Decembered
Μαϊμού
- Μηνύματα
- 18.297
- Reaction score
- 42.597
1) Με τα ηχεία και τον τελικό που έχεις, σαφέστατα και θα έχεις βελτίωση των χαμηλών - άρα και όλου του ήχου σου - ακόμα και χωρίς αποκοπή των χαμηλών από τα ηχεία, και ναι, αξίζει τον κόπο και μάλιστα πολύ.
2) Βέβαια αν απέκοπτες όπως σου λένε τις χαμηλές από τον τελικό/ηχεία, θα είχες ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση, αρκεί . . .
3) τα κυκλώματα αποκοπής του σαμπ, να είναι ποιοτικά (συνήθως δεν είναι). Απόφυγε αρχικά τις απόμακρες τοποθετήσεις με μακρυά καλώδια. Αν δεν είναι ποιοτικά, το αποτέλεσμα παίζει: αντισταθμίζει η προσθήκη χαμηλών την υποβάθμιση του ήχου προς τον τελικό? Ισως ναι, ίσως όχι. Συμβιβασμός και θέμα προσωπικής υποκειμενικής προτίμησης.
4) Βέβαια πρϋπόθεση για όλα είναι το σωστό ταίριασμα του σαμπ, και αυτό αποτελεί ξεχωριστό και ΜΕΓΑΛΟ θέμα.
5) Υπάρχει και η λύση (για μένα βέλτιστη και η πλέον εύηχη) του line level υψιπερατού φίλτρου πριν τους τελικούς με την βοήθεια των Τσακιριδαίων. Ισως και ενσωματωμένο σε κατάλληλο ιντερκονέκτ για ευελιξία. Μην τρομάζεις, τέσσερα φτηνά εξαρτήματα είναι και ο ιερότατος ήχος της λάμπας μένει ανέπαφος. Ενω ελευθερώνεται και η επιλογή σαμπ
6) Υπέθεσα, δεδομένου του εξοπλισμού σου, οτι για DSP κλπ ούτε κουβέντα δεν θέλεις να ακούσεις
7) το έχεις το σαμπ, ή όχι;
.
ΥΓ... Αυτός ο AVM φαίνεται εξαιρετικά καλοκατασκευασμένος. Σίγουρα παίζει χειρότερα από τις λάμπες;;
ΚαλημεραΜπορώ να σου πω μια εύκολη και γρήγορη λύση... Προμηθεύεσαι δύο KRK όπως τα παρακάτω, ένα για καθένα κανάλι :
KRK S10.4 Αυτοενισχυόμενο Ηχείο Studio Subwoofer (Τεμάχιο) < Ηχεία - Studio Monitors | Φίλιππος Νάκας
Αυτοενισχυόμενο ηχείο subwoofer, ηχείο 1 x 10'' glass aramid composite woofer , απόκριση συχνότητας 34Hz-130Hz, συνδεσιμότητα XLR, 1/4'' TRS και RCAwww.nakas.gr
Συνδέεις προενισχυτική έξοδο στο εκάστοτε κανάλι με το RCA in και το out συνδέεται με την αντίστοιχη είσοδο line (L-R) από τον τελικό ενισχυτή. Χρησιμοποιείς interconnect με μήκη όσο μικρότερα γίνεται σε συνάρτηση με τη χωροταξία του setup. Δεν τοποθετείς τα sub μακριά και σε γωνίες αλλά καθένα σε κοντινές αποστάσεις από το αντίστοιχο main. Εάν πρόκειται περί monoblock τελικών θα υπάρχει και ανώτερος βαθμός ευελιξίας για να κρατηθεί σχετικά συμμαζεμένη η διαδρομή του σήματος μεταξύ των συσκευών.
