800 Di........μην λες τιποτα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.030
Reaction score
139.365
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

Λοιπον ...τσακισου και ελα Κορινθο να τα φτιαξουμε και μετα παμε στου Jargon το κονακι.....μου ειπε στο τηλεφωνο οτι θα εχει και δυο Ουκρανακια μπερικετι για ακροαση των αποτελεσματων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Για σενα μου ειπε θα σου κρατησει την ξανθια την μπροστοβαρη!!!!!!!!!!!!!!
ξέρεις καλά πως θα έρθω, γι'αυτό μη τάζεις άμα δε μπορείς, ντάξ καρδιά μου? :137::138::135:
 

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.243
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Κωστα κανα βοηθο θελεις? Για να τελειωσουμε σε 30 σεκοντ τη δουλεια.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Κώστα, για να γίνει η διαδικασία του ενεργού κρός χρειάζεται εκείνο το μηχανηματάκι της behringer?Έχει κάποιος το link?
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Επανέρχομαι στα του vastsar (post #146)
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Δηλαδη εκει που κατέβαινε στα 34 Ηz, θα κατέβει μετα π.χ. στα 24?
Ναι.
Όχι ίσως στο βαθμό που γράφεις αλλά θα κατέβει χαμηλότερα.
Ας δούμε πώς μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο:

1. Το συμβατικό παθητικό crossover λειτουργεί σε επίπεδο ισχύος.
Κάτι τέτοιο έχει δύο συνέπειες:
α. Τα εξαρτήματά του αναγκαστικά είναι μικρότερης ακρίβειας από τα αντίστοιχα ενός (ενεργού) αναλογικού crossover (αντίστοιχου κόστους έστω) που θα λειτουργούσαν σε επίπεδο line, κάτι που αναγνωρίζει άλλωστε και η ίδια η B&W, όπως αναφέρει στη σελίδα 20 του manual των μεγάλων NAUTILUS:
http://bwmedia.keycast.com/download/Libraries/3/Nautilus_l2_w0_h0_1.pdf?dm=0
Μικρότερη ακρίβεια στα εξαρτήματα ενός crossover συνεπάγεται μικρότερη ακρίβεια στη θέση, το εύρος, και την κλίση των φίλτρων διέλευσης συχνοτήτων, κάτι που οδηγεί ΑΝΑΠΟΔΡΑΣΤΑ σε επιπλέον "ανωμαλίες" στην απόκριση συχνότητας και φάσης του ηχείου, όσο πιθανόν και στο "στένεμα" της πρώτης.

β. Τα εξαρτήματά του αναγκαστικά διαχειρίζονται μεγάλα ρεύματα κάτι που τα καταπονεί θερμικά, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διάρκεια ζωής τους, και, το σημαντικότερο, αυξάνοντας κι άλλο τις ανοχές τους.
Οδηγούμαστε με αυτόν τον τρόπο σε επιπλέον ανακρίβειες στη θέση, το εύρος, και την κλίση των φίλτρων διέλευσης συχνοτήτων, κάτι που, όπως και πριν, οδηγεί ΑΝΑΠΟΔΡΑΣΤΑ σε επιπλέον "ανωμαλίες" στην απόκριση συχνότητας και φάσης του ηχείου, όσο και, στα σίγουρα αυτή τη φορά (δες παρακάτω), στο "στένεμα" της πρώτης.

