Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Άλλος ένας τεσλάκιας έκανε ένα δυνατό road trip αυτό το καλοκαίρι, με ένα φρέσκο model 3 SR:

1000012393.jpg


Μεταφέρω λίγες πληροφορίες από το ποστ του:


Το road trip ήταν, Αθήνα – Λισαβόνα (3000χλμ) μέσω Πάτρας – Ανκόνα και με διανυκτερεύσεις σε Genoa, Montpelier, Barcelona και Toledo.

Σε όλη τη διαδρομή φορτίσεις στους ταχυφορτιστές της Tesla οι οποίες ήταν της τάξης του 20λεπτου

Τελικό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για 3000χλμ στα 160€.

Η μέση κατανάλωση έκλεισε στα 13.9kw/100km.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Όπως έδειξα προσφάτως (αλλά με LR κι όχι με SR), τα 1.000 χλμ τη μέρα είναι εύκολα εφικτά, με μόλις 2 σύντομες στάσεις φόρτισης (τις οποίες στάσεις τις χρειάζεσαι και συ, για πολλούς λόγους).

Αυτό σημαίνει πως μια απόσταση 3.000χλμ μπορεί ανετως να βγει σε 3 ημέρες, με 2 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης.

Ο φίλος, με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από στάση σε στάση, έκανε 4 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης, που βεβαίως ως πόλεις έχουν το ενδιαφέρον τους και μπορούν να αποτελούν σημεία εξερεύνησης για μερικές ημέρες η καθεμία, κι όχι απλές στάσεις ταξιδιού.

Όπως και να'χει, η ουσία είναι πως το δίκτυο των superchargers στην Ευρώπη είναι εκπληκτικό, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με αυτό το θέμα πριν ξεκινήσεις ταξίδι, δεν υπάρχει κανένα άγχος για τίποτα, θα βρει σημεία φόρτισης στη διαδρομή σου το αυτοκίνητο. Δεν ασχολείσαι. Ούτε με apps ούτε με τίποτα. Και βεβαίως, το συνολικό κόστος των φορτίσεων, για τέτοια διαδρομή, και σε τέτοιους ταχυφορτιστές, είναι σκανδαλωδώς χαμηλό..

Αντιθέτως, με non Tesla EV's, η κατάσταση περιπλέκεται, θα χρειαστεί πληθώρα apps, για κάθε χώρα που θα περάσεις. Είναι κάπως ψυχοφθόρα η διαδικασία, αν και εφικτή.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.205
Reaction score
10.614
Όπως έδειξα προσφάτως (αλλά με LR κι όχι με SR), τα 1.000 χλμ τη μέρα είναι εύκολα εφικτά, με μόλις 2 σύντομες στάσεις φόρτισης (τις οποίες στάσεις τις χρειάζεσαι και συ, για πολλούς λόγους).

Αυτό σημαίνει πως μια απόσταση 3.000χλμ μπορεί ανετως να βγει σε 3 ημέρες, με 2 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης.

Ο φίλος, με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από στάση σε στάση, έκανε 4 ενδιάμεσες στάσεις διανυκτέρευσης, που βεβαίως ως πόλεις έχουν το ενδιαφέρον τους και μπορούν να αποτελούν σημεία εξερεύνησης για μερικές ημέρες η καθεμία, κι όχι απλές στάσεις ταξιδιού.

Όπως και να'χει, η ουσία είναι πως το δίκτυο των superchargers στην Ευρώπη είναι εκπληκτικό, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με αυτό το θέμα πριν ξεκινήσεις ταξίδι, δεν υπάρχει κανένα άγχος για τίποτα, θα βρει σημεία φόρτισης στη διαδρομή σου το αυτοκίνητο. Δεν ασχολείσαι. Ούτε με apps ούτε με τίποτα. Και βεβαίως, το συνολικό κόστος των φορτίσεων, για τέτοια διαδρομή, και σε τέτοιους ταχυφορτιστές, είναι σκανδαλωδώς χαμηλό..

