ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
1)στην τοπολογια CFP δεν υπαρχει τρανσιστορ εξοδου. Το οτι υπαρχει τρανσιστορ εκει δεν σημαινει οτι ειναι το εξοδου Αυτο ειναι και το κυριοτερο λαθος που κανουν μεγαλοι σχεδιαστες ακομα μεχρι και σημερα ριχνουν μια ματια στο σχηματικο και επειδη βλεπουν τρανσιστορ εκει θεωρουν οτι ειναι το εξοδου .Το τρανσιστορ εκει ειναι ο ""εργατης " του ντριβερ το βοηθαει απλα και φυσικα ειναι εκτος αναδρασης και εκτος θερμοκρασιακης εξισοροπησης ...

2) Η τοπικη αναδραση ειναι απο την πολωση της βασης του υποτιθεμενου εξοδου και αυτο ειναι και το μονο που εχει σχεση με το κυκλωμα του ενισχυτη Η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ ανοιγει με μονο κριτηριο το ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο και αρα αυτο στην ουσια ειναι ασχετο με το τι κανει το οδηγο απο πλευρας ηχου . Πιο απλα η ενισχυση που κανει το εξωτερικο τρανσιστορ δεν ειναι θεμα ηχου αλλα θεμα του ποσο ρευμα χρειαζεται το οδηγο τρανσιστορ .

Με οσο πιο απλα Ελληνικα γινεται στην τοπολογια EFP στην εξοδο ενος οδηγου υπαρχει ηχος που πηγαινει στην βαση του επομενου τρανσιστορ και φορτιο ωστε να "βλεπει" η βαση του τρανσιστορ εξοδου και να ανοιγει .

Στην τοπολογια CFP υπαρχει το φορτιο ( που ειναι το οδηγο ) για να "βλεπει" η βαση του εξωτερικου τρανσιστορ και να ανοιγει αναλογα αλλα δεν υπαρχει ηχος Ο ηχος βγαινει απο το οδηγο και κατευθυνεται προς την εξοδο και οχι προς την βαση του εξωτερικου τρανσιστορ


3) η παραμορφωση που δειχνεις στο γραφημα σου ισχυει μονο οταν η πολωση μεταξυ των δυο κυκλωματων EFP /CFP ειναι ιδια Στην πραξη σε καθαρη ταξη ΑΒ το CFP θελει μακραν λιγοτερη πολωση για να παιξει το ιδιο και μακραν καλυτερα σωστα οπου συνεπως παιζει οπως ειπα στα ιδια επιπεδα παραμορφωσης και ισως λιγοτερα απο εναν κλασσικο ενισχυτη EFP .
Κατα καποιον τροπο η προσωμειωση του φιλου μας ειναι σωστη πλην ομως στiριγμενη σε λαθος κριτηρια .

Στην περιπτωση που καποιος ειναι των "ψηλων πολωσεων " σε κατασταση AB overbiased οπου συνηθως 20-30ma ειναι μαλλον αρκετα για EFP ενω αν κινηθεις CFP και μεταξυ 70-140ma υπαρχει μια εμφαση στην δευτερη αρμονικη μετα ησυχια και μετα ξανα απο την πεμπτη και μετα αλλα σε επιπεδο μη ακουστο .Αν το ψαξεις θα δεις οτι αυτη περιπου ειναι η συμπεριφορα ενος λαμπατου μηχανηματος ....

Και στις δυο περιπτωσεις η συμπεριφορα του CFP με χαμηλοτερη η ψηλοτερη πολωση ειναι καλυτερη απο του EFP πλην ομως οπως εχουμε πει εχει τα δικα της προβληματα οπου η κακη σχεδιαση πολυ ευκολα θα οδηγησει σε ταλαντωση για διαφορους λογους , δευετρον αν θελεις να αναπαραξεις το ιδιο αποτελεσμα ηχητικα με περισσοτερα απο 2 τρανσιστορ εξοδου για την ωρα δεν εχει σταθει εφικτο , και τριτον μην ξεχναμε οτι η τοπολογια EFP που συγχωρει πολυ ευκολα ολα τα παραπανω επικρατησε μονο και μονο για τους δυο παραπανω λογους .


Ενας ακομα τροπος για να γινει απολυτα κατανοητη η λειτουργια σταδιου CFP ειναι να ξεχασει καποιος τα audia και τις αναδρασεις και να δει με ποιον τροπο μπορει να κατασκευασει ενα σταθεροποιημενο τροφοδοτικο . Ο ενας ειναι ενα LM723 οπου η ταση απο την εξοδο του 723 οδηγει την βαση ενος η περισσοτερων εξωτερικων NPN τρανσιστορ και σταθεροποιει περνωντας αναδραση απο την εξοδο.

Ενω ο αλλος ειναι ενα LM317 για παραδειγμα το οποιο ειναι το πραγματικο και κυριο τροφοδοτικο και παρεχει σταθεροποιημνη ταση στην εξοδο με ολα τα κομφορ, θερμικη προστασια , και προστασια βραχυκυκλωματος, ενω πισω του υπαρχει ενα PNP τρανσιστορ συνδεσμολογημενο ως ενισχυτης ρευματος και ανοιγει βλεπωντας τις αναγκες του 317 το οποιο λιγο πανω απο το 1 και κατι αμπερ θα αρχισει να στολαρει ... και εκει την δουλεια την κανει ολη το 317οπως στον ενισχυτη η οποια αναδραση κουμπωνει στο 317 κατευθειαν και οχι σε καποιο τρανσιστορ εξοδου (οπως και στον ενισχυτη ) και το εξωτερικο τρανσιστορ εχει μονο καθηκον να ενισχυει την δουλεια του 317 η του ντραιβερ( οπως στον ενισχυτη) χωρις να εχει καμμια σχεση με την αναδραση αλλα και με την θερμικη προστασια του 317 η την θερμοκρασιακη αντισταθμιση των ντριβερ αν μιλαμε για ενισχυτη .

Χωρις να εχω προσωπικη εμπειρια γνωριζω οτι και σε περιπτωση απλης σχεδιαση οπως τροφοδοτικο επισης η αναπαραγωγη ενος 317 με περισσοτερα του ενος ΡΝΡ transistor για περισσοτερο ρευμα ειναι case sensitive και ειναι ευκολο τα παραλληλα τρανσισορ να πεσουν σε ταλαντωση πολυ πιο ευκολα απο την αντιθετη περιπτωσης του 723 με ΝΡΝ


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Kenwood KR 4070
Αφιερωνω μερικες λεξεις στα Kenwood KR 4070 οπου ενω απο ηχητικης πλευρας δεν ειναι τιποτα παραπανω απο εναν Kenwood KA5700 αλλα με ραδιοφωνο εχει ενδιαφερον να δουμε πως εργαζοταν οι τοτε εταιριες παραγωγης που εφιαχναν αυτα τα μηχανηματα .

Ο 5700 εχει παραχθει με το γνωστο προβλημα υπερεκτιμημενων σε οτι αφορα την ασφαλεια τρανσιστορ εξοδου της NEC . Κατα την αποψη μου δεν ειναι διολου απιθανο το μηχανημα να το εχει σχεδιασει καποιος μηχανικος της NEC σε οτι αφορα το κυκλωμα και να υλοποιηθηκε απο πλευρας πλακετας και παραγωγης απο την Kenwood. Η σχεδιαση του 5700 μεσα σε ελαχιστο χρονικο διαστημα εδειξε το προβληματα του ενω επαιζε εκπληκτικα καιγοταν παρα πολυ ευκολα .

Ο 4070 και ο 5700 ηλικακα ειναι πολυ κοντα … Για καποιον παραξενο λογο δειχνει οτι ο 4070 εχει κατασκευαστει απο αλλο εργοστασιο της Kenwood και ενω η αρχη λειτουργιας ειναι ιδια το σχεδιο ειναι επισης σχεδον το ιδιο η υλοποιηση , τροφοδοσια , ψυξη και σχεδιαση ειναι τελειως διαφορετικη .

Δειχνει οτι εκει κατι πηγε λαθος στην αρχικη συνεργασια και η εταιρια που εφιαχνε την πλακετα του ραδιοφωνου πηρε τα σχεδια του 5700 για να τα κανει τον ενισχυτη του 4070. Στατιστικα δειχνει οτι ο 4070 εχει περισσοτερο τσαγανο απο τον 5700 εχει χαμηλοτερο ιστορικο προβληματων αλλα παραλληλα, στατιστικη με λιγοτερες συνολικες πωλησεις .

Η δε πλακετα εχει κατι για την εποχη εξαιρετικα πρωτοποριακο ( που δεν εχει ουτε για αστειο ο 5700) πλακετα η οποια ειναι διπλης οψεως , με επιμεταλωμενα πινακια αλλα και με αντιστασεις ηδη τυπωμενες πανω στο κυκλωμα απο το εργοστασιο της πλακετας . Παρολο οτι δεν νομιζω να υπηρχε αναγκη για ολα αυτα τα πραγματα και το μηχανημα θα χτιζοταν το ιδιο καλα και ευκολα και στο ιδιο μεγεθος χωρις αυτα τα καλουδια τελικα δεν εγινε ετσι .