Επιπλέον, επειδή η αντίσταση ενός αγωγού έχει την... "κακή" συνήθεια να αυξάνεται με την αύξηση της θερμοκρασίας του, έχουμε και το φαινόμενο της δυναμικής συμπίεσης καθώς και της "ασταθούς" συμπεριφοράς του ηχείου.
Με τον όρο δυναμική συμπίεση ΔΕΝ αναφέρομαι στο παρακάτω φαινόμενο που περιέγραψε ο Κωσταυτιάς

...
Πάμε λοιπόν ίσως στο πιο σημαντικό κέρδος που έχει κανείς σε ενεργή πολυενίσχυση, που είναι ότι το τουίτερ και το μιντ συνδέονται σε άλλο ενισχυτή με αυτόν του γούφερ, με αποτέλεσμα το ριπλ της τροφοδοσίας των γούφερ να μη φορτώνεται στην απόδοση των μεσαίων - πρίμων, και αντίστοιχα το ριπλ των ενισχυτικών των μεσαίων να μη φορτώνεται στην απόδοση των τουίτερ στην τριενίσχυση.

Το κέρδος στα μικροδυναμικά και την απαραμόρφωτη-ασυμπίεστη ανάλυση που παίρνεις με αυτόν τον τρόπο, δε γίνεται να την πάρεις με άλλο τρόπο...

Τα δυναμικά κάθε δρόμου είναι τα δυναμικά που θα είχες διαφορετικά σε όλο το φάσμα μαζί. Μιλάμε για άπιαστη διαφορά.
...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

το οποίο αντιμετωπίζεται (εν μέρει) χρησιμοποιώντας έναν ενισχυτή ανά μεγάφωνο, αλλά στο ότι από τη στιγμή που το πηνίο φωνής ενός μεγαφώνου αλλά και τα εξαρτήματα ενός crossover ζεσταθούν, απαιτούνται μεγαλύτερα ρεύματα για να παράξουν τα μεγάφωνα την ίδια ακουστική ισχύ, και είναι ένα φαινόμενο που δε μπορεί να αντιμετωπιστεί ακόμα και με την ύπαρξη ενός ιδανικού τελικού ενισχυτή (ο οποίος υποτίθεται ότι ενισχύει γραμμικά το σήμα στην είσοδό του).
Βέβαια, αν έχουμε να κάνουμε με ένα ενισχυτάκι της πλάκας τα πράγματα θα είναι ΠΟΛΥ χειρότερα.
Αυτό θα συμβεί, επειδή ο ενισχυτάκος μας, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις στιγμιαίες απαιτήσεις του ηχείου για άεργη σε μεγάλο βαθμό ισχύ (ισχύ δηλαδή που δεν καταναλίσκεται αλλά "πηγαινοέρχεται" κατά κάποιον τρόπο μεταξύ τελικού ενισχυτή και ηχείου) θα... ζεστάνει τα πηνία φωνής των μεγαφώνων του ηχείου μας αλλά και τα υλικά του παθητικού του crossover πολύ νωρίτερα (τόσο από άποψη χρόνου όσο και από άποψη "γκαζιού") με αποτέλεσμα το ηχείο να μην παίζει όσο δυνατά θα περιμέναμε.
"Σοφά" ποιώντες λοιπόν και εμείς θα... ανεβάσουμε και άλλο το volume με τα παρακάτω αποτελέσματα:
i. να ζεσταθούν και άλλο τα πηνία φωνής των μεγαφώνων οπότε το ηχείο να μην μπορεί να παίξει αναλογικά τόσο δυνατά όσο του ζητάμε
ii. τα υλικά του crossover να ζεσταθούν και άλλο, με αποτέλεσμα το crossover να "κόβει" πια άλλα αντί άλλων
iii. ο ενισχυτάκος μας να αρχίσει πια να ψαλιδίζει, με αποτέλεσμα το φασματικό περιεχόμενο ισχύος της εξόδου του να μετακινηθεί προς τις υψηλές συχνότητες κάτι που αργά ή γρήγορα θα μας "δώσει τα tweeter στο χέρι".
Εκεί έγκειτο άλλωστε και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα των λαμπάτων ενισχυτικών έναντι των τρανζιστοράτων.
Στο ότι ψαλίδιζαν νωρίτερα μεν αλλά πιο "απαλά" δε προειδοποιώντας μας να μην το παρακάνουμε.

Με τον όρο "ασταθής" συμπεριφορά του ηχείου, εννοώ πως, όπως εξήγησα παραπάνω, η συμπεριφορά του ηχείου μας θα εξαρτάται κατά πολύ από το πόσο έχει ζεσταθεί.
Δηλαδή όχι μόνο από το πόσο δυνατά παίζει αλλά και από το πόση ώρα ή και από το σε τι θερμοκρασία περιβάλλοντος λειτουργεί.
Και κάτι τέτοιο, με δεδομένο πως εστιάζουμε στα "κακά" του παθητικού cossover, συνεπώς οφείλουμε να αφήσουμε απ'έξω το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των πηνίων φωνής των μεγαφώνων, δε θα επηρεάζει μόνο τα γραμμικότητα του ηχείου μας ως προς τα δυναμικά όπως παραπάνω, αλλά θα το επηρεάζει και από την άποψη του συχνοτικού εύρους και της συχνοτικής και φασικής ομοιογένειας.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Τι αλλάζει με την υιοθέτηση ενός ενεργού crossover;
Μπορεί να γίνει άραγε τίποτα σχετικά με τη δυναμική συμπίεση που οφείλεται στην υπερθέρμανση των πηνίων φωνής των μεγαφώνων μας;
Μπορεί να αντιληφθεί κανείς τη δυναμική συμπίεση ή και την "ασταθή" συμπεριφορά ως κάτι "θετικό";
Μπορεί η υιοθέτηση ενός ενεργού crossover να βοηθήσει στην καλύτερη συνέργεια χώρου - ηχείων;


To be continued...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

Αχ βαχ και ξανά αχ.... μη μου βάζετε ιδέες ρε γαμώτο γιατί θα κάνω καμια τρέλα...
Τρέλα είναι να έχεις τέτοιες ηχειάρες και τις δουλεύεις με παθητικό (gay) crossover.

Και δεν μου λέτε καλά μου παιδιά! Ας πούμε ότι αποφασίζει κάποιος να το κάνει. Πώς θα το κάνει αν δεν ξέρει όμως?

Αρχίζει να διαβάζει για τα επόμενα χρόνια ή βρίσκει κάποιον που ξέρει και του ρυθμίζει τα cross?
Όπως έγραψε και ο Κωσταυτιάς, δεν είναι και τόσο δύσκολο.
Ψήνεσαι;
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Alex πραγματικά η τοποθέτηση σου είναι υπεράνω οποιασδήποτε κριτικής...

Απλά περιμένω το be continued για να μάθω...:107:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Υπάρχει αυτός ο κάποιος που στην ουσία καλείται να ρυθμίσει καλύτερα απ'ότι η ίδια η B&W?
Ποιός σου είπε ότι η B&W δεν έχει την τεχνογνωσία να κατασκευάσει ηχεία με ενεργά crossover;
Το έχει κάνει ήδη με τους μεγάλους Ναυτίλους.
Δες το post μου #165.
Απλά φίλε μου αυτή είναι η κατάντια του High End...
Ο κόσμος έχει πειστεί τόσο βαθιά ότι το σχήμα ενισχυτής - ηχείο είναι το σωστό, που αν η B&W αποφάσιζε αύριο το πρωί να κάνει τα περισσότερα ηχεία της ενεργά μάλλον θα έχανε παρά θα κέρδιζε σε πωλήσεις...
Με αυτόν τον τρόπο, ικανότατοι μηχανικοί, οι οποίοι καταλαβαίνουν πολύ καλά τους ασφυκτικούς περιορισμούς που θέτει ένα παθητικό crossover, αναγκάζονται να... πάνε Αθήνα - Θεσσαλονίκη μέσω Τεχεράνης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.030
Reaction score
139.365
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

Τρέλα είναι να έχεις τέτοιες ηχειάρες και τις δουλεύεις με παθητικό (gay) crossover.
:143::135::143:

