Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.135
Reaction score
31.055
Ας το βάλουμε και εδώ. 🙂

Ολοκαίνουργιο. BYD Shenzhen, το τέταρτο πλοίο της BYD, το μεγαλύτερο RoRo στο κόσμο (από ότι λένε τουλάχιστον), με δυνατότητα μεταφοράς 9.200 οχημάτων. Έχει μήκος 219m, πλάτος 38m, κινείται και με LNG.

Έχει παραλάβει 4 σε ένα χρόνο. Και άλλα 4 μέχρι αρχές του 2026.

1000019420.jpg
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.701
Reaction score
138.723
Πράκτορας του εχθρού η Ισμήνη Φαμπιάτου. 🤣

Θέλει να προωθήσει τα αυτοκίνητα του κόκκινου στρατού να έρθουν να μας κλέψουν τους χάρτες των δρόμων μας, γιατί δε βγάζουν άκρη οι Κινέζοι ούτε με τη γκουγκλ. 🤣😂😁

Που είναι ο ντιμιφουτ να επιβάλλει ποτοαπαγόρευση. Έεεεεε, σοφτγουεροαπαγόρευση και μποϋκοτάζ απ' τους κομμουνιστάς. 😂😁😁
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.163
Reaction score
85.735
Καλά τα λέει, με αυτές τις εντυπώσεις έμεινα και εγώ από το test drive.
Αλλά το αυτοκίνητο κοστίζει 26000€, και όχι 20000. Επιδοτήσεις δεν υπάρχουν. Και αυτό πλέον αλλάζει πολλά.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.890
Reaction score
10.821
Μου αρέσει που είναι ξεκάθαρη σε δύο σημεία.
1) Αυτοκίνητο πόλης
2) Να έχεις θέση φόρτισης.

Έτσι θα έπρεπε να προσεγγίζουν τα ηλεκτρικά (όχι όλα ) γιατί το να προσπαθείς να πείσεις ότι με 40 και 60 kwh θα πας και το Πάσχα στο χωριό δημιουργεί σύγχυση και δυσφήμιση για τα EV.
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.531
Μια σούκο δεν έχεις στο χωριό σου να φορτίσεις το βράδυ;

40kW αμάξι έχω. Έχω οργώσει την Ελλάδα απροβλημάτιστα (και χωρίς να το έχω βάλει σε σούκο ποτέ). 85.000χλμ
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.531
Ok, 45kWh για την ακρίβεια.
Πόλης είναι το Ami και το Microlino, όχι τα αυτοκίνητα με 40-45kWh.
Τον γύρο της Eυρώπης μπορώ να κάνω με 40-45kWh αμάξι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.135
Reaction score
31.055
Και με το πρώτο Leaf κάνεις τον γύρο της Ευρώπης. Το θέμα είναι πως τον κάνεις και αν είσαι διατεθειμένος να το κάνεις.

Αν είναι να βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που το αγόρασες άσε καλύτερα.

Υγ: με ID7 έκαναν ρεκόρ απόστασης. 900κάτι χλμ, αλλά δεν πήγαινε πάνω από 90 στην Εθνική.
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.531
O Ear κάνει μια στάση για ένα γρήγορο κατούρημα όταν κάνει το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εγώ κάνω δύο στάσεις έχοντας χρόνο να κάτσω να φάω μια σαλάτα.
Σιγά τα ωά που θα βλαστημάω κιόλας.

Την τελευταία φορά Ναύπλιο-Θεσσαλονίκη δεν πήγα από την εθνική και πήγα μέσα από τα βουνά έτσι για πλάκα.
Κανένα πρόβλημα.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.135
Reaction score
31.055
Με πόσα πάει ο Ear και πόσα εσύ; Αυτό είναι το βασικό, και με τι καιρό.

Άλλο να πας με 130 και να θες μια στάση και άλλο με 100 και να θες δύο.

Επίσης άλλο να ταξιδεύεις με Dolphin και άλλο με Model 3. Και ας έχουν ίδια χωρητικότητα.
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.531
Έχω μπει σε Dolphin, πολύ άνετο είναι για ταξίδι.

Τώρα αν ο άλλος θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση να διαθέτει υπερπολυτελή μπερλίνα 100kWh για να ξεκινήσει ταξίδι κι ένα μεσαίο αμάξι 40-45kWh το θεωρεί πόλης, τι να πω, μπράβο του το πριγκιπόπουλο. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.701
Reaction score
138.723
Προκαταβολικά sorry για το σεντόνι, αλλά θα σας το κάνω διφραγκα για να γίνει κατανοητό.

