Full Diy System

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Μιας που μιλάμε για τρύπες...όσον αφορά στη τρύπα που παρατηρήθηκε στα 100-300, θυμόμουν ότι υπάρχει κάποιο high-pass φίλτρο στην έκδοση του XO που έχω και όντως διάβασα ξανά κάποια πράγμτα και είδα πως έχει υιοθετηθεί από τον SL το εξής, το οποίο εξηγεί νομίζω σε ένα βαθμό τη τρύπα που μετρήθηκε στον χώρο μου:

" ...the 3.2 version seemed to be occasionally less forgiving than one might prefer. What a good time to remember the 100-200 network, which was still awaiting a fair evaluation. Its purpose is to equalize the system as its radiation transitions from half space to full space, using a 6 dB shelving high-pass network that is centered on the octave between 100 and 200 Hz. ".


Γενικά από ότι φαίνεται, ο χώρος μου τυχαίνει να ενισχύει κάπως τις ήδη εισηγμένες επιλογές του SL στο xo του ηχείου, και στις χαμηλές και στις μεσσαίες και στις υψηλές...
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.810
Reaction score
7.707
Απάντηση: Full Diy System

Aρα αφου εχουν γινει οι μετρησεις και ξεροντας που υπαρχει τρυπα συχνοτικα με την αναλογη επιμερους βοηθεια....βλεπε diffusers-absorbers--bass traps μπορεις να φτασεις σε ενα καλλιτερο αποτελεσμα?τι ειπωθηκε απο τον Χρηστο?

Aρα μπορουμε να καταληξουμε στο συμπερασμα οτι σαφως ειναι απαραιτητη η μετρηση ενος χωρου και φυσικα μπορει ο οποιοσδηποτε να τον βελτιωσει με τα αναλογα ας πουμε ηχητικα βοηθηματα-εξαρτηματα!!!!!
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.810
Reaction score
7.707
Απάντηση: Re: Full Diy System

Σε λιγο θα λεμε ........εσυ ...που την εχεις την τρυπα σου?θα μπορεσεις να την βουλωσεις?εγω την δικια μου την δουλευω καιρο τωρα....δεν την εχω βουλωσει ακομα γιατι μου τελειωσανε τα φραγκα!Ταμαθες......η τρυπα της Μαριας στην μεσαια ....ειναι τεραστια ....θελει να την στενεψει και δεν μπορει με τιποτις....εχεις κανενα εργαλειο προχειρο?Οσο η τρυπα του Βαγγελη ...καμια αλλη ....βουταει στους 600 κυκλους και τελειωμο δεν εχει......τι θα κανει ο ανθρωπος?




:204::204::204:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
:116::116::142:

Φυσικά, αυτό εξυπακούεται!
Οι τελικές λύσεις και οι επιλογές θα δοθούν πάντως μετά την επεξεργασία των δεδομένων, αυτά είναι απλά μια πρώτη εικόνα του συστήματος ηχεία-χώρος...
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Full Diy System

δεν ξανακερνάω τρίγωνα Πανοράματος τον Ζαπάντη.......
Τον πιάνει λογοδιάρροια και έχει τον ασυμμαζευτο.
Τα ηχεία είναι όντως ιδιαίτερα .Δημιουργούν ένα χώρο ,ένα αέρα απίθανο .Μπαίνεις μέσα στην μουσική.
Είναι τέλεια κατασκευασμένα απο τον Αλέξανδρο.:622:
θα ήθελα να ακούγαμε αντι Foobar-Buffalo τον συνδυασμό Amara-Metric .Αλλα συνομώτησε ο Βλάσης και δεν είχαμε μπαταρία ,ο φίλος του Αλέξανδρου "πήδαγε" και δεν τον πείσαμε να πάει σπίτι του να φέρει φορτιστή,ο Ζαπάντης μένει μακρυά και ο Χ'στάμου δεν φιλοτιμήθηκε να πάει μιά ωρα δρόμο να φέρει τον δικό του.Συμπέρασμα "τα mac έχουν προβληματικούς ιδιοκτήτες.:114:
Τα τεχνικά τα ανέλυσαν άλλοι,να μην επανέρχομαι (μάλλον δεν έρχομαι καθόλου στα τεχνικά ).Αξίζουν όμως συγχαρητήρια στον Αλέξανδρο γιά το όλο project.:446:
τα θέματα που αναγνωρίστηκαν θα λυθούν σίγουρα με τον ένα η τον άλλο τρόπο.
Και ο φίλος μας θα απολαμβάνει την μουσική του με ένα σύστημα αξίας πολλών εκατομμυρίων δρχ:120:
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.810
Reaction score
7.707
Απάντηση: Full Diy System

