Tesla

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.364
Reaction score
32.414
Ερώτηση:

Πριν σηκώσει το χέρι δεν ήθελε service και μετά το χέρι θέλει;

Πριν σηκώσει το χέρι ήταν αρκετά τα service centers ενώ μετά το χέρι είναι απατεώνας;

:lolsign:

Γελάει όλη η υφήλιος. :roflmao:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.005
Reaction score
8.892
όταν οδηγάς one pedal drive πάλι το ίδια συμβαίνουν
ο ηλεκτροκινητήρας φρενάρει μέχρι κάποιο μονοψήφιο αριθμό χλμ/ώρα που από εκεί και κάτω που ο ηλεκτροκινητήρας δε μπορεί να σταματήσει τελείως το αυτοκίνητο και το σταματάνε τα φρένα,
εκτός αν χρειαστεί πολύ έντονη επιβράδυνση, οπότε εξαρχής συμμετέχουν ή αναλαμβάνουν τα φρένα
Που τα είδες αυτά; Εγώ δεν πατάω ποτέ φρένο. Ούτε σε μεγάλες ταχύτητες, ούτε σε μικρές. Αφήνω το γκάζι, το αυτοκίνητο σταματάει εντελώς και μετά συνήθως απλά πατάω το φρένο για να μην τσουλήσει.

Τα τακάκια μου είναι αυτά. Μηδενική φθορά:

Screenshot_2024-11-11-15-52-10-120_com.miui.gallery.jpg
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.499
Reaction score
89.143
Ερώτηση:

Πριν σηκώσει το χέρι δεν ήθελε service και μετά το χέρι θέλει;

Πριν σηκώσει το χέρι ήταν αρκετά τα service centers ενώ μετά το χέρι είναι απατεώνας;

:lolsign:

Γελάει όλη η υφήλιος. :roflmao:
Ρώτησες την γνώμη μου πριν;
:roflmao: :roflmao:
Γελάει όλη η υφήλιος

:lolsign:
Αυτό που βλέπουμε με το πέρασμα του χρόνου δεν είναι αν θέλει ή δεν θέλει service το αυτοκίνητο, αλλά πόσο ψεύτης είναι ο Elon.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.364
Reaction score
32.414
Ναι καλέ, όπως τα λες.

Πριν το χέρι έξυπνος, καινοτόμος κλπ, μετά το χέρι ψεύτης.

:lolsign:
 

Μηνύματα
1.451
Reaction score
2.214
Που τα είδες αυτά; Εγώ δεν πατάω ποτέ φρένο. Ούτε σε μεγάλες ταχύτητες, ούτε σε μικρές. Αφήνω το γκάζι, το αυτοκίνητο σταματάει εντελώς και μετά συνήθως απλά πατάω το φρένο για να μην τσουλήσει.

Τα τακάκια μου είναι αυτά. Μηδενική φθορά:

View attachment 369202
ποια ακριβώς που είδα;
αυτό που περιγράφεις είναι το one pedal driving,
δεν ξέρω τι κάνει το δικό σου αυτοκίνητο, αλλά στα περισσότερα αν όχι σε όλα, το regenerative braking δεν μπορεί να σταματήσει ομαλά το αυτοκίνητο σε πολύ μικρές ταχύτητες και στο one pedal driving στα τελευταία 5-10 χλμ/ώρα εμπλέκονται τα φρένα (μέσω του software) άσχετα αν ακουμπάς το πεντάλ του φρένου.
Στις ταχύτητες αυτές δε θα δεις εύκολα φθορά στα τακάκια.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.005
Reaction score
8.892
ποια ακριβώς που είδα;
Ότι χρειάζεται οπωσδήποτε να πατήσεις φρένο για να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο.

δεν ξέρω τι κάνει το δικό σου αυτοκίνητο, αλλά στα περισσότερα αν όχι σε όλα
Δηλαδή το δικό μου επιβεβαιωμένα κάνει το Α, αλλά συμπεραίνουμε ότι όλα κάνουν το Β; Παράδοξο. Ή δεν με πιστεύεις.

