Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Δεν μ' αρέσει να εξηγώ ξανά και ξανά τα αυτονόητα, αλλά τέλος πάντων. Το να βρει κάποιος το ίδιο έργο σε διαφορετικά μέσα και να τα συγκρίνει ηχητικά δεν έχει νόημα, διότι καθένα εξ αυτών προήλθε από διαφορετικό μάστερ. Πάει αυτό, πάμε παρακάτω.

Η σύγκριση ενός δίσκου βινυλίου με ένα ψηφιακό αντίγραφό του έχει νόημα, αφ' ης στιγμής είναι σε θέση να αποδείξει ότι το ψηφιακό αντίγραφο είναι πιστό, δηλαδή, ο ψηφιακός εγγραφέας είναι σε θέση να εξαντλήσει, να αποτυπώσει πλήρως το ποιοτικό εύρος του πρωτοτύπου, του αναλογικού δίσκου δηλαδή, και αυτό πιστοποιείται μόνον εάν ο ακροατής αδυνατεί να προσδιορίσει ποιο παίζει πότε.

Στο επόμενο βήμα, η σύγκριση μεταξύ δύο ή τριών ψηφιακών αντιγράφων μεταξύ τους αποκτά λόγο ύπαρξης σε περίπτωση που ο ακροατής θέλει να εξακριβώσει, εάν τα αντίγραφα υψηλής ανάλυσης είναι ηχητικά ανώτερα, δηλαδή έχουν αποτυπώσει πληρέστερα το σήμα του αναλογικού μέσου. Εάν συμβαίνει αυτό με τυφλή ακρόαση, (δηλαδή, χωρίς ο ακροατής να κοροϊδεύει τον εαυτό του, το τονίζω εκ νέου), τότε η μέθοδος εγγραφής σε 16/44 προφανώς δεν επαρκεί, και το αντίστροφο. Εάν αποδειχθεί πως το 16μπιτο αντίγραφο επαρκεί, αυτό δεν σημαίνει πως το αντίγραφο υψηλής ανάλυσης είναι άχρηστο. Αντιθέτως, είναι απαραίτητο σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να επεξεργαστεί το υλικό του ψηφιακά.
Φίλτατε Κώστα,
επαναλαμβάνεσαι.....θεϊκά πάντα βέβαια
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Δεν μ' αρέσει να εξηγώ ξανά και ξανά τα αυτονόητα, αλλά τέλος πάντων. Το να βρει κάποιος το ίδιο έργο σε διαφορετικά μέσα και να τα συγκρίνει ηχητικά δεν έχει νόημα, διότι καθένα εξ αυτών προήλθε από διαφορετικό μάστερ...
Γειά σου μεγάλε Κόγια!
Συμφωνώ με την παραπάνω άποψή σου αλλά θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με τα υπόλοιπα.
Όταν παρεμβαίνεις με μετατροπή analog to digital για εγγραφή σε ψηφιακό αρχείο για σύγκριση, τότε δεν κάνουμε κάτι...

Εαν συμφωνείς κι εσύ, υπάρχουν δίσκοι βινυλίου νέας κοπής σε digital mastering καθώς και η ίδια version του δίσκου σε CD.
Να χρησιμοποιήσουμε λοιπόν αυτό το υλικό για άμεση σύγκριση...
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Re: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Digital Riaa vs Analog Riaa??? Από αναλογική πηγή??
Άμα θες το κάνουμε και από ψηφιακή πηγή με JitterοRIAA:422:
 


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Re: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

....υπάρχουν δίσκοι βινυλίου νέας κοπής σε digital mastering καθώς και η ίδια version του δίσκου σε CD.
Το οτι είναι ψηφιακή η εγγραφή δεν σημαίνει οτι το mastering είναι ίδιο .
Ξαναδιάβασε το ποστ για το mastering .
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: Re: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Το οτι είναι ψηφιακή η εγγραφή δεν σημαίνει οτι το mastering είναι ίδιο .
Ξαναδιάβασε το ποστ για το mastering .
Ως "προεδρος" πιάστηκες πάλι από τις λέξεις!
ΟΚ! Υπάρχει και analog εγγραφή σε βινύλιο νεας κυκλοφορίας με αντίστοιχο cd...:116:
Aς πάμε με αυτά..

Πρέπει δηλαδή να βρεις το mastering για να βγάλεις συμπέρασμα??
Ότι υλικό σου πουλάνε στο εμπόριο θα συγκρίνεις... Με Μastering ακούς εσύ??

Αυτό που θελω να πω είναι οτι θα συγκρίνεις μηλα με μήλα όχι μήλα με πατάτες.
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

@Costas Coyias
Έχω κατεβάσει άπειρα ψηφιακά βινυλίου ριπ και σε 24/192 όπου κάποια από το ριπ είναι κλάσεις κατώτερα από τα ίδια βινύλια που διαθέτω (γιατί οι σωστοί δίνουν ποια βερσιόν ριπάρουν κλπ.) Γιατί απλά αυτός είχε μια κουκουρούκου κεφαλή (η λάθος σετάρισμα κλπ.)... Κώστα το επόμενο που γράφω δεν αφορά [και δεν απευθύνομαι σε] εσένα προσωπικά αλλά γενικά.

Επειδή όλα αυτά τα σχετικά στο τέλος τους καταλήγουν σαν παρωδία, ακραίες απόψεις και προσβλητικούς σχολιασμούς... τα ίδια και τα ίδια, πραγματικά δεν θα ξαναγράψω σε αυτό το νήμα άλλο.

@Γιώργο δεν με αφορά να κάνω ψηφιακά είδωλα, άλλωστε υπάρχουν χιλιάδες από αυτά στο νετ για συγκρίσεις, και δεν σου κρύβω ότι κάποια από αυτά που έχω στο PC μου είναι αξιόλογα και ειδικά αυτά που είναι σωστά “επεξεργασμένα” και όχι από μια τυπική κάρτα λάπτοπ, η από μια αμφιβόλου ποιότητας κεφαλή!

Την καλήμερα μου σε όλους σας και όπως είπα (κλείνοντας) στο πρώτο μου ποστ εδώ, ακούτε μουσική και δεν παίζει ρόλο η πηγή.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα...

Έχουν γίνει πολλάκις tests αναλογικού και ψηφιακού μέσου "αναπαραγωγής". Τονίστε το "αναπαραγωγής" για να μην μπερδέυουμε την βούρτσα με την... μπατανόβουρτσα μιας και άρχισαν να πέφτουν στο τραπέζι συγκριτικά με tapes. Το πιο σύγχρονο αναλογικό μέσο αναπαραγωγής είναι το βινύλιο ενώ το πιο σύγχρονο ψηφιακό είναι το PC/media player, ήτοι τα ψηφιακά αρχεία διαφόρων αναλύσεων.

Όπως πολύ σωστά γράφει ο ΚΚ, υλικό με ακριβώς το ίδιο mastering ΔΕΝ υπάρχει. Παρόλα αυτά, υπάρχουν παραγωγές από τις ίδιες εταιρείες, από τα ίδια masters σε βινύλιο και ψηφιακά αρχεία. Τέτοιες είναι κάποιες παραγωγές της Linn records.

Συγκριτικά υλικού υψηλής ανάλυσης vs βινύλιο έχουν γίνει πολλά και το βινύλιο έχει φάει χοντρές φάπες.

Έχω παλαιότερα γράψει για μια εμπειρία σε σχεδόν ιδανικές συνθήκες. Στο studio της Τηλεοπτικής στην Θεσσαλονίκη, δηλαδή σε δωμάτιο ιδιαίτερα προσεγμένο από τον Βασίλη Χουρμουζιάδη, (γνώστη του θέματος ακουστική χώρου), ακούσαμε πικάπ Linn vs media player Linn, στην ίδια κατηγορία τιμής. Το υλικό ήταν πάλι της Linn, όπως αυτό που περιγράφω πιο πάνω, ήτοι ακριβώς το ίδιο σε δίσκο και αρχείο υψηλής ανάλυσης (μάλιστα σχετικά χαμηλής ανάλυσης σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα). Το σύστημα φυσικά κορυφαίο. Αποτέλεσμα: Φάπα στο βινύλιο.

