Hi-Fi σύστημα σε… τρείς πράξεις

Μηνύματα
376
Reaction score
233
Πολύ ωραίο το σύστημά σου, λιτό και στην ουσία. Harbeth, spendor, Stirling πάντα έχουν το τρόπο τους να σε κερδίζουν μουσικά και πάντα το παρακάνω όταν επισκέπτομαι φίλους με τέτοιου είδους επιλογές κατα την διάρκεια της μουσικής ακρόασης.

Αν μου επιτρέπεις, ένα πακέτο αντικραδασμικών κάτω από τον ενισχυτή θα βοηθούσε τα μάλα στην βελτίωση του αποτελέσματος.

Αντίστοιχης φιλοσοφίας σύστημα έχω στήσει και εγώ . Δυστηχώς όμως δεν περνάω όσες ώρες θα ήθελα ακροασώμενος....

Να σαι καλά και πάντα τέτοια!!
[DOUBLEPOST=1442235894][/DOUBLEPOST]Πολύ ωραίο το σύστημά σου, λιτό και στην ουσία. Harbeth, spendor, Stirling πάντα έχουν το τρόπο τους να σε κερδίζουν μουσικά και πάντα το παρακάνω όταν επισκέπτομαι φίλους με τέτοιου είδους επιλογές κατα την διάρκεια της μουσικής ακρόασης.

Αν μου επιτρέπεις, ένα πακέτο αντικραδασμικών κάτω από τον ενισχυτή θα βοηθούσε τα μάλα στην βελτίωση του αποτελέσματος.

Αντίστοιχης φιλοσοφίας σύστημα έχω στήσει και εγώ . Δυστηχώς όμως δεν περνάω όσες ώρες θα ήθελα ακροασώμενος....

Να σαι καλά και πάντα τέτοια!!
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.832
Reaction score
8.837
Για πολλά πολλά χρόνια, η μόνη διέξοδος για τους εραστές της μουσικής αλλά και των μέσων αναπαραγωγής αυτής, ήταν η αναμονή της κυκλοφορίας του νέου τεύχους του ήχου, του hitech του pop & rock (ε ρε αναμνήσεις) της στερεοφωνίας κλπ.

Όμως τα περισσότερα από αυτά τα έφαγε, η ανικανότητα καθώς και η αδιαφορία ''κάποιων'' προς την επιχειρηματικότητα.

Ευτυχώς υπάρχει το AVSITE, το οποίο αντικατέστησε με επιτυχία όλα τα παραπάνω και τουλάχιστον για μένα, είναι η μόνη διέξοδος από την καθημερινότητα. Με προστατεύει κατά κάποιο τρόπο από όλες τις κακοτοπιές των καιρών. Έγινε σιγά σιγά τόσο απαραίτητο που είναι αδύνατον να περάσει ημέρα χωρίς να χαθώ στις όμορφες σελίδες του.

Κάθε χρήστης εδώ μέσα γίνεται φίλος από τους πιο αγαπημένους, χωρίς ιδιοτέλειες, συμφέροντα, επιδεικτικότητα, και όλες τις άλλες χαζομάρες που μας περιτριγυρίζουν .

Φίλε aripetro μην ανησυχείς λοιπόν.
 

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
...Θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε τι ενισχυτές δοκιμάστηκαν με τα harbeth όλα αυτά τα χρόνια...
Όντως αυτό έχει ενδιαφέρον γιατί εκεί δαπάνησα αρκετό χρόνο και χρήμα για να βρώ αυτό που ταιριάζει απόλυτα.
Ο κύριος Shaw, σχεδιαστής των P3esr ούτε χαζός είναι ούτε κάνει ότι κάνει για την ψυχή της μάνας του. Χρήματα θέλει να βγάλει.
Στην προσπάθεια του να μην κόψει πελατεία απο το προιόν του διατείνεται σε όλους τους τόνους οτι το ηχείο του μπορεί να παίξει με οποιοδήποτε ενισχυτή ανεξαρτήτου κόστους, τεχνολογίας και ισχύος (ενταξει για το τελευταιο έχει μιλήσει για μίνιμουμ 15 watt).
Σε γενικές γραμμές συμφωνω μαζι του αλλά έχω κάποιες ενστάσεις τις οποίες του τις έχω εκφράσει και στο Harbeth User Group στο επίσημο site της εταιρείας.

