Όταν έρθει το ανανεωμένο Model Y στην Ελλάδα, θα ανακάμψουν και οι πωλήσεις της Tesla στη δική μας αγορά.
Είναι γεγονός όμως ότι τεχνολογικά οι Κινέζικες εταιρείες την κοιτάνε στα ίσια στο μέσο-ακριβό κομμάτι της αγοράς και παίζουν σχεδόν χωρίς αντίπαλο στο οικονομικότερο. Τα καμώματα του Μασκ και του Τραμπ σίγουρα έχουν κάποιο μερίδιο ευθύνης για την πτώση πωλήσεων στις δυτικές αγορές, αλλά η εταιρεία και η χώρα προέλευσης πάντα είχαν haters.
Το Atto 3 αναφέρεται πλέον με ισχύ φόρτισης DC στα 110kW, στον Αυστριακό ιστότοπο της BYD. Σημειωτέον ότι το μοντέλο που εμφανίζεται είναι αυτό με τις μικρές αισθητικές αλλαγές (προς το... χειρότερο ), όχι το επερχόμενο αναβαθμισμένο με την επιπλέον κάμερα ADAS στον εμπρός προφυλακτήρα. Αυτό ίσως σημαίνει ότι πρόκειται για απλή βελτίωση λογισμικού που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα ήδη κυκλοφορούντα Atto 3, μέσω ΟΤΑ.
Ωστόσο, η διαφορά στον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης DC είναι μικρή (5' στο 10%-80% και μόλις 1' στο 30%-80%), καθώς το Atto 3 έχει ήδη πολύ καλή καμπύλη φόρτισης στα 88kW.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, BYD, εντείνει τις προσπάθειές της για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη με δύο νέα εργοστάσια που θα ξεκινήσουν την παραγωγή τους από το επόμενο έτος
Γυρνώντας νωρίτερα από το αεροδρόμιο, δοκίμασα τους ηλιακούς φορτιστές στο Σείριο, οι οποίοι είναι δωρεάν και μάλιστα έχουν προσωπικό, πολύ εξυπηρετικό. Παρόλο που περνάμε τακτικά δίπλα τους κατά το συχνό μας ταξίδι Χαλκίδα-Αθήνα, δεν είχα κάνει μέχρι τώρα στάση να φορτίσω, γιατί ποτέ δε χρειάστηκε.
Υπάρχουν από δύο διπλοί φορτιστές, και στα δύο ρεύματα της εθνικής. Είναι ισχύος 120kw, που μοιράζεται όμως στις δύο εξόδους. Η μία έξοδος, στον ένα από τους δύο φορτιστές, είναι ChaDemo και μάλλον έχει ελάχιστη χρήση, οπότε πρακτικά υπάρχουν τρεις διαθέσιμες θέσεις φόρτισης.
Να ξεκινήσω λέγοντας ότι βρέθηκα περικυκλωμένος από... δελφίνια, αφού δεξιά κι αριστερά μου φόρτιζαν ήδη από ένα Dolphin. Τρία στα τρία BYD!
Διαπίστωσα για μια ακόμα φορά αυτό που είχε γράψει ο Νότης, ότι δηλαδή εκ του φυσικού δείχνει πολύ ομορφότερο απ' ότι στις φωτογραφίες -ειδικά στο κρεμ χρώμα που είχε το ένα από τα δυο.
Πιάσαμε την κουβέντα με τον κάτοχο του ενός δελφινιού που κατέβαινε από Θεσσαλονίκη και είχε κάνει ακόμα μια ενδιάμεση στάση φόρτισης. Μου είπε ότι δεν είχε αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα και ότι το ταξίδι αυτό βγαίνει άνετα με 60άρα μπαταρία.
Καθώς μοιραζόμασταν το φορτιστή, ξεκίνησα τη φόρτιση στα 60kW. Μπήκα για λίγο στο Σείριο ν' αγοράσω κάτι, και στην επιστροφή είχε φύγει το άλλο δελφινάκι, όποτε μετακίνησα το Atto δίπλα, στον CCS2/ChaDemo. Καθώς πλέον ήταν όλος δικός μου, η ισχύς φόρτισης ανέβηκε στη μέγιστη του αυτοκινήτου, δηλαδή στα 88kW:
Σταμάτησα τη φόρτιση στο 80%, όπου η ισχύς είχε μειωθεί πλέον στα 60kW:
Κατά τα λοιπά, τρελή κίνηση λόγω τριημέρου: μποτιλιάρισμα στην έξοδο της Αττικής οδού, στα διόδια, στην ψηλή γέφυρα της Χαλκίδας και στον κυκλικό κόμβο των ΚΤΕΛ. Δε θα ήθελα να οδηγώ χειροκίνητο αυτοκίνητο χωρίς προσαρμοστικό cruise control. Εγώ, είχα ανοίξει την πανοραμική ηλιοροφή και απολάμβανα την άνοιξη -καλό μήνα!
Αναμενόμενα, η παραλία της Χαλκίδας, όπου καθόμαστε και τρώμε τώρα παρακολουθώντας την αποκριάτικη παρέλαση που μολις ξεκινά, βουλιάζει από Αθηναίους -κι όχι μόνο!