αχ, ρε Άλεξ, χίλια χρόνια να ζήσεις μπρε, έπεσα κάτω απ'τα γέλια βραδιάτικα...:142:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Ποιός σου είπε ότι η B&W δεν έχει την τεχνογνωσία να κατασκευάσει ηχεία με ενεργά crossover;
Το έχει κάνει ήδη με τους μεγάλους Ναυτίλους.
Οι μεγάλοι Ναυτίλοι έχουν ενεργά?
Δηλαδή πώς εισάγεται στην αλυσίδα?Σου το δίνει έτοιμο?Ουσιαστικά δηλαδή σου δίνει ένα κουτάκι που το εισάγεις πρίν τους ενισχυτές?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.030
Reaction score
139.365
Απάντηση: Re: Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Οι μεγάλοι Ναυτίλοι έχουν ενεργά?
Δηλαδή πώς εισάγεται στην αλυσίδα?Σου το δίνει έτοιμο?Ουσιαστικά δηλαδή σου δίνει ένα κουτάκι που το εισάγεις πρίν τους ενισχυτές?
καλά, τι νόμιζες? πως οι σαλίγκαροι έχουν παθητικό κρος? βρε? ε? :143::135:
απ'όσο ξέρω και τους ενισχυτές σου δίνει!:142:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

Και όταν λέμε ρυθμίσεις αναφερόμαστε σε αυτές με σκοπό η καμπύλη της απόκρισης συχνότητας να είναι όσο το δυνατόν πιο flat?
Αν βάλεις στο παιχνίδι (που ΠΡΕΠΕΙ) και την ενεργή ισοστάθμιση χώρου τότε μιλάμε για flat απόκριση του συνόλου χώρος - ηχεία ΥΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.
Ρίξε μια ματιά εδώ:
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=46033
και προσπάθησε να επικεντρωθείς στα post του Κωσταυτιά ΜΟΝΟ για να μη μπερδευτείς.
Ακόμα και ο εύστοχος και οξύνους Κώστας Φ. κάπου το έχασε το θέμα εμπλέκοντας τις καμπύλες ακουστότητας.
Διάβασέ το καλά.
Πιστεύω πως θα ξεκαθαρίσουν πολλά πράγματα μέσα σου.

Παρεμπιπτόντως, δεν οφείλει μόνο η απόκριση συχνότητας να είναι "flat" αλλά και η απόκριση φάσης...
Εκεί υπερτερούν άλλωστε και τα crossover βασισμένα σε Finite Impulse Response (FIR) ψηφιακά φίλτρα σε σχέση με τα συμβατικά ενεργά αναλογικά crossover ή και τα crossover βασισμένα σε Infinite Impulse Response (IIR) ψηφιακά φίλτρα.

Με άλλα λόγια αρχίζουμε με τα μπάσα και δουλεύουμε προς τα επάνω? Δηλαδή από π.χ. τα 20-80 (cross) μετά 80-200 (cross), 200-??? κτλ, κτλ. και προσέχουμε τα σημεία που τέμνονται?
Ο Κωσταυτιάς σου απάντησε ήδη...
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.810
Reaction score
7.707
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

:143::135::143:

αχ, ρε Άλεξ, χίλια χρόνια να ζήσεις μπρε, έπεσα κάτω απ'τα γέλια βραδιάτικα...:142:
Λοιπον τρελλογιατρεσα Σαλλονικια ασε τα γελια με τον αλλο τον μαστροΑλεξ ,τραβατε τωρα αμεσως να κοιμηθειτε ,να ζβερκωθειτε που ελεγε και η γιαγια μου και αυριο το πρωι με την αυγουλα ανοιξτε ενα νεο thread με θεμα το ενεργο κροσσοβερ που θα φτιαξουμε για τον Jargon-Σωτηρη και τον Βλαση!!!!!!!!!!!!!