[

Μελι σταζει το πουλακι μου για μενα.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:143::410:
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Full Diy System

Μην με τσιγκλάς .......θα δημοσιοποιήσω το pm που μου έστειλες να μάθει το site τι παιδί μάλαμα είσαι:601:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Re: Απάντηση: Full Diy System

δεν ξανακερνάω τρίγωνα Πανοράματος τον Ζαπάντη.......
Τον πιάνει λογοδιάρροια και έχει τον ασυμμαζευτο.
Αξίζουν όμως συγχαρητήρια στον Αλέξανδρο γιά το όλο project.:446:
:116::143: :619:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.729
Reaction score
138.805
Απάντηση: Re: Full Diy System

Κώστα με το χαλί είναι καλύτερα...δεν επηρεάζει τη συχνοτική απόκριση, απλά μαζεύει λίγο την ενέργεια ψηλά και κάνει ένα smoothing ας πούμε, καθώς και κατεβάζει λίγο το RT60 σε καλύτερη τιμή, όχι πως δεν ηταν σχετικά καλό και χωρίς...
να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Χωρίς το χαλί είναι καλύτερα, και το χαλί δε κατεβάζει γενικά κι αορίστως το RT60, αλλά εστιακά, κάτι που δε θες, κι ας νομίζεις πως το θες...

κι εν τέλει, οι διαφορετικές τιμές χρόνων αντήχησης στα διαφορετικά σημεία του ακουστού φάσματος, επηρρεάζουν τη συχνοτική απόκριση, διότι η συχνοτική απόκριση που μετράς εξαρτάται από το χρονικό παράθυρο που θα επιλέξεις για αυτήν την μέτρηση (χρονικό παράθυρο - χρόνοι αντήχησης, και τα δυό έχουν μέσα το "χρόνο", τυχαίο? δε νομίζω...). Αν σε μπέρδεψα, ρώτα το Ζαπ! :138::138::138:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.729
Reaction score
138.805
Απάντηση: Re: Full Diy System

Θένκς Notiskas, το κρος ρυθμίζει +-2.5 db τα χαμηλά και +-1 db τις ψηλές.
αναλόγως των σημείων κρος, με -2,5 στα χαμηλά και -1 ψηλά (χωρίς χαλί), θα πρέπει να είσαι πιο σωστά.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Δεν με μπέρδεψες...για να καταλάβω καλύτερα όμως:
Με το χαλί ή χωρίς, η μέτρηση σε συγκεκριμένη στιγμή, δείχνει την ίδια πρακτικά καμπύλη στις υψηλές, εσύ εννοείς δηλαδή πως αυτό μεταβάλλεται χρονικά και πως αν μπορούσε να γίνει μια μέτρηση που θα έπαιρνε υπόψη της το χρόνο, θα βλέπαμε άλλα αποτελέσματα με και χωρίς χαλί?
Όσον αφορά το τελευταίο που λες επίσης, χρησιμοποιώντας τα φίλτρα του κρος δηλαδή, πάλι εκτός από τη συχνότητα δεν επηρεάζεται και η φάση?
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Για να δείτε τί "ωραία" πράγματα κάνει ο χώρος... κοιτάχτε και θαυμάστε!!!
Εδώ η καμπύλη απόκρισης πλάτους ανά συχνότητα στη θέση ακρόασης:



Όπου παρατηρούμε συντονισμούς στις χαμηλές περιοχές, έντονο κέρδος στα 35Hz και τα 96Hz, ακύρωση στα 63Hz, ανομοιομορφίες στις χαμηλομεσσαίες (100-300Hz) και rolloff στις υψηλές (>5kHz περίπου).
 

