Diesel και υγραέριο

Μηνύματα
7.369
Reaction score
2.556
Κατα αρχήν για υγρό ψεκασμό δεν έχω ιδέα οπότε προτιμώ να κρατήσω το στοματάκι μου κλειστό.

Το λες και μονο σου. Βασίζεται στην βενζίνη άρα είναι στο περίπου.
Άλλο καύσιμο
Άλλα μπεκ
Άλλη θέση στα μπεκ
Αχταρμάς

Αν περιμένεις να σε βάλει σε safe mode η cpu ενώ καις αέριο θα είναι αργά
Όποιος έχει πάρει έστω ένα μάθημα μηχανών εσωτερικής καύσης στο Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο ξέρει ότι, ακόμα και στην απλή καύση βενζίνης ή πετρελαίου, τα πράγματα είναι πολύπλοκα. Ας σταματήσουμε να παριστάνουμε τους επαϊοντες.

Φυσικά υπάρχει και η γνώση του χρήστη (έπαθα και έμαθα) αλλά αυτή περιορίζεται στις πολύ συγκεκριμένες συνθήκες και δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για άλλες.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
Όποιος έχει πάρει έστω ένα μάθημα μηχανών εσωτερικής καύσης στο Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο ξέρει ότι, ακόμα και στην απλή καύση βενζίνης ή πετρελαίου, τα πράγματα είναι πολύπλοκα. Ας σταματήσουμε να παριστάνουμε τους επαϊοντες.

Φυσικά υπάρχει και η γνώση του χρήστη (έπαθα και έμαθα) αλλά αυτή περιορίζεται στις πολύ συγκεκριμένες συνθήκες και δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για άλλες.
Ωραία όλα αυτά που λες αλλά που διαφωνείς δεν κατάλαβα
 


Y

Yiannis_B

Guest
Ή άλλος έβαλε αέριο και του φαίνεται ότι βγάζει μουλάρια.
Μουλάρια βγάζει γιατί ο μηχανικός που το ρύθμισε ήταν γάτος. Φοβήθηκε μην πάρεις την κεφαλή στα χέρια και έβαλε πολυ συντηρητική χαρτογράφηση.
Δεν συμφωνώ. Μουλάρια βγάζει γιατί ο μηχανικός που το ρύθμισε ήταν άσχετος. Τι σημαίνει συντηρητική χαρτογράφηση? Χαρτογράφηση ανάφλεξης , ψεκασμού ή και τα δύο?

Όπως έγραψες μια καλή λύση για το αέριο είναι η αλλάγή των μπουζί με άλλα ειδικά για αέριο.Ιριδίου.
Ιριδίου φορούν τα EP3 και FN2 από την μάνα τους. Τι εννοείς ειδικά ιριδίου? Μάλλον εννοείς ψυχρότερα μπουζί.

http://www.mybike.gr/forums/topic/30897-«θερμά»-«ψυχρά»-μπουζί/

Η ιπποδύναμη μετράται σε πλήρες φορτίο ( πεταλούδα τέρμα ανοιχτή - μείγμα τέρμα πλούσιο).
Μόνο που στα κιτ το μείγμα δεν γίνεται ποτέ τέρμα πλούσιο για λόγους που έχω εξηγήσει.
Ως οδηγός δεν μπορείς να δεις τις θερμοκρασίες της κεφαλης. Για να τις δεις, έστω έμμεσα, χρειάζεσαι εξοπλισμό για να μετρήσεις θερμοκρασία καυσαερίων.
Όποιος έχει ασχοληθεί με βελτιώσεις / μετατροπές ξέρει ότι τουλάχιστον στα βενζινοκίνητα, το πλούσιο μείγμα κατεβάζει την θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης. Όλα τα φτιαγμένα έχουν πολύ πιο πλούσια μείγματα από τα εργοστασιακά που στοχεύουν στην οικονομία. Και μικρές βελτιώσεις με χρήση πιο ελεύθερης εισαγωγής - εξαγωγής, κάνουν το μείγμα πολύ φτωχότερο, με κίνδυνο υπερθέρμανσης, γι' αυτό χρειάζονται αλλαγές στην τροφοδοσία.
Στο αέριο, δεν ξέρω αν το πλούσιο ή το φτωχό μείγμα είναι πιο ζεστό, θα το ψάξω.

Αυτά. :)

Πάω να συνεχίσω την ρύθμιση βαλβίδων στο EP3. - Όπως σε όλα τα Honda, είναι ελάχιστα σφιχτές οι βαλβίδες εξαγωγής. (Μετά από 180.000 χλμ.χωρίς καμία ρύθμιση μέχρι σήμερα. :D

Βίδα και κόντρα παξιμάδι ρε!!!!!! :imtheking:
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.826
Reaction score
76.311
Όλα τα φτιαγμένα έχουν πολύ πιο πλούσια μείγματα από τα εργοστασιακά που στοχεύουν στην οικονομία.
Εξαίρεση τα σύγχρονα αυτοκίνητα με DI, ή DI και turbo που είναι κατά κανόνα πλούσια ρυθμισμένα απο το εργοστάσιο και οι βελτιώσεις τα ρυθμίζουν ακριβέστερα, άρα και φτωχότερα συνήθως.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
1) Χρόνο ψεκασμού λες να πειράξει την ανάφλεξη;
2) Ναι ψυχρότερα εννοεί ο άνθρωπος

