- Μηνύματα
- 17.506
- Reaction score
- 57.548
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής:Συμφωνία και Διαφωνία-8
...
Έχει διαπιστωθεί επιστημονικά (Bidelman & Krishnan,2009) ότι νευρωνικοί μηχανισμοί εδρεύουν στο εγκεφαλικό στέλεγχος μεσολαβώντας στην επεξεργασία της συχνοτικής αντίληψης.
Aυτοί εμφανίζουν επιλεκτικότητα στην κωδικοποίηση συμφώνων μουσικών δομών(μέσω διασταυρούμενου αλληλοσυσχετισμού προς δεδομένα πρότυπα) κι επιπλέον συντηρούν τους ιεραρχικούς συχνοτικούς συσχετισμούς που απαντώνται στη μουσική ακόμα και στους ακροατές που στερούνται τυπικής μουσικής εκπαίδευσης.
Οι βασικοί συσχετισμοί συχνοτικών αντιλήψεων που κυβερνούν τη μουσική προέρχονται από αισθητηριακή επεξεργασία σε κατώτερο επίπεδο,οπότε ένα υποσυνείδητο σχέδιο κωδικοποίησης που ευνοεί σύμφωνους συσχετισμούς συχνοτικών αντιλήψεων δικαιολογεί την επιλεκτικότητα προς τα σύμφωνα διαστήματα.
Επιπρόσθετα,αύξηση του βαθμού διαφωνίας των διαστημάτων που βρίσκονται σ'ένα μουσικό κομμάτι επιτείνει την ψυχολογική ένταση που απορρέει από αυτό,αφού ενεργοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό το Συμπαθητικό Νευρικό Σύστημα.
http://www.relax-now.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=174:h----------&catid=45:2009-03-29-12-06-19&Itemid=139&lang=el
Εξετάζοντας τέλος τα ηχεία με τον χώρο ακρόασης ως τον πιό αδύναμο κρίκο της αλυσίδας υψηλής πιστότητας,οι διαφορετικού βαθμού ελλείψεις γραμμικότητας που χαρακτηρίζουν τις εκάστοτε μονάδες/παθητικά κροσόβερ σε συνάρτηση με την ένταση ακρόασης και την αλληλεπίδραση με το χώρο,εισάγουν συχνοτικές συνιστώσες που είναι δυνατόν(ανάλογα με την περίπτωση) να μεταλλάξουν αρμονικούς συσχετισμούς μουσικών συνθέσεων,αυξάνοντας πιθανά το βαθμό διαφωνίας συγκεκριμένων διαστημάτων/ακόρντων.Το πόσο πιό ΄΄ευχάριστη΄΄ ή ΄΄τεταμένη΄΄,΄΄λυπημένη΄΄ κ.a. εκλαμβάνεται μιά δυνητική μεταλλαγή από τον εκάστοτε ακροατή δεν είναι κατ'ανάγκη συνάρτηση του κόστους των ηχείων,εξαρτάται όμως πάντα από την ακουστική του αντίληψη και συχνά(όπως η τέρψη από ένα μουσικό έργο) είναι θέμα προσωπικού γούστου...
http://www.hps4000.com/pages/special/woofer_distortion.pdf
Η χρήση διαφωνίας στην τονική μουσική είναι γενικά τυποποιημένη,ακολουθώντας την αλληλουχία [προετοιμασία-διαφωνία-λύση].Είναι αξιόλογο ότι στη μουσική δημιουργία κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα πολλές διαφωνίες παρέμεναν άλυτες,δημιουργώντας έτσι το αίσθημα μιάς μετέωρης(ασαφούς) τονικότητας.Δεν είναι επακριβώς καθορισμένο το σημείο καμπής στο οποίο η τονική μουσική παύει να είναι διατονική(όπου η μελωδία και η αρμονία ενός έργου προκύπτει από συγκεκριμένες κλίμακες του συστήματος ΄΄μείζονος-ελάσσονος΄΄) και γίνεται χρωματική(διαρκής και συγκερασμένη μελωδική/αρμονική χρήση και των 12 φθόγγων της χρωματικής κλίμακας).Αν και η κεντρική ιδέα πολλών συνθετών στο γύρισμα του αιώνα(19ος-20ος) παρέμενε τονική,εντούτοις τα έργα τους διακρίνονταν από έντονο χρωματισμό που μείωνε την εστίαση στο εκάστοτε τονικό κέντρο.
Προκειμένου να χειραφετηθούν οι όποιες...μουσικές διαφωνίες,μπορούμε ν'απολαύσουμε το επόμενο ελληνικό λινκ που αναπτύσσει την A τ ο ν ι κ ό τ η τ α στη Μουσική.:612:
...
