H "αγάπη" για το δώρο της ζωής, οδηγώντας ενα δίτροχο!!!

  • Thread starter VIDEOMIX
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Maria Pentagiotissa

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
15.781
Reaction score
343
Πιστεύω ότι το "στο δρόμο κινδυνεύεις με οποιοδήποτε μέσον" είναι σωστό μεν, αλλά όχι ακριβές. Το γεγονός ότι στη μηχανή είσαι ταυτόχρονα εκτεθειμένος (όπως ο πεζός) αλλά ταυτόχρονα κινείσαι και με ταχύτητα (όπως το αυτοκίνητο) συνδυάζει τους κινδύνους και των δύο κατηγοριών, και το βασικό θέμα δεν είναι πόσα είναι τα ατυχήματα με δίτροχο, αλλά σε ποιο ποσοστό αυτά αποβαίνουν καταστροφικά ή και μοιραία για τον οδηγό/επιβάτη. Με άλλα λόγια, στο αυτοκίνητο μπορεί να βγεις ανέπαφος από μια αρκετά γερή σύγκρουση, στη μηχανή δύσκολο. Προσωπικά μου έχει τύχει άλλο αυτοκίνητο να εμβολίσει το δικό μου στο πλάι, με μεγάλες ζημιές και για τις δύο πλευρές, και όλοι να έχουμε βγει σώοι. Δεν τολμώ να σκεφτώ τι θα μου είχε συμβεί στην ίδια περίπτωση αν οδηγούσα δίκυκλο. Θα μου πείτε, μπορεί να είχα μεγαλύτερη ευελιξία και να είχα ξεφύγει από τη σύγκρουση. Ναι, μπορεί, αλλά μπορεί και όχι. Δεν ξεφεύγουν όλοι.

Θαυμάζω τους δικυκλιστές για το θάρρος τους, που εγώ δεν έχω, και τους ζηλεύω πρώτα-πρώτα για την αίσθηση της ελευθερίας που απολαμβάνουν και μετά και για την ευχέρεια στις μετακινήσεις τους. Ωστόσο πιστεύω ότι όλες οι συνθήκες είναι εναντίον τους, γι' αυτο χρειάζεται τεράστια υπευθυνότητα από μέρους τους (προστατευτικός εξοπλισμός, ταχύτητα προσαρμοσμένη στις συνθήκες, αποφυγή επίδειξης δεξιοτεχνίας στο δρόμο), σεβασμός από τους οδηγούς αυτοκινήτου (πάντα μπορεί να υπάρχει μια μηχανή εκεί που δεν φαίνεται!) και αντίστοιχος σεβασμός και από το κράτος-οδοποιία: Μια λακούβα μπορεί να μη σημαίνει τίποτα ακόμα και για το πιο μικρό ΙΧ, για το δικυκλιστή όμως μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Γιατί το θέμα δεν είναι μόνο η πτώση, η οποία, ιδιαίτερα αν η ταχύτητα δεν είναι μεγάλη, μπορεί και να μην έχει σοβαρές συνέπειες. Το θέμα είναι ποιο τετράτροχο θηρίο - γιατί στην περίπτωση αυτή συγκριτικά για θηρίο πρόκειται - ακολουθεί από πίσω και ποιο έρχεται από απέναντι.

Πρόσφατα προσχώρησε δειλά-δειλά στις τάξεις των δικυκλιστών κι ο μικρός μου γιος με το παπάκι του. Δεν κρύβω ότι όταν τον βλέπω να κινείται ανάμεσα στα φορτηγά περιμένω πώς και πώς να γίνει 18 για να το αφήσει στην άκρη και να περάσει στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου για την ασφάλειά του. Δεν θέλω να του επιβάλω κάτι, αλλά, αν τα καταφέρω, να τον πείσω. Μπορεί αυτό να είναι κοντόφθαλμο, αλλά για ένα γονιό είναι πραγματικότητα.