Όποιος έχει ασχοληθεί με βελτιώσεις / μετατροπές ξέρει ότι τουλάχιστον στα βενζινοκίνητα, το πλούσιο μείγμα κατεβάζει την θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης. Όλα τα φτιαγμένα έχουν πολύ πιο πλούσια μείγματα από τα εργοστασιακά που στοχεύουν στην οικονομία. Και μικρές βελτιώσεις με χρήση πιο ελεύθερης εισαγωγής - εξαγωγής, κάνουν το μείγμα πολύ φτωχότερο, με κίνδυνο υπερθέρμανσης, γι' αυτό χρειάζονται αλλαγές στην τροφοδοσία.
Στο αέριο, δεν ξέρω αν το πλούσιο ή το φτωχό μείγμα είναι πιο ζεστό, θα το ψάξω.

Αυτά. :)
Ναι αλλά είναι φαύλος κύκλος.
Έχει να κάνει με την σχεδίαση της κυλινδροκεφαλής. Αυτό δηλαδή που προνόησε και σχεδίασε μια ομάδα κορυφαίων μηχανολόγων με μπάτζετ εκατομμυρίων ευρώ :wink:
Όταν συμπιέζεται ο αέρας ανεβάζει θερμοκρασία. Ψεκάζοντας σε σταγονίδια πιο κρύα βενζίνη( η και νερό) χαμηλώνεις την θερμοκρασία. Όταν αναφλέγεται το μείγμα ξανα ανεβαίνει η θερμοκρασία.
Αυτό το ισοζύγιο θερμοκρασιών αυτά τα παλικάρια που το φτιάξαν το μέτρησαν έτσι ώστε ο κινητήρας σου να δουλεύει απροβλημάτιστα για πολλά χρόνια.
Αν τώρα εσύ θέλεις να βάλεις χέρι δικαίωμα σου.
Κανεις πιο πλούσιο το μείγμα για να πάρεις πιο πολλά άλογα.
Εξαρτάται πάντα από τον κινητήρα. Σε γενικές γραμμές...
Ανεβάζεις βενζίνη -> πέφτει η θερμοκρασία
Περισσότερο -> Ανεβαίνει απότομα. Μόλις ξεπάτωσες την μελέτη που λέγαμε. Τι κάνεις τώρα; Κατεβάζεις; Όχι
Ακόμα πιο πολύ -> Η θερμοκρασία ξαναπέφτει γιατί καις ό,τι να 'ναι αλλά τόσο πολύ για να ψύχεις τον θάλαμο και ας περνάει άκαυτη βενζίνη στην εξάτμιση. Έτσι και αλλιως όταν αναφλέγεται στην εξατμιση κάνει και μπαμ μπαμ :)

Το αέριο από τα λίγα που ξέρω δεν έχει αυτή την ιδιότητα, τουλάχιστον όχι στον βαθμό που την έχει η βενζίνη, για αυτό η νεα μόδα είναι να δίνουμε και 10% βενζίνη.
Αν μάθεις κάτι διαφορετικό πέστο μου και εμένα γιατί πάνε κάτι χρόνια που δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα
 

Μηνύματα
16.551
Reaction score
23.483
επιδραση μειγματος
α) θερμοκρασια καυσης ανεβαινει οσο το μειγμε πλησιαζει στην στοιχειομετρικη αναλογια.
β) η μεταδοση φλογας εινια ταχυτερη σε μειγμα που για την βενζινη αντιστοιχει κοντα στο 13 (πλουσιοτερο του στοιχειομετρικου , φτωχοτερο ομως του τερμα γκαζι σε προγραμμα εργοαστασιακο η και μετατροπη). αυτο σημαινει οτι το μεγμα αναφλεγεται ταχυτερα σε αυτην την αναλογια.

επιδραση αναφλεξης
γ) προπορεια στην αναφλεξη ανεβαζει την πιεση καυσης και κατα συνεπεια την θερμοκρασια καυσης.

αποτελεσματα
δ) μεγαλες θερμοκρασιες καυσης οταν ζεσταινουν τα ορια του θαλαμου καυσης (κεφαλη , χιτωνια, μπουζι βαλβιδες κλπ) δημιουργουν συνθηκες προαναφλεξης.
ε) μεγαλες πιεσεις καυσης καταπονουν το μειγμα με αποτελεσμα να τεινει να αυταναφλεγει ανεξελεγκτα


περιπτωση βενζινης
στ) το μειγμα προαναφλεγεται πιο ευκολα και κανει κρουστικη καυση η οποια συλλαμβανεται απο το knock sensor (βαθμονομημενο μικροφωνο βιδωμενο στο μπλοκ) . το επομενο βημα της ecu ειναι να πλουτισει το μειγμα και να κοψει αβανς (εκτος αν μιλαμε για παλιο honda με Β η D μηχανη που εχει διανομεα - παναθεμα το πως βγαζανε αλογα τα ρημαδια χωρις ηλεκτρονικη ...), δηλαδη να ριξει θερμοκρασιες καυσης και να κρυωσει το καπακι.

περιπτωση αεριου
ζ) τα ορια προαναφλεξης ειναι πιο μακρυα απο οτι στη βενζινη και το μειγμα θα χτυπησει τον knock πιο δυσκολα και σε πιο αγριες συνθηκες.

