Ti αυτοκινητο θελει να παρει?

Μηνύματα
507
Reaction score
41
Εκεί που έχουν πάει τα Land Rover και τα Landcruiser ΔΕΝ έχει πάει άλλο 4x4 πάντως...
Συμφωνώ. Αλλά δεν έχω λεφτά. :cry:
Θυμάσαι που είπα πριν για μεταχειρισμένο Land?
Ακόμα και μεταχειρισμένο εκεί που θες να πάει θα πάει και θα σπρώξει και αυτούς που θα κολλήσουν.
Θα περάσει και ποτάμι με κοντές στο χαλαρό.
Απο Sorento μακριά. Μόνο αν μου χάριζαν θα το οδηγούσα κυριολεκτικά (και είχα και τα service δώρο).

Όλα αυτά από προσωπικές εμπειρίες.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Βουρ για diesel τότε...σε λίγο καιρό, μόλις αφεθούν ελεύθερα, θα γεμίσει η Ελλάδα έτσι κι αλλιώς...
Απλά πρόσεχε το νοθευμένο καύσιμο, πρέπει να ψάχνεις το καθαρό με το τουφέκι (δες πού βάζουν οι ταξιτζήδες για παράδειγμα).
Μάλλον το diesel θα προτιμήσω... αν και λίγο πιο ακριβό (με όλα τα σούξου μούξου περίπου 38Κ βγαίνει).
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Η πείρα μου από Sorento λέει ότι είναι πολύ καλό. Έχω και μερικά τεστ σε περιοδικά.
Θυμάμαι σε συγκριτικό με το Cherokee και το Grand Vitara το μεγάλο τα πήγε περίφημα. Το μόνο του σφάλμα, έλεγαν οι δοκιμαστές είναι το..σήμα του.
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Βρε αγρότη τι καλλιεργείς και θα πάρεις και diesel? Ραπανάκια;;;;;

Δίνεις 38.000 Ευρώ για το ΚΙΑ και δεν δίνεις 2.000 Ευρώ παραπάνω για το Cherokee 3.7????

Και μου λες ότι ξέρεις και από 4Χ4?

Θα με αναγκάσεις να κλείσω τώρα το Hyundai Τucson σε μπλε χρώμα για να έχουμε και οι 2 Κορεάτικα SUV... μόνο που το δικό μου θα στοιχίσει τα μισά λεφτά...

:lol: :lol: :lol:
 


Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Και για να ξέρεις...

Το Cherokee έχει 4 επιλογές (όλες χειροκίνητες...)

1. Κίνηση στους 2 τροχούς.
2. 4Χ4 με 70-30 σε όλες τις ταχύτητες
3. 4Χ4 50-50 για ειδικές συνθήκες
4. Αργή τετρακίνηση για να περνάς ποτάμια και να ξεκολάς κανένα Sorento...

:lol: :lol: :lol:

Y.Γ. Αν δεν υπήρχε το Cherokee και εγώ Sorento θα έπαιρνα μιας και είμαι φανατικός της τετρακίνησης κατ' επιλογή...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ξέρω βρε, ξέρω...

Η τετρακίνηση του cherokee είναι από τις καλύτερες που υπάρχουν με ένα μόνο μικρό φάουλ. Σε απλή διαδρομή εντός δρόμου αλλά με ολισθηρό οδόστρωμα, αυτό που χρειάζεται ένα τόσο μεγάλο αμάξι είναι η αυτόματη τετρακίνηση. Αυτό για λόγους καθαρά ασφαλείας. Αν δεν έχεις τέτοια υποχρεωτικά στο che θα κλειδώσεις 70/30 ή 50/50, που όμως κουρδίζει τα διαφορικά αφού χηριμοποιείται σε υψηλές ταχύτητες και δεν είναι σωστό. Αργή τετρακίνηση φυσικά και έχει το sorento.

Κατά τα άλλα ειδικά το che 3,7 είναι super. Το μικρό είναι λίγο ασθενικό αλλά είναι καλό κι αυτό.
Εγώ διάλεξα το άλλο για λόγους εσωτερικής αισθητικής, εργονομίας, υλικών στο εσωτερικό, service (στο άλλο έχω life time δωρεάν ανταλλακτικά και υπηρεσίες!), και χώρων. Σαφώς ένα cherokee προσδίδει μεγαλύτερο κύρος στον κάτοχό του αλλά αυτό ειναι το τελευταίο που με ενδιαφέρει...

Άντε να μαζευτούμε να πάμε σε κανα βουνό!
 





Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Στέλιο το παρακολουθώ το site, είναι πολύ καλό.

Υπάρχουν πολλές ερμηνείες για το τι είναι καλύτερο. Το σίγουρο είναι ότι από πλευράς ανθεκτικότητας το ξεχωριστό σασί είναι ανυπέρβλητο με την λογική ότι είναι εύκολα επισκευάσιμο και δεν "πέρνει" η μπάλα μαζί και το αμάξωμα (που σημαίνει πετάς το αμάξι και λήξις). Τα κολλημένα ή τα αυτοφερόμενα σασιά πάντα κινδυνεύουν από στρεβλώσεις που θα περάσουν και στο αμάξωμα και τελικά κάποιοι λένε ότι επειδή οι κραδασμοί είναι περισσότεροι, είναι και περισσότεροι οι τριγμοί του εσωτερικού αφού σε κάποια φάση ξεβιδώνονται όλα προδίδοντας ειδικά τις πρόχειρες κατασκευές. Ειδικά αυτό το σημείο το έψαξα ιδιαιτέρως, διότι θεωρώ το πιο ενοχλητικό πράγμα στον κόσμο τους εσωτερικούς τριγμούς και τα πλαστικά κακής ποιότητας. Ο περισσότερος κόσμος το αντιμετωπίζει κάπως (πχ σπρέυ σιλικόνης ή απλά δεν κάνει τίποτα). Φυσικά στα suv με εντελώς αυτοφερόμενα πλαίσια το πρόβλημα είναι πιο εμφανές αφού είναι σαν να πέρνεις ένα απλό επιβατικό και να τρέχεις πάνω σε πέτρες. Α τους φερθείς βάναυσα. στο τέλος γίνονται λατέρνες.

Η λογική κάποτε έλεγε ότι εφόσον πάμε βουνό, το αμάξι θα πρέπει να έχει μειωμένη ακαμψία απλά για να μην σπάσει παρόλο που στην πραγματικότητα αυτό δεν βοηθά στην κίνηση εκτός δρόμου. Οι σύγχρονες κατασκευές αυτό εν μέρει το ξεπέρασαν. Οι σύγχρονες υλοποιήσεις ξεχωριστών σασί, έχουν αυξημένη στρεπτική ακαμψία σε σημείο που να αγγίζουν αυτήν των αυτοφερόμενων, κάτι που έχει πολύ καλά αποτελέσματα εντός δρόμου. Μεγάλο μειονέκτημα πάντα παραμένει το τεράστιο βάρος.

Όλος ο ντόρος αν κατάλαβες με την σταδιακή κατάργηση των ξεχωριστών πλαισίων γίνεται για πρώτον λόγω και δεύτερον λόγω ανάγκης για καλύτερη οδική συμπεριφορά εντός δρόμου. Βέβαια ειδικά το δεύτερο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και σηκώνει πολύ κουβέντα.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
49
Nίκο προχώρα!!!
Πολύ καλή επιλογή...... :D :D :D

Σαφέστατα θα το προτιμούσα από το Che για πολλούς λόγους!!
(και ένας από αυτούς για να ΜΗΝ έχω το ίδιο όχημα με τον.....σΚαφάτο..... :lol: :lol: )

Το έχει ο κουμπάρος μου (το μεγάλο, βενζίνη, αυτόματο) με το τελευταίο 5τάχυτο κιβώτιο.....Πολύ καλό!!

Και αν "χτυπήσεις" και τα δωρεάν σέρβις θα είσαι θεός!!! :D






Η πλάκα είναι ότι ήθελα να γράψω πριν για Vitara & Kia.....
Από ταχύτητα επέλεξα το πρώτο..... :roll: :roll:
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Μετά από κάποια χρόνια συστηματικής εξερεύνησης της Ελλάδας με τετρακίνητα οχήματα μπορούμε να έχουμε κάποιες απόψεις όσον αφορά την οδήγηση και χρήση του 4x4 αλλά και την εμπειρία στην διαβίωση και επιβίωση στη φύση και του άρτιου και σωστού εξοπλισμού που χρειάζεται γι'αυτη την δραστηριότητα.
Τα τετρακίνητα οχήματα συνυπάρχουν με το φυσικό περιβάλλον αφού η προστασία του αποτελεί βασικό μέλημα μας.
Εάν σεβαστούμε την φύση και τα φαινόμενα της σίγουρα η δραστηριότητα που είναι σε εξέλιξη θα έχει θετικό αποτέλεσμα.
Να έχετε υπ όψιν σας ότι κάθε δραστηριότητα είναι πολύπλευρη σε εξοπλισμό, σε αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων, αλλά και σε τρόπους απεγκλωβισμού.
Για τον λόγο αυτό μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητες σας αλλά και του οχήματος έναντι των στοιχείων της φύσης.

Η καλή προετοιμασία είναι
---αναγνώριση εδάφους
---πρόβλεψη καιρού
---κατάσταση οχήματος
---απαιτούμενα υλικά για εκτός δρόμου οδήγηση
---επιλογή δεύτερου οχήματος
---κατάλογος εφοδίων.