Για δικούς τους λόγους, διάφοροι παροικούντες του καφενείου δεν αποδέχθηκαν το αποτέλεσμα της ακρόασης. Απ' ότι θυμάμαι μεταξύ αυτών ήταν και ο φίλος μας ο Λουκάς (που ξεχνιέται και νομίζει ότι γράφει σε σωματείο και όχι καφενείο :114:). Δεν το είχε αποδεχθεί καθώς ήθελε καλύτερο αναλογικό σύστημα από ένα ταπεινό Linn για το test, εν ολίγοις ήθελε να το κάνει στο σπίτι του. Παρόλο που οι συνθήκες στο σπίτι του είναι απολύτως ακατάλληλες για συγκριτικά, έγινε κι εκεί ένα ανάλογο test, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να έχει την βαρύτητα που έχει ένα test με μηχανήματα ανάλογης τιμής, σε προσεγμένο χώρο, με ηχεία monitors και υλικό σαν αυτό που περιέγραψα... αλλά δεν παύει να είναι ένα test. Ως εκ θαύματος το υλικό υψηλής ανάλυσης έπαιξε καλύτερα από το βινύλιο ήτοι, ξανά φάπα στο βινύλιο. Βεβαίως τα αποτελέσματα της ακρόασης δεν ανακοινώθηκαν με ξεκάθαρο τρόπο αλλά όλοι πιάσαμε το... υπονοούμενο. Αν ψάξετε θα βρείτε τα ανάλογα threads στην παρούσα κατηγορία.

Αυτά λοιπόν για την ιστορία.
Εξακολουθώ να εκφράζω την άποψη ότι ένα συγκριτικό δεν έχει καμία απολύτως αξία αν δεν γίνει υπό ιδανικές συνθήκες. Έχω κουραστεί να γράφω στο παρελθόν για ABX tests, (κάποτε καταφέραμε και οργανώσαμε ένα έτσι για εκπαιδευτικούς σκοπούς)... Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, τα όποια συμπεράσματα είναι ήσσονος σημασίας καθώς περιγράφουν απλά ένα "τυχαίο" περιστατικό. Από την άλλη, όσα συγκριτικά και να γίνουν, αυτοί που δεν θέλουν να πεισθούν, δεν θα πεισθούν ποτέ. Συνεπώς καλό είναι να οργανωθούν ακροάσεις, κάνουν καλό και στις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά δεν μπορούν να δημιουργήσουν θέσφατα.

Η μαγεία των σύγχρονων ψηφιακών μέσων αναπαραγωγής είναι ότι φέρνουν τα masters στο σπίτι σου. Αυτό δεν μπορεί να το κάνει κανένα αναλογικό μέσο, είτε γιατί είναι πεθαμένο το s/w (δεν υπάρχουν αναλογικές παραγωγές) είτε γιατί είναι πεθαμένο το h/w, (δεν υπάρχουν πομπινόφωνα). Ένας σημερινός 30άρης έχει βιώσει πολλά περισσότερα ψηφιακά masters απ' ότι αναλογικά. Υπάρχει περίπτωση να μην έχει ακούσει ποτέ στη ζωή του αναλογική ηχογράφηση, δεδομένου ότι οι εναπομείναντες είναι συγκεκριμένου μουσικού περιεχομένου. Άρα η κουβέντα μας είναι εκ των πραγμάτων άνευ σημασίας και γίνεται απλά για να ικανοποιήσει εμάς τους βλαμμένους. Φυσικά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι αν κάποιος έχει ήδη δίσκους (από κληρονομιά ή τους αγοράζει από βίτσιο), ΟΦΕΙΛΕΙ να βρει τρόπο να τους ακούσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μέχρι εκεί.


p.s. Σε ότι αφορά την Μαρία Κάλλας, πηγές από την ίδια την EMI στο internet αναφέρουν ότι οι καλύτερες μεταφορές είναι στα original LPs και τα πρώτα CDs. Οτιδήποτε μετά από αυτά δεν είναι ότι καλύτερο. Κοινώς LPs μετά το 60-65 και CDs μετά το 84-85 δεν μεταφέρουν σωστά τις ηχογραφήσεις στον ακροατή. Οι καλύτερες μεταφορές είναι σε δίσκους που μάλλον δεν μπορείτε να παίξετε στα πικάπ σας, καθώς μέχρι το 1954 η κάθε εταιρεία χρησιμοποιούσε την ισοστάθμιση RIAA της αρεσκείας της (μπορείτε να δοκιμάστε βέβαια με μια Metric Halo). Τα masters εξ όσων γνωρίζω υπάρχουν. Πολλά φυσικά είναι μονοφωνικά. Κάποια στιγμή ενδεχομένως να κάτσουν να φτιάξουν νέες καλές παραγωγές - μεταφορές των masters σε ψηφιακά αρχεία. Αυτά θα είναι αντικειμενικά ότι καλύτερο έχει βγει ποτέ...