Δεν με απασχολεί εαν το παιδί μας γίνει υπαίτιος θανάτου άλλων συνανθρώπων μας,φτάνει αυτό να είναι καλά.
Φίλε MAC, αυτή είναι μια σκληρή πραγματικότητα, και αν τίθεται έτσι άσπρο-μαύρο λυπάμαι, αλλά ομολογώ ότι θα κλίνω προς τη συμφωνούσα πλευρά. Εύχομαι το παιδί μου να μην εμπλακεί ποτέ σε σοβαρό ατύχημα, με κανένα μέσον, αλλά - μπορεί να λυπάμαι που το λέω αλλά έτσι είναι - αν ποτέ ό μη γένοιτο συμβεί αυτό, θα προτιμούσα 1000% να είναι στην πλευρά με τις περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης... Δεν ξέρω πόσο εγωιστικό είναι αυτό, αλλά είναι για μένα αφύσικο να βάλω το κοινωνικό σύνολο πάνω από τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα τη δική μου και των δικών μου ανθρώπων.
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Ανηκω στην κατηγορια που εχει πεσει και μαλιστα πολυ ασχημα. Οι μηχανες δεν με ενθουσιαζαν ποτε ειδικα απο αποψη ταχυτητας ( προτιμω τα γρηγορα αυτοκινητα) για τον λογο οτι ειναι πολυ ανασφαλεις. Μου αρεσει παρα πολυ η βολτα με chopper και ειμαι εθισμενος σ'αυτο το ειδος μηχανης, που οπως ξερετε ειναι και οι πιο επιφοβες και ασταθεις. Γι'αυτο εφαγα και τα μουτρα μου, αλλα οχι γιατι εκανα εγω καποια βλακεια, αλλα γιατι καποιος ειχε την φαεινη ιδεα να αδειασει τα σαπουνονερα του στις 4 το πρωι στον δρομο...
Η μηχανη ειναι επικινδυνη γιατι ειναι πιο ευαλωτη στον ασταθμητο παραγοντα που παραμονευει ΣΥΝΕΧΩΣ. Επειδη λογω της φυσης της δουλειας μου εχω παραστει σε περιστατικα πολυ πιο φρικιαστικα απο τις παραπανω φωτογραφιες, ενα πραγμα εχω να πω. Οσοι τα δουν (και εχουν την αναλογη πνευματικη ικανοτητα να εκμεταλευτουν την εμπειρια αυτη) αλλαζουν αποψη για τις μηχανες και τον τροπο οδηγησης τους... Αν ειχα ενα παιδι και μου ζητουσε μηχανακι ή μηχανη, να ειστε σιγουροι οτι θα τον πηγαινα μια βολτα απο το νεκροτομειο πρωτα...
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Η κατάληξη όλων πιστεύω είναι ότι χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση, σωστή εκπαίδευση, οδηγών και μοτοσυκλετιστών, σωστή σήμανση και φωτισμός, καλύτερη ποιότητα οδοστρώματος και προπαντός ανάληψη ευθύνης και σωστής αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων. Ίσως το να δείχνουμε τι μπορείς να πάθεις αν πέσεις, βοηθάει στο να οδηγάμε αμυντικά, αλλά σε μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων δεν φταίνε οι μηχανές, ούτε οι αναβάτες, για τα ατυχήματα.
Πιστεύω ότι η κίνηση με δίκυκλο είναι και οικολογικότερη των αυτοκινήτων, και λιγότερο χώρο πιάνουν και έτσι είναι ιδανική για πόλη. Στο Λονδίνο, ενώ πληρώνουν διόδια εισόδου τα αυτοκίνητα, οι μηχανές δεν πληρώνουν. Απλά πρέπει να βελτιωθεί το όλο 'περιβάλλον', ώστε να έχουμε λιγότερα θύματα.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Να απαντήσω στην Μαρία.

Μαράκι,σίγουρα κανένας απο εμάς δεν θέλει να ρισκάρει την ζωή γνωστών και φίλων και ιδιαιτέρως των παιδιών του.