Αντιθέτως, με non Tesla EV's, η κατάσταση περιπλέκεται, θα χρειαστεί πληθώρα apps, για κάθε χώρα που θα περάσεις. Είναι κάπως ψυχοφθόρα η διαδικασία, αν και εφικτή.
Ο προγραμματισμός και η πλοήγηση για φόρτιση στα Tesla αφορά όλα τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης ή μόνο τους Superchargers;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
"Προγραμματισμός" δεν υπάρχει. Βάζεις απλώς προορισμό, τέλος.
Μπαίνεις μέσα και φεύγεις.

Αυτό ξέρει που υπάρχουν Tesla superchargers (μόνον αυτά κοιτάει, τίποτε άλλο) και σου βάζει τις αναγκαίες ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης (1 η περισσότερες, αυτό ξέρει) και σε κάθε στάση σου λέει σε τι ποσοστό μπαταρίας πρέπει να φύγεις, πχ μόλις φτάσει 40% σου λέει ξεκίνα, έτοιμο.

Ο τρόπος που οργανώνει την (ή τις) στάση (ή στάσεις) φόρτισης, είναι τέτοιος, ώστε να φτάσεις το συντομότερο δυνατόν στον προορισμό σου με ένα μικρό ποσοστό μπαταρίας (~15%).

Δεν μπορείς να το κάνεις καλύτερα. Αδύνατον.
Το συντομότερο ταξίδι οργανώνει, με τις συντομότερες στάσεις φόρτισης.
Αποκλειστικά και μόνον σε Tesla superchargers.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.205
Reaction score
10.614
Από την εμπειρία σου Κώστα, πόσο πρακτικό είναι στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν ακόμα πολλά σημεία superchargers;
 




MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.205
Reaction score
10.614
Ρε παλικάρι μου , σε λέει αν δεν βρίσκει sc εντός εμβέλειας, τι δεν καταλαβαίνεις;
Ο Κώστας έχει γυρίσει όλη την Ελλάδα με το LR, ίσως έχει κάτι παραπάνω να πει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Είμαι Κυπαρισσία με 60% πως γυρνάω Αθήνα;
Πιθανώς να σου φτάνει χωρίς φόρτιση, δες τι σου λέει το ινφοτέινμεντ.

Αν δε σου φτάνει, φόρτισε λίγο εκεί που είσαι πριν ξεκινήσεις. Αν δεν έχει καμιά σούκο εκεί που πάρκαρες, δες τι φορτιστές έχεις στην περιοχή σου και στη διαδρομή σου.

Δεν είναι καμιά τρομερή επιστήμη, 2 λεπτά υπόθεση είναι να βρεις τον τρόπο φόρτισης που θα επιλέξεις.

Φορτιστές έχει πλέον:

1000012470.png


Εφόσον είσαι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν είναι προγραμματισμένο το ταξίδι, φροντίζεις το προηγούμενο βράδυ να το έχεις παρκάρει σε μια σουκο, και τελειώνει έτσι η υπόθεση.

Αν δεν είναι προγραμματισμένη η διαδρομή, και πρόκειται για απόφαση της στιγμής, κοιτάζεις infotainment και plugshare, και επιλέγεις πως θα το χειριστείς.

Από την εμπειρία σου Κώστα, πόσο πρακτικό είναι στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν ακόμα πολλά σημεία superchargers;
Για πάνω από τη Θεσσαλονίκη, αφού δεν έχει superchargers δεν λειτουργεί. Πρέπει να προγραμματίζεις στάσεις όπως σε όλα τα υπόλοιπα EV.
Σα να μην έχεις Τέσλα. 🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
16.387
Reaction score
23.112
Ε ρε παλικάρι μου αυτό λέμε, ότι πρέπει να σου δείξει και άλλο φορτιστές αντί sc , που είναι απολύτως λογικό, επιλέγεις αν θα βλέπεις μόνο sc ή και εναλλακτικούς μεγάλης ισχύος ή οτιδήποτε.
Εδώ το έκανε το polestar αυτό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Ε ρε παλικάρι μου αυτό λέμε, ότι πρέπει να σου δείξει και άλλο φορτιστές αντί sc , που είναι απολύτως λογικό, επιλέγεις αν θα βλέπεις μόνο sc ή και εναλλακτικούς μεγάλης ισχύος ή οτιδήποτε.
Εδώ το έκανε το polestar αυτό
Πάρε πολσταρ. 🤣