Ειναι πιθανον με αυτο τον τροπο να δοκιμαζαν τις δυναμεις τους και το ποσο καλα μπορει να παει μια πλακετα με αυτη την λογικη πανω της . Ο χρονος εδειξε οτι οι διπλης και πλεον οψης θα εβρισκαν το δρομο τους προς τα επομενα κυκλωματα ψηφιακα και με μεγαλο part count eνω τις αντιστασεις τυπωμενες κατ’ευθειαν πανω την πλακετα νομιζω οτι δεν τις εχουμε ξαναδει σε audio ..

Περα απο αυτα αξιζει να σημειωθει οτι στο ενα απο τα δυο μηχανηματα το οποιο ειχε τα εξοδου του καμμενα τα οποια πλεον δεν υπαρχουν πουθενα (τα επομενα και μεγαλυτερα απο αυτα του 5700 ) .Αρπαξα την ευκαιρια να δοκιμασω τα καινουργια της Toshiba TTC001 και TTA001 Τα οποια ειναι τα αγαπημενα της Denon εδω και καποιο διαστημα με τα περισσοτερα πραγματα να ταιριαζουν σε ολα τα χαρακτηριστικα ακομα και την πολωση ενω το τρανσιστορ ηταν το ιδιο γρηγορο απλα κατα πολυ ισχυροτερο .

Ο ακροατης εχει δυο μηχανηματα το ενα ειναι μαμα και το αλλο ειναι που φιαχτηκε με τα τρανσιστορ της Denon /Toshiba και η ενημερωση λεει οτι η μοντα πετυχε δεν εχει αλλοιωθει καθολου ο χαρκτηρας του ενω εδειξε να εχει αποκτησει πολυ καλυτερη ικανοτητα οδηγησης και μαλλον αρκετη ανεση σε ρευματα παντα με γνομωνα οτι ειναι ενα καθαρα consumer μηχανημα .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑι ειναι επισκευασιμο 100%

Ναι και απο πλευρας ηχου ειναι ενας γλυκυτατος 5700 μαζι με ενα ευαισθητο ραδιοφωνο .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service NAD 304
NAD 304 ειναι ενα μοντελο οπως ολα τα μοντελα εκεινης της εποχης τυπου οταν μεγαλωσω θελω να γινω ROTEL και να εχω καλυτερη ποιοτητα υλικων και απλουστερη σχεδιαση . Φιλοξενει μεσα του αρκετα καλουδια κλεμενα απο Ιαπωνικα μηχανηματα , φυσικα Ιαπωνικους ημιαγωγους ,ενω παραμενει απο πλευρας παραγωγης στην φιλοσοφια “”το αυτοκινητο του Λαου” και του οτι εμεις οι Εγγλεζοι θα δειξουμε στον υπολοιπο κοσμο οτι ενα μηχανημα μπορει να ειναι καλο ακομα και οταν ειναι φιαγμενο με φτηνα υλικα ( του Λαου … ) αρκει η σχεδιαση να ειναι σωστη .

Δεν θα κρυψω οτι η αποψη αυτη στο κουμμουνιστικο αυτο μηχανημα δικαιωθηκε νομιζω οτι ετσι εγινε και σε πολλα αλλα απο τα ξαδελφακια τους και το αποετελεσμα ηταν ενα μεστο χαμηλης ισχυος ζεστο μηχανημα με λιγο ιδιομορφο αλλα γεματο και ζωντανο ηχο .

Η εμμονη του σχεδιαστη για τοπικα τροφοδοτικα σχεδον σε ολα τα σταδια του μηχανηματος εφερε το αποτελεσμα της οπως αρχικα ειπα το μηχανημα αυτο παιζει πολυ καλυτερα απο το αναμενομενο ακομα και αν ειναι φιαγμενο με φτηνα υλικα .

Εξυπνη πλακετα αρκετα χαοτικη δεδομενης της πολυπλοκοτητας και βηματα της αργοτερα ακολουθησε και η Audiolab αλλα και η Arcam που σημαινει οτι δεν ειναι και τοσο ευκολο να χωρεσεις τοσα τροφοδτικα σε τοσο μικρο μεγεθος ενω παραλληλα διατηρεις βασικους κανονες σχεδιασης ενος ενισχυτη .

Κλεμμενος απο την Luxman o επιλογεας εισοδων ο οποιος εκτος του οτι ειναι υλοποιημενος με ντιζες ειναι καστουμια σε οτι αφορα το υψος αλλα και τις αποστασεις με εξαιρετικα βελτιωμενη την συμπεριφορα του στην συνακροασηθεμα που τα περισσοτερα Εγγλεζικα υποφερουν μεχρι και σημερα .

Θεωρω μειονεκτημα τον μικρο μετασχηματιστη φιλοσοφια που ακολουθησαν και αλλοι οπως η Audiolab αργοτερα με την λογικη οτι απευθυνονται σε σοβαρους ακροατες που δεν ειναι ο στοχος τους τα rave party και αρα η μεγαλη ισχυς .Ειμαι σιγουρος οτι ο ενισχυτης θα δουλευε πολυ καλυτερα με μεγαλυτερο μετασχηματιστη η ακομα καλυτερα με δυο μετασχηματιστες οπου ο ενας θα εξυπηρετουσε τα σταδια εξοδου και ο αλλος ολα τα υπολοιπα .

Θα ελεγα οτι απο πλευρας ηχου ειναι ενα πολυ καλο μηχανημα και ειναι επιρεασμενο μεν απο την Εγγλεζικη σχολη αλλα οχι σε τοσο βαθμο ωστε να γινει Audiolab 8000 η Musical Fidelity B200 Συνεπως μιλαμε για ενα ισσοροπημενο μηχανημα με ηπιους τονους νευρικο και στακατο σκληρο και με ατακα ηχο αλλα οχι σε βαθμο που τα τελευταια να γινουν κουραστικα .

Συχνα ηταν πουλημενο με ηχεια B&W οπου θα ελεγα οτι επειδη ειναι βατοφαγα δεν ειναι και ο καλυτερος συνδυασμος, Ενα ζευγαρι Mission θα του επεφταν κουστουμι .Ειχα την τυχη να τον ακουσω με Baby monitor οπου η μικρη τους τρυπουλα στα ψηλα μεσαια καλυφθηκε εμφατικα μια χαρα απο τον NAD ενω επισης η επομενη μου επιλογη ηταν τα Celestion Ditton 110 με τα οποια κυριολεκτικα μεγευτηκα απο το συνολο αν και το μπασσο του Ditton 110 ηταν λιγακι πιο φτωχο πλην ομως γλυκυτατο και αερατο .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου μεχρι και σημερα παταει πολλα απο τα ακριβα σημερινα .

Ναι ειναι απολυτα επισκευσιμο αλλα και διαθεσιμο για αναβαθμιστικα παιχνιδια.

ΝΑι και απο πλευρας ηχου σχεδον τελειο απο καθε πλευρα .

Σακης Πετροπουλος



 

Y

Yiannis_B

Guest
Service Kenwood KR 4070

Η δε πλακετα εχει κατι για την εποχη εξαιρετικα πρωτοποριακο ( που δεν εχει ουτε για αστειο ο 5700) πλακετα η οποια ειναι διπλης οψεως , με επιμεταλωμενα πινακια αλλα και με αντιστασεις ηδη τυπωμενες πανω στο κυκλωμα απο το εργοστασιο της πλακετας . Παρολο οτι δεν νομιζω να υπηρχε αναγκη για ολα αυτα τα πραγματα και το μηχανημα θα χτιζοταν το ιδιο καλα και ευκολα και στο ιδιο μεγεθος χωρις αυτα τα καλουδια τελικα δεν εγινε ετσι .

Ειναι πιθανον με αυτο τον τροπο να δοκιμαζαν τις δυναμεις τους και το ποσο καλα μπορει να παει μια πλακετα με αυτη την λογικη πανω της . Ο χρονος εδειξε οτι οι διπλης και πλεον οψης θα εβρισκαν το δρομο τους προς τα επομενα κυκλωματα ψηφιακα και με μεγαλο part count eνω τις αντιστασεις τυπωμενες κατ’ευθειαν πανω την πλακετα νομιζω οτι δεν τις εχουμε ξαναδει σε audio ..
Το πλάτος και το μήκος του υλικού των αντιστάσεων δίνει την επιθυμητή τιμή αντίστασης. Η πλακέτα είναι της ELNA.




Περα απο αυτα αξιζει να σημειωθει οτι στο ενα απο τα δυο μηχανηματα το οποιο ειχε τα εξοδου του καμμενα τα οποια πλεον δεν υπαρχουν πουθενα (τα επομενα και μεγαλυτερα απο αυτα του 5700 ) .Αρπαξα την ευκαιρια να δοκιμασω τα καινουργια της Toshiba TTC001 και TTA001 Τα οποια ειναι τα αγαπημενα της Denon εδω και καποιο διαστημα με τα περισσοτερα πραγματα να ταιριαζουν σε ολα τα χαρακτηριστικα ακομα και την πολωση ενω το τρανσιστορ ηταν το ιδιο γρηγορο απλα κατα πολυ ισχυροτερο .

Ο ακροατης εχει δυο μηχανηματα το ενα ειναι μαμα και το αλλο ειναι που φιαχτηκε με τα τρανσιστορ της Denon /Toshiba και η ενημερωση λεει οτι η μοντα πετυχε δεν εχει αλλοιωθει καθολου ο χαρκτηρας του ενω εδειξε να εχει αποκτησει πολυ καλυτερη ικανοτητα οδηγησης και μαλλον αρκετη ανεση σε ρευματα παντα με γνομωνα οτι ειναι ενα καθαρα consumer μηχανημα .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑι ειναι επισκευασιμο 100%

Ναι και απο πλευρας ηχου ειναι ενας γλυκυτατος 5700 μαζι με ενα ευαισθητο ραδιοφωνο .

Σακης Πετροπουλος
Toshiba rulez! :prankster:



Ο ενισχυτής δεν είναι μόνο ποιο δυνατός, είν' αλλού σε σχέση με τον δεύτερο, Και ένα ζευγαράκι Q-Acoustics 2020i του ταίριαξαν γάντι. Να ΄σαι καλά! :welcome:.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Nakamichi PA7 STASIS
Ποιος ειμαι εγω που θα γραψω για αυτο το μηχανημα …..

Το αρθρο θεωρω πρωιμο και θα ειναι μια συντομη περιγραφη για το μηχανημα .Σε καποια στιγμη υποσχομαι μια εκτεταμενη ανα φορα σε αυτο γιατι μεχρι και σημερα παραμενει το μοναδικο μηχανημα το οποιο εχει σχεδιαστει με αυτο τον τροπο .

Οι εμπορικες του πληροφοριες τις οποιες μεταφερω με καθε επιφυλαξη λενε οτι ο PASS ηταν ετοιμος να το βγαλει σε παραγωγη για λογαριασμο του σαν νεα γραμμη προιοντων ενω την τελευταια στιγμη η Nak αγορασε τα σχεδια και τα δικαιωματα .

Δεν υπαρχει μεσα σε αυτο το μηχανημα η παραμικρη λεπτομερια που να μην ειναι προσεγμενη και ενα μηχανημα οπου το καθε τι ειναι καστουμ αλλα με σκοπο την εξυπηρετηση της καλυτερης ποιοτητας τα μοναδικα χαρακτηριστικα και την πολυ καλη ποιοτητα κατασκευης .

Το που το πως και το γιατι ειναι κοιταγμενο χιλιες φορες το καθε ενα και το μηχανημα απο πλευρας κατασκευης εναι απλα τελειο . Ενα ψεγαδι εχει μονο τις γνωστες ορθεις πλακετες και μαλιστα σε μηχανημα το οποια δουλευει σε ψηλες θερμοκρασιες κι ενω καταπονει σε καποιο βαθμο τα υλικα το μεγαλυτερο προβλημα ειναι οι ψυχρες κολλησεις απο θερμοκρασιακη καταπονηση .

Παραμενει το μονο μηχανημα ολων των εποχων που εχει σταδιο εξοδου sziklai CFP αλλα παραπανω απο 2 τρανσιστορ στην εξοδο .Παραλληλα δειχνει οτι ο one and only ειχε καταφερει παρομοιας μορφης αιρετικες σχεδιασεις με τον Α40 οπου επισης παραμενει να ειναι το μοναδικο κυκλωμα στον κοσμο το οποιο εχει παραλληλα Darliνgton στην εξοδο και λειτουργει χωρις προβληματα ταλαντωσης αλλα και χωρις αντιμετρα σταθεροτητας οπως ο Alchemist Forseti .

Και στις δυο περιπτωσεις σχεδιασης απο τον Nelson Pass η πολωση ειναι υψηλη οι θερμοκρασιες επισης οι ψυκτρες επισης και η εκτιμηση μου ειναι οτι η θερμοκρασιακη πιεση που εφαρμοζεται στους ημιαγωγους οδηγει προφανως σε βιαιη θερμοκρασιακη προσαρμογη και αρα ισομοιρασμενες θερμοκρασιες και αρα σταθεροτητα .Αυτο απο μονο του ειναι μια αποψη την οποια δεν εχω ακομα τεκμηριωσει αλλα γενικα επειδη δεν ειμαι της ταξης Α καποια στιγμη στο μελλον θα γινει αλλα δεν ξερω ποτε ( θα ειναι χειμωνας σιγουρα )

CFP Σε ταξη Α προφανως και σημαινει σχεδον λαμπατες χροιες ενω κατα πασα πιθανοτητα οι χροιες αυτες θα εβγαιναν και με μαλλον μικροτερη πολωση .Το αποτελεσμα ειναι ενας μεγαλης ισχυος ψηλα πολωμενος ( αλλα οχι και 100% σε ταξη Α ) ενισχυτης που καταφερα να διατηρει πολλα απο τα πλεονεκτηματα της τοπολογιας CFP , πολλα απο τα πλεονεκτηματα της ταξης Α με απιστευτα μεσαια αλλα χωρις να υστερει καθολου σε χαμηλο αλλα και ταχυτατα πεντακαθαρα πριμα πραγμα το οποιο πολλα μηχανηματα της ταξης Α υστερουν .

Αντιμετωπισαμε μονο καποιες ψυχρες κολλησεις οπου αφαιρεθηκε παλια βρασμενη κολληση και πλυθηκαν τα παντα για να τοποθετηθει καινουργια , Αποφασιστηκε η αλλαγη ορισμενων ηλεκτρολυτικων με κυριως προληπτκο χαρακτηρα και αντικατασταθηκαν τα τριμερακια που ρυθμιζουν τα ρευματα ηρεμιας με πολυστροφα ακριβειας .

Τον ακουσαμε αρκετα με Β&W αλλλα και με ενα ζευγαρι Cambas που βρεθηκαν κοντα μας Θεωρω οτι θα παιξει χαλαροτατα με magnepan και ενω ο ηχος του θα ελεγα ηταν τελειος υπηρχαν πολλα χαρακτηριστικα μεσα του που θυμιζαν κατα πολυ μικροτερα συστηματα που απολαμβανουν υψηλων ταχυτητων .

Στα πολυ θετικα του ειναι το βαθος σκηνης αλλα και το πολυ καλο imaging και παρολο οτι δεν ειναι dual mono ο ηχος του ειναι εξαιρετικα τακτοποιημενος .

Αγορα μεταχειρισμενου ? δεν νομιζω …ποιος μπορει να τον εχει αλλα και ποιος μπορει να τον πουλαει .

Επισκευασιμος ναι γιατι οχι Πολλα ομως απο τα πραγματα που εχει ειναι καστουμ και θα πρεπει εαν υπαρχει ζημια να αντικατασταθουν με συχρονα ,τα οποια κατα το ποσο θα επιρεασουν τον χαρακτηρα του θα ειναι δυσκολο να απαντησω .Ειδικα εαν ειναι καμμενος σε σταδιο εξοδου θα τσουξει γιατι πανε ολα για αλλαγμα καμμενα και μη .

Απο ηχο ? εαν αντεχεις τις θερμοκρασιες και την καταναλωση ολα τα αλλα ειναι απλα μοναδικα και υπεροχα Συγκριτικα με εναν Adcom 5802 που ειναι η επομενη γενια του μεγαλου Ο Stasis ειναι περιπου 500 χρονια μπροστα …

Γητευμενος απο αυτο το δημιουργημα

Σακης Πετροπουλος



 


east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service XTZ Devine
Την εποχη αυτη εχουμε πολλα απο αυτα τα μηχανηματα στην αγορα τα περισσοτερα ειναι κινεζικα αρκετα απο αυτα ειναι αξιολογα καποια απο αυτα ειναι μαλλον κακης ποιοτητας .

Ο ΧΤΖ Devine ανοικει στα καλα κατασκευασμενα μηχανηματα. Θα σταθω λιγο στο σασσι το οποιο ειναι ενα θαυμα μηχανολογιας οπου για παραδειγμα τα πλαινα καπακια για να βγουν μπορει να πρεπει να ξεβιδωσεις μεχρι και 25 βιδες πλην ομως ολες μηδενος εξαιρουμενης ηταν τρυπημενη και κουμπωμενη σωστα και τα μεταλλικα καπακια ειχαν τετοια εφαρμογη που θα ελεγα οτι εχει γινει ρολογαδικια δουλεια .

Το τονιζω αυτο γιατι η ακριβεια σε μια τετοια τοσο πολυπλοκη κατασκευη σαφως και ανεβαζει το κοστος .Το δε σασσι ευκολα θα φιλοξενουσε εναν ενισχυτη 400W αντι για 100 που εχει μεσα.

Η υπολοιπη κατασκευη ειναι τελειως συμβατικη , προσκετικα σχεδιασμενη με απλη ποιοτητα υλικων , προσεκτικη τροφοδοσια χωρις καμμια ακροτητα και με σημασια στην θερμικη σχεδιαση και ψυξη των απλων τρανσιστορ εξοδου 1943-5200 .

Ενα μηχανημα σαν και αυτο δεν εχει παρα να παιζει παρα πολυ καλα και ειναι αναμενομενο σε ενα μηχανημα τετοιας κατασκευης να παιζει και σωστα . Απο εκει και περα ειναι θεμα εαν απλα σου κανει σαν κατηγορια μηχανηματος .

Δυο θεματα πηγαν στραβα το ενα ειναι η μαλλον χαμηλη ποιοτητα μικρων και ευτελων ηλεκτρολυτικων οι οποιοι ομως μπορουν να κανουν ζημια και στο ηχητικο αποτελεσμα και στην σταθεροτητα του μηχανηματος .

Το δευτερο ειναι οτι στο κατα τα αλλα τελειο σασσι δεν εχει προβλεφθει εξαερισμος για τις πλακετες ( στα εξοδου η ψυξη και η ροη αερα ειναι αρτια σχεδιασμενη ) οπου ως γνωστον οι ορθιες πλακετες και ειδικα χωρις εξαερισμο ειναι σιγουρο οτι θα οδηγησουν σε ψυχρες κολλησεις αργα η γρηγορα .

Σε γενικες γραμμες λοιπον μιλαμε για ενα αψογο μηχανημα οπου στην κατηγορια τιμης που παιζει πολυ δυσκολα θα βρει αντιπαλο να προσφερει τοσα πολλα .

Αναμενω οτι στο μελλον οσα απο αυτα δουλευουν σε ταξη Α θα οδηγηθουν σε προβληματα κυριως θερμικης φυσεως το οποιο ειναι πολυ κριμα για ενα κατα τα αλλα τελειο μηχανημα στην κατηγορια του .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑι ειναι επισκευασιμο 100% ευκολα και μαλλον φτηνα ενω δεν περιμενεις να εχει ποτε σοβαρα προβληματα .

ΝΑι απο πλευρας ηχου θεωρω οτι αυτα που προσφερει σε σχεση με την τιμη του το κατατασουν στην κατηγορια κορυφαιο στο ειδος του

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Conrad Johnson Classic Gold
Μαθηματα απλοτητας απο τον Αμερικανο κατασκευαστη με μια συνταγη η οποια ειναι χτισμενη σε δυο τρεις απλες ιδεες .

–Απλοτητα

–Σωστη δομηση στην πλακετα και ξερω οτι οι εραστες του ΡΡ θα με μισησουν για αυτο

–Καλης ποιοτητας υλικα

Το αποτελεσμα φυσικα ηταν μετα απο τοσα χρονια να θελει εναν απλο ελεγχο εναν και μονο πυκνωτη που βρεθηκε να ειναι κουρασμενος .

Το σημαντικο παντως για μενα ειναι οτι απο τα ελαχιστα μηχανηματα τα οποια εχω δει να μετρανε αλλα και να παιζουν σωστα . Ο παλμογραφος αναστεναξε με 30 ΚΗΖ τετραγωνικο παλμο πραγμα για λαμπατο μηχανημα που εχω δει μια η δυο φορες στο παρελθον .

Το λεω αυτο γιατι πολλοι “λαμπαδες ” εχουν την φραση στο στομα τους οτι δεν εχει σημασια πως μετραει εχει σημασια πως παιζει / Λυπαμαι αλλα στην αποψη αυτη θα σταθω αντιθετος και η δικη μου αποψη ειναι οτι αν μετραει τοτε θα παιζει κιολας .Αν μη τι αλλο σιγουρα μπορουν να γινουν και τα δυο .

Αρχικα αυτο σημαινει σωστη σχεδιαση …απαλλαγμενο απο ταλαντωσεις , εξαιρετικα σταθερη λειτουργια , αστρονομικες ταχυτητες και ενω ειναι λαμπατο αναμενουμε να εχει αναλογες χροιες , χρωματα και αρμονικες οπως τα περισσοτερα απο τα μηχανηματα αυτου του τυπου .

Στο μηχανημα αυτο ολα τα παραποανω συμβαινουν χωρις “βρωμα” χωρις παραμορφωση και με πολυ καλη ικανοτητα οδηγησης ακομα και σε αρκετα χαμηλα φορτια .

Μια και το μηχανημα αυτο δεν εχει μεσα Phono stage εαν ηταν στο χερι μου θα του εριχνα το gain μεχρι και 40 % χαμηλοτερα οπου αναμενουμε να δουλευει ακομα πιο γλυκα και αθορυβα .Με τις συχρονες πηγες δεν ειναι απαραιτητο τοσο πολυ gain .

Παρολο οτι δεν υπαρχει στην κατασκευη αυτη κανενα απολυτως αντιμετρο για την συνακροαση δεν υπαρχει ντιζα η επιλογεας με ρελε η εξαιρετικη σχεδιαση της πλακετας και η πολυ καλη ποιοτητα του επιλογεα εισοδων συμεριφερεται παρα πολυ καλα ακομα και αν τα σηματα εισοδων κανουν τις βολτες τους στην αριστερη πλευρα του μηχανηματος .

ΝΑι σε ααγορα μεταχειρισμενου .

ΝΑι ειναι επισκευασιμο 100% εαν ποτε αυτο χρειαστει .

ΝΑι απο πλευρας ηχου και μετραει και παιζει σωστα .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Rotel RHB 10
Ενα πολυ ωραιo μηχανημα της Rotel που συχνα μας εκπλησει με την “ανταποκριση” της σαν εταιρια που σημαινει οτι βλεπουν λαθη που εκαναν στο παρελθον και φροντιζουν να τα διορθωσουν. Το τονιζω αυτο γιατι στις μερες μας ειναι πολυ δυσκολο για μια μεγαλη σχετικα εταιρια να σου πει : “Ξερεις εκανα λαθος σε αυτη την σειρα αλλα τουλαχιστον στην επομενη το διορθωσα ”

Κατα ενα πολυ παραξενο τροπο τετοιου τυπου συμπεριφορα εδειξε στις μερες μας η Advanced Acoustics το οποιο ειναι προς τιμην της αλλα αυτο θα δει εκτεταμενες αναφορες σε επομενα αρθρα …coming soon ….

To Rotel RHB 10 ειναι μεγαλο μηχανημα 200 βαττ ανα καναλι με καθαρα dual mono σχεδιαση εχει πλεον soft start το οποιο ηταν οριακα απαραιτητο σε πολλα απο τα προηγουμενα μηχανηματα της αλλα δεν το ειχαν βαλει , εχει πλεον τους μετασχηματιστες ορθιους μεσα στο σασσι και οχι τους πυκνωτες ( Λαθακι που πληρωσε αρκετα ακριβα σε προηγουμενα μηχανηματα της ) και δεδομενης της ευκαιριας εχει μεσα κτηνωδεις πυκνωτες για τα σταδια εξοδου και εξωπραγματικα μεγαλους πυκνωτες για τα σταδια ειδοδου .

Εξαιρετικη σημασια εχει δωθει στην μηχανολογικη κατασκευη αλλα και στην καλωδιωση οπου τα παντα ειναι “αντρικα ” και “μπαμπατσικα” που λενε στην Βορεια Ελλαδα .Η διανομη της γειωσης ειναι κατι το εξαιρετικα μοναδικο απο πλευρας hardware και για τους πιο τεχνικα καταρτισμενους φυσικα ειναι star ground οπου σχεδον καθε διαταξη που χρειαζεται γειωση στο μηχανημα την παιρνει με ξεχωριστο καλωδιο πολυκλωνο και εξαιρετικα χοντρο .

Εξτρα δυνατοτητα για αυτο το μηχανημα ειναι η επιλογη λειτουργιας με η χωρις το πηνιο εξοδου για οποιον μπορει να εκτιμησει την χρηστικοτητα και τις διαφορες στα ακουσματα .( Ενημερωτικα η δικη μου αποψη ειναι με το πηνειο safety first ppl )

Ρευμα κορυφης 150Α και τον πιστευω, πολωση αρκετη περισσοτερη απο Luxman M 03 , σχεδον η διπλη ,σοφη επιλογη ημιαγωγων κτηνωδη Sanken MOT200 παιζουν εκει και θεωρω οτι απο τα ημιαγωγα μεγαλυτερης ισχυος αυτα πρεπει να ειναι τα καλυτερα εαν η επιλογη ειναι διπολικα στην σχεδιαση . Σαφως γρηγοροτερα πιο γλυκα και το ιδιο ανθεκτικα απο τα Αμερικανακια ξαδελφια τους που εχουν μια ταση για σκληροτερο ηχο .

Εντοπιζω ενα λαθος το οποιο η αληθεια ειναι οτι μου προξενησε απορια για ενα κατα τα αλλα τελειο μηχανακι οπου ο θερμοστατης του μηχανηματος ειναι βιδωμενος πανω σε ενα απο τα τρανσιστορ εξοδου και δειχνει μαλλον προχειροδουλεια ισως γιατι δεν τους εμεινε και πολυ χωρος αναμεσα στα τρανσιστορ εξοδου να τον βιδωσουν. Οπου τσπ υπαρχει μερικη αδυναμια να ακολουθει ο θερμοστατης τα εξοδου διοτι αυτα αποβαλουν θερμοτητα προς την ψυκτρα και οχι προς το σωμα . Το σωμα παραμενει να ειναι ενα κριτηριο αλλα σιγουρα αυτο δεν ειναι το σωστο Βρισκω αδυναμια του πακετου να μπορει να συνδιαζει πολωση και θερμοκρασια σωστα .

Το πιθανοτερο ειναι οτι ο ενισχυτης αυτος μπορει και να ζεσταινει και να μεταβαλει ετσι την πολωση του περισσοτερο απο οτι θα ηταν παραδεκτο πλην ομως με τετοιες ψυκτρες και τετοια τρανσιστορ απο πλευρας ασφαλειας δεν θα κανει τιποτα κακο αλλα απο πλευρας ηχου σαφως η τοση μεγαλη μεταβολη πολωσης θα ειναι ενα θεμα .

Ο συγκεκριμενος ειναι αγορα μεταχειρισμενος και καθηλωθηκε με ζημια στα χερια του τελευταιου ιδιοκτητη . Ειχε παθει καποια ζημια στο παρελθον με πολυ εντονα σημαδια στην μια πλακετα και η επισκευη που εγινε ηταν προχειρη με αποτελεσμα αρχικα να εχουν μπει εξαρτηματα μακραν μικροτερης ακριβειας απο τα αυθεντικα αλλα και με μαλλον προχειρο τροπο χωρις να γινει η απαραιτητη φαναρτζοδουλεια η οποια κρατησε μεν αλλα οχι οσο επρεπε .

Αντικατασταθηκαν οι αντιστασεις ανθρακος με αντιστασεις metal film 1% αλλαχτηκε το πληρες σετ του διαφορικου διαμαντι με ματσαρισμενο Toshiba και το μηχανημα ηρθε στην θεση του χωρις πολλα λογια .

Το μηχανημα ειχε προσθετη πλακετα με εισοδους balanced πισω του την οποια φυσικα και αφαιρεσα απο την στιγμη που δεν προσφερει απολυτως τιποτα εκτος απο εξτρα απωλειες στην ποιοτητα του σηματος, εξτρα θορυβους απο την τροφοδοσια, και την επιπλεον καλωδιωση.

Αλλωστε πιο το νοημα? ? Οπως εχουμε ξαναπει αφου η εξοδος του κυκλωματος balanced για να μπει στον ενισχυτη παει και πεφτει πανω στα RCA εισοδου και ξαναγινεται unbalanced οπως σε ολους τους ενισχυτες που εχουν παρομοια κυκλωματα και πρεπει να αφαιρεθουν μια και δεν ειναι τιποτα παραπανω εκτος απο εναν ακομα αστικο μυθο του HI END ευγενικα κλεμενο απο τα επαγγελματικα μηχανηματα που εχουν αναγκες για ιντερκονεκτ με μηκος συχνα μεγαλυτερο των 100 μετρων .

Η δευτερολογια ανοικει στον ακροατη , ενω εγω διατηρω τις επιφυλαξεις μου για την διαχειριση της πολωσης , και τα bypass που δεν ειδα πουθενα συνηθεις πρακτικη της Rotel που η στατιστικη για την ωρα εχει ανατρεψει .

ΝΑι σε αγορα μεταχειρισμενου το μηχανημα παιζει .

Ναι ειναι επισκευασιμο ευκολα και 100% αλλα δεν θα ειναι φτηνο εχει πολλα ακριβα υλικα πανω το αλλα και η διαδικασια της επισκευης δεν ειναι καθολου ευκολη οπως θα δουμε και στις φωτο.

Ναι απο πλευρας ηχου απο καθε πλευρα τιμιο οπως τα περισσοτερα Rotel ανεση σε ρευματα καλη κατασκευη, καλη ποιοτητα ηχου, υψηλες πολωσεις ,οδηγαει σχεδον τα παντα με ταχυτητα ακριβεια και ανεση . Ογκος σωμα και βαθος σκηνης που δυσκολα θα βρουμε σε αντιστοιχα μηχανηματα πολλες φορες ακριβοτερης τιμης .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Επισκευη Pioneer A656 Mark II
Μετα τα λαθη που εκανα σε δικες μου κατασκευες , αλλα και μετα απο αρκετα μηχανηματα που περασαν απο τα χερια μου αποκτησα μια εμμονη με τα θεματα ασφαλειας και ειδικοτερα με τα θεματα θερμοκρασιας για δυο βασικους λογους .

Αρχικα ο ανεπαρκης ελεγχος της θερμοκρασιας ευκολα σημαινει οτι εαν ενα μηχανημα πιεστει δυσκολα θα τα καταφερει που σημαινει οτι εαν δεν εχει επιπλεον θερμοστατη να τον κλεισει τελικα το καψιμο θα ειναι αναποφευκτο .

Και το δευτερο ειναι οτι η πολωση/θερμοκρασια ενος μηχανηματος ειναι κατι το οποιο ειναι αποφασισμενο απο τον κατασκευαστη / σχεδιαστη να κινηθει σε ενα επιπεδο αλλα διακυμανσεις σε μεγαλα νουμερα προφανως εκτος απο την ασφαλεια επιρεαζουν σε καποιον βαθμο την ποιοτητα του ηχου .

Πολλα απο αυτα πεφτουν σε οver compensation που σημαινει οτι “”νομιζουν”" οτι εχει ανεβει η θερμοκαρασια παρα πολυ και κοβουν την πολωση σε βαθμο που η παραμορφωση ειναι αντιληπτη απο τον ακροατη η οποια ειναι η ιδια παραμορφωση που γνωριζουν ολοι οι χρηστες και παραγεται οταν το μηχανημα ειναι κρυο και μεχρι να ζεσταθει σε καποια καλη θερμοκρασια δεν παιζει .

Αλλα τα οποια εξ ορισμου παραγουν παραμορφωσεις και αλλιωσεις οταν η πολωση ανεβει παραπανω απο “”τοσο ” και αρα η αδυναμια του συστηματος να διατηρησει θερμοκρασια και πολωση παραγει επισης παραμορφωση η αλλες ενοχλητικες καταστασεις .

Θεωρω απαραδεκτο ενα μηχανημα σαν αυτο που θα δουμε παρακατω να μην εχει συμβατικο ελεγχο θερμοκρασιας οπως τον γνωριζουμε ( ενα τρανζιστορ βιδωμενο στην ψυκτρα οπου αισθανεται την θερμοκρασια πανω στις ψυκτρες και ελεγχει την πολωση αναλογα )

Το συγκεκριμενο λοιπον με μια πρωτη ματια δεν διαθετει κανεναν απολυτως ελγχο αλλα και κανενα ρυθμιστικο για την πολωση πλην ομως υπαρχει ενα ολοκληρωμενο στην οδηγηση το οποιο εκτος απο οδηγηση κατα πασα πιθανοτητα ελεγχει και ποσο ρευμα περναει μεσα απο τα σταδια εξοδου και πιθανον το ρυθμιζει κιολας ασχετα με την θερμοκρασια που υπαρχει τελικα στην ψυκτρα .

Το ολοκληρωμενο αυτο ειναι καστουμια της Pioneer και ελαχιστα πραγματα γνωριζουμε για αυτο . Φυσικα μετα απο τοσα χρονια λειτουργιας αν ηταν το μηχανημα αυτο να ειχε παρουσιασει προβληματα ειναι κατι το οποιο θα γνωριζαμε ηδη . Κακο πολυ κακο για εμας να μην γνωριζουμε τα ενδοτερα ενος μηχανηματος και αν μη τι αλλο να μην μπορουμε να ρυμισουμε απολυτως τιποτα μεσα στο μηχανημα .

Το μηχανημα απολαμβανει εξαιρετικα πολυ καλης σχεδιασης , αριστης δομησης στο τυπωμενο , απιστευτης συμμετριας μεταξυ των δυο καναλιων , Τα καλυτεροτερα τρανζιστορ εξοδου ολων των εποχων για μηχανημα σε ταξη ΑΒ 1032-3281 Toshiba , ενος ησυχου προενισχυτη , με πολυ ατακαδορικο και γλυκο ηχο , με μπολικο headroom , Αρκετα μεγαλη ισχυ για την κατηγορια του , μπολικα γκαζια για μολις δυο τρανσιστορ εξοδου ανα καναλι , και αρκετα ρευματα με ικανοτητα οδηγησης ισαξια πολλων μεγαλυτερων μηχανηματων.

Η πολυ καλη ποιοτητα κατασκευης σε συνδυασμο με πολυ καλα υλικα τον εφερε στο service με αστεια προβληματα οπως βρωμικοι διακοπτες και ποτενσιομετρα , μια ψυχρη κολληση , 2 ρελεδες και αλλαγη σε ορισμενων πυκνωτων η οποια ειχε καθαρα προληπτικο χαρακτηρα .

ΝΑι σε αγορα μεταχειρισμενου

Ναι ειναι επισκευασιμο με μαλλον μονη εξαιρεση το ολοκληρωμενο

Ναι απο πλευρας ηχου τιμιο, μεστο, καθαρο , γκαζατο μηχανακι σαφως πολυ πιο γεματο μηχανημα απο πολλα της κατηγοριας του και ενω μπορει να ειναι ενα πολυ καλο HIFI ευκολα θα μπορουσε να πει κανεις οτι εχει απλωσει το ποδι του μια κατηγορια επανω .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Cairn
Μεχρι αυτη την στιγμη εχω δει μολις 3 μηχανηματα απο αυτη την εταιρια και θα ελεγα οτι εχουν πολλα σημεια τα οποια μου προξενουν απογοητευση .

Θυμιζω οτι εχω δει μηχανηματα της εταιριας αυτης με πολλα κατασκευαστικα θεματα οπως βιδες απο τα ποδαρακια της κατασκευης να ακουμπανε επικυνδυνα πανω σε ματασχηματιστες τροφοδοσιας . Το πολυ σημαντικο προβλημα με τα κουμπια χειρισμου εξηγω:

Τα κουμπια ειναι ειδικη παραγγελια σημαινει οτι ο κατασκευαστης εβαλε καποια εταιρια να του τα κατασκευασει , Ομως οι διακοπτες που χρησιμοποιει εχουν κατα περιπτωση οδοντωτο καρρε η την μια πλευαρ φαλτσαρισμενη . Ο Γαλλος προφανως για να ριξει το κοστος εβαλε την κατασκευαστρια εταιρια να κανει την τρυπα απλα στρογγυλη και λιγη χατροταινια σε συνδυασμο με μια ισχυρη κολλα αναλαμβανει την συγκρατηση μεταξυ διακοπτη κια κουμπιου .

Απλα σημαινει οτι εαν χρειαστει να κανει καποιος μια επισκευη και πρεπει να βγει το κουμπι το πιθανοτερο ειναι να κανει γρατσουνιες στο πλαισιο ενω στον προενισχυτη ειναι σιγουρο οτι θα καταστραφει και το ενκοντερ μολις πας να βγαλεις το κουμπι .

Περα απο αυτο η κατασκευη εχει ταξη σειρα και οργανωση χωρις να ειναι απολυτως τιποτα το ιδιαιτερο και απο πλευρας σχεδιασης αλλα και απο πλευρας ηχου . Προφανως και επειδη ειναι κατασκευασμενο με λογικη DIY ειναι σιγουρο οτι η απλοτητα και η απλη σχεδιαση με οργανωση θα φερει τελικα αποτελεσματα ασχετα εαν τελικα η σχεδιαση δεν ειναι η επανεφευρεση του τροχου .

Γενικα και μαλλον προκατελειμενος ο ηχος του δεν με τιναξε απο την καρεκλα και μιλαμε για ενα μηχανημα το οποιο ειναι εφαμιλο η ισο με εναν Arcam 290 η κατι τετοιο .Κρυο φυσικα οπως ολα αυτης της κατηγοριας δεν παιζει με την καμμια αλλα και ζεστο η αληθεια ειναι οτι δεν ειναι ζεστο οσο πρεπει για να παιξει σωστα μια και οι ψυκτρες ειναι οριακες για υψηλες θερμοκρασιες και η τροφοδοσια και χωρητικοτητα μαλλον ανεπαρκης για πολλα ρευματα .

Γενικα δεν μου αρεσε θα προτεινα αγορα μεταχειρισμενου μονο σε οποιον το εχει ακουσει καλα και για προσωπικους τους λογους τους αρεσε

Ναι θα ελεγα οτι ειναι επισκευασιμο πλην ομως αναμενουμε οτι για ανοιχτει θα εχει καποιο θεματακι μετα

Και οχι απο τον ηχο του δεν εμεινα ευχαριστημενος και θα ελεγα οτι η τιμη του ειναι δυσαναλογη με τον ηχο που προσφερει Αυτα σαν ενα μαθημα για μια χωρα που δεν μπορει να κατασκευασει ουτε προκες . Ειναι σιγουρο οτι μπορουμε πλην ομως πρεπει να θελουμε να συμβιβαστουμε με τους κανονες της αγορας και να κατεβασουμε λιγακι τον στοχο και να μην πουλαμε εναν ολοκληρωμενο 2Χ50 3000 ευρω .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Marantz PM 350-450
Διπλη παρουσιαση για αδελφακια μηχανηματα τα οποια ειναι αντιπροσωπευτικα της εποχης τους λιγο μετα 1980 και εχουν δεχθει αισθητικες παρεμβασεις κυριως σε οτι αφορα την οψη για να μοιαζουν λιγακι με τα Luxman στο χρωμα το οποιο εκεινη την εποχη προσεδιδε μια ιδεα πολυτελειας , εξοπλιστικαν με VU με LED που δεν ειχαν τα Luxman που διατηρουσαν ενα μαλλον πιο σοβαρο χαρακτηρα.

Τα ενδοτερα ειναι η πεπατημενη : ημιαγωγοι Toshiba , απλη κατασκευη, δυστυχως ρετουσαρισμενη σε οτι αφορα το κοστος οποτε τα περισσοτερα πραγματα ειναι μαλλον οριακα απο πλευρας υλικων τροφοδοσιας κλπ ενω παραληλα θα κινηθει και η σχεδιαση χωρις ακροτητες .

Το αποτελεσμα παραμενει μετριο προς καλο για τα δεδομενα της εποχης και καλο θα ειναι να μην ξεχναμε οτι μολις μερικα χρονια πριν οι ενισχυτες consumer ειχαν ισχυ τυπου 12-15 watt οποτε τα 40 που ειναι 3-4 φορες επανω ειναι προφανως ενα θεαματικο entry .

Την κατασταση σωζουν οι σουπερ ταχυτατοι ημιαγωγοι οπου στον 350 κυριαρχει ενα διπλο μονολιθικο διπολικο τρανζιστορ για το οποιο πολλοι θα σκοτωναν για να αποκτησουν σημερα με ενα ευρος πανω απο 300ΜΗΖ ενω στον 450 υπαρχει νορμαλ σετ διαφορικου και μαλιστα χωρις θερμικη συζευξη πλην ομως και εκει και ο διαφορικος αλλα και τα επομενα σταδια ειναι σχεδιασμενα για πολυ υψηλες ταχυτητες .

Κανω μια σταση εδω να θυμισω δυο λεξεις για το tone control που ειναι εντελως παθητικο και αρα απαλλαγμενο απο τροφοδοσιες ,pssr , θορυβους και φυσικα χωρις ενεργα εξαρτηματα ειναι οτι πιο καθαρο μπορει καποιος να εχει για τονους .Το ολο κυκλωμα ειναι χτισμενο πανω στην μπολικη ανδραση που εχει ο ενισχυτης style ala Kenwood KA5700 η Luxman 225 πρακτικη που επικρατουσε εκεινη την εποχη συχνα και σε μεγαλα μηχανηματα οπως της Yamaha . Ειναι απο τα κυκλωματα τονων τα οποια ειναι πρακτικα αθορυβα και παραγουν μοναδικα ηχοχρωματα .

Στις μερες μας το κυκλωμα αυτο εχει καταργηθει παρολο οτι ειναι τοσο γλυκο και μουσικο ειδικα και επειδη ειναι “καθισμενο” πανω στην αναδραση και αυτο σημαινει οτι στην ουσια το κυκλωμα των τονων επιδρα σε συνδυασμο με το φορτιο οπου στις περιπτωσεις που τα καλωδια ειναι μακρυα η το φορτιο εχει αυξημενες χωρητικοτητες υπαρχει πιθανοτητα μεχρι και ταλαντωσης μεσα στον ενισχυτη απο αυτα .

Αρα το κυκλωμα αυτο ειναι ανασφαλες για χρηση απο χρηστες που δεν εχουν ιδεα τι κανουν και θα ηταν υπεροχο να υπηρχε και σημερα σε μηχανηματα κατω ομως απο προυποθεσεις σοβαροτητας που ισχυουν στον μεσο χαιφαιντελα τυπου < 5m σοβαρα καλωδια σε καθε ηχειο το πολυ και ηχεια τα οποια δεν εχουν πιεζοηλεκτρικα tweeter /κορνες πανω τους .

Πολλοι απο τους ακροατες τα συντηρουν καθαρα για συναισθηματικους λογους για χρηση σε ενα μαλλον δευτερο συστημα με μικρα ηχεια , πολλοι τα δινουν στα παιδια τους νεαρους, νεαρες σαν μια μυηση στο hifi και καποιοι απο τους ακροατες τα χρησιμοποιουν παρα πολυ ως το ηχοσυστημα στον υπολογιστη τους .

Για τις βλαβες οι γνωστοι υποπτοι βρωμα , πυκνωτες και κολλησεις ενω ο 350 ηρθε στα χερια μας και με καμμενο μετασχηματιστη μια και δουλεψε με γεννητρια αγνωστης τασης συχνοτητας κλπ .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου αλλα με τις προυποθεσεις που αναφερω παραπανω.

ΝΑι επισκευασιμο 100% οτι και να εχει και προφανως φθηνα.

Ναι και απο πλευρας ηχου ενα σωστο και τιμιο hifi μηχανημα με πολυ ωραια χρωματα εξαιρετικο τονο απλο phono stage ενω στον 450 ειναι και διπλο με δυνατοτητα μιξεις μεταξυ των δυο πλατω .