Εκείνο που έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία,είναι το να δώσουμε "εφόδια"σε όλους τους ανθρώπους,ιδιαιτέρως στους νέους με την εκπαίδευση και την γνωριμία των κινδύνων που πιθανόν θα αντιμετωπίσουν γενικότερα στην ζωή.

Να μην προσπαθούμε να αποφύγουμε τις ευθύνες,προστατεύοντας ιδιαιτέρως τα παιδιά μας μέσα σε έναν κλοιό υπερ προστασίας,αποφεύγοντας να τα εκθέσουμε σε "ελεγχόμενους" κινδύνους,μελετώντας τις αντιδράσεις τους και διορθώνοντάς τα.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
VIDEOMIX said:
Σίγουρα με όλα και απο όλα κυνδινεύεις. Απλά λέμε, με τι είσαι περισσότερο εκτεθειμένος στον κύνδινο. Και κατ''εμέ, με τα δίτροχα κυνδινεύεις κατα πολύ περισσότερο απο οτιδίποτε άλλο οδηγείς.
Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο,έπρεπε να υπήρχε ειδικό μάθημα και να καταναλώνανε και λίγη ώρα οι δάσκαλοι οδήγησης,δείχνοντας στους υποψήφιους οδηγούς,τους κινδύνους που διατρέχουν αλλά και τα ατυχήματα που μπορεί να προκαλέσουν,εφ'όσον κρατάνε τιμόνι. :(
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Ακόμη πρέπει να καταλάβουμε όλοι,ότι για να οδηγήσουμε,πρέπει να είμαστε ήρεμοι,να μην έχουμε ξενυχτήσει και μισοκοιμόμαστε,να μην πίνουμε οινοπνευματώδη ποτά,αλλά και να μην ξεκινήσουμε ταξίδι μετά απο ένα μεγάλο φαγωπότι.

Οτι όχημα και να οδηγάμε,ιδιαιτέρως δίκυκλο,να έχουμε τεταμένη την προσοχή μας στον δρόμο αλλά και στους άλλους οδηγούς,με το σκεπτικό ότι οι άλλοι οδηγοί,μπορεί να είναι εκνευρισμένοι για κάποιον λόγο και δεν δίνουν την δέουσα προσοχή στην οδήγηση,ότι μπορεί να κοιμούνται στο τιμόνι,ότι πιθανόν να είναι μεθυσμένοι,κλπ.

ΟΙ ΔΡΌΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ,ούτε ακόμη και για τους πεζούς που περπατάνε στο πεζοδρόμιο,ή περιμένουν στην στάση. :(
 