Attachments

  • 35,3 KB Προβολές: 70


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ε φυσικά, αλλιώς δεν νομίζω να έκανα μετρήσεις....πρώτα όμως πρέπει να δοκιμαστούν 1-2 άλλα πραγματάκια που έχουμε στο μυαλό μας...
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Κώστα κοίτα το Διάγραμμα RT60-T30 (1/3 oct) και πες μου πάνω σε αυτό που λέγαμε πριν αν θες...

RT60.jpg

Σκέψου πως χωρίς χαλί είναι σχεδόν ομοιόμορφα +70ms μετά τα 700Hz.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.729
Reaction score
138.805
Απάντηση: Re: Full Diy System

Κώστα κοίτα το Διάγραμμα RT60-T30 (1/3 oct) και πες μου πάνω σε αυτό που λέγαμε πριν αν θες...

View attachment 19582

Σκέψου πως χωρίς χαλί είναι σχεδόν ομοιόμορφα +70ms μετά τα 700Hz.
για να σου απαντήσω, αλλά και για να μαθαίνουν οι νέοι, ας πούμε 2 πράγματα, έτσι, πολύ χονδρικά.

(και τα λέμε, διότι ο χαλιεντάς δε κάθεται ρε παιδί μου να διαβάσει, πρέπει να του τα βάλεις με ένεση στο κεφάλι. όπως έλεγε ο αγαπητός μας Σπύρος: "Για να γίνει αυτό, παληκάρι μ', χρειάζεται να στρώσουν κώλο και να ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ. Πιστεύεις ότι ο ήλιος θα βγει ποτέ από τη δύση;" :116:)

καταρχήν ας ξανα-εξηγήσουμε τι είναι αυτό το αρ-τι -60, το οποίο το βλέπει ο φίλος μου ο βαστσαρ και νομίζει πως είναι άλλο ένα κόμμα της αντιπολίτευσης...

το αρ (R) βγαίνει από τη λέξη reverberation και το τι (T) από τη λέξη time, και όλο μαζί, reverberation time, σημαίνει χρόνος αντήχησης. το νούμερο "60" τι μονάδες εκφράζει και τι εννοεί ο ποιητής με αυτό? Λοιπόν είναι πολύ απλό: το 60 εκφράζει μονάδες έντασης ήχου, δηλαδή ντεσιμπέλ, ενώ ταυτόχρονα, κι εδώ θέλει προσοχή για να το κατανοήσεις, όλο το πακέτο RT60 μετριέται σε δευτερόλεπτα, δηλαδή μετράει χρόνο, και ο ποιητής θέλει να πει πως με το RT60 μετράμε πόσος χρόνος (πόσα δευτερόλεπτα) χρειάζεται για να έχουμε μετρήσιμη πτώση της στάθμης του ήχου (SPL -sound pressure level) κατά 60 ντεσιμπέλ (db).

Κι 60db είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, είναι το 1/1000 !

Άρα, στην πράξη, βάζουμε ένα ήχο φουλ συχνοτικού περιεχομένου (πες ροζ θόρυβο) πχ σε στάθμη 100 db, και μετράμε πόσα δευτερόλεπτα χρειάζονται ώστε η στάθμη του ήχου να φτάσει στα 100-60= 40 db.

