!!!
Αλλά αυτό το πρόβλημα δεν είναι και στα cd και στα hdd, με τη γωνιακή ταχύτητα και κάτι τέτοια;
Δεν είμαι υπερμαχος του βινυλίου ούτε και του cd, ακούω τα αναλογικά βινύλια απο ένα καλοστημένο και προσεγμένο πικαπ, και
την ψηφιακή μουσική απο cd ή computer, και δεν με ενοχλεί ούτε ο θόρυβος επιφανείας, ούτε τα σκρατσ, όπως φυσικά και το jitter. Τα υπόλοιπα είναι για κοκορομαχίες.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.752
Reaction score
22.504
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Είχα την εντύπωση ότι αυτό το πρόβλημα είναι λυμένο στους βραχίονες παράλληλης μετατόπισης!!!
Αλλά αυτό το πρόβλημα δεν είναι και στα cd και στα hdd, με τη γωνιακή ταχύτητα και κάτι τέτοια;
Δεν είμαι υπερμαχος του βινυλίου ούτε και του cd, ακούω τα αναλογικά βινύλια απο ένα καλοστημένο και προσεγμένο πικαπ, και
την ψηφιακή μουσική απο cd ή computer, και δεν με ενοχλεί ούτε ο θόρυβος επιφανείας, ούτε τα σκρατσ, όπως φυσικά και το jitter. Τα υπόλοιπα είναι για κοκορομαχίες.
Ο βραχίονας παράλληλης μετατόπισης απλά τοποθετεί την κεφαλή με τρόπο τέτοιον, ώστε αυτή να ιχνηλατεί το δίσκο με μηδενικό σφάλμα ανάγνωσης. Το πρόβλημα της συμπίεσης του δίσκου είναι εγγενές, αφού αυτός περιστρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα, ενώ η ακίδα διαβάζει σε σημείο του οποίου η απόσταση από το κέντρο περιστροφής βαίνει φθίνουσα, και επομένως η γραμμική ταχύτητα ανάγνωσης βαίνει κι αυτή φθίνουσα.

Αντιθέτως, το Audio CD προϋποθέτει σταθερή ταχύτητα ροής δεδομένων, και γι' αυτό η ακτίνα διαβάζει με σταθερή γραμμική ταχύτητα, οπότε αναγκαστικά ο δίσκος περιστρέφεται με μεταβαλλόμενη γωνιακή τοιαύτη, (φθίνουσα, καθώς η ακτίνα διαβάζει από μέσα προς τα έξω, "ανάποδα" σε σχέση με τον φωνογραφικό δίσκο).

Στο σκληρό δίσκο τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις τα πλατώ περιστρέφονται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.856
Reaction score
59.100
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Bosquejos de Espana

Ο βραχίονας παράλληλης μετατόπισης απλά τοποθετεί την κεφαλή με τρόπο τέτοιον, ώστε αυτή να ιχνηλατεί το δίσκο με μηδενικό σφάλμα ανάγνωσης. Το πρόβλημα της συμπίεσης του δίσκου είναι εγγενές, αφού αυτός περιστρέφεται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα, ενώ η ακίδα διαβάζει σε σημείο του οποίου η απόσταση από το κέντρο περιστροφής βαίνει φθίνουσα, και επομένως η γραμμική ταχύτητα ανάγνωσης βαίνει κι αυτή φθίνουσα.

Αντιθέτως, το Audio CD προϋποθέτει σταθερή ταχύτητα ροής δεδομένων, και γι' αυτό η ακτίνα διαβάζει με σταθερή γραμμική ταχύτητα, οπότε αναγκαστικά ο δίσκος περιστρέφεται με μεταβαλλόμενη γωνιακή τοιαύτη, (φθίνουσα, καθώς η ακτίνα διαβάζει από μέσα προς τα έξω, "ανάποδα" σε σχέση με τον φωνογραφικό δίσκο).

Στο σκληρό δίσκο τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις τα πλατώ περιστρέφονται με σταθερή γωνιακή ταχύτητα.
Είναι γεγονός...Καλού κακού βέβαια,ας σιγουρευτούμε επίσης οτι η ετικέττα του συγκεκριμένου ψηφιακού μάστερ έχει τα έξι "μάτια".Ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος το μπαρουτοκαπνισμένο στις αυθεντικές κόπιες βινυλίου αναλογικό να κοιτάξει αφ΄υψηλού το ψηφιακό και τούτο θιγμένο ως αντίδραση :126::126:ν΄αρνηθεί να μεταβάλλει την ταχύτητα περιστροφής του δίσκου.Το παρόν αναγράφεται στον έκτο τόμο σελ.331/3η παράγραφος της εγκυκλοπαίδειας "Μικρές και μεγάλες τραγωδίες του χαιενδ".
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.187
Μηνύματα
3.004.397
Members
38.426
Νεότερο μέλος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΞΑΣ
Top