Tesla (απο 1/1/23)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.869
Reaction score
130.317
Άλλος ένας τεσλάκιας έκανε ένα δυνατό road trip αυτό το καλοκαίρι, με ένα φρέσκο model 3 SR:

1000012393.jpg


Μεταφέρω λίγες πληροφορίες από το ποστ του:


Το road trip ήταν, Αθήνα – Λισαβόνα (3000χλμ) μέσω Πάτρας – Ανκόνα και με διανυκτερεύσεις σε Genoa, Montpelier, Barcelona και Toledo.

Σε όλη τη διαδρομή φορτίσεις στους ταχυφορτιστές της Tesla οι οποίες ήταν της τάξης του 20λεπτου

Τελικό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για 3000χλμ στα 160€.

Η μέση κατανάλωση έκλεισε στα 13.9kw/100km.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.869
Reaction score
130.317
Όπως έδειξα προσφάτως (αλλά με LR κι όχι με SR), τα 1.000 χλμ τη μέρα είναι εύκολα εφικτά, με μόλις 2 σύντομες στάσεις φόρτισης (τις οποίες στάσεις τις χρειάζεσαι και συ, για πολλούς λόγους).

Αυτό σημαίνει πως μια απόσταση 3.000χλμ μπορεί ανετως να βγει σε 3 ημέρες, με 2 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης.

Ο φίλος, με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από στάση σε στάση, έκανε 4 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης, που βεβαίως ως πόλεις έχουν το ενδιαφέρον τους και μπορούν να αποτελούν σημεία εξερεύνησης για μερικές ημέρες η καθεμία, κι όχι απλές στάσεις ταξιδιού.

Όπως και να'χει, η ουσία είναι πως το δίκτυο των superchargers στην Ευρώπη είναι εκπληκτικό, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με αυτό το θέμα πριν ξεκινήσεις ταξίδι, δεν υπάρχει κανένα άγχος για τίποτα, θα βρει σημεία φόρτισης στη διαδρομή σου το αυτοκίνητο. Δεν ασχολείσαι. Ούτε με apps ούτε με τίποτα. Και βεβαίως, το συνολικό κόστος των φορτίσεων, για τέτοια διαδρομή, και σε τέτοιους ταχυφορτιστές, είναι σκανδαλωδώς χαμηλό..

Αντιθέτως, με non Tesla EV's, η κατάσταση περιπλέκεται, θα χρειαστεί πληθώρα apps, για κάθε χώρα που θα περάσεις. Είναι κάπως ψυχοφθόρα η διαδικασία, αν και εφικτή.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.866
Reaction score
9.786
Όπως έδειξα προσφάτως (αλλά με LR κι όχι με SR), τα 1.000 χλμ τη μέρα είναι εύκολα εφικτά, με μόλις 2 σύντομες στάσεις φόρτισης (τις οποίες στάσεις τις χρειάζεσαι και συ, για πολλούς λόγους).

Αυτό σημαίνει πως μια απόσταση 3.000χλμ μπορεί ανετως να βγει σε 3 ημέρες, με 2 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης.

Ο φίλος, με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από στάση σε στάση, έκανε 4 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης, που βεβαίως ως πόλεις έχουν το ενδιαφέρον τους και μπορούν να αποτελούν σημεία εξερεύνησης για μερικές ημέρες η καθεμία, κι όχι απλές στάσεις ταξιδιού.

Όπως και να'χει, η ουσία είναι πως το δίκτυο των superchargers στην Ευρώπη είναι εκπληκτικό, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με αυτό το θέμα πριν ξεκινήσεις ταξίδι, δεν υπάρχει κανένα άγχος για τίποτα, θα βρει σημεία φόρτισης στη διαδρομή σου το αυτοκίνητο. Δεν ασχολείσαι. Ούτε με apps ούτε με τίποτα. Και βεβαίως, το συνολικό κόστος των φορτίσεων, για τέτοια διαδρομή, και σε τέτοιους ταχυφορτιστές, είναι σκανδαλωδώς χαμηλό..

Αντιθέτως, με non Tesla EV's, η κατάσταση περιπλέκεται, θα χρειαστεί πληθώρα apps, για κάθε χώρα που θα περάσεις. Είναι κάπως ψυχοφθόρα η διαδικασία, αν και εφικτή.
Ο προγραμματισμός και η πλοήγηση για φόρτιση στα Tesla αφορά όλα τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης ή μόνο τους Superchargers;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.869
Reaction score
130.317
"Προγραμματισμός" δεν υπάρχει. Βάζεις απλώς προορισμό, τέλος.
Μπαίνεις μέσα και φεύγεις.

Αυτό ξέρει που υπάρχουν Tesla superchargers (μόνον αυτά κοιτάει, τίποτε άλλο) και σου βάζει τις αναγκαίες ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης (1 η περισσότερες, αυτό ξέρει) και σε κάθε στάση σου λέει σε τι ποσοστό μπαταρίας πρέπει να φύγεις, πχ μόλις φτάσει 40% σου λέει ξεκίνα, έτοιμο.

Ο τρόπος που οργανώνει την (ή τις) στάση (ή στάσεις) φόρτισης, είναι τέτοιος, ώστε να φτάσεις το συντομότερο δυνατόν στον προορισμό σου με ένα μικρό ποσοστό μπαταρίας (~15%).