Το P3ESR είναι ένα εθιστικό/μεθυστικό ηχείο αλλά ταυτόχρονα είναι εξόχως προβληματικό, μια παραδοξότητα θα έλεγα.
Εξηγούμαι, ο κατασκευαστης τους διατείνεται οτι το ηχείο του είναι πολύ εύκολο φορτίο. Είναι αλήθεια αυτό, αλλά είναι η μισή αλήθεια γιατι ταυτόχρονα είναι πολύ αναίσθητο. Θέλει 1watt για να βγάλει 83db, άρα θέλει 32 watts για να βγάλει 98db (στο 1 μέτρο μην ξεχνιώμαστε).
Δυστυχώς όμως το ηχείο αυτο δεν μπορει να διαχειριστει πάνω απο 30-35 watt κάπου εκει αρχίζει να παραμορφώνει. Και έτσι δημιουργείται το παράδοξο το ηχείο να θέλει πάνω απο 20watts και μέχρι 35watts αυστηρά.

Δοκίμασα λοιπόν να παίξω τα ηχεία με πολύ οικονομικούς ολοκληρωμένους όπως ο Nad C316bee, ο Nad D3020, ο Nuforce DDA-100, έναν Yamaha και έναν Onkyo. Τα ηχεία έπαιξαν απροβλημάτιστα με όλους αυτους τους ενισχυτές σε θέματα ισχύος, όμως το tweeter του συγκεκριμένου ηχείου είναι αρκετά αποκαλυπτικό και αν δεν υπάρχει η ανάλογη ποιότητα απο πίσω τότε γίνεται αρκετά επιθετικό.
Εκεί διαπίστωσα οτι έπρεπε να ανέβω λίγο σε ποιότητα ενισχυσης γιατί τα ηχεία το απαιτούσαν σε αντιθεση με ότι ισχυριζόταν ο σχεδιαστής τους.

Δεν είχα σκοπό ούτε ήθελα να πάω σε προ-τελικό, αναζητούσα έναν καλό ολοκληρωμένο να ταιριάξει καλά με τα Harbeth.
Έτσι πέρασαν απο το σπίτι μου Primare I21, Croft Integrated, Burmester 991 (αν θυμάμαι καλά το μοντέλο), Nait5si, Audia Flight 3, Rega Brio-R, Exposure 2010s2, Tsakiridis Achilles SET και Cary SLI-80. Κάποιους απο αυτούς τους είχα αγοράσει κάποιους άλλους τους είχα δανειστεί από μαγαζιά ή φίλους και αρκετούς απο αυτούς τους είχα ταυτόχρονα στο σπιτι μου σε ακρόαση Α-Β.

Θα ξεκινήσω από τον πιο ιδιότροπο από όλους τον Croft. Ιδιότροπο γιατί αυτός ο ενισχυτής είχε κάποια θεματάκια σωστής λειτουργίας, καταρχήν το crosstalk ήταν τεράστιο πρόβλημα, αν είχες δυο πηγές συνδεδεμένες πάνω στον ενισχυτή και παίζανε ταυτόχρονα τότε οποία και να επέλεγες να ακούσεις στο background άκουγες και την άλλη πολύ έντονα. Επίσης το ένα κανάλι έπαιζε με διαλείψεις. Ηχητικά δεν θα επεκταθώ πολύ, το μόνο που θα πω είναι ότι στο λεξικό δίπλα από τη λέξη σιροπιαστός πρέπει να υπάρχει φωτογραφία του ένα λόγω ενισχυτή.

Ακολουθούν ο Primare I21 και ο Burmester 991, αυτοί οι δύο ενισχυτές είχαν παρά πολλά κοινά στοιχεία όσο και αν ακούγεται περίεργο. Και οι δυο δεν θα ενοχλήσουν με αιχμηρές ψηλές συχνότητες, θα έλεγα μάλιστα ότι έχουν στρογγυλεμένα άνω άκρα, έχουν μια ουδέτερη και αποκαλυπτική μεσαία περιοχή και το χαμηλό τους είναι δυνατό και ελεγχόμενο. Ο Burmester διαφοροποιήται σε σχέση με τον Primare έχοντας λίγο πιο βαθύ χαμηλό και σίγουρα περισσότερη ησυχία. Αυτοί οι δύο ενισχυτές δεν μου άρεσαν με τα Harbeth, μάλλον η πολύ ουδετερότητα βλάπτει, τα αυτιά μου τουλάχιστον.

Προσεχώς οι εντυπώσεις από τους άλλους ενισχυτές...
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.686
Reaction score
2.733
Xωρις να εχω ακουσει τους συνδιασμους, θα πονταρα οτι ο Audia και ο Exposure τους οποιους εχω ακουσει επισταμενως και με πολλα ηχεια, δεν θα σου βγαζε σκληροτητα και "μηχανικο" ηχο μεσουψηλα και υψηλα. Μια κομβικη ερωτηση ειναι εαν σε ολες αυτες τις δοκιμες το καλωδιο ηχειων σου ειναι το συγκεκριμμενο και ιδιο καθε φορα.
 

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
...Αν μου επιτρέπεις, ένα πακέτο αντικραδασμικών κάτω από τον ενισχυτή θα βοηθούσε τα μάλα στην βελτίωση του αποτελέσματος...
Αγαπητέ μου φίλε, επιζητώ τις συμβουλές και τις υποδείξεις σας. Οπότε δεν υπάρχει να σου επιτρέψω ή όχι. Ανταλλάσουμε απόψεις εμπειρίες και συμβουλές.
Οι εποχές που τα ήξερα όλα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί...ανήκουν στην 2η πράξη της διαδρομής μου στο κόσμο του HiFi
Σκοπεύω να δοκιμάσω κάποια φτηνά ελαστομερή βιομηχανικών εφαρμογών, σύμφωνα και με τις συμβουλές του EAR σε άλλο νήμα.
 

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
Για του λόγου το αληθές, η φωτογραφία που ακολουθεί είναι τραβηγμένη ένα βράδυ πέρυσι τον Οκτώβρη.
Σε αυτή διακρίνονται οι τρεις ενισχυτές που άκουγα εκείνη την εποχή: Naim Nait 5si, Audia Flight 3 και Cary SLI-80.
Τότε είχα και μια τηλεόραση η οποία λίγο καιρό μετά μετακόμισε σε άλλο δωμάτιο του σπιτιού.

...Μια κομβικη ερωτηση ειναι εαν σε ολες αυτες τις δοκιμες το καλωδιο ηχειων σου ειναι το συγκεκριμμενο και ιδιο καθε φορα.
Tyler durden για να απαντήσω στην εύστοχη ερώτηση σου, όπως ίσως μπορείς να διακρίνεις και εσύ το καλώδιο ηχείων είναι πάντα το ίδιο χάλκινο Nordost της σειράς Flatline.


2014-10-24 22.41.25.jpg
 


tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.686
Reaction score
2.733
Τη λεπτομερια με το καλωδιο την ανεφερα γιατι ο χαρακτηρας του καλωδιου ηχειων εισαγεται αρκετα εντονα, και εαν αυτος ενισχυει τη λαμπροτητα ή τη σκληροτητα, μπορει να μην βοηθησε στο επιθυμητο αποτελεσμα στην περιπτωση σου. Τη στιγμη ομως που εμεινε σταθερος κρικος, διασφαλισε το να εξαγεις πιο ξεκαθαρα συμπερασματα για τους υπο δοκιμην ενισχυτες.
Μου εχει τυχει σε δοκιμες να διορθωσω μια μικρη αποκλιση προς την οξυτητα ενος συστηματος, βαζοντας ενα πιο "ησυχο" καλωδιο.
 

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
Τη λεπτομερια με το καλωδιο την ανεφερα γιατι ο χαρακτηρας του καλωδιου ηχειων εισαγεται αρκετα εντονα, και εαν αυτος ενισχυει τη λαμπροτητα ή τη σκληροτητα, μπορει να μην βοηθησε στο επιθυμητο αποτελεσμα στην περιπτωση σου. Τη στιγμη ομως που εμεινε σταθερος κρικος, διασφαλισε το να εξαγεις πιο ξεκαθαρα συμπερασματα για τους υπο δοκιμην ενισχυτες.
Μου εχει τυχει σε δοκιμες να διορθωσω μια μικρη αποκλιση προς την οξυτητα ενος συστηματος, βαζοντας ενα πιο "ησυχο" καλωδιο.
Tyler συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και κάνεις πολύ καλά που αναφέρεις τη σημασία σταθερής καλωδίωσης κατα την διάρκεια δοκιμών, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Αναφορικά λοιπόν με αυτούς τους 3 ενισχυτές (Audia, Naim & Cary) και ξεκινώντας απο τον Audia, θα συμφωνήσω με τον tyler durden.
Ναι δεν βγάζει σκληρότητα ή "μηχανικό" ήχο, είναι πολύ ακριβής ενισχυτής, έχει ρυθμικό χαμηλό (όχι πολύ βαθύ) και με σωστό timing.
Όμως στις μεσαιές δεν είχε τον αρμονικο πλούτο που θα ήθελα. Για παράδειγμα η φωνή της Stacey Kent έχει ένα πολύ ιδιαίτερο βιμπράτο, με τον Audia άκουγα μεν την ιδιαιτερότητα της φωνής της, όμως σαν να έσβηνε πολύ πιο γρήγορα απο ότι ήμουν συνηθισμένος ή θα ήθελα.

Έχετε υπ'όψιν σας οτι τους ενισχυτές αυτούς, τους άκουγα τον έναν σε σχέση με τον άλλον, άρα μια αρεστή σε μένα υπερβολή του ενός ενισχυτή σε έναν τομέα θα με έκανε να εκλαμβάνω τον "σωστό" ενισχυτή ενδεχομένως ως "ελλειματικό".

Στην Μεγ. Βρετανία είναι πολλοι αυτοί που ορκίζονται στην "χημεία" των Naim με τα Harbeth.
Ο Nait 5si είχε όντως το γνωστό για την Naim, ρυθμικό και στακάτο χαμηλό (επίσης όχι πολύ βαθυ). Αυτό όμως το ταχύ και ρυθμικό χαμηλό αποδίδεται ωραία απο ένα ηχείο με οπή ανάκλασης χαμηλών συχνοτήτων. Τα P3ESR έχουν κλειστή καμπίνα και ακουγόντουσαν λεπτόηχα με τον Naim.

Ο Cary SLI-80 ήταν ανεπαισθητα παχύς στις μεσαίες του, και αυτό το ιδίωμα του μου άρεσε πολύ. Τα είχε όλα, ωραίο βαθυ και ρυθμικό χαμηλό (σε ultralinear mode), πλούσιες σε αρμονικές μεσαιες και ψηλές συχνότητες, και μια σκηνική ανάπλαση απο άλλο πλανήτη.
Ήταν όμως ο πιο ακριβός απο όλους και δεν ήμουν ακόμα συμφιλιωμένος με την ιδέα να ξοδέψω τόσα πολλά. Ετσι τον επέστρεψα στον αντιπρόσωπο μετα απο 5 μερες για να μην εθιστώ περισσότερο.
Για τον επόμενο χρόνο, αυτή μου η απόφαση πολύ συχνά θα γύριζε πίσω να με στοιχειώνει...

Αυριο θα ακολουθήσουν οι ακουστικές εμπειρίες απο τους άλλους ενισχυτές.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.532
Reaction score
84.011
Like, Like, και ξαναLIke!!!!

Αλλα και μια προταση: μηπως θα εισαι καλυτερα με λιγο toe-in στα ηχεια?
 


tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.686
Reaction score
2.733
H ιδια η Harbeth προτεινει ακριβως αυτο το στησιμο, χωρις συγκλιση. Ειχα ζησει με τα SHL5 για μια εβδομαδα και ειχα ψαξει αρκετα το toe-in, ετσι οπως τα χει ο Αρης ειναι το στησιμο που τα χει ολα.
 


AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
Like, Like, και ξαναLIke!!!!

Αλλα και μια προταση: μηπως θα εισαι καλυτερα με λιγο toe-in στα ηχεια?
H ιδια η Harbeth προτεινει ακριβως αυτο το στησιμο, χωρις συγκλιση. Ειχα ζησει με τα SHL5 για μια εβδομαδα και ειχα ψαξει αρκετα το toe-in, ετσι οπως τα χει ο Αρης ειναι το στησιμο που τα χει ολα.
Dimifoot, και εδώ ο tyler έχει δίκιο, σε αντίθεση με ηχεία άλλων κατασκευαστών, η τοποθέτηση χωρίς σύγκλιση είναι προτιμώμενη.
Όταν ακούω κλασσική ορχηστρική μουσική εφαρμόζω πολύ λίγο toe-in.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.532
Reaction score
84.011
Dimifoot, και εδώ ο tyler έχει δίκιο, σε αντίθεση με ηχεία άλλων κατασκευαστών, η τοποθέτηση χωρίς σύγκλιση είναι προτιμώμενη.
Όταν ακούω κλασσική ορχηστρική μουσική εφαρμόζω πολύ λίγο toe-in.
Πολυ ενδιαφερον, θα το κοιταξω!!!

(Ολα? Ζηλευω απείρως!!!!)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.532
Reaction score
84.011
H ιδια η Harbeth προτεινει ακριβως αυτο το στησιμο, χωρις συγκλιση. Ειχα ζησει με τα SHL5 για μια εβδομαδα και ειχα ψαξει αρκετα το toe-in, ετσι οπως τα χει ο Αρης ειναι το στησιμο που τα χει ολα.
Μου φαινεται πραγματικα ενδιαφερον πως θα μπορουσε να ειναι προτεινομενη τοποθετηση χωρις toe in..Δεν κολλαει με τις (βασικες να λεμε την αληθεια) γνωσεις μου
Μπορεις να postαρεις καποιο link? δεν βρισκω κατι (στα πεταχτα εψαξα...)
Βρηκα αντιθετως τον Alan Shaw να λεει μαλλον ναι στο toe in


και αυτο απο το site
http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?2168-C7ES-3-Toe-In

Α, και να μην ξεχνιομαστε, συνεχιζω να ζηλευω!
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.686
Reaction score
2.733
Αυτο για το toe-in ειναι κατι που ξερω απο παλια, δεν το χω διαβασει καπου στο internet, το εχω δοκιμασει οταν εμαθα οτι η εταιρεια προτρεπει και στηνει ετσι και ειναι οντως πρακτικα ουσιαστικο. Δεν ειναι καθολου αφυσικη μια τετοια τοποθετηση και εχει να κανει με τον τροπο που ακτινοβολει το καθε ηχειο στο χωρο, τη συμπεριφορα του off-axis κλπ.

Για να σου δωσω ενα παραδειγμα, το μικρο βασης ηχειο της Chario απο την (μεχρι προσφατα) σειρα Premium, με τουιτερ χωρις κυματοδηγο, ειχε εξαιρετικες μετρησεις off axis, σε γωνιες 30 μοιρων κλπ. Αυτο το ηχειο επαιζε καταπληκτικα ακριβως ετσι οπως εχει στησει ο φιλος μας τα Ηarbeth του.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.532
Reaction score
84.011
Αυτο για το toe-in ειναι κατι που ξερω απο παλια, δεν το χω διαβασει καπου στο internet, το εχω δοκιμασει οταν εμαθα οτι η εταιρεια προτρεπει και στηνει ετσι και ειναι οντως πρακτικα ουσιαστικο. Δεν ειναι καθολου αφυσικη μια τετοια τοποθετηση και εχει να κανει με τον τροπο που ακτινοβολει το καθε ηχειο στο χωρο, τη συμπεριφορα του off-axis κλπ.

Για να σου δωσω ενα παραδειγμα, το μικρο βασης ηχειο της Chario απο την (μεχρι προσφατα) σειρα Premium, με τουιτερ χωρις κυματοδηγο, ειχε εξαιρετικες μετρησεις off axis, σε γωνιες 30 μοιρων κλπ. Αυτο το ηχειο επαιζε καταπληκτικα ακριβως ετσι οπως εχει στησει ο φιλος μας τα Ηarbeth του.
Να μην του "ζαλίζω" το πανέμορφο thread με το toe in. Ας μείνω με τη ζήλια...
 

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
973
Reaction score
1.651
Dimifoot, όλες είναι διαφορετικές προσεγγίσεις στο ίδιο θέμα.
Εγω μιλάω πάντα απο προσωπική εμπειρία και πειραματισμους. Το αποτέλεσμα που πήρα απο τα P3ESR ηταν πάντα καλύτερο οταν τα τοποθετούσα straight ahead.
Μόνες εξαιρέσεις, όταν βάζω τη θέση ακρόασης πολύ κοντά στα ηχεία, και σε ακρόαση κλασσικής ορχηστρικής μουσικής οπου θέλω λιγο toe-in.

Το μικρό απόσπασμα παρακάτω είναι απο τις μετρήσεις που έκανε το stereophile στο εν λόγω ηχείο το 2010:
"...The Harbeth's lateral dispersion, taken without the grille and normalized to the response on the tweeter axis, is shown in fig.5. As expected from the narrow baffle and small woofer diameter, the radiation pattern is wide and even through the midrange and low treble."

Read more at http://www.stereophile.com/content/harbeth-p3esr-loudspeaker-measurements#ksEtxYalDhTVgYiM.99

Επίσης μια γενικευμένη προσωπική διαπίστωση που έχω κάνει αναφορικά με μικρά ηχεία βάσης, λόγω του μικρού μεγέθους και woofer τους σύχνα ακούγονται λεπτόηχα. Οταν λοιπόν εφαρμόζουμε πολύ toe-in, ακούγεται πολύ περισσότερο το tweeter απο ότι θα θέλαμε και ακουγονται περισσοτερο λεπτοηχα.
[DOUBLEPOST=1442319228][/DOUBLEPOST]
Να μην του "ζαλίζω" το πανέμορφο thread με το toe in. Ας μείνω με τη ζήλια...
Τι λες βρε συ, θέλω την ανταλλαγη απόψεων
 



Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.525
Μηνύματα
2.943.018
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top