ΥΓ. Δις ιζ Τέζλααααααα
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.354
Reaction score
30.196
Το λογικό είναι να τα βλέπει όλα ένα όχημα. Όσο αναφορά την Ελλάδα θα έλεγα επιβάλλεται. Αν είσαι εξωτερικό σε άλλες χώρες τις Ευρώπης δεν χρειάζεται κάτι άλλο από SC. Και σε άλλα οχήματα υπάρχει αυτόματος προγραμματισμός φορτίσεων σύμφωνα με τον προορισμό.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.205
Reaction score
10.614
Πιθανώς να σου φτάνει χωρίς φόρτιση, δες τι σου λέει το ινφοτέινμεντ.

Αν δε σου φτάνει, φόρτισε λίγο εκεί που είσαι πριν ξεκινήσεις. Αν δεν έχει καμιά σούκο εκεί που πάρκαρες, δες τι φορτιστές έχεις στην περιοχή σου και στη διαδρομή σου.

Δεν είναι καμιά τρομερή επιστήμη, 2 λεπτά υπόθεση είναι να βρεις τον τρόπο φόρτισης που θα επιλέξεις.

Φορτιστές έχει πλέον:

View attachment 340166

Εφόσον είσαι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν είναι προγραμματισμένο το ταξίδι, φροντίζεις το προηγούμενο βράδυ να το έχεις παρκάρει σε μια σουκο, και τελειώνει έτσι η υπόθεση.

Αν δεν είναι προγραμματισμένη η διαδρομή, και πρόκειται για απόφαση της στιγμής, κοιτάζεις infotainment και plugshare, και επιλέγεις πως θα το χειριστείς.


Για πάνω από τη Θεσσαλονίκη, αφού δεν έχει superchargers δεν λειτουργεί. Πρέπει να προγραμματίζεις στάσεις όπως σε όλα τα υπόλοιπα EV.
Σα να μην έχεις Τέσλα. 🤣
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες Κώστα. Ενημερώνω το μίνι-άρθρο για τη φόρτιση EV και περιμένω επιπλέον πληροφορίες από τους Παναγιώτη & Αλέξη. :)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Η πίεση των ελαστικών (κρύα) πρέπει να είναι 42 με 43 στο τέσλα, παλιά (όταν το αγόρασα) έλεγαν 43 τώρα λένε 42, τέλος πάντων βάζω 42,5 και ναπαναγαμηθούνε.

1000012474.png


(Μπροστά τα είδε λίγο ο ήλιος ☀)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.426
Reaction score
135.472
Μεταφέρω ποστ του Ηλία, στο οποίο φαίνεται κι αυτό που λέω τόσο καιρό: μην ασχολείστε καθόλου με το θέμα, έχει λήξει. (Τουλάχιστον στα Τέσλα).

Γιατί είναι παρανοϊκό να "φροντίζεις" την μπαταρία.

1000012507.jpg


Ο λόγος φαίνεται στο γράφημα της Τέσλα. Έβαλα και γραμμές για να τα δούμε στο περίπου. Το γράφημα δείχνει και το standard deviation και άρα βλέπουμε την "χειρότερη" και την "καλύτερη" μπαταρία. Και όπως βλέπετε οι διαφορές είναι ελάχιστες.

