Μετρήσεις χώρου...

Y

Yiannis_B

Guest
Κύριοι, είναι εμφανές ότι 100% απορρόφηση στα σημεία πρώτης ανάκλασης, έχουμε με ανοίγματα στα αντίστοιχα σημεία....:rolleyes:....φεύγει το ηχητικό κύμα και πάει να βρει την θάλασσα...



Το ταβάνι και τις κολόνες τις κρατάμε για να έχουμε ένα ελάχιστο πεδίο αντήχησης...:focus:

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Νομίζω οτι αυτή ωφείλεται στους κατακόρυφους, κλειστούς στο ένα άκρο (γιατί πατάνε στο πάτωμα) "σωλήνες" που σχηματίζουν τα τρία ρολά - που συνήθως έχουν μήκος 22-24cm το καθένα. Αν είναι έτσι προκύπτει μία συχνότητα συντονισμού γύρω στα 130-119Hz.
Πολύ καλή σκέψη.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Έχεις,μόνο που είναι ανεξέλεγκτες και ακανόνιστες.
Από τη στιγμή μάλιστα που προσδίδεται έστω και ελάχιστη εσωτερική κλίση σε δίπολα ηχεία(οκτωειδούς ακτινοβολίας),οι υπάρχοντες σχηματισμοί πλευρικής τοιχοποιίας ως προς το συσταθέν τρίγωνο με κορυφές εκείνα και τη θέση ακρόασης θα γίνονται εντός της ζώνης όπου υφίσταται η δίπολη εκπομπή αποδέκτες άμεσης ηχητικής ενέργειας και φυσικά εκπομποί ανακλώμενης ενέργειας πρώτης τάξης.


Γιά την προκύπτουσα άνοδο στάθμης στη ζώνη των 1000 Hz στην απόκριση του δεξιού ηχείου στη θέση ακρόασης,εξέτασε την πλευρική σύνθεση του χώρου όπισθεν και αριστερά ως προς τη θέση ακρόασης και όπισθεν και δεξιά ως προς το δεξί ηχείο...
Γενικά είναι αρκετά σημαντικό να υπάρχει συμμετρία, τα δίπολα είναι σαν ραντάρ ένα πράγμα,αρκετά ευαίσθητα σε αυτό το κομμάτι...από εκεί και πέρα όμως, με το toe in μπορείς να τοποθετήσεις το έμπροσθεν σημείο πλαινής πρώτης ανάκλασης σε σημείο μηδενικής ακτινοβολίας του ηχείου, που είναι πιο σημαντικό, εφόσον μάλιστα υπάρχει μεγάλη απόσταση από τον πίσω τοίχο και άρα μεγάλη καθυστέρηση ούτως η άλλως του πίσω κύματος.
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Νομίζω οτι αυτή ωφείλεται στους κατακόρυφους, κλειστούς στο ένα άκρο (γιατί πατάνε στο πάτωμα) "σωλήνες" που σχηματίζουν τα τρία ρολά - που συνήθως έχουν μήκος 22-24cm το καθένα. Αν είναι έτσι προκύπτει μία συχνότητα συντονισμού γύρω στα 130-119Hz.
Οι σωλήνες πατάνε στο πάτωμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σφραγίζουν.

Παρόλα αυτά αν τα μαθηματικά μου είναι σωστά έχουμε:

Μήκος σωλήνα = 20 έως 25 cm, Διάμετρος = 6 cm, Όγκος = 0.57- 0.71 liters /2 = 0.285 - 0.355 liters.