Σε αυτό το στάδιο θα έπρεπε να προμηθευτείς μικρόφωνο και να έκανες δοκιμαστικές λήψεις μέσω προγραμμάτων όπως το περίφημο REW... Εάν όμως σκοπεύεις να τα ρυθμίσεις με το αυτί και μόνο μπορείς να διαβάσεις μεθόδους εμπειρικές στο διαδίκτυο. Προετοιμάσου όμως να θέσεις το βαθυπερατό φίλτρο από τα sub σε κεντρική συχνότητα ανώτερη των τυπικών 80 Hz. Γι αυτό εξάλλου προτάθηκε να βρεις για καθένα εκ των sub τοποθεσία κοντινή προς το αντίστοιχο main ηχείο.
Δυστυχώς όσο πιο ψηλά θα κροσαριστεί το βαθυπερατό από το sub τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να διακρίνεται η δική του εκπομπή σε σχέση προς εκείνη των main, αν όχι στο πεδίο της συχνότητας , πιθανότερο στο πεδίο του χρόνου αφού δεν θα διέθετες επεξεργαστή και λήψεις για να ρύθμιζες κατάλληλα delays.
H ανάγκη για κροσάρισμα σε υψηλότερη συχνότητα είναι πιθανή από τις διαστάσεις στα main ηχεία. Άσε δε που ο ίδιος μπορεί κάλλιστα να περιόριζα την οπή bass reflex σε τέτοια μοντέλα για ν'απέφευγα παρασιτική ενέργεια στη ζώνη της δεύτερης και τρίτης οκτάβας ή και υψηλότερα ανάλογα με την ποιότητα υλοποίησης στην εκάστοτε διάταξη br από τους δορυφόρους - αφού δεν θα σκόπευα να μπλέξω και με το ίδιο το sub... Μια τέτοια πράξη με τη σειρά της επηρεάζει τα δυναμικά περιθώρια στο setup μεταβάλλοντας παράλληλα τον χαρακτήρα στο ολικό ακρόαμα με τρόπους που μπορεί να ήταν περισσότερο ή λιγότερο οικείοι προς τον εκάστοτε χρήστη.
Καλημερα ΚωσταΚαταλαβαίνω το σκεπτικό σου, το έχω περάσει κι εγώ αυτό το στάδιο, αλλ' ας μείνουμε στο θέμα. Με αυτό που σου έγραψα μεταφορικά εννοώ, ότι το υπάρχον σύστημά σου έχει συμβιβασμούς πολύ μεγαλύτερους από τις όποιες αλλοιώσεις θα επιφέρουν τα ηλεκτρονικά του υπογούφερ στο σήμα, οι οποίες σίγουρα υπάρχουν. Πέραν όλων των άλλων, που κανείς δεν μπορεί να διαπιστώσει χωρίς να δει τον τρόπο τοποθέτησης του συστήματος, καθώς και τη μορφολογία του χώρου, οι αντικειμενικοί συμβιβασμοί είναι τουλάχιστον δύο:
1. Ακούς μπάσα από λάμπες, οι οποίες εγγενώς μειονεκτούν έναντι των τρανζίστορ.
2. Ακόμα χειρότερα, τα ηχεία σου δεν έχουν γούφερ. Δεν - έχουν - γούφερ.
Όπως πολύ εύκολα μπορώ να μαντέψω, τα ακούς από κάποια απόσταση 2,5 - 3 μέτρων, έτσι δεν είναι; Άρα δεν ακούς μπάσα. Δεν ξέρω πώς, ούτε ποιος σε έπεισε να πάρεις αυτά τα ηχεία μόνα τους, αλλ' όπως και να έχει το πράγμα, ο ήχος που ακούς είναι χάλια. Ανεξαρτήτως αν εσύ είσαι ευχαριστημένος, ή όχι. Όμως, γιατί είσαι ευχαριστημένος; Για 2 λόγους:
1. Διότι ο εγκέφαλός σου δέχτηκε οικονομική θυσία 3000 ευρώ για να αποκτήσει αυτά τα ηχεία. Τί διάολο, τόσο ακριβά ηχεία, χάλια θα παίζουν; Αποκλείεται!
2. Διότι συνήθισε στο άκουσμα αυτών των ηχείων. Και εκ φύσεως, ο ανθρώπινος εγκέφαλος ΔΕΝ θέλει καμιά αλλαγή, θέλει να παραμένει στη ρουτίνα του.
3. Διότι ο χρόνος κυλάει και το γήρας επιτείνει τη στασιμότητα.
Αν σ' αυτά συνυπολογίσουμε και το ενδεχόμενο, στη σύνθεση της προσωπικότητάς σου η ανοιχτοσύνη σε νέες εμπειρίες να είναι μικρή, ή ακόμη και να έχει αρνητικό πρόσημο, τότε είναι πολύ φυσικό να μη θέλεις να κάνεις ρούπι. Αφού είσαι ευχαριστημένος.
Εξ αντικειμένου, όμως, αυτό που ακούς είναι λάθος. Μπορείς να κάνεις κάτι, δηλαδή, μήπως μπορέσεις και ξεπεράσεις το δισταγμό;
1. Πάρε τηλέφωνο τους αδελφούς Τσακιρίδη και ρώτησέ τους. Αφού έχεις πάρει δικό τους ενισχυτή, δεν μπορεί, θα τους εμπιστεύεσαι, έστω λίγο. Μπορεί οι άνθρωποι να φτιάχνουν λαμπάτους ενισχυτές, αυτή είναι η ρουτίνα τους και γι' αυτό τους ξέρει και τους προτιμά ο κόσμος και έτσι βγάζουν το ψωμί τους, αλλά μαλάκες δεν είναι. Ρώτησέ τους, ρε παιδιά, ακούω με δικό σας τελικό από τεσσεραμισάρια γούφερ από τα δυόμισυ μέτρα. Καλά είμαι; Να κάνω κάτι; Τί να κάνω;
2. Δανείσου ένα υπογούφερ του τύπου που σου είπα, για κάποιες μέρες, όμως. Το πρώτο άκουσμα θα σε ξαφνιάσει και μπορεί να μη σου αρέσει. Χρειάσεται να το συνηθίσεις, έστω κάπως. Ένα να ξέρεις: Αυτοί που παίζουν με ηχεία με μεγάλα γούφερ (πολλές φορές ακριβοπληρωμένα) δεν είναι βλάκες, και κανένας τους, ούτε ένας, δεν γύρισε πίσω στον ήχο από τρανζιστοράκι.
(Δεν θα σε ωφελήσει σε κάτι να μιλήσουμε από τηλεφώνου. Τα λόγια τα παίρνει ο αέρας και χάνονται)...
Κατανοείς βεβαίως ότι από τη στιγμή που αναφέρεις πόσο είχες ΄΄βασανίσει΄΄ την επιλογή interconnect μεταξύ προ και τελικού θα ήταν φύσει και θέσει αδύνατον να γινόταν οποιαδήποτε επέμβαση και παρεμβολή πρόσθετων εξαρτημάτων στη διαδρομή του σήματος ως έχει. Αυτόν τον ενδοιασμό μπορεί να μην τον επικροτώ ο ίδιος αλλά δεν παύει ν'αφορά στις δικές σου προτιμήσεις.Καλημερα Κωστα
1 το ξερω οτι μειονεκτουν στο ελεγχο του μπασου οι λαμπες αλλα μου αρεσουν περισσοτερο στα κομματια που ακουω , αλλα το θεμα μου δεν ειναι ο ελεγχος των μπασων , αλλα η υπαρξη του αυτη καθεαυτη.
2 τα ηχεια μου εχουν γουφερ μικρο αλλα πιστεψε με θα εκπλαγεις για το τι μπασο μπορουν να δωσουν για το μεγεθος τους παντα , και σε σαλονι γυρω στα 35-40m2 , απλα πρεπει να δωσεις μεγαλυτερη ενταση πραγμα που δεν μου αρεσει συνηθως ...
Η αποσταση που ακουω ειναι οντως αυτη που λες για αντικειμενικους λογους στα 3-3+ κατι δηλαδη ...
