Το 2024 η Τέσλα είχε θέσει ως στόχο το rump up της παραγωγής μπαταριών, και αυτό έκανε επιτυχώς.
Μετά την μείωση παραγωγής του μοντελ 3 εξαιτίας των αλλαγών στη γραμμή παραγωγής του πρώτου τριμήνου (για το ανανεωμένο μοντέλο), δεν κατάφερε να καλύψει καν τον αριθμό παραγωγής που είχε το 2023, και έστω κατά 1% έχει λιγότερες πωλήσεις.
(Αν και οι πωλήσεις είναι περισσότερες από την παραγωγή του έτους, κατά 16.000 αυτοκίνητα)
Εν ολίγοις, τόσα αυτοκίνητα μπορεί να φτιάξει η Τέσλα στην παρούσα φάση, και αυτά πουλιούνται, δεν κάθονται να τα βλέπει (σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ονόματα δε λέμε).
Εάν δεν φτιάξει νέα εργοστάσια ή νέα τμήματα στα υπάρχοντα εργοστάσια, δεν μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της παραπάνω, και προφανώς ούτε τις πωλήσεις της.
Οι δυνατότητες μέγιστης παραγωγής παραμένουν ~2 μύρια αυτοκίνητα το έτος.
Δεν άλλαξε τίποτα με πέρσι σε αυτά.
Η χρονιά που πέρασε, όπως είχαμε εξηγήσει, ήταν χρονιά εξέλιξης και rump up της παραγωγής των μπαταριών.
Και αυτό, κάνει μπαμ με τις 11 GWh στο τελευταίο τρίμηνο, δηλαδή έχει φτάσει δυνατότητες μέγιστης ονομαστικής παραγωγής τις 44 GWh/Y.
Σήμερα έκανα μονοκοπανιά μια απόσταση 400 χλμ (Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης έως ΣΕΑ Αταλάντης), σε κάθε άλλο παρά ευνοϊκές συνθήκες.
Είχε μπόλικο κρύο, από 1°C, με τα ελαστικά 4-εποχών (σαφώς υψηλότερης αντίστασης κύλισης απ'οτι τα καλοκαιρινά), είχε πυκνή ομίχλη το πρωί, τόσο στο Πλαγιάρι μέχρι το αεροδρόμιο όσο και μετά μέχρι Κατερίνη (μετά βίας έβλεπα για να πηγαίνω με 60-65χλμ/Ω), είχε μπόλικη κίνηση στην περιφερειακή οδό (τα γνωστά), και έτρεξα λίγο παραπάνω όταν δεν είχε ομίχλη για να συντομέψω το χρόνο στη διαδρομή, όσο μου επέτρεπε η διαθέσιμη μπαταρία.
Ξεκίνησα με 100% και έφτασα με 0%.
Σύμφωνα με Google maps και Tesla infotainment, η διαδρομή έβγαινε σε 4 ώρες και 10 λεπτά.
(Δεν υπολογίζουν την ομίχλη όμως..)
Παρά τις καθυστερήσεις, το πάτησα λίγο μετά την ομίχλη, και ολοκλήρωσα τη διαδρομή σε 4 ώρες παρά 5 λεπτά, δηλαδή ένα τέταρτο λιγότερο από την πρόβλεψη, με μέση ταχύτητα λίγο πάνω από 100 χλμ/Ω (με φανάρια μέσα, με διαδρομές που πήγαινα με 60, με κίνηση στην περιφερειακή, με διόδια, κλπ, βγήκε μέση ταχύτητα 103 km/h).
Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το infotainment του Τέσλα ήταν αυτή:
Αυτή η κατανάλωση, αφορά βεβαίως μόνον την κίνηση, το "driving":
Το "driving", όπου φαίνεται πως έφαγα περισσότερη ενέργεια από όση "προβλέπεται".
Καταναλώθηκε όμως κι άλλη ενέργεια, για θέρμανση, και άλλα θέματα.
Συνολικά καταναλώθηκε αυτή η ενέργεια:
72,92 kWh (το 99,6% της χρήσιμης μπαταρίας) και συνολική μέση κατανάλωση 18,4 kWh/100km (συμπεριλαμβανομένης θέρμανσης και λοιπών πχ μουσικής, φώτα, κλπ).
Η στάση στα ΣΕΑ Αταλάντης ήταν συνολικά 15' (δεν κατάφερα λιγότερο χρόνο - δε φταίει το αυτοκίνητο), όπου ίσα ίσα πρόλαβα ένα κατούρημα (κόντεψα να σκάσω 4 ώρες, με το ζόρι κρατήθηκα) και να βάλω την επόμενη διαδρομή στο infotainment. Ούτε καφέ δε πήρα, τρέχοντας, βιαστικά.
Στα 15 συνολικά λεπτά αυτής της στάσης, η μπαταρία έφτασε στο 50% SOC, ενώ μου αρκούσε 40% για να ολοκληρωθεί με άνεση η υπόλοιπη διαδρομή (όταν έφτασα στο τέλος της διαδρομής, είχα 16% SOC).
73,2 kWh δείχνει να είναι η συνολική χρήσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας μου (νομίζω πως καινούριο προδιαγράφεται με 75 kWh χρήσιμη χωρητικότητα, και 81 kWh συνολική χωρητικότητα μαζί με τα buffer).
Μόνον με Tesla. Μην επιχειρήσετε με άλλης μάρκας EV αυτή την διαδρομή, ιδίως τέτοια εποχή και με σχετικά αντίξοες συνθήκες, χωρίς ενδιάμεση στάση φόρτισης.