...
 
  • Like
Reactions: GKZ

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.556
Reaction score
22.050
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

@Costas Coyias
Έχω κατεβάσει άπειρα ψηφιακά βινυλίου ριπ και σε 24/192 όπου κάποια από το ριπ είναι κλάσεις κατώτερα από τα ίδια βινύλια που διαθέτω (γιατί οι σωστοί δίνουν ποια βερσιόν ριπάρουν κλπ.) Γιατί απλά αυτός είχε μια κουκουρούκου κεφαλή (η λάθος σετάρισμα κλπ.)... Κώστα το επόμενο που γράφω δεν αφορά [και δεν απευθύνομαι σε] εσένα προσωπικά αλλά γενικά.

Επειδή όλα αυτά τα σχετικά στο τέλος τους καταλήγουν σαν παρωδία, ακραίες απόψεις και προσβλητικούς σχολιασμούς... τα ίδια και τα ίδια, πραγματικά δεν θα ξαναγράψω σε αυτό το νήμα άλλο.

(...)
Μα δεν μίλησα για κατεβασμένο υλικό, αλλά για ψηφιακό αντίγραφο αναλογικού αντιτύπου που υπάρχει διαθέσιμο για άμεση ακρόαση. Δεν έχει νόημα η σύγκριση τους δικού μου ή του δικού σου δίσκου με αυτόν που έχει κάποιος άλλος, στην άλλη άκρη του πλανήτη, καθώς η πιθανότητα αυτά τα δύο να προέρχονται από διαφορετικό μάστερ, δηλαδή να είναι διαφορετικά, είναι συντριπτικά μεγάλη, χωρίς να αποκλείεται και το ενδεχόμενο, το αναλογικό αντίτυπο που έχει αυτός που διένειμε το κατεβασμένο υλικό να είναι καλύτερο από που μπορεί να έχεις εσύ ή εγώ - και βεβαίως, πολύ σωστά, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο, το κατεβασμένο υλικό να έχει όλες αυτές τις αδυναμίες που λες.

Πρώτιστη σημασία έχει, η σύγκριση να γίνεται σε ελεγχόμενες στυνθήκες, και αυτό προϋποθέτει την άμεση διαθεσιμότητα αμφοτέρων των μέσων. Επιπροσθέτως, δε, θα ήταν πολύ χρήσιμο για τον καθένα να συγκρίνει -πάλι χωρίς να κοροϊδεύει τον εαυτό του- και ψηφιακό αντίγραφο συμπιεσμένο σε mp3. Το mp3 δεν είναι άσχετο με το hi-fi, κι αυτό μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει συγκρίνοντας με τον κατάλληλο τρόπο, με αποτελέσματα εκπληκτικά.

Όμως, για να γίνουν όλ' αυτά, χρειάζεται ενδιαφέρον, αγάπη, διάθεση, χρόνος και διάβασμα. Αν αυτά δεν υπάρχουν, αντικαθίστανται (συνήθως) από τη στάση "μούρη του καψούρη". Απομένει, λοιπόν, να αποφασίσει καθείς για τον εαυτό του, τί του είναι περισσότερο χρήσιμο και τί τον συμφέρει. Τον συμφέρουν όλα τα παραπάνω, ή απλώς η μούρη και ο τουπές;

Επίσης, χρειάζεται και ανοικτό μυαλό. Το ερώτημα του Στέλιου Ράμφου είναι πάντοτε επίκαιρο: Θέλουμε να είμαστε κοινωνία ερωτήσεων, ή όχι; Αν είχαμε αρκεστεί σε απαντήσεις, σήμερα δεν θα είχαμε ούτε καν ηλεκτρικό ρεύμα, όχι πικάπ και ντιτζιταλοφρίκουλες...

(Βασικά, ήθελα να γράψω μούρη - παγούρι, όπως το είχε πει τις προάλλες κάποιο παιδί εδώ απέναντι στο χαζομάγαζο, αλλά προτίμησα το μούρη - καψούρη, έτσι για... ποικιλία, μιας και μου ήρθε συνειρμικά εκείνο το ωραίο τραγουδάκι του Καρβέλα, όπου όλο το τραγούδι είναι σ' αυτό το υπέροχο ακορντεόν)... :114:
 
  • Like
Reactions: GKZ

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Το νόημα του νήματος έχει πάει περίπατο.

Ο Γιώργος (GeoVaz) έχει κάποιες πολύ ακραίες απόψεις για τον λόγο που ακούει βινύλιο.

Ισχυρίζεται (αν κατάλαβα καλά) ότι η μουσική εκείνης της εποχής καλύτερα να ακούγεται από βινύλιο γιατί δεν υπάρχει ψηφιακό μέσο να αποδώσει τις αναλογικές εγγραφές της εποχής.

Το λάθος που κάνει (όπως και πολλοί άλλοι), είναι ότι φορτώνει στην ψηφιακή τεχνολογία το γεγονός ότι δεν του αρέσει η ίδια μουσική από CD ή από αρχεία υψηλής ανάλυσης.

Ξεχνά όμως ότι αυτό που ακούει ως διαφορετικό είναι πολύ πιθανό να ωφείλεται σε διαφορετικό ψηφιακό mastering που δεν είναι του γούστου του, και εδώ που τα λέμε, δεν έχει και άδικο, μια και η συμπίεση που πέφτει στο remastering για να ακούγονται όλα δυνατά, έχει μεγάλη ευθύνη για την αρνητική κριτική των ψηφιακών εγγραφών. (βλέπε Loudness War).

Επίσης, κάποιοι άλλοι κάνουν το λάθος να υποθέτουν ότι ακόμη και τα αναλογικά μέσα (πλατό / κεφαλές) που χρησιμοποιούν οι δισκογραφικές για να μεταφέρουν βινύλια σε ψηφιακή μορφή (όταν λείπουν τα master tapes), θα είναι του γούστου τους, ή τουλάχιστον θα είναι πολύ προσεγμένα. Συμπεραίνουν λοιπόν ότι φταίει ο A/D και όχι ότι υπάρχει πριν από αυτόν, για να πάρει σάρκα και οστά ο αναλογικός ήχος που θα ψηφιοποιηθεί.

Προκειμένου λοιπόν να δούμε αν φταίει ο Α/D, και όχι οι επιλογές της δισκογραφικής και των μηχανικών που ασχολήθηκαν με την ψηφιοποίηση ήχου (επιλογές αναλογικών μηχανημάτων και προσωπικού γούστου στο mastering), πρότεινα μια διαδικασία home-made προσεγμένης ψηφιοποίησης, ώστε να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει.

Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον αν επίσης μπορούσε να γίνει μια συγκριτική δοκιμή ανάμεσα σε ένα αναλογικό phono stage και ενός κορυφαίου AD/DA μετατροπέα. (Metric Halo, Prism Orπheus, κτλ.)

Ένα τέτοιο συγκριτικό ίσως έκανε μερικούς να αναθεωρήσουν (ίσως και όχι).

Στα πλεονεκτήματα μίας τέτοιας δοκιμής, έχουμε το ίδιο μέσο (βινύλιο) και τα ίδια συνοδά (πλην phono).

Το λέω γιατί το mastering στο CD, μπορεί να είναι διαφορετικό από το βινύλιο, και να βγουν λάθος συμπεράσματα.

Επίσης, που ξέρεις, ίσως κάποιοι φανατικοί του βινυλίου να βρουν έναν έξυπνο τρόπο να ακούν την δισκοθήκη τους χωρίς να φθείρουν τα αγαπημένα τους βινύλια.

Κάτι σαν αυτό που κάνει αυτός ο τύπος δηλαδή, που κατά Κόγια μάλλον είναι σχιζοειδής προσωπικότητα...:116:
Και ο Κώστας καλά τα λέει! :107:

Δεν μ' αρέσει να εξηγώ ξανά και ξανά τα αυτονόητα, αλλά τέλος πάντων. Το να βρει κάποιος το ίδιο έργο σε διαφορετικά μέσα και να τα συγκρίνει ηχητικά δεν έχει νόημα, διότι καθένα εξ αυτών προήλθε από διαφορετικό μάστερ. Πάει αυτό, πάμε παρακάτω.

Η σύγκριση ενός δίσκου βινυλίου με ένα ψηφιακό αντίγραφό του έχει νόημα, αφ' ης στιγμής είναι σε θέση να αποδείξει ότι το ψηφιακό αντίγραφο είναι πιστό, δηλαδή, ο ψηφιακός εγγραφέας είναι σε θέση να εξαντλήσει, να αποτυπώσει πλήρως το ποιοτικό εύρος του πρωτοτύπου, του αναλογικού δίσκου δηλαδή, και αυτό πιστοποιείται μόνον εάν ο ακροατής αδυνατεί να προσδιορίσει ποιο παίζει πότε.

Στο επόμενο βήμα, η σύγκριση μεταξύ δύο ή τριών ψηφιακών αντιγράφων μεταξύ τους αποκτά λόγο ύπαρξης σε περίπτωση που ο ακροατής θέλει να εξακριβώσει, εάν τα αντίγραφα υψηλής ανάλυσης είναι ηχητικά ανώτερα, δηλαδή έχουν αποτυπώσει πληρέστερα το σήμα του αναλογικού μέσου. Εάν συμβαίνει αυτό με τυφλή ακρόαση, (δηλαδή, χωρίς ο ακροατής να κοροϊδεύει τον εαυτό του, το τονίζω εκ νέου), τότε η μέθοδος εγγραφής σε 16/44 προφανώς δεν επαρκεί, και το αντίστροφο. Εάν αποδειχθεί πως το 16μπιτο αντίγραφο επαρκεί, αυτό δεν σημαίνει πως το αντίγραφο υψηλής ανάλυσης είναι άχρηστο. Αντιθέτως, είναι απαραίτητο σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να επεξεργαστεί το υλικό του ψηφιακά.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

p.s. Σε ότι αφορά την Μαρία Κάλλας, πηγές από την ίδια την EMI στο internet αναφέρουν ότι οι καλύτερες μεταφορές είναι στα original LPs και τα πρώτα CDs. Οτιδήποτε μετά από αυτά δεν είναι ότι καλύτερο. Κοινώς LPs μετά το 60-65 και CDs μετά το 84-85 δεν μεταφέρουν σωστά τις ηχογραφήσεις στον ακροατή. Οι καλύτερες μεταφορές είναι σε δίσκους που μάλλον δεν μπορείτε να παίξετε στα πικάπ σας, καθώς μέχρι το 1954 η κάθε εταιρεία χρησιμοποιούσε την ισοστάθμιση RIAA της αρεσκείας της (μπορείτε να δοκιμάστε βέβαια με μια Metric Halo). Τα masters εξ όσων γνωρίζω υπάρχουν. Πολλά φυσικά είναι μονοφωνικά. Κάποια στιγμή ενδεχομένως να κάτσουν να φτιάξουν νέες καλές παραγωγές - μεταφορές των masters σε ψηφιακά αρχεία. Αυτά θα είναι αντικειμενικά ότι καλύτερο έχει βγει ποτέ...

...
Μάλλον δεν διάβασες τι έγραψα και με κάτι γράμματα ΝΑ στο Post #90 !!!!
Μου το κάνεις και PS κίολας :139:


Η απαντησή μου είναι ότι εάν δεν υπάρχουν τα master της Κάλλας και εσύ θές σώνει και καλά να ακούσεις την Κάλας όσο το δυνατόν πλησιέστερα στην εγγραφή τότε πρέπει να πας στο επόμενο εναπομείναν μέσο εγγραφής της φωνής της που είναι το βινύλιο και αυτό EAN ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓEΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ

Αλλιώς πας σε ψηφιακό αρχείο και ελπίζεις να έχει γίνει από καλό tape ή βινύλιο με άριστο αναπαραγωγέα και με άριστο ADC
Ελπίζω να σε κάλυψα
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Εγώ πάλι από περιέργεια, θα ψηφιοποιήσω 2-3 βινύλια με τους Α/D της σχετικά ταπεινής TC Impact Twin, και θα κάνω Α-Β τεστ στο σύστημά μου. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο ζήτημα σωστού χώρου, είναι ζήτημα να ακουστουν και το αναλογικό και το ψηφιακό αντίγραφο στο ίδιο σύστημα και στον ίδιο χώρο, όπου έχει ο καθένας μία εξοικείωση.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.047
Reaction score
28.321
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Εγω πάλι που το έκανα αυτό στο δικό μου σύστημα δεν είδα διαφορές άξιες λόγου, εκτός απο τον αέρα που λέμε οτι έχει το βινύλιο , έναντι του ψηφιακού του αντιγράφου. Σε dat.