ΟΔΗΓΗΣΗ
Όλοι μπορούν να οδηγήσουν σε φυσικό έδαφος αφού ακολουθήσουν βασικές αρχές και κοινή λογική. Αφού μάθετε τα βασικά για το όχημα σας το επόμενο βήμα είναι η εξάσκηση, πρέπει να μάθετε το όχημα σας τα όρια του καθώς και τα δικά σας.
Στο χώρο της εκτός δρόμου οδήγησης κάθε πρόβλημα έχει και διαφορετική λύση.
Εξετάστε σοβαρά το πρόβλημα ακολουθήστε όχι την γρηγορότερη αλλά την ασφαλέστερη λύση όσο χρόνο και να σας πάρει.
Να θυμάστε ποτέ μόνοι σας αλλά πάντα και με ένα άλλο όχημα καλά εξοπλισμένο.
Τον εξοπλισμό (εάν έχετε) να είναι σε θέση εύχρηστη, μην τον κρύβετε ή τον εγκλωβίζετε με αλλά αντικείμενα για να είναι και εύκολος για την συντήρηση του.
Την τετρακίνηση να την έχετε πάντα πριν το δύσκολο πέρασμα κι όχι αφού κολλήσετε γιατί δεν είναι σίγουρο οτι θα βγείτε από το δύσκολο σημείο.
Όταν περνάτε ποτάμι - λάσπη - χιόνι και γενικά δύσκολα σημεία φροντίστε να υπάρχει τοποθετημένος ιμάντας ένας η περισσότεροι στην δέστρα εμπρός η πίσω ανάλογα έτσι ώστε να μπορεί ένα άλλο όχημα να σας τραβήξει γρήγορα εάν χρειασθεί και χωρίς δυσκολία.
Να ελέγχετε πάντα το σημείο πρόσδεσης του οχήματος σας ως προς την αντοχή του αλλά και την τυχόν τροποποίηση τους ανάλογα με τις ανάγκες σας.
ΟFF ROAD οδήγηση σημαίνει κοντές σχέσεις και πολύ μικρή ταχύτητα.
Οδηγείτε όσο πιο αργά μπορείτε και αφήστε το όχημα να έρπετε στο ανώμαλο έδαφος αποφεύγοντας τον συμπλέκτη και μαθαίνοντας να χρησιμοποιείτε την ροπή του.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Όταν το όχημα σας σβήσει σε μεγάλη ανηφορική κλήση μην πατήσετε τον συμπλέκτη αλλά μόνον το φρένο, και στην συνεχεία φροντίστε να κατεβείτε όσο μπορείτε σε ευθεία γραμμή ως προς την κλίση του σημείου.
Τα χέρια στο τιμόνι. Οι αντίχειρες πρέπει να βρίσκονται εξωτερικά του τιμονιού.
Όταν οδηγούμε εκτός δρόμου κοιτάμε πάνω από το καπό και όχι αριστερά βγάζοντας το κεφάλι μας έξω και άλλες κλασικές λανθασμένες κινήσεις. Να θυμάστε πάντα το επόμενο εμπόδιο όταν περνάτε κάποιο άλλο.
ΜΗΝ σταματάτε ποτέ μπροστά σ' αυτό για να κάνετε άλλες εργασίες εκτός από ενέργειες περάσματος.
Όταν κάνετε όπισθεν προσέξτε τα κρυφά σημεία.
Μην παίρνετε φόρα για να περάσετε ένα σημείο η εμπόδιο (ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ).
Πριν σταματήσετε ελέγξτε το χώρο γύρο σας, μην σταματάτε ποτέ σε σημείο που ίσως δημιουργηθεί κατολίσθηση -πτώση βράχων-δένδρων- η σε σημεία που μπορεί να πέσει κεραυνός κατά την διάρκεια ενός καιρικού φαινομένου, αλλά βρείτε ανάλογα με την περίπτωση ασφαλές μέρος Να προσέχετε περάσματα από σαθρά εδάφη ενώ έχει βρέξει και οι ρίζες από τα δένδρα σχεδόν φαίνονται.
Μην μπαίνετε σε δύσκολο κομμάτι ενώ το καιρικό φαινόμενο είναι σε εξέλιξη η το βαρομετρικό είναι χαμηλό χρειάζεται εμπειρία γρήγορες κινήσεις και άρτιο εξοπλισμό για έναν δρόμο που έχει υποστεί (κατολίσθηση -νεροφάγωμα-πτώση βράχων η δένδρων κλπ).
Όταν προσπαθείτε να περάσετε ένα δύσκολο κομμάτι ΜΗΝ σπινάρετε άσκοπα ,δημιουργείτε πρόβλημα εδάφους στον επόμενο αλλά και στο όχημα σας.
ΜΗΝ στρίβετε ποτέ σταματημένο το όχημα 1) δημιουργείτε μηχανική φθορά 2)μετατοπίζετε το υλικό κάτω από τον τροχό παραμορφώνετε η μπάρα του τιμονιού.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΣΑΘΡΟ ΕΔΑΦΟΣ
Λάσπη προσοχή στα λιμνάζοντα νερά κρύβουν παγίδες -πέτρες -ξύλα -αυλακιά από αγροτικά μηχανήματα, να ακολουθείτε πάντα τις ρόδιες του μπροστινού οχήματος και μην ανοίγετε καινούργιες.
Στροφή ανηφορική δεξιά με χιόνι η λάσπη με λάκκο δεξιά.
Ανοιγόμαστε αριστερά όσο πιο κάθετα μπορούμε και στρίβουμε τελευταία στιγμή δεξιά δηλ. όσο μπορούμε σε σχήμα γάμα.
Εάν για οποιοδήποτε λόγω κολλήσετε μην επιμείνετε γιατί το πίσω μέρος του οχήματος θα φύγει δεξιά, βάζουμε λοιπόν την όπισθεν με αριστερό τιμόνι ελεγχόμενο. Προσοχή όταν κάνετε όπισθεν το όχημα δεν ελέγχετε εύκολα λόγω κλίσης και βάρους.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΠΕΤΡΩΔΕΣ ΕΔΑΦΟΣ
Τα πετρώδη εδάφη στην εκτός δρόμου οδήγηση χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.
1) των ορεινών διαβάσεων όπου κύριο χαρακτηριστικό είναι οι κοφτερές πέτρες που δημιουργούνται από κατολισθήσεις λόγω πάγου ,όπου χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για να μην σκίσουμε κάποιο λάστιχο ,οι πέτρες αυτές είναι μικρού μεγέθους και συνήθως δεν δίνουμε την ανάλογη προσοχή κατά την διάρκεια της οδήγησης. Ο μοναδικός τρόπος οδήγησης σε παρόμοιο σημείο είναι χαμηλή ταχύτητα και οι ελιγμοί η να απομακρύνουμε τις πλέον κοφτερές και να μην οδηγούμε στην τύχη.
2)σε διαδρομές μέσα η πλάι στο ποτάμι θα συναντήσουμε πέτρες στρογγυλές η βράχους λείους. Ο κίνδυνος για να κόψουμε κάποιο λάστιχο είναι μικρός, αλλά χρειάζεται προσοχή όταν το όχημα κατεβαίνει την πέτρα λόγω της λείας και ομαλής επιφάνειας θα πέσουμε απότομα, σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η απόσταση της καρότσας από το έδαφος και θα ακούσουμε τον γνώριμο ήχο. Εάν αποφασίσετε να ανεβείτε μια σχετικά μεγάλη πέτρα το σωστό πέρασμα είναι το κέντρο εάν όμως δεν είστε σίγουροι πατήστε την λίγο και από μέσα.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ
Σε φρέσκο χιόνι 1-2 ημερών και πολύ χιόνι η αλυσίδα χρησιμοποιείται.
Αλλά 3-4 ημερών με παγετό και λίγη ηλιοφάνεια ποτέ αλυσίδα.
Εάν θέλετε να ανοίξετε δρόμο σε απάτητο χιόνι βάλτε τις αλυσίδες πίσω έτσι ώστε οι μπροστινοί τροχοί να στρώνουν μόνον και όχι να βυθίζονται, και οι πίσω να πατάνε σε συμπιεσμένο χιόνι και όχι σε αλεσμένο έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε πάντα όπισθεν, με την προϋπόθεση ποτέ σπινάροντας αλλά μαλακό γκάζι και γρήγορο και όσο το δυνατόν καλύτερα ελαστικά.
Στην περίπτωση χιόνι 3-4 ημερών και πάνω πάντα να ασφαλίζετε το όχημα σα με καθαρή ρόδια (πέλμα)και ποτέ να μην πλησιάζετε άλλο όχημα πολύ κοντά σε τέτοιο έδαφος σε καμία περίπτωση.
Ποτέ μην φρενάρετε στο χιόνι γιατί δημιουργείτε πάγος και δεν θα μπορείτε να ξεκινήσετε ξανά εύκολα.
Εάν θέλετε να κάνετε ανάστροφη στο χιόνι (σε απάτητο) μην κάνετε ημικύκλια αλλά ακτινωτά στρώνοντας σιγά -σιγά το έδαφος. Μην κάνετε ποτέ γκαπ για ξεκόλλημα.
Πάγος :συνήθως υπάρχει σε σημεία ανήλια γι' αυτό όταν οδηγείτε μέρα νύκτα να ξέρετε πάντα την θέση του ήλιου. Στο πάγο είστε ένα απλό Ι.Χ. Μην προσπαθείτε ποτέ να βγείτε από ρόδια χιονιού η λάσπης βαθιά, τουλάχιστον κατά την διάρκεια αυτής της κίνησης μην πατάτε πολύ γκάζι γιατί κάποια στιγμή ίσως βουτήξει και σας βγάλει από την πορεία σας, θέλει γρήγορα -και δυνατά χέρια.
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΥΔΑΤΙΝΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
Εάν κατά την διάρκεια απεγκλωβισμού σε σαθρό σημείο ποτάμια-η κορυφή εγκαταλείψτε την προσπάθεια όταν δείτε χαμηλό βαρομετρικό.
Μην παίζετε με την φύση, επιστρέψτε από σίγουρο και γρήγορο δρόμο, κατεβείτε χαμηλά αλλά μην περνάτε ποτάμια. Εάν βρέχει και θέλετε να περάσετε μια ξερή ή όχι υδάτινη δίοδο σταματήστε πριν, ακουστέ προσεκτικά για κάποιον ήχο σαν βοή και προς την κατεύθυνση εισόδου, ελέγξτε μήπως γέρνουν κλαδιά από αέρα χωρίς να φυσά στην γύρω περιοχή είναι σημάδια κατεβασιάς.
Πολλοί από εσάς σίγουρα αυτό το φαινόμενο δεν το ξέρουν η δεν το έχουν δει. Είναι ένας τάκος νερού ύψους 3-5 μέτρων και μπροστά του έχει διάφορα αντικείμενα δένδρα-βράχους η και ζώα που βρέθηκαν στην ποτάμια, στο πέρασμα του σαρώνει τα πάντα

Ποτάμι με ήρεμα νερά έχει λάσπη
Ποτάμι με ορμητικά νερά έχει πέτρα.
Πάντα να ελέγχετε από εκεί που έρχεται το ποτάμι για κλείσιμο του καιρού.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΥΨΟΜΕΤΡΟ ΑΝΩ ΤΩΝ 1.600 μ.
Αμέσως έρχεται στο μυαλό μας ή σταθερή μείωση της πυκνότητας του αέρα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΩΤΟ
Κάθε 100 μέτρα ύψους χάνουμε 1 ίππο δύναμης από το κινητήρα. Γι΄ αυτό να ελέγχουμε το πετάλι του γκαζιού.
Έχουμε μεγάλη κατανάλωση και υπερθέρμανση του κινητήρα. Η ανάγκη των υπερσυμπιεστών δεν βγήκε για γρήγορη οδήγηση , αλλά για ορεινά περάσματα μεγάλων αποστάσεων και κλίσεων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Ζαλάδες : μην πανικοβάλλεστε , ηρεμήστε και θα συνέλθετε το πολύ σε ένα τέταρτο της ώρας. Μην κάνετε αμέσως χειρονακτική εργασία.

ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ ΛΟΓΩ ΥΨΟΜΕΤΡΟΥ
Σε γενικές γραμμές οι ορεινές διαβάσεις έχουν σαθρά εδάφη. Γι΄ αυτό τα περάσματα είναι ευάλωτα και δύσκολα και μετά από μία βροχή θα έχουμε ενδεχομένως και κατολισθήσεις.
Οι κατολισθήσεις σε μεγάλα υψόμετρα οφείλονται σε 2 λόγους :
1. Φερτό υλικό από τα πιο ψηλά λόγω ισχυρής βροχόπτωσης συνήθως σε υδάτινα περάσματα.
2. Λόγω χιονιού στα προσήλια σημεία το βράδυ παγώνουν και διαστέλλονται ενώ κατά την διάρκεια της ημέρας συστέλλονται σαν αποτέλεσμα την συρρίκνωση της μάζας προκαλώντας κενό μεταξύ τους σαν αποτέλεσμα σαθρό έδαφος οπότε έχουμε συνήθως κατολίσθηση του εδάφους η πτώση βράχων η δένδρων. Όταν βλέπετε μία βροχή ή πεσμένα δένδρα ή κατολισθήσεις που ήδη έχουν γίνει το ίδιο μπορεί να επαναληφθούν και πιο κάτω.
Γι αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε παρόμοια περάσματα. Να έχετε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων , χαμηλή μουσική , χαμηλή ταχύτητα και ποτέ μη σταματάτε σε σαθρά εδάφη.

KΕΡΑΥΝΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ OFF ROAD
Η ηλεκτρική εκκένωση χρειάζεται την λιγότερη δυνατή αντίσταση και συνήθως το πιο κοντινό σημείο από αρχής γενομένης.
Γι αυτό εάν συναντήσετε καταιγίδα μην πανικοβληθείτε αλλά και μην την αμελήσετε.
Εάν είστε πεζός πετάξτε ότι μεταλλικό αντικείμενο έχετε επάνω σας κλειδιά , τηλέφωνο , ζώνες με μεταλλικές αγκράφες τότε πέφτουμε στο έδαφος ρίχνοντας πάνω μας ένα αδιάβροχο ή εάν υπάρχει σπηλιά μπείτε μέσα τουλάχιστον 2 μέτρα από την είσοδο της.

