Re: Απάντηση: μπορω να βαλω 6αρι σασμαν στο χρεπι μου?????
Αυτό που λες εσύ ισχύει για ακραίες περιπτώσεις, όπου η ισχύς δεν επαρκεί για κίνηση με τη συγκεκριμένη σχέση. Τέτοιες μεταξύ άλλων ήταν αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην Ελλάδα πριν είκοσι χρόνια με μικρούς κινητήρες και μακριές σχέσεις και κατέληγαν να καίνε περισσότερο από άλλα θεωρητικά πιο λαίμαργα αυτοκίνητα. Σε αυτό φυσικά συνέβαλλε και η μορφολογία του εθνικού οδικού δικτύου προ εικοσαετίας.
Το έγραψα ξανά. Όσο πιο κοντά σε πλήρες φορτίο λειτουργεί ο κινητήρας (εφόσον είναι Otto) τόσο μεγαλύτερος είναι ο βαθμός απόδοσής του. Άρα καλύτερα να "ζορίζεται" ο κινητήρας κοντά στη μέγιστη ροπή στις 2500 σαλ, παρά να λειτουργεί πιο χαλαρά στις 3500. Βασικός λόγος οι απώλειες στραγγαλισμού. Αν συνυπολογίσεις και τις τριβές οι οποίες αυξάνονται γεωμετρικά με την αύξηση των στροφών, καταλαβαίνεις ότι το να έχεις σε μια δεδομένη ταχύτητα όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές (άρα μακριές σχέσεις) είναι σημαντικότατο βήμα για να έχεις οικονομία καυσίμου. Αυτές οι αρχές λειτουργίας των βενζινοκινητήρων είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης κιβωτίων CVT, κινητήρων που απενεργοποιούν κάποιους κυλίνδρους τους σε χαμηλά φορτία και φυσικά ο λόγος που οι κατασκευαστές εφοδιάζουν ολοένα και με περισσότερες σχέσεις τα κιβώτια ταχυτήτων τους, βλέπε κιβώτια 7 και 8 σχέσεων στις ναυαρχίδες των Mercedes, BMW, Lexus. Εννοείται ότι αυτή η οικονομία μεγιστοποιείται στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, όπου το φορτίο είναι σχετικά σταθερό.Θα επαναλάβω για άλλη μια φορά τα λεγόμενά μου.
Οι πολύ μακριές σχέσεις δεν βοηθούν στην οικονομία. Γιατί? γιατί αυξάνεται το φορτίο του κινητήρα , και ως εκ τούτου χρειάζεται μεγαλύτερο άνοιγμα της πεταλούδας του "γκαζιού) με αποτέλεσμα την αυξημένη ροή αέρα και καυσίμου.
ΣΤΟ μόνο στο οποίο βοηθάει θεωρητικά μια μακριά 5η είναι σε ευθύ δρόμο χωρίςανηφόρες και στροφές όπου ο κινητήρας δουλεύει σε χαμηλές στροφές , και κυρίως κοντά στην μέγιστη ροπή του.
Δεν ωφελεί σε τίποτα να μακρύνει η 5η και να δουλεύει ο κινητήρας στις 2500 όταν η ροπή του είναι κάπου γύρω στις 3000-3500 η ακόμη και στις 4000 .
Στην παραμικρή ανηφόρα θα χρειαστεί να κατεβάσει 4η και οι στροφές να ανέβουν στις 4000 όπου και θα έχει ζωή το μοτέρ.
Μην ξεχνάμε και το πρόγραμα του ψεκασμού ε?
Αυτό που λες εσύ ισχύει για ακραίες περιπτώσεις, όπου η ισχύς δεν επαρκεί για κίνηση με τη συγκεκριμένη σχέση. Τέτοιες μεταξύ άλλων ήταν αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην Ελλάδα πριν είκοσι χρόνια με μικρούς κινητήρες και μακριές σχέσεις και κατέληγαν να καίνε περισσότερο από άλλα θεωρητικά πιο λαίμαργα αυτοκίνητα. Σε αυτό φυσικά συνέβαλλε και η μορφολογία του εθνικού οδικού δικτύου προ εικοσαετίας.