Most visitors online was 2882 , on 21 Feb 2025
Δεν είναι έτσι αγαπητέ μου συμφορουμίτη. Η πλειοψηφία του οπτικοακουστικού υλικού παράγεται και σε hdr, όχι μόνο σε hd. Αυτό σημαίνει ότι είτε μέσω streaming, είτε μέσω φυσικών δίσκων υπάρχει πλέον άφθονο υλικό encoded σε bt.2020.Το 99,9% του οπτικοακουστικού υλικού που είναι διαθέσιμο σήμερα είναι κωδικοποιημένο σε BT.709. To DCI-P3 περιεχόμενο που κυκλοφορεί σήμερα είναι κρυπτογραφημένο και προορίζεται αποκλειστικά για κινηματογραφικές αίθουσες. Οσο για το BT.2020 μάλλον δε θα το δούμε σε ευρεία χρήση για τα επόμενα 5 χρόνια ελλείψει περιεχομένου.
Πολυ ενδιαφέρον το video αυτό. Από όλα τα παραπάνω θα συμφωνήσω περισσότερο σε αυτό που ανέφερες ότι όταν γίνεται το mastering της ταινίας, η χρωματική πληροφορία δεν υπερβαίνει τα όρια του rec.709 μέσα στο container του bt.2020.Δεν είναι έτσι αγαπητέ μου συμφορουμίτη. Η πλειοψηφία του οπτικοακουστικού υλικού παράγεται και σε hdr, όχι μόνο σε hd. Αυτό σημαίνει ότι είτε μέσω streaming, είτε μέσω φυσικών δίσκων υπάρχει πλέον άφθονο υλικό encoded σε bt.2020.
To bt.2020 είναι ένα container που περιλαμβάνει την χρωματική πληροφορία.
Προφανώς εννοείς ότι όταν γίνεται το mastering της ταινίας, η χρωματική πληροφορία δεν υπερβαίνει τα όρια του rec.709 μέσα στο container του bt.2020.
Ούτε αυτό όμως ισχύει. Η πλειοψηφία του hdr υλικού γίνεται master σε monitor dci στα 1.000 nits και περιλαμβάνει χρωματική πληροφορία dci.
Το υλικό που ξεπερνάει τα όρια του dci μέσα στο 2020 απ' την άλλη, είναι πιο περιορισμένο.
Έχοντας περάσει άφθονες ώρες με το tone mapping (κυρίως) του madvr, αλγόριθμους desat και roll off στα όρια του χρωματικού τριγώνου που υποστηρίζει το προβολικό, έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει άφθονο υλικό.
Παραθέτω ένα βίντεο 4ετίας, κοίταξε στο 05:40.
Ναι, γιατί οι περισσότεροι έχουν αυτό το δίλημμα.Για παράδειγμα σε μια οθόνη 4,00 x 2,25 μέτρων για να φτάσουμε τα 300 nits χρειαζόμαστε 8.000 lumen. Εκτιμώ ότι ο περισσότερο κόσμος όσον αφορά το HDR θα επιλέξει τις τηλεοράσεις των 55" εως 100".
Μα, δεν είπα αυτό και προφανώς δε συμφωνούμε! Το βίντεο σου αποδεικνύει ότι χρόνια τώρα το mastering περιλαμβάνει χρωματική πληροφορία που ξεπερνάει κατά πολύ το rec.709.Πολυ ενδιαφέρον το video αυτό. Από όλα τα παραπάνω θα συμφωνήσω περισσότερο σε αυτό που ανέφερες ότι όταν γίνεται το mastering της ταινίας, η χρωματική πληροφορία δεν υπερβαίνει τα όρια του rec.709 μέσα στο container του bt.2020.