Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.438
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Να σε ρωτήσω κάτι άλλο; η καμπίνα του ηχείου λόγω ιδιο-συντονισμών δημιουργεί το ίδιο πρόβλημα σε χαμηλές και υψηλές στάθμες;

και να ρωτήσω και κάτι ακόμα, πιο "πρακτικό", πιο εύκολα αντιληπτό:

η περιορισμένη (όποια) απορροφητικότητα ενός υλικού, δημιουργεί το ίδιο πρακτικό αποτέλεσμα σε χαμηλές και υψηλές στάθμες;
πχ βάζεις ακουστικά στα αφτιά σου, που κόβουν λίγο τον ήχο. ή έχεις "ηχομονωτικό" στον τοίχο, που επίσης κόβει λίγο τον ήχο του στέρεο που παίζει στο δίπλα δωμάτιο. Σε πολύ χαμηλές στάθμες ακρόασης, και στις 2 περιπτώσεις (ακουστικών-τοίχου) το αποτέλεσμα είναι να μην ακούς τίποτα. Σε πιο δυνατές στάθμες, αυτό αλλάζει ριζικά, από "ΟΧΙ" γίνεται "ΝΑΙ", όπως στο ακουόγραμμα ένα πράμα, δηλαδή ...ακούς "κάτι". Σε ακόμα πιο υψηλές στάθμες, ακούς αρκετές "λεπτομέρειες" της μουσικής που παίζει. Σε τραγικά υψηλές στάθμες, ακούς σα να είσαι μπροστά στα ηχεία, ακούς τα πάντα όλα!

Είδες πως αλλάζει η συμπεριφορά; και χωρίς να έχει αλλάξει το αρ-τι-σίξτι!

όμως: επειδή ο μπούτχιας τα έχει γράψει αρκούντως αναλυτικά, ή θα επιλέξεις να διαβάσεις προσεκτικά όλα τα δικά του γραπτά, ή θα επιλέξεις μια απλοϊκή πρόταση όπως στην έδωσα. Δυστυχώς, ενδιάμεσες επιλογές δεν υπάρχουν, δηλαδή με 2 ή 3 ερωτήσεις δε θα καταλάβεις τίποτα, ίσα ίσα θα χειροτερέψει η ενδιάμεση κατάσταση της ημιμάθειας, η οποία μόνο σε προβλήματα οδηγεί. Οι ερωτήσεις οδηγούν σε νέες ερωτήσεις και οι νέες ερωτήσεις οδηγούν στις επόμενες ερωτήσεις, και τελειωμό δεν έχουν αν δεν αναπτυχθεί το θέμα πλήρως, όπως το ανέλυσε ο μπούτχιας, το οποίο σημαίνει πως ένα εξάμηνο μελέτης είναι το απόλυτο μίνιμουμ.
Λογικά τα παραπάνω. Απλά μου κάνει εντύπωση που οι κατασκευαστές ακουστικών υλικών δίνουν κάποιους σταθερούς συντελεστές απορρόφησης και δεν δίνουν διαγράμματα μεταβολής τους συναρτήσει της ηχητικής στάθμης ή ενέργειας. Πιθανόν να μην έχουν βέβαια γιατί οι μετρήσεις γίνονται σε κάποιες τυπικές στάθμες. Αν υπάρχει κανένα λινκ, με ενδιαφέρει, μερσι.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Με καμια ιδιοτητα απο αυτες.
Μαλλον ως απλος μπακαλης που εχει στα χερια του ενα οργανο και μετραει, ξεροντας τι βλεπει και σε τι χωρο ακουει.

Δεν εχουμε ενα κυκλωμα στον παγκο που πιθανον και να μετραει οπως λεει ο τυπος, οταν ακουμε σε εναν οικιακο χωρο.

Ειπαμε, οι γνωσεις μου ειναι περιορισμενες... :107:

Εγω ξερω οτι αν βαλεις εναν 250 watt ενισχυτη στο γνωστο ηχειο και σ αυτον τον χωρο να παιξει, θα φτυνει τα κουκουτσια.
Ωχουυυυυυυυυ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.314
Reaction score
138.011
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Τι να κανουμε Βασιλη, εμεις το πτυχιο φαινεται το πηραμε με "μεσον".
το πιο πιθανόν.

αν ήξερες ποιες είναι οι κακοήθεις μορφές πιλοκυτταρικού αστροκυτώματος σε ενήλικες, αν ήξερες το γιατί ονομάζεται φλεγμονώδες το φλεγμονώδες ανεύρυσμα της κοιλιακής αορτής και τέλος πάντως αν ήξερες πόσες (ούτε καν ονομαστικά, μόνο αριθμητικά) είναι οι αρθρώσεις μεταξύ πτέρνας και αστραγάλου, και με διόρθωνες εμένα ως επιστήμονα της ιατρικής σε δικά μου γραπτά κείμενα (πράγμα που δε γίνεται, διότι τα ανωτέρω τα γνωρίζω 1000%, όπως και άπειρα άλλα στα οποία εσύ έχεις απολύτως μαύρα σκοτάδια), θα είχαμε φτάσει στο ίδιο επίπεδο, αφού εγώ σε διορθώνω εσένα ως πτυχιούχο του πολυτεχνείου, και έχω και δίκιο, οπότε άστο καλύτερα, είναι εμφανές πως είσαι εντελώς άχρηστος, ακόμα και στην επιστήμη που έχεις ένα πτυχίο!

Ότι λες, είναι εις βάρος σου. Ακόμα και τα δήθεν "σχόλιά σου" είναι δια το ..... (αυτολογοκρισία)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Λοιπόν, ας αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα (ας τα "ξεκαθαρίσουμε", όπως λένε οι λεξιπένητες βουλευτάδες μας)…

Πρώτον και βασικόν, η μέτρηση ενός ντεσιμπελόμετρου (το οποίον πιθανότατα είναι καλιμπραρισμένο να μετρά μέση στάθμη) μετράει κάτι διαφορετικό από την ένδειξη κορύφωσης που μπορεί να έχει ένας ενισχυτής, ή την αντίστοιχη ένδειξη των οργάνων ενός εγγραφέα, βεβαίως. Θέλω να πω δηλαδή, πως για άλλο λόγο ανάβει το λαμπάκι ενός ενισχυτή, και για άλλο λόγο μετρά κανείς με ένα ντεσιμπελόμετρο.

Το λαμπάκι του ενισχυτή ανάβει προς ένδειξη στιγμιαίας κορύφωσης του σήματος, ώστε ο ιδιοκτήτης να γνωρίζει πότε και αν ο ενισχυτής έρχεται σε κατάσταση στιγμιαίας κορύφωσης, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, πως έχει διαβάσει τις οδηγίες του ενισχυτή, για να ξέρει πού χρησιμεύει αυτό το λαμπάκι.

Η στιγμιαία κορύφωση του σήματος μπορεί να είναι σημαντική ένδειξη για τη διατήρηση της υγείας του ενισχυτή και των ηχείων, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί ούτε καν ένδειξη – πόσο μάλλον απόδειξη – του πόσο δυνατά παίζει η μουσική. Το πόσο δυνατά παίζει η μουσική, δηλαδή, το πόσο δυνατά την αντιλαμβάνεται ο ακροατής, εξαρτάται βεβαίως από την απόσταση των κορυφώσεων από τη μέση στάθμη του σήματος, δηλαδή πόσο χαμηλότερα από τις κορυφώσεις εντοπίζεται η μέση στάθμη του σήματος, η τιμή RMS, καθώς επίσης και από την ενορχήστρωση και το γενικότερο ύφος μιας σύνθεσης, δηλαδή, το πόσο συχνοτικά πυκνό είναι το μέσο σήμα.

Δηλαδή, το πόσο δυνατά φτιάχτηκε κάτι για να το ακούτε το καθορίζει ο μηχανικός, το πόσο δυνατά επιτρέπεται να ακούτε το καθορίζει η γυναίκα σας, και το πόσο δυνατά και για πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να ακούτε το καθορίζει ο γιατρός. Εσείς εκτελείτε εντολές, πάει και τελείωσε! :114:

Εντάξει, σοβαρά τώρα... Αναλόγως των επιλογών που έχουν γίνει στην ενορχήστρωση, την ερμηνεία των μουσικών, καθώς επίσης και στον καθορισμό της εσωτερικής δυναμικής περιοχής που έχει καθορίσει ο μηχανικός που έκανε το mastering, αυτές οι έρμες οι κορυφώσεις –που αναγκάζουν το λαμπάκι του ενισχυτή να ανάβει- μπορεί να απέχουν λίγο έως πολύ από τη μέση στάθμη του σήματος, και ως γνωστόν, όταν μια ηχογράφηση έχει τις κορυφώσεις της επίτηδες κοντά στο μέσο σήμα, την ονομάζουμε συμπιεσμένη. (Με συμπιεσμένη τη δυναμική της περιοχή, και όχι συμπιεσμένο τον όγκο του αντιστοίχου ψηφιακού αρχείου που κάνει κάποιος αλγόριθμος συμπίεσης όπως ο mp3 ή ο FLAC, άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο). Αντιθέτως, αν μια ηχογράφηση είναι πιο "ελεύθερη", και βεβαίως αφορά μουσικό υλικό ανάλογης ενορχήστρωσης και ερμηνείας, τις οποίες ο μηχανικός του mastering έχει αφήσει αρκετά ελεύθερες, τότε οι κορυφώσεις μπορεί να είναι πολύ πιο δυνατά από το μέσο σήμα.
Δηλαδή; Δηλαδή, μια ηχογράφηση ενδέχεται κάλλιστα να μην «ακούγεται» υπερβολικά δυνατά, αλλά συγχρόνως οι κορυφώσεις της να είναι τόσο δυνατές, ώστε στιγμιαία να τερματίζουν τον ενισχυτή, πράγμα που δεν πρέπει να συμβαίνει, τόσο για την υγεία του ιδίου, όσο και των μεγαφώνων.