Αλλά ας το πω για άλλη μια φορά. Το Thread έχει τίτλο που φιάχνονται τα βινύλια.

Γιατί πρέπει σώνει και καλά να καταλήγει κάθε σε analog vs digital , αυτό και κάθε άλλο νήμα?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Re: Απάντηση: Re: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Μάλλον δεν διάβασες τι έγραψα και με κάτι γράμματα ΝΑ στο Post #90 !!!!
Μου το κάνεις και PS κίολας :139:
Γιατί απαγορεύεται; Ζητώ συγγνώμη!
Είδα τι έγραψες. Έγραψες χωρίς να απαντάς στο ερώτημά μου (σε ρώτησα δύο φορές αν υπάρχουν τα μάστερς), ποστάροντας μια ανακρίβεια περί δίσκων και αναπαραγωγής που φυσικά δεν ισχύει. Οι δίσκος δεν είναι ούτε μέσο εγγραφής (μέσο εγγραφής είναι τα masters) ούτε φυσικά το εναπομείναν. Τα πρώτα LPs δεν μπορείς ούτε εσύ να τα ακούσεις. Τα πρώτα CDs με βάση την ΕΜΙ είναι εξίσου καλά με τα πρώτα LPs (τα μονοφωνικά, αυτά με RIAA equalization κουκουρούκου). Συν τοις άλλοις, πολλά μεταγενέστερα LPs (από αυτά που ακούς) δεν είναι τα καλύτερα δυνατά. Με βάση τα παραπάνω και επιπλέον λόγω της φθοράς του αναλογικού μέσου αναπαραγωγής με την πάροδο του χρόνου, τα πρώτα CDs λογικά σήμερα παίζουν πολύ καλύτερα από τα πρώτα LPs. Διάβασε ξανά το PostScript μου.

Να ακριβολογείς. Βοηθά τον διάλογο.

...
 
  • Like
Reactions: GKZ

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.869
Reaction score
21.780
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Εγω πάλι που το έκανα αυτό στο δικό μου σύστημα δεν είδα διαφορές άξιες λόγου, εκτός απο τον αέρα που λέμε οτι έχει το βινύλιο , έναντι του ψηφιακού του αντιγράφου. Σε dat.


Αλλά ας το πω για άλλη μια φορά. Το Thread έχει τίτλο που φιάχνονται τα βινύλια.

Γιατί πρέπει σώνει και καλά να καταλήγει κάθε σε analog vs digital , αυτό και κάθε άλλο νήμα?
Φωνή (λογικής) βοώντος εν τη ερήμω...
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Τα καλώδια και το βινύλιο εμπεριέχουν "θρησκευτικές"πεποιθήσεις που ανάβουν τα αίματα .
Οι παλαιοί θαμώνες τα έχουν πει πολλάκις,οι νέοι δεν κάνουν τον κόπο να διαβάσουν παλιά ποστ και ξανά-μανά τα ίδια .
Έχει πλάκα αυτή η επανάληψη .Βλέπεις οτι τα "κολλήματα"καλά κρατούν άμφω .
Ακόμα και το πολύ λογικό ποστ του Γιάννη δεν ξέφυγε της πεποίθησης...

εκτός απο τον αέρα που λέμε οτι έχει το βινύλιο
Σε καθαρά τεχνολογικό επίπεδο συζήτηση δεν μπορεί να σταθεί.Η σημερινή τεχνολογία υπερτερεί σαφώς.Ακόμα και οι πλέον "πιστοί" δύσκολα το αμφισβητούν.Τα σημερινά αρχεία αναπαραγωγής έχουν λιγότερα "λάθη".
Αλλά το analog warmth καλά κρατεί.

ειρήνη υμίν
 


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

ΜΠΑΟΚτζή
 


Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Πως φτιάχνονται οι δίσκοι βινυλίου

Εσύ αγόραζε ταινίες..
κάνουν και για πακετάρισμα:405:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.239
Μηνύματα
2.967.892
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top