V

VIDEOMIX

Guest
Να μιλήσω και άλλο εμπειρικά.
Έχω τρακάρει 5 φορές. 4 με το αυτοκίνητό μου και μια με το σκουτεράκι. Κινόμουν μέσα στην πόλη και πήγαινα για την τράπεζα. Ξαφνικά ενώ προχωρούσα, ενα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ξεπαρκάρει δίχως να κοιτάξει. Στα 3 μέτρα αυτό. Δεν υπήρξε περιθώριο ούτε καν να στρίψω το τιμόνι αλλά ούτε και για φρένο. Με κοπάνησε, έπεσα κατευθείαν, σύρθηκα με τούμπες και άκουγα το μηχανάκι μου δίπλα να με ακολουθεί και τελικά κατέληξα περίπου 10 μέτρα μακριά απο το σημείο πρόσκρουσης. Τα ρούχα μου σκίστηκαν, τα αίματα έτρεχαν απο τα γόνατά μου αλλα και απο τις παλάμες που πρώτες αυτές ήρθαν σε επαφή με το έδαφος, είχαν πρηστεί κιόλας και έτρεμαν τα χέρια μου γενικά, όμως την είχα γλιτώσει. Εαν την ώρα αυτή ερχόταν αυτοκίνητο απο το αντίθετο ρεύμα, κάτι που είναι συνεχόμενο στον κεντρικό δρόμο, απλώς έτυχε εκείνη την ώρα να μην συμβεί, ίσως και να μην ζούσα. Που θέλω να καταλήξω; Στα 4 ατυχήματα με το αυτοκίνητο, (το ενα σφοδρό, αχρηστεύτηκε το αμάξι μου και η ασφάλεια το έβγαλε ασύμφορο προς επισκευή) δεν έπαθα τίποτα. Όχι με υπερβολή, τίποτα εντελώς. Πάντα ασχολιόμουν με το πως θα φτιάξω το αυτοκίνητο. Ούτε καν κοιτιόμουν για το εαν έπαθα κάτι. Εκεί είναι και η διαφορά. :?
:?
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Η διαφορά είναι φίλε Θάνο, ότι αν φορούσες προστατευτικά (γάντια, μπουφάν, παντελόνι, μπότες κλπ), ΣΟΒΑΡΑ (όχι από το Lidl) στις μικρές ταχύτητες που υποθέτω ότι έγινε το κακό, δεν θα πάθαινες σχεδόν τίποτα. Άντε να έσπαγες κάτι, ανάλογα πώς έπεσες.

Για να σκιστεί το παντελόνι σου στα 10 μέτρα σύρσιμο, μάλλον τζην φορούσες. Τα σωστά παντελόνια μηχανής, αντέχουν για πολύ περισσότερο. Άσε που έχουν και προστατευτικά ραμμένα για να μαλακώσουν το πέσιμο. Για τα γάντια επίσης, τα σοβαρά δερμάτινα, με kevlar κλπ, δεν σκίζονται τόσο εύκολα.

Γενικά πιστεύω ότι όποιος πάθει κάτι σοβαρό, σε μικρές ταχύτητες πάνω στη μηχανή, τότε είναι μεγάλη η δική του ευθύνη, που δεν προστατεύτηκε επαρκώς.
Απλά στην Ελλάδα όλοι νομίζουν ότι το κόστος του να πάρεις μηχανή είναι π.χ. 8000 ευρώ, όσο κοστίζει η μηχανή. ΟΧΙ, το κόστος του να οδηγείς μηχανή είναι ΚΑΙ 1000 ευρώ (minimum) για τον κατάλληλο εξοπλισμό...
 

V

VIDEOMIX

Guest
Φοραγα φόρμα. Δεν φόραγα κράνος. Η τράπεζα ειναι στα 500 μέτρα απο το σπίτι μου και πολλά λέω. Στην πόλη μου μέσα, ποτέ δεν φοράω κράνος. όμως ο κύνδινος τελικά παραμονεύει και στο ποιο απρόοπτο χρονικό σημείο. Όμως εαν ερχώταν αυτοκινητο απο το αντίθετο ρεύμα, ποιό παντελονάκι θα με έσωζε; Μιλλάμε οτι οι ρόδες θα περνάγαν απο πάνω μου η το πολύ πολύ να φρέναρε το αυτοκίνητο και να έμενα κάτω, στην κοιλιά του!! :shock:
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
ΤΙ, ΕΝΝΟΕΙΣ ΦΟΡΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ;;; Και τί περίμενες...να γλυτώσεις;;;

Δεν μίλησα για το αυτοκίνητο που μπορεί να περνάει απέναντι. Άσε που σε μικρές ταχύτητες μπορεί και να σταμάταγε γρήγορα. Μπορεί και να πέρναγες από πάνω του. Μπορεί και από κάτω του. Το θέμα είναι τι προφυλάξεις παίρνεις ΕΣΥ για όλα αυτά.

Αμα θες μπορώ να σου προτείνω παντελόνι, μπουφάν και γάντια που από συγκριτικά tests που έχουν γίνει, δεν θα σκιζόντουσαν στα 10 μέτρα σύρσιμο. Έχεις δει τα συρσίματα που γίνονται στο MotoGP; Και δεν παθαίνει κανείς τίποτα; Η ποιότητα κοστίζει φίλε μου.

