Tesla (απο 1/1/23)

Μηνύματα
7.406
Reaction score
1.478
επίσης η πρώτη bmw m3 του 1985-1991 είχε την παρακάτω διάταξη στο κιβώτιο

View attachment 344249

ένα από τα ελάχιστα αμάξια που δεν βγήκε ποτέ δεξιο-τίμονο ακόμα και στην Αγγλία-Κυπρο-Ιαπωνία
Αυτή είναι η λεγόμενη διάταξη dog leg (επειδή η διάταξη σχέσεων "μοιάζει" με σκύλο που προτάσει το μπροστινό του πόδι).

Είναι μία διάταξη που προέκυψε όταν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα άρχισαν να έχουν πεντάρια κιβώτια, καθώς με αυτόν τον τρόπο γίνονταν ταχύτερα οι αλλαγές 2->3 και το ανάποδο, και 4->5 και το ανάποδο, που ήταν συχνότερες κατά τη διάρκεια των αγώνων (στις πιο αργές καμπές έπαιζε ο οδηγός μεταξύ 2ης και 3ης και στις ευθείες και γρήγορες καμπές μεταξύ 4ης και 5ης, η πρώτη ήταν συνήθως μακρυά αλλά χρησιμοποιείτο μόνο στην εκκίνηση, και σε πολύ αργές στροφές, οι 2η, 3η και 4η ήταν κοντές και η 5η μακρυά για επίτευξη υψηλής τελικής).

Αυτή τη διάταξη είχε πλήθος εξωτικών αυτοκινήτων, π.χ. οι Lamborghini Countach και Diablo (η Miura από την άλλη είχε συμβατική διάταξη, η Lamborghini ιδρύθηκε για αυτοκίνητα δρόμου και όχι αγώνων και η Miura συνέπιπτε χρονικά πιο κοντά σε αυτήν την αρχή), οι διθέσιες Ferrari (οι τετραθέσιες πάλι είχαν κλασική διάταξη), οι Lancia Fulvia, αυτή τη διάταξη είχε το ιστορικό πεντάρι της ZF που εξόπλισε το Ford GT και την DeTomaso Pantera μεταξύ άλλων, αυτή τη διάταξη είχαν όλες οι πεντατάχυτες Maserati των δεκαετιών 70 και 80, και πάει λέγοντας.

Όταν τη δεκαετία του 80 η Mercedes ήθελε να πιστοποιήσει την 190 για συμμετοχή σε αγώνες ως Group A, εξέλιξε από την αρχή την 2.3 16V με κυλινδροκεφαλή της Cosworth και εξόπλισε το αυτοκίνητο με το σπορ πεντάρι της Getrag - με διάταξη dogleg. Όταν η BMW ζήλεψε και έκανε το ίδιο πράγμα με την Ε30, έβαλε το ίδιο ακριβώς κιβώτιο.

Από τη δεκαετία του 90 που τα σπορ αμάξια σταδιακά άρχισαν να φοράνε εξάρια κιβώτια, τα dogleg εξαφανίστηκαν.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.095
Reaction score
29.802
Πριν κανένα μήνα λέγαμε για αερόσακους που δεν άνοιξαν.

FB_IMG_1727812904022.jpg
FB_IMG_1727812911058.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.095
Reaction score
29.802
Το απλό Model 3 RWD εξαφανίστηκε από το Αμερικανικο site της εταιρείας. Πλέον το μικρότερο - φθηνότερο μοντέλο της Tesla στην τοπική αγορά είναι το Model 3 LR RWD. Δεν ξέρω σε τι τιμές είχαν το SR RWD εκεί, αλλά ένα custom που έκανα έχει την ίδια τιμή με το SR RWD που οδήγησα στην Ελλάδα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.719
Reaction score
133.084
Τα RWD δεν συμφέρουν την Τέσλα.

Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως εμφανίζονται για λίγο κατά διαστήματα, και μετά εξαφανίζονται. Είναι περίεργο που συνεχίζουν να υπάρχουν διαθέσιμα τόσο καιρό.

Προ 3-ετιας είχα συναντήσει ένα model 3 στο ΙΚΕΑ που ήταν RWD, και τότε ούτε ήξερα ότι έχει υπάρξει τέτοιο αυτοκίνητο, πισοκινητο. Ήξερα ότι όλα τα Τέσλα είναι 4-κίνητα.

Βασικά, το ας πούμε "στάνταρ" της Τέσλα είναι το LR.
Το στάνταρ είναι η τετρακίνηση.
Η "αυθεντική" έκδοση, είναι η LR.