η ρυθμιση του μειγματος
1) η ecu διαβαζει την ποσοτητα εισερχομενου αερα (και την θερμοκρασια του) λιγο μετα το φιλτρο (mass air flow sensor) . πρακτικα μετραει ταχυτητα η οποια σε εναν βαθμονομημενο σωληνα ισοδυναμη σε παροχη ογκου και με χρηση θερμοκρασιας εχεις παροχη μαζας. η μετρηση ειναι ιδιαιτερα ακριβης στην πραξη.
2) απο θεση ποδοστηριου γκαζιου και στροφων η ecu διαβαζει στους πινακες της το φορτιο στοχος και απο κει δινει εντολες για duty cycle της waste gate (αν μιλαμε για τουρμπο) , ανοιγμα πεταλουδας, στοχο μειγματος και χρονισμο αναφλεξης.
3) ο στοχος μειγματος επιτυγχανεται με τον χρονισμο ανοιγματος εγχυτηρων (γνωριζει η ecu την πιεση καυσιμου και φυσικα καποιος της εχει δωσει πινακα για τα μπεκ) και αν ειμαστε σε κλειστο βροχο (απαλη οδηγηση σε μεσα/χαμηλα φορτια) παιρνει αναδραση απο τον Λ και διρορθωνει αντιστοιχα. Αν ειμαστε σε ανοιχτο βροχο ο Λ δεν λαμβανεται υποψη στο μειγμα οποτε εχει μεγαλη σημασια να ειναι σωστα βαθμονομημενος ο maf (και εξηγει γιατι δεν αλλαζουμε εισαγωγες/φιλτρα μεγαλωνοντας τη διαμετρο του maf housing χωρις να βαλουμε χερι στο προγραμμα)

υπαρχουν βεβαια αρκετα safeguards που λαμβανονται υποψην (πχ η ecu θα κοψει μονη της προπορεια αν η θερμοκρασια αερα στην πολλαπλαη εισαγωγης ειναι μεγαλη , αν η θερμοκρασια νερου εχει ανεβει - ως ενδειξη ζεστου θαλαμου καυσης - ωστε να μην φτασουμε στον knock να μας σωσει)

τα δεδομενα αυτα συνηθως γινονται προσβασιμα με χρηση καταλληλου λογισμικου και καλωδιου αλλα εγγυημενα δεν μπορει να τα διαβασει ο οποιοσδηποτε εγκαταστατης αεριου.

στο αεριο λοιπον η ρυθμιση μειγματος θα γινει με παρομοιο τροπο απο τον εγκεφαλο του αεριου αλλα θα πρεπει να διαβασει και αυτος maf (συνηθως ειναι ταση οποτε κανενα προβλημα) και να αφησει την ecu να παιξει με την εναυση (και να νομιζει οτι ψεκαζει).
προφανως θα παρακαμψει την πλεξουδα στους εγχυτηρες ωστε να μην ψεκασουν οταν πρεπει να μπει το αεριο , ενδεχομενως να παρακαμπτουν και την πλεξουδα της αναφλεξης ωστε να κανει κουμαντο και εκει ο παραλληλος του αεριου κλπ


και εγω ρωταω τωρα

αυτα τα παραπανω που εγω αφενως τα διδαχθηκα στο πολυτεχνειο αφετερου τα εχω εμπεδωσει στο δικο μου μοτερ μετα απο καμια 70αρια φλασαρισματα και δοκιμες, ποσοι τεχνιτες τα γνωριζουν ωστε να ρυθμισουν σωστα και ασφαλως το μειγμα ωστε και να μην καις και να μην σερνεσαι και να μην παρεις τις βαλβιδες στη μασχαλη;

ειναι πολυ ευκολο να καταστρεψεις βαλβιδες. αφηνεις σε τερμα γκαζι μειγμα με λ κοντα στο 0.9 και σε λιγες ωρες χρησης εισαι ετοιμος για καπακι (το πυρομετρο του λ θα δειχνει καπου 1200 βαθμους - ολα καλα).

επισης οπως εξηγησα παραπανω ο knock sensor θα χτυπησει πολυ αργα στο αεριο
 

Μηνύματα
16.551
Reaction score
23.483
Εξαίρεση τα σύγχρονα αυτοκίνητα με DI, ή DI και turbo που είναι κατά κανόνα πλούσια ρυθμισμένα απο το εργοστάσιο και οι βελτιώσεις τα ρυθμίζουν ακριβέστερα, άρα και φτωχότερα συνήθως.
ισχυει

ειναι φτιαγμενα για να προστατεψουν το μοτερ απο κανιβαλλους.
θα δεις μεχρι και afr 10.8 σε μαμα χαρτη που δεν παει ποτε σε βελτιωμενο κατω απο 11.8 (συνηθισμενος στοχος)

για αυτο και ειναι πολυ ευκολο να κανεις ενα di να γινει αμεσα γρηγορα ανεξοδα οικονομικοτερο και τσαχπινεστερο χωρις να πειραξεις πιεσεις φιλτρα εξατμισεις κλπ
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
επιδραση μειγματος
α) θερμοκρασια καυσης ανεβαινει οσο το μειγμε πλησιαζει στην στοιχειομετρικη αναλογια.
β) η μεταδοση φλογας εινια ταχυτερη σε μειγμα που για την βενζινη αντιστοιχει κοντα στο 13 (πλουσιοτερο του στοιχειομετρικου , φτωχοτερο ομως του τερμα γκαζι σε προγραμμα εργοαστασιακο η και μετατροπη). αυτο σημαινει οτι το μεγμα αναφλεγεται ταχυτερα σε αυτην την αναλογια.