στα τελευταία 5-10 χλμ/ώρα εμπλέκονται τα φρένα (μέσω του software) άσχετα αν ακουμπάς το πεντάλ του φρένου.
Δηλαδή λες ότι το αυτοκίνητο φρενάρει (με κανονικό φρενάρισμα, με τακάκια) χωρίς να ακουμπάς το πεντάλ του φρένου; Ποιο αμάξι το κάνει αυτό; Υπάρχει κάποιο λινκ;
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.364
Reaction score
32.414
Δύο φορές πάντως που οδήγησα Tesla, στροφές, κόκκινα φανάρια σε ανηφόρες - κατηφόρες, πουθενά δεν πάτησα φρένο. Δεν το ακούμπησα καν. Το αμάξι μπετό.
 

Μηνύματα
1.451
Reaction score
2.214
Ότι χρειάζεται οπωσδήποτε να πατήσεις φρένο για να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο.
διάβασε καλύτερα τι έγραψα, δεν είπα κάτι τέτοιο, είπα ότι και εμπλέκονται τα φρένα (δεν πατάς εσύ αλλά το αυτοκίνητο μόνο του όποτε χρειάζεται)

Δηλαδή το δικό μου επιβεβαιωμένα κάνει το Α, αλλά συμπεραίνουμε ότι όλα κάνουν το Β; Παράδοξο. Ή δεν με πιστεύεις.
είπα δεν ξέρω τι κάνει το αυτοκίνητό σου, αλλά φαντάζομαι σαν σύγχρονο EV θα ισχύει ότι σε όλα, νομίζω jaguar έχεις, αλλά δεν είμαι και σίγουρος + το παραπάνω, δηλαδή δε λέω ότι πατάς εσύ φρένο,
τα δε σε πιστεύω ασχολίαστα

Δηλαδή λες ότι το αυτοκίνητο φρενάρει (με κανονικό φρενάρισμα, με τακάκια) χωρίς να ακουμπάς το πεντάλ του φρένου; Ποιο αμάξι το κάνει αυτό; Υπάρχει κάποιο λινκ;
ναι αυτό λέω, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι κατάλληλος για φρενάρισμα και εμπλέκονται τα φρένα, είτε τα πατάς εσύ, είτε το πρόγραμμα του αυτοκινήτου (σε one pedal driving)
Βασικά τα φρένα εμπλέκονται αυτομάτως και σε άλλες καταστάσεις που θα κρίνει το αυτοκίνητο, είτε για το κράτημα είτε για τη μακροζωία της μπαταρίας





από εδώ
Optimum low speed control of regenerative braking for electric vehicles
In other words, as the vehicle slows down, operating in the regenerative mode is ineffective. Thus, the minimum speed of the motor in which regenerative braking can be performed effectively should be included in the EV controller.
και περισσότερα για το φρενάρισμα στο επόμενο, δεν είναι ή φρένα ή regenerative, αλλά κάτι που αλλάζει δυναμικά όλη την ώρα, με τα φρένα να συμμετέχουν ελάχιστα και κατά κανόνα σε πολύ μικρές ταχύτητες, οπότε φθορά μηδενική σχεδόν
Effect of Regenerative Braking on Battery Life
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.005
Reaction score
8.892
εμπλέκονται τα φρένα, είτε τα πατάς εσύ, είτε το πρόγραμμα του αυτοκινήτου (σε one pedal driving)
Δεν έχω ακούσει ποτέ μα ποτέ αυτοκίνητο να φρενάρει μόνο του, χωρίς να πατάς εσύ το φρένο. Εννοώ προφανώς πέραν από περιπτώσεις emergency braking, adaptive cruise control κλπ.

Ούτε στο λινκ που έβαλες (στο abstract τουλάχιστον, στο υπόλοιπο δεν έχω πρόσβαση) λέει κάτι τέτοιο. Συν ότι μιλάει για κάποια θεωρητική πρόταση, όχι κάτι που συμβαίνει στα σημερινά αυτοκίνητα και μάλιστα σε όλα (ή σχεδόν).