Έχει διαπιστωθεί επιστημονικά (Bidelman & Krishnan,2009) ότι νευρωνικοί μηχανισμοί εδρεύουν στο εγκεφαλικό στέλεγχος μεσολαβώντας στην επεξεργασία της συχνοτικής αντίληψης.
Aυτοί εμφανίζουν επιλεκτικότητα στην κωδικοποίηση συμφώνων μουσικών δομών(μέσω διασταυρούμενου αλληλοσυσχετισμού προς δεδομένα πρότυπα) κι επιπλέον συντηρούν τους ιεραρχικούς συχνοτικούς συσχετισμούς που απαντώνται στη μουσική ακόμα και στους ακροατές που στερούνται τυπικής μουσικής εκπαίδευσης.
Οι βασικοί συσχετισμοί συχνοτικών αντιλήψεων που κυβερνούν τη μουσική προέρχονται από αισθητηριακή επεξεργασία σε κατώτερο επίπεδο,οπότε ένα υποσυνείδητο σχέδιο κωδικοποίησης που ευνοεί σύμφωνους συσχετισμούς συχνοτικών αντιλήψεων δικαιολογεί την επιλεκτικότητα προς τα σύμφωνα διαστήματα.
Επιπρόσθετα,αύξηση του βαθμού διαφωνίας των διαστημάτων που βρίσκονται σ'ένα μουσικό κομμάτι επιτείνει την ψυχολογική ένταση που απορρέει από αυτό,αφού ενεργοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό το Συμπαθητικό Νευρικό Σύστημα.
http://www.relax-now.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=174:h----------&catid=45:2009-03-29-12-06-19&Itemid=139&lang=el
Εξετάζοντας τέλος τα ηχεία με τον χώρο ακρόασης ως τον πιό αδύναμο κρίκο της αλυσίδας υψηλής πιστότητας,οι διαφορετικού βαθμού ελλείψεις γραμμικότητας που χαρακτηρίζουν τις εκάστοτε μονάδες/παθητικά κροσόβερ σε συνάρτηση με την ένταση ακρόασης και την αλληλεπίδραση με το χώρο,εισάγουν συχνοτικές συνιστώσες που είναι δυνατόν(ανάλογα με την περίπτωση) να μεταλλάξουν αρμονικούς συσχετισμούς μουσικών συνθέσεων,αυξάνοντας πιθανά το βαθμό διαφωνίας συγκεκριμένων διαστημάτων/ακόρντων.Το πόσο πιό ΄΄ευχάριστη΄΄ ή ΄΄τεταμένη΄΄,΄΄λυπημένη΄΄ κ.a. εκλαμβάνεται μιά δυνητική μεταλλαγή από τον εκάστοτε ακροατή δεν είναι κατ'ανάγκη συνάρτηση του κόστους των ηχείων,εξαρτάται όμως πάντα από την ακουστική του αντίληψη και συχνά(όπως η τέρψη από ένα μουσικό έργο) είναι θέμα προσωπικού γούστου...
http://www.hps4000.com/pages/special/woofer_distortion.pdf
Η χρήση διαφωνίας στην τονική μουσική είναι γενικά τυποποιημένη,ακολουθώντας την αλληλουχία [προετοιμασία-διαφωνία-λύση].Είναι αξιόλογο ότι στη μουσική δημιουργία κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα πολλές διαφωνίες παρέμεναν άλυτες,δημιουργώντας έτσι το αίσθημα μιάς μετέωρης(ασαφούς) τονικότητας.Δεν είναι επακριβώς καθορισμένο το σημείο καμπής στο οποίο η τονική μουσική παύει να είναι διατονική(όπου η μελωδία και η αρμονία ενός έργου προκύπτει από συγκεκριμένες κλίμακες του συστήματος ΄΄μείζονος-ελάσσονος΄΄) και γίνεται χρωματική(διαρκής και συγκερασμένη μελωδική/αρμονική χρήση και των 12 φθόγγων της χρωματικής κλίμακας).Αν και η κεντρική ιδέα πολλών συνθετών στο γύρισμα του αιώνα(19ος-20ος) παρέμενε τονική,εντούτοις τα έργα τους διακρίνονταν από έντονο χρωματισμό που μείωνε την εστίαση στο εκάστοτε τονικό κέντρο.
Προκειμένου να χειραφετηθούν οι όποιες...μουσικές διαφωνίες,μπορούμε ν'απολαύσουμε το επόμενο ελληνικό λινκ που αναπτύσσει την A τ ο ν ι κ ό τ η τ α στη Μουσική.:612:
Last edited: