Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.638
Reaction score
29.337
1000%

Kαι μαύρο εσωτερικό ή μαύρο γκρι τι ήταν αυτό στην έκθεση. Και το ίδιο εξωτερικό χρώμα. Βασικά όπως ήταν. :biggrin:

Κουκλί ♥
 
Last edited:


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.790
Reaction score
9.577
1000%

Kαι μαύρο εσωτερικό ή μαύρο γκρι τι ήταν αυτό στην έκθεση. Και το ίδιο εξωτερικό χρώμα. Βασικά όπως ήταν. :biggrin:

Κουκλί ♥
Ήταν σκούρο ανθρακί μέσα και γαλάζιο του πάγου έξω. Πάντως και το premium γκρι εξωτερικό που έχω δει, είναι πολύ ωραίο!
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.638
Reaction score
29.337
Τροφή για σκέψη ο Κινέζος!!!!
Οι φωτογραφίες δεν δείχνουν τίποτα. Ακόμα και απ' έξω να το κοιτάς αν δεν κάτσεις μέσα δεν έχεις πάρει χαμπάρι.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.790
Reaction score
9.577
Στην Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, όπου το Atto 3 κάνει κορυφαίες πωλήσεις, υπάρχουν πάρα πολλά νοικοκυριά που λειτουργούν εκτός ηλεκτρικού δικτύου. Υπάρχει επίσημος κανονισμός ο οποίος ορίζει πως συνδέεται σε αυτές τις εγκαταστάσεις ένα όχημα με δυνατότητα V2L και η διάταξη φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα:

1723360358877.png


Ένα αναλυτικό άρθρο βρίσκεται εδώ.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.638
Reaction score
29.337
Για όποιον είναι ένα μαζοχιστικό σπασικλάκι όπως εγώ :biggrin:, ευχαρίστως αναλύσω τον υπολογισμό :o😭
Δεν έκανα πλάκα, αν αυτό κατάλαβες. :biggrin:

Λοιπόν....
Εγώ να μην στο χαλάω αλλά θα στο χαλάσει ο λογαριασμός. Αν το 0,09€ που λες είναι το ανταγωνιστικό σκέλος, υπολόγισε τελικά περίπου τα διπλάσια από αυτά που λες. Όχι ότι αλλάζει κάτι ιδιαίτερα (σε σχέση με το θερμικό) απλά να αποφύγεις την έκπληξη.
για να είμαστε ακριβείς, επειδή μιλάμε για €€€ και οικονομία :whistling:.
Για καταναλώσεις εώς 1600 - 2000kWh/4μηνο (αν υποθέσουμε οτι ένα νοικοκυριό με EV είναι σ' αυτή την κατηγορία) , με βάση την εξουσία , οι πρόσθετες χρεώσεις ανά kWh έχουν ως εξής:

Χωρίς νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,0836553€ στην τιμή της kWh σας.
Με νυχτερινό ρεύμα προσθέστε 0,046552€ στην τιμή της kWh σας.

Έτσι, παίρνοντας σα παράδειγμα το φίλο μας τον MAX , με σταθερή τιμή 0,09€/kWh (δηλαδή 0,0954€ πληρωτέα με το ΦΠΑ), το συνολικό κόστος της φόρτισης θα είναι 0,1790553€/kWh χωρίς νυχτερινό μετρητή και 0,141952 €/kWh με νυχτερινό μετρητή.
Οι παραπάνω κύριοι έχουν δίκιο. Εγώ έκανα λάθος, καθώς σπάνια περνάω τις 1600kWh στο τετράμηνο. Βασικά μια φορά το χρόνο, το χειμώνα.

Όπως βλέπουμε και από την σχετική σελίδα της εξουσίας που λέει και ο pstergio, η τιμή χρήσης δικτύου εξαρτάτε άμεσα από την κατανάλωση.
Α. Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος (Απόφαση ΡΑΕ 643/2022)

Μοναδιαίες Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος
Κατηγορία ΚαταναλωτώνΧρέωση Ισχύος
(€/MW Ισχύος Χρέωσης ανά μήνα)
Χρέωση Ενέργειας
(λεπτά €/kWh)
Υψηλής Τάσης3.122
Μέσης Τάσης3.240
Χαμηλής Τάσης0,00844
Β. Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου (Απόφαση Ε-15/2024)

