Alex_Zapantis
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 3.070
- Reaction score
- 3.369
Απάντηση: Re: Απάντηση: DACS....και τελειωμο δεν εχουν !!!!!!!!!!!!!!!
Γιάννη, κατανοητά τα όσα γράφεις και σεβαστή η άποψη αλλά και οι προτιμήσεις σου.
Όμως πρέπει επιτέλους να καταστεί απόλυτα ξεκάθαρος ο διαχωρισμός ανάμεσα ανάμεσα στο "σωστό" και στο "αρεστό".
Ο Θέμης έγραψε νωρίτερα το παρακάτω:
(Μάλιστα νομίζω πως στο παρελθόν έχει "ανεβάσει" τέτοιο υλικό δωρεάν για τα μέλη του avsite.)
Έχουμε άραγε κατανοήσει πως π.χ. ο ορθός τρόπος ακουστικής αξιολόγησης της διαφάνειας μιας "λούπας" A/D - D/A μπορεί να έγκειται στην Α/Β σύγκρισή της με το μικροφωνικό feed ή, δευτερευόντως, με την παρεμβολή της στην έξοδο ενός κορυφαίου μαγνητοφώνου που να αναπαράγει master tape σε ταχύτητα 30 ips;
Ποιός απλός χομπίστας έχει κάνει ποτέ τέτοια σύγκριση;
Έχεις κάνει εσύ;
Ε, ορισμένοι εκ των επαγγελματιών που έχουμε την τύχη να έχουμε ως μέλη στο avsite το έχουν κάνει.
Εξ' αυτού του γεγονότος προκύπτει και αυτό που έγραψα νωρίτερα:
Κατά τα άλλα, όποιοι από εδώ μέσα είχαν ποτέ την τύχη να παρακολουθήσουν τον ChrisHat εν ώρα δουλειάς στο Athens Mastering, είναι σε θέση να βεβαιώσουν το πώς ο ίδιος μεταβάλλοντας με τη χρήση του (πανάκριβου) εξοπλισμού του το χαρακτήρα μιας μίξης είναι σε θέση να βελτιώσει σημαντικά ένα μέτριο υλικό ή και να "απογειώσει" πραγματικά ένα ήδη πολύ καλό.
Και όλα αυτά χρησιμοποιώντας τα μηχανήματά του για να μεταβάλλει την αρχική πληροφορία - απλά με τρόπο μη τυχαίο ο οποίος προκύπτει από τις γνώσεις και την αισθητική του.
Συνεπώς, η μεταβολή του χαρακτήρα μιας ηχογράφησης όπως αυτή συμβαίνει μέσα από την εισαγωγή ενός ακόμη (μη διάφανου) μηχανήματος στην ηχητική μας αλυσίδα μπορεί κάλλιστα να μας "ακούγεται καλύτερα" αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν αποκλίνει ένα βηματάκι ακόμα από αυτό που ο τελευταίος κρίκος στη δημιουργική διαδικασία, δηλαδή ο mastering engineer, είχε στο μυαλό του.
Κατά τα άλλα, από τη στιγμή που το σύστημα - χώρος μας απέχει πολλές φορές στάδια ολόκληρα από το να είναι σε θέση να αποδώσει πλήρως αυτό που ο mastering engineer είχε στο μυαλό του, άραγε αυτό το παραπάνω βηματάκι μας "μάρανε";
Συνεπώς, όσο και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως περίεργο, συμφωνώ με το παρακάτω post του Τινταλίδη:
Και στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν έχουμε να κάνουμε με DAC - προενισχυτές με ικανό στάδιο εξόδου, δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη.
Στο κάτω κάτω ρε μάγκες, το ξεχάσατε ότι εγώ ήμουν αυτός που εισήγαγε μια επιπλέον συσκευή στην ηχητική αλυσίδα του φίλου μου του Βλάση ώστε να μπορέσει η "λατρεία" μας να δει στην πράξη ότι ο "καλός - χρυσός" κατά τα άλλα προενισχυτής του δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει σωστά τον τελικό του;
Στο σύστημα του Antonisgr με τα 802d, επειδή ήμουν παρών, όντως o ενεργός (τριπλάσιας αξίας) προ Classe υπερίσχυσε του dac202 ως προ όπως και του Music First παθητικού προ.
Στο σύστημα του kotsidisjohn, με τα Atma-sphere να αδυνατούν να οδηγήσουν σωστά τα Verity, πάλι ο ενεργός προενισχυτής του σαν να βοηθούσε την κατάσταση.
Σε δικά μου συστήματα, με ηχεία σαφώς χαμηλότερης κλάσης αλλά και μικρότερης ανάγκης του καλού drive, π.χ. με τα ενεργά Purity ή με τα Sonus Faber Towers οδηγούμενα από Atma-sphere S30, ο clear audio balance pre αποδείχτηκε μη απαραίτητος σε σύγκριση με το Dac202 ως προ.
Μάλιστα με τα SF Towers και με τον Atma-sphere S30, με προ το Dac202, είμαι τόσο απόλυτα ευχαριστημένος που δεν θέλω με τίποτα να το πειράξω το σύστημα, παρόλο που φαντάζει ετερόκλητο, και το χρησιμοποιώ ως κύριο για τις ακροάσεις μου.
Η δική μου άποψη είναι τα dac που λειτουργούν ως προ μπορούν σε αρκετά συστήματα να ακυρώσουν την ανάγκη ενός ενεργού προ, ενώ σε συστήματα με απαιτητικά ηχεία η ύπαρξη ενός ενεργού (και ακριβού) προενισχυτή επιβάλλεται.
Θα συμφωνήσω με όλους τους προλαλήσαντες. Ο καθένας έχει δίκιο από την πλευρά του. Ακόμη και τα ειρωνευτικά σχόλια φαντάζομαι προέκυψαν επειδή η εμμονή κάποιων μελών με συγκεκριμένα προϊόντα φαντάζει κάπου υπερβολική. Το σίγουρο είναι όμως ότι και οι τελευταίοι καλά κάνουν και το διατυμπανίζουν πόσο ικανοποιημένοι είναι. Σίγουρα δεν το κάνουν για να χειραγωγήσουν, αλλά επειδή είναι απόλυτα ευχαριστημένοι.
Γιάννη, κατανοητά τα όσα γράφεις και σεβαστή η άποψη αλλά και οι προτιμήσεις σου.
Όμως πρέπει επιτέλους να καταστεί απόλυτα ξεκάθαρος ο διαχωρισμός ανάμεσα ανάμεσα στο "σωστό" και στο "αρεστό".
Ο Θέμης έγραψε νωρίτερα το παρακάτω:
Πόσοι πρόσεξαν πραγματικά τον όρο "ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΥΛΙΚΟ", δηλαδή υλικό που δε ΦΑΝΤΑΖΕΤΑΙ πώς ακούγεται αλλά που ΓΝΩΡΙΖΕΙ πώς ακούγεται ΑΦΟΥ ΤΟ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ;Βασίλη όλα αυτά τα "θεωρητικά" έχουν ακουστεί και συγκριθεί πάμπολλες φορές σε διάφορα συστήματα, όχι του Μιχάλη βέβαια και με πρωτογενές υλικό. Το συμπέρασμα είναι ένα και μοναδικό: Όποιο στάδιο προστίθεται, αφαιρεί πληροφορία. Τέλος.
Και ξαναλέω: όποιον το ενοχλεί η "ξεραίλα" ας το υγραίνει. Ας κάνει ο καθένας αυτό που του αρέσει και καταλαβαίνει βρε αδελφέ.
(Μάλιστα νομίζω πως στο παρελθόν έχει "ανεβάσει" τέτοιο υλικό δωρεάν για τα μέλη του avsite.)
Έχουμε άραγε κατανοήσει πως π.χ. ο ορθός τρόπος ακουστικής αξιολόγησης της διαφάνειας μιας "λούπας" A/D - D/A μπορεί να έγκειται στην Α/Β σύγκρισή της με το μικροφωνικό feed ή, δευτερευόντως, με την παρεμβολή της στην έξοδο ενός κορυφαίου μαγνητοφώνου που να αναπαράγει master tape σε ταχύτητα 30 ips;
Ποιός απλός χομπίστας έχει κάνει ποτέ τέτοια σύγκριση;
Έχεις κάνει εσύ;
Ε, ορισμένοι εκ των επαγγελματιών που έχουμε την τύχη να έχουμε ως μέλη στο avsite το έχουν κάνει.
