To ψηφιακό cinema έφερε πίσω τις κάμερες με φιλμ.



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.761
Reaction score
8.459
Δηλαδή εσείς θέλετε να μου πείτε ότι πήγατε στο σινεμά και είδατε το 1917 (όσοι δεν πήγατε, να πάτε πάραυτα) και είπατε "Καλούτσικο ήτανε, αλλά άμα ήτανε και σε φιλμ..." ή ότι τα σιρίτια στις στολές τους δεν ήταν αρκετά "3D";

Το Skyfall που αναφέρεις αγαπητέ @alexis γυρίστηκε το 2012, δηλαδή 8 χρόνια πριν!
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επεκταθούμε στο πόσο προχωράει μια σχετικά νέα τεχνολογία μέσα σε 8 χρόνια.
Και όταν λέω "τεχνολογία" εννοώ και όλα τα συν αυτής, δηλαδή επεξεργασία, συμπίεση κλπ.

Κι εγώ θυμάμαι πριν χρόνια να βλέπω ταινία (στο σινεμά εννοώ) σε ψηφιακό και να πηγαίνει ο κόκκος σύννεφο, αλλά έχω να το δω/σκεφτώ αρκετά χρόνια αυτό.

Όσο για το αν όντως το φιλμ έχει κάτι "μυστικιστικό" (layers και δεν ξέρω γω τι άλλο) που δεν μπορεί να το φτάσει το ψηφιακό, νομίζω πως η αντιπαραβολή με το βινύλιο τα λέει όντως όλα.
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.453
Reaction score
42.994
εχω μια απορια εδω και καμποσα χρονια, απο τοτε δηλαδη, που ξεκινησα να εχω επαφες με αθρωπους
"μια ταινια για να ειναι συγχρονη, τι σεναριο οφειλει να εχει ?"
επειδη δεν εχω απαραιτητα καποια απαντηση, και επειδη δεν μπορω να εκφραστω με λεξεις συχνα.. δεν εχω καποια απαντηση...επισης οπως λιγο πολυ γνωριζετε βλεπω παντα την ιδια ταινια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.664
Reaction score
31.658
H ARRI Alexa mini LF (camera του 1917) έχει σένσορα 4448 x 3096 (4.5K sensor), και βέβαια μιλάμε για ARRI.
Είχα δει test της ARRI το ίδιο πλάνο film vs digital με ARRI κάμερες φιλμ και digital.
Από το iMac δεν μπορούσα να βρω τη ήταν τη και ας ήξερα τη βλέπω, να το πω στην υπερβολή του. Τόσο καλό.
Δεν το είδα σε Sony monitor επαγγελματικό calibrated από το εργοστάσιο που το δίνει στα Studios $30.000 στις 32" για να σου πω. Τέτοια είχαμε.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω γιατί οι μισές ταινίες επέστρεψαν στο φιλμ και όπως έγραψα μου κάνει εντύπωση γιατι ξέρω πόσο έχει το φιλμ αγορά, ξέρω τη θέλει μετά το γύρισμα και πόσο κοστίζει.
Κάτι συμβαίνει που προφανώς δεν ξέρουμε.
Αλλά το test της ARRI ήταν εντυπωσιακό. Και σε καθαρότητα και σε κόκκο. Δεν είχε πολλά πλάνα να δω αυτά που ήθελα.
Μην κρίνεις τη βλέπεις στην οθόνη του σινεμά γιατί το original αρχείο σε 2Κ μιας ταινίας 90' uncompressed είναι 1.5 - 2 terra και στο cinema όταν γίνει DCP πάει αρχείο 250mb.
Raw υλικό πρέπει να δεις στην οθόνη των $30.000.

Από την άλλη το φιλμ δεν έχει τίποτα βουντού. Έτσι είναι φτιαγμένο, δεν αλλάζει αυτό.