Δεν μπορείς να το κάνεις καλύτερα. Αδύνατον.
Το συντομότερο ταξίδι οργανώνει, με τις συντομότερες στάσεις φόρτισης.
Αποκλειστικά και μόνον σε Tesla superchargers.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.866
Reaction score
9.786
Από την εμπειρία σου Κώστα, πόσο πρακτικό είναι στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν ακόμα πολλά σημεία superchargers;
 




MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.866
Reaction score
9.786
Ρε παλικάρι μου , σε λέει αν δεν βρίσκει sc εντός εμβέλειας, τι δεν καταλαβαίνεις;
Ο Κώστας έχει γυρίσει όλη την Ελλάδα με το LR, ίσως έχει κάτι παραπάνω να πει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.869
Reaction score
130.317
Είμαι Κυπαρισσία με 60% πως γυρνάω Αθήνα;
Πιθανώς να σου φτάνει χωρίς φόρτιση, δες τι σου λέει το ινφοτέινμεντ.

Αν δε σου φτάνει, φόρτισε λίγο εκεί που είσαι πριν ξεκινήσεις. Αν δεν έχει καμιά σούκο εκεί που πάρκαρες, δες τι φορτιστές έχεις στην περιοχή σου και στη διαδρομή σου.

Δεν είναι καμιά τρομερή επιστήμη, 2 λεπτά υπόθεση είναι να βρεις τον τρόπο φόρτισης που θα επιλέξεις.

Φορτιστές έχει πλέον:

1000012470.png


Εφόσον είσαι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν είναι προγραμματισμένο το ταξίδι, φροντίζεις το προηγούμενο βράδυ να το έχεις παρκάρει σε μια σουκο, και τελειώνει έτσι η υπόθεση.

Αν δεν είναι προγραμματισμένη η διαδρομή, και πρόκειται για απόφαση της στιγμής, κοιτάζεις infotainment και plugshare, και επιλέγεις πως θα το χειριστείς.

Από την εμπειρία σου Κώστα, πόσο πρακτικό είναι στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν ακόμα πολλά σημεία superchargers;
Για πάνω από τη Θεσσαλονίκη, αφού δεν έχει superchargers δεν λειτουργεί. Πρέπει να προγραμματίζεις στάσεις όπως σε όλα τα υπόλοιπα EV.
Σα να μην έχεις Τέσλα. 🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
15.866
Reaction score
22.232
Ε ρε παλικάρι μου αυτό λέμε, ότι πρέπει να σου δείξει και άλλο φορτιστές αντί sc , που είναι απολύτως λογικό, επιλέγεις αν θα βλέπεις μόνο sc ή και εναλλακτικούς μεγάλης ισχύος ή οτιδήποτε.
Εδώ το έκανε το polestar αυτό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.869
Reaction score
130.317
Ε ρε παλικάρι μου αυτό λέμε, ότι πρέπει να σου δείξει και άλλο φορτιστές αντί sc , που είναι απολύτως λογικό, επιλέγεις αν θα βλέπεις μόνο sc ή και εναλλακτικούς μεγάλης ισχύος ή οτιδήποτε.
Εδώ το έκανε το polestar αυτό
Πάρε πολσταρ. 🤣


ΥΓ. Δις ιζ Τέζλααααααα
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.747
Reaction score
29.426
Το λογικό είναι να τα βλέπει όλα ένα όχημα. Όσο αναφορά την Ελλάδα θα έλεγα επιβάλλεται. Αν είσαι εξωτερικό σε άλλες χώρες τις Ευρώπης δεν χρειάζεται κάτι άλλο από SC. Και σε άλλα οχήματα υπάρχει αυτόματος προγραμματισμός φορτίσεων σύμφωνα με τον προορισμό.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.866
Reaction score
9.786
Πιθανώς να σου φτάνει χωρίς φόρτιση, δες τι σου λέει το ινφοτέινμεντ.

Αν δε σου φτάνει, φόρτισε λίγο εκεί που είσαι πριν ξεκινήσεις. Αν δεν έχει καμιά σούκο εκεί που πάρκαρες, δες τι φορτιστές έχεις στην περιοχή σου και στη διαδρομή σου.

Δεν είναι καμιά τρομερή επιστήμη, 2 λεπτά υπόθεση είναι να βρεις τον τρόπο φόρτισης που θα επιλέξεις.

Φορτιστές έχει πλέον:

View attachment 340166

Εφόσον είσαι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν είναι προγραμματισμένο το ταξίδι, φροντίζεις το προηγούμενο βράδυ να το έχεις παρκάρει σε μια σουκο, και τελειώνει έτσι η υπόθεση.

Αν δεν είναι προγραμματισμένη η διαδρομή, και πρόκειται για απόφαση της στιγμής, κοιτάζεις infotainment και plugshare, και επιλέγεις πως θα το χειριστείς.


Για πάνω από τη Θεσσαλονίκη, αφού δεν έχει superchargers δεν λειτουργεί. Πρέπει να προγραμματίζεις στάσεις όπως σε όλα τα υπόλοιπα EV.
Σα να μην έχεις Τέσλα. 🤣
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες Κώστα. Ενημερώνω το μίνι-άρθρο για τη φόρτιση EV και περιμένω επιπλέον πληροφορίες από τους Παναγιώτη & Αλέξη. :)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.509
Μηνύματα
2.907.462
Members
38.057
Νεότερο μέλος
dimitrist900
Top