Και μην μου αρχισετε τα χαμογελα του στυλ ....αστους να βρασουν στο ζουμι τους γιατι την τσουνα κλαιγανε !!!!!!!!!!
Αυριο λοιπον πειτε τα ολα για το τι χρειαζεται ωστε να κανουμε ενα ηχειο ενεργο ....αντε ντε......ολαααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Λοιπον νανι τωρα και θα βαλλω ξυπνητηρι για αυριο στης 6 να σας ξυπνησω.....να ειστε φρεσκες ντε..........

Αι σιχτηρ ...και φυσικα καληνυχτα σας ....μαστορια!!!!!
 

Μηνύματα
1.456
Reaction score
70
Re: Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

όχι βρε, καλά γιατί κολλάτε στη ρύθμιση του κρος; 1 λεπτό δουλειά είναι! πιο δύσκολο είναι να αλλάξεις καλώδιο ρεύματος! (με έτοιμα βύσματα) :137:


Κοίτα, παίρνεις τις μανίσιες προδιαγραφές του κρος.

Ας πούμε πως είναι χαμηλοπερατό 24db/oct LR 210Ηz για το γούφερ.
ανάλογα στοιχεία παίρνεις για μιντ και τουίτερ.

πας στο μηχάνημα, στο ενεργό κρος, και στην έξοδο του γούφερ, στο χαμηλοπερατό, γυρνάς το είδος των φίλτρων μέχρι να γράψει LR 24 db/oct
μετά γυρνάς του κουμπί της συχνότητας μέχρι να δείξει 210 Hz.
Σκουπίστε, τελειώσατε!

Σιγά τα ωά!

Ίδια διαδικασία για το τουίτερ, μόνο που είναι υψιπερατό.

Στο μιντ, που είναι ζωνοπερατό, έχεις μια υψιπερατή ρύθμιση και μια χαμηλοπερατή.

Σου λέω, όλα μαζί, 60 δευτερόλεπτα είναι-δεν είναι...






ΥΓ Τα μετέπειτα, ως δυνατότητες, τα ξανασυζητάμε σε 2 χρόνια που θα συνέλθεις από το σοκ των ενεργών κρος! :143::135:
Στο ίδιο θέμα άμα διαβάσετε λίγες σελίδες ποιο πίσω κάποιοι έγραψαν ότι για να ασχοληθεί κάποιος με την ενεργή πολυενίσχυση θέλει αρκετές γνώσεις και για να μετατρέψεις ένα ήδη υπάρχον παθητικό ηχείο σε ενεργό θέλει ακόμα περισσότερες.Εδώ εσείς αναφέρετε ότι είναι πάρα πολύ έυκολο.Θα σας ήταν εύκολο να μας πείτε πέραν του crossover τι άλλα μηχανήματα θέλει για την ρύθμιση του active xo.Μήπως κάποιο ντεσιμπελόμετρο ??

Μιας και έχω ακούσει ενεργά ηχεία και όντως φαίνεται ότι παίζουν σε άλλο γήπεδο από τα παθητικά θα με ενδιέφερε ίσως μια μετατροπή των ήδη παθητικών ηχείων μου σε ενεργά.Η μήπως να πειράξω το ήδη παθητικό τους crossover με πολύ καλύτερα υλικά και με hard-wired υλοποίηση σε εξωτερικό κουτάκι??

Υ.Γ Τα ηχεία μου είναι τα audio spectrum artemis και τα έχω σε οριζόντια παθητική διπλοενίσχυση με audiolab 8000a(στα πριμα) και audiolab 8000p (στα μπάσσα)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων στην όποια βοήθεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.030
Reaction score
139.365
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

βλασούλη μου, να σου πω ένα μυστικό? έτσι, πριν την καληνύχτα ρε παιδί μου...:126:

λοιπόν, άκου, όταν έφτασα σε ένα σημείο με πολύ καλό παθητικό κρος για τα magnepan, το επόμενο βήμα ήταν να πετάξω τα υλικά του καλού κρος που μόλις έφτιαξα, ένα ένα, αναβαθμίζοντάς τα με ακόμα καλύτερα υλικά (ξέρεις, το καλύτερο ποτέ δε μας τελειώνει).