Κατηγορία Καταναλωτών
Μοναδιαία Πάγια Χρέωση (ΜΠΧ)
Μοναδιαία Μεταβλητή Χρέωση (ΜΜΧ)
Μοναδιαία Σταθερή Χρέωση ανά Μετρητή (ΜΣΧ)
Χρέωση με την Ισχύ Σύνδεσης (καταναλωτές χωρίς ΩΜ)
Χρέωση με τη μέση ισχύ στην Αιχμή (καταναλωτές με ΩΜ)
Χωρίς μέτρηση αέργων (καταναλωτές χωρίς ΩΜ)
Με μέτρηση αέργων (καταναλωτές με ΩΜ)
(€/kVA/έτος)​
(€/kVA/έτος/cosφ)​
(€ cents/kWh)​
(€ cents/kWh/cosφ)​
(€/μετρητή/έτος)​
1ΧΤ Αγροτικοί χωρίς ΩΜ
–​
–​
0​
2ΧΤ Εμπορικοί χωρίς ΩΜ
10,693​
0,348​
0​
3ΧΤ Βιομηχανικοί χωρίς ΩΜ
13,014​
0,348​
0​
4ΧΤ ΦΟΠ, χωρίς ΩΜ
7,066​
0,348​
0​
5ΧΤ Λοιποί χωρίς ΩΜ
5,955​
0,348​
0​
6ΧΤ Αγροτικοί με ΩΜ
–​
–​
0​
7ΧΤ Λοιποί με ΩΜ
209,741​
0,330​
0​
8MΤ Αγροτικοί με ΩΜ
–​
–​
0​
9MΤ Λοιποί με ΩΜ
64,145​
0,101​
0​
ΧΤ = Χαμηλή Τάση
ΜΤ = Μέση Τάση
ΩΜ = = Ωρομέτρηση
Γ. Χρέωση Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ)

Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Ημέρας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0500
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0850
Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Νύχτας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0150
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0300
Και έχουμε και τα κερατιάτικα των ΑΠΕ.
Δ. Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) (Απόφαση Ε-235/2023)

0,017 €/kWh

Όπως δείχνει και ο πίνακας, έτσι και περάσεις τις 1600kWh στο τετράμηνο (κάτι πάρα πολύ εύκολο με EV, βασικά είναι βέβαιο :)), η τιμή χρήσης δικτύου για τις παραπάνω kWh εκτοξεύεται 🚀 στο ημερήσιο, από το ούτε 1 cent στα 5 cents :o για 1601-2000 kWh/τετραμηνία, και στα 8.5 cents :o:o στα 2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία. Τώρα θα πει κάποιος ότι φορτίζουμε το βράδυ. Χμ. Από Σεπτέμβριο, τα δυναμικά τιμολόγια θα φέρουν και την κατάργηση του νυχτερινού κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα. Οπότε, πάλι κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα, οι παραπάνω τιμές θα ισχύουν για όλο το 24ώρο πλην κάποιας ζώνης το μεσημέρι, για παράδειγμα 12:00 - 16:00. Κοινώς, τον ύπιαμεν. :biggrin:

Είπα να κάνω τους δικούς μου υπολογισμούς για τα 25.000χλμ/χρόνο με μια μέση κατανάλωση πες 15kWh/100km, αλλά μόλις τα έβαλα κάτω και είδα τι πρέπει να κάνω τα παράτησα καθώς ούτε απλό είναι ούτε έχει και νόημα, καθώς σε ένα μήνα δεν θα ισχύει τίποτα από όσα θα υπολόγιζα.

Σε γενικές γραμμές πάντως, από Σεπτέμβριο ο λογαριασμός ρεύματος για τους ηλεκτροκίνητους έχει σοβαρή πιθανότητα να ανέβει, και για όσους πήραν πρόσφατα EV δείχνει να εκτοξεύεται. Ας κλειδώσουν τα μέτρα και θα το ξαναδούμε.

Έχω έτοιμα και πιθανά μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος. :)
- Αλλαγή όλων των παλαιών ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών με νέα Α+++ για να πέσει η συνολική κατανάλωση.
- Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών έστω και zero feed in όπου είναι εφικτό, τόσα όσα ώστε να επιτευχθεί ο μέγιστος ταυτοχρονισμός για να μην υπάρχει χρέωση ενέργειας και δικτύου.
 
Last edited:


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.790
Reaction score
9.577
Δεν έκανα πλάκα, αν αυτό κατάλαβες. :biggrin:

Λοιπόν....


Οι παραπάνω κύριοι έχουν δίκιο. Εγώ έκανα λάθος, καθώς σπάνια περνάω τις 1600kWh στο τετράμηνο. Βασικά μια φορά το χρόνο, το χειμώνα.