Αυτή η απόσταση των κορυφώσεων από το μέσο σήμα έχει αποκτήσει όνομα, καθώς το μέτρο της ονομάζεται συντελεστής λοφίου, crest factor, ορίζεται δε ως ο λόγος της στάθμης κορύφωσης προς τη μέση τοιαύτη, και συνήθως μετράται σε dB.

Έτσι, κάποιες -πολλές- ηχογραφήσεις ποπ μουσικής, όπως ας πούμε το Give it to me της φίλης μου της Μαντόνας, είναι επί τούτου συμπιεσμένες ως προς την εσωτερική τους δυναμική περιοχή (αυτό που παλιότερα είχα αναφέρει ως λόγο σήματος προς σήμα, signal to signal ratio), όχι για να παίζουν, αλλά να ακούγονται δυνατά, να δίνουν την υποκειμενική αντίληψη της αυξημένης στάθμης, του γεμάτου ήχου, έχοντας μικρή εσωτ. δυναμική περιοχή, κάπου 5-6dB, και αναγκαστικά θα παρουσιάζουν χαμηλό crest factor, κάπου 2-3dB. Άλλες ηχογραφήσεις, που απευθύνονται σε διασκέδαση διαφορετικού στυλ, έχουν σαφώς αυξημένη δυναμική περιοχή, που μπορεί να εγγίζει ή και να υπερβαίνει τα 15dB, και συνήθως έχουν σαφώς υψηλότερο crest factor, μπορεί και πάνω από 6-7dB. Θα μου πείτε, σιγά τη στάθμη! Τι είναι 7dB, σιγά το πράμα. Ας το δούμε ευθύς αμέσως, είναι λίγο ή πολύ;

Ας πούμε, λοιπόν, πως ο ακροατής παίζει στη συστηματάρα του ένα σούπερ ωντιοφίλ κομμάτι, από εκείνα που είναι έτσι παιγμένα και ηχογραφημένα, ώστε να σου λένε αμέσως, «ορίστε κύριε δυναμικά!» - κι ας πούμε πως αυτό το κομμάτι έχει crest factor 7dB, δεν σας λέω περισσότερα. Βλέπει λοιπόν τα λαμπάκια του ενισχυτή του να ανάβουν στιγμιαία, οπότε του λέει ο από δίπλα, «πω πω! Χίλια βατ, το εργαλείο μπήγει κοκκινιάρες με 3η δικέ μου»! Ναι, ανάβουν τα λαμπάκια, αλλά το ντεσιμπελόμετρο δείχνει 102dB! Τι διάολο, μόνο τόσα; Τι το πλήρωσε το ρημάδι;

Όταν, λοιπόν, κάποιος είναι λίγο σοβαρός άνθρωπος, κάθεται να σκεφτεί, «βρε μήπως και τα δύο όργανα δείχνουν σωστά, μήπως δεν υπάρχει καμιά συνομωσία»; Διότι, βεβαίως, δείχνουν και τα δύο σωστά! Απλώς, καθένα απ’ αυτά δείχνει μια διαφορετική ιδιότητα του ιδίου αντικειμένου – ποιού; Αυτού που ακούει ο ακροατής (παρέα με τον από δίπλα).
Ανακεφαλαιώνοντας, άλλο πράγμα η μέση στάθμη του σήματος (αυτό δηλαδή που αντιστοιχεί σε αυτό που κοινώς ονομάζουμε ισχύς αρ-εμ-ες), άλλο πράγμα οι κορυφώσεις, και άλλο πράγμα το πόσο δυνατά.

Πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε αυτά τα πράγματα, όταν έχουμε στη διάθεσή μας ένα calculator σαν αυτό της Crown. Για να τα βάλουμε με τη σειρά.