για πες μου ομως εσυ ποια ειναι η σωστη αποσταση , γιατι το επομενο διαστημα αλλαζω σπιτι και θα στησω καποια πραγματα οπως πρεπει , συζηγου θελοντος ! : )
Τα ηχεια ειναι πραγματικα καλα για τα ακουσματα μου , ισως πιο ευγενικα απο αυτο που θα ηθελα ,
δεν τα πηρα 3000 γιαυτο και μπορεσα να τα αγορασω .
Καταλαβαινω τι μου λες φιλε , οτι δηλαδη ενα μεγαλο ηχειο θα βγαλει τα σωματα και τους ογκους που οπως και να το κανουμε δινει αλλη διασταση στη μουσικη , τη σωστη θα ελεγα και γω μαζι σου , αλλα οταν εχεις οικογενεια υπαρχουν και καποιοι συμβιβασμοι ....
Για την ιστορια προσωπικα αν μπορουσα θα επερνα τα Acarian Alon που ειναι απο τα καλυτερα που εχω ακουσει χωρις να χρειαστει να πουλησεις σπιτι για να φτιαξεις ηχοσυστημα , ωστε τα στοιχεια του μουσικου εργο να εχουν την πραγματικη διασταση , αλλα ειπαμε ....
Γενικα δεν ειμαι τυπος που συνηθιζει .
κατι μου αρεσει 'η δεν μου αρεσει απο την αρχη και αμεσα
μπαινει στη σειρα για αντικατασταση ...
Δεν εχω τη δυνατοτητα να αγορασω αυτου που μου αρεσει απολυτα οπως καποια μελη στην ομαδα ,
αλλα ξερω να το διακρινω οταν πεσω πανω του, και ειναι του βελινεκους , μου το "χτυπαω" ...
Ξερω επισης οτι στηνοντας ενα συστημα ξεκιναμε παντα απο το ποια ηχεια μας αρεσουν , για την ωρα εχω κανει αυτη την επιλογη και θα πορευτω με αυτη εκτος ευχαριστου απροοπτου αλλα και που δεν θα χρειαστει παραλληλα να αλλαξω τα παντα ολα στο συστημα μου .
Δεν ειναι ο στοχος της ζωης μου να επιλεγω μηχανηματα
ειναι να ακουω τη μουσικη που μου αρεσει , εχοντας παντα στο πισω μερος του μυαλου μου τον ηχο που αγαπησα να ακουω πρωτη φορα ...
Το τηλεφωνημα το ειπα απο αποψη χρονου , οτι ειναι να πεις με τον αλλο θα το πεις και τελος
βεβαια το γραπτο μενει και μπορει να κερδισει και καποιος αλλος απο μια συζητηση αυτος αλλωστε ειναι και ο λογος υπαρξης του forum... πραγμα απολυτα θεμιτο .
Ευχαριστω
Καλύτερα που δεν τα πήρες. Ήταν καλά ηχεία -πολύ καλά, μάλιστα- αλλ' εν πολλοίς, η τεχνολογική τους ηλικία δεν τους επιτρέπει να ζουν σήμερα. Δεν λέω πως εκείνα τα συγκεκριμένα είχαν πρόβλημα, αλλ' η ανάρτηση του γούφερ τους -νομίζω πως καλά θυμάμαι- φέρει περιφερειακό δακτύλιο από styrofoam, υλικό που πλέον δεν χρησιμοποιείται σήμερα στην κατασκευή μεγαφώνων, εκτός κάποιων φθηνών μοντέλων. Το styrofoam αλλοιώνεται με το χρόνο και υποκύπτει - πόσο μάλλον σε μεγάφωνο ηχείου 30 ετών.Για την ιστορια προσωπικα αν μπορουσα θα επερνα τα Acarian Alon...
Οταν μιλάμε για ταίριασμα σαμπ, εννοούμε βασικά ταίριασμα των ρυθμίσεων που εσύ θα κάνεις με τον χώρο, το άλλο δεν είναι πρόβλημαπως μπορεις να βρεις ηχεια και sub που να ταιριαζουν ?