επιδραση αναφλεξης
γ) προπορεια στην αναφλεξη ανεβαζει την πιεση καυσης και κατα συνεπεια την θερμοκρασια καυσης.

αποτελεσματα
δ) μεγαλες θερμοκρασιες καυσης οταν ζεσταινουν τα ορια του θαλαμου καυσης (κεφαλη , χιτωνια, μπουζι βαλβιδες κλπ) δημιουργουν συνθηκες προαναφλεξης.
ε) μεγαλες πιεσεις καυσης καταπονουν το μειγμα με αποτελεσμα να τεινει να αυταναφλεγει ανεξελεγκτα


περιπτωση βενζινης
στ) το μειγμα προαναφλεγεται πιο ευκολα και κανει κρουστικη καυση η οποια συλλαμβανεται απο το knock sensor (βαθμονομημενο μικροφωνο βιδωμενο στο μπλοκ) . το επομενο βημα της ecu ειναι να πλουτισει το μειγμα και να κοψει αβανς (εκτος αν μιλαμε για παλιο honda με Β η D μηχανη που εχει διανομεα - παναθεμα το πως βγαζανε αλογα τα ρημαδια χωρις ηλεκτρονικη ...), δηλαδη να ριξει θερμοκρασιες καυσης και να κρυωσει το καπακι.

περιπτωση αεριου
ζ) τα ορια προαναφλεξης ειναι πιο μακρυα απο οτι στη βενζινη και το μειγμα θα χτυπησει τον knock πιο δυσκολα και σε πιο αγριες συνθηκες.

η ρυθμιση του μειγματος
1) η ecu διαβαζει την ποσοτητα εισερχομενου αερα (και την θερμοκρασια του) λιγο μετα το φιλτρο (mass air flow sensor) . πρακτικα μετραει ταχυτητα η οποια σε εναν βαθμονομημενο σωληνα ισοδυναμη σε παροχη ογκου και με χρηση θερμοκρασιας εχεις παροχη μαζας. η μετρηση ειναι ιδιαιτερα ακριβης στην πραξη.
2) απο θεση ποδοστηριου γκαζιου και στροφων η ecu διαβαζει στους πινακες της το φορτιο στοχος και απο κει δινει εντολες για duty cycle της waste gate (αν μιλαμε για τουρμπο) , ανοιγμα πεταλουδας, στοχο μειγματος και χρονισμο αναφλεξης.
3) ο στοχος μειγματος επιτυγχανεται με τον χρονισμο ανοιγματος εγχυτηρων (γνωριζει η ecu την πιεση καυσιμου και φυσικα καποιος της εχει δωσει πινακα για τα μπεκ) και αν ειμαστε σε κλειστο βροχο (απαλη οδηγηση σε μεσα/χαμηλα φορτια) παιρνει αναδραση απο τον Λ και διρορθωνει αντιστοιχα. Αν ειμαστε σε ανοιχτο βροχο ο Λ δεν λαμβανεται υποψη στο μειγμα οποτε εχει μεγαλη σημασια να ειναι σωστα βαθμονομημενος ο maf (και εξηγει γιατι δεν αλλαζουμε εισαγωγες/φιλτρα μεγαλωνοντας τη διαμετρο του maf housing χωρις να βαλουμε χερι στο προγραμμα)

υπαρχουν βεβαια αρκετα safeguards που λαμβανονται υποψην (πχ η ecu θα κοψει μονη της προπορεια αν η θερμοκρασια αερα στην πολλαπλαη εισαγωγης ειναι μεγαλη , αν η θερμοκρασια νερου εχει ανεβει - ως ενδειξη ζεστου θαλαμου καυσης - ωστε να μην φτασουμε στον knock να μας σωσει)

τα δεδομενα αυτα συνηθως γινονται προσβασιμα με χρηση καταλληλου λογισμικου και καλωδιου αλλα εγγυημενα δεν μπορει να τα διαβασει ο οποιοσδηποτε εγκαταστατης αεριου.

στο αεριο λοιπον η ρυθμιση μειγματος θα γινει με παρομοιο τροπο απο τον εγκεφαλο του αεριου αλλα θα πρεπει να διαβασει και αυτος maf (συνηθως ειναι ταση οποτε κανενα προβλημα) και να αφησει την ecu να παιξει με την εναυση (και να νομιζει οτι ψεκαζει).
προφανως θα παρακαμψει την πλεξουδα στους εγχυτηρες ωστε να μην ψεκασουν οταν πρεπει να μπει το αεριο , ενδεχομενως να παρακαμπτουν και την πλεξουδα της αναφλεξης ωστε να κανει κουμαντο και εκει ο παραλληλος του αεριου κλπ


και εγω ρωταω τωρα

αυτα τα παραπανω που εγω αφενως τα διδαχθηκα στο πολυτεχνειο αφετερου τα εχω εμπεδωσει στο δικο μου μοτερ μετα απο καμια 70αρια φλασαρισματα και δοκιμες, ποσοι τεχνιτες τα γνωριζουν ωστε να ρυθμισουν σωστα και ασφαλως το μειγμα ωστε και να μην καις και να μην σερνεσαι και να μην παρεις τις βαλβιδες στη μασχαλη;

ειναι πολυ ευκολο να καταστρεψεις βαλβιδες. αφηνεις σε τερμα γκαζι μειγμα με λ κοντα στο 0.9 και σε λιγες ωρες χρησης εισαι ετοιμος για καπακι (το πυρομετρο του λ θα δειχνει καπου 1200 βαθμους - ολα καλα).

επισης οπως εξηγησα παραπανω ο knock sensor θα χτυπησει πολυ αργα στο αεριο

Θεός !!!!!!!
Χαράς στο κουράγιο σου, εγώ βαριέμαι να γράψω μια παράγραφο και εσυ έγραψες βιβλίο !!

Την ανάφλεξη θεωρώ αδιανόητο να την πειράξει κάποιος. Έτσι και αλλιώς δεν μπορείς γιατί συνεχώς αυτορυθμίζεται. ΑΝ την δώσεις και αυτή στον παράλληλο πρέπει να είσαι τρελός
 

Μηνύματα
16.551
Reaction score
23.483
την πειραζεις μια χαρα αρκει να γνωριζεις και πιθανοτατα πρεπει να την πειραξεις γιατι σιγουρα αναφλεγεται διαφορετικα το αεριο απο την βενζινη. (αν και το εργοστασιακο προγραμμα εχει μεγαλες βραδυποριες αναφλεξης οποτε δεν διακινδυνευεις πολλα)
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
Στο ''την πειράζεις μια χαρά '' διαφωνούμε αλλά τεσπα μικρή σημασία έχει , άσε που είμαστε πλεον εντελώς εκτος θέματος
 

Y

Yiannis_B

Guest
και εγω ρωταω τωρα

αυτα τα παραπανω που εγω αφενως τα διδαχθηκα στο πολυτεχνειο αφετερου τα εχω εμπεδωσει στο δικο μου μοτερ μετα απο καμια 70αρια φλασαρισματα και δοκιμες, ποσοι τεχνιτες τα γνωριζουν ωστε να ρυθμισουν σωστα και ασφαλως το μειγμα ωστε και να μην καις και να μην σερνεσαι και να μην παρεις τις βαλβιδες στη μασχαλη;
Και εγώ ρωτάω:

Πόσο μ@λάκας κατασκευαστής συστημάτων LPG πρέπει να είσαι, που αφήνεις τον εγκαταστάτη να κάνει τις ρυθμίσεις?

Φτιάξε ρε Lovato-μπ@υρδελάτο (που υποτίθεται ότι έχεις μηχανικούς πολυτεχνείου) , standard πρόγραμμα για συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου-κινητήρα, ώστε ο εγκαταστάτης να μην έχει να κάνει κανένα προγραμματισμό.

Ο εγκαταστάτης δεν είναι και δεν έχει κανένα λόγο να είναι βελτιωτής.

Ισχύει σε καμιά εταιρία αυτό? :rolleyes:

ειναι πολυ ευκολο να καταστρεψεις βαλβιδες. αφηνεις σε τερμα γκαζι μειγμα με λ κοντα στο 0.9 και σε λιγες ωρες χρησης εισαι ετοιμος για καπακι (το πυρομετρο του λ θα δειχνει καπου 1200 βαθμους - ολα καλα).
Αυτό δεν το 'πιασα.
 
Last edited by a moderator:


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
Και εγώ ρωτάω:

Πόσο μ@λάκας κατασκευαστής συστημάτων LPG πρέπει να είσαι, που αφήνεις τον εγκαταστάτη να κάνει τις ρυθμίσεις?

Φτιάξε ρε Lovato-μπ@υρδελάτο (που υποτίθεται ότι έχεις μηχανικούς πολυτεχνείου) , standard πρόγραμμα για συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου-κινητήρα, ώστε ο εγκαταστάτης να μην έχει να κάνει κανένα προγραμματισμό.

Ο εγκαταστάτης δεν είναι και δεν έχει κανένα λόγο να είναι βελτιωτής.

Ισχύει σε καμιά εταιρία αυτό? :rolleyes:



Αυτό δεν το 'πιασα.
Πως δεν υπάρχει;
Ο κατασκευαστής. Ολοκληρωμένο πακέτο. Ένα εγκέφαλο ( χωρίς παράλληλο) , άλλη κυλινδροκεφαλή συν όλα τα άλλα. Εργοστασιακή εγγύηση για να κοιμάσαι ήσυχος.

Όλοι οι άλλοι παράγουν κιτ, είναι ασύμφορο να παράξουν ειδικά για κάθε κινητήρα. Έχουν τις ανοχές τους και ο εγκαταστάτης τα ρυθμίζει και ενημερώνει για την σωστή χρήση.