(βέβαια, εδώ έχουμε ένα "θεματάκι" : κατά πόσο μπορεί να αναπαράγει ικανή στάθμη -σε db- το στέρεό μας σε όλο το ακουστό φάσμα, σε συνδυασμό με την ουδό θορύβου του περιβάλλοντος, ώστε μετά την πτώση στάθμης κατά 60 ολόκληρα db να είναι εύκολα και σαφώς διακριτή η περαιτέρω πτώση στάθμης σε όλο το φάσμα σε σχέση με τη στάνταρ φασαρία του χώρου, δηλαδή ουσιαστικά το πόσο ήσυχο είναι το δωμάτιό μας. Αν πχ στο δωμάτιό μας ακούγονται διάφοροι χαμηλής έντασης θόρυβοι, όπως από αυτοκίνητα που περνούν από τον παραδίπλα δρόμο ή από το ψυγείο και το κλιματιστικό, ή από το PC που βουίζουν τα ανεμιστηράκια του, τότε αυτή η ουδός θορύβου μας φτιάχνει αυτό το λόγο S/N -Signal to Noise- και πρέπει να έχουμε αρκετό από δαύτο για να είναι σοβαρή η μέτρησή μας, οπότε, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, καθώς πολλές φορές απαιτείται το στέρεο να μπορεί να παίξει πάνω από 110db για να υπάρχει καλό S/N, κι αν βρείτε πολλά στέρεα που να παίζουν ροζ θόρυβο πάνω από τα 110db, ελάτε να μου τρυπήσετε τη μύτη... - εδώ οι παλιοί θα αναγνωρίσουν αυτά που έλεγα παλιότερα, για το σε πόσα db έκανα τέτοιες μετρήσεις προσωπικά.... τες πα, για λόγους απλούστευσης θεωρούμε ότι για background noise έχουμε τιμές κάτω από 35dBA σε όλο φάσμα, κάτι που όμως είναι σχετικά σπάνιο σε σπίτι στην πόλη. Δηλαδή, θεωρούμε - απλουστεύοντας ακόμα περισσότερο τα πράγματα και περιορίζοντας λιγάκι το φάσμα, πως έχουμε τόσο θόρυβο βάθους ώστε σε καμία συχνότητα από 60 έως 16000 δεν μετράμε πάνω από 35dBA, άρα μια μέτρηση στα 100db SPL είναι ok. Βέβαια, αν μπορούμε να πάμε στα 112db, πάμε, φορώντας τις ωτοασπίδες μας...)

Από τον ορισμό και μόνο, καταλαβαίνουμε πως μετράμε όλες τις συχνότητες, και το RT60 μπορεί να είναι μια τιμή που να αφορά όλο το ακουστικό φάσμα μαζί, δηλαδή μια τιμή χονδροειδέστατη κι ουσιαστικά άχρηστη, ή να αφορά επιμέρους συχνοτικά σημεία του ακουστικού φάσματος, με ακρίβεια είτε 1 οκτάβας, είτε 1/3 είτε 1/6 της οκτάβας (κλπ), άρα πολύ πιο χρήσιμες μετρήσεις, μετρήσεις ...ακριβείας.

(άλλη μια παρένθεση εδώ, για να αναφερθούμε λιγάκι στο άλλα 2 γνωστά κόμματα της αντιπολίτευσης, το decay time και το decay rate, που τα διαβάζει ο φίλος μου ο βαστσαρ και απορεί γιατί δε τα είχε δει στα ψηφοδέλτια στις τελευταίες εκλογές... Λοιπόν, κι αυτά είναι πολύ απλά, καθώς το decay rate εκφράζεται σε db/sec και ο ποιητής με αυτό εννοεί το ρυθμό με τον οποίο μειώνεται η ένταση του ήχου συγκεκριμένης συχνότητας ή κάποιου συχνοτικού πεδίου, δηλαδή ας πούμε στα μπάσα στους 30 κύκλους με τι ρυθμό πέφτει η στάθμη του ήχου, ενώ το decay time είναι ο χρόνος -δευτερόλεπτα- που απαιτείται για να πέσει η στάθμη του ήχου συγκεκριμένης συχνότητας από ένα επακριβές ορισμένο επίπεδο στάθμης ήχου σε ένα άλλο επακριβές ορισμένο επίπεδο στάθμης ήχου, πχ πόσος χρόνος απαιτείται για να πέσουν τα μπάσα των 30 Hz από τα 120db στα 40 db - εδώ καθορίζουμε εμείς τη διαφορά στάθμης, δηλαδή δεν είναι η στανταρισμένη των 60db του RT60.)

Αφού ξεκαθαρίσαμε τα βασικά, βέβαια σε επίπεδο 3ης δημοτικού και βγάλε (εδώ ο ζαπ θα βρίζει, ξέρω...), ας πάμε να δούμε μερικές τιμές RT60 για να ξέρουμε τι θέλουμε και γιατί το θέλουμε, αλλά και που το θέλουμε, κάτι που έχει αρκετό ενδιαφέρον...