τα έβαλα κάτω και τα υπολόγιζα. 3 το ξύδι, 7 το λάδι, 2 το αλάτι κλπ κλπ

(τότε βέβαια, σα φυσιολογικός χαιεντάς, είχα 2 τελικούς μόνο ενισχυτές.)

με τους υπολογισμούς κατέληξα στο εξής: η σαλάτα λοιπόν, πήγαινε τελικά τόσο ακριβά, που ήταν ...πιο φτηνό να πάρω άλλους 4 μονο τελικούς ενισχυτές.

αντιλαβού πουλάκι μου?

άντε, όνειρα γλυκά.:136:

--------------

savatage δε χρειάζεται καθόλου εξοπλισμός για το ενεργό κρος να εφαρμοστεί σε παθητικά ηχεία. αρκεί μόνο να ξέρεις τις κλίσεις των αποκοπών του παθητικού κρος και το είδος των φίλτρων.

Τα βάζεις και τελειώνεις. Έχεις κάνει το βήμα, πέρασες στο ενεργό. Λήξης. Τέλος.




















Κάθε τέλος είναι αρχή βέβαια..
























Διότι, φυσικά, αν πας μέχρι εκεί, δε θα σταματήσεις, μπιλίβ μι.

Διότι είναι σα να έχεις 42 ξανθιές δικές σου στο κρεββάτι σου και κάθε βράδυ να ασχολείσαι με την ίδια, με την πρώτη.

Διότι, αν κατά τύχη έχεις κι ένα μικρόφωνο, με ένα αναλυτή φάσματος μπορείς να φέρεις άριστη ισορροπία στις στάθμες των μεγαφώνων μεταξύ τους.

Επίσης, μπορείς να τσεκάρεις τι παίζει κάθε μεγάφωνο μόνο του, και να δεις ίσως τις διαφορές ενός ενός των μεγαφώνων του δεξιού με το αριστερό ηχείο, ώστε να τις "σιάξεις". Κι αν νομίζεις ότι όλα τα μεγάφωνα παίζουν ίδια, μα ίδια, ε, ετοιμάσου για αποκαλύψεις.

Ξέρεις πόσο γέλιο έχει όταν φέρνεις τα μεγάφωνα να παίζουν ακριβώς ίδια δεξιά-αριστερά? Δε φαντάζεσαι τι γέλιο πέφτει. Διότι ακούς για πρώτη φορά τα πάντα να είναι καρφωμένα με μπετονόκαρφα στο κέντρο, μα εντελώς στο κέντρο. φάκιν ανμπιλίβαμπλ λέμε... Μόνο η αίσθηση που μπορείς να πάρεις με κάποια πολύ καλά ακουστικά πλησιάζει με αυτή την αίσθηση. Μα με κανένα ηχείο δε γίνεται αλλιώς και σε κανένα χώρο.

Επίσης με ένα μικρόφωνο μπορείς να βρεις τη φάση των μεγαφώνων στο σημείο αποκοπής, με ένα τόνο στη συχνότητα κρος. ή και με άλλα κόλπα, όπου ελέγχεις λίγο πιο ευρύ φάσμα ταυτόχρονα. ξέρεις τι ωραία είναι να μετακινείς τη φάση κατά 1 μοίρα και να μετράς σημαντική διαφορά στην αθροιζόμενη στάθμη των μεγαφώνων? ξέρεις ότι αυτό είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας για οτιδήποτε παθητικό?

Φυσικά, μπορείς να αποδείξεις ότι ο χώρος παίζει πιο πολλή σημασία από τα μεγάφωνα. με ένα μικρόφωνο...

Επίσης, σε συνδυασμό με ένα ισοσταθμιστή χώρου, μπορείς να σιάξεις όλες τις καμπύλες απόκρισης. όχι απαραίτητα με το "πρέπει" παραμάσχαλα, αλλά και με το "γουστάρω", δεν είν' κακό...

Μπορείς να δεις την κρουστική απόκριση του ηχείου-χώρου σου, και να τη συγκρίνεις με τις μέσες τιμές των χρόνων αντήχησης στο φάσμα. Μπορείς δηλαδή να τσεκάρεις κατά πόσο μπορείς να ακούσεις μουσική στο χώρο σου ουσιαστικά. Αυτό απαιτεί λίγη πείρα, αλλά αν φτάσεις με το καλό μέχρι εδώ, την έχεις ήδη.

Μπορείς να κάνεις προσομοίωση "λαμπάτου" ήχου, ή οποιουδήποτε ήχου έχεις πιθανά στο ξερό σου. Θα θυμηθείς τότε με πλατύ χαμόγελο, τις μέρες που είχες περάσει ακούγοντας καλώδια. Να το συνεχίσω? Και πυκνωτές. Κι άλλα ενισχυτικά. Κι άλλη πηγή. Πιο ζεστή πηγή και πιο σκληρή, πιο βαρβάτη στα μπάσα και πιο μπόλικη στα πρίμα. Το χαμόγελο θα πλαταίνει κι άλλο. Έτσι πάει. η γη γυρίζει.

κλπ
κλπ
κλπ

ή μπορείς να μη κάνεις τίποτα απο τα παραπάνω, κι απλά να αλλάξεις καλώδια ρεύματος. αλλά πολύ ακριβά καλώδια, να το φχαριστηθείς ένα πράμα.. ε, δις ιζ λάιφ.


όλα αυτά ΙΜΗΟ, οκ? άντε μη βρούμε το μπελά μας....:137:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

Κώστα, για να γίνει η διαδικασία του ενεργού κρός χρειάζεται εκείνο το μηχανηματάκι της behringer?Έχει κάποιος το link?
Ιδού:
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=21292

Έχουμε και λέμε:

1.ULTRAMATCH PRO SRC2496 Ultra High-Resolution 24-Bit/96 kHz A/D-D/A & Sample Rate Converter
http://www.behringer.de/EN/Products/SRC2496.aspx
http://www.gpanagopoulos.com/eshop/gr/behringer-src-2496.html
Για να "ανεβάσουμε" το ψηφιακό μας σήμα σε 24/96 και να ελαττώσουμε το jitter.
2. BEHRINGER DEQ-2496 Ultra High-Precision Digital 24-Bit-96 kHz EQ-RTA Mastering Processor
http://www.behringer.de/EN/Products/DEQ2496.aspx
http://www.artsound.gr/catalog/product_info.php?products_id=5449
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=31589
http://www.thomann.de/gr/behringer_deq2496_ultracurve_bundle.htm
http://www.gpanagopoulos.com/eshop/gr/behringer-deq-2496-ultracurve-pro.html
Όπως έγραψε και ο Κώστας, "Είναι ένας ψηφιακός επεξεργαστής χώρου, ισοσταθμιστής, με δυνατότητα γραφικού εκουαλάϊζερ 31 περιοχών και παραμετρικού εκουαλάϊζερ 10 περιοχών, με δυνατότητα ακυρώσεων feedback και 3 δυναμικά εκουαλάιζερ.

Το πιο βασικό δε σας είπα:
Συνδέεται με μετρητικό μικρόφωνο και μας φτιάχνει το χώρο."