Αυτό που λέει για πυρόμετρο 1200 είναι το ίδιο με αυτό που σου έγραψα πριν.
Και στην τρίτη λύση να πας του τέρμα βενζίνη για να κρυώσεις τον θάλαμο , θα δουλέψει για 400 μέτρα αλλά κάποια στιγμή θα πυρώσουν όλα. Άπαξ και ανεβάσει θερμοκρασία η πολλαπλή εξαγωγής end of game
 
Last edited:

Y

Yiannis_B

Guest
Ναι αλλά είναι φαύλος κύκλος.
Έχει να κάνει με την σχεδίαση της κυλινδροκεφαλής. Αυτό δηλαδή που προνόησε και σχεδίασε μια ομάδα κορυφαίων μηχανολόγων με μπάτζετ εκατομμυρίων ευρώ :wink:
Εν μέρει έχεις δίκιο. Κορυφαίοι ναι. Με τεράστιο μπάτζετ ναι. Ο στόχος όμως γι' αυτούς είναι τετραπλός. Οικονομία-ρύποι (βλέπε νομοθεσία), απόδοση, μακροζωία.
Ειδικά η μείωση των ρύπων είναι μάλλον αντίθετης κατεύθυνσης, τόσο από την απόδοση, όσο και από την μακροζωία. Αλλά δεν θα το διαπιστώσουμε ποτέ. ;)
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Και εγώ ρωτάω:

Πόσο μ@λάκας κατασκευαστής συστημάτων LPG πρέπει να είσαι, που αφήνεις τον εγκαταστάτη να κάνει τις ρυθμίσεις?

Φτιάξε ρε Lovato-μπ@υρδελάτο (που υποτίθεται ότι έχεις μηχανικούς πολυτεχνείου) , standard πρόγραμμα για συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου-κινητήρα, ώστε ο εγκαταστάτης να μην έχει να κάνει κανένα προγραμματισμό.

Ο εγκαταστάτης δεν είναι και δεν έχει κανένα λόγο να είναι βελτιωτής.

Ισχύει σε καμιά εταιρία αυτό? :rolleyes:
Για την Zavoli που ξερω, εχει ετοιμα προγραμματα - ρυθμισεις για καθε αυτ/το (για το δικο μου εχει παντως!), οποτε ο μαστορης κανει βολτα μαζι σου με το λαπτοπ στα γονατα και στο ρυθμιζει εν κινησει, βασει προδιαγραφων κι οχι στην τυχη (αλλωστε αν ηταν "στην τυχη" δεν θα κουβαλουσε λαπτοπ, αλλα σταυροκατσαβιδο μονον:)).
 

Μηνύματα
7.369
Reaction score
2.556
Τελικά με κύριο κριτήριο την αποφυγή του βουλώματος από biodiesel το καλύτερο καύσιμο ποιό είναι;
ELIN Crystal ή υπάρχει (και) άλλο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.837
Reaction score
136.866
επιδραση μειγματος
α) θερμοκρασια καυσης ανεβαινει οσο το μειγμε πλησιαζει στην στοιχειομετρικη αναλογια.
β) η μεταδοση φλογας εινια ταχυτερη σε μειγμα που για την βενζινη αντιστοιχει κοντα στο 13 (πλουσιοτερο του στοιχειομετρικου , φτωχοτερο ομως του τερμα γκαζι σε προγραμμα εργοαστασιακο η και μετατροπη). αυτο σημαινει οτι το μεγμα αναφλεγεται ταχυτερα σε αυτην την αναλογια.

επιδραση αναφλεξης
γ) προπορεια στην αναφλεξη ανεβαζει την πιεση καυσης και κατα συνεπεια την θερμοκρασια καυσης.

αποτελεσματα
δ) μεγαλες θερμοκρασιες καυσης οταν ζεσταινουν τα ορια του θαλαμου καυσης (κεφαλη , χιτωνια, μπουζι βαλβιδες κλπ) δημιουργουν συνθηκες προαναφλεξης.
ε) μεγαλες πιεσεις καυσης καταπονουν το μειγμα με αποτελεσμα να τεινει να αυταναφλεγει ανεξελεγκτα


περιπτωση βενζινης
στ) το μειγμα προαναφλεγεται πιο ευκολα και κανει κρουστικη καυση η οποια συλλαμβανεται απο το knock sensor (βαθμονομημενο μικροφωνο βιδωμενο στο μπλοκ) . το επομενο βημα της ecu ειναι να πλουτισει το μειγμα και να κοψει αβανς (εκτος αν μιλαμε για παλιο honda με Β η D μηχανη που εχει διανομεα - παναθεμα το πως βγαζανε αλογα τα ρημαδια χωρις ηλεκτρονικη ...), δηλαδη να ριξει θερμοκρασιες καυσης και να κρυωσει το καπακι.

περιπτωση αεριου
ζ) τα ορια προαναφλεξης ειναι πιο μακρυα απο οτι στη βενζινη και το μειγμα θα χτυπησει τον knock πιο δυσκολα και σε πιο αγριες συνθηκες.

η ρυθμιση του μειγματος
1) η ecu διαβαζει την ποσοτητα εισερχομενου αερα (και την θερμοκρασια του) λιγο μετα το φιλτρο (mass air flow sensor) . πρακτικα μετραει ταχυτητα η οποια σε εναν βαθμονομημενο σωληνα ισοδυναμη σε παροχη ογκου και με χρηση θερμοκρασιας εχεις παροχη μαζας. η μετρηση ειναι ιδιαιτερα ακριβης στην πραξη.
2) απο θεση ποδοστηριου γκαζιου και στροφων η ecu διαβαζει στους πινακες της το φορτιο στοχος και απο κει δινει εντολες για duty cycle της waste gate (αν μιλαμε για τουρμπο) , ανοιγμα πεταλουδας, στοχο μειγματος και χρονισμο αναφλεξης.
3) ο στοχος μειγματος επιτυγχανεται με τον χρονισμο ανοιγματος εγχυτηρων (γνωριζει η ecu την πιεση καυσιμου και φυσικα καποιος της εχει δωσει πινακα για τα μπεκ) και αν ειμαστε σε κλειστο βροχο (απαλη οδηγηση σε μεσα/χαμηλα φορτια) παιρνει αναδραση απο τον Λ και διρορθωνει αντιστοιχα. Αν ειμαστε σε ανοιχτο βροχο ο Λ δεν λαμβανεται υποψη στο μειγμα οποτε εχει μεγαλη σημασια να ειναι σωστα βαθμονομημενος ο maf (και εξηγει γιατι δεν αλλαζουμε εισαγωγες/φιλτρα μεγαλωνοντας τη διαμετρο του maf housing χωρις να βαλουμε χερι στο προγραμμα)

υπαρχουν βεβαια αρκετα safeguards που λαμβανονται υποψην (πχ η ecu θα κοψει μονη της προπορεια αν η θερμοκρασια αερα στην πολλαπλαη εισαγωγης ειναι μεγαλη , αν η θερμοκρασια νερου εχει ανεβει - ως ενδειξη ζεστου θαλαμου καυσης - ωστε να μην φτασουμε στον knock να μας σωσει)

τα δεδομενα αυτα συνηθως γινονται προσβασιμα με χρηση καταλληλου λογισμικου και καλωδιου αλλα εγγυημενα δεν μπορει να τα διαβασει ο οποιοσδηποτε εγκαταστατης αεριου.

στο αεριο λοιπον η ρυθμιση μειγματος θα γινει με παρομοιο τροπο απο τον εγκεφαλο του αεριου αλλα θα πρεπει να διαβασει και αυτος maf (συνηθως ειναι ταση οποτε κανενα προβλημα) και να αφησει την ecu να παιξει με την εναυση (και να νομιζει οτι ψεκαζει).
προφανως θα παρακαμψει την πλεξουδα στους εγχυτηρες ωστε να μην ψεκασουν οταν πρεπει να μπει το αεριο , ενδεχομενως να παρακαμπτουν και την πλεξουδα της αναφλεξης ωστε να κανει κουμαντο και εκει ο παραλληλος του αεριου κλπ


και εγω ρωταω τωρα

αυτα τα παραπανω που εγω αφενως τα διδαχθηκα στο πολυτεχνειο αφετερου τα εχω εμπεδωσει στο δικο μου μοτερ μετα απο καμια 70αρια φλασαρισματα και δοκιμες, ποσοι τεχνιτες τα γνωριζουν ωστε να ρυθμισουν σωστα και ασφαλως το μειγμα ωστε και να μην καις και να μην σερνεσαι και να μην παρεις τις βαλβιδες στη μασχαλη;

ειναι πολυ ευκολο να καταστρεψεις βαλβιδες. αφηνεις σε τερμα γκαζι μειγμα με λ κοντα στο 0.9 και σε λιγες ωρες χρησης εισαι ετοιμος για καπακι (το πυρομετρο του λ θα δειχνει καπου 1200 βαθμους - ολα καλα).

επισης οπως εξηγησα παραπανω ο knock sensor θα χτυπησει πολυ αργα στο αεριο
Ρισπεκτ!!!

Απάντηση: κανείς.
[DOUBLEPOST=1484939186][/DOUBLEPOST]
Τελικά με κύριο κριτήριο την αποφυγή του βουλώματος από biodiesel το καλύτερο καύσιμο ποιό είναι;
ELIN Crystal ή υπάρχει (και) άλλο;
Ψηφίζω δαγκωτό Ελίν Κρύσταλ.
 

Μηνύματα
4.285
Reaction score
4.134
Έχοντας οδηγήσει τα τελευταία χρόνια όλους του τύπους αυτοκινήτων εκτός αμιγώς ηλεκτρικού θα πω και εγώ την προσωπική μου άποψη.

Βενζίνη ισούται με το μεγαλύτερο κοστολόγιο μετακίνησης αλλά και μεγαλύτερης αξιοπιστίας σε ενεργητική ασφάλεια (ειδικά στα τουρμπο) και πολύ καλής μηχανικής αξιοπιστίας. Επίσης στο σήμερα μπορείς σε μτχ με πολύ χαμηλή τιμή να βρείς πολύ καλό αμάξι. Τα σύγχρονα αμάξια έριξαν τις καταναλώσεις αλλά πάλι υστερούν σε σχέση με το πετρέλαιο σε συνδυασμό με την αυξημένη τιμή της βενζίνης.

Πετρέλαιο έγινε ταυτόσημο της οικονομίας και φυσικά όχι άδικα. Μειωμένη κατανάλωση 20-30% και όσο μεγαλώνει ο κυβισμός και αυξάνονται οι μετακινήσεις στην πολη φθάνει 50%+ συν την μειωμένη τιμή !!
Στα κατά η τιμή αγοράς και ειδικά του μτχ που πιστεύω είναι υπερεκτιμημένα λόγω ζήτησης και αμφιβόλου ποιότητας. Οπότε αν δεν μπορείς να πάρεις καινούργιο είναι ρίσκο η απόκτηση του , όπως και η ποιότητα καυσίμου που ακόμη και αν εμπιστεύεσαι τον πρατηριούχο δεν γνωρίζεις τους μεταφορείς κτλ κτλ....
Φυσικά στα συν η αξιοπιστία του κινητήρα και στα πλην η τρελή ρύπανση που προκαλούν εκτός τα euro6 γενιάς.

LPG που έκανα το αυτοκίνητο μου 1.8 τουρμπο με βαριά καρδιά , απίστευτο ψάξιμο και επισκέψεις στους εγκαταστάτες, αλλά με οικονομία στην τσέπη . Χωρίς τον παράγοντα οικονομία προφανώς δεν θα υπήρχε η επιλογή για μετατροπή. Αν ο εγκαταστάτης δεν είναι αποκλειστικά "αεριτζής" και απλώς κάνει "ΚΑΙ αέριο" δεν συνεχίζεις απλώς.... Το πρόγραμμα-εγκατάσταση που θα επιλέξεις θα πρέπει να έρχεται κλειδωμένο από το εργοστάσιο της κάθε εταιρείας χωρίς την δυνατότητα παραμετροποίησης από τον εγκαταστάτη και να είναι τελευταίας γενιάς γιατί κατά την γνώμη μου έχει 1-2 χρόνια που ωρίμασαν τα κιτ και είναι αξιόπιστα . Οπότε αν είναι έμπειρος και τηρήσει κατά γράμμα αυτά που πρέπει η εγκατάσταση θα πάει κατ ευχήν. Στο δικό μου υπάρχει κλείδωμα στο 20% βενζίνη παράλληλα για ασφάλεια. Η οικονομία έχασε αλλά πάλι είναι 35% , η απόδοση του αμαξιού δεν άλλαξε καθόλου και η κατανάλωση αυξήθηκε 10-12%.
Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις κάνεις τον σταυρό σου και εύχεσαι να έχουν πετύχει οι συνδυασμοί.....
Όσο για αυτά που είπε ο pankrok για την πλειοψηφία έχει δίκιο αλλά υπάρχουν και κάποιοι που ξέρουν πολλαπλάσια στο συγκεκριμένο τομέα με χιλιάδες αμάξια μετατροπών και αντιμετώπιση προβλημάτων. Χρεώνουν παραπάνω συνήθως αλλά υπάρχει λόγος.....

CNG οδήγησα παρατεταμένα και έχουν και στην κατοχή τους 2 φίλοι μου. Σαν να οδηγάς βενζίνη απλώς αν είναι εργοστασιακό .... Επίσης αν είναι εργοστασιακό το CNG και μεγάλο το αμάξι (Οκταβια οδηγούσα) δεν έχεις το πρόβλημα του χώρου, που είναι το ζόρι στις μετατροπές , και το μοτέρ είναι φτιαγμένο για CNG λόγω υψηλών πιέσεων όπως το πετρέλαιο . Οπότε αξιοπιστία έχεις πολύ καλή (έχω δει ταξι με ήδη 300.000+ και πάνε ρολόι) , οικονομία όσο τίποτα άλλο και οικολογία..... Το μόνο πρόβλημα η έλλειψη πρατηρίων (2 στην Θεσσαλονίκη) και η καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό (10 λεπτά περίπου).

Υβριδικό .... Η ΤΟΥΟΤΑ να είναι καλά. Μικρή μείωση στην κατανάλωση εκτός πόλης , τρελή μείωση εντός πόλης , ξεχωριστή οδήγηση , αξιοπιστία πολύ καλή , μικρότερο κόστος συντήρησης από όλα .

Αν είχα δυνατότητα να αγοράσω κάτι χωρίς να έχω οικονομικό πρόβλημα θα έπαιρνα βενζίνη.
Αν ήθελα οικονομία και δεν είχα οικονομική δυνατότητα μεγάλη , τότε σε μικρό πετρέλαιο.
Αν είχα κάποια οικονομική δυνατότητα και ήθελα οικονομία πρώτα CNG , μετά μεγάλο πετρέλαιο ,μετά το νέο Prius , και τέλος βενζίνη+μετατροπές όταν δεν υπάρχει καμία απο τις παραπάνω δυνατότητες .

Εννοείται όλα αυτά είναι από την οπτική μου και την εμπειρία μου και μόνο....
 

Μηνύματα
63
Reaction score
12
Αν θές πραγματικά οικονομία πάς σε CNG εργοστασιακό. Εγώ που κάνω 80-100χλμ τη μέρα πήγα σε VW UP και κατάλαβα το τί σημαίνει οικονομία. Γέμισμα 10 ευρω αυτονομία 300-370χλμ! (αναλογα πόσο το πατας!) και χωρίς αύξηση στη τιμή του αερίου. Επίσης με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εχω κάνει και ταξίδι εξωτερικό 2500χλμ! φορτωμένος και ποτέ δε κατάλαβα οτι οδηγώ μίνι (με 2 άτομα βέβαια για να χωράνε και οι αποσκευές).
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.580
Μηνύματα
2.945.026
Members
38.200
Νεότερο μέλος
danstefan
Top