κι έχει ενδιαφέρον, διότι αυτό που έχει κάνει ο χαλιεντάς εδώ στη φωτό, είναι πέρα για πέρα λάθος:



και θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι πως ο εν λόγω χαλιεντάς θα έπρεπε να βάλει στη θέση αυτών των καραγκιοζιλικίων διαχυτές τετραγωνικού υπολοίπου (για να χρησιμοποιήσω γνωστές λέξεις και να μη μπερδέυω το φίλο μου το βαστσαρ, ας πούμε διαχυτές QRD ή διαχυτές Schroeder) και τους αντηχητές – διαχυτές Helmholtz.

Σε μια αίθουσα συναυλιών λοιπόν, το RT60 είναι συνήθως στα 2-3 δευτερόλεπτα, το οποίο είναι πολύ ωραίος χρόνος για τέτοια χρήση. Και τι συνεπάγεται αυτός ο χρόνος αντήχησης; Μεταφέρω αυτούσια κείμενο και πάλι του Σπύρου:

"Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από τον τύπο που ακολουθεί, η σχέση μεταξύ της απευθείας και της ανακλώμενης ενέργειας είναι πολύ μικρή:

G = 13.8 x V / 4 x π x c x d2 x T,
όπου V είναι ο όγκος του δωματίου σε m3, T ο χρόνος αντήχησης σε sec, d η απόσταση του ακροατή από την ορχήστρα σε m, π=3.14159... και c η ταχύτητα του ήχου.

Έτσι, ένας ακροατής που κάθεται 12m μακριά από τους μουσικούς στην Grosser Musikverein της Βιέννης (Τ=2.2sec και V=14.600 m3 ), δέχεται περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη ανακλώμενη ενέργεια σε σχέση πάντα με την απευθείας (G=0.15). Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε άλλες, εξίσου περίφημες, αίθουσες συναυλιών."

στο επόμενο ποστ του ίδιου θρεντ, στο ποστ 92, βλέπουμε πως ο Σπύρος είχε πει πολύ πιο εύγλωττα όσα είπα ως τώρα, αλλά κι άλλα χρήσιμα, όπως τα εξής:

<<Παρά τις διχογνωμίες που υπάρχουν μεταξύ των μηχανικών ήχου για το ποιος είναι ο καλύτερος Τ(60), είναι κοινώς αποδεκτό ότι διάφορα είδη μουσικής «ωφελούνται» διαφορετικά από μικρούς ή μεγάλους Τ(60).
Η αναπαραγωγή μεγάλων (η και μικρών) συμφωνικών έργων ευνοείται περισσότερο από μεγάλους χώρους ακροάσεων (ήχος πλούσιος σε ηχοχρώματα και ζεστασιά), ενώ η αναπαραγωγή γρήγορης Jazz, Rock, ανθρώπινης ομιλίας, ρεμπέτικων κλπ. ευνοούνται περισσότερο από μικρότερους χώρους (ήχος γρήγορος, στακάτος).

«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές!

Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.>>

Άρα, ανακεφαλαιώνουμε και σιγά σιγά να πάμε και στο παρασύνθημα:

Ο χρόνος αντήχησης ενός γηπέδου πινκ πονγκ μπορεί να είναι 10 δευτερόλεπτα. Μην ακούτε εκεί μουσική, τζάμπα κι άδικα. Ο χώρος μια συμφωνικής ορχήστρας έχει RT60 2-3 sec, κι είναι υπέροχος για αυτή τη χρήση, κι όχι για αναπαραγωγή μουσικής. Σε ένα σπίτι για ακρόαση μουσικής ο RT60 πρέπει να είναι λιγότερο από 0,7 sec.