Μην κάθεστε κάτω από δένδρα άσχετα αν είναι δάσος ή όχι. Αν είστε σε δάσος καθίστε στο μεσοδιάστημα δύο χαμηλών δέντρων. Αν είστε στο όχημά σας κατά την διάρκεια του φαινομένου σπάνια κινδυνεύετε από απευθείας εμβολή κεραυνού, αλλά όταν κατεβείτε υπάρχει κίνδυνος ηλεκτρικής φόρτισης του οχήματος και λόγω των ελαστικών να μην έχει διοχετευθεί στο έδαφος και την στιγμή που ανοίξετε την πόρτα πιάνοντας μεταλλικό μέρος του οχήματος και πατώντας στο έδαφος να γίνει το μοιραίο.
Για το λόγο αυτό ή πηδάμε από το αυτοκίνητο ή προσέχουμε που θα στηριχτούμε.
Να πηγαίνουμε με χαμηλή ταχύτητα ώστε αν πέσει κοντά ο κεραυνός να μην σας τρομάξει ο εκκωφαντικός θόρυβος και χάσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

4WD με ασφάλεια

Συμβουλές οδήγησης για 4WD
Τι πρέπει να γνωρίζετε για την οδήγηση ενός οχήματος 4WD
Αν πιστεύετε ότι τελευταία βλέπετε όλο και περισσότερα 4WD οχήματα αναψυχής στο δρόμο, έχετε δίκιο.
Οι ενδείξεις είναι ότι ο αριθμός 4WD οχημάτων αναψυχής στο δρόμο αυξάνεται σταθερά.
Παρ'ολα αυτά εάν σκέπτεστε να αποκτήσετε ένα 4WD τότε θα πρέπει να έχετε ύπ όψιν σας ότι δεν είναι αυτοκίνητα και συμπεριφέρονται διαφορετικά.
4WD με ασφάλεια
Αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι τα οχήματα 4WD μπορεί να είναι ασφαλέστερα από τα αυτοκίνητα σε ορισμένες καταστάσεις αλλά πολύ λιγότερα ασφαλή σε άλλες.
Για παράδειγμα τα 4WD οχήματα αναψυχής έχει βρεθεί να είναι περισσότερο επιθετικά απέναντι σε άλλους οδηγούς.
Αυτό σημαίνει ότι όταν συγκρούονται με ένα άλλο αυτοκίνητο, προξενούν μία δυσανάλογα μεγαλύτερη ζημιά στους επιβάτες άλλων οχημάτων, πεζούς, μοτοσικλετιστές κα ποδηλάτες.
Που διαφέρουν από άλλους τύπους αυτοκινήτων.
Ο οδηγός έχει μία υψηλότερη θέση οδήγησης και καλλίτερη θέα του δρόμου.
Το όχημα μπορεί επίσης να έχει μεγαλύτερο ύψος και βάρος και μεγαλύτερη ικανότητα εκτός δρόμου.
Ένα 4WD επίσης έχει υψηλότερο κέντρο βάρους και ένα συνδυασμό ελαστικών και μεγάλων διαδρομών της ανάρτησης, που αποτελούν ένα συμβιβασμό ικανοτήτων εντός και εκτός δρόμου. Το όχημα μπορεί να μην κρατάει τόσο καλά στον δρόμο όσο έχει συνηθίσει ο οδηγός, και είναι πιθανόν να έχει και πολύ μεγαλύτερο βάρος και συνεπώς μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι τα 4WD είναι πιο εύκολο να ανατραπούν, από άλλα ελαφριά οχήματα, και αυτό είναι συχνή αιτία ατυχημάτων.
Οι πιθανότητες ανατροπής αυξάνουν με κάθε επιπλέον επιβάτη η φορτίο.
Ένα πλήρως φορτωμένο 4WD είναι πολύ εύκολο να ανατραπεί μετά από μια μανούβρα αποφυγής, η από μεγάλη ταχύτητα σε στροφή, από ένα 4WD με μόνον τον οδηγό.
Σε πολλαπλές συγκρούσεις επίσης τα 4WD προκαλούν μεγαλύτερες ζημιές σε αλλά οχήματα και στους επιβάτες τους. Πολλά δε παλαιά 4WD δεν διαθέτουν και ζώνες απορρόφησης σύγκρουσης όπως τα σύγχρονα.
Ατυχήματα ανατροπής έχουν προσδιορισθεί σαν αιτίες για τραυματισμούς σπονδυλικής στήλης, σχετιζόμενες με την κατασκευαστική αντοχή της οροφής που συχνά είναι πολύ αδύναμη στα 4WD.