Τί έχουμε ως δεδομένα; Έχουμε το crest factor, που είναι ας πούμε - πόσο είπαμε; α μάλιστα! - 7dB. Αυτό μπαίνει στο πεδίο του headroom, αλλά με αρνητικό πρόσημο, διότι έχουμε ως δεδομένη την πλήρη ισχή, και πάμε να βρούμε την μέση τοιαύτη, δηλαδή κάνουμε αναζήτηση στόχου, όπως στο Excel. Τί άλλο έχουμε; Απόσταση 7 μέτρα, που πάει στο αντίστοιχο πεδίο, καθώς επίσης και τη στάθμη, η οποία δεν είναι η επιθυμητή, αλλά δεδομένη, και πάει στο πεδίο Desired Level at Listener distance, ΑΛΛΑ, μειωμένη κατά 3dB, αφού πάμε να βρούμε την ισχύ που καταναλώνει καθένα από τα δύο ηχεία του συστήματος, όχι των δύο ηχείων ως συνόλου που μετρά το ντεσιμπελόμετρο, 102-3 = 99 ντεσιμπέεεεεεεεελλλλ. Βάζουμε και την ευαισθησία του ηχείου, 92 ντιμπιά, και πατάμε το κουμπάκι του υπολογισμού. Πόση είναι η μέση ισχύς; 49W μέσης, συνεχούς ισχύος. Μόλις σαρανταεννιά βατ ανά κανάλι, τη στιγμή που ο ενισχυτής χιλιαρίζει στις κορυφές, αλλά με όχι οποιοδήποτε πρόγραμμα, αλλά με ηχογράφηση με μεγάλο crest factor, με ηχείο ευαίσθητο, 92άρι, και σε απόσταση 7 μέτρων.

Να γιατί έχει μαλλιάσει η γλώσσα του EAR για πολλή ισχύ, αφού αυτή είναι αναγκαία, όχι συνεχώς, αλλά μόνον εκείνες τις στιγμές που χρειάζεται, και πρέπει να είναι κατά το δυνατόν απαραμόρφωτη. Προεκτείνοντας λοιπόν, αν θέλουμε, ακόμα κι εκείνες τις στιγμές των κορυφώσεων ο ενισχυτής να δουλεύει χαλαρά, χωρίς πολλή παραμόρφωση και θερμική καταπόνηση, θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε να έχει ένα headroom 3dB, δηλαδή ο ενισχυτής να είναι όχι ένα, αλλά δύο κιλοβάτ ανά κανάλι.

Αυτά, ...

EDIT: Μεταξύ μπριζόλας και φέτας μου ήρθε φλασιά, κάπου έχω λάθος, αλλά αύριο, τέλος πάντων, θέλω να το σκεφτώ ολίγον τι...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.314
Reaction score
138.011
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μαλλον ως απλος μπακαλης που εχει στα χερια του ενα οργανο και μετραει
όχι. έχεις ένα όργανο στα χέρια σου, και το παίζεις. δε μετράς. είναι μη μετρήσιμο μέγεθος, διότι είναι πραγματικά άπειρες οι φορές που το παίζεις. χορτάσαμε.

δι φακτς οφ λάιφ.
 

Μηνύματα
9.835
Reaction score
1.966
Διαφορουμικη η συζήτηση! :116:


Sent from my iPad3 using Tapatalk HD
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

... και μια ερώτηση εργασίας (που θα έλεγε κι ο Σταματάκος):

Έχουμε ένα ηχείο ισχύος 1000W -ηχειάρα ε;- και του δίνουμε ημιτονοειδές σήμα 1000Hz, ισχύος 1000W. Τί θα συμβεί στο ηχείο;
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

... και μια ερώτηση εργασίας (που θα έλεγε κι ο Σταματάκος):

Έχουμε ένα ηχείο ισχύος 1000W -ηχειάρα ε;- και του δίνουμε ημιτονοειδές σήμα 1000Hz, ισχύος 1000W. Τί θα συμβεί στο ηχείο;

Κατ' αρχήν δεν μας λες αν είναι αριστερό η δεξιό!

Τέλος πάντων,

κατά δεύτερον δεν μας λες τι 1000 βατ είναι το ηχείο!

Κορυφής; Αιχμής; RMS? Συνεχούς ισχύος από 20-20000 HZτζικαρέους η συνεχούς στα 1000 HZ?

Αμ πως!


:142:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Άρα, ένα συμπερασματάκι με βάση τα παραπάνω, οι ΒRYSTON είναι 1000 Watt μουσικά, (η κορυφής;), και όχι RMS.