Όπως βλέπουμε και από την σχετική σελίδα της εξουσίας που λέει και ο pstergio, η τιμή χρήσης δικτύου εξαρτάτε άμεσα από την κατανάλωση.
Α. Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος (Απόφαση ΡΑΕ 643/2022)

Μοναδιαίες Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος
Κατηγορία ΚαταναλωτώνΧρέωση Ισχύος
(€/MW Ισχύος Χρέωσης ανά μήνα)
Χρέωση Ενέργειας
(λεπτά €/kWh)
Υψηλής Τάσης3.122
Μέσης Τάσης3.240
Χαμηλής Τάσης0,00844
Β. Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου (Απόφαση Ε-15/2024)

Κατηγορία Καταναλωτών
Μοναδιαία Πάγια Χρέωση (ΜΠΧ)
Μοναδιαία Μεταβλητή Χρέωση (ΜΜΧ)
Μοναδιαία Σταθερή Χρέωση ανά Μετρητή (ΜΣΧ)
Χρέωση με την Ισχύ Σύνδεσης (καταναλωτές χωρίς ΩΜ)
Χρέωση με τη μέση ισχύ στην Αιχμή (καταναλωτές με ΩΜ)
Χωρίς μέτρηση αέργων (καταναλωτές χωρίς ΩΜ)
Με μέτρηση αέργων (καταναλωτές με ΩΜ)
(€/kVA/έτος)​
(€/kVA/έτος/cosφ)​
(€ cents/kWh)​
(€ cents/kWh/cosφ)​
(€/μετρητή/έτος)​
1ΧΤ Αγροτικοί χωρίς ΩΜ
–​
–​
0​
2ΧΤ Εμπορικοί χωρίς ΩΜ
10,693​
0,348​
0​
3ΧΤ Βιομηχανικοί χωρίς ΩΜ
13,014​
0,348​
0​
4ΧΤ ΦΟΠ, χωρίς ΩΜ
7,066​
0,348​
0​
5ΧΤ Λοιποί χωρίς ΩΜ
5,955​
0,348​
0​
6ΧΤ Αγροτικοί με ΩΜ
–​
–​
0​
7ΧΤ Λοιποί με ΩΜ
209,741​
0,330​
0​
8MΤ Αγροτικοί με ΩΜ
–​
–​
0​
9MΤ Λοιποί με ΩΜ
64,145​
0,101​
0​
ΧΤ = Χαμηλή Τάση
ΜΤ = Μέση Τάση
ΩΜ = = Ωρομέτρηση
Γ. Χρέωση Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ)

Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Ημέρας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0500
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0850
Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Νύχτας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0150
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0300
Και έχουμε και τα κερατιάτικα των ΑΠΕ.
Δ. Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) (Απόφαση Ε-235/2023)

0,017 €/kWh

Όπως δείχνει και ο πίνακας, έτσι και περάσεις τις 1600kWh στο τετράμηνο (κάτι πάρα πολύ εύκολο με EV, βασικά είναι βέβαιο :)), η τιμή χρήσης δικτύου για τις παραπάνω kWh εκτοξεύεται 🚀 στο ημερήσιο, από το ούτε 1 cent στα 5 cents :o για 1601-2000 kWh/τετραμηνία, και στα 8.5 cents :o:o στα 2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία. Τώρα θα πει κάποιος ότι φορτίζουμε το βράδυ. Χμ. Από Σεπτέμβριο, τα δυναμικά τιμολόγια θα φέρουν και την κατάργηση του νυχτερινού κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα. Οπότε, πάλι κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα, οι παραπάνω τιμές θα ισχύουν για όλο το 24ώρο πλην κάποιας ζώνης το μεσημέρι, για παράδειγμα 12:00 - 16:00. Κοινώς, τον ύπιαμεν. :biggrin:

Είπα να κάνω τους δικούς μου υπολογισμούς για τα 25.000χλμ/χρόνο με μια μέση κατανάλωση πες 15kWh/100km, αλλά μόλις τα έβαλα κάτω και είδα τι πρέπει να κάνω τα παράτησα καθώς ούτε απλό είναι ούτε έχει και νόημα, καθώς σε ένα μήνα δεν θα ισχύει τίποτα από όσα θα υπολόγιζα.

Σε γενικές γραμμές πάντως, από Σεπτέμβριο ο λογαριασμός ρεύματος για τους ηλεκτροκίνητους έχει σοβαρή πιθανότητα να ανέβει, και για όσους πήραν πρόσφατα EV δείχνει να εκτοξεύεται. Ας κλειδώσουν τα μέτρα και θα το ξαναδούμε.