Όσον αφορά την αντοχή σε συγκρούσεις τα 4WD έχει βρεθεί ότι συμπεριφέρονται καλλίτερα από μεσαία και μικρά επιβατικά αυτοκίνητα. Εν τούτοις τα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία στους επιβάτες τους
Όλα αυτά σημαίνουν ότι οι οδηγοί 4WD πρέπει να ασκούν περισσότερη προσοχή και να προσαρμόσουν τον τρόπο οδήγησής τους.
Τα 4WD είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες τους όταν έχουν:
Κατασκευαστικά στοιχεία κατά της ανατροπής
Ισχυρά στηρίγματα της οροφής
Φρένα με ABS
Διπλούς αερόσακους
πλευρικές μπάρες ασφαλείας
πλευρικούς αερόσακους
Ζώνες ασφαλείας και στηρίγματα κεφαλής για όλους του επιβάτες.
Είναι ασφαλέστερα για άλλους στο δρόμο όταν:
Δεν έχουν προστατευτικά διακοσμητικά κάγκελα,
έχουν ζώνες απορρόφησης συγκρούσεων,
και οδηγούνται από οδηγούς που έχουν εκπαιδευτεί στην χρήση τους.

Αν αποκτήσετε ένα 4WD ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές
Να παίρνετε τις στροφές ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΡΓΑ από ότι σε ένα αυτοκίνητο
Το υψηλότερο κέντρο βάρους σημαίνει ότι το 4WD συμπεριφέρεται διαφορετικά και αυτό πρέπει να το λαμβάνετε υπ όψιν σας.

Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα πάντα, μα πάντα να φοράτε μία σωστά ρυθμισμένη ζώνη ασφαλείας.
Είναι πολύ πιο εύκολο σε μία σύγκρουση να ανατραπείτε με ένα 4WD από ότι με άλλο αυτοκίνητο.
Φορώντας την ζώνη ασφαλείας είναι ο καλλίτερος τρόπος να προστατεύσετε το κεφάλι και την σπονδυλική σας στήλη.
Η ζώνη επίσης σας κρατάει μέσα στο αυτοκίνητο.
Είναι απίθανο να επιζήσετε αν πεταχτείτε από το αυτοκίνητο και αυτό πέσει επάνω σας
Μην ξεχνάτε τους βαρύτερους τραυματισμούς που προκαλεί στους άλλους ένα 4WD
Ασφαλίζετε βαριά φορτία πίσω από μπαριέρα φορτίων και βάζετε μόνον ελαφρά αντικείμενα σε σχάρες οροφής
Κρατάτε μεγάλες αποστάσεις από προπορευόμενα αυτοκίνητα - μπορεί να χρειάζεστε μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος.
Να θυμάστε ότι το σχήμα και το μέγεθος του 4WD μπορεί να βελτιώνει το πεδίο οράσεως σας, αλλά το μειώνει σημαντικά για τους άλλους οδηγούς.
Επειδή έχετε υψηλό κέντρο βάρους οδηγείτε "παθητικά", είσθε πολύ ασφαλέστεροι όταν δεν χρειάζεται να κάνετε απότομες κινήσεις αποφυγής.
Δεν χρειάζεστε μπάρες για off-road, είναι μόνον για επίδειξη. Μπορεί να είναι θανατηφόρες γιά άλλους στο δρόμο και είναι και παράνομες.
Πολύ σημαντικό...
Να θυμάστε ότι δεν είσθε ασφαλέστερος σε ένα 4WD από ότ σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.
Εκτιμήστε τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του 4WD και ρυθμίστε τον τρόπο οδήγησή σας ανάλογα.
Πηγαίνοντας Off road...
Εάν σκοπεύετε να πάτε offroad καλό θα είναι να γίνετε μέλος κάποιας λέσχης offroad.
Όλοι μας έχουμε πολλά να μάθουμε.

Μην ξεχνάτε...
Και ο γύψος και τα σεντόνια του ΚΑΤ είναι άσπρα.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Χρήστο, πολύ καλά, είχες κάποια πηγή για αυτά;

Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι το ανέβασμα πάνω στο πεζοδρόμιο, όντας η μόνη "off-road" διαδρομή που κάνει το 90% των τετρακίνητων στην χώρα μας, δεν θέλει ζόρια. Πάρτο σιγά-σιγά, ίσα να σκαρφαλώσει το αυτοκίνητο, όχι να πάρεις φόρα και να ακούσεις το 'γκουπ' της κραμαγιέρας και της ζάντας, γιατί κάποια στιγμή θα τα πάρεις και τα 2 στο χέρι. Οι τσιμεντένιες πλάκες πεζοδρομίου τείνουν να αντέχουν περισσότερο από το καινούριο γυαλιστερό καμάρι σου, ότι και να σου είπε ο πωλητής...
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Πάντως μεταξύ μας ....... αυτό που λένε (και έλεγα και εγώ ομολογώ) ότι το σύνολο σχεδόν όλων των τετρακίνητων στην Ελλάδα δεν πάνε off road δεν ισχύει τελικά.