:107:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.833
Reaction score
27.894
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

... και μια ερώτηση εργασίας (που θα έλεγε κι ο Σταματάκος):

Έχουμε ένα ηχείο ισχύος 1000W -ηχειάρα ε;- και του δίνουμε ημιτονοειδές σήμα 1000Hz, ισχύος 1000W. Τί θα συμβεί στο ηχείο;
Τι θες να πείς ρε γιατρέ? οτι άμα ρίξεις 1kw σε ενα mid θα σταθεί όρθιο? μάλλον ξεροψημένο θα βγεί!!!
Εκτός και έχεις φιάξει εσυ κανά mid που να έχει κανά 8ιντσο πηνίο και να μπορεί να φάει 1000 watt.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Τι θες να πείς ρε γιατρέ? οτι άμα ρίξεις 1kw σε ενα mid θα σταθεί όρθιο? μάλλον ξεροψημένο θα βγεί!!!
Εκτός και έχεις φιάξει εσυ κανά mid που να έχει κανά 8ιντσο πηνίο και να μπορεί να φάει 1000 watt.
Έτσι!
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Εξ' ου και οι δοκιμές με γεννήτρια συχνοτήτων θέλουν μεγάλη προσοχή, γιατί μπορούν να κάψουν τις μονάδες του ηχείου με υποπολαπλάσια ισχύ από την ονομαστική του!


:107:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Εξ' ου και οι δοκιμές με γεννήτρια συχνοτήτων θέλουν μεγάλη προσοχή, γιατί μπορούν να κάψουν τις μονάδες του ηχείου με υποπολαπλάσια ισχύ από την ονομαστική του!
:107:
... διότι η προδιαγραφομένη ισχύς νοείται διεσπαρμένη ανά το ακουστικό φάσμα, με τα μεγάφωνα χαμηλών να προορίζονται να καταναλώνουν περίπου το 65-70% της ισχύος, τα μεγάφωνα των μεσαίων περίπου το 20-25% και το μεγάφωνο υψηλών το υπόλοιπο 5-10%.
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Το κροσόβερ δέχεται πρώτο το σήμα, και αν είναι περιποιημένο (όχι τσιγκουνεμένο στα πηνία και τις αντιστάσεις - αν έχει), πιθανότατα δεν θα πάθει το παραμικρό, αλλά ενδέχεται να υποστεί κι αυτό κάποια βλάβη.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

... διότι η προδιαγραφομένη ισχύς νοείται διεσπαρμένη ανά το ακουστικό φάσμα, με τα μεγάφωνα χαμηλών να προορίζονται να καταναλώνουν περίπου το 65-70% της ισχύος, τα μεγάφωνα των μεσαίων περίπου το 20-25% και το μεγάφωνο υψηλών το υπόλοιπο 5-10%.

:444:

H ύπερθεν σχετική αφορά και στο ποστ σου # 145! Θαυμάσιο!


:107:
 

Μηνύματα
851
Reaction score
62
Το κροσόβερ δέχεται πρώτο το σήμα, και αν είναι περιποιημένο (όχι τσιγκουνεμένο στα πηνία και τις αντιστάσεις - αν έχει), πιθανότατα δεν θα πάθει το παραμικρό, αλλά ενδέχεται να υποστεί κι αυτό κάποια βλάβη.
Εννοούσα σε σχέση με την κατανάλωση της ισχύος...
Αν και τώρα διαβάζω το νήμα, οπότε κάτι μπορεί να έχω χάσει ή παρερμηνεύσει, sorry.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.984
Reaction score
101.692
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

#116 και #145

Τι μηνύματα Θεέ μου!

:624:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.895
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Εννοούσα σε σχέση με την κατανάλωση της ισχύος...
...
Αυτό εξαρτάται από το συσχετισμό ευαισθησίας με τα υπόλοιπα μεγάφωνα. Για παράδειγμα, αν το μιντ είναι 3dB πιο ευαίσθητο από το γούφερ και το τουήτερ, ο μηχανικός που θα στήσει το κρος, θα βάλει στην είσοδο του μιντ τον ανάλογο διαιρέτη τάσης, ώστε να το φέρει στα ίσα με τα άλλα μεγάφωνα. Αλλά και αυτό να μη συμβαίνει, αν τύχει όλα τα μεγάφωνα να είναι ίσης ευαισθησίας, το κρος τυπικά καταναλώνει περίπου το 5% της ισχύος, ίσως και περισσότερο, (αν έχει φθηνότερα πηνία, κυρίως εκεί παίζεται το παιχνίδι)...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.852
Μηνύματα
2.954.381
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top