Στικι ποστ. 😎

Μια μέση κατανάλωση 18 kWh/100 km είναι λογική για αυτοκινητόδρομο, με νορμάλ οδήγηση.
Για να είμαστε λίγο λαρτζ, ας πούμε 20 kWh/100km.

Σε κάθε στάση φόρτισης κατά τη διάρκεια ταξιδιού, συμφέρει χρονικά να φορτίζεις έως 80%, διότι ως γνωστόν από κει και πάνω, πέφτει η ταχύτητα φόρτισης και απαιτείται σημαντικά αυξημένος χρόνος αναμονής για πολύ μικρό ποσοστό μπαταρίας.

Για λόγους ασφάλειας και έλλειψης άγχους, πες ότι σταματάς για φόρτιση στο 10% SOC.

Άρα σε κάθε στάση φόρτισης, παίρνεις χρήσιμη χωρητικότητα 70% της μπαταρίας (10-80%) και αυτή θα είναι η διαθέσιμη χωρητικότητα μεταξύ των αναγκαίων στάσεων φόρτισης.

Εάν το 70% αντιστοιχεί σε 30 kWh (συνολική χωρητικότητα 42,9 kWh) απαιτείται στάση ανά 150 km.

Εάν το 70% αντιστοιχεί σε 40 kWh (συνολική χωρητικότητα 57 kWh) απαιτείται στάση ανά 200 km.

Εάν το 70% αντιστοιχεί σε 50 kWh (συνολική χωρητικότητα 71,4 kWh) απαιτείται στάση ανά 250 km.

Εάν το 70% αντιστοιχεί σε 60 kWh (συνολική χωρητικότητα 85,7 kWh) απαιτείται στάση ανά 300 km.

Και βεβαίως όσο χαμηλότερη είναι η κατανάλωση (μεγαλύτερο efficiency) τόσο αυξάνουν οι αναγκαίες ενδιάμεσες αποστάσεις μεταξύ φορτίσεων.

Λόγου χάριν, με 17 kWh/100km και 80-αρα μπαταρία, κατ'αντιστοιχία με τα ανωτέρω, απαιτείται στάση φόρτισης ανά 330 χλμ.

Με την ίδια μπαταρία και με 24 kWh/100km μέση κατανάλωση, η αναγκαία απόσταση μεταξύ φορτίσεων πέφτει στα 233 km.


Η μεγαλύτερη απόσταση που θεωρείται ας πούμε λογική για 1 μέρα οδήγησης, είναι 1.000 χλμ, και κατά μέσο όρο αντιστοιχεί σε 10 ώρες οδήγησης.

Για λόγους ασφαλείας και για τις πραγματικές ανάγκες του οδηγού, χρειάζονται τουλάχιστον 2 ενδιάμεσες στάσεις (ανά 333 χλμ ας πούμε) για να βγει αυτή η απόσταση.

Βλέποντας τα ανωτέρω, μια 80-αρα μπαταρία αντιστοιχεί ουσιαστικά στα όρια αντοχής του οδηγού.

Τα πράγματα στην πράξη είναι λίγο καλύτερα από τους ανωτέρω υπολογισμούς, διότι μέχρι την πρώτη στάση έχεις διαθέσιμο το 90% της μπαταρίας (ξεκινάς με 100%) και σε μια από τις 2 ενδιάμεσες στάσεις θα χρειαστείς αρκετό χρόνο για να κάτσεις να φας, οπότε πάλι προλαβαίνει να πάει στο 100% η μπαταρία, άρα πάλι έχεις 90% διαθέσιμο για την επόμενη στάση.

Οπότε στην πράξη, για τη μέγιστη απόσταση των 1000χλμ ανά ημέρα οδήγησης, με 2 ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης, θα έχεις συνολικά διαθέσιμο το 90+90+70% της μπαταρίας, δηλαδή το 250%.

Αν σταματήσεις για φόρτιση σε χαμηλότερο SOC από 10%, αυξάνεται κι άλλο το διαθέσιμο ποσοστό της μπαταρίας.

Τέλος πάντων, με το 250% της μπαταρίας (2 ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης), μπορείς να βγάλεις (με μέση κατανάλωση 20 kWh/100km)

- 1.000 km με 80-αρα μπαταρία
-875 km με 70-αρα μπαταρία
-750 km με 60-αρα μπαταρία
-625 km με 50-αρα μπαταρία
-500 km με 40-αρα μπαταρία

Και αυξάνονται οι αποστάσεις, όσο μεγαλύτερο είναι το efficiency, δηλαδή όσο μικρότερη είναι η κατανάλωση.