Προσωπικά κάθε φορά που βγαίνω εκτός λίγο μένει για να βρω κίνηση !!!!

Όποιον γνωρίζω που έχει τετρακίνητο το έχει πάει εκτός και το πηγαίνει κάθε φορά που φεύγει ΣΚ (δεν μιλάμε για extreme καταστάσεις ..... οι εξτριμιές κοστίζουν πολλά !!!).
Επίσης τόσα φόρουμ στην ελλάδα (2-3 αν δεν κάνω λάθος) με πληθώρα χρηστών κτλ κτλ....

Τελικά νομίζω πως αυτοί που ΔΕΝ βγαίνουν ποτέ εκτός δρόμου είναι

α) Cayenne (Δεν έχω δει ποτέ εκτός και εντώς ούτε καν λερωμένο)
β) Γυναίκες (όχι το σύνολο) όπου παίρνουν το μεγάλο τζιπ για χώρους και μούρη.
γ) Grand Cherokee (τα βλέπω συνέχεια στο δρόμο και σε επαρχιακούς δρόμους, αλλά πάντα έχουν παιδάκια μέσα και ποτέ μα ποτέ δεν το είδα να βγαίνει ούτε στα χιόνια)

Γενικά όμως δεν νομίζω ότι ισχύει το 90% ....... Αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχαν σύλλογοι (αρκετοί ομολογουμένως) στην Ελλάδα με διοργανώσεις εξορμήσεων
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Να προσθέσω τα καινούρια Range Rover, Χ3, Χ5 και τα γυαλισμένα Landcruiser, με άσπιλους τροχούς, που βλέπω καθημερινά να κάνουν το Πολιτεία-κέντρο και πίσω...

Με άλλα λόγια λέμε ότι τα ακριβά πολυτελή SUV/4x4 δεν βγαίνουν...άρα ποιά βγαίνουν; Τα χαμηλής και μεσαίας κατηγορίας τιμής (κυβικών). Πού δεν ενοχλούν και πολύ το περιβάλλον έτσι κι αλλιώς. Πάει καλά.
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
5
Να προσθέσω τα καινούρια Range Rover, Χ3, Χ5 και τα γυαλισμένα Landcruiser, με άσπιλους τροχούς, που βλέπω καθημερινά να κάνουν το Πολιτεία-κέντρο και πίσω...
Γενικότερα Χ3 & Χ5 έχω δει αρκετά ..... όχι τα τεράστια με κυβισμό Θεού και με ζάντες 18άρες με προφίλ φεράρι, αλλά τα entry level.

Land Cruiser έχεις δίκιο .... το ξέχασα αυτό.... ανήκει στην κατηγορία Cayenne.... Ένα πανάκριβο θηρίο με απεριόριστες δυνατότητες τις οποίες κανείς δεν χρησιμοποιεί.

Με άλλα λόγια λέμε ότι τα ακριβά πολυτελή SUV/4x4 δεν βγαίνουν...άρα ποιά βγαίνουν; Τα χαμηλής και μεσαίας κατηγορίας τιμής (κυβικών). Πού δεν ενοχλούν και πολύ το περιβάλλον έτσι κι αλλιώς. Πάει καλά.
κοίτα γενικά τα τζιπάκια εκτός από τζίμνυ, ράβ και λοιπές εξαιρέσεις είναι άνω των 2000 κυβικών, οπότε το "χαμηλής κατηγορίας κυβισμού" είναι σχετικό. Σε γενικές γραμμές όμως ο τύπος με το touareg των 80.000 ευρώ και ο τύπος με το cayenne κόστους όσο ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα δεν ρισκάρουν να χαλάσουν και να γραντζουνίσουν τα πανέμορφα αποκτήματα τους.
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Να σημειώσω και εγώ την άποψή μου, αφού ευχαριστήσω το Χρήστο για τα πολύ ενδιαφέροντα που μας παράθεσε.

Εγώ έχω δει Cayenne σε δύσκολο ορεινό δρόμο και χιόνια, μαζί με Grand Cherokee να πηγαίνουν....αστραπή.

Φυσικά, αυτά που είπε ο Άκης είναι σωστά. Μην όμως πάνε πολύ - πολύ σιγά, γιατί αν δεν βάλεις λίγο γκάζι μπορεί να πατινάρεις άσκοπα τον συμπλέκτη.

Τέλος και μια προτροπή σε αυτούς που αγοράζουν Porsche ή αυτοκίνητα στυλ Subaru Impreza κα.
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΟΔΗΓΟ -
TA ΦΑΝΑΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ DRAGSTER
AΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΊΤΕ ΟΥΤΕ 15% ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ,ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ?


Παρτε ένα SUV, αφού το ίδιο γρήγορα θα πηγαίνετε. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.886
Μηνύματα
3.032.452
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top