Klipsch KG 5.5, βελτίωση!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά.Έλυσα τα δικά μου KG 4.5 και διαπίστωσα ότι είχαν αφρολεξ μόνο στα πλαϊνά και όχι σε όλο το φάσμα της κάθε πλευράς.
Δεν ήταν κολλημένα αλλά χωνευτά χωρίς να έχουν φύγει από την θέση τους.Τα έσυρα προς τα κάτω ώστε να γεμίσει το κάτω μέρος των πλευρών και συμπλήρωσα-έντυσα με νέο αφρολεξ τις πλαϊνές πλευρές των ηχείων.Επισης έβαλα και στην πίσω πλευρά του ηχείου γιατί δεν είχε.

Όπως βλέπετε αυτό το κενό το έντυσα με επιπλέον αφρολέξ.Σε λίγο θα κάνω δοκιμή για οποία διάφορα διαπιστώσω και θα σας πώ.
Θα σου πω τι πιστεύω πως έκαναν στην Klipsch, χωρίς βέβαια να είμαι απόλυτα σίγουρος αλλά στοίχημα θα έβαζα...
Το ηχείο σου KG4.5 έχει ένα woofer 10 ιντσών και βάθος εσωτερικού καμπίνας 28,5 εκατοστά περίπου.
Το KG5.5 έχει δύο 10ιντσα και στην μόνη διάσταση που διαφοροποιούνται οι καμπίνες είναι το βάθος.
Το 5.5 είναι 40,5 εκατοστά περίπου το εσωτερικό της βάθος.
Δεν μπήκαν στην διαδικασία να φτιάξουν δύο διαφορετικά πατρόν για το αφρολέξ, αλλά χρησιμοποίησαν αυτό της 4.5 καμπίνας και στην 5.5.
Το αποτέλεσμα, όπως φαίνεται στο μήνυμα 3 του παρόντος θέματος, είναι το αφρολέξ να μην φτάνει να καλύψει όλο το βάθος, να είναι χαλαρό στο εσωτερικό και τελικά να κόβει βόλτες!
 

Μηνύματα
285
Reaction score
344
Εγώ πάντως έντυσα τα ηχεία με αφρολεξ στα σημεία που ήταν κενά πλαγίως και στο πίσω μέρος της καμπίνας.Σε δοκιμή που έκανα ενισχύθηκε λίγο το μπάσο.Γενικα ακουστή η διαφορά και μου αρέσει.Αυτο μου φαίνεται είναι και το ζητούμενο,οπότε όλα καλά.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Πριν προχωρήσω στην παρουσίαση, μια λεπτομέρεια που είναι χρήσιμη σε όποιον θελήσει να προσθέσει νεύρα σε οποιαδήποτε έτοιμη καμπίνα.
Στις γωνίες που σχηματίζουν οι πλευρές με την πλάτη και την πρόσοψη υπάρχει ποσότητα κόλλας που έχει τρέξει. Αναφέρομαι βέβαια στο εσωτερικό. Διακρίνεται αυτό στο βάθος της καμπίνας. Για να εφαρμόσουν λοιπόν καλά τα νεύρα στα τοιχώματα, θα πρέπει οι αντίστοιχες γωνίες να κουρμπαριστούν, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.
WvfbPbtD.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Μετά τα νεύρα που έδεσαν τις καμπίνες, σειρά έχουν τα αποσβεστικά, σε πλευρές και πλάτη των ηχείων.
Για να εφαρμόσουν καλά στις ξύλινες επιφάνειες και να γίνουν ενιαίο κομμάτι, όσο το δυνατόν, τοποθετώ κόλλα και ασκώ πίεση στα αποσβεστικά για τουλάχιστον 24 ώρες. Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει τον τρόπο που ακολουθώ. Τοποθετώ ξύλα στα κομμάτια των αποσβεστικών και επάνω τους μεγάλα πηνία για βάρος.
roqRnXTI.jpg


Και το εσωτερικό των καμπινών μετά την τοποθέτηση τους:
MQdQ9wxz.jpg

wcafGwjn.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Δυο λόγια για το <<κύκλωμα διαχωρισμού>> (crossover)...
Με αυτό ασχολήθηκα σε δύο δόσεις και συνολικά κοντά στις έξι ώρες. Έφτιαξα διάφορες παραλλαγές 2 και 2.5 δρόμων, όπως και με κλίση 12 db (2η τάξη) αλλά και 18 (3ης) .
Κατέληξα σε crossover δύο δρόμων, με τον κλάδο των woofers 2ης ηλεκτρικής τάξης αλλά 3ης ακουστικής, ενώ στην κόρνα ταίριαξε ιδανικά το 3ης τάξης. Φαίνεται το αποτέλεσμα στην απάντηση 19.
Να προσθέσω εδώ πως κανένα από τα υλικά της αρχικής σχεδίασης δεν έμεινε στην θέση του.

Το πηνίο των woofers ήταν με πυρήνα και λεπτό για τα δεδομένα σύρμα. Στην θέση του μπήκε πηνίο αέρος, πράγμα σημαντικό αφού τα woofers καλούνται να αναπαράγουν και σημαντικό τμήμα της μεσαίας περιοχής, με διατομή σύρματος 1,4mm. Η Rdc του νέου πηνίου είναι μόλις 0,31 Ωμ.

Για να περιορίσω στο ελάχιστο δυνατόν τις απώλειες στάθμης, μιας και η ευαισθησία των wooofers υπολείπεται της κόρνας, κόλλησα την άκρη του σύρματος του πηνίου απευθείας επάνω στις μπόρνες, όπως και τα καλώδια προς τις μονάδες στο άλλο άκρο του.

5.5 woffers coils.jpg


Ο τρόπος συναρμολόγησης του crossover των woofers (φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία) είναι ο λεγόμενος hard-wired, όπου τα υλικά είναι απευθείας κολλημένα μεταξύ τους, χωρίς την μεσολάβηση καλωδίων ή πλακέτας και κολλήσεων.

Αρχικά υπήρχε μία πλακέτα για το crossover, βιδωμένη πίσω από τις μπόρνες.
Θεώρησα καλύτερη επιλογή το <<σπάσιμο>> του κυκλώματος διαχωρισμού σε δύο τμήματα. Αυτό γιατί πλέον τα υλικά ήταν μεγαλύτερα και περισσότερα, θα είχαμε λιγότερο επηρεασμό μεταξύ τους, αλλά και το crossover της κόρνας θα ήταν πλησιέστερα αυτής, ταλαιπωρώντας λιγότερο τους ακροδέκτες της.
Το τμήμα των woofers συναρμολογήθηκε πίσω από της μπόρνες, ενώ αυτό της κόρνας έμεινε επάνω στην αρχική πλακέτα, αλλά μετακόμισε στην πλάτη της καμπίνας, πίσω από το επάνω woofer.

fboSFetw.jpg
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Το διαχωρισμένο πλέον <<κύκλωμα διαχωρισμού>> βρίσκεται στερεωμένο στην καμπίνα.
Διακρίνονται και κάποια από τα ηχοαπορροφητικά που προστέθηκαν.

KG5.5 with new cross.jpg
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.855
Reaction score
13.065
Τι αποσβεστικά χρησιμοποίησες ?
Είναι μια βισκοελαστική μεμβράνη αγορασμένη σε ρολό από τον Λαζαράκη, εδώ και αρκετά χρόνια.
Έχει πολύ καλές αποσβεστικές ιδιότητες χωρίς να είναι ιδιαίτερα βαριά ή δύσκολη στην τοποθέτηση.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.012
Μηνύματα
2.958.889
Members
38.276
Νεότερο μέλος
mikepan
Top