Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Και αν κάποιοι πληγώνονται από τον τρόπο γραφής μου, καλό είναι να θυμηθούν ότι το σημαντικότερο στοιχείο της ειλικρινά ευγενούς συμπεριφοράς είναι το να προσέχεις πραγματικά αυτά που σου λέει (ή γράφει) ο συνομιλητής σου και να προσπαθείς να τα κατανοήσεις προτού απαντήσεις.

Αν δε μπορείς να το κάνεις, τότε ζητάς διευκρινήσεις.

Αυτό που δεν είναι σωστό να κάνεις, είναι το να αδιαφορείς επιδεικτικά για τα όσα λέει (ή γράφει) ο άλλος επειδή βιάζεσαι να πεις (ή να γράψεις) τις ασυναρτησίες σου, οι οποίες (στην καλύτερη περίπτωση) άντε να σου χαρίσουν τον τίτλο του Master Of The Obvious.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Με όσα γράφω παραπάνω, δεν εννοώ ότι είναι προαπαιτούμενο το να έχει κανείς υψηλού επιπέδου τεχνικές γνώσεις για να συμμετέχει σε μια συζήτηση.

Αυτό που εννοάω, είναι το είναι προαπαιτούμενο το να έχει κανείς το "γνώθι σαυτόν" μαζί με "κοινή" Λογική.
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

...


Αυτό που ξεχωρίζει έναν πραγματικά εξαιρετικό ενισχυτή από έναν ενισχυτή "ειδικού σκοπού" είναι η σταθερότητα στη συμπεριφορά.

Αυτό είναι που κάνει τους Ncore εξαιρετικούς.


Η σταθερότητα αυτή στη συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα της ευφυούς σχεδίασης του Bruno Putzeys και της σταθερά υψηλής ανάδρασης που πέτυχε (κάτι που είναι κάθε άλλο παρά εύκολο και "αυτονόητο").


Τα παραπάνω έχουν σημειωθεί και εξηγηθεί ΠΟΛΛΑΚΙΣ, ενώ στο παρόν thread δόθηκαν και οι "απόρρητες μετρήσεις των Ncore που δε μπορούσε να βρει κανένας" :)headbang:) στις οποίες η εν λόγω σταθερότητα στη συμπεριφορά ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ "ΕΚΑΝΕ ΜΠΑΜ".

...
Σταθερότητα στη συμπεριφορά που ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ορισμένοι γιαπωνέζικοι τρανζιστοράτοι ενισχυτές των δεκαετιών '70 και '80, οι οποίοι πόσταραν στα spec τους "μετρήσεις" παραμόρφωσης με πολλά μηδενικά (στο 1 kHz και σε ωμικό φορτίο), "διαστημικά" slew rate (με "τσίτα την ανάδραση και έξω τα φίλτρα" σε ωμικό φορτίο για να μην ταλαντώσουν), και σύμφωνα με πολλούς δεν ακούγονταν καλά καίτοι "μέτραγαν τέλεια". :headbang:


Έτσι ξεκίνησαν οι ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ ΜΥΘΟΙ περί της "ανεπάρκειας των μετρήσεων" και του "κακού της ανάδρασης".


Ας δούμε και μερικά πραγματάκια που έχει πει ο "άσχετος" Bob Cordell:

http://jipihorn.free.fr/Documents/Divers Blog/Cordellinterview.pdf



In layman's terms, what exactly did your research show back in the 1970's?


I did a great deal of work studying power amplifier distortion mechanisms and types of amplifier distortion measurement. Transient Intermodulation Distortion Distortion (TIM) was a cleverly-devised and over-used buzz word for high frequency distortion created by amplifiers with inadequate slew rate. Its inventor incorrectly interpreted his math equations and wrote several papers asserting that TIM was caused by the use of large amounts of negative feedback. So emerged the myth that low-feedback/no-feedback amplifiers are superior. Not so, but it lives on to this day. Even a special TIM distortion test was developed, but it turns out that 20 kHz THD and TIM are highly correlated. Any amplifier that has low 20 KHz full-power THD (say, less than 0.02%) has essentially no TIM, whether it uses negative feedback or not.
Unfortunately, lots of other mechanisms can result in high THD-20, such as output stage switching distortion.


Someone recently said that if not driven to clip, all SS sound the same. Do all SS amps sound the same?


No, because they all misbehave differently. However, well-designed SS amps operating well below clipping, that are not misbehaving, and which have high damping factor across the band, will tend to sound the same. Note that some very expensive SS amps do not meet the criteria of this caveat - sometimes as a result of misguided design decisions intended to "improve" the sound.
A very expensive no-feedback SS amp may sound different because it has a low damping factor, which in turn will cause coloration when the varying impedance of a loudspeaker is being driven. Some people might mistake this coloration for "better", but is merely a departure from accuracy.

Different SS amplifiers will often sound different if they are driven into clipping (which happens more often than some realize). Some amplifiers clip more gracefully than others. The same thing applies to amplifiers that include protection circuits. Some amplifiers in the 70's had protection circuits that could manufacture a violent spike when they engaged. Urban legend has it that they were sometimes called "tweeter-eaters".

Finally, some (often high-end) amplifiers are designed with inadequate stability margin when driving capacitive loads, like some boutique speaker cables. Stability may have been sacrificed in a misguided attempt to make them somehow more transparent to high frequencies, for example. These will certainly sound different if they occasionally burst into oscillation.


Is the op-amp mania in audio circles valid?

No. Op amps got a bad reputation in the Seventies, when cheap general-purpose opamps were used in audio electronics. Op amps have come a long way. Quality, audio-grade op amps, costing between 2 and 5 dollars (sometimes even less) are superb, and usually much better than anyone could do with a discrete design. Of course, there are likely some misguided or inexperienced designers out there who may improperly apply an op amp.


Looking at basic amplifier spec sheets, what should we really look for?


Spec sheets in many ways are nearly worthless. If someone specifies according to the FTC standard a THD at full power out to 20 kHz of less than 0.02%, the amp is more likely to be good sounding, but this is not fully necessary or even sufficient.
Depending on the nature of the distortion and misbehavior, an amplifier with 0.1% THD can sound great, and an amp with 0.02% might sound awful when it clips. I'm not saying to throw out the spec sheets, but they just don't usually tell the whole story.
Forget about spec sheets for boutique amps.

Without getting into how power is measured, how much power do we really need?


Much more than we think. Ideally, if you are really serious about high-end audio, your amplifier should never, ever clip. In reality, amps clip more often than we think, especially on well-recorded music that has high dynamic range, and especially when driving speakers with efficiencies in the low to mid 80's.

My 250 WPC amplifier will occasionally wink at me with its clip LEDs (every amp should have them!) when driving my Morel M3 speakers with well-recorded music at levels that are realistic but certainly not painful. Remember, the peak-to-average power ratio (crest factor) of well-recorded music is quite high. The average level is what drives us out of the room, while it is the peak level that impresses us with effortless dynamics. If a 100 Watt amplifier is adequate for a speaker with 91 dB sensitivity, you need a 400 watt amplifier for a speaker with only 85 dB sensitivity. Put together inefficient small-diameter woofers with adequate baffle step compensation and you have a recipe for a speaker with small net efficiency, often less than 85 dB.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Από την απάντηση του Cordelll που πόσταρα τελευταία, είναι φανερό ότι "τα παίρνει" από τον EAR...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Δηλαδή οι μετρήσεις ενός ενισχυτή είναι επαρκές κριτήριο, και η ανάδραση είναι "καλή";
1. Οι μετρήσεις είναι επαρκέστατο κριτήριο όταν αποτελούν πλήρες σετ (βαριά κουβέντα), και όταν και αυτός που τις εκτελεί και αυτός (αυτοί) που τις μελετά ξέρουν τι τους γίνεται (επίσης βαριά κουβέντα).

2. Η ανάδραση και γενικά το "error correction", είναι εργαλεία που μας παρέχει η Θεωρία Ελέγχου. Ως εργαλεία, δεν είναι ούτε "καλά" ούτε "κακά", απλά άλλοτε χρησιμοποιούνται ορθά και άλλοτε όχι.
Πάντως το ότι ζούμε, περπατάμε, μιλάμε, σκεφτόμαστε, μαθαίνουμε κτλ. οφείλεται σε βρόχους ανάδρασης.
Ορισμένα δε από τα παραπάνω, μπορούν να τα κάνουν ακόμα και οι χαϊεντάδες που τους "χαλάει ο ήχος της ανάδρασης.:sneaky:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, όλα τα παραπάνω θάφτηκαν κάτω από ένα βουνό από βλακείες, στις οποίες περίοπτη θέση καταλαμβάνουν οι τεχνικές analύσεις του rx/ μηχανικού που δε μπορεί να προσθέσει dB.

Ώρε π@υστη μου! Ξύπνησε ο Ζαπ από την χειμερία νάρκη! Και έχει αγριέψει με φαίνεται....

Στον ύπνο σου με έβλεπες μωρή λινάτσα? :roflmao:

 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Atkinson vs Cordell...

Atkinson:
http://www.stereophile.com/content/pass-laboratories-xp-30-line-preamplifier-page-2

...

Hmmm. The sonic characters of the preamplifiers I have enjoyed using over the past decade or so range from the airy if light-balanced Parasound Halo JC 2 to the dark-toned Mark Levinson No.380S. The Nagra Jazz, reviewed elsewhere in this issue, lies closer to the Parasound in its sonic signature but approaches the Levinson in its ability to throw a billowing soundstage. The Simaudio Moon Evolution P-8, Audio Research Reference 3, Ayre Acoustics KX-R, and, to a lesser degree, Ayre's K-5xeMP, are all soundstaging champs, but excel at reproducing, along with the soundstage, the palpability of individual acoustic images. The ARC and the Ayre K-5xeMP push the image forward a little, the Simaudio and the Ayre KX-R present a deeper, more resolved soundstage. But of all these preamps, it was the Ayre KX-R and Moon P-8 that for me most effectively communicated the music—as the Pass Labs XP-30 was now doing.

...

Summing up

Ayre's KX-R and Pass Laboratories' XP-30 represent the opposite ends of the spectrum of preamplifier design. The Ayre has zero negative feedback, even in its power supply, and mechanically coupled potentiometers for volume control; the Pass uses negative feedback both in its audio circuit and in its many three-pin voltage-regulator chips, and has an integrated-circuit volume control. It's been four years since I had the Ayre KX-R in my system, and yes, auditory memory is notoriously fickle. But my auditioning convinces me that Pass Labs' XP-30 equals the sound quality of the Ayre. The XP-30 has rekindled for me the concept that the beating heart of an audio system is the preamplifier. This is one you need to hear for yourself.


Cordell:
http://jipihorn.free.fr/Documents/Divers Blog/Cordellinterview.pdf

Do preamps affect the sound more than power amps?

Only if they are really bad, or, perhaps deliberately, incorporate circuitry and technology that will color the sound. Use of pots that track really well is important to balance and imaging. Preamps that incorporate digital signal processing are a possible exception if their A/D and D/A circuits are not of very high quality. Preamps that use poor-quality voltage-controlled gain circuits in place of high-quality potentiometers might also introduce some degradation as well. Good quality pots are a must for a good preamp.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Νομίζω ότι κανείς μπορεί να βγάλει ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τον Atkinson...
 

Μηνύματα
1.972
Reaction score
3.332
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Σιγα σιγα και με τα χρονια ..... Αισθανομαι τυχερος που εχω επιλεξει την παρεα αυτη ....

Μπραβο σε ολο τον κοσμο που το κατεχει και ψαχνετε !!!
Και ενα μπραβο σε αυτους που παραμενουν ρομαντικοι και το αποδυκνειουν !!!
Τελικα η μουσικη και η παρεα ειναι πανω απο ολα .
Αλλα και το σωστο και ορθο να λεγετε .....
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.789
Reaction score
7.669
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

ωραια πραματα που....ξετυφλωνουν.....εμας!!!!!!!!:geek:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Νομίζω ότι κανείς μπορεί να βγάλει ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τον Atkinson...

Και με το παραπάνω δεν εννοώ σε καμία περίπτωση ότι ο Pass XP-30 είναι "κακός" προενισχυτής.

ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ!

Αυτό που εννοάω είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι, απλά, άχρηστος.



Πού τώρα θα ήταν χρήσιμος ένας προενισχυτής με τέτχια χαρακτηριστικά;

Μα, στην περίπτωση που είχαμε ένα σύστημα με αδηφάγα ηχεία και ενισχυτές υψηλής ισχύος με χαμηλό κέρδος τάσης*.

Ή, και στην περίπτωση που είχαμε ευαίσθητα ηχεία και, για λόγους "μινιμαλισμού", θέλαμε ο τελικός μας να είναι ένας απομονωτής [buffer - κέρδος ρεύματος μόνο, κέρδος τάσης* (δες παρακάτω) κοντά στη μονάδα].






*Οι περισσότεροι τελικοί ενισχυτές είναι ενισχυτές τάσης. Παίρνουν την τάση εξόδου του προενισχυτή, και την ενισχύουν επί ένα σταθερό αριθμό - το κέρδος τάσης.

Αυτή είναι η δουλειά τους.
Μόνο.
Τέλος.

Το κατά πόσο μπορούν να διατηρήσουν αυτό το κέρδος τάσης (voltage gain) ΣΤΑΘΕΡΟ σε όλα τα σκαμπανεβάσματα τόσο της εμπέδησης του ηχείου όσο και της ίδιας της τάσης του προενισχυτή, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές παραμορφώσεις είναι αυτό που διαφοροποιεί την ποιότητά τους και τον ήχο τους.



Όπως λέει κι ο Bob:
http://jipihorn.free.fr/Documents/Divers Blog/Cordellinterview.pdf


Without giving the standard weakest link answer, how important is the amp as a component?

It is very important, but not nearly as much so as the loudspeaker. The job of the amplifier is very simple. It must multiply the incoming signal voltage by a factor of about 20, and deliver a perfect replica of the signal to the speaker, independent of the impedance that the speaker presents to it. It is not the job of the amplifier to modify or "improve" the sound in any way. The name of the game is accuracy in combination
with adequate power and absence of misbehavior.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Αυτός ο "άσχετος" ο Bob Cordell, κοιτάξτε τι γράφει....:roflmao:

What is the future of amps?


High-end audio will forever embrace "big-iron" power amplifiers
However, on the average there will be migration toward more use of IC power amps, like the LM3886, and the use of Class-D amplifiers.
However, it seems unlikely that one will ever make a Class-D amplifier that can sonically outperform the best-designed Class A-B amps.
The newer, less expensive and more compact amplifier technologies may also help foster the migration of the power amplifiers into the cabinets of active loudspeakers.
http://jipihorn.free.fr/Documents/Divers Blog/Cordellinterview.pdf
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.789
Reaction score
7.669
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Ρε τον Bob σημερις.....μας μπερδευει ο μπαγασας,μας τα ανατρεπει,ο τσιφτης......:roflmao:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Bryston 28B βρε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Θα πουλήσω τις πατέντες μου στον Ζαπ, που τις ζαχαρώνει, και θα τα πάρω τα μονομπλόκια! :roflmao:

Με 30-50 watts θα παίζω, αλλά άμα έρθει ένα μουσικό τράνζιεντ, να μην μπορώ να το φιλέψω κάτι τις ? Εεεε ???? Αμ πως! :cool:
 

Μηνύματα
1.972
Reaction score
3.332
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Bryston 28B βρε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Θα πουλήσω τις πατέντες μου στον Ζαπ, που τις ζαχαρώνει, και θα τα πάρω τα μονομπλόκια! :roflmao:
Μεχρι να παρεις τα μπλοκια θα εχουν περασει αλλοι ποσοι απο τα χερια σου ....
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Μεχρι να παρεις τα μπλοκια θα εχουν περασει αλλοι ποσοι απο τα χερια σου ....
Μπορεί, αλλά μπορεί και όχι...:wink:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Αυτός ο "άσχετος" ο Bob Cordell, κοιτάξτε τι γράφει....:roflmao:



http://jipihorn.free.fr/Documents/Divers Blog/Cordellinterview.pdf


What is the future of amps?


High-end audio will forever embrace "big-iron" power amplifiers However, on the average there will be migration toward more use of IC power amps, like the LM3886, and the use of Class-D amplifiers.
However, it seems unlikely that one will ever make a Class-D amplifier that can sonically outperform the best-designed Class A-B amps.
The newer, less expensive and more compact amplifier technologies may also help foster the migration of the power amplifiers into the cabinets of active loudspeakers.
Το ήλπιζα πως κάποιος θα το πρόσεχε.
Μπράβο σου! Πώς το 'παθες;

Παρότι το κείμενο αυτό είναι του 2005 (π.Νc. - προ ΝCore εποχή, έτσι πρέπει να μετράμε το χρόνο όταν αναφερόμαστε σε ενισχυτές), ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ και σε επίπεδο ορισμένων τουλάχιστον μετρήσεων έχει δίκιο, μια και ακόμα και οι Ncore δε μπορούν να πιάσουν ορισμένες από τις επιδόσεις των καλύτερων γραμμικών ενισχυτών (πολλοί από αυτούς diy-κοι, και δε μιλάω για φρεγατο-λαμπομαλακίες εδώ).

Το τι ισχύ έχουν οι ενισχυτές αυτοί, το πόσο κοστίζουν (μιλάω για τους ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΟΥΣ εμπορικούς που θεωρητικά το καταφέρνουν), το πόσο "καίνε", και, ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ, το κατά πόσο μπορούν να επιδείξουν ανάλογη σταθερότητα σε πραγματικές συνθήκες (μη ωμικά φορτία κτλ.) σε σχέση με τους Ncore (το ακούς back;), αλλά και το αν αυτή η υπεροχή (υπό συνθήκες ή όχι) εν τέλλει ακούγεται και πότε, είναι ερωτήματα στα οποία δεν έχω αυτή τη στιγμή τουλάχιστον τελεσίδικη απάντηση.



Πάντως εγώ αγόρασα Ncore, και ΤΕΛΟΣ.

Και δεν είμαι άνθρωπος που κάνει παρορμητικές αγορές...
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.789
Reaction score
7.669
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Μπορεί, αλλά μπορεί και όχι...:wink:
Ωπα??????για πες -για πες......τιιιιιιιιι ετοιμαζεις?

JC .........ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ......:biggrin:
 

Μηνύματα
1.972
Reaction score
3.332
Απάντηση: Νκορίασις......πως λέμε ψωρίασις.

Ωπα??????για πες -για πες......τιιιιιιιιι ετοιμαζεις?

JC .........ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ......:biggrin:
Εαν δεν βγουν στο εμποριο τα NC 1200 για να οδηγησει τα 50αρια εχει μελλον ακομα....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.828
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top