east electronics
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 1.241
- Reaction score
- 1.108
1)στην τοπολογια CFP δεν υπαρχει τρανσιστορ εξοδου. Το οτι υπαρχει τρανσιστορ εκει δεν σημαινει οτι ειναι το εξοδου Αυτο ειναι και το κυριοτερο λαθος που κανουν μεγαλοι σχεδιαστες ακομα μεχρι και σημερα ριχνουν μια ματια στο σχηματικο και επειδη βλεπουν τρανσιστορ εκει θεωρουν οτι ειναι το εξοδου .Το τρανσιστορ εκει ειναι ο ""εργατης " του ντριβερ το βοηθαει απλα και φυσικα ειναι εκτος αναδρασης και εκτος θερμοκρασιακης εξισοροπησης ...
2) Η τοπικη αναδραση ειναι απο την πολωση της βασης του υποτιθεμενου εξοδου και αυτο ειναι και το μονο που εχει σχεση με το κυκλωμα του ενισχυτη Η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ ανοιγει με μονο κριτηριο το ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο και αρα αυτο στην ουσια ειναι ασχετο με το τι κανει το οδηγο απο πλευρας ηχου . Πιο απλα η ενισχυση που κανει το εξωτερικο τρανσιστορ δεν ειναι θεμα ηχου αλλα θεμα του ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο τρανσιστορ .
Με οσο πιο απλα Ελληνικα γινεται στην τοπολογια EFP στην εξοδο ενος οδηγου υπαρχει ηχος που πηγαινει στην βαση του επομενου τρανσιστορ και φορτιο ωστε να "βλεπει" η βαση του τρανσιστορ εξοδου και να ανοιγει .
Στην τοπολογια CFP υπαρχει το φορτιο ( που ειναι το οδηγο ) για να "βλεπει" η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ και να ανοιγει αναλογα αλλα δεν υπαρχει ηχος Ο ηχος βγαινει απο το οδηγο και κατευθυνεται προς την εξοδο και οχι προς την βαση του εξωτερικου τρανσιστορ
3) η παραμορφωση που δειχνεις στο γραφημα σου ισχυει μονο οταν η πολωση μεταξυ των δυο κυκλωματων EFP /CFP ειναι ιδια Στην πραξη σε καθαρη ταξη ΑΒ το CFP θελει μακραν λιγοτερη πολωση για να παιξει το ιδιο και μακραν καλυτερα σωστα οπου συνεπως παιζει οπως ειπα στα ιδια επιπεδα παραμορφωσης και ισως λιγοτερα απο εναν κλασσικο ενισχυτη EFP .
Κατα καποιον τροπο η προσωμειωση του φιλου μας ειναι σωστη πλην ομως στiριγμενη σε λαθος κριτηρια .
Στην περιπτωση που καποιος ειναι των "ψηλων πολωσεων " σε κατασταση AB overbiased οπου συνηθως 20-30ma ειναι μαλλον αρκετα για EFP ενω αν κινηθεις CFP και μεταξυ 70-140ma υπαρχει μια εμφαση στην δευτερη αρμονικη μετα ησυχια και μετα ξανα απο την πεμπτη και μετα αλλα σε επιπεδο μη ακουστο .Αν το ψαξεις θα δεις οτι αυτη περιπου ειναι η συμπεριφορα ενος λαμπατου μηχανηματος ....
Και στις δυο περιπτωσεις η συμπεριφορα του CFP με χαμηλοτερη η ψηλοτερη πολωση ειναι καλυτερη απο του EFP πλην ομως οπως εχουμε πει εχει τα δικα της προβληματα οπου η κακη σχεδιαση πολυ ευκολα θα οδηγησει σε ταλαντωση για διαφορους λογους , δευετρον αν θελεις να αναπαραξεις το ιδιο αποτελεσμα ηχητικα με περισσοτερα απο 2 τρανσιστορ εξοδου για την ωρα δεν εχει σταθει εφικτο , και τριτον μην ξεχναμε οτι η τοπολογια EFP που συγχωρει πολυ ευκολα ολα τα παραπανω επικρατησε μονο και μονο για τους δυο παραπανω λογους .
Ενας ακομα τροπος για να γινει απολυτα κατανοητη η λειτουργια σταδιου CFP ειναι να ξεχασει καποιος τα audia και τις αναδρασεις και να δει με ποιον τροπο μπορει να κατασκευασει ενα σταθεροποιημενο τροφοδοτικο . Ο ενας ειναι ενα LM723 οπου η ταση απο την εξοδο του 723 οδηγει την βαση ενος η περισσοτερων εξωτερικων NPN τρανσιστορ και σταθεροποιει περνωντας αναδραση απο την εξοδο.
Ενω ο αλλος ειναι ενα LM317 για παραδειγμα το οποιο ειναι το πραγματικο και κυριο τροφοδοτικο και παρεχει σταθεροποιημνη ταση στην εξοδο με ολα τα κομφορ, θερμικη προστασια , και προστασια βραχυκυκλωματος, ενω πισω του υπαρχει ενα PNP τρανσιστορ συνδεσμολογημενο ως ενισχυτης ρευματος και ανοιγει βλεπωντας τις αναγκες του 317 το οποιο λιγο πανω απο το 1 και κατι αμπερ θα αρχισει να στολαρει ... και εκει την δουλεια την κανει ολη το 317οπως στον ενισχυτη η οποια αναδραση κουμπωνει στο 317 κατευθειαν και οχι σε καποιο τρανσιστορ εξοδου (οπως και στον ενισχυτη ) και το εξωτερικο τρανσιστορ εχει μονο καθηκον να ενισχυει την δουλεια του 317 η του ντραιβερ( οπως στον ενισχυτη) χωρις να εχει καμμια σχεση με την αναδραση αλλα και με την θερμικη προστασια του 317 η την θερμοκρασιακη αντισταθμιση των ντριβερ αν μιλαμε για ενισχυτη .
Χωρις να εχω προσωπικη εμπειρια γνωριζω οτι και σε περιπτωση απλης σχεδιαση οπως τροφοδοτικο επισης η αναπαραγωγη ενος 317 με περισσοτερα του ενος ΡΝΡ transistor για περισσοτερο ρευμα ειναι case sensitive και ειναι ευκολο τα παραλληλα τρανσισορ να πεσουν σε ταλαντωση πολυ πιο ευκολα απο την αντιθετη περιπτωσης του 723 με ΝΡΝ
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
2) Η τοπικη αναδραση ειναι απο την πολωση της βασης του υποτιθεμενου εξοδου και αυτο ειναι και το μονο που εχει σχεση με το κυκλωμα του ενισχυτη Η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ ανοιγει με μονο κριτηριο το ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο και αρα αυτο στην ουσια ειναι ασχετο με το τι κανει το οδηγο απο πλευρας ηχου . Πιο απλα η ενισχυση που κανει το εξωτερικο τρανσιστορ δεν ειναι θεμα ηχου αλλα θεμα του ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο τρανσιστορ .
Με οσο πιο απλα Ελληνικα γινεται στην τοπολογια EFP στην εξοδο ενος οδηγου υπαρχει ηχος που πηγαινει στην βαση του επομενου τρανσιστορ και φορτιο ωστε να "βλεπει" η βαση του τρανσιστορ εξοδου και να ανοιγει .
Στην τοπολογια CFP υπαρχει το φορτιο ( που ειναι το οδηγο ) για να "βλεπει" η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ και να ανοιγει αναλογα αλλα δεν υπαρχει ηχος Ο ηχος βγαινει απο το οδηγο και κατευθυνεται προς την εξοδο και οχι προς την βαση του εξωτερικου τρανσιστορ
3) η παραμορφωση που δειχνεις στο γραφημα σου ισχυει μονο οταν η πολωση μεταξυ των δυο κυκλωματων EFP /CFP ειναι ιδια Στην πραξη σε καθαρη ταξη ΑΒ το CFP θελει μακραν λιγοτερη πολωση για να παιξει το ιδιο και μακραν καλυτερα σωστα οπου συνεπως παιζει οπως ειπα στα ιδια επιπεδα παραμορφωσης και ισως λιγοτερα απο εναν κλασσικο ενισχυτη EFP .
Κατα καποιον τροπο η προσωμειωση του φιλου μας ειναι σωστη πλην ομως στiριγμενη σε λαθος κριτηρια .
Στην περιπτωση που καποιος ειναι των "ψηλων πολωσεων " σε κατασταση AB overbiased οπου συνηθως 20-30ma ειναι μαλλον αρκετα για EFP ενω αν κινηθεις CFP και μεταξυ 70-140ma υπαρχει μια εμφαση στην δευτερη αρμονικη μετα ησυχια και μετα ξανα απο την πεμπτη και μετα αλλα σε επιπεδο μη ακουστο .Αν το ψαξεις θα δεις οτι αυτη περιπου ειναι η συμπεριφορα ενος λαμπατου μηχανηματος ....
Και στις δυο περιπτωσεις η συμπεριφορα του CFP με χαμηλοτερη η ψηλοτερη πολωση ειναι καλυτερη απο του EFP πλην ομως οπως εχουμε πει εχει τα δικα της προβληματα οπου η κακη σχεδιαση πολυ ευκολα θα οδηγησει σε ταλαντωση για διαφορους λογους , δευετρον αν θελεις να αναπαραξεις το ιδιο αποτελεσμα ηχητικα με περισσοτερα απο 2 τρανσιστορ εξοδου για την ωρα δεν εχει σταθει εφικτο , και τριτον μην ξεχναμε οτι η τοπολογια EFP που συγχωρει πολυ ευκολα ολα τα παραπανω επικρατησε μονο και μονο για τους δυο παραπανω λογους .
Ενας ακομα τροπος για να γινει απολυτα κατανοητη η λειτουργια σταδιου CFP ειναι να ξεχασει καποιος τα audia και τις αναδρασεις και να δει με ποιον τροπο μπορει να κατασκευασει ενα σταθεροποιημενο τροφοδοτικο . Ο ενας ειναι ενα LM723 οπου η ταση απο την εξοδο του 723 οδηγει την βαση ενος η περισσοτερων εξωτερικων NPN τρανσιστορ και σταθεροποιει περνωντας αναδραση απο την εξοδο.
Ενω ο αλλος ειναι ενα LM317 για παραδειγμα το οποιο ειναι το πραγματικο και κυριο τροφοδοτικο και παρεχει σταθεροποιημνη ταση στην εξοδο με ολα τα κομφορ, θερμικη προστασια , και προστασια βραχυκυκλωματος, ενω πισω του υπαρχει ενα PNP τρανσιστορ συνδεσμολογημενο ως ενισχυτης ρευματος και ανοιγει βλεπωντας τις αναγκες του 317 το οποιο λιγο πανω απο το 1 και κατι αμπερ θα αρχισει να στολαρει ... και εκει την δουλεια την κανει ολη το 317οπως στον ενισχυτη η οποια αναδραση κουμπωνει στο 317 κατευθειαν και οχι σε καποιο τρανσιστορ εξοδου (οπως και στον ενισχυτη ) και το εξωτερικο τρανσιστορ εχει μονο καθηκον να ενισχυει την δουλεια του 317 η του ντραιβερ( οπως στον ενισχυτη) χωρις να εχει καμμια σχεση με την αναδραση αλλα και με την θερμικη προστασια του 317 η την θερμοκρασιακη αντισταθμιση των ντριβερ αν μιλαμε για ενισχυτη .
Χωρις να εχω προσωπικη εμπειρια γνωριζω οτι και σε περιπτωση απλης σχεδιαση οπως τροφοδοτικο επισης η αναπαραγωγη ενος 317 με περισσοτερα του ενος ΡΝΡ transistor για περισσοτερο ρευμα ειναι case sensitive και ειναι ευκολο τα παραλληλα τρανσισορ να πεσουν σε ταλαντωση πολυ πιο ευκολα απο την αντιθετη περιπτωσης του 723 με ΝΡΝ
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος