Klipsch KG 5.5, βελτίωση!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.841
Reaction score
12.964
Οι σειρές KG της Klipsch παρουσιάστηκαν την δεκαετία του '90. Η πρώτη σειρά εμφανίστηκε στα μέσα του 1992 και είχε πέντε μοντέλα. Τα δύο μικρότερα είχαν τον κλασικό σωλήνα συντονισμού (bass reflex), ενώ τα τρία μεγαλύτερα φόρτιζαν παθητικούς ακτινοβολητές (passive radiator).
Η επόμενη σειρά KG έκανε την εμφάνιση της το 1995. Πλέον τα μοντέλα έγιναν έξι, ενώ η φόρτιση έγινε σε όλα με <<συντονισμένο σωλήνα>>.
Το μεγαλύτερο μοντέλο της σειρά ήταν το 5.5 και αυτό θα μας απασχολήσει στην εδώ παρουσίαση.
Το 5.5 είναι ένα αρκετά ογκώδες και βαρύ ηχείο (32 κιλά). Φέρει δύο woofers 10 ιντσών και, το σήμα κατατεθέν της Klipsch, μία κόρνα που την βαπτίζει tractrix.

Τα ηχεία αποκτήθηκαν από τον τωρινό τους ιδιοκτήτη πρόσφατα και, αν και πλησιάζουν τα 30 χρόνια, βρίσκονται σε εξαιρετική οπτική κατάσταση. Όπως δε μου εκμυστηρεύτηκε ο ιδιοκτήτης τους, ένα τέτοιο ζευγάρι το είχε όνειρο ζωής.
Αρχικά τα ηχεία ήρθαν στα χέρια μου γιατί παρατηρήθηκε πως υπάρχει αρκετή διαφορά στάθμης στις υψηλές&μεσαίες συχνότητες, την περιοχή λειτουργίας της κόρνας δηλαδή. Επιπλέον να γίνει ένας γενικός έλεγχος και να αλλαχθεί ότι θεωρώ πως θα βελτιώσει την απόδοση του.
Όπως συνηθίζω να κάνω ξεκίνησα με μέτρηση και σύγκριση των δύο ηχείων. H εικόνα στην περιοχή της κόρνας ήταν η παρακάτω:
Klipsch 5.5 both.png

Οι διαφορές στάθμης στις μεσο-υψηλές ήταν παρούσες και κυμαίνονταν από 5 έως και 7,5 db.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.841
Reaction score
12.964
Το πρώτο που έκανα ήταν να αφαιρέσω τα crooosvers και να ελέγξω τα υλικά τους.
Κανένα πρόβλημα δεν διαπιστώθηκε, οπότε οι υποψίες πήγαν στην μονάδα υψηλών.

Εκεί συνέβαινε το εξής περίεργο...
Ενώ ο τωρινός ιδιοκτήτης είχε ενημερωθεί, από τον προηγούμενο, πως στα ηχεία είχαν αλλαχθεί τα αρχικά πλαστικά διαφράγματα με τιτανίου, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιωνόταν, τουλάχιστον οπτικά.
Κοιτώντας στο βάθος της κόρνας έβλεπα το γνωστό μαύρο πλαστικό διάφραγμα που εφοδίαζαν τα ηχεία.
Για να βεβαιωθώ έλυσα τις κόρνες και όντως τα <<μαμά>> πλαστικά διαφράγματα ήταν εκεί.
Αν και αγορασμένα από το εξωτερικό, στα ηχεία υπήρξε κάποιο <<θέμα ειλικρίνειας>>, προς τον πρώτο ιδιοκτήτη.
Πρώτη μου ενέργεια, μετά από σχετική επικοινωνία, ήταν να παραγγελθούν τα γνήσια διαφράγματα τιτανίου και να τοποθετηθούν στις μονάδες. Αυτό πάντα συνοδεύεται από καθαρισμό του παλιού ferrofluid από το διάκενο και τοποθέτηση φρέσκου.
Έγινε έλεγχος των μονάδων με τα καινούρια διαφράγματα και το φρέσκο ferrofluid και διαπιστώθηκε πως οι στάθμες τους πλέον είναι ακριβώς ίδιες και δεν υπάρχει το πρόβλημα που περιέγραψα παραπάνω. Μάλιστα με τα νέα διαφράγματα οι μονάδες υψηλών απέκτησαν μεγαλύτερη ευαισθησία, άρα και οι αλλαγές στο crossover ήταν επιβεβλημένες ακόμα περισσότερο.

Επόμενο βήμα το λύσιμο του ηχείου και ο εντοπισμός των σημείων που χρίζουν βελτίωσης.
KV3AmMxu.jpg
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.841
Reaction score
12.964
Η βελτίωση που έγινε στο KG-5.5 αφορά τους εξής τομείς:
1) Καμπίνα.
2) Αποσβεστικά-Ηχοαπορροφητικά.
3) Καλωδίωση.
4) Κύκλωμα Διαχωρισμού (crossover)
5) Αντικατάσταση πλαστικών διαφραγμάτων κόρνας με τιτανίου.

Να ξεκινήσω με την καμπίνα...
Η καμπίνα, γενικά, είναι η βάση για οποιοδήποτε ηχείο.
Εδώ έχουμε μια μεγάλη καμπίνα, οι εσωτερικές της διαστάσεις είναι 40,5 Χ 27,5 Χ 91, χωρίς την παραμικρή μέριμνα για δέσιμο-νεύρωση και απόσβεση.
Όπως φαίνεται στην φωτογραφία ποιο κάτω, υπάρχουν μεγάλες γυμνές επιφάνειες, ενώ για ηχοαπορρόφηση βρίσκουμε δύο κομμάτια αφρολέξ! Χαμηλή η ποιότητα κατασκευής της (τουλάχιστον)!
5.5 inside before.jpg
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.841
Reaction score
12.964
Βήμα πρώτο λοιπόν η επίσκεψη στο ξυλουργείο, για την κοπή των ξύλων που θα ενισχύσουν τις καμπίνες.
dHYUxCAv.jpg

Ιδανική επιλογή για την περίπτωση είναι το ξύλο σημύδας. Αυτό συμβαίνει λόγω του χαμηλού της βάρους αλλά κυρίως των αποσβεστικών της ιδιοτήτων. Το πάχος του φύλλου είναι δύο εκατοστά επί τέσσερα πλάτους, για την εσωτερική νεύρωση.

Επόμενο βήμα το κόλλημα τους στις πλευρές και την πλάτη:
inyUzeEW.jpg


AK0ATycS.jpg


Και η τελική εικόνα του εσωτερικού της καμπίνας, με τα δύο νεύρα σχήματος Π:
S6uvE2Zy.jpg
 
Last edited:


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.122
Reaction score
79.857
Η βελτίωση που έγινε στο KG-5.5 αφορά τους εξής τομείς:
1) Καμπίνα.
2) Αποσβεστικά-Ηχοαπορροφητικά.
3) Καλωδίωση.
4) Κύκλωμα Διαχωρισμού (crossover)
5) Αντικατάσταση πλαστικών διαφραγμάτων κόρνας με τιτανίου.

Να ξεκινήσω με την καμπίνα...
Η καμπίνα, γενικά, είναι η βάση για οποιοδήποτε ηχείο.
Εδώ έχουμε μια μεγάλη καμπίνα, οι εσωτερικές της διαστάσεις είναι 40,5 Χ 27,5 Χ 91, χωρίς την παραμικρή μέριμνα για δέσιμο-νεύρωση και απόσβεση.
Όπως φαίνεται στην φωτογραφία ποιο κάτω, υπάρχουν μεγάλες γυμνές επιφάνειες, ενώ για ηχοαπορρόφηση βρίσκουμε δύο κομμάτια αφρολέξ! Χαμηλή η ποιότητα κατασκευής της (τουλάχιστον)!
View attachment 353926
τα αφρολέξ ήταν έτσι πεταμένα :eek:.... ή ξεκόλλησαν με τα χρόνια?
 

Μηνύματα
3.161
Reaction score
8.985
τα αφρολέξ ήταν έτσι πεταμένα :eek:.... ή ξεκόλλησαν με τα χρόνια?
Στα δικά μου klipsch ηχεία όταν τα άνοιξα από περιέργεια ήταν πεταμένα όπως το λες, και αναγκάστηκα να τα κολλήσω, και κοίτα πως είναι και το αντίστοιχο κεντρικό........ Klipsch σου λέει μετά, πιστεύω τα πιο καινούρια μοντέλα να έχουν καλύτερη περιποίηση.

image.png


Συγχαρητήρια στον PeterMeni για όλο αυτό.....που θα παρουσιάσει :drinks:
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.902
Μηνύματα
2.955.612
Members
38.258
Νεότερο μέλος
ds-mk
Top