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service Densen Pre+Main BEAT
Οκ …. Ανοιγεις ενα τετοιο μηχανημα το οποιο με μια τετοια τιμη περιμενεις να δεις καποια μορφης εξελιγμενης τεχνολογιας μεσα του που θα σε προιδεασει οτι ο ηχος του θα ειναι μοναδικος .

Στην πραξη δεν εγινε ετσι …η ροτα των πραγματων ειναι καπως διαφορετικη την παρουσιαζω οπως την αντιλαμβανομαι εγω και αφηνω στην κριση σας το αποτελεσμα .

Η σχεδιαση ειναι συμβατικη δεν περιεχει μεσα της καμμια εξωπραγματικη τεχνολογια

Αμεσως μετα την συληψη του κυκλωματος και την εισαγωγη μερικων πραγματων το οποια κανουν την διαφορα : Δηλαδη μπαμπατσικο και στιβαρο τροφοδοτικο για τα σταδια εξοδου , ξεχωριστο τροφοδοτικο για τα σταδια εισοδου ( προσφερει αυξημενο Headroom , extra kick και ικανοτητα οδηγησης και σε ακραιες συνθηκες ομαλοτερο κλιπ ) χρηση ημιαγωγων ΜΟΤ 200 Sanken οτι πιο γρηγορο και ισχυρο στην κατηγορια του πλην ομως μαλλον αρκετα μαλακο στον ηχο του και θυμιζε κατα παρα πολυ Luxman στο παιξιμο, οποτε το συνδυασαν με Αμερικανικης σχολης οδηγα τα οποια εδωσαν στον ηχο την αναλογη σκληροτητα και ισως τονικη ισοροπια . Καλες επιλογες στην συνολικη ποιοτητα υλικων στα περισσοτερα εξαρτηματα του μηχανηματος .

Με αυτη την λογικη παρεδωσαν το κυκλωμα προφανως μετα απο διαφορες δοκιμες σε μια εταιρια κατασκευης τυπωμενων κυκλωματων η οποια εκτος απο το τυπωμενο αναλαβε και την παραγωγη του εγχειρηματος δλδ το ρομποτ της εταιριας θα τοποθετουσε και θα συγκολουσε ολα τα εξαρτηματα επανω στην πλακετα εκτος απο τα “χοντρα ” δλδ πυκνωτες και οδηγα με εξοδου .

Με λιγα λογια η πλακετα αυτου του μηχανηματος ειναι σχεδιασμενη και κατασκευασμενη με την λογικη να μπορει να κατασκευαστει απο ρομποτ και απο μια εταιρια που σχεδιαζει και κατασκευαζει μητρικες για υπολογιστες . Προφανως η ακολουθηση μιας τετοιας λογικης εχει σαν κυριο σκοπο την μειωση του κοστους .

Προφανως στην εταιρια αυτη δωθηκαν και ορισμενοι κανονες σε οτι αφορα τις θεσεις την συμμετρια και την λογικη που εχουν τα κυκλωματα και οι σχεδιασεις audio λογικη την οποια σαφως ο κατασκευαστης τηρησε αλλα δυστυχως την υπογραφη μιας μητρικης δεν μπορεσε να την αφαιρεσει απο το μηχανημα .

Το εγχειρημα εχει πετυχει σε πολυ μεγαλο βαθμο , το μηχανημα εχει πολυ καλες επιδοσεις για την κατηγορια του, εχει αρκετα μεγαλη σχεση ισχυος συγκριτικα με το μεγεθος της συσκευης , πετυχε ολους τους παραπανω στοχους σε οτι αφορα την ικανοτητα οδηγησης καθαροτητα, ταχυτητα, σταθεροτητα , η συμμετρικη και με ταξη σχεδιαση εφερε επισης αποτελεσματα , και η σωστη χρηση των ημιαγωγων σε σχεση με την ποιοτητα τους εφιαξαν ενα μηχανημα το οποιο δυσκολα θα μπορουσε να χτιστει σε σασσι 1Uωστε να παραγει τοση ισχυ ,τετοια καθαροτητα , και τοσο καλη ποιοτητα ηχου . Οι μετρησεις του μηχανηματος ειναι στην κυριολεξια υποδειγματικες .

Μεσο … μακροπροθεσμα βεβαια αποδειχτηκε οτι η ψυξη ηταν μαλλον φτωχη στην περιπτωση που το 50% της ισχυος ηταν απαιτητο για μεγαλα χρονικα διαστηματα , ορισμενα απο τα εξαρτηματα της μητρικης δεν ειναι σχεδιασμενα σε οτι αφορα τις ανοχες τους σε χρηση Audio ( θερμοκρασια , στιγμιαια ισχυ κορυφης, κλπ ) και τελος οι πυκνωτες της μητρικης αποδειχτηκαν αναξιοι των περιστασεων και σε σημεια καιρια οπως η αναδραση οπου η ποιοτητα των πυκνωτων παιζει παρα πολυ μεγαλο ρολο .Περα απο την ποιοτητα στους πυκνωτες σαφως ρολο παιζει και η διαχρονικοτητα οπου λιγες θερμοκρασιες παραπανω αδειασαν σχεδον τελειως τον πυκνωτακο ….

Στον προενισχυτη τα πραγματα ηταν πολυ πιο ευκολα οπου οι θερμικες αναγκες ειναι σαφως μειωμενες οποτε τα οποια προβληματα θα εμφανιστουν μετα απο 30 χρονια . Και εκει συμβατικη σχεδιαση και καλη ποιοτητα σε ολα με εναν πολυ καλο και ακριβο επιλογεα εισοδων ultra quiet με ρελεδες σωστα σχεδιασμενο φυσικα απολυτα συμμετρικο με ταξη σειρα και οργανωση .

Σαν συνολο θα ελεγα οτι το σετ ειναι αρτιο, αριστο , τελειο σχεδιαστικα και ηχητικα αν και για τα δικα μου γουστα το βρηκα πολυ φλατ ( με vintage Background ειναι μαλλον αναμενομενο να υπαρχει μια ορεξη για τονο η χαρακτηρα απο τα μηχανηματα που ακουμε )

Οπως πολλοι θα εχουν καταλαβει με εχει ενοχλησει οτι την σχεδιαση ενος μηχανηματος ηχου την ανελαβε και την προσαρμοσε ενα εργοστασιο που κανει μητρικες για να μειωθει το κοστος .Ειναι προφανες οτι ενα αυτοματοποιημενο προγραμμα κατω απο καποιους κανονες εκανε την παραγωγη ωστε να μπορει μονταριστει το μηχανημα απο ρομποτ χωρις ανθρωπινα χερια . Ηθελα να πιστευω οτι στα καλα μηχανηματα ηχου η πλακετα επρεπε να σχεδιαστει απο τον σχεδιαστη του κυκλωματος και ειδικα σε μηχανηματα σαν και αυτο υπερανω κοστους .

Σακης Πετροπουλος

 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.491
Reaction score
21.884
...
Οπως πολλοι θα εχουν καταλαβει με εχει ενοχλησει οτι την σχεδιαση ενος μηχανηματος ηχου την ανελαβε και την προσαρμοσε ενα εργοστασιο που κανει μητρικες για να μειωθει το κοστος ....
Και γιατί αυτό είναι κακό;
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Κωστα απαραιτητα κακο δεν ειναι ...

Ομως εαν ο σχεδιαστης ειχε αφεθει να κανει αυτο που πρεπει στην πλακετα το αποτελεσμα θα ηταν πολυ ανωτερο μια και ηδη τα δειγματα που εδειξε στην αρχικη σχεδιαση του μηχανηματος ηταν κορυφαια .
Η "ενοχληση" μου εχει να κανει γιατι κατα κανονα αυτο συμβαινει δλδ ο σχεδιαστης εχει ετοιμασει ενα σχεδιο το οποιο υποσχεται παρα πολλα αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι κατωτερο του αναμενομενου μια και η ομαδα που βλεπει το κοστος εχει κανει περικοπες η ομαδα της σχεδιασης της πλακετας επισης κλπ κλπ κλπ .
Πιο τεχνικα και ενα μονο παραδειγμα :
Στις αντιστασεις εξοδου εκπομπου η συλλεκτη συνηθως βλεπουμε τουβλακια απο 0,47-0,10 Ω συνηθως 5 W σε καποιες περιπτωσεις και αλλες ποιοτητας μη επαγωγικες κλπ κλπ ...
Οι αντιστασεις αυτες κατα 99% θα τοποθετηθουν με το χερι η πιο απλα ρομποτ που να τοποθετουν τετοιες σημερα μπορει και να μην υπαρχουν μια και ολες οι μοναδες παραγωγης ειναι πλεον για SMD.

Ωμικα μια αντισταση 0,47 Ω 5W ευκολα μπορει να αντικατασταθει απο 10 Αντιστασεις ( υψηλης ακριβειας μαλιστα )των 47Ω 0,5W οπου υπαρχει και πιθανοτητα το μπλοκ των 10 αντιστασεων ( που σαφως μπορουν να τοποθετηθουν απο ρομποτ ) να μπορει να αποβαλει την θερμοτητα πιο ομαλα απο οτι μια και μονη αντισταση .
Ομως το max στιγμιαιο ρευμα που μπορει να περασει απο τον κλαδο ειναι κατα 10 φορες μικροτερο απο οτι ειναι σε μια κοινη αντισταση πραγμα το οποιο ειναι πολυ σημαντικο σε αυτο το σημειο στα peak και τα μεταβατικα
Επισης το wide spread που θελουν απο χωρο και ψυξη αυτες οι 10 αντιστασεις δεν ειναι απαραιτητα καλο για την διαδρομη του σηματος και τον επιρεασμο σε διπλανα κυκλωματα . ( οπως ειδες και στι φωτο τα μπλοκ των αντιστασεων ειναι στις ακριες μακρυα απο ολα )
Επισης το μπλοκ των αντιστασεων SMD αποβαλει την θερμοτητα απο το σωμα του αλλα και απο τον ακροδεκτη αρα μακροπροθεσμα υπαρχει καταπονηση στο τυπωμενο Στην κλασσικη αντισταση η θερμοτητα αποβαλεται στο περιβαλλον .
Τελος σε εναν παραλληλο κλαδο με 10 αντιστασεις παρολο οτι το ρευμα μοιραζεται ισομερως εστω και εαν για οποιονδηποτε λογο μια αντισταση ανοιξει η ξεκολησει τοτε στο πρωτο peak η δυνατο μεταβατικο το μπλοκ θα ξηλωθει με την μια αντισταση πισω απο την αλλη μεσα σε δευετρολεπτα .

Αυτο Αγαπητε Κωστα ηταν μονο ενα σημειο τριβης ...να εισαι σιγουρος οτι υπαρχουν πολλα αλλα ...Οι κανονες σχεδιασης για ενα καλο audio ειναι πολλοι και σιγουρα η πιστη τηρηση τους ειναι ενας απιαστος στοχος τοσο σχεδιστικα αλλα και κοστολογικα Εκει αλωστε ειναι και οι διαφορες απο μηχανημα σε μηχανημα ποσο βαθεια εβαλε η ομαδα το μαχαιρι στην σχεδιαση η ....στην τσεπη !

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

Μηνύματα
361
Reaction score
221
γιατι τα κουτια ειναι τοσο μεγαλα και οι πλακετες μικρες?
φαινονται αδεια σαν κατι cambridge audio που εχω δει...
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Γιατι πολυ απλα οταν η πλακετα εχει γινει optimize με σκοπο την εξοικονομηση χωρου και κοστους μεσω λειτουργικου και ανθρωπινου παραγοντα τοτε η διασταση ειναι απολυτα λογικη και φυσικα θα μπορουσε να γινει ακομα πιο μικρη εαν χρειαζοταν .
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.108
Service CAV A8M
Ενδιαφερον παρουσιαζει η επισκευη αυτου του μηχανηματος αλλα και το στορυ που ειναι πισω του .

Το συγκεκριμενο μηχανημα εχει αγοραστει σε “προνομιακη τιμη ” απο καταστημα του ειδους το οποιο δεν υπαρχει σημερα ( εχει κλεισει ) Δουλεψε καποιο χρονικο διαστημα στα χερια του πελατη και καηκε για αιτιες που δεν γνωριζω.

Η εικονα που παρουσιαζει μετα το καψιμο ειναι καταστροφικη μιλαμε γαι φωτια και καπνο οπως θα δουμε και στις φωτο . Το θεμα ειναι οτι εκτος απο το καναλι που καηκε υπαρχαν και αλλα τρανσιστορ εξοδου αλλαγμενα μεσα στο μηχανημα πραγμα το οποιο δειχνει οτι στο παρελθον εχει επισκευαστει ξανα και μαλλον στο ποδι η με οτι υπηρχε διαθεσιμο εκεινη την στιγμη .

Μεσα στο μηχανημα αυτη την στιγμη υπαρχουν 3-4 διαφορετικες ποικιλιες τρανσιστορ εξοδου .Η εικονα αυτη κατα καποιον τροπο δικαιολογει την μαλλον προνομιακη τιμη που αγοραστηκε .Σημαινει οτι επισκευαστηκε παραπανω απο μια φορα μαλλον εντος εγγυησης η αντικαταστασθηκε στον πελατη και επαναδιατεθηκε στην αγορα με προνομιακη τιμη .

Υπενθυμιζω εδω οτι με την επιλογη που εχει γινει που ηταν της μοδας τοτε Darlington SAP15 τα οποια εχουν εξαιρετικα μεγαλο ιστορικο προβληματων και ασταθειας οποτε η επιλογη ημιαγωγων καλης ποιοτητας απο τον επισκευαστη ειναι προφανως ιδιαιτερα σημαντικη .

Στην προσπαθεια με την εδω αντιπροσωπεια να παρω σχηματικα μια και πανω στην πλακετα υπηρχαν εξαρτηματα καμμενα πλεον αναγνωρισης προφανως βρηκα μπροστα μου “ντουβαρια” και απαντησεις του τυπου σχηματικο δεν ειχαμε ποτε ..Εκει βεβαια αρχιζει και το ευχαριστο της υποθεσης μια και εχω ανακλυψει οτι ολο και περισσοτεροι κατασκευαστες σε σεβονται οταν τους παιρνεις τηλεφωνο και ειδικοτερα οταν τους λες οτι καλεις απο πολυ μακρυα.

Το τηλεφωνο απαντησε καποια Jenny οπου με πολυ καλα αγγλικα μου εξηγησε οτι δεν ειναι πολιτικη της εταιριας να δινει σχηματικα στον κοσμο , και εαν θα μπορουσε να γινει κατι θα ηταν να σταλει το σχηματικο στην εταιρια και απο εκει σε εμας . Της ζητησα να το κοιταξει λιγο πιο προσεκτικα και μετα απο 10 λεπτα δεχτηκα ενα τηλεφωνημα απο εναν αλλο τυπο που τον ελεγαν Ken ο οποιος απεξω απεξω μου ειπε οτι με γνωριζει απο το 2006 γιατι διαβαζει καποια απο τα θεματα μου στο diyAudio.com και οσο μιλαγαμε στο τηλεφωνο ηρθε το σχηματικο στο μαιλ μου μαζι με ενα πολυ κατατοπιστικο κειμενο σε οτι αφορα λεπτομεριες για την επισκευη του μηχανηματος ( !!!!! )

Αναυδος …. Απο πλευρας CAV η υποστιρξη ηταν εξωπραγματικα ταχυτατατη και καλη και αν μη τι αλλο ο κατασκευαστης αυτος απεκτησε τον σεβασμο μου γιατι αν μη τι αλλο ειναι service minded και εχει την προθεση να στιριξει το προιον του Μπραβο !! και ευχαριστω παιδια …. !!!

Το μηχανημα απο πλευρας κατασκευης ειναι υποδειγματικα φιαγμενο παραμενει ενα προβλημα για το συγκεκριμενο κομματι και μοντελο η επιλογη ημιαγωγων εξοδου αλλα οπως και πολλοι αλλοι μεγαλοι η μεγαλυτεροι κατασκευαστες επεσαν στην παγιδα ετσι και η CAV επειδη ηταν της μοδας τοτε ακολουθησε το ρευμα της εποχης .

Παραμενει επισης ενα προβλημα οπως και σε αλλους οικους αλλα αδελφακια και ξαδελφακια απο την Κινα οπως τα Advanced Acoustics ,Mtz , κλπ κλπ οτι η ποιοτητα των εξαρτηματων στο συνολο ειναι χαμηλη . Φυσικα στα CAV η κατασταση ειναι αρκετα καλυτερη απο αλλα και επισης πρεπει αν σημειωθει οτι το μηχανημα εχει χτιστει με εναν τροπο τετοιο το οποιο το καθιστα απολυτα επισκευασιμο σε ολα τα επιπεδα .

Παραμενει εινα μηχανημα στο οποιο τα λεφτα που δινεις πιανουν τοπο και την εποχη που κοστιζε λιγο πανω απο 1000 ευρω θεωρω απιθανο να μπορουσες να αγορασεις κατι καπου εκει κοντα με κοστος κατω απο 5000.



Ναι λοιπον σε αγορα μεταχειρισμενου

Ναι ειναι επισκευασιμο 100% και φυσικα μιλαμε για μια εταιρια η οποια ειναι 100% service minded

Ναι και απο πλευρας ηχου με μονη εξαιρεση στο μοντελο αυτο τα τρανσιστορ εξοδου, μονο και μονο απο την τοσο καλη του δομηση παιζει μια χαρα και ειναι σαφως καθαροτερο και πιο ταχτοποιημενο ηχητικα απο πολλα αλλα μακραν πιο επωνυμα μηχανηματα που υπαρχουν στην ιδια κατηγορια …

Οσο για τα Looks δεν το συζηταμε ουτε για αστειο ..μια πραγματικη κουκλα !

Φωτογραφιες μπολικες ζεστες και αχνιστες !



 



Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.813
Μηνύματα
2.952.478
Members
38.240
Νεότερο μέλος
zzinon
Top