Εξ' αυτού του γεγονότος προκύπτει και αυτό που έγραψα νωρίτερα:
Με άλλα λόγια, με μερικούς ανθρώπους δεν "πιάνει" πάντα το "άκουσα" από μόνο του, και όχι λόγω σεβασμού στις "υπεράνθρωπες ικανότητές" τους ή λόγω της "θεοποίησης" της "σοφίας" τους, αλλά απλά η ίδια η φύση της δουλειάς τους τους δίνει δυνατότητες που εμείς οι "κοινοί θνητοί" δεν έχουμε.Καλές οι ακροάσεις, καλές οι "εμπειρίες" (καλύτερες οι εμπυρίες), χρήσιμες και οι δύο μερικές φορές στα πλαίσια ενός forum, καλό είναι όμως και να θυμόμαστε καμια φορά με ποιους μιλάμε...
Γιατί αν εμείς έχουμε "ακούσει" και 50 μηχανάκια σε σπιτικές συνθήκες (ή σε εκθέσεις) υπάρχουν και άλλοι που μπορεί να έχουν αξιολογήσει 100.
Λίγο δύσκολο λοιπόν να τους """ταπώσουμε""" βασιζόμενοι μόνο στο "άκουσα"...
Κατά τα άλλα, όποιοι από εδώ μέσα είχαν ποτέ την τύχη να παρακολουθήσουν τον ChrisHat εν ώρα δουλειάς στο Athens Mastering, είναι σε θέση να βεβαιώσουν το πώς ο ίδιος μεταβάλλοντας με τη χρήση του (πανάκριβου) εξοπλισμού του το χαρακτήρα μιας μίξης είναι σε θέση να βελτιώσει σημαντικά ένα μέτριο υλικό ή και να "απογειώσει" πραγματικά ένα ήδη πολύ καλό.
Και όλα αυτά χρησιμοποιώντας τα μηχανήματά του για να μεταβάλλει την αρχική πληροφορία - απλά με τρόπο μη τυχαίο ο οποίος προκύπτει από τις γνώσεις και την αισθητική του.
Συνεπώς, η μεταβολή του χαρακτήρα μιας ηχογράφησης όπως αυτή συμβαίνει μέσα από την εισαγωγή ενός ακόμη (μη διάφανου) μηχανήματος στην ηχητική μας αλυσίδα μπορεί κάλλιστα να μας "ακούγεται καλύτερα" αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν αποκλίνει ένα βηματάκι ακόμα από αυτό που ο τελευταίος κρίκος στη δημιουργική διαδικασία, δηλαδή ο mastering engineer, είχε στο μυαλό του.
Κατά τα άλλα, από τη στιγμή που το σύστημα - χώρος μας απέχει πολλές φορές στάδια ολόκληρα από το να είναι σε θέση να αποδώσει πλήρως αυτό που ο mastering engineer είχε στο μυαλό του, άραγε αυτό το παραπάνω βηματάκι μας "μάρανε";
Συνεπώς, όσο και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως περίεργο, συμφωνώ με το παρακάτω post του Τινταλίδη:
... Αλλά αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα πρέπει να εφευρίσκουμε "ανάγκες" εκεί που δεν υπάρχουν.Εδώ βέβαια τα περισσότερα συστηματα πάσχουν απο σοβαρά προβλήματα, χώρου, ανισσοροπων μηχανηματων και ηχειων δεν θεωρώ ότι είναι τόσο μείζον το ζήτημα του αν θα χρησιμοποιήσεις προ η όχι!
Και στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν έχουμε να κάνουμε με DAC - προενισχυτές με ικανό στάδιο εξόδου, δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη.
Στο κάτω κάτω ρε μάγκες, το ξεχάσατε ότι εγώ ήμουν αυτός που εισήγαγε μια επιπλέον συσκευή στην ηχητική αλυσίδα του φίλου μου του Βλάση ώστε να μπορέσει η "λατρεία" μας να δει στην πράξη ότι ο "καλός - χρυσός" κατά τα άλλα προενισχυτής του δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει σωστά τον τελικό του;