Ας πούμε οτι κάνεις 100,000 μίλια (160κ χιλιόμετρα) και το πουλάς. Αν την προσέξεις την μπαταρία θα έχεις degradation απο 85% μέχρι 91%. Με 160,000 χλμ το αμάξι θα έχει πέσει στα 15,000 ευρώ. Ποιος αγοραστής θα ασχοληθεί με το αν το degradation είναι 85% η 91%?

Και αν ασχοληθεί πόσο θα κοστολογηθεί η διαφορά? 1000 ευρώ? Οκ, δηλαδή θα περάσεις 160,000 χλμ να προσέχεις τη μπαταρία για να κερδίσεις στο τέλος 1000 ευρώ? Για μένα δεν αξίζει.

Είδατε σε θερμικά να λέει ο αγοραστής "να το πάμε σε δυναμόμετρο να δούμε αν βγάζει ακόμα 200 άλογα" ??? Έτσι δεν θα ασχολούνται και με το αν η μπαταρία είναι στο "ιδανικό" 91%.

Ακόμα και σε κακή περίπτωση που το πουλήσεις μετά απο 50,000 μίλια (80κ χιλιόμετρα). Αν την "προσέξεις" την μπαταρία θα έχεις degradation απο 88% μέχρι 94%. Πάλι μικρή διαφορά.

Bonus λόγος:
Το πιο πιθανό είναι η διαφορά να οφείλεται στην ηλικία της μπαταρίας και όχι στους κύκλους φόρτισης. Δηλαδή ακόμα και αν προσπαθήσεις πολύ, να μην πετύχεις ποτέ να έχεις "καλή" μπαταρία όταν το πουλήσεις.

Είναι λοιπόν ένας ακόμα μύθος ότι η μπαταρία "
θέλει προσοχή".


ΥΓ. Από το γράφημα φαίνεται πως μετά από 200.000 μίλια - 320.000 χλμ, το μέγιστο deviation είναι λιγότερο από 9%, μιλάμε για περίπου +-4%, εντελώς ανάξιο λόγου.
Εν τω μεταξύ, το κάτω άκρο του deviation είναι από κάτι ηλίθιους ταρίφες συνήθως (δεν είναι δικό τους το ΙΧ, απλώς οδηγούν), που το φορτίζουν πάντα σε superchargers μέχρι 100% και μπορεί να μένει στο 100% για πολύ..
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
8.122
Reaction score
9.353
Είδατε σε θερμικά να λέει ο αγοραστής "να το πάμε σε δυναμόμετρο να δούμε αν βγάζει ακόμα 200 άλογα" ??? Έτσι δεν θα ασχολούνται και με το αν η μπαταρία είναι στο "ιδανικό" 91%.
Η πτώση της απόδοσης των θερμικών είναι πολύ μικρή και αντιμετωπίσιμη. Ελάχιστοι ασχολούνται. Πρέπει κανείς να είναι γκαζοφονιάς για να θέλει και το τελευταίο άλογο απόδοσης, και αν είναι, ξέρει τι σέρβις/βελτιώσεις να κάνει για να το πετύχει και με το παραπάνω μάλιστα. Όμως 9 στους 10 τουλάχιστον οδηγούς δεκάρα δε δίνουν αν το 1400άρι πέσει από τα 100 στα 95 άλογα μετά από 160.000χλμ. Κι αν κοιτάξουμε σε γυναίκες οδηγούς, καμία δε δίνει δεκάρα.

Αντίθετα η πτώση της αυτονομίας δεν είναι μικρή, δεν είναι αντιμετωπίσιμη, και επηρεάζει περισσότερο τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικα για όσους κάνουν συχνά μεγάλες διαδρομές.

Αν διαφωνείς δεν έχεις παρά να δεις πόσα άτομα στα ΜΚΔ ασχολούνται με το ένα πρόβλημα και πόσα με το άλλο. Η διαφορά είναι η μέρα με τη νύκτα.
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.274
Μηνύματα
2.934.923
Members
38.167
Νεότερο μέλος
portokali
Top