Τώρα αν επειδή δεν φοράς κράνος, πέσεις και σπάσεις το κεφάλι σου, δεν σου φταίει το μηχανάκι...

Για 500 μέτρα απόσταση, εγώ θα πήγαινα με τα πόδια...
 

V

VIDEOMIX

Guest
Έβρεχε. Είχα φόρμα γυμναστικής. Το φρενάρισμα του αυτοκινήτου εξαρτάται απο την απόσταση που θα αντάμωνα μαζί του. Εαν την ώρα που με "εμβόλιζε" το αμάξι που χτύπησε το μηχανάκι μου, πέρναγε και το αυτοκίνητο απο απέναντι, φαντάζεσαι τι θα γινώταν;
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Φαντάζομαι. Επίσης φαντάζομαι τι θα σου συνέβαινε αν στο πέσιμο που σου συνέβηκε, είχες σωστή προστασία. Μάλλον ΤΙΠΟΤΑ!!!
 

V

VIDEOMIX

Guest
Κανείς μέσα στην μικρή μας πόλη οπου ο δρόμος της αγοράς μας ειναι 100 μέτρων δεν φοράει κράνος. Είναι εξωφρενική υπερβολή. Όσο και αν συζητάμε για ασφάλεια. Ξέρω τον αντίλογο που θα υπάρξει απο αυτό που λέω. Όμως σας λέω ποιά ειναι η πρακτική.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
VIDEOMIX said:
Κανείς μέσα στην μικρή μας πόλη οπου ο δρόμος της αγοράς μας ειναι 100 μέτρων δεν φοράει κράνος. Είναι εξωφρενική υπερβολή. Όσο και αν συζητάμε για ασφάλεια. Ξέρω τον αντίλογο που θα υπάρξει απο αυτό που λέω. Όμως σας λέω ποιά ειναι η πρακτική.
και μετά την σουρσιά σου και την χύμα σου... λές στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα!!
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Ακριβώς. Μετά όμως λες ότι 'δεν είναι ασφαλή' τα δίτροχα και τέτοια. Οι άνθρωποι δεν είναι συνειδητοποιημένοι
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Βασικά το κράνος είναι απόλυτα απαραίτητο και πρέπει να το φοράμε πριν καν ανέβουμε στη μηχανή. Τώρα σχετικά με όλα τά υπόλοιπα, σαφώς και το τζιν και οτιδήποτε άλλο εκτός από ειδικά σχεδιασμένο εξοπλισμό για μοτοσυκλέτα είναι ανασφαλή και πολύ πιθανόν να μην βοηθάνε.

Εκτός από κράνος,γάντια και μπουφάν, δεν έχω τη δυνατότητα να φοράω άλλο ειδικό εξοπλισμό εκτός και όταν πάω ταξίδι. Έτσι είναι οι ανάγκες της καθημερινότητας που η χρήση άλλου εξοπλισμού δεν μπορεί να γίνει. Σίγουρα όμως το ότι αν πέσω θα κτυπήσω πιο πολύ το πόδι μου απ'ότι αν φόραγα σωστό παντελόνι, δεν κάνει τη μηχανή από μόνο του ανασφαλές μέσο. Ίσως αν φοράγαμε κράνος μέσα στο αυτοκίνητο να είχαμε λιγότερους τραυματισμούς. Όμως δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές.

Ας οδηγούμε πάντα με τη σκέψη ότι δεν είμαστε άτρωτοι και ότι το ατύχημα παραμονεύει.
 