"Απόδειξη" ότι το αυτοκίνητο δεν φρενάρει μόνο του (παρόλα αυτά σταματάει εύκολα) είναι αυτό που είπα παραπάνω, ότι στο τέλος αφού ακινητοποιηθεί πατάω το φρένο για να μην τσουλήσει. Αν έχει μια πολύ ελαφριά κατηφόρα, θα συνεχίσει να κινείται πολύ πολύ σιγά προς τα μπρος, απόδειξη ότι δεν είναι ενεργά τα φρένα. Αν ο δρόμος είναι επίπεδος, θα σταματήσει αλλά και πάλι το νιώθεις "ελεύθερο".
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.499
Reaction score
89.143
Ναι καλέ, όπως τα λες.

Πριν το χέρι έξυπνος, καινοτόμος κλπ, μετά το χέρι ψεύτης.

:lolsign:
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεννοηθώ με θρησκόληπτους μουτζαχεντίν.
Τελευταία προσπάθεια:
Ακόμα και χτες-προχτές έγραφα για το ότι θεωρώ τον Προφήτη Έλον (ή μήπως είναι Μεσσίας, δεν ξέρω) έξυπνο και καινοτόμο, όσον αφορά τις επιχειρήσεις του. Αλλά βλάκα όσον αφορά την ενασχόληση του με τα πολιτικά. Πήγαινε πίσω στα μηνύματα μου να τα δεις.
Το ότι είναι ψεύτης, ή λαμόγιο, δεν μπορούσα να το ξέρω από παλιά. Σιγά σιγά βγαίνουν οι παπάντζες στην φόρα, και αυτό είναι άσχετο με την πολιτική. Έχει παντού λαμόγια. Και επίσης είναι άσχετο με το ότι είναι έξυπνος και καινοτόμος. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
Επίσης, δεν έχω αλλάξει γνώμη όσον αφορά το αυτοκίνητο. Καλό αυτοκίνητο, με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, σε κάποιον θα ταιριάξει και σε κάποιον όχι. Πιθανόν εμένα να μου ταίριαζε και να έκανα την παραχώρηση ως προς τα μειονεκτήματα, αλλά για πολιτικούς λόγους έχει αποκλειστεί. Όχι επειδή δεν είναι καλό. Και προσπαθώ να του κόψω και πωλήσεις, και μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως στον στενό μου κύκλο έχω καλά αποτελέσματα. 8-)

Επίσης έχει εμφανιστεί πλέον μεγάλος ανταγωνισμός, περισσότερες επιλογές. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.364
Reaction score
32.414
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεννοηθώ με θρησκόληπτους μουτζαχεντίν.
Συμφωνώ απόλυτα. Θα κάνω λοιπόν μια τελευταία προσπάθεια.

- Θρησκόληπτος μουτζαχεντίν είναι αυτός που αντικρούει παπάτζες με στοιχεία, και όχι αυτός που κάθεται και τις πιστεύει επειδή ματσάρουν με τα πιστεύω του.

- Θρησκόληπτος μουτζαχεντίν είναι αυτός που αγοράζει όχημα σύμφωνα με τεχνικά κριτήρια, και όχι αυτός που αγοράζει σύμφωνα με πολιτικά - ιδεολογικά - κλπ παντελώς άσχετα κριτήρια.

- Θρησκόληπτος μουτζαχεντίν είναι αυτός που κάνει έρευνα αγοράς σε κατασκευαστές από πολλές χώρες, και όχι αυτός που αγοράζει μόνο από μια.

- Θρησκόληπτος μουτζαχεντίν είναι αυτός που δεν επεμβαίνει στις αποφάσεις των άλλων, και όχι αυτός που προσπαθεί να αλλάξει τις απόψεις των άλλων ώστε να συμφωνούν με τις δικές του.

Σωστά;

Διαφωνώ σε όλα.
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.691
Reaction score
142.625
Γατάκι με αλογοουρά,
Τα τακάκια μου τα μπροστά, ανταλλακτικό μόνο χωρίς εργασία
Συμφωνώ.

Αυτό είπα ακριβώς, πως δηλαδή δεν είναι όλα τα φρένα "φτηνά" όπως στο μικρό ice που έχει κάποιος (ομοίως για τα σύγχρονα ακριβά έξυπνα φώτα των ΙΧ), μάλιστα κάποια φρένα ξεπερνάνε κατά πολύ το κόστος αγοράς ενός οικονομικού οικογενειακού αυτοκινήτου, και μη ξεχνάτε πως στην Τέσλα τα ακριβά φρένα του model S plaid κοστίζουν όσο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Ως εκ τούτου, η μηδενική φθορά των φρένων αποτελεί υπολογίσιμη παράμετρο στο κόστος συντήρησης, εάν βεβαίως σε ενδιαφέρει να ασχολείσαι με αυτό το κόστος για την αγορά του αυτοκινήτου σου (προφανώς τα Λίζινγκ εξαιρούνται).