Με αυτό:
BEHRINGER ECM8000 Omnidirectional Measurement Πυκνωτικό μικρόφωνο
http://www.artsound.gr/catalog/product_info.php?products_id=5539
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=31106
3. BEHRINGER DCX-2496 PRO Ultra High-Precision Digital Loudspeaker Management System
http://www.behringer.de/EN/Products/DCX2496.aspx
http://www.artsound.gr/catalog/product_info.php?products_id=5447
http://www.gpanagopoulos.com/eshop/gr/behringer-dcx-2496-ultradrive-pro.html
Ενώ, όπως έγραψε ο Κώστας, "Αυτά είναι ενεργά ψηφιακά κρος, με δυνατότητα ψηφιακής εισόδου και δυνατότητα 6 εξόδων, με 6 DAC μέσα δηλαδή, αρκετά ώστε να οδηγήσουμε 6 τελικούς για τα 3-δρομα ηχεία μας. ΑΝ πάρουμε 2 έχουμε 1 πίσω από κάθε ηχείο μαζί με τους τελικούς, άρα δεν έχουμε καθόλου μεγάλου μήκους αναλογικά καλώδια στο σύστημά μας, ούτε ηχείων ούτε interconnect. Πάνω από 20 εκατοστά καλώδιο δε χρησιμοποιούμε."


Βέβαια, ο Κωστής τα έχει μετατρέψει από λίγο εως πολύ ΟΛΑ τα παραπάνω μηχανάκια, ενώ υπάρχουν και "άλλοι δρόμοι για να πάει κανείς στη Ρώμη".
Τα Pc - based Crossovers ή π.χ. αυτό:
http://athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=31186
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.030
Reaction score
139.365
Απάντηση: Re: 800 Di........μην λες τιποτα

PC οπωσδήποτε λέω πια.

ή και τα δυό αυτά που λες μαζί (ντακ θες έτσι κι αλλιώς).

βέβαια, αν πάμε σε παράδειγμα, προσωπικά είμαι πια έτοιμος για pc-cross, αφού 16 κανάλια aes/ebu έχει η ρημάδα η lynx, όλα γίνονται και εύκολα.

Το μόνο που θα χρειαστώ, είναι 2 4-κάναλα ντακ, ένα πίσω από κάθε ηχείο. Ε, θα συμβιβαστώ και με 8-κάναλα. :138:

Και ντακ καλά κυκλοφορούν πολλά. και μπούφαλοι και άλλα ζώα.

Αλλά ξέρεις κάτι; δε με τραβάει ρε. δε ξέρω γιατί, αλλά δε περιμένω να ακούσω κάτι καλύτερο.

Παλιά θα ενθουσιαζόμουν με ένα καινούριο ντακ, και με την ιδέα μόνο. Βρε λες να αρρώστησα? :138:

Αφού λέω χίλιες φορές καλύτερα το κλάιν-μάιν, με το ενσωματωμένο ντακ, να μην έχω καν την έγνοια (ή το "δικαίωμα" της "δήθεν" επιλογής)....:143:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: 800 Di........μην λες τιποτα

Τα όσα σημείωσα δε στα posts #165 και #166, σχετικά με τα αρνητικά των παθητικών crossover, γίνονται ολοένα και πιο σοβαρά, επί τα χείρω φυσικά, όσο πιο ρευματοβόρο ή και αναίσθητο είναι το ηχείο μας.
Έλα όμως που ορισμένα από τα καλύτερα ηχεία είναι ρευματοβόρα ή και αναίσθητα.
Τι κάνουμε τότε;

Το συμπερασμα στο οποίο έχω καταλήξει μπορεί να μοιάζει ακραίο:

Η ύπαρξη παθητικού crossover, είναι ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ όσον αφορά στη σωστή συμπεριφορά ενός ηχείου, και θεραπεύεται ΟΡΙΣΤΙΚΑ μόνο με την ΟΛΟΛΗΡΩΤΙΚΗ αφαίρεση του κακοήθους όγκου.

Λυπηρό ε;
Όπως όμως λένε και οι Metallica, "Sad But True":
http://www.youtube.com/watch?v=-JfWZFEiLZ0
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.238
Μηνύματα
2.967.861
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top