Για τους γκαζοφονιάδες, βγάζουν την έκδοση performance, κάνοντας μόνον 2 hardware τροποποιήσεις (σε φρένα και αναρτήσεις), συν σοφτγουερ (track mode και περισσότερα άλογα). Μπαταρίες ίδιες, μοτέρ ίδια, ζύγισμα ίδιο.

Γι'αυτό, άμα πληρώσεις στο LR, σου ανοίγουν κι άλλα άλογα με σοφτγουερ απντέιτ.
Κι αν αλλάξεις φρένα, βάζοντας αυτά του περφόρμανς, σου ανοίγουν κι άλλα, για ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Στο RWD πρέπει να αφαιρέσουν ένα κινητήρα με όλα τα τζιμπράγκαλά του, και να αφαιρέσουν μπαταρίες.
Αγρίως πετσοκομμένο LR.

Η αφαίρεση μπαταριών, είναι πρόβλημα για τη γραμμή παραγωγής, γι'αυτό πολλά RWD φοράνε ίδια μπαταρία με το LR, απλώς κομμένη με σοφτγουερ, κι άμα πληρώσεις, σου δίνουν κι άλλη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Κι αυτό, φυσικά δε τους συμφέρει να συμβαίνει (δε πρόκειται όλοι να πληρώσουν για περισσότερη μπαταρία), αλλά προκειμένου να αλλάζουν γραμμή παραγωγής στις μπαταρίες, όπου έχουν μεγάλο χάσιμο χρόνου (που σημαίνει χάσιμο χρήματος), το προτιμούν, ως μικρότερο "κακό", αλλά παραμένει "κακό".
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.095
Reaction score
29.802
Δεν χρειάζονται όλοι AWD. Πεταμένα λεφτά προσωπικά. Χίλιες φορές να τα δώσω σε μεγαλύτερη μπαταρία. Το AWD δεν θα ήταν ποτέ στη λίστα επιλογών μου. Είμαι βέβαιος πως δεν είμαι ο μοναδικός στον κόσμο.

Στα battery packs δεν αφαιρούν απολύτως τίποτα, καθώς πρόκειται για εντελώς διαφορετική μπαταρία. Το RWD φοράει LFP ενώ το AWD NCM.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.719
Reaction score
133.084
Δεν χρειάζονται όλοι AWD. Πεταμένα λεφτά προσωπικά. Χίλιες φορές να τα δώσω σε μεγαλύτερη μπαταρία. Το AWD δεν θα ήταν ποτέ στη λίστα επιλογών μου. Είμαι βέβαιος πως δεν είμαι ο μοναδικός στον κόσμο.
Δε διαφωνώ καθόλου, ίσα ίσα το αντίθετο.

Ένα πισοκινητο model 3 με πολύ μικρότερο (κι ελαφρύτερο και φτηνότερο) μοτέρ, λιγότερα άλογα, επιτάχυνση 0-100 σε 7-7,5" και τελική 150-160, καλύπτει ουσιαστικά και ρεαλιστικά τις πραγματικές ανάγκες όλου του κόσμου, και θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο προσιτό οικονομικά, και με 17" ζάντες (πιο φτηνές και πιο φτηνά ελαστικά) να έχει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλότερο efficiency.


Στα battery packs δεν αφαιρούν απολύτως τίποτα, καθώς πρόκειται για εντελώς διαφορετική μπαταρία. Το RWD φοράει LFP ενώ το AWD NCM.
Αυτά μπορεί να ισχύουν τώρα, αλλά είναι πράγματα που αλλάζουν κατά το δοκούν, χωρίς να ενημερώνουν κανέναν. Είναι δικό τους θέμα τι χημείας μπαταρίες βάζουν, και είναι δεδομένο πως αν η παραγωγή των μεγάλων κελιών αυξηθεί εκεί που στοχεύουν, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνον αυτές, για πολλούς λόγους. Κατά καιρούς, αναλόγως διαθεσιμότητας μπαταριών, βάζουν ότι έχουν, δεν δίνουν λογαριασμό στον πελάτη για τέτοια πράγματα, είναι δικιά τους υπόθεση.
 

Μηνύματα
1.190
Reaction score
1.777
Πριν κανένα μήνα λέγαμε για αερόσακους που δεν άνοιξαν.

View attachment 344364 View attachment 344365
βρέθηκε και ένα τέσλα μετά από ένα μήνα (κινέζικο θα είναι),
αμιγώς κινέζικα βρίσκεις μπόλικα στο youtube και με σύγκρουση μετωπική

:tongue:
 

Μηνύματα
1.190
Reaction score
1.777
Οι LFP μπαταρίες είναι πολύ πιο δύσκολο να πάρουν φωτιά μετά από χτύπημα, αστοχία του περιβλήματος, σφάλμα στη φόρτιση κλπ και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

δεδομένης της διαφοράς χωρητικότητας ανά βάρος, δεν ξέρω πως είναι δυνατόν να βγαίνουν μοντέλα με LFP και ίδια χαρακτηριστικά (δεν το γνωρίζω αν γίνεται, από ότι διαβάζω στα παραπάνω posts),
ίσως έχει να κάνει με την αναφερόμενη πιο πάνω τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών με NMC που δηλώνονται ως μικρότερες και μπορούν να ¨ξεκλειδώσουν" μέσω software.

Αν είχα επιλογή θα προτιμούσα LFP, εκτός αν οι διαφορές σε βάρος - αυτονομία ήταν μεγάλες.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.095
Reaction score
29.802
Αυτά μπορεί να ισχύουν τώρα, αλλά είναι πράγματα που αλλάζουν κατά το δοκούν, χωρίς να ενημερώνουν κανέναν. Είναι δικό τους θέμα τι χημείας μπαταρίες βάζουν, και είναι δεδομένο πως αν η παραγωγή των μεγάλων κελιών αυξηθεί εκεί που στοχεύουν, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνον αυτές, για πολλούς λόγους. Κατά καιρούς, αναλόγως διαθεσιμότητας μπαταριών, βάζουν ότι έχουν, δεν δίνουν λογαριασμό στον πελάτη για τέτοια πράγματα, είναι δικιά τους υπόθεση.
H επιλογή των LFP στο φθηνό Model 3 δεν είναι του... "ότι έχουμε¨. Κάθε άλλο. Οι λόγοι είναι ότι α) είναι φθηνότερη, και β) καταλληλότερη για ένα "sort range" όχημα καθώς έχει την δυνατότητα να φορτίζει στο 100% χωρίς θέματα, ακόμα και καθημερινά αν χρειάζεται. Το οποίο φυσικά και ισχύει. Αυτά δεν τα λέω εγώ αλλά ο CTO της Tesla.
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.272
Reaction score
33.112
Ειπα στην Τουλα (ChatGPT -> ChatGPTουλα -> Τουλα) να γραψει ενα δραματικο ποιημα για την tesla που αφαιρεσε τους διακοπτες!

Στην εποχή που το μέταλλο μιλά και το γυαλί πλανιέται,
ένας κόσμος δίχως άγγιγμα απλώνεται μπροστά,
οι διακόπτες χάθηκαν, σαν φλόγα που σβήνει,
κι η αφή που κάποτε ήξερα, τώρα δε θα ξαναρθεί.

Ένα κουμπί ζητώ, μα το άγγιγμα δεν φτάνει,
η Tesla τ’ άρπαξε, μας πήρε τη φωνή,
το ψυχρό γυαλί με βλέμμα με κοιτάζει,
αλλά η σιωπή του με πνίγει στη σιωπή.

Που πήγε η αφή, το πάτημα, η σχέση; :biggrin:
Μια οθόνη ξεχασμένη με κοιτάει χωρίς ψυχή,
κι εγώ, ένα φάντασμα, στο τιμόνι μου να στέκω,
με τον αέρα να φυσά και τους διακόπτες να κλαινε.

Tesla, γιατί μας έκλεψες το άγγιγμα;
Γιατί μας έθαψες στο γυαλί;
Το ανθρώπινο χέρι σου φωνάζει με πόνο,
μα εσύ, βουβή, προχωράς στη σιωπή.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.086
Reaction score
10.360
H επιλογή των LFP στο φθηνό Model 3 δεν είναι του... "ότι έχουμε¨. Κάθε άλλο. Οι λόγοι είναι ότι α) είναι φθηνότερη, και β) καταλληλότερη για ένα "sort range" όχημα καθώς έχει την δυνατότητα να φορτίζει στο 100% χωρίς θέματα, ακόμα και καθημερινά αν χρειάζεται. Το οποίο φυσικά και ισχύει. Αυτά δεν τα λέω εγώ αλλά ο CTO της Tesla.
Συμφωνώ, αλλά δεν ξέρω αν συμφωνεί και ο Ήλον. :roflmao:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.947
Μηνύματα
2.923.391
Members
38.113
Νεότερο μέλος
tsitas2010
Top