V

VIDEOMIX

Guest
dream_GR said:
VIDEOMIX said:
Κανείς μέσα στην μικρή μας πόλη οπου ο δρόμος της αγοράς μας ειναι 100 μέτρων δεν φοράει κράνος. Είναι εξωφρενική υπερβολή. Όσο και αν συζητάμε για ασφάλεια. Ξέρω τον αντίλογο που θα υπάρξει απο αυτό που λέω. Όμως σας λέω ποιά ειναι η πρακτική.
και μετά την σουρσιά σου και την χύμα σου... λές στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα!!
Μπααααα... Έτσι πάλι οδηγάω εδω πέρα. Το κράνος το φοράω πάντα όταν φεύγω για Αθήνα.
Βρε παιδιά, ας μην θεωροιτικολογούμε μόνο. Ούτε και εδώ είναι όλοι τριτοκοσμικοί που μένω. Λογικότατα δεν φοράμε κράνος μές'την αγορά. Ελάτε να δείτε πρώτα και μετά "κυρήξτε" τους κανόνες.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Εγώ προσωπικά δεν "κηρύττω" απλά τους κανόνες αυτούς, τους έχω κάνει ΒΙΩΜΑ ζωής. Ίσως αν είχαμε καλύτερη οδηγική εκπαίδευση στην Ελλάδα, θα το είχαν κάνει και άλλοι.

Ως προς το αν είναι πρακτικό να φοράς κράνος μέσα στην αγορά, ή για να πας 500 μέτρα, θα απαντούσα τα εξής:

- Αν καβαλάς μηχανή, πρέπει να φοράς πλήρη εξάρτηση. Αν δεν θέλεις να το κάνεις είτε γιατί βαριέσαι, είτε γιατί δεν νομίζεις ότι το χρειάζεσαι (είσαι άτρωτος ας πούμε), να μην γκρινιάζεις που σκοτώθηκες ή άφησες το δέρμα σου στην άσφαλτο σαν τα φίδια.

- Για μικρές αποστάσεις πήγαινε με τα πόδια! Η τράπεζά μου είναι μισό χιλιόμετρο μακριά, και πάω με τα πόδια!! Το ίδιο και το περίπτερο και ο φούρνος. Καμμιά φορά, μπορεί να κάνω και πάνω από χιλιόμετρο για να πάω μπρος πίσω στο κέντρο του Χαλανδρίου. Δεν αξίζει να ξεκινήσεις την μηχανή, να την προθερμάνεις (μην μου πεις ότι δεν το κάνεις, γιατί απλά δεν το λειτουργείς σωστά το μηχάνημα), να ντυθείς σωστά, για να πας 3 λεπτά απόσταση. Άσε που μικραίνεις και τη ζωή της μηχανής με τις κοντινές διαδρομές.

Το ξέρω ότι το περπάτημα δεν είναι η αγάπη του Ελληνα, ότι αν μπορούσαν και 'καβάλα στην εκκλησιά' θα πήγαιναν, αλλά δεν είναι δικαιολογία.

Επιμένω, δεν φταίνε τα δίτροχα για τους ασυνείδητους αναβάτες.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Και Θάνο, δεν τα λέω σε προσωπικό επίπεδο. Για να τα ακούμε όλοι τα λέω...
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Τώρα είναι μέσα στις προδιαγραφές της ΕΟΚ,όλα τα δίκυκλα μηχανοκίνητα να έχουν πάντα αναμένα τα φώτα.
Δεν είναι υπερβολή,είναι ομως κάτι που κάποια στιγμή θα μας γλυτώσει απο κάποιο ατύχημα.
Οι μοτ/τες έχουν μικρή μετωπικη επιφάνεια και κινούνται γρήγορα,με αποτέλεσμα οι άλλοι οδηγοί ή οι πεζοί να μην προλαβαίνουν να καταλάβουν τι έρχετε,εφ'όσον δεν το βλέπουν.Τα αναμένα φώτα βοηθάνε στο να γίνετε σε μικρότερο χρονικό διάστημα αντιληπτό το δίκυκλο.

Για τον εξοπλισμό και ιδιαιτέρως για το κράνος,δεν χωράει καμμιά κουβέντα.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.533
Μηνύματα
2.943.170
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top