Έχω έτοιμα και πιθανά μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος. :)
- Αλλαγή όλων των παλαιών ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών με νέα Α+++ για να πέσει η συνολική κατανάλωση.
- Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών έστω και zero feed in όπου είναι εφικτό, τόσα όσα ώστε να επιτευχθεί ο μέγιστος ταυτοχρονισμός για να μην υπάρχει χρέωση ενέργειας και δικτύου.
Η κατάσταση είναι ρευστή πράγματι και πρέπει να εξεταστεί προσωποποιημένα. Η ουσία είναι όμως ότι η χρήση EV με οικιακή φόρτιση είναι σε κάθε περίπτωση πολύ οικονομικότερη από τη χρήση θερμικού.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.638
Reaction score
29.337
Η κατάσταση είναι ρευστή πράγματι και πρέπει να εξεταστεί προσωποποιημένα. Η ουσία είναι όμως ότι η χρήση EV με οικιακή φόρτιση είναι σε κάθε περίπτωση πολύ οικονομικότερη από τη χρήση θερμικού.
Not so sure now. Εξαρτάται και από το EV. Άλλα θέλουν service κάθε χρόνο, άλλα κάθε 2, άλλα θέλουν 500άρικα και 3 χρόνια, άλλα ποτέ. Συν την δεδομένη μικτή ασφάλιση και τα αυξημένα κόστη δικτύου, αν δεν κλειδώσουν τα νέα μέτρα και αν δεν τα βάλω κάτω δεν έχω απάντηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
974
Reaction score
2.726
Μιλώντας αυστηρά για το οικονομικό κομμάτι της χρήσης, βασικότατη παράμετρος για το εάν "συμφέρει" ή όχι η χρήση Ev αποτελεί το σύνολο των χιλιομέτρων που κάνει κάποιος.
Π.χ. το να δίνεις 1000€ γιια ασφάλεια ετησίως για χρήση 9-10Κ Χμ φαίνεται κάπως... ασύμφορο. Στα 19-20Κ αλλάζει κάπως, στα 30Κ περισσότερο.
Η χρέωση ρεύματος, ακόμη και όπως την υπολόγισα (με ακρίβεια) παραπάνω, απέχει παρασάγγας απ΄την τρέχουσα τιμή βενζίνης.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.638
Reaction score
29.337
Κάποιοι που έχετε ηλεκτρικά τα έχετε ήδη υπολογίσει πάνω κάτω, και πάντα σύμφωνα με τα δικά σας δεδομένα.

Για να απαντήσω στα δικά μου δεδομένα θέλω τα νέα στοιχεία ώστε να δω το ετήσιο κόστος χρήσης θερμικού vs ηλεκτρικού. Εξαρτάται και από το ηλεκτρικό επίσης.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.790
Reaction score
9.577
Μιλώντας αυστηρά για το οικονομικό κομμάτι της χρήσης, βασικότατη παράμετρος για το εάν "συμφέρει" ή όχι η χρήση Ev αποτελεί το σύνολο των χιλιομέτρων που κάνει κάποιος.
Π.χ. το να δίνεις 1000€ γιια ασφάλεια ετησίως για χρήση 9-10Κ Χμ φαίνεται κάπως... ασύμφορο. Στα 19-20Κ αλλάζει κάπως, στα 30Κ περισσότερο.
Η χρέωση ρεύματος, ακόμη και όπως την υπολόγισα (με ακρίβεια) παραπάνω, απέχει παρασάγγας απ΄την τρέχουσα τιμή βενζίνης.
Όλα είναι σχετικά πράγματι. Εγώ για τη Mercedes έδινα μέχρι τώρα για τα (χαμηλά, λόγω 1.600cc και κομπρέσορα) τέλη και την (απλή) ασφάλεια, περίπου όσα δίνω τώρα για την τα-πάντα-όλα μικτή του Atto, το οποίο δεν πληρώνει τέλη και κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο όποτε το χρειαστώ. Αυτό που βλέπω καθαρά, είναι ότι μέχρι τώρα μου φεύγανε χιλιάρικα στις βενζίνες...
Αν τώρα κάθομαι να σκέφτομαι ότι κάποια στιγμή θα βάλουν τέλη και στα ηλεκτρικά ή θα ακριβύνει το ρεύμα (λες και η βενζίνη μένει σταθερή) ή ότι άλλο, τότε ας πάρω... γαϊδουράκι. Έχω και μπόλικα λοφάκια με χορτάρι τριγύρω! :p
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.415
Μηνύματα
2.902.696
Members
38.043
Νεότερο μέλος
ADRONIS
Top