Δύο φορές πάντως που οδήγησα Tesla, στροφές, κόκκινα φανάρια σε ανηφόρες - κατηφόρες, πουθενά δεν πάτησα φρένο. Δεν το ακούμπησα καν. Το αμάξι μπετό.
Ακριβώς.

Η διαφορά που ξέρω προσωπικά, είναι αυτή μεταξύ iD.3 και Model Y, και έγκειται (αρχικά, αλλά όχι μόνον) στην ισχύ του regeneration breaking, η οποία είναι σημαντικά μεγαλύτερη στο Τέσλα, οπότε φρενάρει ικανοποιητικά πρακτικά σε όλες τις συνθήκες (εκτός των ελάχιστων περιπτώσεων που απαιτείται τέρμα φρένο) σε αντίθεση με το χαλαρό regeneration breaking του iD.3, το οποίο μπορεί να σε απαλλάξει από το πάτημα του φρένου μόνον εάν πηγαίνεις πολύ χαλαρά και αφήνεις άφθονη απόσταση από τον μπροστινό σου.

Στην πράξη, οδηγώντας "νορμάλ", στο iD.3 χρειάζεται να πατάς φρένο καθημερινά, ενώ στο Tesla μπορεί να κλείσεις μήνα χωρίς να έχεις αγγίξει το πετάλ του φρένου, ακόμα κι αν οδηγείς "νευρικά", και αυτό οδηγεί σε σημαντική διαφορά φθοράς μεταξύ τους.

Το one pedal drive δεν είναι απλώς να σταματάει στο τέλος (όπου σαφώς εμπλέκονται τα τακάκια στα τελευταία 5χλμ/Ω και χωρίς υπολογίσιμη φθορά), αλλά να διαθέτει αρκετή ισχύ το regenerative braking ώστε όντως να είναι one pedal drive η καθημερινότητά σου.

Προφανώς, όποια ΕV έχουν ισχυρό regenerative braking μπορείς να τα χρησιμοποιείς χωρίς πάτημα φρένου στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά το iD.3 δεν είναι ένα εξ'αυτων. Στο iD.3 απαιτείται πολύ μεγάλη προσπάθεια για να οδηγείς χωρίς να πατάς φρένο, διότι το φρενάρισμα του συστήματος ανάκτησης ενέργειας μέσω κινητήρα είναι πολύ χαλαρό, μικρής ισχύος, και ανεπαρκές για να μειώσεις ικανοποιητικά ταχύτητα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων που αυτό θες να κάνεις.

Τα Τέσλα, σε αυτόν τον τομέα, θριαμβεύουν.😎

Όχι μόνον εξ'αιτιας του ισχυρού regenerative braking που διαθέτουν, διότι εάν συνεχώς εμπλεκόταν όλη η ισχύς του φρένου ανάκτησης ενέργειας θα ήταν υπερβολικά ισχυρό φρενάρισμα, αλλά επειδή είναι "έξυπνο φρένο", δηλαδή εκτιμά τις συνθήκες και κατά πόσο χρειάζεται φρενάρισμα ή όχι, και επεμβαίνει αναλόγως, με αίσθηση φρένου σαν αυτή που θα πραγματοποιούσε άνθρωπος, με λογική, με σκέψη.

Κι αυτό είναι που το κάνει μοναδικό στη χρήση.
Ο πραγματικά "έξυπνος τρόπος" (προφανώς ΑΙ) με τον οποίο συνεχώς αλλάζει δυναμικά η ισχύς του regenerative braking, αναλόγως των συνθηκών που "βλέπει" το αυτοκίνητο. 😎

Και αυτό, συνεχώς βελτιώνεται, με τα συνεχή ΟΤΑ. 😎

Είναι τελικά θέμα σοφτγουερ δηλαδή, εκεί που η Τέσλα θριαμβεύει, και οι Γερμανοί έχουν... ΠΡΟΒΛΗΜΑ.