Base surface area = 28.2857 cm2 /2 = 14.1 cm2

Equal Port diameter of half cycle = 2.12 cm = 14.1 cm2

Σύμφωνα με τα παραπάνω νούμερα το Helmholtz calculator βγάζει 131 Hz για τον 25 cm σωλήνα και 106 Hz για τον 25 cm σωλήνα, οπότε συμφωνεί με τις μετρήσεις.

upload_2013-12-8_15-3-56.png


upload_2013-12-8_15-4-16.png
 

Attachments


skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Έχεις, μόνο που είναι ανεξέλεγκτες και ακανόνιστες....
Εννοώ δεν ειναι κοντα πλαινοι τοιχοι. Αν δεν ειχα καθόλου πρωτες ανακλάσεις, δεν θα ειχα ουτε δευτερες ανακλάσεις, ουτε γενικά ανακλάσεις, οπερ ατοπον..... ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.522
Reaction score
57.612
Γενικά είναι αρκετά σημαντικό να υπάρχει συμμετρία, τα δίπολα είναι σαν ραντάρ ένα πράγμα,αρκετά ευαίσθητα σε αυτό το κομμάτι...από εκεί και πέρα όμως, με το toe in μπορείς να τοποθετήσεις το έμπροσθεν σημείο πλαινής πρώτης ανάκλασης σε σημείο μηδενικής ακτινοβολίας του ηχείου, που είναι πιο σημαντικό...
Και διά του λόγου το αληθές,ένα αλιευθέν paper που κρίνεται ενδιαφέρον:
http://faculty.tru.ca/rtaylor/publications/reflectgeometry.pdf

Η μελέτη αφορά σε ηχεία με πολική απόκριση αμετάβλητη επί ευρέος φάσματος.


Στην αριστερή εκδοχή (μηδενική γωνία εκτροπής της νοητής ευθείας που ενώνει ακροατή-κέντρο πρόσοψης με τον άξονα εκπομπής του διπόλου),η εκπεμπόμενη στάθμη από το σημείο πρώτης πλευρικής ανάκλασης είναι ταπεινωμένη περίπου κατά 30 dB σε σύγκριση με την άμεση,αφού συμπίπτει με την προβολή του επιπέδου το οποίο βρίσκεται υπό γωνία 90 μοιρών ως προς τους λοβούς του άμεσου ήχου.Η εκπεμπόμενη στάθμη από το σημείο πρώτης ανάκλασης που ανήκει στον εμπρόσθιο ως προς τον ακροατή τοίχο είναι υποβιβασμένη περίπου κατά 7 dB (3 ένεκα του μοτίβου εκπομπής συν 4 περίπου εξαιτίας της μακρύτερης διαδρομής που θα έχει διανύσει ο ανακλώμενος ήχος προκειμένου να επιστρέψει στον ακροατή).

Στη δεξιά εκδοχή (κλίση προς τα μέσα με αποτέλεσμα γωνία εκτροπής +20 μοίρες) οι δύο συνιστώσες ανακλώμενης ενέργειας είναι εξασθενημένες εξίσου σε σύγκριση με την άμεση και σε στάθμη περίπου 12 dB η καθεμία (8 ένεκα του νέου προσανατολισμού των λοβών άμεσης ακπομπής σε σχέση με το καθένα ομόλογο τοίχωμα συν 4 εξαιτίας της μεγαλύτερης απαιτούμενης διαδρομής μέχρι την επιστροφή στον ακροατή).Το ποιά εκ των δύο θα κρινόταν προτιμητέα γιά δεδομένο ακροατή,διαφοροποιείται ανάλογα με τη συνολική χωροταξία στο εκάστοτε δωμάτιο ακρόασης.

Σημειωτέον ότι ακόμα και στην πρώτη περίπτωση,πλευρικές ανακλώμενες συνιστώσες εντός του νοητού χώρου ακρόασης πηγάζουν από το απέναντι τοίχωμα (αντί του προσκείμενου) ως προς το καθένα ηχείο,πλην όμως θεωρούνται αρκετά καθυστερημένες κι εξασθενημένες εξαιτίας των ακόμα μεγαλυτέρων διαδρομών που οφείλουν να διανύσουν.Δεν αναιρείται βέβαια η ένταξή τους στο πεδίο αντήχησης.



Οι μπλε γραμμές στο ανωτέρω γράφημα συμβολίζουν νοητές τροχιές.Ο αριθμός που αναγράφεται σε καθεμία δηλώνει την απαιτούμενη γωνία εκτροπής επ'αυτών (αρνητικές τιμές συμβολίζουν κλίσεις προς τα έξω),προκειμένου να ίσχυε ίση εξασθένηση γιά καθεμία από τις ομόλογες ανακλώμενες συνιστώσες (πλευρική-εμπρόσθια) σε σύγκριση με την άμεση.Η διακεκομμένη γραμμή αποτελεί γεωμετρικό τόπο γιά πιθανές θέσεις ηχείου μέσω των οποίων θα προκύπτουν εφικτά τρίγωνα στερεοφωνίας γιά τον υποτιθέμενο από το συγγραφέα χώρο.Η κουκκίδα αντιστοιχεί σε νοητό ισόπλευρο τρίγωνο με μήκος πλευράς τα 2,4 μέτρα.

Γιά δεδομένη-με βάση το προηγούμενο- βέλτιστη κλίση διπόλου προς τα μέσα,η στάθμη της πρώτης ισχυρότερης ανάκλασης(από το προσκείμενο πλευρικό ή εμπρόσθιο τοίχωμα) ως προς εκείνη του άμεσου ήχου στη θέση ακρόασης,εκφράζεται στο παρακάτω γράφημα:

Στις τιμές εξασθένησης έχουν συνυπολογιστεί και οι αντίστοιχες αυξήσεις των διανυομένων αποστάσεων γιά το ανακλώμενο κύμα σε κάθε περίπτωση.Πλησίον της θέσης ακρόασης,κύριος παράγοντας στον υπολογισμό είναι η εξασθένηση κατά 6 dB που εμφανίζει η στάθμη του άμεσου ήχου στο διπλασιασμό της απόστασης της πηγής από τον ακροατή.
(Παρατήρηση:εάν αντί σημειακής πηγής θεωρήσουμε πηγή γραμμικής εκπομπής,η αντίστοιχη εξασθένηση θα ήταν της τάξης 3 dB γιά κάθε υποδιπλασιασμό επί κοντινών αποστάσεων).

Τοποθέτηση πλησίον της γωνίας έχει ως αποτέλεσμα να τίθονται αμφότερα τα σημεία πρώτης ανάκλασης στη ζώνη ακύρωσης του διπόλου.Συνήθως βέβαια δεν αποτελεί αυτή βέλτιστη επιλογή,εξαιτίας της ελαχίστης απόστασης από το μπροστινό τοίχωμα που απαιτείται προκειμένου ν'αποφεύγονται σημαντικές ακυρώσεις στη ζώνη των χαμηλών,όπως και γιά την επίτευξη ικανοποιητικής στερεοφωνικής απεικόνισης.


Η μελέτη εξετάζει επίσης την επίδραση της κλίσης στην ελαχιστοποίηση των διαφορών στάθμης ανάμεσα σε δεξί-αριστερό ηχείο επί της θέσης ακρόασης,κατά την πλευρική απομάκρυνση του ακροατή από το λεγόμενο sweet spot.Καθώς εκείνος μετακινείται στον οριζόντιο άξονα,η μείωση της στάθμης που δέχεται από το πιό απομακρυσμένο ηχείο,θ'αντισταθμιστεί ιδανικά από την προσέγγιση στο επίκεντρο του λοβού ακτινοβολίας αυτού και την ταυτόχρονη απομάκρυνση από το αντίστοιχο επίκεντρο του άλλου ηχείου που θα πλησιάζει.


Διακαναλική διαφορά στάθμης,σε συνάρτηση με την εγκάρσια μετατόπιση του ακροατή από το sweet spot και υπό διαφορετικές τιμές κλίσης προς τα έσω (γιά στερεοφωνικό ζεύγος ηχείων με ιδανική οκτωειδή πολική απόκριση τοποθετημένα στις κορυφές ισοπλεύρου τριγώνου πλευράς 2,4 μέτρων):


Γιά κλισεις μεταξύ +20 και +30 μοίρες,οι διακαναλικές διαφορές παραμένουν ξεκάθαρα κάτω από την ειδοποιό τιμή του 1 dB γιά εύρος 2 μέτρων (1 μέτρο από κάθε πλευρά του κεντρικού sweet spot).Η βέλτιστη εξισορρόπηση επιτυγχάνεται με κλίση 30 μοιρών προς τα έσω.Χαρακτηριστικό επίσης το γεγονός ότι γιά κλίση 25 μοιρών ισχύουν εκτός του κεντρικού,δύο συμμετρικές θέσεις sweet spot ευρισκόμενες αντίστοιχα σε απόσταση 80 εκατοστών δεξιά και αριστερά αυτού.Εναλλακτικά,επιλυόμενες οι εξισώσεις με δεδομένο μιά επιθυμητή απόσταση των συμμετρικών sweet spot,θα μπορούσε να ευρεθεί κατά προσέγγιση η ζητούμενη γωνία κλίσης.
 
Last edited:


Y

Yiannis_B

Guest
Πρώτες μετρήσεις...

Σχετικά live o χώρος (δεν έχει έπιπλα και κουρτίνες, ούτε χαλιά)....λεφτά γιοκ..

Τι είναι αυτά τα 2 sec κάτω από τα 70 Hz? Bug του REW, ή πραγματική κατάσταση? :rolleyes:

...και γιατί δεν μετράει παρακάτω? οέο! ? ? ?

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
...ε από 50-60 δείχνει αλλά είπαμε, μην στηρίζεσαι και πολύ σε αυτό σε μικρούς χώρους, μια τάση δείχνει, η οποία στη περίπτωσή σου βέβαια φαίνεται πολύ καλή!!! ...δεν είναι bug, μάλλον θα έχεις θέμα με κάποια modes στα πολύ χαμηλά, όχι κ έτσι αλλά θα έχεις...δεν το κατάλαβες στο sweep? ...αλλά βασικά κοίτα Spectrogram και Waterfall για να δεις τί παίζει...κάνε ζουμ στα 20-200 και μεγάλωσε το time range αν χρειάζεται...σε καλό δρόμο είσαι!!
 
Last edited:

Y

Yiannis_B

Guest
Βασικά έχω ένα mode στα 59,3 Ηz...



Πάρε γιατρέ και το waterfall...:)



Τα ηχεία είναι τα ATC SCM20 με -6db: 60Hz – 20kHz και ο χώρος 3,77m X 5,6 m X 2,9m
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Οκ, τα έχεις περίπου μισό μέτρο από πλάι και 1,5 από τον τοίχο πίσω τους ε?
Έτσι το waterfall δεν λέει τίποτα, κάνε ζουμ στα 40-250 και μεγάλωσε λίγο το time range! Kαι ανέβασε και spectrogram με μαγαλύτερο time range κι εκει!
Ναι εκ πρώτης όψεως έχεις σίγουρα mode στα 60 περίπου...σκέψου έπρεπε να είναι θεωρητικά/ιδανικά -6 εκεί και είναι +10
 
Last edited:

Y

Yiannis_B

Guest
Αύριο! Ένα - ένα. Σαν επιβάτης που κάθομαι στο πιλοτήριο γιατί τα 'παιξε ο πιλότος και παίρνω οδηγίες από τον πύργο ελέγχου αισθάνομαι. :rolleyes: :roflmao: ....τι είναι το spectrogram @#$@# το κέρατό μου μέσα?

.....καύσιμα έχω....η προσγείωση αναβάλλεται μέχρι να βρω το μοχλό....:lolsign:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Αύριο! Ένα - ένα. Σαν επιβάτης που κάθομαι στο πιλοτήριο γιατί τα 'παιξε ο πιλότος και παίρνω οδηγίες από τον πύργο ελέγχου αισθάνομαι. :rolleyes: :roflmao: ....τι είναι το spectrogram @#$@# το κέρατό μου μέσα?

.....καύσιμα έχω....η προσγείωση αναβάλλεται μέχρι να βρω το μοχλό....:lolsign:
:):)
 

Attachments



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.955
Reaction score
137.236
Το στρωσιμο του αρ-τι σιξτι με τον διαχυτη γινεται οπου κι αν τοποθετηθει ο διαχυτης στο χωρο, και μαλιστα θα πρεπει ιδανικα η τοποθετηση πολλων διαχυτων να ειναι "τυχαια" στο χωρο και οχι συμμετρικη (αν και το "τυχαιο" δεν ειναι και τοσο ....τυχαιο τελικα)

Το στρωσιμο της αποκρισης γινεται απο τις απορροφητικες ικανοτητες του διαχυτη σε σημεια πρωτης αντανακλασης.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Το στρωσιμο του αρ-τι σιξτι με τον διαχυτη γινεται οπου κι αν τοποθετηθει ο διαχυτης στο χωρο, και μαλιστα θα πρεπει ιδανικα η τοποθετηση πολλων διαχυτων να ειναι "τυχαια" στο χωρο και οχι συμμετρικη (αν και το "τυχαιο" δεν ειναι και τοσο ....τυχαιο τελικα)

Το στρωσιμο της αποκρισης γινεται απο τις απορροφητικες ικανοτητες του διαχυτη σε σημεια πρωτης αντανακλασης.
Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον, αν για παράδειγμα έχουμε 8 διαχύτες πως προτύνεις να τοποθετηθούν?
 

Y

Yiannis_B

Guest
ποιο μικροφωνο πηρες ?
ECM8000

Το στρωσιμο του αρ-τι σιξτι με τον διαχυτη γινεται οπου κι αν τοποθετηθει ο διαχυτης στο χωρο, και μαλιστα θα πρεπει ιδανικα η τοποθετηση πολλων διαχυτων να ειναι "τυχαια" στο χωρο και οχι συμμετρικη (αν και το "τυχαιο" δεν ειναι και τοσο ....τυχαιο τελικα)

Το στρωσιμο της αποκρισης γινεται απο τις απορροφητικες ικανοτητες του διαχυτη σε σημεια πρωτης αντανακλασης.
Κώστα, οι δικοί μου διαχυτές, δεν νομίζω να κάνουν απορρόφηση. Αρχικά είχα αναρτήσει 2 αριστερά / 2 δεξιά στα σημεία πρώτης ανάκλασης, και ο ήχος είχε ηχώ. Έβαλα στην συνέχεια προσωρινά 2 απορροφητές πάνω από την διάχυση, και πήρα τις μετρήσεις που ανέβασα. Πίσω από την θέση ακρόασης, υπάρχει πάλι διάχυση. Πίσω από τα ηχεία (μπαλκονόπορτα), το ψάχνω...
 
Last edited by a moderator:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.703
Reaction score
27.658
Aυτά πίσω απο τα ηχεία σου μοιάζουν με κάτι τεράστια subs που είχαμε φιάξει , με 4 15 ιντσα το καθένα.
Κατέβαίνουν στους 12 hz. Μόνο οι Βάσεις τους λείπουν.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Γιάννη...
-έχεις πρόχειρα τα τεχνικά στοιχεία των διαχυτών που έχεις χρησιμοποιήσει?
-Την απορρόφηση στο ταβάνι γιατί επέλεξες να την τοποθετήσεις τόσο μποροστά? (ίσως φαίνεται έτσι στη φωτό)
-Χρησιμοποίησες την ETC για να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση των υλικών?
-Για ανέβασε την ΕΤC να την δούμε.
-Το spectrogram γιατί το ξέχασες?:whistling:
- Ωραία πράγματα...:drinks:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Σχετικά live o χώρος (δεν έχει έπιπλα και κουρτίνες, ούτε χαλιά)...




Να μη βάλεις ούτε κουρτίνες ούτε χαλιά!!
Τα ξέρεις... αλλά για υπενθύμιση, σήμερα πχ το μεσημέρι έκανα μέτρηση σε έναν χώρο με μοκέτα κάτω απ'άκρη σε άκρη και γενικά απορρόφηση λεπτού πάχους και μεσουψηλά φυσικά υπήρχε θέμα...βάλε ξύλινα στόρια ή κάτι τέτοιο...στο πάτωμα ή τίποτα ή κάτι σαν το χαλί μου που δουλεύει χαμηλά...τιουναρισμένο από Μοιραράκη στα 80hz...:p
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.644
Μηνύματα
2.947.538
Members
38.216
Νεότερο μέλος
milisios
Top