Μη συγκρίνεις την εικόνα με το ήχο. Διαφορετικά πράγματα.
Μερικά tests, μετά την συμπίεση του Vimeo και μέσα από τις οθόνες σας.

Εγώ είμαι από κινητό, δεν μπαίνω καν στη διαδικασία.


 
Last edited:


Μηνύματα
13.918
Reaction score
11.575
το original αρχείο σε 2Κ μιας ταινίας 90' uncompressed είναι 1.5 - 2 terra και στο cinema όταν γίνει DCP πάει αρχείο 250mb.
GIGA μάλλον θες να πεις.

H ARRI Alexa mini LF (camera του 1917) έχει σένσορα 4448 x 3096 (4.5K sensor), και βέβαια μιλάμε για ARRI.
Μιας και το ανέφερες, σε σχέση με αυτό που λέγαμε πριν για το ψευτο-3D. Νομίζω ότι έχει να κάνει με το μέγεθος του αισθητήρα, όχι μόνο με τη διαγώνιο. Δηλαδή το φιλμ 65mm με ένα φακό 85mm f/1.4 (αν υπάρχει για κάμερα, δεν ξέρω), θα δώσει πολύ έντονο διαχωρισμό στο θέμα από το φόντο, ενώ σε μια ψηφιακή με μέγεθος αισθητήρα 35mm, για το ίδιο πλάνο θα χρησιμοποιηθεί ένας φακός 45-50 mm (για ίδια οπτική γωνία και ας πούμε πάλι f/1.4), αλλά το θέμα δε θα ξεφοντάρει το ίδιο. Αυτό ήθελα να πω χτες.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.664
Reaction score
31.658
GIGA μάλλον θες να πεις.
Ναι μπέρδεμα.
1,5 - 2 TB το πρώτο και 250GB το DCP
Μιλώντας πάντως για αναλύσεις 4Κ, έρχεται 8Κ κλπ, τα studios δεν είναι καθόλου ενθουσιασμένα.
Η ανάγκη storage εκτοξεύεται καθώς και ο χρόνος επεξεργασίας γιατί η μεγάλη ανάλυση φέρνει μπροστά εικαστικά προβλήματα στα σκηνικά και ελαττώματα στην εμφάνιση των ηθοποιών κυρίως στο πρόσωπο.
Όσο και να έχουν εξελιχθεί οι επεξεργαστές όλες οι εργασίες γίνονται στο χέρι, το render θα γίνει γρηγορότερα, όχι το χέρι του χειριστή.
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.152
Reaction score
37.626
GIGA μάλλον θες να πεις.



Μιας και το ανέφερες, σε σχέση με αυτό που λέγαμε πριν για το ψευτο-3D. Νομίζω ότι έχει να κάνει με το μέγεθος του αισθητήρα, όχι μόνο με τη διαγώνιο. Δηλαδή το φιλμ 65mm με ένα φακό 85mm f/1.4 (αν υπάρχει για κάμερα, δεν ξέρω), θα δώσει πολύ έντονο διαχωρισμό στο θέμα από το φόντο, ενώ σε μια ψηφιακή με μέγεθος αισθητήρα 35mm, για το ίδιο πλάνο θα χρησιμοποιηθεί ένας φακός 45-50 mm (για ίδια οπτική γωνία και ας πούμε πάλι f/1.4), αλλά το θέμα δε θα ξεφοντάρει το ίδιο. Αυτό ήθελα να πω χτες.

Δεν νομίζω ότι αναφέρεται στο βάθος πεδίου για το οποίο μιλάς, αλλά μάλλον στο μικρο-κόντραστ που όντως δίνει μια αίσθηση ανάγλυφου. Βέβαια δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο είναι ζήτημα μέσου, γιατί τα ίδια ακούω και για τους ακριβούς φακούς με νανο-επιστρώσεις.


Φυσικά το βάθος πεδίου είναι μεγάλο πράγμα, και ίσως είναι αυτό που μας κάνει κλικ στις παλιές ταινίες με φιλμ 70μμ.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.761
Reaction score
8.459
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω γιατί οι μισές ταινίες επέστρεψαν στο φιλμ και όπως έγραψα μου κάνει εντύπωση γιατι ξέρω πόσο έχει το φιλμ αγορά, ξέρω τη θέλει μετά το γύρισμα και πόσο κοστίζει.
Κάτι συμβαίνει που προφανώς δεν ξέρουμε.
Είσαι σίγουρος ότι οι μισές ταινίες επέστρεψαν στο φιλμ;
Το άρθρο μας λέει ότι το 29% των ταινιών των Golden Globes 2020 ήταν φιλμ, όπως και το 52% των Όσκαρ.

Δεν μας λέει όμως ποιά ήταν αυτά τα ποσοστά ας πούμε πριν 3 χρόνια. Μπορεί το μερίδιο του φιλμ να ήταν μεγαλύτερο, πώς το ξέρουμε;

Γενικά το άρθρο είναι λίγο για τα πανηγύρια έτσι όπως είναι γραμμένο.

Μην κρίνεις τη βλέπεις στην οθόνη του σινεμά γιατί το original αρχείο σε 2Κ μιας ταινίας 90' uncompressed είναι 1.5 - 2 terra και στο cinema όταν γίνει DCP πάει αρχείο 250mb.
Raw υλικό πρέπει να δεις στην οθόνη των $30.000.
Διαφωνώ κάθετα. Ο παραγωγός δεν ενδιαφέρεται τι θα δεις εσύ με raw υλικό στην οθόνη των $30.000. Ενδιαφέρεται αν ο τελικός θεατής στο σινεμά θα έχει την ίδια/καλύτερη/χειρότερη εμπειρία σε σχέση με το φιλμ. Τι σημασία έχει αυτό που ΔΕΝ μπορεί να δει;

Μη συγκρίνεις την εικόνα με το ήχο. Διαφορετικά πράγματα.
Κι εδώ διαφωνώ. Κανείς δεν είπε ότι εικόνα=ήχος. Αλλά γιατί αυτό που ισχύει στον ήχο (ότι μετά από μια μακρά περίοδο ωρίμανσης της τεχνολογίας πλέον δεν τίθεται θέμα να υπολείπεται το ψηφιακό έναντι του αναλογικού) πιστεύεις ότι δεν θα ισχύσει στην εικόνα; Αν πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό, θέλει τεκμηρίωση, όχι απλά έναν χρησμό ότι είναι "διαφορετικά πράγματα".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.664
Reaction score
31.658
Διαφωνώ κάθετα. Ο παραγωγός δεν ενδιαφέρεται τι θα δεις εσύ με raw υλικό στην οθόνη των $30.000. Ενδιαφέρεται αν ο τελικός θεατής στο σινεμά θα έχει την ίδια/καλύτερη/χειρότερη εμπειρία σε σχέση με το φιλμ. Τι σημασία έχει αυτό που ΔΕΝ μπορεί να δει;
Δεν αποφασίζει ο παραγωγός με τη θα γίνει το γύρισμα.
 




Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.453
Reaction score
42.994
... τον παραγωγο τον ενδιαφερει να βγαλει κερδος και να μπει το ονομα του στους τιτλους.
και μετα τον ενδιαφερει να παρει αξια το πραμα περα απο τα λεφτα, γιατι λεφτα εχει.
-
............ οι υπολοιποι ρολοι δεν ειναι σταθεροι, γενικα ολα περνανε απο το σκηνοθετη (και τη παρεα του).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.664
Reaction score
31.658
Tον κύριο λόγο έχει ο DOP (Director of Photography). Θα μιλήσει με τον σκηνοθέτη, θα αποφασίσουν τη θέλουν να περάσουν στην εικόνα και μετά θα γίνει η επιλογή υλικού και Aspect Ratio.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.668
Μηνύματα
2.987.347
Members
38.359
Νεότερο μέλος
Γιαννα
Top