ΥΓ. Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλα EV με πραγματικό one pedal drive (εγώ μόνον το iD.3 ξέρω στη χρήση), αλλά τα Τέσλα, κατά γενική ομολογία, τοποθετούνται στην κορυφή σε αυτήν τη δυνατότητα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.451
Reaction score
2.214
Ούτε στο id.3 εμπλέκονται τα φρένα στο καθημερινό φρενάρισμα (πλέον των τελευταίων 6-7 χλμ/ώρα στο σταμάτημα).
Εννοείται ότι σε φρενάρισμα πανικού θα εμπλακούν.

Σε σταμάτημα σε φανάρια από ταχύτητα πολύ σπάνια θα εξεντληθεί η δυνατότητα του degenerative braking στο id.3 που είναι αρκετά ψηλή. Πατάς το πεντάλ του φρένου αλλά δεν ασκείται πίεση στα τακάκια (πλην όταν χρειάζεται όπως είπα παραπάνω). Άσχετα που δεν έχει one pedal driving στο βαθμό το Tesla.

Το πόσο δυνατό μπορεί είναι το degenerative braking εξαρτάται από διάφορους παράγοντες αλλά σε μεγάλο βαθμό από μέγεθος μοτέρ και μέγεθος μπαταρίας, οπότε άλλη δυνατότητα θα έχει το ίδιο μοντέλο με τη μεγάλη μπαταρία ή αυτό με το μοτέρ των περισότερων ίππων ή αυτό με περισσότερα μοτέρ.
 

TGD

Μηνύματα
10.192
Reaction score
10.010
Μα τα φρένα δεν ενεργοποιούνται όταν πατάς το φρένο. Πρώτα ξεκινά το regenerative και μετά αν πατάς πιο βαθειά αρχίζει πραγματικά το φρενάρισμα. Εδώ το χαζοντήζελ μου φορτίζει την δωδεκάβολτη μπαταρία όταν αφήνω το γκάζι.
 

Μηνύματα
1.451
Reaction score
2.214
ναι αυτό λέμε, για το πόσο βαθειά συζητάμε :p
που πολύ σπάνια το φτάνεις σε καθημερινή οδήγηση με ηλεκτρικό
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.691
Reaction score
142.625
Πατάς το πεντάλ του φρένου αλλά δεν ασκείται πίεση στα τακάκια (πλην όταν χρειάζεται όπως είπα παραπάνω)
Δεν το ξέρεις εάν εμπλέκονται τα τακάκια, και σε κάθε περίπτωση δεν είναι one pedal driving εφόσον πατάς φρένο, είτε εμπλέκονται τα τακάκια είτε όχι.

Το γνωρίζω πολύ καλά το iD.3, νομίζω δύσκολα θα βρείτε κάποιον που να έχει κάνει περισσότερα χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο από μένα.

Ωραίο αυτοκίνητο, ωραιότατο, αλλά τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη.

Ουδεμία σχέση δεν έχει το one pedal driving του Τέσλα με το απαλό μη δυναμικά μεταβαλλόμενο regenerative braking του iD.3, τα χωρίζει τεράστια απόσταση υπέρ του Τέσλα.

Στο Τέσλα, χωρίς να έχεις ενεργοποιήσει lane assist ή FSD, μια χαρά βλέπει τους σηματοδότες στο δρόμο, και αναγνωρίζει κόκκινο πράσινο, οπότε όταν αφήνεις γκάζι, σε σταματάει ακριβώς στο φανάρι, τα υπολογίζει, πως να το πω. Δεν είναι ένα απλό regenerative braking, είναι έξυπνο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με δυναμικό έλεγχο της ισχύος ανάκτησης ενέργειας, αναλόγως περιστάσεων, και εξαιρετικό one pedal driving.

Μάλιστα στο Τέσλα, εμπλέκονται με ΑΙ τα τακάκια χωρίς να πατάς φρένο ποτέ, εάν οι συνθήκες ταξιδιού είναι τέτοιες που να έχουν "κρυώσει", ώστε να είναι πάντα ετοιμοπόλεμα.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.494
Μηνύματα
3.013.257
Members
38.456
Νεότερο μέλος
citizen$
Top