Τα ακραία παραδείγματα μπαταρίας στο ανωτέρω παράδειγμα (80-αρα Vs 40-αρα μπαταρία) έχουν σημαντικές διαφορές στον απαιτούμενο χρόνο για να διανύσεις την απόσταση των 1000 χλμ σε μία ημέρα.

Με μέση ταχύτητα 100km/h, είναι 10 ώρες οδήγησης όπως είπαμε.

Οι 2 ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης με 80-αρα μπαταρία, απαιτούν καθαρό χρόνο φόρτισης 1 ώρα η μεγάλη στάση, και μισή ώρα η μικρή, σύνολο 1,5 ώρα. Συν 15' καθυστέρηση για κάθε στάση (μείωση ταχύτητας, βγαίνεις έστω και λίγο εκτός διαδρομής, κλπ) έχουμε συν μισή ώρα καθυστέρηση. Άρα 2 ώρες συνολικό χρόνο για τις 2 στάσεις.
Ολοκληρώνεται η διαδρομή σε 12 ώρες.

Το 250% της 80-αρας είναι 200kWh.

Με 40-αρα μπαταρία, για να μαζέψεις 200 kWh, θες

- 90% της αρχικής φόρτισης= 36 kWh
- 90% μιας μεγάλης στάσης= 36 kWh
- ενδιάμεσες σύντομες στάσεις για να καλύψεις τις 200-36-36= 128 kWh
Σε κάθε σύντομη στάση θα παίρνεις 0,7*40= 28 kWh
128:28= 4,57 ενδιάμεσες στάσεις, δηλαδή 5 στάσεις.

Άρα έχεις 6 συνολικές στάσεις, σύνολο 3,5 ώρες φόρτισης και 1,5 ώρα καθυστερήσεων, πάμε στις 5 ώρες.

Οπότε θες 15 ώρες για να βγάλεις την ίδια απόσταση.

Ναι, βγαίνει θεωρητικά, αλλά θα σου βγάλει την ψυχή.

Στην 80-αρα πρακτικά κάνεις μόνον τις αναγκαίες στάσεις ξεκούρασης. Και φορτίζει αυτό.

Στην 40-αρα θα βρεθείς να περιμένεις να φορτίζει κάθε λίγο. Δεν γίνεται.

Πρακτικά, για να μην γίνεται βραχνας η φόρτιση, θα πρέπει να περιορίζεσαι στις δυνατότητες του αυτοκινήτου με 2 ενδιάμεσες στάσεις, μέχρι κει.

Ταυτόχρονα, η μεγάλη 80-αρα μπαταρία σημαίνει πως το 10% της μπαταρίας (8kWh) είναι σημαντική απόσταση, έχεις άνεση να κάνεις έως 50 χλμ παραπάνω για να φτάσεις στο φορτιστή.

Η μικρή 40-αρα μπαταρία σημαίνει πως το 10% είναι μόλις 4 kWh, παίζεις Μαξ 25 km για να φτάσεις στον επόμενο φορτιστή και να κερδίσεις χρόνο. Ακόμα και στην βόρεια Ευρώπη, δεν έχει ανά 25 km φορτιστές. Αντιθέτως, ανά 50 km όλο και κάτι θα βρεις.

Δηλαδή είναι πιο εύκολο να φτάσεις χωρίς άγχος κοντά στο 0% SOC με μεγάλη μπαταρία, παρά με μικρή, για λόγους ασφαλείας (να μη μείνεις στη μέση του δρόμου σα μαλέας).

Οπότε, ουσιαστικά ισχύει μόνον αυτό:

Με το 250% της μπαταρίας (2 ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης), μπορείς να βγάλεις (με μέση κατανάλωση 20 kWh/100km)


- 1.000 km με 80-αρα μπαταρία

-875 km με 70-αρα μπαταρία

-750 km με 60-αρα μπαταρία

-625 km με 50-αρα μπαταρία

-500 km με 40-αρα μπαταρία

Οι ανωτέρω αποστάσεις, αυξάνονται όσο πιο υψηλό efficiency έχει το αυτοκίνητο, και κυρίως όσο καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (που μετράει σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου), αλλά και με λίγο οικονομική οδήγηση.

Για μένα, η 80-αρα μπαταρία φτάνει τα πραγματικά όρια του κάθε οδηγού, δε φαντάζομαι κανέναν άνθρωπο να οδηγάει 10 ώρες απ'το πρωί ως το βράδυ χωρίς να κάνει μια στάση να φάει, να ξεκουράσει το μυαλό του και τα μάτια του, και πάλι εξαντλητικό είναι. Παραπάνω από 80-αρα, δε χρειάζεται, αρκεί να έχει λογική κατανάλωση (καλό efficiency) το αυτοκίνητο. Η 60-αρα είναι πολύ οριακή, αλλά είναι βατό σενάριο, ιδίως με ιδιαίτερα υψηλό efficiency. Κάτω από 60, προσωπικά όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω.

Οπότε ναι, λογική επιλογή είναι έως το πισοκίνητο model 3, με την μικρή (60-αρα) μπαταρία, και το εξαιρετικό efficiency (και χαμηλό βάρος).

Και κει τελειώνει για μένα το ποίημα, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια τέλος πάντων.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.135
Reaction score
31.055
Έχω μπει σε Dolphin, πολύ άνετο είναι για ταξίδι.

Τώρα αν ο άλλος θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση να διαθέτει υπερπολυτελή μπερλίνα 100kWh για να ξεκινήσει ταξίδι κι ένα μεσαίο αμάξι 40-45kWh το θεωρεί πόλης, τι να πω, μπράβο του το πριγκιπόπουλο. :)
Αρχίσαμε τις .........

Ίδια μπαταρία είπα, 60kWh. Δεν είναι θέμα τιμής απόκτησης αλλά δυνατοτήτων. Ξεκόλλα.

To Dolphin έχει χώρους, πολύ περισσότερους από ότι θα περίμενε κάποιος, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό για ταξίδια. Δεν είναι θερμικό. Πρέπει να κάνει και άλλα. Μέχρι 250χλμ θα κάνει στη Εθνική, άντε 270χλμ. Δεν πάει παραπάνω. Ρώτα όσους τα έχουν που ρωτάνε τι "κάνουν λάθος" και τους παίρνει παραπάνω χρόνο (1-2-3 ώρες ανάλογα την απόσταση) να κάνουν το ταξίδι που έκαναν πριν με το θερμικό δεκαετίας που είχαν. Άσε που ο άλλος τις προάλλες που σιγά το κρύο εδώ Αθήνα, ξεκίνησε με 85χλμ εμβέλεια για να κάνει 20+20 επιστροφή από τη δουλειά και στο έλα έμεινε από ρεύμα μετά από 10χλμ. Ήρθε η οδική να τον πάει για φόρτιση.

Δεν είναι θέμα τιμής, αλλά δυνατοτήτων. Το Dolphin, και άλλα, μέχρι τον δίπλα νομό είναι για λογική χρήση που δεν θα σκέφτεσαι τι μ@λ@κι@ έκανες. Αν τώρα ο άλλος ταξιδεύει με 80 για να λέει ότι έχει ηλεκτρικό καλό του ταξίδι.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.531
Όσο ακραίο σου ακούγεται ότι με 45kWh αμάξι μπορώ να κάνω (και έχω κάνει) οποιοδήποτε ταξίδι, άλλο τόσο ακραίο ακούστηκε σε μένα αυτό:

...το να προσπαθείς να πείσεις ότι με 40 και 60 kwh θα πας και το Πάσχα στο χωριό δημιουργεί σύγχυση και δυσφήμιση για τα EV.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.701
Reaction score
138.723
Όσο ακραίο σου ακούγεται ότι με 45kWh αμάξι μπορώ να κάνω (και έχω κάνει) οποιοδήποτε ταξίδι, άλλο τόσο ακραίο ακούστηκε σε μένα αυτό:
να προσπαθείς να πείσεις ότι με 40 και 60 kwh θα πας και το Πάσχα στο χωριό δημιουργεί σύγχυση και δυσφήμιση για τα EV.
Και οι δύο έχετε δίκιο, ο καθένας από τη δικιά του σκοπιά.

Όπως έδειξα, η 40-αρα αρκεί για 500χλμ διαδρομή, ακόμα και με σχετικά λαρτζ καταναλώσεις (20kwh/100km) και με μόνο 2 στάσεις.

Εάν ο ένας θέλει σώνει και καλά να το κάνει "σερί", έχει θέμα.

Εάν ο άλλος δεν έχει κανένα άγχος για τις 2 στάσεις, είναι ικανοποιημένος.

Για μένα, αυτή η απόσταση δεν βγαίνει χωρίς μια σύντομη στάση, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο έχει 5.000χλμ αυτονομία, θα κατουρηθώ πάνω μου λέμε.

Το iD.3 με την 60-αρα, μια χαρά θα τη βγάλει την 500-αρα διαδρομή, με 2 σύντομες στάσεις. Δεν είναι καθόλου τρομερό.

Το Υ LR με την 80-αρα, προσφέρει τη δυνατότητα να κάνω μόνον την 1 άκρως αναγκαία και απαραίτητη στάση για μένα, σύντομη, τρέχοντας, ένα κατούρημα ρε αδερφέ.

Η δε αεροδυναμική του σχεδίαση, δεν αυξάνει τρομερά την κατανάλωση στα 120 έως 130, ενώ σε άλλα αυτοκίνητα χειρότερης αεροδυναμικής (όπως το iD.3) θα δεις πολύ πιο μεγάλα νούμερα κατανάλωσης, και είναι συνετό να πας με λίγο χαμηλότερη ταχύτητα για να αντισταθμίσεις αυτή την παράμετρο.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.890
Reaction score
10.821
Για να μην γράφω σεντόνια

Το Abrp βγάζει για το Κόνα με 39kwh
Θεσσαλονίκη - Αθήνα
4:30 οδήγηση
2:02 φόρτιση
6:57 συνολικό χρόνο.

Για Tesla LR
4:48 οδήγηση
0:32 φόρτιση
5:30 συνολικό.

Για θερμικό όλοι ξέρουμε ότι χαλαρά κάνεις 4:30 και ΑΝ θες κάνεις και όσες στάσεις θες
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.135
Reaction score
31.055
Εξαρτάται βέβαια και που είναι το χωριό 🙂. Αν είναι στον δίπλα νομό μια χαρά είναι όχι μόνο το Dolphin αλλά και το R5 με την 52kWh. Με την 40kWh θα είμαι με το πιεσόμετρο στο μπράτσο οπότε ασε καλύτερα 🙂.

Αν πιάσουμε και τα ανέβα κατέβα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, αν έχει Regen, one pedal drive, και πόση ενέργεια μπορεί να μαζέψει στο 8ωρο από σούκο, άστα να πάνε.

Edit: και ως γνωστόν, αν έχεις κατηφόρα, άνω του 85%-90% μπαταρία, ή κρύα μπαταρία, εν έχει regen, εν φορτίζει. Πάπαλα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.890
Reaction score
10.821
Με 80kwh πας όπου θες με ελάχιστους συμβιβασμούς και αλλαγές συνηθειών.
Βέβαια αν δεν προσέχεις καλό είναι να μην πας Αράχωβα.

Με 60 απροβλημάτιστο πόλης και με ελάχιστη προσοχή και Νομού.

Με 40 βγάζει πόλη αν ξέρεις τι έχεις και Νομό αν έχεις τρία πτυχία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.701
Reaction score
138.723
Για Tesla LR
4:48 οδήγηση
0:32 φόρτιση
5:30 συνολικό.

Για θερμικό όλοι ξέρουμε ότι χαλαρά κάνεις 4:30 και ΑΝ θες κάνεις και όσες στάσεις θες
Έτσι είναι.

Είτε με ice είτε με EV, ο χρόνος οδήγησης είναι ίδιος, πες 4,5 ώρες.

Εάν κάνεις 1 στάση, είτε με ice είτε με EV (πες για κατούρημα και στις δύο περιπτώσεις, και για αν βάλεις βενζινα αν χρειαστεί στο ice), θα χάσεις κάνα μισάωρο και στις δύο περιπτώσεις, ανεξαρτήτως αυτοκινήτου.

Το κέρδος στο μισάωρο, είναι μόνον εάν δεν κάνεις καμιά στάση. Οκ, με EV, δύσκολα. Γίνεται, αλλά με ελάχιστα αυτοκίνητα, και ..δύσκολα.
Έτσι κι αλλιώς δύσκολα, γιατί ένα σημάδι κατούρημα το θες. Δε θα πίνεις τον ίδιο καφέ για 4,5 ώρες, γιατί να κάνεις κάτι τέτοιο; Σε κυνηγάει κανείς;
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.124
Μηνύματα
2.962.749
Members
38.281
Νεότερο μέλος
pylos
Top