Μια σημαντική παράμετρος του RT60 είναι πως είναι εξαρτώμενος από τη συχνότητα (frequency-dependent). Αυτό σημαίνει πως μπορεί να χρειάζεται άλλος χρόνος για να αποσβεστούν οι χαμηλές συχνότητες από της υψηλές. Επιπρόσθετα, πέραν του γεγονότος πως το RT60 πρέπει να είναι κάτω από 0,7sec, είναι κρίσιμο το να έχουμε όσο πιο όμοιο RT60 γίνεται σε όλο το ακουστό φάσμα. Ένα δωμάτιο με RT60 του 1 sec στις χαμηλές συχνότητες, αλλά με RT60 0.3 sec στις υψηλές συχνότητες, θα ακούγεται μπουμαριστό ή μπερδεμένο, θολό. Σε αυτό το δωμάτιο, αν αλλάξουμε το RT60 των υψηλών συχνοτήτων σε 1 sec, τότε αυτό το δωμάτιο ναι μεν δεν θα έχει "σωστό" RT60 και θα μας δίνει λίγο την αίσθηση των αντηχήσεων του χώρου, αλλά θα σταματήσει να ακούγεται μπουμαριστό, μπερδεμένο και θολό, παρότι δε θα έχει αλλάξει καθόλου ο χρόνος αντήχησης στις χαμηλές συχνότητες - θα εξακολουθεί να είναι εκεί ο RT60 ίσος με 1 sec!

Ταυτόχρονα, είναι γεγονός πως σε κάθε δωμάτιο είναι πιο δύσκολο να ελέγξεις τον RT των χαμηλών συχνοτήτων.

Τελικώς δηλαδή, χαλιά, κουρτίνες, ρικοφόν κλπ είναι στάνταρ "μύθοι" όσον αφορά την ηχητική βελτίωση, παρά πραγματικότητα. Παραδείγματος χάριν ένα τυπικό καλό χαλί απορροφά στα 125 Hz 4% στα 2ΚHz 90% και στα 8ΚHz 50%, οπότε το γράφημα κάνει ένα Λ, το οποίο μπορεί να είναι καταστροφικό για έναν χώρο μίας και τα 125Hz θα στριφογυρνάν για 2-3 sec την στιγμή που τα 2Κ θα πεθάνουν τα πρώτα 10-20msec της ζωής τους. Για τις κουρτίνες ισχύει σχεδόν το ίδιο…

Άρα, και στη δική σου περίπτωση, όσο καταφέρεις να ανεβάσεις το RT60 των μεσουψηλών, θα είναι "κέρδος", διότι θα πάψει να ακούγεται "μουντό" και μπασσαριστό - μπουμαριστό το άκουσμά σου, διότι, όπως και συ μπορείς να δεις από τα εν λόγω γραφήματα, το RT60 των χαμηλών συχνοτήτων είναι διπλάσιο αυτού των υψηλών, το οποίο είναι και σχετικά χαμηλό... Θα ήθελε λίγη "ψυχή" ακόμα κει πάνω...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.729
Reaction score
138.805
Απάντηση: Re: Full Diy System

όπως θα καταλάβατε, το "έκοψα" λίγο σύντομα κι απότομα το πράμα, διότι ξεκίνησα να γράψω 3 παραγράφους και πήγα για βιβλίο στο τέλος... δε λέει το σεντόνιασμα, όλοι ...βαριούνται να το διαβάσουν! :138::137::138:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.729
Reaction score
138.805
Απάντηση: Re: Full Diy System

και για όσους μπερδευτούν ακόμα και με αυτά τα απλουστευμένα που έγραψα, ας το πω αλλιώς μπας και γίνει κατανοητό:

σε ένα χώρο που είναι έτσι κι αλλιώς προβληματικός, ο RT60 των χαμηλών συχνοτήτων ΣΙΓΟΥΡΑ είναι μεγαλύτερος του RT των υψηλών συχνοτήτων, οπότε για να βελτιώσουν το αποτέλεσμα, να μη βάζουν χαλιά που θα χαμηλώσουν κι άλλο τον RT60 των υψηλών συχνοτήτων, ακόμα κι αν τους ακούγονται πολλά τα πρίμα. Καλύτερα να χαμηλώσουν τα πρίμα, παρά τον RT60 των υψηλών συχνοτήτων. Βάλτε μια αντίσταση σε σειρά με το τουίτερ, βάλτε στο ηχείο τα πρίμα στο "-1", κάντε κάτι άλλο, μη βάζετε χαλί...
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.151
Μηνύματα
2.963.392
Members
38.290
Νεότερο μέλος
Zagla
Top